bafang g330.250 zamiennik lub DUAL MOTOR
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 09 kwie 2025, 23:23
bafang g330.250 zamiennik lub DUAL MOTOR
Panowie
rok temu zacząłem budowę swojego pojazdu, kończyłem przed zimą o teraz dopracowałem. I mam teraz problemik.
pojazd jest nietypowy od podstaw własna ( trochę zapożyczona ) konstrukcja , rower trzy kołowy. Powstał z powodu mojej pasji wędkarstwa. Potrzeba była jedna dostać się tam gdzie inni nie mogą o podobnej profesji. Sprzętu zabieram trochę jest idealnie z miejscem i prowadzeniem ale, brak mi Nm .
Po drodze do jeziorka mam 4km w tym niestety dwie nie małe górki do miejscówki i przy powrocie robi się problem aby pod nie podjechać kąt około 30 stopni . Mam silnik mm g330.250 bafang. Jak wyczytałem ma max 80Nm .
rowerek służy mi dwa razy w tygodniu na te 8-9km nie zasuwam standard 25-30km/h
Teraz pytanie panowie na poważnie , poświęciłem sporo na to i tego i owego rama jako konstrukcja jest zamkniętym elementem uważam ją za zakończoną i nic nie chcę już spawać z niej.
Czy jest silnik zamienny mocowaniem o większej mocy dla tego jaki mam. Bo nic nie znajduje po bafang.
A teraz wisienka jeśli się potwierdzi że nie ma to pomóżcie rozwiązać problem z doborem silnika/ów do tylnej piasty lub obu przednich AWD. Wiem pierwsze co jak to ma działać silnik centralny i w piaście tylnej Ale damy rade . Ewentualnie dwa silniki ale ośka jednostronna ( do przerobienia )
teraz opis
aktualnie napięcie 36v
silnik centralny bafang g330.250 / 250w
przerzutki piasta shimano inter 7
koła tył 20" przód 18"
skłaniam się na silnik xp04 lub xf15 z racji mocy. A może mniejszy wystarcza
nie zależy mi specjalnie na prędkości ale czy to da radę zgrać z moim tak żeby mi pomogło pokonać wzniesienia
jeśli były by to silniki z przodu to jakie?.
Panowie jak najmniejsza ingerencja w konstrukcję .
całość już jest przygotowana na drugi aku bidon z przodu i miejsce na sterownik osobne zasilanie i inne.
co trzeba dołożę manetkę czujnik pas inne
Pytam raczej tych doświadczonych forumowiczów z szeroko pojętą wiedzą ale wszystkich zachęcam do dyskusji.
Pytać odpowiem na wszystko z tematem związane .
rok temu zacząłem budowę swojego pojazdu, kończyłem przed zimą o teraz dopracowałem. I mam teraz problemik.
pojazd jest nietypowy od podstaw własna ( trochę zapożyczona ) konstrukcja , rower trzy kołowy. Powstał z powodu mojej pasji wędkarstwa. Potrzeba była jedna dostać się tam gdzie inni nie mogą o podobnej profesji. Sprzętu zabieram trochę jest idealnie z miejscem i prowadzeniem ale, brak mi Nm .
Po drodze do jeziorka mam 4km w tym niestety dwie nie małe górki do miejscówki i przy powrocie robi się problem aby pod nie podjechać kąt około 30 stopni . Mam silnik mm g330.250 bafang. Jak wyczytałem ma max 80Nm .
rowerek służy mi dwa razy w tygodniu na te 8-9km nie zasuwam standard 25-30km/h
Teraz pytanie panowie na poważnie , poświęciłem sporo na to i tego i owego rama jako konstrukcja jest zamkniętym elementem uważam ją za zakończoną i nic nie chcę już spawać z niej.
Czy jest silnik zamienny mocowaniem o większej mocy dla tego jaki mam. Bo nic nie znajduje po bafang.
A teraz wisienka jeśli się potwierdzi że nie ma to pomóżcie rozwiązać problem z doborem silnika/ów do tylnej piasty lub obu przednich AWD. Wiem pierwsze co jak to ma działać silnik centralny i w piaście tylnej Ale damy rade . Ewentualnie dwa silniki ale ośka jednostronna ( do przerobienia )
teraz opis
aktualnie napięcie 36v
silnik centralny bafang g330.250 / 250w
przerzutki piasta shimano inter 7
koła tył 20" przód 18"
skłaniam się na silnik xp04 lub xf15 z racji mocy. A może mniejszy wystarcza
nie zależy mi specjalnie na prędkości ale czy to da radę zgrać z moim tak żeby mi pomogło pokonać wzniesienia
jeśli były by to silniki z przodu to jakie?.
Panowie jak najmniejsza ingerencja w konstrukcję .
całość już jest przygotowana na drugi aku bidon z przodu i miejsce na sterownik osobne zasilanie i inne.
co trzeba dołożę manetkę czujnik pas inne
Pytam raczej tych doświadczonych forumowiczów z szeroko pojętą wiedzą ale wszystkich zachęcam do dyskusji.
Pytać odpowiem na wszystko z tematem związane .
-
- Forumowicz
- Posty: 1563
- Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
- Lokalizacja: Kielce
Re: bafang g330.250 zamiennik lub DUAL MOTOR
A może po prostu dać mniejszy blat na silniku? Ile tam jest 44T?
