Nie ma potrzeby wkladac nic wiekszego noz qs273 40h bo I tak mozna w niego ladowac w peak 300/600a
Re: Rama CyklonEbike - w przygotowaniu
: 26 mar 2018, 10:08
autor: EV-Maniak
Wow! Właśnie się zastanawiałem co z Twoim projektem Cyklonebike? Fajnie, że powstaje coś nowego. Na pewno jest nisza na rynku na tego typu ramy. Jaki planujesz rozstaw widełek tylnego wahacza? Będzie taki jak w Falconie, czy większy? Ja bym proponował ciut większy, bo można był wsadzić coś ultra szerokiego - mówię o oponach. Np. szeroka, motorowa od ścigacza z małym oporem toczenia na szosę, by się lepie kłaść w zakręcie, albo uniwersalna, ale szeroka - fajna taka. A nie boisz się, że wspólna oś wahacza i suportu spowoduje zbytnią amortyzację na nogi, że będzie miękko w kolanach?
A nie boisz się, że wspólna oś wahacza i suportu spowoduje zbytnią amortyzację na nogi, że będzie miękko w kolanach?
Nie bardzo rozumiem, odleglosc pomiedzi korba a siodelkiem jest stala, os obrotu wahacza jej nie zmienia. Chyba ze zle mysle ???
Niektórzy twierdzą, że wspólna oś może spowodować niewłaściwą amortyzację - zbytnie siadanie i miękkość podczas pedałowania.
Re: Rama CyklonEbike - w przygotowaniu
: 26 mar 2018, 12:11
autor: wwojciech
Może siadać przy rowerku komunijnym, ale tutaj amortyzator dajesz pod masę +150kg i moc +10kW. Więc jesli przysiadalby przy pedalowaniu czyli moc Max z nóg 400W chwilowo to przy 10kW amor powinien dobić. Każdy lepszy cross ma wspólną os obrotu wahacza i napędową. Dzięki temu niema różnic naprężeń łańcucha. Minus tego rozwiązania gdy są pedały jest taki że jak hamujesz w terenie to pracujący wahacz powoduje ruszanie pedalami. Można to zlikwidowac przez użycie plywajcego zacisku hamulca.
(... ) Minus tego rozwiązania gdy są pedały jest taki że jak hamujesz w terenie to pracujący wahacz powoduje ruszanie pedalami. Można to zlikwidowac przez użycie plywajcego zacisku hamulca.
A o tym nie wiedziałem
Drogi taki zacisk? Na pewno do końca rozwiąże problem?
Re: Rama CyklonEbike - w przygotowaniu
: 26 mar 2018, 12:48
autor: wwojciech
Zacisk 100% niweluje problem odbijania pedałów. Na zdjęciu jest zacisk zamocowany na pływającym mocowaniu który jest poruszany przez drążek biegnący do korby. Gdy wahacz się ugina to zacisk wgledem korby nie przekreca się lecz pozostaje w stalym położeniu.
Re: Rama CyklonEbike - w przygotowaniu
: 26 mar 2018, 13:06
autor: EV-Maniak
A po co tak zrobili ( fotka wyżej ) skoro i tak są dwie oddzielne osie dla korby i wahacza? Czyli problem też występuje gdy są oddzielne osie? Falcon ma oddzielne osie i nie ma drążka.
Re: Rama CyklonEbike - w przygotowaniu
: 26 mar 2018, 14:13
autor: wwojciech
Dwie osie = wydluzajacy się lancuch. Problem pracy korby przy hamowaniu jest wspólny dla tych konstrukcji. Widac bezwładność ciężkiego koła nie pozwala mu na taką swobodną pracę żeby czuć było pod nogą
Nie bardzo rozumiem, odleglosc pomiedzi korba a siodelkiem jest stala, os obrotu wahacza jej nie zmienia. Chyba ze zle mysle ???
Niektórzy twierdzą, że wspólna oś może spowodować niewłaściwą amortyzację - zbytnie siadanie i miękkość podczas pedałowania.
Kto pedaluje w ebike o mocy 8kW I wiecej???
To nie sa konstrukcje do pedalowania, tak sadze...
Re: Rama CyklonEbike - w przygotowaniu
: 26 mar 2018, 14:57
autor: TomaS
Bujanie przy elektryku nie ma totalnie znaczenia bo wszystkie straty energii ludzkiej rekompensuje silnik. Tu nie musisz zyskać kilku sekund żeby być pierwszym na mecie jak w zawodach MTB na analogowych rowerach. Silnik robi wszystko za Ciebie. Większe straty powoduje masa roweru haha. Druga sprawa że często się nie pedałuje tylko macha nogami z przyzwyczajenia albo z nudów
Re: Rama CyklonEbike - w przygotowaniu
: 26 mar 2018, 15:24
autor: EV-Maniak
No to spoko. Znów mnie starsi koledzy oświecili. Dzięki
Czyli ta rama ma być lepsza od falconowej, bo łańcuch nie będzie spadał i nie trzeba będzie napinacza stosować?
