https://moto.wp.pl/energica-experia-deb ... 162953792a
Energica Experia - elektryczny turystyk z prawdziwego zdarzenia
- Vegasnight9
- Forumowicz
- Posty: 563
- Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
- Lokalizacja: Żary
Energica Experia - elektryczny turystyk z prawdziwego zdarzenia
Jeżdżę na HT Viper GTS 3kW
viewtopic.php?f=30&t=1243

- cyklista
- Forumowicz
- Posty: 204
- Rejestracja: 27 maja 2019, 11:14
- Lokalizacja: Rzeszów, gg:7481912
Re: Energica Experia - elektryczny turystyk z prawdziwego zdarzenia
reklama super, ale powiedz ile to ma zabiegu przy turystycznych 80-100 km/h, bo jak pojechać w takie bezludne tereny jak na reklamach pokazują jak co 100km trzeba ładowarki szukać
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5403
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Energica Experia - elektryczny turystyk z prawdziwego zdarzenia
z pedałowaniem czy bez ? hehehehahha ... kufry są to może jest wersja z ekstra akumulatorami
"...Energica is tossing out a new claimed range leader, the Experia, with up to 261 city miles or 130 highway miles..."
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: Energica Experia - elektryczny turystyk z prawdziwego zdarzenia
po takich terenach raczej 80 ni bedziesz jechał tylko wolniej - nawet jesli to 200 zrobi z palcem w oku
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 29 maja 2022, 14:08
- Lokalizacja: Kraków/ Rataje Słupskie
Re: Energica Experia - elektryczny turystyk z prawdziwego zdarzenia
Auto tak, rower też tak, ale motocykla na razie w tym zestawieniu nie widzę. Jak zasięg będzie 300 km plus to poproszę, o cenie nawet nie chcę myśleć.
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: Energica Experia - elektryczny turystyk z prawdziwego zdarzenia
to sie nie doczekasz, bo lepiej zrobic lzejszy + szybsze ładowanieconsigliero pisze: ↑11 cze 2022, 15:24Auto tak, rower też tak, ale motocykla na razie w tym zestawieniu nie widzę. Jak zasięg będzie 300 km plus to poproszę, o cenie nawet nie chcę myśleć.
energica ma te wade ze nie ma chłodzenia baterii, pierwsze ładowanie idzie dosc szybko (20-24kW) niestety drugie to juz max 14-16kW (no chyba ze byla by temp 10-15*C otoczenia t jest szansa ze lekko szybciej
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 29 maja 2022, 14:08
- Lokalizacja: Kraków/ Rataje Słupskie
Re: Energica Experia - elektryczny turystyk z prawdziwego zdarzenia
Dlatego niespecjalnie drążę temat, auto obecnie zapewnia motocyklowy sposób zwiedzania świata. Tylny napęd, duży moment i dobre prowadzenie, ale są wady, motocykl w zeszłym sezonie przejechał tylko 500 km gdzie 10000 to było minimum. Samochód elektryczny jest pierwszym autem które przejechało w rok więcej niż 40000 km.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5403
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Energica Experia - elektryczny turystyk z prawdziwego zdarzenia
po co szybkie ładowanie w motorze który z założenia ma pokonywać duży dystans ? gdzie w Mołdawii Rumunii czy innej Macedonii znajdziesz szybkie ładowarki na bezdrożach? W takie rejony latają moi znajomi na motorowe wyprawyszczur333 pisze: ↑12 cze 2022, 21:10to sie nie doczekasz, bo lepiej zrobic lzejszy + szybsze ładowanieconsigliero pisze: ↑11 cze 2022, 15:24Auto tak, rower też tak, ale motocykla na razie w tym zestawieniu nie widzę. Jak zasięg będzie 300 km plus to poproszę, o cenie nawet nie chcę myśleć.
energica ma te wade ze nie ma chłodzenia baterii, pierwsze ładowanie idzie dosc szybko (20-24kW) niestety drugie to juz max 14-16kW (no chyba ze byla by temp 10-15*C otoczenia t jest szansa ze lekko szybciej
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: Energica Experia - elektryczny turystyk z prawdziwego zdarzenia
zeby odpoczac godzine i jechac dalej, no niestety na te chwile na takie bezdroza to sie nie nadaje, duza wada jest ladowakra pokladowa 3,5kW, jakby dali podwojna 3,5kW czyli łacznie 7kW z jednej lub dwóch faz to w 1h mozna by doładowac praktycznie 70-80km w miejscu gdzie nie ma ładowarek
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
-
- Forumowicz
- Posty: 739
- Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Energica Experia - elektryczny turystyk z prawdziwego zdarzenia
Ostatnio czytałem Auto świat z 2010 roku to tak samo byli sceptycznie nastawieni do samochodów elektrycznych, że to drogie, maly zasięg itp. Pewnie będzie tak samo i z motocyklami i innymi rzeczami elektrycznymi.
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 29 maja 2022, 14:08
- Lokalizacja: Kraków/ Rataje Słupskie
Re: Energica Experia - elektryczny turystyk z prawdziwego zdarzenia
Właśnie wróciliśmy ze Szwajcarii i nie mieliśmy problemu z zasięgiem i ładowaniem, ale w Niemczech infrastruktura pozwala na podróż po autostradzie z rozsądną prędkością bo ładowanie Ionity jest co 100-150 km, w naszym kraju przechodzimy w tryb adventure. Kibicuję ale GS zawsze czeka gotowy w garażu. Niebagatelna jest cena wyjazdu motocykl kontra elektryk, motocykl musiałby brać mniej niż dwa litry na setkę a bierze około 5,5 w górach może być poniżej pięciu, ale ze spokojem czekam na jakąś rewolucję w temacie motocykli
-
- Forumowicz
- Posty: 81
- Rejestracja: 04 lip 2019, 9:00
Re: Energica Experia - elektryczny turystyk z prawdziwego zdarzenia
To jaki średni koszt podróży wychodzi autem elektrycznym przez Niemcy?
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 29 maja 2022, 14:08
- Lokalizacja: Kraków/ Rataje Słupskie
Re: Energica Experia - elektryczny turystyk z prawdziwego zdarzenia
Pierwszego sierpnia spłynęły faktury z We Charge, zrobiliśmy 4400 k do domu. Oprócz tego co widać było jedno ładowanie na Greenway w Gorzyczkach, jedno ładowanie w Szwajcarii za 9 CHF do 100% od 1% bo z takim wynikiem dotarliśmy do Andermatt. W drodze powrotnej Jeszcze były Czechy za jakieś 70 PLN i jedno Ionity które mam po 1.6 PLN ale nie pamiętam ile weszło. Wisienką na torcie było tuż przed ostatnim skokiem do domu ładowanie na `Orlenie któ®e chyba w wyniku błędów w ich aplikacji było za darmo, przerwałem je przy 67% bo tyle wystarczało na dojazd na wieś z Częstochowy a aplikacja pokazywała że zużyłem 0 kWh. W Szwajcarii miałem jeszcze dwa ładowania do 100% u znajomego, przed wyjazdem w góry i przed powrotem do domu.
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: Energica Experia - elektryczny turystyk z prawdziwego zdarzenia
pełno lidlów darmowych maja wiec za 0zł mozna obrócic