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 09 kwie 2025, 23:23
Re: bafang g330.250 zamiennik lub DUAL MOTOR
Jest najmniejsza jaka szła 38t
-
- Forumowicz
- Posty: 5779
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: bafang g330.250 zamiennik lub DUAL MOTOR
Tak jak napisał Zielony71, zmniejszyć maksymalnie przednią zębatkę i zwiększyć maksymalnie największą zębatkę z tyłu, wówczas kosztem prędkości podwoisz/potrojoisz moc/Nm.
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 09 kwie 2025, 23:23
Re: bafang g330.250 zamiennik lub DUAL MOTOR
Jak pisałem z przodu dałem co dostępne. A z tyłu mam inter7 nie ma jak zmienić zebatki. Jeśli mam przejsc na kasetę z tyłu to od razu wsadził bym silnik . Mówiąc że nie zależy mi na prędkości miałem na myśli nie wstawiania silnika pk to by ją uzyskać, raczej wolał bym zostać choć przy tej 25 km/h
-
- Forumowicz
- Posty: 5779
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: bafang g330.250 zamiennik lub DUAL MOTOR
Zarówno z przodu jak i tyłu można by dorobić "własne/nietypowe" zębatki na CNC.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 6734
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: bafang g330.250 zamiennik lub DUAL MOTOR
jak chcesz zostać na tej baterii to lipa bo 36v to mało. ja bym szedł w 48v i co najmniej m500 . mam jednego m500 na sprzedaż
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 09 kwie 2025, 23:23
Re: bafang g330.250 zamiennik lub DUAL MOTOR
Niestety m500 nie podejdzie pod mocowanie. A ramy nie chcę przerabiać. A zrobienie zebatki jakimi kosztami było obarczone ? . Zapewne by trzeba zrobić kilka na test
-
- Forumowicz
- Posty: 5779
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: bafang g330.250 zamiennik lub DUAL MOTOR
Po "znajomości" pewnie "rozsądnymi", musiałbyś popytać na forum czy ktoś by to zrobił, lub u siebie w okolicy. Na zlecenie u zewnętrznego usługodawcy zapewne uzyskasz dokładniejszą odpowiedź np.
https://cncpartner.com.pl/cennik/
Nie trzeba, wystarczy przeliczyć jakie chcesz maksymalne przełożenie/minimalną prędkość.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 6734
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: bafang g330.250 zamiennik lub DUAL MOTOR
ogólnie projekt bardzo ciekawy ale silnik za słaby wg mnie i bardzo się ograniczyłeś napięciem i napędem. przerobić mocowanie to chwila a naped z kasetą 50t na blacie 36t zmieniłby imho wszystko . teraz masz chyba 44 z przodu i nawet nie wsadzisz huba do tyłu bo to jeszcze by cię ratowało. dwa huby z przodu to imho straszny przerost formy nad treścią
-
- Forumowicz
- Posty: 5779
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: bafang g330.250 zamiennik lub DUAL MOTOR
Przecież do tej piasty Inter 7, bartek SWDN może dołożyć nawet zębatkę średnicy obręczy koła. Najprymitywniejszy sposób na zmianę przełożenia (poprawienia mocy/Nm), to dospawanie/donitowanie do zębatki Inter 7, zębatki z korby. Podobny zabieg z przednią zębatką (na silniku), wraz z dołożeniem naciągu łańcucha (wózka przerzutki), umożliwiałby rozszerzoną zmianę wspomagania w terenie płaskim/górzystym.
Problemem nie jest moc silnika czy napięcie, problemem jest czy piasta Inter 7 wytrzyma większe obciążenia niż "typowe".
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 6734
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: bafang g330.250 zamiennik lub DUAL MOTOR
z samej ceny wnioskuję że to piasta do lekkiego mieszczucha gniecionego przez babę... ile waży ten rower z kierownikiem i załadowany szpejem ?
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 09 kwie 2025, 23:23
Re: bafang g330.250 zamiennik lub DUAL MOTOR
Na początek podziękuję za zainteresowanie . Już dostrzegłem kilka wątków z powyższych wypowiedzi których nie brałem pod uwagę.
A więc jak pisałem z przodu mam 38t a z tyłu mam 18t.
Faktycznie zmieniając przełożenie otrzymam Nm . Za wielkim murem na ali znalazłem zebatki od 44 do 32t ponoć pasują na przód. Na tył mam wybór do 22t.
Ale faktycznie całkowicie nie pomyślałem o wytrzymałości piasty. Ten komplet piasta osprzęt silnik jest z jednego rowerka. Całość jako komplet miejski rower.
Tylna zebatka jest dostępna z oryginały do 22t wiedz sam producent przewidział możliwość jakieś regulacji korekty przełożenia .
Ale moja waga 85kg, rower 52kg, i z zapasem 30kg gratów może 40
. To daje do myślenia o czym nie pomyślałem.
Nie widzę przeszkód w zaplecieniu jakiegoś huba w tylnym kole bynajmniej technicznie ( Ale mogę się mylić ) a na nim zastosować jakąś mocniejszą kasetę.
