Silnik KOGA po przeróbce...
- Rysiekkk
- Forumowicz
- Posty: 172
- Rejestracja: 19 lut 2018, 13:55
- Lokalizacja: Krk
Silnik KOGA po przeróbce...
Ello,
wpadł mi w łapki taki silniczek
sterownik wywalony + nawinięty na nowo drutem 0,7 x 4
Z racji, że po garażu wala mi się prawie kompletny stary brzydki mtb, jest też mały bidonik 48V 10Ah i taki sterownik (blokowy) - no to pomysł, żeby to złożyć do kupy
Pytanie - ma to sens na tak małej bateryjce?
obawiam się żenująco małych zasięgów - ale no właśnie -> +/- jakich ?
ew. zrezygnować z tego bidonu, zapodać inną / większą bateryjkę - bo ze 20A to pewnie lekko przyjmie taki silniczek?
wpadł mi w łapki taki silniczek
sterownik wywalony + nawinięty na nowo drutem 0,7 x 4
Z racji, że po garażu wala mi się prawie kompletny stary brzydki mtb, jest też mały bidonik 48V 10Ah i taki sterownik (blokowy) - no to pomysł, żeby to złożyć do kupy
Pytanie - ma to sens na tak małej bateryjce?
obawiam się żenująco małych zasięgów - ale no właśnie -> +/- jakich ?
ew. zrezygnować z tego bidonu, zapodać inną / większą bateryjkę - bo ze 20A to pewnie lekko przyjmie taki silniczek?
-
- Forumowicz
- Posty: 1336
- Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
- Lokalizacja: Kielce
Re: Silnik KOGA po przeróbce...
Chyba nikt Ci nie odpowie na takie pytanie, bo nie napisałeś czy to ma być rower ze wspomaganiem czy skuter
Jeśli skuter, to z manetką cały czas odkręconą na full zabawa skończy się po pół godziny czyli pewnie trochę ponad 20 km.
Jeśli skuter, to z manetką cały czas odkręconą na full zabawa skończy się po pół godziny czyli pewnie trochę ponad 20 km.
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
- Rysiekkk
- Forumowicz
- Posty: 172
- Rejestracja: 19 lut 2018, 13:55
- Lokalizacja: Krk
Re: Silnik KOGA po przeróbce...
no fakt uciekło
mam fulla na TSDZ2 + hardtaila na jakiejś małej przekładniówce (junior 50kg ujeżdża)
a z silnikiem DD nie miałem jeszcze do czynienia
+ ten silnik nie ma chęci współpracować z sinusem (dlatego "blokowiec")
Myślałem o manetce + pas i jazda taka bardziej rowerowa niż skuterowa
mam fulla na TSDZ2 + hardtaila na jakiejś małej przekładniówce (junior 50kg ujeżdża)
a z silnikiem DD nie miałem jeszcze do czynienia
+ ten silnik nie ma chęci współpracować z sinusem (dlatego "blokowiec")
Myślałem o manetce + pas i jazda taka bardziej rowerowa niż skuterowa
-
- Forumowicz
- Posty: 4997
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Silnik KOGA po przeróbce...
Odpowiedź jest banalnie prosta.
48V x 10Ah = 480 Wh MAKSYMALNIE
48V x 23A = 1.1 kW MAKSYMALNIE
mamy więc 25 min jazdy z pełnym prądem/mocą, przy założeniu że bateria przy prądzie 23A odda pełne 480 Wh.
W realu będzie to zapewne 15 - 20 min na pełnej mocy i teoretycznej prędkości ~40 km/godz (tyle przy 1 kW można osiągnąć). To da Ci z 15 km zasięgu.
Oczywiście im mniejszą moc/prąd podasz na silnik i dołożysz do tego swoją moc, to zasięg się odpowiednio zwiększy.
Jak dasz na silnik np. 5A, 250 wat i dołożysz swoje np. 150 wat to przy prędkości ~30 km/godz będziesz miał zapewne 2 godziny jazdy i zasięg 60 km.
48V x 10Ah = 480 Wh MAKSYMALNIE
48V x 23A = 1.1 kW MAKSYMALNIE
mamy więc 25 min jazdy z pełnym prądem/mocą, przy założeniu że bateria przy prądzie 23A odda pełne 480 Wh.
W realu będzie to zapewne 15 - 20 min na pełnej mocy i teoretycznej prędkości ~40 km/godz (tyle przy 1 kW można osiągnąć). To da Ci z 15 km zasięgu.
Oczywiście im mniejszą moc/prąd podasz na silnik i dołożysz do tego swoją moc, to zasięg się odpowiednio zwiększy.
