Wykresy na telefonie

Jeżeli znajdziesz jakieś ciekawe informacje lub nowości z rynku EV. Podziel się z innymi w tym dziale
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Mel48
Forumowicz
Posty: 208
Rejestracja: 22 lis 2018, 9:17
Lokalizacja: Kotlina kłodzka

Wykresy na telefonie

Post autor: Mel48 »

Fajnie cos ciekawego jak w zaawansowanych regulatorach modelarskich RC - Aparatura RC ;)
Polak tyż umie to sie chwali- :D
- wirtualna hamownia
Awatar użytkownika
Majster
Forumowicz
Posty: 78
Rejestracja: 07 maja 2017, 16:42
Lokalizacja: Tychy

Re: Wykresy na telefonie

Post autor: Majster »

Super prezentacja! Sam byłbym zainteresowany kupnem, gdyby nie to że całe miejsce w skrzyni jest zajęte i nie zmieści mi się ten układ do środka :(
Buduję lekkie pojazdy elektryczne dla czystej zabawy.

Mój świat rowerów elektrycznych - zdjęcia, budowa, ciekawostki:
http://facebook.com/RoweryElektryczneDiscovery
Awatar użytkownika
MixhaL
Forumowicz
Posty: 232
Rejestracja: 10 sie 2018, 14:56

Re: Wykresy na telefonie

Post autor: MixhaL »

Mam podobny bajer( CA3) od ponad 6 lat i nie wyobrażam sobie jazdy bez niego.
Opcji konfiguracji jest multum, sam nie wiem dokładnie o wszystkich ale można sobie ustawić każdy parametr pod siebie jaki sobie wymarzymy, dosłownie każdy.
Jednakże najważniejsze są dwie rzeczy ( oprócz pokazywania napięcia, mocy, amperarzu, stanu licznika itp parametrów oczywiście) a mianowicie:
- zabezpieczenie termiczne
- zabezpieczenie baterii przed nadmiernym rozładowaniem

Najlepsze zabezpieczenie termiczne jakie można sobie wymarzyć, jest bardzo bezpieczne i dla naszego zdrowia i dla silnika gdyż nie odcina nam momentalnie zasilania tylko dławi powoli moc wraz ze wzrostem temperatury, czym większa temperatura, tym mocniejsze dławienie. Oczywiście to my sobie dokładnie ustalamy przy jakich parametrach ma nastąpić dławienie i kiedy ma nastąpić odcięcie zasilania.

Druga genialna rzecz to dławienie mocy wraz ze spadkiem napięcia na baterii. Wiadomo, czym bateria głębiej rozładowana, tym następuje większy rozjazd napięcia na celach przy ostrej jeździe( przy starszych bateriach jest to poważny problem gdyż BMS nie radzi sobie z balansowaniem) aż następuje odcięcie zasilania przez BMS i pchanie roweru do domu. Żeby tego uniknąć wystarczy ustawić dławienie przy odpowiednim napięciu i problem z głowy, wraz ze spadkiem napięcia manetka będzie dławiona nawet przy wykręceniu na maxa. W krytycznym momencie to CA3 odetnie nam manetkę gazu a nie BMS całe zasilanie dzięki czemu nigdy nie będziemy musieli wracać do domu z buta :)
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3021
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Wykresy na telefonie

Post autor: EV-Maniak »

Oj, chyba to kupię , tylko cenę potarguję 😉👍
Pytanie:
Jaki czujnik temp. silnika obsługuje komputerek MPe?

Edit
Znalazłem na stronie
LM35, NTC10k, KTY83
ODPOWIEDZ