Mogę wydać te parę stówek na zebatki przod po 100 tył trochę taniej i się przekonać. Ale czy jest może inna opcja które nie może a napewno pozwoli mi na osiągnięcie lepszego momentu i zyska wytrzymałość. Mam tu na myśli hub
W przednich kołach mocno rozważałem dwa silniki Ale mam obawy co ro manewrowości takim zastosowanie oddzielnych silników. Mam na myśli trakcje i zrywanie na wzniesieniach z powodu przesunięcia ciężaru.
Dodam że załadowany na najlżejszej przerzutce sporo muszę włożyć żeby podjechać a predkosc spada do dna co powoduje mocny spadek stabilności mojej na rowerze . Wręcz walczę.
A więc jak pisałem z przodu mam 38t a z tyłu mam 18t.
Faktycznie zmieniając przełożenie otrzymam Nm . Za wielkim murem na ali znalazłem zebatki od 44 do 32t ponoć pasują na przód. Na tył mam wybór do 22t.
Ale faktycznie całkowicie nie pomyślałem o wytrzymałości piasty. Ten komplet piasta osprzęt silnik jest z jednego rowerka. Całość jako komplet miejski rower.
Tylna zebatka jest dostępna z oryginały do 22t wiedz sam producent przewidział możliwość jakieś regulacji korekty przełożenia .
Ale moja waga 85kg, rower 52kg, i z zapasem 30kg gratów może 40

Nie widzę przeszkód w zaplecieniu jakiegoś huba w tylnym kole bynajmniej technicznie ( Ale mogę się mylić ) a na nim zastosować jakąś mocniejszą kasetę.
Mogę wydać te parę stówek na zebatki przod po 100 tył trochę taniej i się przekonać. Ale czy jest może inna opcja które nie może a napewno pozwoli mi na osiągnięcie lepszego momentu i zyska wytrzymałość. Mam tu na myśli hub
W przednich kołach mocno rozważałem dwa silniki Ale mam obawy co ro manewrowości takim zastosowanie oddzielnych silników. Mam na myśli trakcje i zrywanie na wzniesieniach z powodu przesunięcia ciężaru.
Dodam że załadowany na najlżejszej przerzutce sporo muszę włożyć żeby podjechać a predkosc spada do dna co powoduje mocny spadek stabilności mojej na rowerze . Wręcz walczę.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 6734
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: bafang g330.250 zamiennik lub DUAL MOTOR
dlatego pisałem - bateria 48v . silnik co najmniej m500 bo on ma 95Nm . mniejszy blat - 34-36t i duza kaseta - 50t . w ostateczności hub w tylnym kole- jakaś mocna przekładniowa
-
- Forumowicz
- Posty: 1563
- Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
- Lokalizacja: Kielce
Re: bafang g330.250 zamiennik lub DUAL MOTOR
Też myślę, że z przodu będą problemy z przyczepnością.
Natomiast z tyłu przekładniowy w kole 20 cali powinien zrobić robotę.
Natomiast z tyłu przekładniowy w kole 20 cali powinien zrobić robotę.
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 6734
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: bafang g330.250 zamiennik lub DUAL MOTOR
przód to on ma dociążony fest ale to jest tak absurdalna komplikacja ze trzeba mieć z garem na takie rozwiązania
-
- Forumowicz
- Posty: 5779
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: bafang g330.250 zamiennik lub DUAL MOTOR
To matematycznie;
Aktualnie masz zapewne parametry roweru;
80 (RPM korby) * 2.1 (przeł 38/18T) * 0.632 (max przeł piasty) *1.6 (śr koła 20") * 0.06 (km/godz) = ~10 km/godz (minimalna prędkość przy 80 RPM korby).
80 * 2.1 *1.545 * 1.6 * 0.06 = 25 km/godz (maksymalna prędkość przy 80 RPM korby).
80 Nm : 1.33 (maksymalne przełożenie silnik koło) = 62 Nm
przy zmianie na zębatki 32/22T bedzie;
80 * 1.45 * 0.632 * 1.6 * 0.06 = 7 km/godz (min)
80 * 1.45 * 1.45 * 1.6 * 0.06 = 17 km/godz (max
80 : 0.9 = 89 Nm (wzrost mocy o 50%)
Co do trwałości piasty;
Przy takich przebiegach jakie planujesz (4 - 8 km) i dwa, zapewne krótkie podjazdy to specjalnie bym się nie martwił o piastę.
Tak na marginesie, gdzie masz takie podjazdy po 30 %, i jak są one długie?
Aktualnie masz zapewne parametry roweru;
80 (RPM korby) * 2.1 (przeł 38/18T) * 0.632 (max przeł piasty) *1.6 (śr koła 20") * 0.06 (km/godz) = ~10 km/godz (minimalna prędkość przy 80 RPM korby).
80 * 2.1 *1.545 * 1.6 * 0.06 = 25 km/godz (maksymalna prędkość przy 80 RPM korby).
80 Nm : 1.33 (maksymalne przełożenie silnik koło) = 62 Nm
przy zmianie na zębatki 32/22T bedzie;
80 * 1.45 * 0.632 * 1.6 * 0.06 = 7 km/godz (min)
80 * 1.45 * 1.45 * 1.6 * 0.06 = 17 km/godz (max
80 : 0.9 = 89 Nm (wzrost mocy o 50%)
Co do trwałości piasty;
Przy takich przebiegach jakie planujesz (4 - 8 km) i dwa, zapewne krótkie podjazdy to specjalnie bym się nie martwił o piastę.
