Elektryczny buggy
-
- Forumowicz
- Posty: 44
- Rejestracja: 11 kwie 2022, 13:47
Elektryczny buggy
Cześć tu Błażej
Zamierzam zbudować elektryczne buggy jeszcze w tym roku. Zmieniając konstrukcję przewidzianą pod 250cm3.
Parametry:
1. Akumulatory - 50Ah 21S LiIon
2. Sterownik SEVCON GEN4 Sieze2
3. Silnik Parker 3,9kW
3. BMS - ANT - 300A
Czy ktoś ma doświadczenie z tym ostatnim? BMS ANT?
Potrzebuję również dobrać łądowarkę.
Zamierzam zbudować elektryczne buggy jeszcze w tym roku. Zmieniając konstrukcję przewidzianą pod 250cm3.
Parametry:
1. Akumulatory - 50Ah 21S LiIon
2. Sterownik SEVCON GEN4 Sieze2
3. Silnik Parker 3,9kW
3. BMS - ANT - 300A
Czy ktoś ma doświadczenie z tym ostatnim? BMS ANT?
Potrzebuję również dobrać łądowarkę.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5888
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
-
- Nowicjusz
- Posty: 29
- Rejestracja: 08 lip 2020, 10:14
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Elektryczny buggy
Tu jest lepszy silnik:
https://allegro.pl/oferta/silnik-bldc-8 ... 1448181548
Do tego sterownik za 150-200zł z toyoty yaris: https://allegro.pl/oferta/przetwornica- ... 8764850317
Oraz płytka sterująca https://www.evbmw.com/index.php/evbmw-w ... ogic-board
aby uruchomić go bez auta z manetki czyniąc go 24-400V i 1-400A z opcją charge boost bo to sterownik z 2 wyjściami na silniki i mamy w cenie ebajka napęd o mocy 200kW lub podłączając 2 silnik w opcji 4WD 2x200kW
No, to by się jakoś odpychało i nawet nie było drogie
A tak poważnie, to jeśłi zamierzasz robić buggy to też musisz coś powiedzieć o mechanice rozwiązań, bo jak z tego powstanie 300kg moloch napędzany takim małym silniczkiem to poza jazdą po płaskim to wiele więcej nie bezie potrafiło robić
https://allegro.pl/oferta/silnik-bldc-8 ... 1448181548
Do tego sterownik za 150-200zł z toyoty yaris: https://allegro.pl/oferta/przetwornica- ... 8764850317
Oraz płytka sterująca https://www.evbmw.com/index.php/evbmw-w ... ogic-board
aby uruchomić go bez auta z manetki czyniąc go 24-400V i 1-400A z opcją charge boost bo to sterownik z 2 wyjściami na silniki i mamy w cenie ebajka napęd o mocy 200kW lub podłączając 2 silnik w opcji 4WD 2x200kW
No, to by się jakoś odpychało i nawet nie było drogie
A tak poważnie, to jeśłi zamierzasz robić buggy to też musisz coś powiedzieć o mechanice rozwiązań, bo jak z tego powstanie 300kg moloch napędzany takim małym silniczkiem to poza jazdą po płaskim to wiele więcej nie bezie potrafiło robić
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 44
- Rejestracja: 11 kwie 2022, 13:47
Re: Elektryczny buggy
Tak naprawdę nie zależy mi na jakiś niesamowitych osiągach, lecz na maszynie przełajowej, do spokojnej jazdy z dzieciakami.
- Mel48
- Forumowicz
- Posty: 235
- Rejestracja: 22 lis 2018, 9:17
- Lokalizacja: kotlina kłodzka
Re: Elektryczny buggy
Witam
Do spokojnej jazdy po polach polecam poszukać pojazd typu melex - predkość max 25km
Do spokojnej jazdy po polach polecam poszukać pojazd typu melex - predkość max 25km
-
- Forumowicz
- Posty: 44
- Rejestracja: 11 kwie 2022, 13:47
Re: Elektryczny buggy
Sęk w tym, że rama, zawieszenie itp są gotowe, Dobrałem napęd i przełożenia.
