CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
-
- Forumowicz
- Posty: 66
- Rejestracja: 25 lut 2022, 13:39
CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
Od niedawna jestem użytkownikiem napędu CYC Motor X1 STEALTH ze sterownikiem BAC855. Mam dostęp do aplikacji i staram się pozmieniać coś pod siebie. Interesuje mnie ustawienia płynnego wspomagania a nie wykorzystanie pełnej mocy. Może będą chętni podzielić się doświadczeniem i ustawieniami?
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5887
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
skąd jesteś? masz dostęp do apki? silnik zbyt narowisty ? poka rowa
-
- Forumowicz
- Posty: 66
- Rejestracja: 25 lut 2022, 13:39
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
Okolice Warszawy. Mam dostęp do apki. Trochę zbyt ostry na wejściu . Jeszcze nie finalny efekt bo będę dorabiał mocowania silnika i wyląduje
wewnątrz ramy.
wewnątrz ramy.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5887
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
z apki nie idzie ustawić wolniejszego narastania mocy ? na najsłabszej wspomie tez masz za ostro ? myślisz ze silnik się zmieści w środku ramy ?
bateria plecakowa ?
bateria plecakowa ?
-
- Forumowicz
- Posty: 66
- Rejestracja: 25 lut 2022, 13:39
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
Bateria plecakowa. W apce mogę ustawić parę wartości ale nie bardzo przewidywalny skutek przynoszą. Krzywej natomiast nigdzie nie widzę.
-
- Forumowicz
- Posty: 5065
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
Spytaj Dave99, podobno wszystko można zaprogramować w tym silniku.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5887
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
a producent nie pomaga ? nie ma żadnego manuala do ustawień ? te błotniki to mudhugger czy coś innego ?
-
- Forumowicz
- Posty: 66
- Rejestracja: 25 lut 2022, 13:39
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
Instrukcja jest w samej aplikacji, nie jest to dla mnie jasne. Kolejna sprawa , dostałem plik konfiguracyjny xml i jest tam o wiele więcej opcji niż w samej aplikacji. Miałem nadzieję że są użytkownicy już z większym doświadczeniem i mogą cos doradzić.
PS. Błotniki Mudhugger
PS. Błotniki Mudhugger
-
- Forumowicz
- Posty: 143
- Rejestracja: 24 sie 2021, 5:30
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
Cześćmaglo18 pisze: ↑10 maja 2022, 10:48Od niedawna jestem użytkownikiem napędu CYC Motor X1 STEALTH ze sterownikiem BAC855. Mam dostęp do aplikacji i staram się pozmieniać coś pod siebie. Interesuje mnie ustawienia płynnego wspomagania a nie wykorzystanie pełnej mocy. Może będą chętni podzielić się doświadczeniem i ustawieniami?
Co prawda jeszcze nie skończyłem składać swojego (też STEALTH), to śledzę praktycznie wszystkie wpisy na temat ustawień i widzę że ludzie są zadowoleni.
Wpadnij do grupy CYCa na fejsie, tam znajdziesz konkretne ustawienia.
Jaką masz baterię i na jakich ogniwach?
-
- Forumowicz
- Posty: 66
- Rejestracja: 25 lut 2022, 13:39
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
Mam dwie baterie 10s4p. Jedną bateria kupiona razem z silnikiem druga złożona na Samsungach wysokowydajnych. Jestem zadowolony ale jak się da to chciałbym dostroić pod siebie.
-
- Forumowicz
- Posty: 405
- Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
Od kilku dni mam CYC X1 STEALTH w swoim rowerze i oto moje spostrzeżenia i rady jak ustawić silnik aby dawał płynne wspomaganie.
Po pierwsze silnik na domyślnych ustawieniach był u mnie strasznie wyrywny i działał generalnie zero-jedynkowo. Wystarczył trochę większy nacisk na pedały i od razu silnik rozpędzał się do maksymalnego limitu mocy.