Tak na marginesie, gdzie masz takie podjazdy po 30 %, i jak są one długie?
-
- Forumowicz
- Posty: 1563
- Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
- Lokalizacja: Kielce
Re: bafang g330.250 zamiennik lub DUAL MOTOR
Nie tak bardzo, bo obciążenie rozkłada się na dwa punkty podparcia, z których jeden na nierównościach będzie tracił kontakt z podłożem.
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 09 kwie 2025, 23:23
Re: bafang g330.250 zamiennik lub DUAL MOTOR
Podoba mi się te matematyczne podejście, widzę prawie jak na dłoni ale nie mogę rozszyfrować tej liczby " 1.33 (maksymalne przełożenie silnik koło) " jak do niej doszedłeś. Proszę wyjaśnij tego nie rozumiem . I późniejszego 0.9 .
To z czystej ludzkiej niewiedzy nie uszczypliwości.
Wyliczenia prędkości podzielam w 100%
Moje wzniesienia nie maja więcej jak 30m długości teren leśny jest to jezioro polodowcowe jak wszystkie w mojej okolicy . Ostre zbocza . Ale zaraz za zboczem mam jeszcze lekii podjazd około 20 stopni.
Najpierw 25 - 30 a potem 15 - 20. I ten pierwszy próbuje mnie zaorać.
Na zdjęciach przykład zbocza z jeziorka . Jest trochę mniej niż na foto w miejscu wyjazdu .
Z przodu mam niezależne zawieszenie 4 wahacze i amortyzator pomiędzy.
To z czystej ludzkiej niewiedzy nie uszczypliwości.
Wyliczenia prędkości podzielam w 100%
Moje wzniesienia nie maja więcej jak 30m długości teren leśny jest to jezioro polodowcowe jak wszystkie w mojej okolicy . Ostre zbocza . Ale zaraz za zboczem mam jeszcze lekii podjazd około 20 stopni.
Najpierw 25 - 30 a potem 15 - 20. I ten pierwszy próbuje mnie zaorać.
Na zdjęciach przykład zbocza z jeziorka . Jest trochę mniej niż na foto w miejscu wyjazdu .
Z przodu mam niezależne zawieszenie 4 wahacze i amortyzator pomiędzy.
-
- Forumowicz
- Posty: 5779
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: bafang g330.250 zamiennik lub DUAL MOTOR
Twoje przełożenie korba piasta to 38T/18T czyli 38 : 18 = ~2.1 raza.bartekSWDN pisze: ↑12 kwie 2025, 8:52Podoba mi się te matematyczne podejście, widzę prawie jak na dłoni ale nie mogę rozszyfrować tej liczby " 1.33 (maksymalne przełożenie silnik koło) " jak do niej doszedłeś. Proszę wyjaśnij tego nie rozumiem . I późniejszego 0.9 .
Min i max przełożenie wewnętrzne piasty to 1.545 razy do 0.632 razy (244%).
Realne przełożenie korba zębatka piasty i min/maks wewnętrzne przełożenie piasty to;
2.1 (korba/koło) * 1.545 (min przełożenie wewnętrzne piasty) = ~3.2 razy, czyli na jeden obrót korby koło obróci się ~3.2 raza (maksymalna prędkość/min Nm).
2.1 (korba/koło) * 0.632 (max przełożenie wewnętrzne piasty) = ~1.33 razy, czyli na jeden obrót korby koło obróci się ~1.33 raza (minimalna prędkość/max Nm).
Dla przełożenia 32T/22T przełożenie korba zębatka koła to ~1.45 raza, wiec 2.1 zamieniasz na 1.45 i masz max/min prędkość/Nm dla przełożenia 32/22T.
Co do wzniesień to przypuszczałem że chodzi o jakieś moreny polodowcowe i krótkie strome podjazdy. Ciekaw byłem tylko przejezdności drogi, bo podjazd 30% to już nie "bułka z masłem".
Osobiście na początek dałbym te zębatki 32/22T, i sprawdził czy poprawa jest zadowalająca. W mojej ocenie będziesz miał prędkość podjazdu zbliżoną do obecnej, lecz wspomaganie praktycznie wzrośnie podwójnie dzięki znacznie większej sprawności silnika.
Jeżeli nadal nie będzie zadowalające, to najprostszy i najskuteczniejszy sposób na pokonanie górki to wymiana piasty na wolnoobrotowy silnik 1- 3 kW, i po płaskim jazda na Bafangu, a przy podjazdach na HUB'ie lub obu silnikach w zależności od maksymalnego prądu baterii i maksymalnej mocy silników..
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 6734
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: bafang g330.250 zamiennik lub DUAL MOTOR
ale on tam ma biedon 36v , z czego chcesz ssać nawet i 1,5kw ? od baterii musi zacząć , jak silnik jest tylko na 36v to wtedy inny silnik - na 48v i mocniejszy . jak mu zależy na mocy a nie prędkości to pewnie i da się założyć na przód 18t , jak piasta wytrzyma to git jak sie rozpadnie to wtedy kaseta 50t i po zawodach
-
- Forumowicz
- Posty: 5779
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: bafang g330.250 zamiennik lub DUAL MOTOR
1. "Moc" bidonu nie zależy od NAPIĘCIA a od ilości i "mocy" ogniw, a te w danym bidonie są mniej/więcej takie same, tak więc i "moc" bidonu 36/48 V będzie taka sama.