W związku z tym, że mam pakiet baterii LEV50 w ustawieniu 20S, który będzie zabezpieczony BMS ANT BMS 300A, poszukuję ładowarki.
Wg specyfikacji LEV50 napięcie ładowania nie może przekroczyć 4.1V. Sęk w tym, że dostępne ładowarki dają 84V co daje 4,2V na ogniwo. Co nie jest wskazane. Macie może coś do polecenia?
W związku z tym, że mam pakiet baterii LEV50 w ustawieniu 20S, który będzie zabezpieczony BMS ANT BMS 300A, poszukuję ładowarki.
Wg specyfikacji LEV50 napięcie ładowania nie może przekroczyć 4.1V. Sęk w tym, że dostępne ładowarki dają 84V co daje 4,2V na ogniwo. Co nie jest wskazane. Macie może coś do polecenia?
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5888
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Elektryczny buggy
pokażesz furę ? bms nie jest w stanie odciąć wcześniej ?electron1 pisze: ↑12 kwie 2022, 23:06Sęk w tym, że rama, zawieszenie itp są gotowe, Dobrałem napęd i przełożenia.
W związku z tym, że mam pakiet baterii LEV50 w ustawieniu 20S, który będzie zabezpieczony BMS ANT BMS 300A, poszukuję ładowarki.
Wg specyfikacji LEV50 napięcie ładowania nie może przekroczyć 4.1V. Sęk w tym, że dostępne ładowarki dają 84V co daje 4,2V na ogniwo. Co nie jest wskazane. Macie może coś do polecenia?
-
- Forumowicz
- Posty: 44
- Rejestracja: 11 kwie 2022, 13:47
Re: Elektryczny buggy
Zrobię zdjęcia jak będę na wsi gdzie to składam. Co do BMS-a to muszę to rozkminić, ale dokumentacja jest uboga.
-
- Forumowicz
- Posty: 632
- Rejestracja: 19 lut 2018, 22:37
- Lokalizacja: Kraków
Re: Elektryczny buggy
Tas, czy ten sterownik co go opisałeś będzie chodził z tym silnikiem? Jest to sprawdzone?
-
- Forumowicz
- Posty: 44
- Rejestracja: 11 kwie 2022, 13:47
Re: Elektryczny buggy
Tak jest to sprawdzone i kupuje sterownik z usługą sparowania i zaprogramowania.
-
- Forumowicz
- Posty: 44
- Rejestracja: 11 kwie 2022, 13:47
Re: Elektryczny buggy
Przeprowadziłem ostatni kilka prac nad buggy. Została dużo roboty przede mną.
- Załączniki
-
- Forumowicz
- Posty: 44
- Rejestracja: 11 kwie 2022, 13:47
Re: Elektryczny buggy
Dostałem informację, że ANT BMS umożliwia jednak ograniczenie ładowania do 4.1 V na ogniwo. Tak, że z ładowarką nie będzie problemu.
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Elektryczny buggy
Nie, ant umożliwia ustawienie napięcia balansowania na 4.1V, ładowarka nadal będzie chciała ładować np 4.2
Musisz mieć i BMS i ładowarkę ustawioną na 4.1V
Musisz mieć i BMS i ładowarkę ustawioną na 4.1V
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
- equid
- Forumowicz
- Posty: 783
- Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
- Lokalizacja: zory
Re: Elektryczny buggy
Ale to nie problem przecież ustawić na antcie żeby odłączył ładowarkę na 4,1v. Wiadomo jak ładowarka nie jest skręcona tez na 4,1v to trochę popsuje ostatnia fazę ładowania, ale ogniw mimo wszystko nie naładuje powyżej 4,1v bo bms odetnie
-
- Forumowicz
- Posty: 44
- Rejestracja: 11 kwie 2022, 13:47
Re: Elektryczny buggy
Znasz może przykłądowy model, który łąduje do 4.1 lub da się w nim ustawić max napięcie ładowania?