Okazało się że głównym winowajcą był źle skalibrowany czujnik nacisku na pedały w opcjach.
Z domyślną wartością 69Nm/volt system mi kilkakrotnie zawyżał moją moc pedałowania i tym samym silnik również znacząco zawyżał moc wspomagania.
Poniżej skrajny przykład jaki udało mi się uchwycić w aplikacji
A tutaj przykładowa moc rowerzysty
Według strony https://www.omnicalculator.com/sports/cycling-wattage
Moc potrzebna do utrzymania poszczególnych prędkości wygląda następująco (waga rowerzysty 70kg + rower 24kg po płaskim i bez wiatru)
20 km/h -> 70 W
25 km/h -> 119 W
30 km/h -> 188 W
35 km/h -> 282 W
40 km/h -> 404 W
Uzbrojony w tę wiedzę zacząłem testować jak bardzo domyślna wartość zawyża mi moją moc.
Napompowałem opony na maksa. Upewniłem się że jest płasko i bezwietrznie. Następnie ustawiłem asystę na poziom 0 i zacząłem rozpędzać się do odpowiednio 20,25,30 km/h.
Z moich obserwacji wynikło że wartość TORQUE SENSOR GAIN powninna być zmniejszona do 15Nm/volts.
Można również podejść do tematu kalibracji bardziej naukowo niż proste porównanie naszej mocy do zadanej prędkości.
Najpierw wyliczamy naszą siłę na podstawie wzoru (waga rowerzysty 70kg):
F = m * g
(m = masa rowerzysty w kg , g = przyspieszenie ziemskie w m/s2)
70 * 9.81 = 686.7
Teraz możemy wyliczyć maksymalny moment obrotowy (pedały znajdują się w pozycji na godzinie 3/9) i przy założeniu że długość ramienia to 0.17m.
686.7 * 0.17 = 116.739 Nm
Mamy maksymalny moment obrotowy ale nas interesować powinna wartość średnia (AVERAGE PEDAL TORQUE)
Dzielimy poprostu wartość 116.739 przez 2 i otrzymujemy średni moment obrotowy na poziomie ~58Nm.
Teraz ustawiamy łańcuch na najmniejszą zebatkę na kasecie i zaczynamy tylko i wyłącznie swoim ciężarem stawać miarowo na pedały. Obserwujemy wartość AVERAGE PEDAL TORQUE i potem proporcjonalnie zmniejszamy wartość w TORQUE SENSOR GAIN.
Jak już to sobie skalibrujemy to później jest już z górki.
Teraz zajmiemy się tym jak szybko silnik rozkręca/zwalnia do zadanej mocy
Domyśne wartości są absurdalnie niskie. Równie dobrze mogło by tam być 0 Jeśli irytuje cię że silnik zbyt agresywnie przyspiesza i generalnie zależy ci na płynnym narastaniu mocy to polecam ustawić maksymalną dozwoloną wartość w aplikacji na 4000ms. Dodatkowy pozytywny efekt uboczny będzie taki że przeciążenia na łańcuchu i kasecie nie bedą tak ekstremalne jak w przypadku tych 50ms.
Druga opcja poprostu determinuje w jakim czasie ma być obniżona moc silnika do zadanej wartości. Moje rekomendacja to wartości 1000-2000ms. Przykładowo silnik ANANDA w ECOBIKE MX 500 wpomaga nas jeszcze przez 2s podczas gdy inne silnik typu BOSCH/BROSE/SHIMANO przez 1s.
Na koniec polecam ustawić limit mocy na 500W bo więcej i tak nie potrzeba do 50km/h (limit prędkości w terenie zabudowanym).
Jak nadal silnik będzie cię zbyt mocno wspomagał to wystarczy zmniejszyć wartość PEDALEC POWER GAIN z domyślnych 1.5 na 1
Po tych zmianach silnik powinien wreście zachowywać się jak ten w rowerach fabrycznych za 12k+ zł.
