Serwis amortyzatora DNM
: 13 sty 2021, 20:35
Podstawowy serwis tego wspaniałego amortyzatora wymaga wymiany oleju w tłumiku przynajmniej raz w roku.
Jest zima, wiec macie okazję
Jest to dość proste
Olej: 2.5W dowolny, nie musi być specjalnie do amortyzatorów, może być syntetyczny Wymagana ilość to nie więcej jak 150ml
1. Wyjmij lagę z pokrętłem 2. Spuść powietrze z tłumika 3. Zdejmij seger spod pokrętła 4. Odkręć górny korek (guma + imadło) 5. Poluzuj ślimaczka (nie musisz go wyjmować) i wyjmij korek 6. Złap wykręć korek z rulejki (guma + imadło, może iść opornie, użyj opalarki by rozgrzać klej w gwincie) 7. Poluzuj korek tłumika 8. Wylej stary olej, wyjmij tłok, odwróć, poczekaj 10 min aż wykapie cały brud i syf 9. Wlej nowy olej, wkręć trochę korek tłumika, wsuń tłumik na całą głębokość. Nadmiar oleju się wyleje i dokręć korek tłumika. 10. Wyczyść ślizgi w ladze oraz warki simeringów głównych 11. Skręć do kupy wszystko, napompuj, gotowe
Jest zima, wiec macie okazję
Jest to dość proste
Olej: 2.5W dowolny, nie musi być specjalnie do amortyzatorów, może być syntetyczny Wymagana ilość to nie więcej jak 150ml
1. Wyjmij lagę z pokrętłem 2. Spuść powietrze z tłumika 3. Zdejmij seger spod pokrętła 4. Odkręć górny korek (guma + imadło) 5. Poluzuj ślimaczka (nie musisz go wyjmować) i wyjmij korek 6. Złap wykręć korek z rulejki (guma + imadło, może iść opornie, użyj opalarki by rozgrzać klej w gwincie) 7. Poluzuj korek tłumika 8. Wylej stary olej, wyjmij tłok, odwróć, poczekaj 10 min aż wykapie cały brud i syf 9. Wlej nowy olej, wkręć trochę korek tłumika, wsuń tłumik na całą głębokość. Nadmiar oleju się wyleje i dokręć korek tłumika. 10. Wyczyść ślizgi w ladze oraz warki simeringów głównych 11. Skręć do kupy wszystko, napompuj, gotowe