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Elektryczny buggy
popularne ładowarki z alu obudowami można wyregulować +-2V i ją skręcisz o tyle aby miała niższe napięcie
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 44
- Rejestracja: 11 kwie 2022, 13:47
-
- Forumowicz
- Posty: 44
- Rejestracja: 11 kwie 2022, 13:47
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Elektryczny buggy
Tak, skręcisz ją w dół o te 0.1V/sekcję
7A lepiej, nie ograniczy żywotności a przyśpieszy ładowanie
7A lepiej, nie ograniczy żywotności a przyśpieszy ładowanie
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 44
- Rejestracja: 11 kwie 2022, 13:47
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Elektryczny buggy
Jest, ale nie reguluj więcej jak 2V bo rozjadą się fazy CC/CV/Icut i przestanie ładować prawidłowo.
Max 2V można
Max 2V można
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 44
- Rejestracja: 11 kwie 2022, 13:47
Re: Elektryczny buggy
Znalazłem instrukcję jak to zrobić, Może nie jest to ten sam zasilacz, ale znając produkty z dalekiego wschodu jest podobnie.
@tas tak to mniej więcej wygląda?
Akurat muszę zjechać o dokłądnie 2V w dół. 4.1Vx20=82V.
@tas tak to mniej więcej wygląda?
Akurat muszę zjechać o dokłądnie 2V w dół. 4.1Vx20=82V.
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Elektryczny buggy
Tak, one są wszystkie w podobnej budowie, możesz spróbować tylko nie kręć prądowymi potkami, te 2 potki są w wspólnym dzielniku też od 3 fazy Icut i łatwo już się na fabryczne ustawienia nie da wrócić
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 44
- Rejestracja: 11 kwie 2022, 13:47
-
- Forumowicz
- Posty: 44
- Rejestracja: 11 kwie 2022, 13:47
Re: Elektryczny buggy
Witajcie,
Muszę przerobić ładowarkę 20S z 84V na 82V WAOUKS. Wg różnych tutoriali należy regulować potencjometr znajdujący się najbliżej wyjścia. Tyle tylko że w tym zasilaczu wszystkiepotencjometry znajdują się blisko siebie. Czy ktoś z was ma do∂świadzenie w tym, ew robił to już?
Wydaje mi się, że to będzie potencjometr VR3.
Muszę przerobić ładowarkę 20S z 84V na 82V WAOUKS. Wg różnych tutoriali należy regulować potencjometr znajdujący się najbliżej wyjścia. Tyle tylko że w tym zasilaczu wszystkiepotencjometry znajdują się blisko siebie. Czy ktoś z was ma do∂świadzenie w tym, ew robił to już?
Wydaje mi się, że to będzie potencjometr VR3.
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2095
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: Elektryczny buggy
Kręć pół obrotu z wpiętym multimetrem i sprawdzaj który to, jak nic się nie zmieni to wróć do poprzedniego położenia i kręć następnym.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
-
- Forumowicz
- Posty: 747
- Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Elektryczny buggy
Proponuje przenieść temat do konstrukcje własne. Projekt ciekawy, tylko silnik wydaje sie za słaby. Ile w piku będzie podawał mocy ?
-
- Forumowicz
- Posty: 44
- Rejestracja: 11 kwie 2022, 13:47
Re: Elektryczny buggy
Dzięki za informacje. Sprawdziłem tą ładowarkę i do regulacji napięcia służy potencjometr VR1.
Co do silnika, to wydaje mi się, że do spokonej jazdy wystarczy. Przewidziany jest sterownik do 180A i z tego co wiem, to w piku będzie w pełni wykorzystany.
-
- Forumowicz
- Posty: 747
- Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Elektryczny buggy
To wychodzi 15kw w piku, jeżeli silnik będzie to znosił i zamieniał dobrze na moc mechaniczna to będzie to nawet jechac, bo kiedyś się robiło z silnika 126p buggy i dawały rade.
-
- Forumowicz
- Posty: 44
- Rejestracja: 11 kwie 2022, 13:47
Re: Elektryczny buggy
Cześć,
Czy da się ten temat wprost przenieść do "kontrukcji własnych" czy trzeba założyć tam nowy?
Czy da się ten temat wprost przenieść do "kontrukcji własnych" czy trzeba założyć tam nowy?