Jak dasz na silnik np. 5A, 250 wat i dołożysz swoje np. 150 wat to przy prędkości ~30 km/godz będziesz miał zapewne 2 godziny jazdy i zasięg 60 km.
- Rysiekkk
- Forumowicz
- Posty: 172
- Rejestracja: 19 lut 2018, 13:55
- Lokalizacja: Krk
Re: Silnik KOGA po przeróbce...
ja i moje tempo....
dobra Panowie od czego jest gwint po lewej stronie silnika?
hamulec rolkowy?
ma to ~60mm średnicy
dobra Panowie od czego jest gwint po lewej stronie silnika?
hamulec rolkowy?
ma to ~60mm średnicy
-
- Forumowicz
- Posty: 4997
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Silnik KOGA po przeróbce...
Może być hamulec rolkowy, może być tarczowy z odpowiednim pierścieniem
- Rysiekkk
- Forumowicz
- Posty: 172
- Rejestracja: 19 lut 2018, 13:55
- Lokalizacja: Krk
Re: Silnik KOGA po przeróbce...
z googla korzystać umim... ale owego pierścienia / adaptera to nijak odnaleźć nie umiem
taki szybki pomiar - średnica gwintu ma około 58-60mm
Za jakiegokolwiek linkacza będę dzwięczny
taki szybki pomiar - średnica gwintu ma około 58-60mm
Za jakiegokolwiek linkacza będę dzwięczny
-
- Forumowicz
- Posty: 1336
- Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
- Lokalizacja: Kielce
Re: Silnik KOGA po przeróbce...
Niemal na pewno jest to gwint od hamulca bębnowego, takiego jak były w starszych samochodach.
Piszę "niemal" bo mam taki sam w silniku od Sparty, a to zbliżone konstrukcyjnie silniki.
Też jestem ciekawy czy ten adapter pod tarczę jest w sprzedaży, czy sobie trzeba dotoczyć.
Piszę "niemal" bo mam taki sam w silniku od Sparty, a to zbliżone konstrukcyjnie silniki.
Też jestem ciekawy czy ten adapter pod tarczę jest w sprzedaży, czy sobie trzeba dotoczyć.
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
-
- Forumowicz
- Posty: 4997
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Silnik KOGA po przeróbce...
Gwint powinien mieć ten sam rozmiar i gwint co wolnobieg.
Pierwszy z brzegu link.
https://allegro.pl/oferta/adapter-piast ... 1750902154
- Rysiekkk
- Forumowicz
- Posty: 172
- Rejestracja: 19 lut 2018, 13:55
- Lokalizacja: Krk
-
- Forumowicz
- Posty: 4997
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Silnik KOGA po przeróbce...
Jeżeli nie jest to "typowy" gwint wolnobiegu to zapewne będzie to jakiś "firmowy" hamulec. "Chińskie" pierścienie/bębny hamulcowe mają ten sam gwint co "typowy" wolnobieg. Jutro wrzucę przykład z moich konstrukcji.
-
- Forumowicz
- Posty: 1336
- Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
- Lokalizacja: Kielce
Re: Silnik KOGA po przeróbce...
W Sparcie rzeczywiście jest identyczny gwint jak pod wolnobieg.
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
-
- Forumowicz
- Posty: 4997
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Silnik KOGA po przeróbce...
Górne zdjęcia; Trendline przed przeróbką z hamulca bębnowego na tarczowy.
Dolne zdjęcia; Trendline po przeróbce hamulców na tarczowe z zastosowaniem adapterów do tarcz.
Dolne zdjęcia; Trendline po przeróbce hamulców na tarczowe z zastosowaniem adapterów do tarcz.
- Rysiekkk
- Forumowicz
- Posty: 172
- Rejestracja: 19 lut 2018, 13:55
- Lokalizacja: Krk
Re: Silnik KOGA po przeróbce...
mam (być może) jakiś trop... ale kurfa sklep z Holandii
adapter na rolkowy
https://hollandbikeshop.com/pl-pl/czesc ... ny-546786/
adapter na tarczowy
https://hollandbikeshop.com/pl-pl/czesc ... ny-550321/
Na rokowy - wydaje się być OK (duża średnica)
na tarczowy - na 90% za małe...
Szczerze wątpię, żebym doczekał się jakieś sensownej odpowiedzi z tego sklepu.
adapter na rolkowy
https://hollandbikeshop.com/pl-pl/czesc ... ny-546786/
adapter na tarczowy
https://hollandbikeshop.com/pl-pl/czesc ... ny-550321/
Na rokowy - wydaje się być OK (duża średnica)
na tarczowy - na 90% za małe...
Szczerze wątpię, żebym doczekał się jakieś sensownej odpowiedzi z tego sklepu.