Po pierwsze silnik na domyślnych ustawieniach był u mnie strasznie wyrywny i działał generalnie zero-jedynkowo. Wystarczył trochę większy nacisk na pedały i od razu silnik rozpędzał się do maksymalnego limitu mocy.
Okazało się że głównym winowajcą był źle skalibrowany czujnik nacisku na pedały w opcjach.
Z domyślną wartością 69Nm/volt system mi kilkakrotnie zawyżał moją moc pedałowania i tym samym silnik również znacząco zawyżał moc wspomagania.
Poniżej skrajny przykład jaki udało mi się uchwycić w aplikacji
A tutaj przykładowa moc rowerzysty
Według strony https://www.omnicalculator.com/sports/cycling-wattage
Moc potrzebna do utrzymania poszczególnych prędkości wygląda następująco (waga rowerzysty 70kg + rower 24kg po płaskim i bez wiatru)
20 km/h -> 70 W
25 km/h -> 119 W
30 km/h -> 188 W
35 km/h -> 282 W
40 km/h -> 404 W
Uzbrojony w tę wiedzę zacząłem testować jak bardzo domyślna wartość zawyża mi moją moc.
Napompowałem opony na maksa. Upewniłem się że jest płasko i bezwietrznie. Następnie ustawiłem asystę na poziom 0 i zacząłem rozpędzać się do odpowiednio 20,25,30 km/h.
Z moich obserwacji wynikło że wartość TORQUE SENSOR GAIN powninna być zmniejszona do 15Nm/volts.
Można również podejść do tematu kalibracji bardziej naukowo niż proste porównanie naszej mocy do zadanej prędkości.
Najpierw wyliczamy naszą siłę na podstawie wzoru (waga rowerzysty 70kg):
F = m * g
(m = masa rowerzysty w kg , g = przyspieszenie ziemskie w m/s2)
70 * 9.81 = 686.7
Teraz możemy wyliczyć maksymalny moment obrotowy (pedały znajdują się w pozycji na godzinie 3/9) i przy założeniu że długość ramienia to 0.17m.
686.7 * 0.17 = 116.739 Nm
Mamy maksymalny moment obrotowy ale nas interesować powinna wartość średnia (AVERAGE PEDAL TORQUE)
Dzielimy poprostu wartość 116.739 przez 2 i otrzymujemy średni moment obrotowy na poziomie ~58Nm.
Teraz ustawiamy łańcuch na najmniejszą zebatkę na kasecie i zaczynamy tylko i wyłącznie swoim ciężarem stawać miarowo na pedały. Obserwujemy wartość AVERAGE PEDAL TORQUE i potem proporcjonalnie zmniejszamy wartość w TORQUE SENSOR GAIN.
Jak już to sobie skalibrujemy to później jest już z górki.
Teraz zajmiemy się tym jak szybko silnik rozkręca/zwalnia do zadanej mocy
Domyśne wartości są absurdalnie niskie. Równie dobrze mogło by tam być 0 Jeśli irytuje cię że silnik zbyt agresywnie przyspiesza i generalnie zależy ci na płynnym narastaniu mocy to polecam ustawić maksymalną dozwoloną wartość w aplikacji na 4000ms. Dodatkowy pozytywny efekt uboczny będzie taki że przeciążenia na łańcuchu i kasecie nie bedą tak ekstremalne jak w przypadku tych 50ms.
Druga opcja poprostu determinuje w jakim czasie ma być obniżona moc silnika do zadanej wartości. Moje rekomendacja to wartości 1000-2000ms. Przykładowo silnik ANANDA w ECOBIKE MX 500 wpomaga nas jeszcze przez 2s podczas gdy inne silnik typu BOSCH/BROSE/SHIMANO przez 1s.
Na koniec polecam ustawić limit mocy na 500W bo więcej i tak nie potrzeba do 50km/h (limit prędkości w terenie zabudowanym).
