Bafang BBSHD 48v 30A a 52v 28A
-
- Forumowicz
- Posty: 59
- Rejestracja: 07 lis 2020, 0:39
Bafang BBSHD 48v 30A a 52v 28A
Witajcie,
Jezdze juz Bafangiem 3 lata ze sterownikiem 48v i 30A.
Obecnie kupiłem 2 silniki w wersji 52v i 28A.
Do tej pory jezdziłem na baterii 48v ale planuje pzesiadke na pakiet 14s a moze nawet 15s dlatego zakupiłem tez wersje ze sterownikiem 52v.
No i tutaj zonk bo teraz daja tą wersję z 28A. Niby tylko 2 A mniej ale jednak.
Obliczajac 48 x 30= 1440 natomiast 52 x 28= 1456.
Ale 52 x 30= 1560.
Jest wiele roznych doniesien. Niektorym działaja baterie 52v na sterownikach 48v a innym wywala błąd.
Czy miał ktos z Was problem tego typu?
Wiem ze mozna wgrac oprogramowanie na 48v albo 52v ale jestem ciekaw jak to wyglada w praktyce bo nie ukrywam ze chciałbym miec to 30A.
Jezdze juz Bafangiem 3 lata ze sterownikiem 48v i 30A.
Obecnie kupiłem 2 silniki w wersji 52v i 28A.
Do tej pory jezdziłem na baterii 48v ale planuje pzesiadke na pakiet 14s a moze nawet 15s dlatego zakupiłem tez wersje ze sterownikiem 52v.
No i tutaj zonk bo teraz daja tą wersję z 28A. Niby tylko 2 A mniej ale jednak.
Obliczajac 48 x 30= 1440 natomiast 52 x 28= 1456.
Ale 52 x 30= 1560.
Jest wiele roznych doniesien. Niektorym działaja baterie 52v na sterownikach 48v a innym wywala błąd.
Czy miał ktos z Was problem tego typu?
Wiem ze mozna wgrac oprogramowanie na 48v albo 52v ale jestem ciekaw jak to wyglada w praktyce bo nie ukrywam ze chciałbym miec to 30A.
-
- Forumowicz
- Posty: 40
- Rejestracja: 31 sie 2020, 22:31
Re: Bafang BBSHD 48v 30A a 52v 28A
Cześć ja mam pakiet 14s miałem sterownik 52v z wgranym oprogramowaniem na 48v 30A ale się uszkodził teraz zamontowałem Ori 48v 30A .Problem jest odcięciem zależy to chyba trochę od oprogramowania . Po zamontowaniu oryginalnego sterownika 48v wywalało mi błąd za wysokiego napięcia przy 56.4 . Natomiast sterowniku 52 v z wgranym oprogramowaniem przy 58.5-58-6 czyli 0.2 v przed odcięciem lądowania .. Po programowaniu tego oryginalnego 48V chyba jakimś nowszym softem też na 48 v teraz wywala błąd dopiero przy 58.6-58.7 czyli akceptowalnie .
-
- Forumowicz
- Posty: 59
- Rejestracja: 07 lis 2020, 0:39
Re: Bafang BBSHD 48v 30A a 52v 28A
Dzieki za odpowiedz.
A napisz prosze w którym roku zakupiłeś ten silnik?
Jestem ciekaw bo to chyba najprawdopodobnie wszystko zalezy od oprogramowania.
Widziałem goscia na youtube ktory stworzył pakiet 15s i tez mu to o dziwo działało ale ładujac ogniwa max na 4,1v.
A napisz prosze w którym roku zakupiłeś ten silnik?
Jestem ciekaw bo to chyba najprawdopodobnie wszystko zalezy od oprogramowania.
Widziałem goscia na youtube ktory stworzył pakiet 15s i tez mu to o dziwo działało ale ładujac ogniwa max na 4,1v.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5876
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
-
- Forumowicz
- Posty: 59
- Rejestracja: 07 lis 2020, 0:39
Re: Bafang BBSHD 48v 30A a 52v 28A
Nie wiem o co dokładnie Ci chodzi ale chodzi o moc. Zreszta to sie chyba przekłada na obroty.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5876
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
-
- Forumowicz
- Posty: 59
- Rejestracja: 07 lis 2020, 0:39
Re: Bafang BBSHD 48v 30A a 52v 28A
Po prostu wieksza moc i przy rozładowanej baterii na 15s w ogole nie czuc spadku mocy.
