Przeróbka silnika centralnego bosch

Dział poświęcony mechanicznym aspektom montowania silnika poza kołem
ODPOWIEDZ
popiol21
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 30 lip 2022, 20:03

Przeróbka silnika centralnego bosch

Post autor: popiol21 »

Witam, czy jest możliwość przerobienia rowera silnika silnikiem centralnym bosch (na baterie classic 300) na inny sterownik, jeśli tak to na jaki i jaki czujnik do wspomagania żeby korba działała prawidłowo a nie łamała nogi jak ze zwykłym pas.
Mam rower w którym zdechł sterownik w takim stopniu że jego właściciel zabił 2 baterie zaraz po włożeniu do rowera, zabił w sensie uszkodzonych bms
tkoko
Forumowicz
Posty: 3749
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Przeróbka silnika centralnego bosch

Post autor: tkoko »

popiol21 pisze:
05 sie 2022, 23:46
Witam, czy jest możliwość przerobienia rowera silnika silnikiem centralnym bosch (na baterie classic 300) na inny sterownik, jeśli tak to na jaki i jaki czujnik do wspomagania żeby korba działała prawidłowo a nie łamała nogi jak ze zwykłym pas .......
1. możesz rozwinąć problem "łamania nóg na zwykłym PAS'ie".
2. możesz zamienić na dowolny/inny sterownik nie korzystając z instalacji Bosch (nowa instalacja).
popiol21
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 30 lip 2022, 20:03

Re: Przeróbka silnika centralnego bosch

Post autor: popiol21 »

Przy zwykłym pas ten silnik i chiński sterownik działa w taki sposób że kiedy już załączy sie wspomaganie to samo sie napędza, nie ważne czy przestane pedałować silnik obraca przednią zembatke razem z pedałami więc nie ma jak tego zatrzymać poza ustawieniem biegu 0 na sterowniku s866 albo jego wyłączena.
Kiedy to osiągnie predkość max to lepiej trzymac nogi z dala od pedałów
tkoko
Forumowicz
Posty: 3749
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Przeróbka silnika centralnego bosch

Post autor: tkoko »

Jak przednia zębatka jest zintegrowana z korbą to faktycznie tak to działa. W swoim "budżetowym MID'ie"
viewtopic.php?p=47844#p47844
przymierzałem się do wpięcia w łańcuch jakiegoś czujnika tensometrycznego, który reagowałby na "przyhamowanie" korb, ale ostatecznie zostałem przy bardziej "prymitywnym" rozwiązaniu, czyli "ręcznym" odcinaniu wspomagania klamkami hamulcowymi. Dało się jeździć. :D
popiol21
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 30 lip 2022, 20:03

Re: Przeróbka silnika centralnego bosch

Post autor: popiol21 »

No więc właśnie w tym problem że cholerna zębatka nie ma wolnobiegu, wtedy nie było by problemu, a sam czujnik nacisku boszowski raczej nie na 100 nie współpracuje z chińczykami
ODPOWIEDZ