Jak nadal silnik będzie cię zbyt mocno wspomagał to wystarczy zmniejszyć wartość PEDALEC POWER GAIN z domyślnych 1.5 na 1
Po tych zmianach silnik powinien wreście zachowywać się jak ten w rowerach fabrycznych za 12k+ zł.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5887
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
jestem niemile zaskoczony że trzeba to samemu ustawiać...
-
- Forumowicz
- Posty: 405
- Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
Też się ździwiłem że w takim stanie to przyszło. Dodatkowo producent w manualu wyraźnie pisze żeby tej wartości nie zmieniać! FACEPALM...
Gdyby nie te ostrzeżenie to już wscześniej bym to rozkminił i nie marnował czasu z innymi opcjami.
Ale tragedi nie ma skoro można to sobie w aplikacji całkiem sprawnie skalibrować. Gorzej by było jak by tej opcji poprostu zabrakło!
Tak czy siak. Teraz cycek działa płynniusio.
Gdyby nie te ostrzeżenie to już wscześniej bym to rozkminił i nie marnował czasu z innymi opcjami.
Ale tragedi nie ma skoro można to sobie w aplikacji całkiem sprawnie skalibrować. Gorzej by było jak by tej opcji poprostu zabrakło!
Tak czy siak. Teraz cycek działa płynniusio.
-
- Forumowicz
- Posty: 143
- Rejestracja: 24 sie 2021, 5:30
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
Dzięki za konkretny i chyba jedyny taki poradnik w sieci, bo nawet na fejsie w grupie użytkowników CYCa tego nie ma. Już nie mogę doczekać się finału mojego składania (też Stealth).Atak_Snajpera pisze: ↑02 lip 2022, 18:11Od kilku dni mam CYC X1 STEALTH w swoim rowerze i oto moje spostrzeżenia i rady jak ustawić silnik aby dawał płynne wspomaganie.
Jakim akumulatorem/parametrami (Volty, Amper) zasilasz silnik?
Bo chyba to też ma znaczenie?
-
- Forumowicz
- Posty: 405
- Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
Kupiłem sobie największy akumulator bidonowy jaki był dostępny na stronie mgvolt.pl na SAMSUNGAch
https://mgvolt.pl/produkt/akumulator-bi ... h-21700-2/
Waga akumulatora to 6kg.
Po zrobieniu 80km napięcie na akumulatorze mam na 48v (50%). Rewelacja!
Kolejna obserwacja na temat napięcia akumulatora. Wartość na wyświetlaczu jest zaniżona względem wartości w aplikacji o 0.7v.
Jeżdzę wyłącznie na wspomaganiu pedałowania (nie używam manetki) w trybie RACE i limitem mocy silnika na 500W
Pedałując spokojnie rozpędzam się do 40km/h. Niestety głównym ogranicznikiem prędkości jest rozmiar przedniej tarczy (38T).
Przy 40km/h moja kadencja już jest powyżej 90rpm.
2*(38/11)*(97/60)*3.6=~40km/h
Żeby dobić do 50km/h musiałbym machać korbą dwa razy na sekundę (120rpm)
Kolejna rzecz. Jak będziecie włączać system podczas jazdy to nie pedałujcie! Bo system podczas bootowania sprawdza jakie jest napięcie na czujniku nacisku. Jak będziecie wywierać nacisk podczas tego sprawdzania to napięcie może wynosić 2v lub więcej i takie będzie traktowane przez oprogramowanie jako wartość bazowa! Efekt będzie taki że motor będzie sprawiać wrażenie jakby się dławił. Pare dni temu jak wracałem z pracy to na coś takiego się natknąłem. Ruszyłem ale zapomniałem o wspomaganiu. Cały czas pedałujac włączyłem system i odrazu wiedziałem że coś jest nie tak ze wspomaganiem. Wystarczyło poprostu zrobić OFF/ON bez pedałowania i już wszystko było ok.
https://mgvolt.pl/produkt/akumulator-bi ... h-21700-2/
Waga akumulatora to 6kg.
