Strona 1 z 1

ciekawa konstrukcja

: 04 mar 2019, 13:54
autor: gonzales
Przeglądając ogłoszenia trafiłem na taka ciekawostkę
link do ogłoszenia
https://www.olx.pl/oferta/rower-elektry ... 0e5a603fe4


Re: ciekawa konstrukcja

: 04 mar 2019, 14:10
autor: wwojciech
Już nieaktualne ogłoszenie.

Re: ciekawa konstrukcja

: 04 mar 2019, 14:23
autor: ximad
Przypomina mi rysunek Popeya z tematu o skrzynce w ramie

Re: ciekawa konstrukcja

: 04 mar 2019, 14:41
autor: leszcz
Taka multipla w świecie eb :)

Re: ciekawa konstrukcja

: 04 mar 2019, 22:11
autor: tatar
W tym świecie tak naprawdę nie wiadomo,co jest multiplą,a co nie :D

Re: ciekawa konstrukcja

: 05 mar 2019, 9:28
autor: gonzales
Mi taka multipla się podoba, ewentualnie dolną część ramy z pakietem zrobiłbym wyżej, ładnie wykonany.

Re: ciekawa konstrukcja

: 06 mar 2019, 15:58
autor: DeltaX
Miło, że nie tylko mi może konstrukcja się podobać. Szczególnie w to wierzę, skoro tak szybko znalazła nowego użytkownika. A obudowa baterii taka długa, dla obniżenia środka masy, dzięki temu znacznie łatwiej idzie utrzymać pion i rower sam nie "kładzie" się tak łatwo, jest po prostu o wiele bardziej sterowny i przewidywalny. Wcześniej nie widziałem propozycji od Popeya, za to wielokrotnie oglądałem produkt marki Neematic - klasa sama w sobie. 😁

Re: ciekawa konstrukcja

: 06 mar 2019, 16:49
autor: EV-Maniak
Bardzo fajny e-bike. Z tym środkiem ciężkości masz zdecydowaną rację. Też na tym punkcie mam bzika. Gdzie można kupić taką ramę. To jest firmowa, czy samoróbka?

Co to ma za hamulce? Może ktoś wie? To chyba od lekkiego motocykla, nie rowerowe?

Re: ciekawa konstrukcja

: 06 mar 2019, 19:43
autor: DeltaX
Rama jest w stu procentach mojego pomysłu i produkcji. Hamulce pływające jednotłoczkowe Brembo i Grimeca, z tyłu Grimeca nieco innej konstrukcji (dokręcany płaskownik stalowy, nie odlew aluminiowy), żeby bez problemu ominął silnik.

Re: ciekawa konstrukcja

: 06 mar 2019, 19:57
autor: EV-Maniak
No to gratuluje! Naprawdę udana konstrukcja. Widać taka porządna i solidna. A kolega może był na wcześniejszym forum, co już tam nie istnieje, bo się tu wszyscy przenieśli? Czy nowy w branży?

Re: ciekawa konstrukcja

: 06 mar 2019, 20:29
autor: DeltaX
W kwestii pojazdów elektrycznych dziam już kilka lat, aczkolwiek nie specjalnie udzielam się na forach, raczej poszerzam swą wiedzę czerpiąc z nich informację. Studiuję, pracuje, konstruuje, mam niewiele czasu na inne rzeczy. ;)

Re: ciekawa konstrukcja

: 07 mar 2019, 8:36
autor: Yin
Pomyśl o seryjnej produkcji, rama jest fajna pojemność 20s20p też niczego sobie :)

Re: ciekawa konstrukcja

: 07 mar 2019, 10:54
autor: gonzales
Widzę że zaproszenie z OLX zadziałało, skoro już tu jesteś opisz projekt w odpowiednim dziale. Projekt bardzo mi się podoba.

