Prośba o pomoc w diagnostyce baterii.
-
- Forumowicz
- Posty: 31
- Rejestracja: 05 kwie 2022, 17:42
- Lokalizacja: Poznań
Prośba o pomoc w diagnostyce baterii.
Witam serdecznie. Zakupiłem ostatnio na aukcji używany rower "I-bike Mud". Cena była przystępna bo rower sprzedawany był jako egzemplarz z podobno uszkodzonymi przewodami (cokolwiek miało to znaczyć) i brakiem oryginalnej ladowarki. Po ogarnięciu burdelu z przewodami, wymianie sterownika i wyswietlacza rower odżył na baterii. Wyswietlacz natomiast pokazywał, że bateria jest rozładowana. Nie mając oryginalnego zasilacza (42v 2a) podłączyłem ja do ładowarki jaką miałem (42v 1,5a) i zostawiłem na całą noc. Ku mojemu zdziwieniu rano po odpięciu ładowarki wyswietlacz przy próbie włączenia już tylko mrugnął. Na podpiętej ładowarce rower działa bez problemu. Wlącza się wyświetlać, silnik działa. Jestem zupełnym laikiem w sprawie baterii ale domyślam się, że po mojej próbie ładowania coś się z nią stało. Napięcie baterii na ładowarce wynosi oczywiście 42v natomiast po jej odłączeniu spada po chwili do 26,4v. Niestety kupienie nowej baterii odpada. Nie mam zwyczajnie na to pieniędzy. Pozostaje mi samodzielna diagnostyka i naprawa. Wiem, że nie jest to bezpieczne dlatego zwracam się z prośbą o pomoc. Mam w domu ładowarkę Imax B6ac V2 ale ona mi chyba w niczym nie pomoże? Nie chciałbym puścić chaty z dymem. Jakieś sugestie od czego zacząć? A może jest ktoś z Poznania kto za niewielkie pieniądze podjąłby się diagnostyki i ew. pomógł w naprawie?
- 2kola
- Forumowicz
- Posty: 278
- Rejestracja: 25 lip 2019, 15:56
Re: Prośba o pomoc w diagnostyce baterii.
Rozbierz baterie do BMS i sprawdź napięcia wszystkich sekcji na wtyczce do balansera, wtedy się okaże czy winny jest uszkodzony BMS czy padnięta sekcja.
-
- Forumowicz
- Posty: 31
- Rejestracja: 05 kwie 2022, 17:42
- Lokalizacja: Poznań
Re: Prośba o pomoc w diagnostyce baterii.
Otworzyłem baterie i tu "zonk". Prawdopodobnie była już ruszana bo nie ma balansera ale jest za to bezpiecznik!?
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Prośba o pomoc w diagnostyce baterii.
dobrze, ze tam popatrzales, w tym stanie to jest tykajaca bomba
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 31
- Rejestracja: 05 kwie 2022, 17:42
- Lokalizacja: Poznań
Re: Prośba o pomoc w diagnostyce baterii.
Na przewodach do BMS sprawdziłem napięcia na 1 przewodzie mam 0V, na 2: 4,2V; na 3: mam 8,3V; na 4: mam 12,8V; na 5: mam 12,8V; na 6: mam 12,8V; na 7: mam 17V; na 8: mam 21,1V; na 9: mam 21,1V; na 10: mam 25V. Rozumiem, że 1,5,6,9 S jest walnięty albo nie naładowany z powodu braku bms i balansera? Przepraszam jeśli moje pytania są głupie albo oczywiste ale w tych sprawach jestem laikiem.
-
- Forumowicz
- Posty: 31
- Rejestracja: 05 kwie 2022, 17:42
- Lokalizacja: Poznań
Re: Prośba o pomoc w diagnostyce baterii.
Co proponujecie w tej sytuacji zrobić? Kupić BMS z balanserem i spróbować to naladowac? Czy nie ma sensu? Po co w ogóle ten bezpiecznik? To chyba nie jest standardowe zabezpieczenie?
-
- Forumowicz
- Posty: 534
- Rejestracja: 16 mar 2018, 14:41
- Lokalizacja: podkarpackie
Re: Prośba o pomoc w diagnostyce baterii.
Z twojego opisu naliczyłem 4 sekcje z zerowym napięciem.
Żaden BMS czy ładowarka tego nie naprawi.
Możesz próbować powoli je podnieść każde z osobna.
Ale ja bym to już zutylizował i zrobił nowy.
Niestety kupując używanego niedziałającego elektryka trzeba liczyć się z tym że bateria nadaje się tylko w kubeł.
Żaden BMS czy ładowarka tego nie naprawi.
Możesz próbować powoli je podnieść każde z osobna.
Ale ja bym to już zutylizował i zrobił nowy.
Niestety kupując używanego niedziałającego elektryka trzeba liczyć się z tym że bateria nadaje się tylko w kubeł.
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2095
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: Prośba o pomoc w diagnostyce baterii.