-
- Forumowicz
- Posty: 5045
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Bafang BBSHD 48v 30A a 52v 28A
Spadek mocy czuć dokładnie tak samo jak przy 13S (1630/1170 wat), 14S (1760/1260 wat), czyli około 30% mocy maksymalnej (15S 1890/1350 wat). Wzrasta jedynie średnia moc silnika o 100 wat.RadekBafangBBSHD pisze: ↑11 lis 2020, 22:57Po prostu wieksza moc i przy rozładowanej baterii na 15s w ogole nie czuc spadku mocy.
-
- Forumowicz
- Posty: 59
- Rejestracja: 07 lis 2020, 0:39
Re: Bafang BBSHD 48v 30A a 52v 28A
Zgadza sie. Miałem na mysli ze przy spadku napiecia jest ono mniej odczuwalne jak by było przy baterii 48v. Sam obecnie jezdze na 48v i to na baterii ktora jz jest naprawde słaba ale pomimo tego przy dolnych granicach nie ma tak ze silnik w ogole nie ciagnie. Jednak czuc roznice jak jest naładowana na maxa a bliska rozładowania.
-
- Forumowicz
- Posty: 59
- Rejestracja: 07 lis 2020, 0:39
Re: Bafang BBSHD 48v 30A a 52v 28A
Ale cały myk polega na tym ze Bafang tak miesza z tymi wersjami oprogramowania do kontrolerów że zdarza sie ze ktos z wersja na 48v moze jezdzic z bateria 52v a niektorzy nawet majac wersje 52v maja problemy zeby jezdzic z bateria 52v. Dodatkowo jest ona ograniczona do 28A.
Wiec ideałem byłoby miec wgrana wersje pod 48v 30A i taką która będzie działałą z baterią 14s a nawet 15s.
Wiec ideałem byłoby miec wgrana wersje pod 48v 30A i taką która będzie działałą z baterią 14s a nawet 15s.
-
- Forumowicz
- Posty: 5045
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Bafang BBSHD 48v 30A a 52v 28A
Bo takie "sztuczne" podwyższanie napięcia/mocy skutkuje takim zachowaniem silnika. Sam w swoim Yoch'u podniosłem napięcie z 48 V na 52 V, by "wykorzystać" całą pojemność baterii, lecz to sprawiło że przy napięciu powyżej 51 - 52 volty mam problem z przegrzewaniem/wyłączaniem silnika przy pełnej mocy. Coś za coś, albo fabryka albo problemy
viewtopic.php?f=14&t=3873&p=55132&hilit ... ang#p55132
viewtopic.php?f=14&t=3873&p=55132&hilit ... ang#p55132
-
- Forumowicz
- Posty: 40
- Rejestracja: 31 sie 2020, 22:31
Re: Bafang BBSHD 48v 30A a 52v 28A
Ja kupiłem w sierpniu dostałem wersje 52V podobno cyrk z tym oprogramowaniem jest od maja ..Musisz przeprogramować swój poza różnicą w natężeniu zauważyłem różnicę w ograniczeniu mocy przy spadku napięcia ..Jest jakieś zabezpieczenie dla baterii przy niższym napięciu.
-
- Forumowicz
- Posty: 40
- Rejestracja: 31 sie 2020, 22:31
-
- Forumowicz
- Posty: 59
- Rejestracja: 07 lis 2020, 0:39
-
- Forumowicz
- Posty: 59
- Rejestracja: 07 lis 2020, 0:39
Re: Bafang BBSHD 48v 30A a 52v 28A
Co masz na mysli pszac ze musze przeprogramowac swoj?pawlo2525 pisze: ↑13 lis 2020, 17:11Ja kupiłem w sierpniu dostałem wersje 52V podobno cyrk z tym oprogramowaniem jest od maja ..Musisz przeprogramować swój poza różnicą w natężeniu zauważyłem różnicę w ograniczeniu mocy przy spadku napięcia ..Jest jakieś zabezpieczenie dla baterii przy niższym napięciu.
Masz na mysli wgranie nowego firmware czy zmiana ustawien w bafangconfigtool?
A ograniczenie mocy masz na mysli ze obecnie jest większe?
-
- Forumowicz
- Posty: 40
- Rejestracja: 31 sie 2020, 22:31
Re: Bafang BBSHD 48v 30A a 52v 28A
Trzeba by sprawdzić przy ilu odcina wersje 52v nie próbowałem na więcej niż 59.2 ..Tak wgranie firmware ja tak zrobiłem żeby mieć te 30A .Ograniczenie jest chyba takie same tylko w wersji 52v jest ustawione wyżej ale z tym się mogę mylić .