Re: ciekawa konstrukcja

: 07 mar 2019, 16:23
autor: EV-Maniak
Tak, tak, koniecznie opisz. Podzielisz sie soba, ale jest to tez wspaniala reklama, a warto.
Napisz ile wejdzie na maksa ogniew, jak rozwiazales mocowanie wahacza ( czy jest wystarczajco solidne i nie buja w zakretach ), co to za amortyzator przod i tyl?
Z rurek nie tak latwo sie spawa. Widac, ze fachura jestes. Mozesz smialo sprzedawac same ramy. Jak dasz dobra cene, bedziesz mial sporo chetnych.
Wiadomo, konstrukcja nowa, nie do konca sprawdzona, ale sprawia dobre wrazenie. Jak przy duzych predkosciach sie e-bike zachowuje? 80km/h poleci? Czy wszystko chodzi i strach? Raczej powinien sprostac takiej predkosci. No i przede wszystkim jak w terenie sie zachowuje, dobrze wybiera doly ?
Ogolnie jestem mile zaskoczony 👍🙂

Re: ciekawa konstrukcja

: 08 mar 2019, 12:11
autor: DeltaX
Model z Mxusem 5k Turbo jedzie 87 km/h, QS był nieznacznie wolniejszy. Mocowanie wahacza jest na łożyskach 6004. Żadnych problemów z nimi nie ma, ale nie wykluczam przejścia na jakieś łożyska wałkowe.

Co do osiągania max prędkości nie ograniczałem się w ogóle, nie miałem żadnych obaw, że coś może się wydarzyć, przy rowerowych hamulcach i zawieszeniu bardziej bym się obawiał. Jestem w trakcie prac nad kolejnym, niemal identycznym, w którym jedynie ogniwa będą z demontażu, poza tym wszystkie części nowe.

Mam też w planach stosunkowo podobną wersję na ramię 80 mm, ale obudowa baterii, będzie pod większym kątem co zapewni bardziej agresywny wygląd. Projekt jest całkowicie gotowy, mieściłby wtedy do 240 ogniw, ale przy znacznie zmniejszonej masie i mniejszej mocy byłyby wykorzystane typowe części rowerowe jak w innych ebike.

Temat opiszę dokładniej, jak skończę ten na całkiem nowych częściach, również będzie na sprzedaż za nieznacznie wyższą cenę. Trzeba po prostu poczekać. :)

Re: ciekawa konstrukcja

: 08 mar 2019, 19:51
autor: EV-Maniak
Fajnie, ze kazdy projekt jest troszke inny. Dochodzi wowczas nutka indywidualizmu. Mi sie marzy tego typu rama, ale bardziej w strone cafe race enduro. Taka co pomiesci minimum 600 ogniw i szerokie kola. Taki super-monster-ebike. Mam nawet juz dla niego nazwe -Naqurviacz Polny 🙂

Re: ciekawa konstrukcja

: 13 mar 2019, 21:33
autor: DeltaX
Obecnie faktycznie delikatnie jeszcze się zmieniają. Wszystko dlatego, że wpadam na nowe pomysły, przemyślenia i chcę je przetestować. Mimo wszystko idea i najważniejsze punkty ramy są zawsze takie same. Całość spawana jest zawsze na identycznym stelażu pomocniczym. A co do 600 ogniw, to robi to naprawdę masę i zajmuje mnóstwo miejsca, jakbym miał gdzieś tyle ogniw pakować, to tylko w przeróbkę motocykla spalinowego na EV. Przy tak dużej wielkości baterii, całość na pewno nie będzie przypominać roweru, a jednak w budowie e-bike, choć troszkę powinno na tym zależeć. ;)

Mam też problem z wybraniem nazwy dla elektryka. Henio, może i mi podsuniesz jakąś propozycję?

Re: ciekawa konstrukcja

: 13 mar 2019, 21:54
autor: EV-Maniak
Wymyślić nazwę? Nie ma sprawy. Od razu się pojawiła:

S C E L E T O R

Ma w sobie człon od szkieletu, od elektronu i elektryczności oraz mocny człon "tor"
Fajna, międzynarodowa.

Re: ciekawa konstrukcja

: 13 mar 2019, 22:06
autor: EV-Maniak
Możesz też po kresce dodać:

- XV

"XV" to skryte nawiązanie do wzoru który pojawia się w Twojej ramie

lub też dodać jakąś liczbę np. 60 ( na pewno z zerem, czyli dziesiętną ) mogą to być też numery kolejnych konstrukcji, ale z zerem.

SCELETOR XV-60

Fajnie brzmi i fajnie wygląda.

