sabvoton ml7260 problem.
-
- Forumowicz
- Posty: 34
- Rejestracja: 02 mar 2018, 8:09
sabvoton ml7260 problem.
Witam, od 3dni kombinuje z tym sterownikiem i już mi ręce opadają.
Mam podłączone funkcje :
-Wsteczny (podanie gnd)
-Limit 25km/h ( podanie gnd)
-soft start ( zwieranie 2 kabli)
-hamowanie regeneracyjne ( zwieranie dwóch kabli)
Żadna z tych funkcji nie działa. Przewody podpięte według instrukcji na nexun.pl
Sprawdzałem miernikiem , sygnał jest nakazdym.
Tak jakby jakąś funkcja w oprogramowaniu nie była włączona.
Hamowanie regeneracyjne działa tylko jeśli w programatorze zaznaczę
Brake ebs on. Tylko problem polega na tym że działa on ciągle nawet jak rozdzielę kable od włączania hamowania regeneracyjnego. Idąc dalej nie wiem czy sterownik wyłączy tą funkcje kiedy naładuje aku powyżej 51v.( aku mam 13s i ustawione w programatorze od 51v)
Czy te objawy sugerują coś państwu ze coś mogłem sknocić.
Nie wiem czy to ważne ale mam MPE.
Jedyna funkcja która działa to tempomat ale ustawiony w programatorze na zasadzie przytrzymania manetki.
Proszę o jakieś sugestie.
Pozdrawiam
Edit : wstawiam zdjęcie moich ustawień
Mam podłączone funkcje :
-Wsteczny (podanie gnd)
-Limit 25km/h ( podanie gnd)
-soft start ( zwieranie 2 kabli)
-hamowanie regeneracyjne ( zwieranie dwóch kabli)
Żadna z tych funkcji nie działa. Przewody podpięte według instrukcji na nexun.pl
Sprawdzałem miernikiem , sygnał jest nakazdym.
Tak jakby jakąś funkcja w oprogramowaniu nie była włączona.
Hamowanie regeneracyjne działa tylko jeśli w programatorze zaznaczę
Brake ebs on. Tylko problem polega na tym że działa on ciągle nawet jak rozdzielę kable od włączania hamowania regeneracyjnego. Idąc dalej nie wiem czy sterownik wyłączy tą funkcje kiedy naładuje aku powyżej 51v.( aku mam 13s i ustawione w programatorze od 51v)
Czy te objawy sugerują coś państwu ze coś mogłem sknocić.
Nie wiem czy to ważne ale mam MPE.
Jedyna funkcja która działa to tempomat ale ustawiony w programatorze na zasadzie przytrzymania manetki.
Proszę o jakieś sugestie.
Pozdrawiam
Edit : wstawiam zdjęcie moich ustawień
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: sabvoton ml7260 problem.
Problemem może być to, że nie uruchomiłeś roweru ze sterownikiem, tylko pomontowałeś wszystko z MPe i dopiero testujesz, a tak się nie robi.
Najpierw usuń wszystkie zbyteczne bajery nie potrzebne do jazdy i uruchom rower. Silnik, sterownik, manetka, akumulator i stacyjka i NIC więcej, żadnych komputerków, pstryczków itp itd
Wtedy da się coś powiedzieć czy to zachowanie jest spowodowane przez sterownik czy jakiś czynnik zewnętrzny
Najpierw usuń wszystkie zbyteczne bajery nie potrzebne do jazdy i uruchom rower. Silnik, sterownik, manetka, akumulator i stacyjka i NIC więcej, żadnych komputerków, pstryczków itp itd
Wtedy da się coś powiedzieć czy to zachowanie jest spowodowane przez sterownik czy jakiś czynnik zewnętrzny
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 34
- Rejestracja: 02 mar 2018, 8:09
Re: sabvoton ml7260 problem.
Namówił mnie Pan żeby wszystko rozłączyć i podłączyć bez " pstryczkow ", natomiast mam z tyłu głowy że, tu nie leży problem.
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: sabvoton ml7260 problem.
ale tego wymaga diagnoza
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 34
- Rejestracja: 02 mar 2018, 8:09
Re: sabvoton ml7260 problem.
Czy mógł bym prosicno podpowiedź w sprawie okablowania ? Obciąłem zlaczki i niestety nie wiem jak były połączone.
Na stronie nexuna jest zielony do sygnalu alarmu i zielony do manetki, a w rzeczywistości jest zielony i zielono biały. Zielono biały podejrzewam że, do manetki.