2. Zwiększając napięcie (przy tej samej mocy) zwiększasz prędkość silnika, ale zmniejszasz jego Nm ("moc" podjazdu). W efekcie musisz stosować większe przełożenie korba <> koło (magiczna kaseta 50T) by ponownie zwiększyć Nm, czyli klasyczne "perpetuum mobile", tracąc dodatkowo na sprawności układu.
3. przy bidonie "5P" na Sanyo GA, ciągły prąd jednego ogniwa to 10A, co daje nam 40V * 50A = 2 kW. Myślę że jednodniowy, 30 sekundowy podjazd z prądem 50A nie będzie specjalnym wyzwaniem dla takiego bidonu. Ograniczeniem takiego bidonu będzie jedynie BMS, który zapewne ma mniejszy prąd.
Tylko ze "magiczna kaseta 50T" będzie miała zbliżoną trwałość co obecna piasta, bo jest przystosowana na 100 - 120 kg, w piku 1.5 kW, i pewnie z 100 - 150 Nm. Mitusm równie szybko wykończył kasetę/wolnobieg co podobną piastę, swoim "podkręconym" do 2 kW BBSHD.
-
- Forumowicz
- Posty: 1563
- Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
- Lokalizacja: Kielce
Re: bafang g330.250 zamiennik lub DUAL MOTOR
Na dwa 30 sekundowe podjazdy może sobie dorobić baterię 13S1P na 21700 i to w zupełności wystarczy.
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
-
- Forumowicz
- Posty: 5779
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: bafang g330.250 zamiennik lub DUAL MOTOR
To jest zupełnie bez sensu. Max 10A z ogniwa, co daje max 500 wat z baterii, i do czego miałby to podpiąć. Jest to na pewno mniej niż aku który posiada (zapewne min 1 kW). Na razie wystarczy że BartekSWDM zmieni zębatki na 32/22T i sprawdzi czy da się tym jeździć nad jezioro bez większych problemów. Jak to nie pomoże, to wówczas będzie musiał coś więcej zmienić, np. bardziej zwiększyć tylną zębatkę
-
- Forumowicz
- Posty: 1563
- Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
- Lokalizacja: Kielce
Re: bafang g330.250 zamiennik lub DUAL MOTOR
Przez 30s, a nawet i przez minutę może spokojnie ciągnąć 15A, a nawet 20A z ogniwa (np Samsungi 40T),
a w obecnej baterii zapewne ograniczeniem będzie BMS, który odetnie zasilanie przy większym poborze.
Ale oczywiście najpierw warto sprawdzić samą zmianę zębatek o czym pisałem od samego początku.
a w obecnej baterii zapewne ograniczeniem będzie BMS, który odetnie zasilanie przy większym poborze.
Ale oczywiście najpierw warto sprawdzić samą zmianę zębatek o czym pisałem od samego początku.
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
-
- Forumowicz
- Posty: 5779
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: bafang g330.250 zamiennik lub DUAL MOTOR
Przyszedł mi do głowy jeszcze jeden sposób jak prosto i niedrogo zwiększyć moc zestawu na podjazdach.
Dołożyć dodatkowy silniczek DC typu 1016/8. uruchamiany przyciskiem/przekaźnikiem na czas podjazdu.
https://magma.sklep.pl/product-pol-2607 ... karni.html
https://magma.sklep.pl/product-pol-3121 ... karni.html
Dołożyć dodatkowy silniczek DC typu 1016/8. uruchamiany przyciskiem/przekaźnikiem na czas podjazdu.
https://magma.sklep.pl/product-pol-2607 ... karni.html
https://magma.sklep.pl/product-pol-3121 ... karni.html
-
- Forumowicz
- Posty: 1563
- Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
- Lokalizacja: Kielce
Re: bafang g330.250 zamiennik lub DUAL MOTOR
Ale to chyba nie ma wolnobiegu, czyli przez większość czasu będzie przeszkadzał, a bardzo krótko pomagał. To już lepszy hub.
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
-
- Forumowicz
- Posty: 5779
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: bafang g330.250 zamiennik lub DUAL MOTOR
Do tych silników da się dołożyć wolnobieg.
Dawniej Magma miała to dostępne bez konieczności "rzeźbienia"
viewtopic.php?p=47844#p47844
Obecnie sam wolnobieg jest dostępny na ali
https://pl.aliexpress.com/item/10050083 ... ry_from%3A
lecz trzeba by dorabiać przejściówkę z osi silnika na wolnobieg.
Mam zresztą taki zestaw z "budżetowego MID'a" jakby była potrzeba .
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 09 kwie 2025, 23:23
Re: bafang g330.250 zamiennik lub DUAL MOTOR
Panowie sprawa z wyliczenia jasna dla korzyści konieczne jest zmienić przelozenia . Ku temu się skłaniam, ale zapytam jeżeli miał bym zapleść hub-a w koło ( dajmy na to dla zwiększenia prędkości przejazdowej i podjazdowej w mniejszym stopniu ) tak od razu na zas dla pewności. To jaki powinienem zastosować. Tu zapewne od razu większość odpowie przekładnia xf15 xf19 xp04.
