Podłączenie przetwornicy 12v + 5v
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: 19 kwie 2022, 16:48
Podłączenie przetwornicy 12v + 5v
Cześć.
Wybaczcie ilość zadawanych pytań ale podczas pierwszego składania ebike i słabej wiedzy w temacie elektryki/elektroniki pojawiają się dosyć często.
Rower na ramie falcon (założę o nim wątek w odpowiednim dziale), akumulator 20s17p, planowałem jak najprostszą instalację bez przetwornicy ale do wyświetlacza bms potrzebne jest 5v, więc musze mieć(?) dwie, pytanie jak je podłączyć. Z tego co wyczytałem opcje są następujące:
1.przez stacyjkę z rezystorem: tutaj pytanie czy to nie obciąża stacyjki (planuje oświetlenie led max 30W oraz wyświetlacz od bms) oraz czy to jest dobre rozwiązanie biorąc pod uwagę, że na wejściu jest ten rezystor
2. podłączenie bezpośrednie do aku: chyba wolałbym to jako osobny układ, włączam "rower" stacyjką oraz przetwornicę (czyli 12v + wyświetlacz bms) osobnym włącznikiem, problem w tym, że do tej pory nie trafiłem na przełącznik na 84V
Doradźcie proszę co zrobić.
Wybaczcie ilość zadawanych pytań ale podczas pierwszego składania ebike i słabej wiedzy w temacie elektryki/elektroniki pojawiają się dosyć często.
Rower na ramie falcon (założę o nim wątek w odpowiednim dziale), akumulator 20s17p, planowałem jak najprostszą instalację bez przetwornicy ale do wyświetlacza bms potrzebne jest 5v, więc musze mieć(?) dwie, pytanie jak je podłączyć. Z tego co wyczytałem opcje są następujące:
1.przez stacyjkę z rezystorem: tutaj pytanie czy to nie obciąża stacyjki (planuje oświetlenie led max 30W oraz wyświetlacz od bms) oraz czy to jest dobre rozwiązanie biorąc pod uwagę, że na wejściu jest ten rezystor
2. podłączenie bezpośrednie do aku: chyba wolałbym to jako osobny układ, włączam "rower" stacyjką oraz przetwornicę (czyli 12v + wyświetlacz bms) osobnym włącznikiem, problem w tym, że do tej pory nie trafiłem na przełącznik na 84V
Doradźcie proszę co zrobić.
- Yasiu77
- Moderator
- Posty: 1327
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
- Lokalizacja: Szczyrk
Re: Podłączenie przetwornicy 12v + 5v
Co to za bms że potrzebuje dodatkowego zasilania wyświetlacza?
-
- Forumowicz
- Posty: 2100
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Podłączenie przetwornicy 12v + 5v
Przetwornica ma kondesatory i napięcie 84V wytwarza duży impuls prądu ładowania tych kondesatorów, dla tego stosując rezystor jest mniejszy impuls prądu i stacyjce nie wypali styków.
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: 19 kwie 2022, 16:48
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: 19 kwie 2022, 16:48
Re: Podłączenie przetwornicy 12v + 5v
Rozumiem, zastanawiam sie tylko czy przez taką stacyjkę można pobierać np 40W (A może więcej przy „rozruchu” dwóch przetwornic jednocześnie) czy powinna rozłączyć tylko niewielki prąd do włączania sterownika i np jakiegoś przekaźnika.
-
- Forumowicz
- Posty: 2100
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Podłączenie przetwornicy 12v + 5v
Przecież BMS ANT ma swoje zasilanie do wyświetlacza i nie jest to 5V tylko podłączamy od razu do akumulatora.
Chyba nie oglądałeś instrukcji montażu wyświetlacza.
Chyba nie oglądałeś instrukcji montażu wyświetlacza.
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: 19 kwie 2022, 16:48
Re: Podłączenie przetwornicy 12v + 5v
Dzięki Dede.
Nie dostałem instrukcji a na wyświetlaczu była naklejka 5V i mnie zmyliło, sprzedawca też potwierdził, kiedy zapytałem czy musze użyć dwóch przetwornic ale dzisiaj sprecyzowaliśmy, że można podłączyć przez przetwornice lub bezpośrednio.
Ja podłącze w takim razie bezpośrednio, czy dawać tam jakiś bezpiecznik?
Nie dostałem instrukcji a na wyświetlaczu była naklejka 5V i mnie zmyliło, sprzedawca też potwierdził, kiedy zapytałem czy musze użyć dwóch przetwornic ale dzisiaj sprecyzowaliśmy, że można podłączyć przez przetwornice lub bezpośrednio.
Ja podłącze w takim razie bezpośrednio, czy dawać tam jakiś bezpiecznik?
-
- Forumowicz
- Posty: 2100
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Podłączenie przetwornicy 12v + 5v
Wyświetlacz pobiera kilka mA wiec można zastosować bezpiecznik. Szczególnie że prąd pójdzie z akumulatora więc trakcie zwarcia przewody pójdzie z dymem jak nie będzie bezpiecznika.