Na stronie nexuna jest zielony do sygnalu alarmu i zielony do manetki, a w rzeczywistości jest zielony i zielono biały. Zielono biały podejrzewam że, do manetki.
- Yasiu77
- Moderator
- Posty: 1327
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
- Lokalizacja: Szczyrk
-
- Forumowicz
- Posty: 34
- Rejestracja: 02 mar 2018, 8:09
Re: sabvoton ml7260 problem.
Dziękuję ślicznie.
Jeszcze taka myśl mi przeszła przez głowę, czy kabel do internetu taki zwykly 8 żyłowy, mozna połączyć sygnały ze sterownika, czyli halle i break high 12v i reszta funkcji? Mam kilka metrów i zastanawiałem się nad zastosowaniem. Zlacze alarmu i przewod stacyjki dal bym grubsze np 0.2mm2. Resztę na internetowym.
2 pytanie. czy przewody gnd w sterowniku są wspólne?
- Yasiu77
- Moderator
- Posty: 1327
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
- Lokalizacja: Szczyrk
-
- Forumowicz
- Posty: 34
- Rejestracja: 02 mar 2018, 8:09
Re: sabvoton ml7260 problem.
No i niestety bez mpe jest ten sam efekt. Limit prędkości 25km/ h , soft start , Wł.- Wył. Hamowanie regeneracyjne nie działają natomiast Wsteczny działa.
Może to kwestia ustawień w sterowniku?
Ktoś pokaże screena jak to powinno być poustawiane?
Może to kwestia ustawień w sterowniku?
Ktoś pokaże screena jak to powinno być poustawiane?
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: sabvoton ml7260 problem.
zrobiłeś kopię ustawień fabrycznych?
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 34
- Rejestracja: 02 mar 2018, 8:09
Re: sabvoton ml7260 problem.
Nie, ale z tego co pamiętam to prawie wszędzie były zerowe wartości, chyba magnesy były tylko dobrze ustawione.
-
- Forumowicz
- Posty: 213
- Rejestracja: 26 cze 2019, 8:14
- Lokalizacja: Wrocław
Re: sabvoton ml7260 problem.
Mam ten sam sterownik i u mnie jest następująco:
-Limit prędkości 25 km/h nie działa tak jak u Ciebie, po jego aktywacji napęd nie działa, brak reakcji na manetkę. Temat olałem bo nie jest mi to potrzebne.
-Hamowanie regeneracyjne, aktywacja przewodem nie działa, działa tylko włączanie/wyłączanie w aplikacji. Sprawdzałem miernikiem, na tym przewodzie jest napięcie 0V, nie ma szans żeby zwieranie go do masy cokolwiek dawało, musi mieć jakąś inną funkcję ale nie wiem jaką.
-Soft startu nie sprawdzałem.
-EBS Protect voltage czyli próg powyżej którego nie działa regen, musisz sam dojść metodą prób i błędów, ja mam instalację 16S, w tej chwili mam tam ustawione 63V i przy pełnym naładowaniu gdy voltomierz pokazuje mi 65V regen ciągle działa, następnym razem zmniejszę o 1V i zobaczę.
Sterownik jest dość fajny ale detale konfiguracji owiane są tajemnicą przez producenta siaecosys
-Limit prędkości 25 km/h nie działa tak jak u Ciebie, po jego aktywacji napęd nie działa, brak reakcji na manetkę. Temat olałem bo nie jest mi to potrzebne.
-Hamowanie regeneracyjne, aktywacja przewodem nie działa, działa tylko włączanie/wyłączanie w aplikacji. Sprawdzałem miernikiem, na tym przewodzie jest napięcie 0V, nie ma szans żeby zwieranie go do masy cokolwiek dawało, musi mieć jakąś inną funkcję ale nie wiem jaką.
-Soft startu nie sprawdzałem.
-EBS Protect voltage czyli próg powyżej którego nie działa regen, musisz sam dojść metodą prób i błędów, ja mam instalację 16S, w tej chwili mam tam ustawione 63V i przy pełnym naładowaniu gdy voltomierz pokazuje mi 65V regen ciągle działa, następnym razem zmniejszę o 1V i zobaczę.
Sterownik jest dość fajny ale detale konfiguracji owiane są tajemnicą przez producenta siaecosys
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: sabvoton ml7260 problem.
Jakby ktoś coś namieszał to poniżej są ustawienia fabryczne dla tego sterownika
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 34
- Rejestracja: 02 mar 2018, 8:09
Re: sabvoton ml7260 problem.