Re: ciekawa konstrukcja

: 15 mar 2019, 9:37
autor: DeltaX
Przyznam, że nie myślałem o tej nazwie, ale jestem pod ogromnym wrażeniem i zdecydowanie mi się podoba, po prostu pasuje. X faktycznie jest konieczne, w przyszłości zamiast boków z foli carbon będzie okleina zielono-żółto-czarna, może z białymi lub sredrnymi akcentami w której faktycznie X będzie uwzględnione.

W jaki sposób na forum dziękuję się za dobre rady? Bo to istotnie jedna z lepszych jakie kiedykolwiek otrzymałem. ;)

Re: ciekawa konstrukcja

: 15 mar 2019, 11:18
autor: EV-Maniak
Spoczko 😉 Akurat do takich rzeczy mam smykałkę. Cieszę się, że Ci się nazwa podoba.
Twój ebike jest naprawę zayebisty i ostatnio często chodzi mi po głowie. Jest świetnym połączeniem elementów z lekkiego motocykla z rowerem i najważniejsze, że ma to "coś" w sobie.
W sumie 400 ogniw też jest wystarczająco. Fajnie jakby Ci się kiedyś udało stworzyć tego typu ramę w stylu SCLAMBLER, to taki cafe racer enduro. Z miejsca masz mnie jako kupca i promotora 😉

Re: ciekawa konstrukcja

: 16 mar 2019, 9:55
autor: Popeye
ximad pisze:
04 mar 2019, 14:23
Przypomina mi rysunek Popeya z tematu o skrzynce w ramie
Ja wzorowałem się na "neematic" i ramie ducati

Re: ciekawa konstrukcja

: 16 mar 2019, 17:05
autor: EV-Maniak
Mam takie pytanie techniczne:
Czy łańcuch dobrze się zachowuje podczas pedałowania, ale na większych nierównościach? Czy nie spada lub go napina? Niby oś obrotu wahacza jest prawie wspólna z suportem ( jest tylko lekko przesunięta ) to raczej nie powinien ani spadać, ani pękać. A może jednak czujesz jakieś kopanie i przydał by się napinacz lub przerzutka? Albo np. zrobić w przyszłych konstrukcjach wspólną oś obrotu?

Jeszcze jedno pytanie:
A jakby dać support od fatbike?
Zyskało by sie szerszą skrzynkę, to by więcej ogniw można było upakować. Można wówczas tez nie wykorzystywać całej przestrzeni pod ogniwa, ale poszło by ich więcej na dół i środek ciężkości byłby jeszcze niżej. I tak jest nisko i ebike ma lepsza trakcję od konkurencji, ale byłby wówczas bezkonkurencyjny.

Re: ciekawa konstrukcja

: 16 mar 2019, 17:43
autor: Inc0
henio od razu twoj pomysł na nazwe przypomina mi kreskówke z smarkatych lat.."Himan i władcy Eterni :P był tam taki jegomośc którego nazwa w jezyku robin hooda brzmi własnie Sceletor po naszemu Szkieletor :P

Re: ciekawa konstrukcja

: 16 mar 2019, 21:31
autor: DeltaX
Jak na Szkieletora, to bardzo zabawna postać. :lol:

Kwestia wyboru nazwy jest jeszcze w toku, a co do pytań technicznych. Suport zamontowany jest na wahaczu, niejako pod osią obrotu całego wahacza(<50 mm), dzięki czemu nie pracuje góra-dół, lecz przód-tył, co jest praktycznie nieodczuwalne. Po płaskiej drodze nie pracuje przecież wcale. Gdy już faktycznie wybierzemy się na solidne wyboje, hopki, górki ect., to cała ta otoczka, prędkość i adrenalina skutecznie pozwala zapomnieć, że cokolwiek dzieje się pod nogami, a tak naprawdę to nigdy na to nie zwróciłem uwagi. Wybiorę się przy jakiejś lepszej pogodzie na dłuższą wycieczkę postaram skupić swoją uwagę na tym zjawisku i jeśli odczuje przez to dyskomfort zrobię wersję z suportem w osi wahacza, mam na to również plan.

Suport jest od fatbike, ma 100 mm długości, a oś 155 mm, łańcuch idzie w linii i zawsze jest równo napięty, tym samym nigdy nie spada. Dla takiego suportu skrzynka 150 mm jest w sam raz. Szerszej obudowy na pewno nie chce robić, jeśli już to węższą jak wcześniej wspomniałem. Rower przecież powinien przypominać rower, dlatego też postawiłem na ramę z rur, zamiast pełną "puszkę".