Ale nie zapominając że już jeden silnik będzie i to ten do rozpędzania najleprzy czyli MID który ma moment a będzie większy po zastosowaniu przełożenie. To może warto pomyśleć o bezprzekladniowym ?
To jest pytanie dla tego bo nigdy nie dotykałem nawet owego silnika nie wiem jak to jedzie i się rozpędza. Wiem z opisów ze lepiej ma na manetce, i jest do większych prędkości, ale więcej waży.
Jak byście mogli to rozwarzyc pomóc dobrac , patrząc na to że już jeden silnik jest a ten będzie drugi .
Mam na myśli np. Xf15 bo cichszy od 19 ale słabszy do tego jakaś kaseta z dobrym przełożeniem powyżej nawet 22t ale i z mniejszym dla prędkości.
Jak wspomniałem miejsce na baterie dodatkową drugą mam już gotowe i na sterownik też. ( z tyłu głowy czułem że może być potrzeba drugiego silnika lub innego i się przygotowałem podczas projektowania )
Ale nie miałem okazji nawet ich dotykać i nie wiem jak się mają do pomocy w mojej sytuacji.
Mam na myśli czy nawet bezprzekladniowy z kaseta powyżej 22t i tak też coś da od siebie . Mówię o takim 1kw 1.5kw.
Lub przekładnia ale taka xp04 albo ta 1kw mxus.
Baterie bym dobrał zrobił pod niego te 48v .
Lub już dostępne używki włożyć.
https://www.olx.pl/d/oferta/zestaw-do-k ... 5jW6P.html
https://www.olx.pl/d/oferta/e-bike-mxus ... 5h5js.html
https://www.olx.pl/d/oferta/zestaw-do-k ... 3SDIx.html
https://www.olx.pl/d/oferta/kompletny-z ... 4nLHM.html
https://www.olx.pl/d/oferta/sprzedam-ze ... 5cDmF.html
Takie przemyślenie.
Ale nie zapominając że już jeden silnik będzie i to ten do rozpędzania najleprzy czyli MID który ma moment a będzie większy po zastosowaniu przełożenie. To może warto pomyśleć o bezprzekladniowym ?
To jest pytanie dla tego bo nigdy nie dotykałem nawet owego silnika nie wiem jak to jedzie i się rozpędza. Wiem z opisów ze lepiej ma na manetce, i jest do większych prędkości, ale więcej waży.
Jak byście mogli to rozwarzyc pomóc dobrac , patrząc na to że już jeden silnik jest a ten będzie drugi .
Mam na myśli np. Xf15 bo cichszy od 19 ale słabszy do tego jakaś kaseta z dobrym przełożeniem powyżej nawet 22t ale i z mniejszym dla prędkości.
Jak wspomniałem miejsce na baterie dodatkową drugą mam już gotowe i na sterownik też. ( z tyłu głowy czułem że może być potrzeba drugiego silnika lub innego i się przygotowałem podczas projektowania )
Ale nie miałem okazji nawet ich dotykać i nie wiem jak się mają do pomocy w mojej sytuacji.
Mam na myśli czy nawet bezprzekladniowy z kaseta powyżej 22t i tak też coś da od siebie . Mówię o takim 1kw 1.5kw.
Lub przekładnia ale taka xp04 albo ta 1kw mxus.
Baterie bym dobrał zrobił pod niego te 48v .
Lub już dostępne używki włożyć.
https://www.olx.pl/d/oferta/zestaw-do-k ... 5jW6P.html
https://www.olx.pl/d/oferta/e-bike-mxus ... 5h5js.html
https://www.olx.pl/d/oferta/zestaw-do-k ... 3SDIx.html
https://www.olx.pl/d/oferta/kompletny-z ... 4nLHM.html
https://www.olx.pl/d/oferta/sprzedam-ze ... 5cDmF.html
Takie przemyślenie.
-
- Forumowicz
- Posty: 1563
- Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
- Lokalizacja: Kielce
Re: bafang g330.250 zamiennik lub DUAL MOTOR
Bezprzekładniowy będzie cięższy , będzie miał większe opory, poza tym będzie większy i może być problem z zaleceniem go w koło 20 cali. Dlatego raczej każdy poleci Ci przekładniowy , ale jeśli masz jakieś konkretne powody to możesz spróbować .
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 6734
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: bafang g330.250 zamiennik lub DUAL MOTOR
dd bez sensu w teren zwlaszcza do powolnego pyr pyr pyr
-
- Forumowicz
- Posty: 5779
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: bafang g330.250 zamiennik lub DUAL MOTOR
Jeżeli już chciałbyś dokładać silnik, to jak już wcześniej pisałem, dołożyłbym silnik DC z wolnobiegiem;bartekSWDN pisze: ↑14 kwie 2025, 8:07...... jeżeli miał bym zapleść hub-a w koło ( dajmy na to dla zwiększenia prędkości przejazdowej i podjazdowej w mniejszym stopniu ) tak od razu na zas dla pewności. To jaki powinienem zastosować. ....
https://pl.aliexpress.com/item/10050072 ... gIr_fD_BwE
Jedyny "problem" to zamocowanie zębatki 38 - 48T na piaście. Jak mniemam masz w piaście otwory jak na zdjęciu, więc problemem byłoby tylko wytoczenie pierścienia dystansowego do którego montujesz tarczę 38 - 48T i przykręcasz do piasty. Silnik nie potrzebuje sterownika, wystarczy przycisk/przekaźnik na 10 - 15 A.