Dziękuję, kurde ten regen najgorszy bo fajnie go mieć, bardzo pomaga ale strach używać żeby nie zniszczył sterownika przy full naładowaniu.roland pisze: ↑01 cze 2022, 8:07Mam ten sam sterownik i u mnie jest następująco:
-Limit prędkości 25 km/h nie działa tak jak u Ciebie, po jego aktywacji napęd nie działa, brak reakcji na manetkę. Temat olałem bo nie jest mi to potrzebne.
-Hamowanie regeneracyjne, aktywacja przewodem nie działa, działa tylko włączanie/wyłączanie w aplikacji. Sprawdzałem miernikiem, na tym przewodzie jest napięcie 0V, nie ma szans żeby zwieranie go do masy cokolwiek dawało, musi mieć jakąś inną funkcję ale nie wiem jaką.
-Soft startu nie sprawdzałem.
-EBS Protect voltage czyli próg powyżej którego nie działa regen, musisz sam dojść metodą prób i błędów, ja mam instalację 16S, w tej chwili mam tam ustawione 63V i przy pełnym naładowaniu gdy voltomierz pokazuje mi 65V regen ciągle działa, następnym razem zmniejszę o 1V i zobaczę.
Sterownik jest dość fajny ale detale konfiguracji owiane są tajemnicą przez producenta siaecosys
Ja mam instalacje 13s 54.6V, nie zniszczę sterownika kiedy włączę regen na pełnym naładowaniu i zacznę testować? Albo czy da się ładowarkę jakoś przestawić żeby kończyła ladowanie 2v niżej?
Nie wiem czy jutro będę miał czas grzebać.
Soft start również fajnie ustawić bo wyrywa na koło za każdym razem.
-
- Forumowicz
- Posty: 213
- Rejestracja: 26 cze 2019, 8:14
- Lokalizacja: Wrocław
Re: sabvoton ml7260 problem.
Ustaw EBS Strength grade na Super Weak na takim ustawieniu da się jako tako żyć.
Możesz przy pomocy zwykłych krzemowych diód prostowniczych zbijać napięcie ładowarki o ok 0.7V na jednej diodzie, potrzebujesz 3 diód dla 2V.
EBS Protect voltage jest nieprecyzyjne przynajmniej u mnie i wymaga ustawienia, ja akurat nie mam swojego roweru pod ręką (został na wsi) ale na weekend wymyśliłem taką procedurę:
-wieszam rower za siodełko żeby tylne koło było w powietrzu, manetką rozpędzam koło i wtedy regen jak działa to widać a prąd regenu nie powinien być gigantyczny.
-ładuję akumulator do pełna minus pewien zapas albo po naładowaniu odczekać godzinkę aż napięcie nieco spadnie
-Ustawiam EBS Protect voltage na 50V i zwiększam o 1 aż sterownik załączy regen.
-Odejmę ze trzy volty dla bezpieczeństawa od znalezionej wartości.
EDIT: na tym sterowniku jest alternatywna metoda hamowania regenem: jesli na jakimś tam biegu ustawisz np 30% prędkości to z jednej strony sterownik rozpędza silnik do tej prędkości a z drugiej, jeśli jedziesz szybciej i wciśniesz manetkę i zablokujesz tempomatem to sterownik hamuje regenem aby utrzymywać te 30% prędkości max. Ja dwa pierwsze biegi poświęciłem na takie hamowanie, jeszcze ustalam progi ale pi razy drzwi jest to 15 i 25 km/h. Gdyby ten sterownik miał drugą manetkę do hamowania regenem byłby cudowny.
Możesz przy pomocy zwykłych krzemowych diód prostowniczych zbijać napięcie ładowarki o ok 0.7V na jednej diodzie, potrzebujesz 3 diód dla 2V.
EBS Protect voltage jest nieprecyzyjne przynajmniej u mnie i wymaga ustawienia, ja akurat nie mam swojego roweru pod ręką (został na wsi) ale na weekend wymyśliłem taką procedurę:
-wieszam rower za siodełko żeby tylne koło było w powietrzu, manetką rozpędzam koło i wtedy regen jak działa to widać a prąd regenu nie powinien być gigantyczny.
-ładuję akumulator do pełna minus pewien zapas albo po naładowaniu odczekać godzinkę aż napięcie nieco spadnie
-Ustawiam EBS Protect voltage na 50V i zwiększam o 1 aż sterownik załączy regen.
-Odejmę ze trzy volty dla bezpieczeństawa od znalezionej wartości.