Po zrobieniu 80km napięcie na akumulatorze mam na 48v (50%). Rewelacja!
Kolejna obserwacja na temat napięcia akumulatora. Wartość na wyświetlaczu jest zaniżona względem wartości w aplikacji o 0.7v.
Jeżdzę wyłącznie na wspomaganiu pedałowania (nie używam manetki) w trybie RACE i limitem mocy silnika na 500W
Pedałując spokojnie rozpędzam się do 40km/h. Niestety głównym ogranicznikiem prędkości jest rozmiar przedniej tarczy (38T).
Przy 40km/h moja kadencja już jest powyżej 90rpm.
2*(38/11)*(97/60)*3.6=~40km/h
Żeby dobić do 50km/h musiałbym machać korbą dwa razy na sekundę (120rpm)
Kolejna rzecz. Jak będziecie włączać system podczas jazdy to nie pedałujcie! Bo system podczas bootowania sprawdza jakie jest napięcie na czujniku nacisku. Jak będziecie wywierać nacisk podczas tego sprawdzania to napięcie może wynosić 2v lub więcej i takie będzie traktowane przez oprogramowanie jako wartość bazowa! Efekt będzie taki że motor będzie sprawiać wrażenie jakby się dławił. Pare dni temu jak wracałem z pracy to na coś takiego się natknąłem. Ruszyłem ale zapomniałem o wspomaganiu. Cały czas pedałujac włączyłem system i odrazu wiedziałem że coś jest nie tak ze wspomaganiem. Wystarczyło poprostu zrobić OFF/ON bez pedałowania i już wszystko było ok.
-
- Forumowicz
- Posty: 405
- Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
Taka ciekawostka. Zapis pracy silnika jak wracałem z roboty
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 07 lip 2022, 23:13
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
Cześć wszystkim. Jestem posiadaczem cyc x1 w rowerze szosowym. Wcześniej miałem tsdz2 w owym rowerze. Moje odczucia to rozczarowanie z cyca. Tsdz2 850w bił na głowę cyca jeśli chodzi o start i prędkość. Konfiguruje ustawienia w apce ale nie ma szału. Zębatka 32 od cyca i 48 na korbie. W tsdz2 było 52 na korbie i szło jak piorun. Macie jakieś sugestie? Z góry dziękuję za wsparci.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5887
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
masz na myśli że za mała prędkość czy przyspieszenie ?Szosacycmotor pisze: ↑07 lip 2022, 23:29Cześć wszystkim. Jestem posiadaczem cyc x1 w rowerze szosowym. Wcześniej miałem tsdz2 w owym rowerze. Moje odczucia to rozczarowanie z cyca. Tsdz2 850w bił na głowę cyca jeśli chodzi o start i prędkość. Konfiguruje ustawienia w apce ale nie ma szału. Zębatka 32 od cyca i 48 na korbie. W tsdz2 było 52 na korbie i szło jak piorun. Macie jakieś sugestie? Z góry dziękuję za wsparci.
-
- Forumowicz
- Posty: 405
- Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
Zobacz najpierw czy dobrze masz skalibrowany czujnik nacisku! U mnie było na odwrót i silnik przyspieszał jak szalony. Dwa. Mój cyc ma z przodu zębatkę 38t więc przy kadencji 90rpm jadę 40km/h. Cyc nie zastosował większej tarczy aby nie psuć przekosu łańcucha. Przy mojej 8 rzędowej kasecie łańcuch jest najprościej na biegu 5/6.Szosacycmotor pisze: ↑07 lip 2022, 23:29Cześć wszystkim. Jestem posiadaczem cyc x1 w rowerze szosowym. Wcześniej miałem tsdz2 w owym rowerze. Moje odczucia to rozczarowanie z cyca. Tsdz2 850w bił na głowę cyca jeśli chodzi o start i prędkość. Konfiguruje ustawienia w apce ale nie ma szału. Zębatka 32 od cyca i 48 na korbie. W tsdz2 było 52 na korbie i szło jak piorun. Macie jakieś sugestie? Z góry dziękuję za wsparci.
