Wrzucam kilka fotek z wizyty na targach Eurobike 2021 we Friedrichshafen.
=> klik
Eurobike 2021
- Yasiu77
- Moderator
- Posty: 1327
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
- Lokalizacja: Szczyrk
- Goliath
- Forumowicz
- Posty: 1320
- Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
- Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek
Re: Eurobike 2021
@barmal - lepiej opowiedz jak ciepło przyjęli Twoje sterowniki na targach... kiedy ruszy seryjna produkcja
- barmal
- Forumowicz
- Posty: 367
- Rejestracja: 03 maja 2017, 17:32
Re: Eurobike 2021
Generalnie sytuacja się o 180°odwróciła moim zdaniem. Kiedy kilka lat temu było może 20% elektryków, to teraz było może z 20% analogowych. Do tego doszła masa różnorakich pojazdów transportowych w formie rowerów ale też i przyczepek. Mniejsze, większe z nośnością od kilkudziesięciu do kilkuset kilo. Z elektro-hadrauliką do podnoszenia palet na przykład czy innych bardziej dedykowanych przedmiotów.
Ciekawe sprzęty i tendencja z tego co zauważyłem i rozmawiałem w dużych metropoliach idzie w kierunku mikrotransportu, bo szybciej, sprawniej i taniej.
Mocnych sprzętów nie było bo to przeca nielegalne ale sporo osób narzekało właśnie na ich brak. Tak aby pokazać jakie są możliwości.
Ale z drugiej strony nawet jakby ktoś chciałby coś mocniejszego przedstawić to cena za kilka metrów kwadratowych stoiska powala na ziemię...ponoć kilkanaście metrów kwadratowych kosztowało koło 20k€.
Ciekawe sprzęty i tendencja z tego co zauważyłem i rozmawiałem w dużych metropoliach idzie w kierunku mikrotransportu, bo szybciej, sprawniej i taniej.
Mocnych sprzętów nie było bo to przeca nielegalne ale sporo osób narzekało właśnie na ich brak. Tak aby pokazać jakie są możliwości.
Ale z drugiej strony nawet jakby ktoś chciałby coś mocniejszego przedstawić to cena za kilka metrów kwadratowych stoiska powala na ziemię...ponoć kilkanaście metrów kwadratowych kosztowało koło 20k€.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5888
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Eurobike 2021
to jest właśnie rewolucja która nas omija , rowery cargo na zachodzie stają się normą , u nas to nadal jakas fanaberia . moi znajomi pękają ze śmiechu jak mówię o rowerze gdzie mieszczą się wielkie zakupu i dwójką dzieci na luzie .
a jakieś nowinki czy ciekawostki osobiście zauważyłeś ? gdzieś tam widziałem nieznaną nam markę midów oraz chyba skrzynie biegów ?
a jakieś nowinki czy ciekawostki osobiście zauważyłeś ? gdzieś tam widziałem nieznaną nam markę midów oraz chyba skrzynie biegów ?
- barmal
- Forumowicz
- Posty: 367
- Rejestracja: 03 maja 2017, 17:32
Re: Eurobike 2021
Z nowości to kilka było. Najwięcej to właśnie z typu "Cargo", czyli elektryczne przyczepki z elektryczną hydrauliką na towary. Albo przyczepki do przwozu dzieci z napędem i regenem (to w połączeniu z opatentowanym sprzęgłem łączącym rower z przyczepką) dzięki któremu przyczepka wspomaga i hamuje regenem w zależności od potrzeb.
Była jedna firma, notabene produkująca części do skrzyń biegów dla spalinowców, która właśnie zaczęła "przygodę" z elektrykami i zademonstrowała mida z 9 biegową skrzynią biegów (to ta na fotkach i o tym chyba wspominałeś).
Wszystko stalowe, silnik zintegrowany, a przełożenie ma ponoć działać elektrycznie. Solidnie to wygląda i jeżeli faktycznie tak pozostanie to byłaby niezła alternatywa do Boscha i kolegów...z plastikiem wewnątrz.
Czas pokaże. Kilka lat wstecz firma zagnieżdżona w automotiwie (Marqardt z miejscowości Rietheim w Germanii) próbowała coś takiego ale porzucili projekt z niewiadomych powodów. Jakieś problemy mieli z tego co mi się obiło o uszy ze sterownikami, które też sami projektowali i produkowali.
Było też dużo producentów stojaków serwisowych na rowery. Najczęściej elektryczne i bardzo solidne...tak jakby się ciężkich sprzętów spodziewali
Była jedna firma, notabene produkująca części do skrzyń biegów dla spalinowców, która właśnie zaczęła "przygodę" z elektrykami i zademonstrowała mida z 9 biegową skrzynią biegów (to ta na fotkach i o tym chyba wspominałeś).
Wszystko stalowe, silnik zintegrowany, a przełożenie ma ponoć działać elektrycznie. Solidnie to wygląda i jeżeli faktycznie tak pozostanie to byłaby niezła alternatywa do Boscha i kolegów...z plastikiem wewnątrz.
Czas pokaże. Kilka lat wstecz firma zagnieżdżona w automotiwie (Marqardt z miejscowości Rietheim w Germanii) próbowała coś takiego ale porzucili projekt z niewiadomych powodów. Jakieś problemy mieli z tego co mi się obiło o uszy ze sterownikami, które też sami projektowali i produkowali.
Było też dużo producentów stojaków serwisowych na rowery. Najczęściej elektryczne i bardzo solidne...tak jakby się ciężkich sprzętów spodziewali