EDIT: na tym sterowniku jest alternatywna metoda hamowania regenem: jesli na jakimś tam biegu ustawisz np 30% prędkości to z jednej strony sterownik rozpędza silnik do tej prędkości a z drugiej, jeśli jedziesz szybciej i wciśniesz manetkę i zablokujesz tempomatem to sterownik hamuje regenem aby utrzymywać te 30% prędkości max. Ja dwa pierwsze biegi poświęciłem na takie hamowanie, jeszcze ustalam progi ale pi razy drzwi jest to 15 i 25 km/h. Gdyby ten sterownik miał drugą manetkę do hamowania regenem byłby cudowny.
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: sabvoton ml7260 problem.
Może ma...
W gnieździe są nie wyprowadzone kabelkami piny, a one wewnątrz sterownika są do czegoś podłączone.
W gnieździe są nie wyprowadzone kabelkami piny, a one wewnątrz sterownika są do czegoś podłączone.
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 213
- Rejestracja: 26 cze 2019, 8:14
- Lokalizacja: Wrocław
Re: sabvoton ml7260 problem.
Widzę że na płytce jest wyprowadzenie interfejsu SWD procesora STM32, mam nadzieję że w najbliższym czasie znajdę czas żeby wyjąć sterownik z roweru i spróbować podłączyć się zwykłym programatorem ST-Link i przy pomocy darmowego STM32 ST-Link Utility spróbować zgrać firmware. Jeśli nie zostało to programowo wyłączone dla bezpieczeństwa to jestem w stanie spróbować rozgryźć ten firmware i tym sposobem cały sterownik.
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: sabvoton ml7260 problem.
soft jest zabezpieczony
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 34
- Rejestracja: 02 mar 2018, 8:09
Re: sabvoton ml7260 problem.
Dzis testowałem konfiguracyjnie sterownik.
Ogolnie to szrot. Jedynie co działa manetka i pas, Wsteczny i blokada kola.
Reszty nie da się skonfigurować.
Overvoltage protection nie reaguje na żadną wartość
.
Ebs protest voltage nie reaguje na żadną wartość.
Hard startong speed ( soft start ) reaguje zero jedynkowo. 100% daje 100% mocy, od 1- 99% moc jest napoziomie tak niskim że zatrzymuje koło ręką i prędkość jest 9.6 km/ h przy full naładowanym aku.
Ebs brake nie działa na guzik. Jeśli go włączymy na stałe w programie nie działa zaś ochrona przed przeladowaniem wartości wpisywałem od 51v do 1v. Nie reaguje. Regen się włącza nie zależnie od ustawionych wartości.
Limit 25km/ h nie działa.
Tempomat działa.
Trochę się zawiodłem ze względu na brak regena, dla mnie jest niezbędny do jazdy ebike'm .
Panie @Roland czy może Pan mi wytłumaczyć jakie dokładnie kupić te diody i jak to podłączyć? Najlepiej na kolanie coś narysować? Ewentualnie czy moja ładowarka nadaje się do regulacji napięcia?
Hamowanie regeneracyjne to dla mnie mus have.
Pozdrawiam
Zdj:
Ogolnie to szrot. Jedynie co działa manetka i pas, Wsteczny i blokada kola.
Reszty nie da się skonfigurować.
Overvoltage protection nie reaguje na żadną wartość
.
Ebs protest voltage nie reaguje na żadną wartość.
Hard startong speed ( soft start ) reaguje zero jedynkowo. 100% daje 100% mocy, od 1- 99% moc jest napoziomie tak niskim że zatrzymuje koło ręką i prędkość jest 9.6 km/ h przy full naładowanym aku.
Ebs brake nie działa na guzik. Jeśli go włączymy na stałe w programie nie działa zaś ochrona przed przeladowaniem wartości wpisywałem od 51v do 1v. Nie reaguje. Regen się włącza nie zależnie od ustawionych wartości.
Limit 25km/ h nie działa.
Tempomat działa.
Trochę się zawiodłem ze względu na brak regena, dla mnie jest niezbędny do jazdy ebike'm .
Panie @Roland czy może Pan mi wytłumaczyć jakie dokładnie kupić te diody i jak to podłączyć? Najlepiej na kolanie coś narysować? Ewentualnie czy moja ładowarka nadaje się do regulacji napięcia?
Hamowanie regeneracyjne to dla mnie mus have.
Pozdrawiam
Zdj:
-
- Forumowicz
- Posty: 213
- Rejestracja: 26 cze 2019, 8:14
- Lokalizacja: Wrocław
Re: sabvoton ml7260 problem.
Jestem po testach tego sterownika, no niestety potwierdzam zauważone problemy:
-EBS Protect voltage, nie działa, cokolwiek by tam nie wpisać regen zawsze dzała.