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 07 lip 2022, 23:13
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
Jak skalibrować ten czujnik? Bawię się w apce pedal asist ale nic się nie zmienia, zarówno przy starcie jak i podczas jazdy nic się nie zmienia. Z manetka idzie jak szalony ale pedały porażka. Na sucho na stojaku ok ale gdy stoję na pedale to dramat.
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 07 lip 2022, 23:13
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
Od startu do wspomagania mam dziurę jak w turbo ( w tsdz było odrazu) i samo wspomaganie jest słabe. Torque sensor gain ustawiłem na 150. Na stojaku jak kręcę ręką to działa ok w poruwnaniu jak ustawię np 10, ale pod obciążeniem już nie widzę różnicy. Pedalec power gain ustawiłem 15 i to samo. Napięcie na czujniku przy pedałowaniu za dużo się nie zmienia, od zera do maksa są to mv
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 07 lip 2022, 23:13
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
Jeśli jest ktoś ze Śląska to mogę podjechać, za poświęcony czas oczywiście zapłacę. Rower to mój jedyny środek transportu jeżdżę tylko po drogach max 45km/h i tyle mnie wspomaga ale widzę po baterii że bierze mniej niż połowę tego co brał tsdz
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 07 lip 2022, 23:13
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
Problem rozwiązany. Dziękuję wszystkim za pomoc problem jest w ustawieniu control command source, przestawiłem na torque sensor i jest tak jak chcę
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5887
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
chłopcy straszycie ze taki super silnik okazuje się źle skonfigurowany " fabrycznie " (bo to zapewne manufaktura jest ...)
-
- Forumowicz
- Posty: 405
- Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
Silnik jest zajebisty. Tylko trzeba go poustawiać dobrze samemu w aplikacji. Postaram się jutro wszystko po opisywać plus podać moje ustawienia , które dają bardzo płynne i zarazem mocne wspomaganie.
-
- Forumowicz
- Posty: 66
- Rejestracja: 25 lut 2022, 13:39
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
Dziękuję za opis. Już wiem dlaczego moje wspomaganie reagowało różnie , ponieważ uruchamiałem silnik w czasie pedałowania. Czy ktoś wie jak wygląda zależność Pedal Speed Map end i Pedalec power gain? Oba parametry maja wpływ na to jak wygląda wspomaganie. Używam głównie do podjazdów w trudnym terenie i chciałbym aby przyrost wspomagania na początku był szybszy?
PS Czekam na ustawienia.
PS Czekam na ustawienia.
-
- Forumowicz
- Posty: 405
- Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
Moje ustawienia wyglądają teraz tak
Jak widać zmniejszyłem TORQUE SENSOR GAIN na 12Nm/Volts bo z dokładnej analizy wideo wyszło mi że 15Nm/volt zawyża o około 1.2x moją moc pedałowania względem wzorów.
A tak wyglądały moje testowe przejazdy przy 15Nm/Volts
20 km/h
25 km/h
30 km/h
Aby obliczyć wartość średnią mojej mocy dla poszczególnych prędkości musiałem zapisać klatki filmu do osobnych plików BMP i następnie użyć narzedzia do OCR tesseract https://tesseract-ocr.github.io/
W ten sposób wartość z AVERAGE HUMAN POWER miałem w osobnych plikach tekstowych. Na koniec połączyłem wszystkie pliki tekstowe w jeden plik i zaimportowałem do LibreCalc.
Teraz wystarczyło podzielić wartość obliczoną według wzoru przez wartość średnią aby dostać współczynnik korekcyjny względem 15Nm/Volts.
Na koniec obliczyłem ogólną średnią dla trzech prędkości i wyszedł mi ogólny współczynnik korekcyjny na poziomie ~0.75.
