Tesla supercharger v3 250kW

Jeżeli znajdziesz jakieś ciekawe informacje lub nowości z rynku EV. Podziel się z innymi w tym dziale
ODPOWIEDZ
ap0f1s
Forumowicz
Posty: 528
Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
Lokalizacja: Kęty

Tesla supercharger v3 250kW

Post autor: ap0f1s »

Tesla testuje swoje superchargery v3 o mocy 250kW na jedno stanowisko. Oczywiscie takie ładowanie zalezy od kondycji naszego akumulatora i jest możliwa przy niskim "soc" czyli przy rozladowanej baterii.



Obecne superchargery v2 dostaną dodatkowe kW co da w sumie ładowania max 145 kW.



Co za przyłącza będą musieć mieć takie stanowiska. To już jednak konkretną ilość energii.
Ostatnio zmieniony 07 mar 2019, 12:24 przez ap0f1s, łącznie zmieniany 1 raz.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
Awatar użytkownika
Umbur
Moderator
Posty: 1456
Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Tesla supercharger v3 250kW

Post autor: Umbur »

"Koncern PKN ORLEN podpisał umowę ramową na dostawy nowych, szybkich ładowarek dla samochodów elektrycznych produkcji ABB – Terra 54.
Zamówienie jest częścią projektu, w ramach którego na wybranych trasach tranzytowych w Polsce oraz dużych miastach zainstalowane zostanie 150 punktów szybkiego ładowania aut elektrycznych. Zgodnie z umową ABB ma dostarczyć swoje najnowsze szybkie stacje – Terra 54, będące następcą najlepiej sprzedającego się na świecie modelu, Terra 53.
Na stacje paliw trafi ładowarka Terra 54 o mocy 50 kW, która jest w stanie naładować baterię pojazdu nawet w 20-30 minut (w przypadku ładowania prądem stałym). Ładowarka jest trójsystemowa, co oznacza, że obsługuje wszystkie najpopularniejsze w Europie typy złącz: CHAdeMO, CCS, Typ 2 i umożliwia naładowanie każdego seryjnie produkowanego pojazdu elektrycznego."
ŹRÓDŁO <PL>
ap0f1s
Forumowicz
Posty: 528
Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
Lokalizacja: Kęty

Re: Tesla supercharger v3 250kW

Post autor: ap0f1s »

Akurat nawet nie wspominam polski, gdyż kogo stać na tesle. No można najtańszy model 3 co w USA kosztuje 35k dolarów, ale u nas to i tak będzie koło 200k.
Osobiście o tesli mogę pomarzyć.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
Awatar użytkownika
Umbur
Moderator
Posty: 1456
Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Tesla supercharger v3 250kW

Post autor: Umbur »

ap0f1s pisze:
07 mar 2019, 12:28
Akurat nawet nie wspominam polski, gdyż kogo stać na tesle. No można najtańszy model 3 co w USA kosztuje 35k dolarów, ale u nas to i tak będzie koło 200k.
Osobiście o tesli mogę pomarzyć.
Ale jest już: viewtopic.php?f=7&t=1870
Więc może kiedyś. ;)
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2572
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Tesla supercharger v3 250kW

Post autor: tatar »

Supercharger tak,tylko pytanie;czy układy elektryczne wszystkich samochodów są rzeczywiście przystosowane do tak szybkiego ładowania ;)
ap0f1s
Forumowicz
Posty: 528
Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
Lokalizacja: Kęty

Re: Tesla supercharger v3 250kW

Post autor: ap0f1s »

Taka ciekawostka co do ładowania szybkiego ładowania tesli. Po głębszym zglebieniu się w temat są trochę skrajności co to mojej wiedzy na temat aku lion. Chociaż też nie wiem jakiej chemii używa tesla w modelu 3.
W czasie szybkiego ładowania >150kw silniki podnoszą temperaturę do aku przez przekazywanie ( silnik specjalnie jest nagrzewany i przekazuje ciepło do aku) Nagrzewa aku nawet do 55st. Trzyma taką temp dość długo i do końca ładowania aku ma dalej koło 50st.
Gdy ładowanie się skończy i zaczniemy jeździć zbija temp.
Także ciekawie to tesla rozwiązała.
Dzisiaj także jeden z youtuberów testował to i dokładnie takie zachowanie wyszło w czasie ładowania.
Ostatnio zmieniony 21 paź 2019, 10:18 przez ap0f1s, łącznie zmieniany 2 razy.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2580
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Tesla supercharger v3 250kW

Post autor: tas »

Możliwe, że w karcie gwarancyjnej jest zapis taki jak robi większość producentów czy montowni akumulatorów, także u nas w kraju:

"Spadek pojemności akumulatora z biegiem czasu jest naturalny i spodziewany i nie może służyć jako postawawa go roszczeń gwarancyjnych"

I później powstają bidony 5p na 40A, pakiety 12p na 150A itd itd.