-Przewód aktywacji regenu, nie działa, na tym przewodzie jest 0V względem masy, opór tez duży wygląda to na wejście analogowe, podłączałem tam testowo drugą manetkę, brak reakcji na jakąkolwiek wartość
-Przewód ograniczenia prędkości do 25 km/h, na rozwartym napięćie 5V względem masy, zwarty do masy zatrzymuje koło.
Działania soft startu nie sprawdzałem.
Rower zostawiłem na wsi, w przyszły weekend sprawdzę jeszcze czy sterownik w ogóle reaguje na dolne progi napięcia zasilania i szczerze mówiąc niepokoi mnie zachowanie tego sterownika.
-EBS Protect voltage, nie działa, cokolwiek by tam nie wpisać regen zawsze dzała.
-Przewód aktywacji regenu, nie działa, na tym przewodzie jest 0V względem masy, opór tez duży wygląda to na wejście analogowe, podłączałem tam testowo drugą manetkę, brak reakcji na jakąkolwiek wartość
-Przewód ograniczenia prędkości do 25 km/h, na rozwartym napięćie 5V względem masy, zwarty do masy zatrzymuje koło.
Działania soft startu nie sprawdzałem.
Rower zostawiłem na wsi, w przyszły weekend sprawdzę jeszcze czy sterownik w ogóle reaguje na dolne progi napięcia zasilania i szczerze mówiąc niepokoi mnie zachowanie tego sterownika.
-
- Forumowicz
- Posty: 166
- Rejestracja: 26 paź 2019, 15:06
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: sabvoton ml7260 problem.
To samo mnie dzisiaj zaskoczylo bateria na 54V, ebs protect na 49V a tu po naładowaniu regen.... Troche lipa bo bardzo liczyłem na tego regena. Czy ktoś sprawdził temat amperomierzem? Czy mozliwe jest ze powyżej ebs protect zwiera jakos fazy i robi hamowanie bez regena, troche wątpię ale może
-
- Forumowicz
- Posty: 166
- Rejestracja: 26 paź 2019, 15:06
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: sabvoton ml7260 problem.
Jak wlasciwie zweryfikowaliscie ten sterownik? Cos sie zmieniło w obecbej dostawie? Zadeklarowane rzeczy na nexunie, nagle sie okazuje ze nie działają i to u wielu osób. Troche lipa
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: sabvoton ml7260 problem.
nie mam informacji z MQcon aby cokolwiek sie zmienilo
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 213
- Rejestracja: 26 cze 2019, 8:14
- Lokalizacja: Wrocław
Re: sabvoton ml7260 problem.
Sądzę że wszystkie sterowniki mają wady, ja swój kupiłem 26 lutego 2021 chyba jako jeden z pierwszych.
Właśnie sprawdziłem reakcję sterownika na dolny próg napięcia zasilania podłączając zasilacz laboratoryjny zamiast baterii. Reaguje, zaprogramowałem dolny próg 49V, przy 48.9 jeszcze kręci silnikiem, 48.8 już nie. Tak więc pomiar napięcia przez sterownik działa. Wedle moich obserwacji, wiedzy i domysłów:
-Dolny próg napięcia, całe szczęście działa i jako tako ogranicza prąd żeby nie zejść poniżej tego progu. Mój zasilacz ma wydajność prądową 5A i tylko przy gwałtownym naciskaniu manetki sterownik przekraczał ten prąd i zasilacz ograniczał napięcie ale ono spadało do 45-46 V. Podsumowując, tutaj sterownik zachowuje się bardzo dobrze i przy dochodzeniu do dolnego progu będzie powoli ograniczał prąd żeby gwałtowniejsze użycie manetki nie dało takiego impulsu który spowoduje rozłączenie BMSa. Tak więc można jechać spokojnie i wyssać całą dostępną energię.
-Regen. Aktywacja działa tylko z poziomu programowania. Nie działa z kabelka opisanego jako aktywacja i działać nie będzie. Górny próg napięcia (EBS Protect) nie działa. Z tego powodu uważam regen za niebezpieczny dla sterownika przy dużym poziomie naładowania, grozi to jego spaleniem temat był opisywany nie będę się powtarzał. Chcesz używać to wyposaż się przynajmniej w woltomierz.