Jaki ktoś był zuchwały że wyjął bmsa i podłączył przewody z jego pominięciem. Zapisz sobie wymiary pakietu i poszukaj na olxie coś w ten kształt. Typowa chińszczyzna więc jest mase takich pakietów zamienników po 100/150zł. Trzeba nadmienić, że kupisz używany kolejny pakiet i znów pojawią się problemy tylko pytanie za ile i kiedy. Pomógł bym Ci chętnie ale mam ręce pełne roboty i urlop za 2 dni także szukaj na razie na olxie czegoś na podmianę.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
-
- Forumowicz
- Posty: 5065
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Prośba o pomoc w diagnostyce baterii.
Masz na baterii/"P" następujące napięcia;
1 = 0 V, do wymiany
2 = 4.2 V, do sprawdzenia na pojemność
3 = 4.1 V, do sprawdzenia na pojemność
4 = 4.5 V, do sprawdzenia na pojemność, rozładuj poniżej 4.2 V dla bezpieczeństwa.
5 = 0 V, do wymiany
6 = 0 V, do wymiany
7 = 4.2 V, do sprawdzenia na pojemność
8 = 4.1 V, do sprawdzenia na pojemność
9 = 0 V, do wymiany
10 = 3.9 V, do sprawdzenia na pojemność
pytanie czy warto to regenerować/wymieniać.
1 = 0 V, do wymiany
2 = 4.2 V, do sprawdzenia na pojemność
3 = 4.1 V, do sprawdzenia na pojemność
4 = 4.5 V, do sprawdzenia na pojemność, rozładuj poniżej 4.2 V dla bezpieczeństwa.
5 = 0 V, do wymiany
6 = 0 V, do wymiany
7 = 4.2 V, do sprawdzenia na pojemność
8 = 4.1 V, do sprawdzenia na pojemność
9 = 0 V, do wymiany
10 = 3.9 V, do sprawdzenia na pojemność
pytanie czy warto to regenerować/wymieniać.
- 2kola
- Forumowicz
- Posty: 278
- Rejestracja: 25 lip 2019, 15:56
Re: Prośba o pomoc w diagnostyce baterii.
Ktoś otworzył już wcześniej baterię i zobaczył, że sekcje padnięte i nie ma czego ratować to wyjął sobie BMS, który był pewnie sprawny.
Jak masz zasilacz laboratoryjny to możesz spróbować naładować poszczególne sekcje i sprawdzić czy będzie trzymać napięcie. Ale jeśli jakieś ogniwa padło to trzeba wycinać taśmę, wyjąc wadliwe ogniwo, podmienić je i znowu zgrzać. Dla laika jest to raczej zbyt trudne i ryzykowane, trzeba mieć wiedzę i sprzęt, nikt ci tego przez internet nie wytłumaczy.
Oddanie tego do naprawy będzie pewnie nieopłacalne bo koszt naprawy może być niewiele tańszy niż wykonanie nowej baterii.
Jak masz zasilacz laboratoryjny to możesz spróbować naładować poszczególne sekcje i sprawdzić czy będzie trzymać napięcie. Ale jeśli jakieś ogniwa padło to trzeba wycinać taśmę, wyjąc wadliwe ogniwo, podmienić je i znowu zgrzać. Dla laika jest to raczej zbyt trudne i ryzykowane, trzeba mieć wiedzę i sprzęt, nikt ci tego przez internet nie wytłumaczy.
Oddanie tego do naprawy będzie pewnie nieopłacalne bo koszt naprawy może być niewiele tańszy niż wykonanie nowej baterii.
-
- Forumowicz
- Posty: 31
- Rejestracja: 05 kwie 2022, 17:42
- Lokalizacja: Poznań
Re: Prośba o pomoc w diagnostyce baterii.
Mam ładowarkę imax B6AC V2. Mogę spróbować nią podnieść poszczególne sekcje? Starałem się znaleźć zamiennik na olx ale w wymiarach mojej ciężko coś znaleźć. Moja jest dość spora 47x7x4cm. Możecie polecić coś nawet mniejszego co się nada?
- 2kola
- Forumowicz
- Posty: 278
- Rejestracja: 25 lip 2019, 15:56
Re: Prośba o pomoc w diagnostyce baterii.
IMAX jest zbyt idiotoodporny raczej i nie pozwoli na ładowanie. Mój IMAX B6 EVO nie chciał ładować sekcji poniżej 3V,a co dopiero padnięte do zera.kaktusdonkey pisze: ↑17 sie 2023, 17:14Mam ładowarkę imax B6AC V2. Mogę spróbować nią podnieść poszczególne sekcje? Starałem się znaleźć zamiennik na olx ale w wymiarach mojej ciężko coś znaleźć. Moja jest dość spora 47x7x4cm. Możecie polecić coś nawet mniejszego co się nada?
-
- Forumowicz
- Posty: 5065
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Prośba o pomoc w diagnostyce baterii.