Klient dostaje to co chciał, niemożliwie przeciążone aku dające super prądy, małe i szybkie w ładowaniu, montownia może sprzedać mniej ogniw za to samą kasę i to jeszcze na wyraźne życzenie klienta :D
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: 792-304-416
Tanie akumulatory i ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
ap0f1s
Forumowicz
Posty: 528
Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
Lokalizacja: Kęty

Re: Tesla supercharger v3 250kW

Post autor: ap0f1s »

Narazie tesla daje 8lat gwarancji na aku.
Najlepsze ze są to ładowarki ionity max dla tesli model 3 190 kw, przy supercharger v3 ma być koło 250kw.
Inna ciekawostka przy modelach x i s starszej generacji moc ładowania na superchargerach spada z biegiem czasu o parę kw.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
scuda
Forumowicz
Posty: 733
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Tesla supercharger v3 250kW

Post autor: scuda »

ap0f1s pisze:
20 paź 2019, 20:11
Taka ciekawostka co do ładowania szybkiego ładowania tesli. Po głębszym zglebieniu się w temat są trochę skrajności co to mojej wiedzy na temat aku lion. Chociaż też nie wiem jakiej chemii używa tesla w modelu 3.
W czasie szybkiego ładowania >150kw silniki podnoszą temperaturę do aku przez przekazywanie ( silnik specjalnie jest nagrzewany i przekazuje ciepło do aku) Nagrzewa aku nawet do 55st. Trzyma taką temp dość długo i do końca ładowania aku ma dalej koło 50st.
Gdy ładowanie się skończy i zaczniemy jeździć zbija temp.
Także ciekawie to tesla rozwiązała.
Dzisiaj także jeden z youtuberów testował to i dokładnie takie zachowanie wyszło w czasie ładowania.
Bez sensu, bo samo ładowanie przecież grzeje mocno akumulatory ? Chyba, że jakaś pomyłką w tekscie wystąpiła i chodzi o oddawanie ciepła do silnika, bądź chłodnicy. Albo faktycznie celowo podgrzewają akumulator aby miał mniejszą rezystancje wewnętrzną.
ap0f1s
Forumowicz
Posty: 528
Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
Lokalizacja: Kęty

Re: Tesla supercharger v3 250kW

Post autor: ap0f1s »

Dokładnie, aby miały mniejszą rezystancje i przez to mniejsze straty wydzielonego ciepła.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3153
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Tesla supercharger v3 250kW

Post autor: WojtekErnest »

Trudno uwierzyć aby w normalnych warunkach podgrzewano ogniwa. Wyjątek moze stanowic eksloatacja w warunkach zimowych, gdy Tesli gwaltownie spada zasieg, i moc. A przy supercharger naturalnym sie wydaje temperatura rzędu 50 stopni, która Tesla i tak kontroluje osobno na kazdym pakiecie 6S.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
scuda
Forumowicz
Posty: 733
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Tesla supercharger v3 250kW

Post autor: scuda »

Regen na poziomie 15 % odzysku całkowitego zuzycia wygląda lepiej niż forumowe kalkulacje w ebajkach na poziomie 2-3%.
Zawsze wydawało mi się, że więcej tej energii odzyskujemy w e bajkach niż te 2-3%.
ap0f1s
Forumowicz
Posty: 528
Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
Lokalizacja: Kęty

Re: Tesla supercharger v3 250kW

Post autor: ap0f1s »

Potgrzewa w czasie szybkiego ładowania do temp rzędu 50+.
Widać jak temp statora idzie w górę a pompa pracuje na wysokich obrotach, gdzie trasportuje ciepło do modułów aku.
Co do regena to normalne że są wyższe niż rowerach. W tesli po puszczeniu gazu następuje hamowanie. Po wyczuciu tego zachowania nie używamy zbyt często hamulca. Do tego większą masa własna.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
ODPOWIEDZ