Skoro dolny próg napięcia działa to pomiar napięcia przez procesor działa a problemy z regenem leżą w oprogramowaniu sterownika. Przykre bo to fajny sterownik i został spieprzony programowo. Ci którzy mają ten sterownik a dotarli do tego miejsca zastanawiają się co dalej z tym fantem ? Pospekuluję, sądzę że nic z tym nie da się zrobić i wady sterownika są nienaprawialne. Nie wierzę że zostanie to naprawione nowymi wersjami programu do programowania, sądzę że problem jest w firmwarze wpalonym w procesor które nie respektuje parametrów. Pozostaje przepalić firmware, teoretycznie jest to możliwe ale nie wierzę że producent przewidział taką ścieżkę.
Jeszcze dwa dni dziś i jutro mam dostęp do roweru więc jeśli padną tutaj jakieś pomysły na przebadanie instalacji to mogę wykonać, mi nic więcej nie przychodzi do głowy.
pozdrawiam
Roland
-
- Forumowicz
- Posty: 2100
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: sabvoton ml7260 problem.
Przecież regen polega na zwierania faz podobnie działa przetwornica step up i inne regulatory napięcia prądnicach.
Krótkie impulsy zwarcia powoduje skoki napięcia na uzwojeniu i przez diody mosfecie dostarczają odpowiednią biegunowość do akumulatora i ładowania.
Nie ma możliwości hamowania bez ładowania.
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: sabvoton ml7260 problem.
Na tej najnowszej wersji 1.1 (jest na blogu) tez nie da się tego aktywować?
Może to jest jak z ich innymi sterownikami (svmc, mini), że programowanie co do zasady działa ale rozpracowania wymaga sam mechanizm e brake. Patrząc na to jak się aktywuje w tamtych sterownikach hamowanie i jak działa górny próg (sterowniki same sobie przestawiają progi na inne niż się programuje) to w ML może być jakiś konkretny mechanizm albo to działa w jakiś konkretny sposób
Może to jest jak z ich innymi sterownikami (svmc, mini), że programowanie co do zasady działa ale rozpracowania wymaga sam mechanizm e brake. Patrząc na to jak się aktywuje w tamtych sterownikach hamowanie i jak działa górny próg (sterowniki same sobie przestawiają progi na inne niż się programuje) to w ML może być jakiś konkretny mechanizm albo to działa w jakiś konkretny sposób
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2096
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: sabvoton ml7260 problem.
Od lutego do września 21' mój rower na ML'u przejechał kilkaset kilometrów i ebs protect działa prawidłowo, sprawdzone na dwóch różnych Aku, co prawda na zasilaczu nie sprawdzałem skoro działa jak należy, jedynie na ładowarce podkręconej do 86V (20s). I też działa, sterownik odcina i nie powoduje żadnych komplikacji.roland pisze: ↑25 cze 2022, 10:32Sądzę że wszystkie sterowniki mają wady, ja swój kupiłem 26 lutego 2021 chyba jako jeden z pierwszych.
Właśnie sprawdziłem reakcję sterownika na dolny próg napięcia zasilania podłączając zasilacz laboratoryjny zamiast baterii. Reaguje, zaprogramowałem dolny próg 49V, przy 48.9 jeszcze kręci silnikiem, 48.8 już nie. Tak więc pomiar napięcia przez sterownik działa. Wedle moich obserwacji, wiedzy i domysłów:
-Dolny próg napięcia, całe szczęście działa i jako tako ogranicza prąd żeby nie zejść poniżej tego progu. Mój zasilacz ma wydajność prądową 5A i tylko przy gwałtownym naciskaniu manetki sterownik przekraczał ten prąd i zasilacz ograniczał napięcie ale ono spadało do 45-46 V. Podsumowując, tutaj sterownik zachowuje się bardzo dobrze i przy dochodzeniu do dolnego progu będzie powoli ograniczał prąd żeby gwałtowniejsze użycie manetki nie dało takiego impulsu który spowoduje rozłączenie BMSa. Tak więc można jechać spokojnie i wyssać całą dostępną energię.
-Regen. Aktywacja działa tylko z poziomu programowania. Nie działa z kabelka opisanego jako aktywacja i działać nie będzie. Górny próg napięcia (EBS Protect) nie działa. Z tego powodu uważam regen za niebezpieczny dla sterownika przy dużym poziomie naładowania, grozi to jego spaleniem temat był opisywany nie będę się powtarzał. Chcesz używać to wyposaż się przynajmniej w woltomierz.
