
Ale zacznijmy od początku, założenie projektowe było takie aby stworzyć ramę inną niż te, które były dostępne w Polsce. Gdy projekt był gotowy przyszedł czas na wykonanie, z racji że posiadamy przemysłowe drukarki 3d, postanowiliśmy wydrukować całą ramę, oczywiście nie z myślą o jeździe na niej

Następnie poprawki, wykonanie całości i tak oto mamy już jeżdżącą wersje
Od tego czasu czyli ponad dwa lata temu, zmianie uległo praktycznie wszystko, rama, wahacz, pojemnik na elektronikę, sterownik, komputerek itd…
Nie będę Was zanudzał opisami wszystkiego tylko skupię się na tym co mamy teraz

Tak więc po kolei:
Rama, korpus wykonany z 3mm stali,głowka ramy wahacz aluminium, wymienna podsiodłówka, pojemnik, osłona tzw. “stopy” i błotnik wykonane z tworzywa.
Suport z czujnikiem tensometrycznym, frezowanym adapterem i osłoną zębatki. Aktualnie dopracowujemy jego obsługę. Po testach mogę śmiało powiedzieć że działa bardzo przewidywalnie a wspomaganie jest porównywalne z fabrycznymi napędami.
Moc do dyspozycji używając czujnika nacisku to 250W i 750W(dwa pierwsze tryby jazdy) dodatkowo manetka gazu jest dezaktywowana i działa ograniczenie do 25km/h.
Silnik, znany i lubiany QS205 50H plus obręcz 18 z 3 calowymi oponami.
Bateria, 72V 2400Wh na ogniwach LG HG2, jest to optymalny rozmiar, pozwalający gdy tylko chcemy zrobić spore zasięgi a jednocześnie pasujący do całości konstrukcji pod względem gabarytów.
Wyświetlacz LCD, zaprojektowany przez nas dedykowany komputerek z 5 calową wysokiej jasności dotykową matrycą, z skanerem linii papilarnych.
Z poziomu wyświetlacza możemy zmieniać tryby jazdy City 250W, City+ 750W, Off Road 5000W, Off Road+ 8000W, uruchomić oświetlenie do jazdy dziennej,opcjonalnie sterować bramą wjazdową/garażową, dodawać użytkowników pojazdu. Wyświetlane parametry: prędkość, moc, graficzny wskaźnik mocy, aktualny tryb jazdy, napięcie , procentowy wskaźnik poziomu baterii, przebieg całkowity, przebieg kasowalny, przebieg tymczasowy, kasowalny czas jazdy, zegar, temperatura silnika, stan tempomatu, stan kierunkowskazów.
Sterownik, wektorowy FOC 100A XB3, naszego kolegi Bartka, muszę tutaj przyznać że pod tym względem zrobił kawał dobrej roboty i ukłony dla niego! Myślę że niebawem pojawią się już nowe wersje z zmienionym procesorem który bardzo poprawił szybkość i pracę silnika.
Jak szukacie kontrolera do swoich konstrukcji to śmiało mogę polecić, wspierajmy Polskie rozwiązania

Hamulce, Tektro HD-E730 plus tarcze pływające magury.
Oświetlenie, przód led, tył lampka z alarmem
Zasięg, 120km
W ostatnim czasie uruchomiliśmy także stronę na facebooku https://www.facebook.com/PontyBike/
Jeżeli macie pytania walcie śmiało a niżej zapraszam do przeglądu zdjęć.
Łukasz