-
- Forumowicz
- Posty: 44
- Rejestracja: 11 kwie 2022, 13:47
Re: Elektryczny buggy
Czy ktoś miał już do czynienia z ANT BMS dla konfiguracji 20S. Chodzi mi o parametry do ustawienia typu "Must Have" w aplikacji mobilnej
- Yasiu77
- Moderator
- Posty: 1327
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
- Lokalizacja: Szczyrk
-
- Forumowicz
- Posty: 44
- Rejestracja: 11 kwie 2022, 13:47
Re: Elektryczny buggy
Kolejny dzień pracy nad buggy już za mną.
Udało się okablować akumulatory i podłączyć ANT BMSa-a. Na razie pozostał wyłączony, ponieważ muszę uważnie go skonfigurować.
Udało się okablować akumulatory i podłączyć ANT BMSa-a. Na razie pozostał wyłączony, ponieważ muszę uważnie go skonfigurować.
- Załączniki
-
- Forumowicz
- Posty: 44
- Rejestracja: 11 kwie 2022, 13:47
-
- Forumowicz
- Posty: 44
- Rejestracja: 11 kwie 2022, 13:47
Re: Elektryczny buggy
Akumulatory beda zamknięte w skrzyni razem z BMS oraz sterownikiem Sevcon. Jak myślicie czy nie będą miały za ciepło? Czy nie trzeba przypadkiem zastosować wentylacji?
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2095
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: Elektryczny buggy
Myślę, że nie zaszkodzi dać jakiś wentylator w jedną ze ścianek obudowy i zrobić wylot powietrza ze skrzynki. Będziesz miał 4 pomiary temperatury na samym bmsie więc będziesz widział na bieżąco co się dzieje w środku skrzynki. Na sterownik możesz dać jeden termistor z bmsa i ustawić próg alarmu na 50°C ale niestety każdy z termistorów działa równolegle z antem i na pakiecie też będzie ograniczenie do 50°C. Co do ogniw to przeczytaj kartę katalogową jakie temperatury są dopuszczalne i jeżeli pokrywa się to z temperaturą graniczną sterownika to byś miał zabezpieczenie i Aku i sterownika realizowane przez bms.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
-
- Forumowicz
- Posty: 44
- Rejestracja: 11 kwie 2022, 13:47
Re: Elektryczny buggy
Dzięki za podpowiedź. Pogadam jeszcze z osobą, która będzie programowała Sevcona. Najwyżej dam niezależny termostat uruchamiający dmuchawę. Sęk w tym, że na pewno temperatura w obudowie będzie spora w słoneczne dni. Obudowa jest czarna. Całe szczęście są otwory oryginalnie służące do przewietrzania, więc nie powinno być problemu z montażem. Muszę jeszcze rozwiązać problem kurzu i zastosować filtr na wejście powietrza.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5888
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
-
- Forumowicz
- Posty: 44
- Rejestracja: 11 kwie 2022, 13:47
Re: Elektryczny buggy
Cześć Yasiu77, nie mogę niczego takiego znaleźć na forum jak "poradnik Dede". Przeszukiwałem już pod frazami ANT BMS itp. Masz może do tego linka?
- Yasiu77
- Moderator
- Posty: 1327
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
- Lokalizacja: Szczyrk
- radasss
- Forumowicz
- Posty: 495
- Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Elektryczny buggy
electron1 - dlaczego Sevcon a nie propozycja tas'a ? Chcę kupić ten zestaw tak na wszelki wypadek
warsztatmotocykli.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 266
- Rejestracja: 20 lut 2018, 7:03
Re: Elektryczny buggy
Tez walcz z tym silnikiem, gt1500 juz sie spalil:) vesc prad fazowy tylko do 100A moge wykrecic co przy tym silniku tylko 20A ciagnie pradu baterii, i jak narazie bezczujnikowo nie chce ruszyc sam motoru 125cc. Teraz robie konwerter sygnalu resolvera UVW na halla, to moze ozyje to. Silnik 8 polowy wiec musi byc szybki sterownik. Przy 4tys rpm erpm wychodzi 32tys czyli powyzej maksa dla sabvotona.