Skoro dolny próg napięcia działa to pomiar napięcia przez procesor działa a problemy z regenem leżą w oprogramowaniu sterownika. Przykre bo to fajny sterownik i został spieprzony programowo. Ci którzy mają ten sterownik a dotarli do tego miejsca zastanawiają się co dalej z tym fantem ? Pospekuluję, sądzę że nic z tym nie da się zrobić i wady sterownika są nienaprawialne. Nie wierzę że zostanie to naprawione nowymi wersjami programu do programowania, sądzę że problem jest w firmwarze wpalonym w procesor które nie respektuje parametrów. Pozostaje przepalić firmware, teoretycznie jest to możliwe ale nie wierzę że producent przewidział taką ścieżkę.
Jeszcze dwa dni dziś i jutro mam dostęp do roweru więc jeśli padną tutaj jakieś pomysły na przebadanie instalacji to mogę wykonać, mi nic więcej nie przychodzi do głowy.
pozdrawiam
Roland
Włączanie regena z przewodów także działa, czujniki działają, żadnych problemów nie ma. Na starej wersji softu programowane raz i od stycznia 2021 nic nie kombinowane. Sterownik od siaecocsys oryginalny z pierwszych sortów produkcji.
Jakiś tam odsetek ludzi ma problemy ze sterownikami (sam też miałem kiedyś i tas mnie uratował) ale to nie oznacza, że wszystkie sterowniki X będą trefne i coś w nich nie będzie działać.
Moje screeny z ustawieniami były na forum, jeżeli Tobie coś nie działa to stawiał bym raczej na to, że to wada konkretnego egzemplarza.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
-
- Forumowicz
- Posty: 166
- Rejestracja: 26 paź 2019, 15:06
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: sabvoton ml7260 problem.
Wrzucałeś coś jeszcze niż to co odkopałem (poniżej)? Tu nie było jeszcze nic z EBS ustawione.
Pozdr
Tooropek pisze: ↑15 lut 2021, 19:08Uruchomiłem go na sucho. Zaraz dodam film. Niewiele jest do programowania. Mi udało się za raz ustawić Halle i fazy z moim silnikiem (klonem 3k turbo). Halle zielony do niebieskiego i fazy tak samo, a żółty do żółtego. Powiem szczerze, że na rwie jak trzeba od zera i nie ma soft startu. Nie żałuję, że nie połasiłem się na taniego klona.
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2096
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: sabvoton ml7260 problem.
Znalazłeś screen z pierwszego uruchomienia.
Dużo rzeczy było zmienione. Zdjęcia widocznie na czacie wstawiałem z aktualnymi ustawieniami.
W sobotę podłącze sterownik pod PC i dam screen z ustawieniami.
Dużo rzeczy było zmienione. Zdjęcia widocznie na czacie wstawiałem z aktualnymi ustawieniami.
W sobotę podłącze sterownik pod PC i dam screen z ustawieniami.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
-
- Forumowicz
- Posty: 166
- Rejestracja: 26 paź 2019, 15:06
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
-
- Forumowicz
- Posty: 166
- Rejestracja: 26 paź 2019, 15:06
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: sabvoton ml7260 problem.
Jak bedziesz miał chwilę to zobacz na Twój konfig. Spokoju mi ten temat nie daje
-
- Forumowicz
- Posty: 34
- Rejestracja: 02 mar 2018, 8:09
Re: sabvoton ml7260 problem.
Ja spędziłem pół dnia na konfiguracji i sprawdzaniu opcji . Mam egzemplarz z wadliwej serii.
Przy opcji z MPE wykombinowałem w ten sposób że REGEN aktywowany jest przez sygnał 12v i na obwodzie do sterownika jest guzik on off. Za to światło i MPE jest na stałe. Dzięki temu kiedy bateria jest naładowana na full wyłączam guzik i sterownik nie dostaje syganlu do hamowania, jedynie MPE odłącza zasilanie. Kiedy napięcie spadnie 2v niżej włączam sygnał i hamuje regeneracja.
Wada: trzeba pilnować napięcia i ręcznie sterować.
Zastanawiam się ile volt trzeba zejść poniżej 54.6 v. Czy te 2 v to nie zaduzo ? Może mógłbym wcześniej włączać regen.
Przy opcji z MPE wykombinowałem w ten sposób że REGEN aktywowany jest przez sygnał 12v i na obwodzie do sterownika jest guzik on off. Za to światło i MPE jest na stałe. Dzięki temu kiedy bateria jest naładowana na full wyłączam guzik i sterownik nie dostaje syganlu do hamowania, jedynie MPE odłącza zasilanie. Kiedy napięcie spadnie 2v niżej włączam sygnał i hamuje regeneracja.
Wada: trzeba pilnować napięcia i ręcznie sterować.
Zastanawiam się ile volt trzeba zejść poniżej 54.6 v. Czy te 2 v to nie zaduzo ? Może mógłbym wcześniej włączać regen.