Re: Rama CyklonEbike - w przygotowaniu
: 26 mar 2018, 19:11
autor: TomaS
Teoretycznie tak, praktycznie się zobaczy całokształt
Re: Rama CyklonEbike - w przygotowaniu
: 26 mar 2018, 21:42
autor: Cyklonebike
Nie wazne ktora okaze sie lepsza, obie beda mialy rozne grupy odbiorcow.
Kazda z nich ma swoje zalety I wady
To uzytkownik ma podjac decyzje czego oczekuje pd produktu
Jednym bardziej przypadnie do gustu znany falcon innym rama cyklonebike
Ramy maja sie uzupelniac, a nie zastepowac, taka jest koncepcja projektu
Po co kupowac chinski szmelc lub vectora skoro na rynku beda rodzime produkcje, ktore beda dawac to czego jednym lub drugim brakuje, a jakoscia beda przewyzszac inne odpowiedniki???
Re: Rama CyklonEbike - w przygotowaniu
: 26 mar 2018, 22:07
autor: wwojciech
Niestety moc silnika niema żadnego znaczenia na bicie pedalami. Efekt ten najbardziej odczuwalny jest podczas hamowania gdy pedala powinny stać w miejscu a tak nie jest, przez wahacz który wprawia je w ruch. Ale tez niema co się martwić bo jak żyje nie słyszałem żeby jakiś użytkownik nazekal na tą przypadłość. Jesli ktoś nie staruje w zawodach to nawet jeżdżąc kilka lat falcomem to tego efektu mogl nie zauważyć:)
Też nie straszmy ludzi, bo pomyślą że im nogi pourywa przy hamowaniu na dużych dziurach:)
Re: Rama CyklonEbike - w przygotowaniu
: 26 mar 2018, 22:17
autor: tatar
Oświećcie mnie Panowie,bo czegoś nie rozumiem.Przykład motocykla; jest zębatka z przodu/napędzająca/,druga z tylu przy kole,jest wahacz,a łańcuch nie mając żadnego napinacza pracuje równo i nie spada /jest jednakowo napięty/
Oświećcie mnie Panowie,bo czegoś nie rozumiem.Przykład motocykla; jest zębatka z przodu/napędzająca/,druga z tylu przy kole,jest wahacz,a łańcuch nie mając żadnego napinacza pracuje równo i nie spada /jest jednakowo napięty/
Jesli os obtotu wahacza i korby jest ta sama to wtedy w stosunku do osi obrotu zebatki tylnej nie zmienia sie dlugosc lancucha (wyobtaz sobie kolo. jego srodek, tam jest os obrotu wahacza I korby, dla kazdego promienia jest w kazdym misjscu ta samej dlugisc, na koncu promienia osadzoma jest
os obrotu zebatki tylnej).
Jakbys tego noe obrocil to dlugosc lancucha jest ta sama
Ot I cala filozofia.
Re: Rama CyklonEbike - w przygotowaniu
: 26 mar 2018, 22:59
autor: tatar
To podstawowa zasada,wiem ,ale dla zobrazowania;taki Komar miał dwa odlegle od siebie punkty i nic się nie działo/to samo w 99% moto/
Re: Rama CyklonEbike - w przygotowaniu
: 27 mar 2018, 5:55
autor: wwojciech
W Moto zęby są wysokie, lancuch sztywniejszy(nikt tam nie planuje zmieniać biegów na zebatach) stąd jego stabilność na spadanie wyzsza. Lancuch w Moto ustawia się luzniejszy jeśli są oddzielne osie, bo po dociazeniu on się dodatkowo napina i gdyby byl ustawiony prawidłowo dla stanu bez obciążenia to by się zerwal.
Re: Rama CyklonEbike - w przygotowaniu
: 27 mar 2018, 6:45
autor: tatar
Żelazna logika.To wiele wyjaśnia.
Re: Rama CyklonEbike - w przygotowaniu
: 28 mar 2018, 12:16
autor: EV-Maniak
Nie mogę się już doczekać tej ramy
Do boju CyklonEbike bo sezon tuż-tuż!