Jeżeli ta konstrukcja Ci nie odpowiada i zamierzałbyś zmienić piastę na HUB'a, to wbrew opinii Zielony71 i pxl666, wybrałbym silnik DD jak najwolniejszy (max 200 RPM). Większa masa silnika w Twoim przypadku jest plusem. Ponadto silnik będzie znacznie trwalszy/odporniejszy na przeciążenia. Jedyna "wada" to większy opór silnika przy jeździe bez prądu. Niezależnie czy wybrałbyś DD czy przekładniowy (również max 201 RPM), to będziesz miał i tak "zabawę" z kasetą/wolnobiegiem. Przy przedniej zębatce 32T i tylnej 13 - 36T, silnik przy podjeździe będzie i tak jechał na małej sprawności (zapewne poniżej 45 - 55%). Zwiększanie tylnej zębatki zmniejszy zapewne jeszcze bardziej prędkość/sprawność HUB'a.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 6734
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: bafang g330.250 zamiennik lub DUAL MOTOR
silnik z magmy to kop w ryj . taka kultura pracy i energooszczędność. włączanie go on off z przekaznika to już szczyt lipy i druciarstwa
-
- Forumowicz
- Posty: 5779
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: bafang g330.250 zamiennik lub DUAL MOTOR
Faktycznie, do pokonania 30 metrów z nachyleniem 28* (53%), bez tensometru najnowszej generacji i kasety 50T nie da rady.

Aż dziw bierze że na 250 watach, przy wadze do 160 - 180 kg, udało mu się pokonać wzniesienie 28* !!!, i to na przełożeniu 38/40T jako odpowiedniku Twojego roweru 26" z oponą 2.3 - 2.5".
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 6734
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: bafang g330.250 zamiennik lub DUAL MOTOR
ale może nawet koze zaprząc. tyle już zrobil porządnie to teraz może dać spokój z druciarstwem i zrobić do końca solidnie . myślę że chłopa stać
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 09 kwie 2025, 23:23
Re: bafang g330.250 zamiennik lub DUAL MOTOR
Kolega ma rację. Może nie jakoś specjalnie majętny jestem, mam zapał i pasję a to wystarcza żeby zrobić co trza jak trza.
Myślę że jedyna opcja przy tym rozmiarze koła to przekładnia. Wybór pada na xf19. Chyba najmocjiejszy z powszechnych i jeszcze w miarę pieniądzach normalnych. ( choć może xf15 już wystarcza , pytanie do was bo nigdy nie dotykałem).
Poczytałem co znalazłem i posprawdzałem w kalkulatorach. Jeśli dobrze rozumiem to literka c w nazwie xf19c odpowiada za wersję z możliwością włożenia kasety .
To pozwoli mi założyć kasetę 11-50 lub coś w tych okolicach i da super przełożenie już na 38t z przodu a jak trza będzie zmienię na 32.
Zyskam dużo Nm z przełożenia i jeszcze z silnika.
Ten silnik i kaseta myślę że da mi największą pewność i wygląd zarazem ,chyba że macie coś innego na oku.
A jeśli przy tym zostaje to pomóżcie dobrać co jak do tego silnika . Czytałem że tam sterownik kt się daje ile amper co jak ?
I bateria na jakich ogniwach , raczej nie na dystans i bez przesad. Ale tu bym chciał mieć dwie opcje do rozwarzenia na te 48v . Czy może dać mu więcej.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 6734
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: bafang g330.250 zamiennik lub DUAL MOTOR
mysle ze duzy bidon 13s4p na 21700 ci wystarczy na twoje dystanse , jesli chcesz jednoczesnie pchac w mida i huba to wtedy 13s5p bedzie mniej obciążany
-
- Forumowicz
- Posty: 1563
- Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
- Lokalizacja: Kielce
Re: bafang g330.250 zamiennik lub DUAL MOTOR
Podejrzewam, że xf15 byłby wystarczający, ale jak wiadomo mocy nigdy za dużo, więc 19 będzie faktycznie pewniejszym wyborem. Ale wtedy trzeba dać sterownik 40A (bo 30 A to ludzie z forum dają do xf15) i odpowiednio mocną do tego baterię.
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 09 kwie 2025, 23:23
Re: bafang g330.250 zamiennik lub DUAL MOTOR
Ok. Raczej osobno dam baterie . Do huba będzie osobno .
Jakiś konkretny rodzaj OGNIWA wybrać?
sterownik jakieś marki szukać rodzaj ?
Z ciekawości czy na mojego mida można dać wyższe napiecie . Napisane 36v. Ale w necie znalazłem gdzieś 36/48.
Jakiś konkretny rodzaj OGNIWA wybrać?
sterownik jakieś marki szukać rodzaj ?
Z ciekawości czy na mojego mida można dać wyższe napiecie . Napisane 36v. Ale w necie znalazłem gdzieś 36/48.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 6734
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: bafang g330.250 zamiennik lub DUAL MOTOR
jedna mocna bateria łatwiejsza w utrzymaniu - mniejsza kabloza , oczywiscie dwie zapewniaja pewna redundancję wiec tez ma to plusy ... ogniwa ci dobierze wykonawca aku w zaleznosci od pradu / kasy . z bafangiem musisz sie upewnic ze ruszy na wyzszym napieciu - zapytaj sprzedawcybartekSWDN pisze: ↑17 kwie 2025, 10:20Ok. Raczej osobno dam baterie . Do huba będzie osobno .