-
- Forumowicz
- Posty: 44
- Rejestracja: 11 kwie 2022, 13:47
-
- Forumowicz
- Posty: 44
- Rejestracja: 11 kwie 2022, 13:47
Re: Elektryczny buggy
Mam namiary na osobę, która te silniki już parowała z Sevcon-em i ma praktyczne doświadczenia (program dla sterownika również potrafi dostosować)wwojciech pisze: ↑01 cze 2022, 10:31Tez walcz z tym silnikiem, gt1500 juz sie spalil:) vesc prad fazowy tylko do 100A moge wykrecic co przy tym silniku tylko 20A ciagnie pradu baterii, i jak narazie bezczujnikowo nie chce ruszyc sam motoru 125cc. Teraz robie konwerter sygnalu resolvera UVW na halla, to moze ozyje to. Silnik 8 polowy wiec musi byc szybki sterownik. Przy 4tys rpm erpm wychodzi 32tys czyli powyzej maksa dla sabvotona.
W przeciągu 2 tygodni powinienem już dostać zaprogramowany sterownik i będę go podłączał do silnika. Dam znać jakie są efekty.
W ten weekend mam nadzieję dokończę konstrukcję pod silnik aby połączyć go z ramą.
-
- Forumowicz
- Posty: 44
- Rejestracja: 11 kwie 2022, 13:47
Re: Elektryczny buggy
Zakończyłem już część mechaniczną - przekładnie wraz z jarzmem silnika.
Każda przekładnia ma swój napinacz- zarówno dla tej łańcuchowej jak i dla pasowej.
Przekładnia to 5,6:1.
Silnik wg specyfikacj ma w piku 47Nm momentu, lecz przez sterownik Sevcon Gen 4 Size 2(max 180A) zapewne takiej wartości nie osiągnę. Jestem bardzo ciekawy co z tego wyjdzie i jak się to przełoży na walory jezdne.
Każda przekładnia ma swój napinacz- zarówno dla tej łańcuchowej jak i dla pasowej.
Przekładnia to 5,6:1.
Silnik wg specyfikacj ma w piku 47Nm momentu, lecz przez sterownik Sevcon Gen 4 Size 2(max 180A) zapewne takiej wartości nie osiągnę. Jestem bardzo ciekawy co z tego wyjdzie i jak się to przełoży na walory jezdne.
-
- Forumowicz
- Posty: 44
- Rejestracja: 11 kwie 2022, 13:47
Re: Elektryczny buggy
Witajcie,
Nie odzywałem się od dłuższego czasu. W końcu udało mi się dopowadzić projekt do etapu gdy mogę się nim przejechać - zresztą nie tylko ja
Tu można zobaczyć pokaz slajdów z kilku etapów budowy:
Tutaj kilka innych filmików.
Nie odzywałem się od dłuższego czasu. W końcu udało mi się dopowadzić projekt do etapu gdy mogę się nim przejechać - zresztą nie tylko ja
Tu można zobaczyć pokaz slajdów z kilku etapów budowy:
Tutaj kilka innych filmików.
-
- Forumowicz
- Posty: 44
- Rejestracja: 11 kwie 2022, 13:47
Re: Elektryczny buggy
Na razie licznik wskazuje złe wartości - pomyliłem się z przelicznikiem obwodu koła do obrotów silnika. Muszę przeprogramować SEVCON-a.
Po testach okazało się, że jedna z 20 cel jest uszkodzona i bardzo szybko spada na niej napięcie pod obciążeniem. Czeka mnie wymiana.
Po testach okazało się, że jedna z 20 cel jest uszkodzona i bardzo szybko spada na niej napięcie pod obciążeniem. Czeka mnie wymiana.
-
- Forumowicz
- Posty: 747
- Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Elektryczny buggy
Projekt widać dopieszczony. Jak dla mnie to aż prosi się o więcej mocy Tak by chociaż tył przyczepność tracił.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5888
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Elektryczny buggy
potencjał jest . zawsze można zwiększyć moc . pytanie jak się wspina i czy nie miał być dwumiejscowy ? cos tam bylo o dzieciach ...