we francji lidle płatne ale 120kW maja i 0,35euro wiec smieszna cena
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5403
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Energica Experia - elektryczny turystyk z prawdziwego zdarzenia
to się zapewne szybko zmieni . chyba że szkopy odpalą atomówki
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 29 maja 2022, 14:08
- Lokalizacja: Kraków/ Rataje Słupskie
Re: Energica Experia - elektryczny turystyk z prawdziwego zdarzenia
Nie wiedziałem że ten Twój motocykl to taki głośny jest. Mijaliśmy się ostatnio przed Łatanicami chyba
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: Energica Experia - elektryczny turystyk z prawdziwego zdarzenia
to mój rewir - czesto jezdze tamtędyconsigliero pisze: ↑19 maja 2023, 9:07Nie wiedziałem że ten Twój motocykl to taki głośny jest. Mijaliśmy się ostatnio przed Łatanicami chyba
moto jechales?
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 29 maja 2022, 14:08
- Lokalizacja: Kraków/ Rataje Słupskie
Re: Energica Experia - elektryczny turystyk z prawdziwego zdarzenia
ID.3 to też moje rewiry ale od Wiślicy przeważnie na Solec albo Nowy Korczyn
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: Energica Experia - elektryczny turystyk z prawdziwego zdarzenia
twój spot?consigliero pisze: ↑22 maja 2023, 10:29ID.3 to też moje rewiry ale od Wiślicy przeważnie na Solec albo Nowy Korczyn

falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5403
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: Energica Experia - elektryczny turystyk z prawdziwego zdarzenia
tydzien temu


pyknałem na raz - 36h łącznie bez spania


pyknałem na raz - 36h łącznie bez spania
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5403
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Energica Experia - elektryczny turystyk z prawdziwego zdarzenia
ile doładowań ? ile godzin jazdy ile stania ?
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: Energica Experia - elektryczny turystyk z prawdziwego zdarzenia
duzo, bo są trzy powody:
PIERWSZY
nie ładowałem optymalnie, wolałem dobić wiecej niz sie pozniej zatrzymywac, 3x ładowąłem sie wolno na AC po 1,5h bo i tak musiałem odpocząć
max dystans zrobilem 165km miedzy ładowaniami i z 85% dojechalem na 15%
ogolnie doładowywalem od 25-30% na 85-90%
DRUGI
temperatury - max widzialem 34*C, minimum 18*C ale tylko chyba przez godzine w nocy, tak to bardzo blisko 30*C
TRZECI
niestety bateria pada, od jednego usera na grupie energici dostałem info jak wejsc do menu serwisowego i tam pokazane są napięcia na celach ale tylko min/max
w zaleznosci od SoC mam rozjazdy od 0,02 do 0,06, pod max obciązeniem jest to nawet 0,6V (tak nie pomyliłem sie)
w praktyce objawia sie to tym ze moto konczył ładowanie bo max sekcja osiągała okolice 4,15-4,16V było to w losowych momentach - raz nawet przy 55%, a zwykle miedzy 62 a 67%, raz okolo 70%, zeby doładować do 80% np musialem obniżyc moc ładowania ręcznie (na szczescie mam regulacje DC) i taki 65-80% moglo zajac nawet 30min
do tego 2 razy (przy 20 i 22%) na chwile właczył sie low power mode - gdzie zwykle dochodziło do tego przy okolo 1-3%, wiec dobrze ze tak nisko nie rozładowywalem bo w sumie moglbym stanac w polu i byłoby pozamiatane a w srode na słowacji było świeto i praktycznie zerowy ruch aut i mało ludzi - jedynie w gorach duzo motocyklistów
na koniec jeszcze złapało mnie oberwanie chmury i 100km wracałem do domu 3,5h bo koczowałem na stacjach bo doslownie nic nie widziałem jadąc
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5403
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Energica Experia - elektryczny turystyk z prawdziwego zdarzenia
z racji że kupiłeś nowy motor to zachowanie baterii nie jest podstawą do roszczenia reklamacyjnego ?
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: Energica Experia - elektryczny turystyk z prawdziwego zdarzenia
jest, tylko zaczeło sie robic "ciekawie"
dealer w wawie mowi ze juz nie jest przedstawicielem energici , ale napisali do nich włochów juz w piątek, ja sam napisałem do energici bezposrednio ale dzis mamy srode i dalej brak odpowiedzi
niewiem ile daja energica daje gwarancji na moto, ale wiem ze na baterie jest 3 lata lub 50k km - od daty produkcji, wiec teoretycznie gwarancji producenta moze juz nie byc, z tym ze ja kupilem moto w maju 2022 wiec mam jeszcze prawie rok rękojmi wg prawa UE
na dodatek padło USB do ładowania telefonu ale kupiłem nowe (standardowy rozmiar - taka ładowarka to 35-60zł na allegro)
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5403
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Energica Experia - elektryczny turystyk z prawdziwego zdarzenia
no przy takiej cenie zabawki to jestem ciekaw co z tego wyjdzie
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: Energica Experia - elektryczny turystyk z prawdziwego zdarzenia
sprawdzilem dzis ładowanie DC
v min/max
SoC 59%
3,707/3,752V
po podpieciu węża - 3,805 -4,150 :O
v min/max
SoC 59%
3,707/3,752V
po podpieciu węża - 3,805 -4,150 :O
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s