Jakiś konkretny rodzaj OGNIWA wybrać?
sterownik jakieś marki szukać rodzaj ?
Z ciekawości czy na mojego mida można dać wyższe napiecie . Napisane 36v. Ale w necie znalazłem gdzieś 36/48.
-
- Forumowicz
- Posty: 5779
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: bafang g330.250 zamiennik lub DUAL MOTOR
Z dodatkowych 2 kW, zyskasz 250 wat na kole jak dobrze pójdzie.bartekSWDN pisze: ↑17 kwie 2025, 8:32Myślę że jedyna opcja przy tym rozmiarze koła to przekładnia. Wybór pada na xf19. Chyba najmocjiejszy z powszechnych
To pozwoli mi założyć kasetę 11-50 lub coś w tych okolicach i da super przełożenie już na 38t z przodu a jak trza będzie zmienię na 32.
Zyskam dużo Nm z przełożenia i jeszcze z silnika.

https://ebikes.ca/tools/simulator.html? ... heel_b=20i
-
- Forumowicz
- Posty: 1563
- Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
- Lokalizacja: Kielce
Re: bafang g330.250 zamiennik lub DUAL MOTOR
A dlaczego w symulacji zakładasz, że xf19 to jedyny napęd? Założenie jest jakby inne. Dwa napędy jednocześnie pozwolą hubowi rozpędzić się do wyższej prędkości, przy której będzie miał większą sprawność.
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
-
- Forumowicz
- Posty: 5779
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: bafang g330.250 zamiennik lub DUAL MOTOR
Nic nie "zakładam".

Przy planowanym przez BartekSWDM przełożeniu 38T/50T, dla 90 RPM korby (1.5 obrotu na sek) prędkość pojazdu wyniesie 6.5 km/godz (mało prawdopodobne RPM). Przy bardziej prawdopodobnym RPM korby; 30 - 60 (co 0.5 - 1 obr/sek), prędkość spadnie do 2.2 - 4.4 km/godz, stąd wynik w tabeli.
To jest silnik na szosę i prędkości 45 - 55 km/godz. Przy 5 km/godz na 30* (53%) podjeździe, spali się równie szybko jak silniki Mitusma, mimo że te były w "normalnym" rowerze, nie w "czołgu" 200 kg.
Tak na marginesie; przy przełożeniu 38/50T nie musi zakładać żadnego dodatkowego silnika, wystarczy piasta na kasetę, bo realna moc "z MID'a" wzrośnie dwukrotnie, kosztem prędkości podjazdu.
-
- Forumowicz
- Posty: 1563
- Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
- Lokalizacja: Kielce
Re: bafang g330.250 zamiennik lub DUAL MOTOR
Ale gdy w przypływie fantazji ustawi szybsze przełożenie to prędkość będzie wyższa i hub nie będzie się tak męczył.
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
-
- Forumowicz
- Posty: 5779
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: bafang g330.250 zamiennik lub DUAL MOTOR
Jakie "szybsze" przełożenie chcesz ustawić, skoro MID już ledwo "zipie" na największym przełożeniu. W "kalkulatorze" masz suwaczki "Grade" i "Human Power". Wklep tam moc potrzebną do pokonania 53 procentowego podjazdu, przy 11 km/godz na HUB 305 RPM. Musiałbyś dać z siebie/MID'a 2 kW.
https://ebikes.ca/tools/simulator.html? ... heel_b=20i
-
- Forumowicz
- Posty: 1563
- Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
- Lokalizacja: Kielce
Re: bafang g330.250 zamiennik lub DUAL MOTOR
Ja tam nie wiem, może coś źle robię, ale jak ustawię system a jako xf19, system b jako middrive, s do tego dołożę 400W od użytkownika to wychodzi 15 km/h, a hub się przegrzeje po 25 minutach.
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
-
- Forumowicz
- Posty: 5779
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: bafang g330.250 zamiennik lub DUAL MOTOR
Co chcesz porównać jak na "A" masz HUB, a na "B" masz "MID". Na obu musisz mieć HUB, a MID'a plus swoją moc "symulujesz" w "Human Power", bo symulator nie opcji z dwoma silnikami równocześnie.
-
- Forumowicz
- Posty: 1563
- Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
- Lokalizacja: Kielce
Re: bafang g330.250 zamiennik lub DUAL MOTOR
Jak to nie ma? Wystarczy zaznaczyć "add" zamiast "compare".
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
-
- Forumowicz
- Posty: 5779
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: bafang g330.250 zamiennik lub DUAL MOTOR
To wynik jest podobny;
https://ebikes.ca/tools/simulator.html? ... 38&tr_b=50
Przy 400 watach masz 5 km/godz
Przy 2 kW 12 km/godz
Tobie wyszło zapewne 400 wat bo MID'a dałeś na 2 kW, a nie 250 wat.

-
- Forumowicz
- Posty: 1563
- Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
- Lokalizacja: Kielce
Re: bafang g330.250 zamiennik lub DUAL MOTOR
A skąd wziąłeś wzniesienie 53%?
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.