Skoro bez BMS'a aku przez powiedzmy 12 godzin był na ładowarce a mimo tego napięcie padniętych "P" nie "podskoczyło", to żadne inne ładowanie tego nie zmieni. Patrząc na przewody balansu przy wtyczce, widać że niektóre przewody są nie podłączone/urwane?kaktusdonkey pisze: ↑17 sie 2023, 17:14Mam ładowarkę imax B6AC V2. Mogę spróbować nią podnieść poszczególne sekcje? .....
Najpierw ustal jakie ogniwa masz w aku, następnie rozładuj "P" z napięciem 4.5 V (4 "P") do 2.5 - 3 V, jak możesz zmierz pojemność. Następnie naładuj to ogniwo do napięcia 4.2 V i zmierz pojemność by mieć odpowiedź czy warto cokolwiek z tym robić.
-
- Forumowicz
- Posty: 82
- Rejestracja: 03 sty 2021, 9:26
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Re: Prośba o pomoc w diagnostyce baterii.
Ktoś był raczej debilem. To jedyna rozsądna rada - zachować obudowę baterii a resztę wywalic i zastąpić nowym albo używanym pakietem.
-
- Forumowicz
- Posty: 31
- Rejestracja: 05 kwie 2022, 17:42
- Lokalizacja: Poznań
Re: Prośba o pomoc w diagnostyce baterii.
Wracam do tematu.
Moja bateria okazała się totalnym gruzem i do tego dość niebezpiecznym. Udało mi się uzyskać część pieniędzy, które wydałem na zakup roweru. Niewielkie ale zawsze.
Z tego miejsca chciałem bardzo podziękować Tooropek za wykonanie dla mnie nowej baterii. Wszystko jest już w najlepszym porządku. Czas realizacji bardzo krótki mimo okresu wakacyjnego. Pełna profeska. Serdecznie polecam Tooropek'a gdyby ktoś myślał o zakupie baterii na zamówienie a sam boi się za to zabrać.
Moja bateria okazała się totalnym gruzem i do tego dość niebezpiecznym. Udało mi się uzyskać część pieniędzy, które wydałem na zakup roweru. Niewielkie ale zawsze.
Z tego miejsca chciałem bardzo podziękować Tooropek za wykonanie dla mnie nowej baterii. Wszystko jest już w najlepszym porządku. Czas realizacji bardzo krótki mimo okresu wakacyjnego. Pełna profeska. Serdecznie polecam Tooropek'a gdyby ktoś myślał o zakupie baterii na zamówienie a sam boi się za to zabrać.
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2095
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: Prośba o pomoc w diagnostyce baterii.
Cała przyjemność po mojej stronie. Aku zrobiony w 2 dniowej przerwie urlopowej między wyjazdami. Kaktus pamiętaj o częstym ładowaniu i koniecznie zawsze do pełna. Ot cała tajemnica długowieczności akumulatora na 18650. Pozdro
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
-
- Forumowicz
- Posty: 31
- Rejestracja: 05 kwie 2022, 17:42
- Lokalizacja: Poznań
Re: Prośba o pomoc w diagnostyce baterii.
Dzięki za radę. Tak będę robił. Przy okazji jedno pytanko po dzisiajszego 30km trasie. Mam dziwny dźwięk z tylnego koła. Tak jakbym ocierał gdzieś oponą. Ale nic z tych rzeczy. Zanim zabiorę się za rozkręcanie może jakieś sugestie. Wrzucam filmik. Dźwięk szczególnie słyszalny pod koniec nagrania. Mam wrażenie, że dźwięk znika po naciśnięciu manetki ale może to tylko kwestia większej prędkości.
- aditech.pl
- Forumowicz
- Posty: 175
- Rejestracja: 11 mar 2022, 20:38
- Lokalizacja: Zabrze
Re: Prośba o pomoc w diagnostyce baterii.
Zdejmij zacisk ,ściągnij łańcuch na bok i zrób jeszcze raz film aby mieć pewność w 100% czy to z silnika czy z napędu ,jeśli dalej takie cos jest jest duża szansa że to ta cholerna przekładnia planetarna nie ma już paru zębów i tak strzela .kaktusdonkey pisze: ↑02 wrz 2023, 17:29Dzięki za radę. Tak będę robił. Przy okazji jedno pytanko po dzisiajszego 30km trasie. Mam dziwny dźwięk z tylnego koła. Tak jakbym ocierał gdzieś oponą. Ale nic z tych rzeczy. Zanim zabiorę się za rozkręcanie może jakieś sugestie. Wrzucam filmik. Dźwięk szczególnie słyszalny pod koniec nagrania. Mam wrażenie, że dźwięk znika po naciśnięciu manetki ale może to tylko kwestia większej prędkości.
-
- Forumowicz
- Posty: 31
- Rejestracja: 05 kwie 2022, 17:42
- Lokalizacja: Poznań
Re: Prośba o pomoc w diagnostyce baterii.
Kończąc temat. Otworzyłem silnik, wyczyściłem przekładnie palnetarną, nasmarowałem smarem silikonowym i problem zniknął. Dzięki za pomoc i sugestie. Pozdrawiam.