Wersja na ramie 80 mm, jest bliższa tej od Popeya, ale zdecydowanie nie identyczna, do lata zrobię również ją, sam jestem ciekaw jak zachowa się rower z możliwą uzyskania tej samej mocy, a o ponad 1/3 masą mniejszą. :)

Re: ciekawa konstrukcja

: 17 mar 2019, 16:13
autor: EV-Maniak
Popeye pisze:
16 mar 2019, 9:55
ximad pisze:
04 mar 2019, 14:23
Przypomina mi rysunek Popeya z tematu o skrzynce w ramie
Ja wzorowałem się na "neematic" i ramie ducati
Rama Popeya też jest fajna. W sumie nie rama, tylko rysunek techniczny 🙂 Ją jeszcze łatwiej przerobić na Monster Ebike SCRAMBLERA - dać tylko większy "brzuch" na watowicę, kanapę i ognia!
Nie oglądałem bajki o szkieletorze, nawet nie wiem o czym jest, ale ufam, że była fajna 😋 Załogę DŻI oglądałem. Ale mało kto ją zna, bo tu sama młodzież 😉

Re: ciekawa konstrukcja

: 21 mar 2019, 22:16
autor: DeltaX
Miałem sprawdzić, czy w jakikolwiek sposób czuć ruchy suportu związane z umieszczeniem go pod osią wahacza. Pojeździłem, skupiałem całą swoją uwagę właśnie na tym, ale nie odczułem praktycznie nic. W momentach kiedy support przesuwa się najbardziej, to również wokół dzieje się mnóstwo. Konieczna jest jakaś duża dziura, hopka, prędkość, skok. Przez to pracuje całe ciało i w gruncie rzeczy to nogi wręcz najmniej. Mimo to w przyszłości będę robił wersję z suportem w osi wahacza, ułatwi mi to nawet pracę i montaż, więc dlaczego nie? A jeśli jest możliwość zrobienia czegoś jeszcze bardziej "idealnego"(bynajmniej we własnym mniemaniu), to trzeba ją wykorzystać.

Re: ciekawa konstrukcja

: 23 mar 2019, 23:24
autor: tatar
W sumie nie jest to aż tak skomplikowane/wspólna oś/jednak niewielu na to się decyduje ze względu na znikome zyski z komfortu jazdy w rowerze z napędem elektrycznym,gdzie głównym napędem jest silnik. :)

Re: ciekawa konstrukcja

: 26 lip 2019, 12:19
autor: Tomasz1973
Witam
Zanim wystawie na OLX pragnę poinformować że mam na sprzedaż ten pojazd. :D
Zainteresowanych proszę o kontakt.
Jestem z Bydgoszczy.

Re: ciekawa konstrukcja

: 26 lip 2019, 17:00
autor: shadow
Tomasz1973 pisze:
26 lip 2019, 12:19
Witam
Zanim wystawie na OLX pragnę poinformować że mam na sprzedaż ten pojazd. :D
Zainteresowanych proszę o kontakt.
Jestem z Bydgoszczy.
coś wiecej?może dane techniczne,cena ?

Re: ciekawa konstrukcja

: 26 lip 2019, 23:13
autor: Tomasz1973

Re: ciekawa konstrukcja

: 03 paź 2019, 9:58
autor: gumis0000
Nie myślałeś o zrobieniu ramy z mocowaniem qs205 jako silnika MID (tak jak w ramie pozitiff) :) ? ogólne cała koncepcja mega mi się podoba...wygląd już trochę mniej :D ale jak by wsadzić tam qs205 jako MID-a do tego zawieszenie z moto + hamulce z moto...robi się super zabawka do upalania po lasach.

Re: ciekawa konstrukcja

: 04 paź 2019, 14:28
autor: ZaQ_1
Po co montować huba jako mida skoro masz większy wybór "normalnych" silników, łatwiej je chłodzić i łatwiej je zamontować?