-
- Forumowicz
- Posty: 59
- Rejestracja: 07 lis 2020, 0:39
Re: Bafang BBSHD 48v 30A a 52v 28A
Zrobiłes 30A w wersji 52v? A w jaki sposob? Bo jest to niestety ustawione włąsnie max na 28A...
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: 11 lis 2021, 19:19
Re: Bafang BBSHD 48v 30A a 52v 28A
Nie czuć spadku mocy bo bateria 52V pracuje w przedziale 58-44V, dla pakietu 13S, 44V to jeszcze dużo do końca i przy tej wartości nie czuć tak jak przy końcówce pakietu 13S - czyli 41V-40V.tkoko pisze: ↑12 lis 2020, 9:04Spadek mocy czuć dokładnie tak samo jak przy 13S (1630/1170 wat), 14S (1760/1260 wat), czyli około 30% mocy maksymalnej (15S 1890/1350 wat). Wzrasta jedynie średnia moc silnika o 100 wat.RadekBafangBBSHD pisze: ↑11 lis 2020, 22:57Po prostu wieksza moc i przy rozładowanej baterii na 15s w ogole nie czuc spadku mocy.
-
- Forumowicz
- Posty: 5045
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Bafang BBSHD 48v 30A a 52v 28A
Proponuję prosty test.
Znaleźć dłuższy podjazd, taki który przy napięciu baterii 58V ledwo jesteś w stanie podjechać (najlepiej na manetce by wynik był wiarygodny), zmierzyć prędkość/czas podjazdu.
Zrobić to samo przy napięciu 44V. Dostaniesz odpowiedź czy czuć czy nie spadek mocy.
Właśnie porównawczo testuję swoje rowery w tym Yoch'a 500 wat (klon Bafang'a) w ten sposób.
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: 11 lis 2021, 19:19
Re: Bafang BBSHD 48v 30A a 52v 28A
Oczywiście kontroler wyłączy ci silnik - odetnie baterię bo spadek napięcia będzie za duży, ale ja mówię o jeździe nie na manetce tyko pedałując. Przy 44v nie poczujesz braku mocy jak przy 40V, po za tym 52V to 14s, 48 to 13s - zakładam pakiet 5p dla obu - różnica ponad 7% na korzyść 52V - niby niewiele, ale ma to spore znaczenie w praktyce.tkoko pisze: ↑12 lis 2021, 8:42Proponuję prosty test.
Znaleźć dłuższy podjazd, taki który przy napięciu baterii 58V ledwo jesteś w stanie podjechać (najlepiej na manetce by wynik był wiarygodny), zmierzyć prędkość/czas podjazdu.
Zrobić to samo przy napięciu 44V. Dostaniesz odpowiedź czy czuć czy nie spadek mocy.
Właśnie porównawczo testuję swoje rowery w tym Yoch'a 500 wat (klon Bafang'a) w ten sposób.
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: 11 lis 2021, 19:19
Re: Bafang BBSHD 48v 30A a 52v 28A
Silnik grzeje się od "prądu" nie od napięcia.. a 52V jeżeli przyjmie sterownik daje większą frajdę i jak ktoś pisał mniejsze rozczarowanie przy kończącej się baterii. Po za tym pakiet 14s5p jest o 5 ogniw większy niż 13s5p a to daje ponad 7% bardziej wydajniejszy pakiet. ( zasięg np.)tkoko pisze: ↑12 lis 2020, 9:55Bo takie "sztuczne" podwyższanie napięcia/mocy skutkuje takim zachowaniem silnika. Sam w swoim Yoch'u podniosłem napięcie z 48 V na 52 V, by "wykorzystać" całą pojemność baterii, lecz to sprawiło że przy napięciu powyżej 51 - 52 volty mam problem z przegrzewaniem/wyłączaniem silnika przy pełnej mocy. Coś za coś, albo fabryka albo problemy
viewtopic.php?f=14&t=3873&p=55132&hilit ... ang#p55132
Porównując silniki 52 V i 48V to dla tego samego prądu np. 28A, to mniej będzie się grzał silnik o wyższym napięciu.
-
- Forumowicz
- Posty: 5045
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Bafang BBSHD 48v 30A a 52v 28A
Czyli silnik 24V / 20A po przewoltowaniu na 48V / 20A Twoim zdaniem będzie się mniej grzał.
Ostatnio zmieniony 22 lis 2021, 14:07 przez tkoko, łącznie zmieniany 1 raz.