Re: Rama CyklonEbike - w przygotowaniu
: 05 kwie 2018, 23:24
autor: Tombe
Doszły mnie słuchy, że obecnie poszukujecie konstruktora, który zająłby się zaprojektowaniem i testowaniem nowej ramy.
Chodzi o ramę z tego tematu?
Podobno celujecie w prędkości dochodzące do 130 kmh.
Podobno celujecie w prędkości dochodzące do 130 kmh.
Prędkość dźwięku już niebawem.... a ja już teraz zapisuje się jako tester kamikadze
Pierwszy oddam głos na Ciebie
Re: Rama CyklonEbike - w przygotowaniu
: 06 kwie 2018, 10:28
autor: EV-Maniak
Ważne pytanie:
Czy ta ram będzie dostępna jako sama, czy tylko w zestawie, czyli cały ebajk?
Re: Rama CyklonEbike - w przygotowaniu
: 22 kwie 2018, 21:02
autor: Cyklonebike
Teraz budujemy pierwszy egzemplarz do testow
Bateria 22s22-23p
250-300a z baterii
500-600a w fazy
Silnik qs273
Sabvoton72200 z ruskim modem
Przewidywana predkosc max z flux 50a ok. 140km/h
Przyspieszenie 0-100 okolo 3-3.5s
Sam bede testerem
Ramy beda do sprzedazy jako zestawy:
Sama rama
Rama z bateria
Zestaw do zlozenia
Terminu wprowadzenia do sprzedazy jeszcze nie znamy, niestety
Gdzieś na zagranicznych forach widziałem takie moce i fajnie że będzie dostęp w PL. Jestem zainteresowany możliwościami i żywotnością podzespołów "potencjalny klient"...to już bardziej Moto i jak ktoś śmiga jak ja to takie osiągi nie robią wrażenia. Kwestia podzespołów takiej maszyny... Życzę powodzenia i trzymam kciuki
Ps.
Re: Rama CyklonEbike - w przygotowaniu
: 22 kwie 2018, 22:56
autor: Cyklonebike
Dam rade
Re: Rama CyklonEbike - w przygotowaniu
: 23 kwie 2018, 8:05
autor: Mitar
Naklejka z grupą krwi gratis
Re: Rama CyklonEbike - w przygotowaniu
: 23 kwie 2018, 9:41
autor: EV-Maniak
Eeee... fajna maszyna się zapowiada
Do boju Cyklonebike!
Re: Rama CyklonEbike - w przygotowaniu
: 15 maja 2018, 9:08
autor: darki
Kolejny krok to .....
Re: Rama CyklonEbike - w przygotowaniu
: 12 sie 2018, 20:51
autor: Cyklonebike
Nowa rama dla monster ebike ...
Material:
bardzo wytrzymala stal 1200N/cm2
Aluminium
Carbon
Mozliwosc montazu:
sabvoton 72060-72200 lub 96120
Max bateria 22s21p(5.1kWh) lub 21s22p lub 20s23p w prostokatnych koszykach (wersja 142mm)
Max bateria 22s15p w prostokatnych koszykach (wersja 102mm)
Dropout dla Qs205 qs273 Mxus5k
Damper 222x67 lub 240x76 lub dla 267x89
Mozliwosc montaz lcd 128x64
Wymienne podsiodlo w kilku rozmiarach
Brak potrzeby stosowania napinacza lancucha
Suport i wahacz w jednej osi
Wymienne mocowanie osi dla silnikow qs205 qs273 mxus5k
Re: Rama CyklonEbike dla monster ebike
: 13 sie 2018, 14:23
autor: Cyklonebike
Wahacz z mozliwoscia regulacji naprezenia lancucha
Re: Rama CyklonEbike dla monster ebike
: 14 sie 2018, 9:41
autor: Cyklonebike
Re: Rama CyklonEbike dla monster ebike
: 15 sie 2018, 17:43
autor: Yin
Od 460 do 462 ogniw Ale fajnie, konkretne wycieczki można będzie tym jeździć
Od 460 do 462 ogniw Ale fajnie, konkretne wycieczki można będzie tym jeździć
Dla qs205 + hubsink + ferro + sabek 150a z dotykowym tft +bateria 20s23p to beda dlllluuugie wycieczki
Teraz konczymy niebieskiego ze zdjec, sabek 72200 + mod do 270/540a + bateria 22s21p lg hg2
Teraz konczymy niebieskiego ze zdjec, sabek 72200 + mod do 270/540a + bateria 22s21p lg hg2
Wrzucie jakąś fotkę obok falcona dla porównania, wizualnie rama podobna, obstawiam że szersza. Jaki największy blat korby wejdzie? Da radę upchać szosowe 52t?