Re: ciekawa konstrukcja

: 04 paź 2019, 15:55
autor: pxl666
Tyle że np normalny silnik chłodzony wodą to koszt ok 900e . W każdym razie nowy. Silnik z koła ma tę przewagę że jest płaski

Re: ciekawa konstrukcja

: 04 paź 2019, 16:18
autor: EV-Maniak
I znów konstrukcja z tematu jest na sprzedaż ...

https://www.olx.pl/oferta/e-bike-e-bajk ... BzDP1.html

Mi się osobiście w niej wszystko podoba tylko skrzynka za mała i nie ma kanapy😞

Się wkur...ie to se sam uspawam 😎

Edit

A swoją drogą , to trochę dziwne, że ludzie trochę pojeżdżą i sprzedają , że tak przechodzi z rąk do rąk ta konstrukcja. Ebajkerswto , to pasja raczej dla koneserów ...

Re: ciekawa konstrukcja

: 04 paź 2019, 18:39
autor: pxl666
może spora cześć robi właśnie na sprzedaż ?

Re: ciekawa konstrukcja

: 04 paź 2019, 19:16
autor: EV-Maniak
No spoko, po trosze tak jest. Każdy radzi sobie jak może , ale ten zielony ma już 3-go właściciela. Może konstrukcja nie do końca spełnia oczekiwania, a może ma nawet jakąś wadę...

Oczywiście ja nic nie insynuuje . Po prostu jestem ciekaw dlaczego ktoś trochę pojeździć i sprzedaje i kolejny robi to samo .
Plusem znanych ram customowych jest ich ilość i przez to szerokie przetestowanie i szczera relacja urzytkowników ...

Re: ciekawa konstrukcja

: 03 lis 2019, 17:45
autor: DeltaX
Ooo! Nie zauważyłem, że temat został odgrzebany. Za największą jego wadę uznaje raczej wagę, jednak użycie motocyklowych części z tym się wiąże, a silniki hub słabo sobie radzą z ciężkimi konstrukcjami. Z mocnym Midem zapewne nie byłoby tematu. I mimo wysokiej niezawodności, sztywności i bezobsługowości części motocyklowych nie wszystkie nadają się do elektryka z silnikiem w piaście. Aktualnie intensywnie pracuje nad zmniejszeniem masy i trochę z łezką w oku, ale będę zmuszony przejść w bardzo dużej mierze na części rowerowe. Motocyklowy zostanie amortyzator tylny (rowerowy ok. 1kg, motocyklowy 2kg, a bez porównania pewniejszy). Pojawia się wstawki carbon, odchudziny wahacz, koła 17/18 tył, 19 przód, nieco mniejsza bateria (360 ogniw), ale na MJ1, Sanyo GA lub BL, więc właściwie pojemniejsza. Pojawi się również wspólna oś obrotu wahacza i suportu, wszystko mam już w tej kwestii gotowe. Skrzynka na baterie pójdzie wyżej, gdzieś o 40mm, w końcu otrzyma jakąś nazwę, wycietą laserem na boku, górna i dolna pokrywa może z Alu, prosty wyświetlacz temp z ustawianym odcięciem i alarmem i poszukuję też jakiegoś prostego wyświetlacza, szkoda, że EV Computer już nie powstaje. Miał wszystko czego potrzebowałem.

Macie jakieś dobre wyświetlacze? Najważniejsze dla mnie to napięcie, temperatura, prędkość i procentowe wskazanie baterii i może zasięg, ale bez niego się obejdzie.

Pozdrawiam!

Re: ciekawa konstrukcja

: 03 lis 2019, 23:23
autor: Goliath
DeltaX pisze:
03 lis 2019, 17:45
Macie jakieś dobre wyświetlacze? Najważniejsze dla mnie to napięcie, temperatura, prędkość i procentowe wskazanie baterii i może zasięg, ale bez niego się obejdzie.
W konstrukcjach tj. Falcon, Spark, Kariva, itp... za wyświetlacz z parametrami służy ekran od BMS-a ;)
Ewentualnie... Adrian/nxtBike działa coś ze swoim komputerkiem.