-
- Forumowicz
- Posty: 166
- Rejestracja: 26 paź 2019, 15:06
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: sabvoton ml7260 problem.
No to troche lipa. Pytanie czy wymiana na gwarancji coś da. Wstrzymuje sie z podlewaniem do wyjasnienia sprawy. Tez mam juz przygotowany pstryczek to blokowania sygnału z klamki. Od biedy można zrobić jakiś uklad na komparatorze.polak345345 pisze: ↑03 lip 2022, 14:54Ja spędziłem pół dnia na konfiguracji i sprawdzaniu opcji . Mam egzemplarz z wadliwej serii.
Przy opcji z MPE wykombinowałem w ten sposób że REGEN aktywowany jest przez sygnał 12v i na obwodzie do sterownika jest guzik on off. Za to światło i MPE jest na stałe. Dzięki temu kiedy bateria jest naładowana na full wyłączam guzik i sterownik nie dostaje syganlu do hamowania, jedynie MPE odłącza zasilanie. Kiedy napięcie spadnie 2v niżej włączam sygnał i hamuje regeneracja.
Wada: trzeba pilnować napięcia i ręcznie sterować.
Zastanawiam się ile volt trzeba zejść poniżej 54.6 v. Czy te 2 v to nie zaduzo ? Może mógłbym wcześniej włączać regen.
Edit. Czy u was dioda statusowa też nie pokazuje błędów? U mnie miga cięgiem, co by sie nie dzialo.
-
- Forumowicz
- Posty: 34
- Rejestracja: 02 mar 2018, 8:09
Re: sabvoton ml7260 problem.
Umnie Również nie pokazuje błędów. Ja zanim się zorientowałem ingerowałem w sterownik stąd olalem gwarancje. Mam nauczkę na następny raz.barszcz2 pisze: ↑03 lip 2022, 16:20No to troche lipa. Pytanie czy wymiana na gwarancji coś da. Wstrzymuje sie z podlewaniem do wyjasnienia sprawy. Tez mam juz przygotowany pstryczek to blokowania sygnału z klamki. Od biedy można zrobić jakiś uklad na komparatorze.polak345345 pisze: ↑03 lip 2022, 14:54Ja spędziłem pół dnia na konfiguracji i sprawdzaniu opcji . Mam egzemplarz z wadliwej serii.
Przy opcji z MPE wykombinowałem w ten sposób że REGEN aktywowany jest przez sygnał 12v i na obwodzie do sterownika jest guzik on off. Za to światło i MPE jest na stałe. Dzięki temu kiedy bateria jest naładowana na full wyłączam guzik i sterownik nie dostaje syganlu do hamowania, jedynie MPE odłącza zasilanie. Kiedy napięcie spadnie 2v niżej włączam sygnał i hamuje regeneracja.
Wada: trzeba pilnować napięcia i ręcznie sterować.
Zastanawiam się ile volt trzeba zejść poniżej 54.6 v. Czy te 2 v to nie zaduzo ? Może mógłbym wcześniej włączać regen.
Edit. Czy u was dioda statusowa też nie pokazuje błędów? U mnie miga cięgiem, co by sie nie dzialo.
-
- Forumowicz
- Posty: 120
- Rejestracja: 17 mar 2018, 22:25
- Lokalizacja: Wadowice
Re: sabvoton ml7260 problem.
Czy ktoś znalazł rozwiązanie problemu? Mam ten sam przypadek a sterownik rozplombowany do skrzynki i do zwrotu na gwarancję się nie nadaje.
Ewentualnie jakiś patent na hamowanie regeneracyjne ktoś posiada? To jedyna funkcja, którą muszę posiadać.
Najprościej zrobić przycisk on/ off na sygnale z klamek tylko że ,w przypadku naladowanej baterii na maxa i zapomnieniu wyłączenia manualnego regenu, sterownik może zrobić bum.
Ewentualnie jakiś patent na hamowanie regeneracyjne ktoś posiada? To jedyna funkcja, którą muszę posiadać.
Najprościej zrobić przycisk on/ off na sygnale z klamek tylko że ,w przypadku naladowanej baterii na maxa i zapomnieniu wyłączenia manualnego regenu, sterownik może zrobić bum.
-
- Forumowicz
- Posty: 166
- Rejestracja: 26 paź 2019, 15:06
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: sabvoton ml7260 problem.
Chyba najlepiej zrobić na jakimś małym mcu układ, który mierzy vbat i steruje przekaznikiem do sygnału z klamki. Od biedy na komparatorze.