Re: ciekawa konstrukcja

: 04 lis 2019, 22:30
autor: DeltaX
Wg mnie zdecydowanie za dużo parametrów, chociaż wygląda to i tak o niebo lepiej niż w przypadku wyświetlacza od SmartBMS, tam to w ogóle tych parametrów dziesiątki i jeszcze kwestia, że te wyświetlacze przeznaczone są do montażu w ramie, a to nie najlepsze miejsce. Patrzenie w dół w czasie jazdy nie należy do rzeczy bezpiecznych, szczególnie przy jakichś 100 km/h, oczy muszą złapać ostrość, to trwa chwilkę, później wrócić do oglądania drogi, więc znowu łapanie ostrości, umyka kawałek drogi. Lepsze miejsce to kierownica i tylko tam widzę wyświetlacz. Najlepiej mały, prosty, jakieś 4 parametry w narożnikach. Najlepszy wg mnie wyświetlacz mają w Fasterbike, nie wiem kto go produkuje, ale jest prosty i czytelny. Właśnie w taki celuję.

Re: ciekawa konstrukcja

: 12 lis 2020, 2:01
autor: Maksiu
Witam serdecznie!
Bardzo fajna konstrukcja!
Interesuje mnie jak zostało rozwiązane mocowanie amortyzatora do ramy. Również chce założyć amor od moto, tylko rura sterowa (gwintowana na końcu) ma średnicę 23 mm
Rama jest na prostą rurę 1 i 1/8 "
Jak to ze sobą ożenić?..
Pomóżcie bo od dawna już główkuje.. 😉

Re: ciekawa konstrukcja

: 13 lis 2020, 9:11
autor: molpiku
Wzoruj się na kariwie moto włóż sterówkę rowerową zrób półki które połączą tą sterówkę z lagami.

Re: ciekawa konstrukcja

: 14 lis 2020, 1:07
autor: Maran_hand
Lagi od pitbike, projekt półki od kolegi Mobwara - mam nadzieję, że nie pomyliłem osób. Masz wówczas naprawdę trwały amor o dobrym zakresie pracy za w miarę normalne pieniądze. Zrobiłem tak dwa lata temu. Lagi, alu lotnicze na półki, ich wycięcie, i oś amora, wszytko łącznie wyszło mi w granicach 2.5 tys. Co ważne, mocowania na hamulec na lagach pasuje do zacisków rowerowych, nic nie trzeba zmieniać.
Rower jest w przebudowie ale tak ten amor wygląda.

Re: ciekawa konstrukcja

: 14 lis 2020, 13:00
autor: elektrotonus
Tanie mocne ale ciężkie ;-(

Re: ciekawa konstrukcja

: 14 lis 2020, 14:19
autor: pxl666
2.5k za widelec przerabiany to tanio? Chyba że źle coś zrozumiałem

Re: ciekawa konstrukcja

: 14 lis 2020, 15:41
autor: Maran_hand
Nie pamiętam wagi, pewnie dlatego że nie zwracam na to uwagi. Gdyby zależało mi na odciążeniu roweru to od siebie bym zaczął ;) Ty też Łukaszu możesz iść tą drogą jak chcesz żeby Twój Samuraj miał lżej 😜 Ale też bym nie przesadzał z tą wagą , pewnie nie wiele wyższa niż każdej innej dwupółki.

Tak, faktycznie gdzieś pod 2.5. Zoom rozleciał się po jednym sezonie, kosztował w granicach 1000? nie pamiętam. Ten po dwóch nie wykazuje żadnych śladów zużycia, posłuży jeszcze kolejne lata. Śmiem twierdzić że przeżyje każdego DNMa jak i inne rowerowe dwupółki bo jest dostosowany do wyższej wagi i prędkości osiąganej przez mocniejsze ebajki dochodzącej do 100km/h. Patrząc na to w ten sposób, jego cena zaczyna być akceptowalna. Nie użyłem słowa tanio , napisałem "za w miarę normalne pieniądze" i tego się dalej trzymam :) . O bezpieczeństwie nie wspomnę.

Re: ciekawa konstrukcja

: 14 lis 2020, 17:41
autor: pxl666
Hm tylko się zastanawiam czy nie lepiej za 2.5 fox40 albo boxxera czy bos idylle. Czułość i masa raczej lepsza do takiej rowerowej konstrukcji ? Za motocyklowym widelcem przemawia budowa ale chyba będzie twardszy i dużo cięższy?

Re: ciekawa konstrukcja

: 14 lis 2020, 19:18
autor: Maran_hand
Zależy od wagi roweru ;)