15Nm* 0.75 = 11.25 Nm. Zaokrągliłem wynik do liczby parzystej i stąd mam 12Nm ostatecznie w aplikacji.
Druga sprawa. Chyba udało mi się rozkminić jak wygląda algorytm ,który steruje mocą silnika.
Do testów PEDALEC POWER GAIN ustawiłem na 1
Z analizy wideo to może wyglądać tak :
MOTOR INPUT POWER = AVERAGE HUMAN POWER * PEDALEC POWER GAIN * (AVERAGE PEDAL RPM / PEDAL SPEED MAP END RPM * 3)
Jak nie skalibrujecie poprawnie czujnika nacisku to macie na dzień dobry wywalony w kosmos MOTOR INPUT POWER czytaj silnik będzie działać zero-jedynkowo. Brak mocy , max mocy ...
Jak widać zmniejszyłem TORQUE SENSOR GAIN na 12Nm/Volts bo z dokładnej analizy wideo wyszło mi że 15Nm/volt zawyża o około 1.2x moją moc pedałowania względem wzorów.
A tak wyglądały moje testowe przejazdy przy 15Nm/Volts
20 km/h
25 km/h
30 km/h
Aby obliczyć wartość średnią mojej mocy dla poszczególnych prędkości musiałem zapisać klatki filmu do osobnych plików BMP i następnie użyć narzedzia do OCR tesseract https://tesseract-ocr.github.io/
W ten sposób wartość z AVERAGE HUMAN POWER miałem w osobnych plikach tekstowych. Na koniec połączyłem wszystkie pliki tekstowe w jeden plik i zaimportowałem do LibreCalc.
Teraz wystarczyło podzielić wartość obliczoną według wzoru przez wartość średnią aby dostać współczynnik korekcyjny względem 15Nm/Volts.
Na koniec obliczyłem ogólną średnią dla trzech prędkości i wyszedł mi ogólny współczynnik korekcyjny na poziomie ~0.75.
15Nm* 0.75 = 11.25 Nm. Zaokrągliłem wynik do liczby parzystej i stąd mam 12Nm ostatecznie w aplikacji.
Druga sprawa. Chyba udało mi się rozkminić jak wygląda algorytm ,który steruje mocą silnika.
Do testów PEDALEC POWER GAIN ustawiłem na 1
Z analizy wideo to może wyglądać tak :
MOTOR INPUT POWER = AVERAGE HUMAN POWER * PEDALEC POWER GAIN * (AVERAGE PEDAL RPM / PEDAL SPEED MAP END RPM * 3)
Jak nie skalibrujecie poprawnie czujnika nacisku to macie na dzień dobry wywalony w kosmos MOTOR INPUT POWER czytaj silnik będzie działać zero-jedynkowo. Brak mocy , max mocy ...
Ostatnio zmieniony 13 lip 2022, 19:37 przez Atak_Snajpera, łącznie zmieniany 7 razy.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5887
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
widze tutaj pole do popisu dla casainho i mmbrusy ...
-
- Forumowicz
- Posty: 40
- Rejestracja: 05 gru 2020, 13:57
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
Panowie, był tu poruszany wątek kontaktu z producentem. Mi w miarę na bieżąco odpowiadają maile, nawet raz przysyłali mi nowy soft, coś tak przestawilem że doszli do wniosku że lepiej będzie wgrać nowe ustawienia.
Obecnie jeżdżę na fabrycznych ustawieniach i jest ok. Silnika głównie używam do podjazdów. Nie zmniejszam maksymalnej mocy w appce, natomiast staram się jeździć na wspomaganiu 3-4 (z 9 max).
Potwierdzam problem z włączeniem silnika podczas pedałowania. Również trzeba uważać aby nie trzymać na postoju jednej nogi na pedale (umnie stare przyzwyczajenie ).
Obecnie jeżdżę na fabrycznych ustawieniach i jest ok. Silnika głównie używam do podjazdów. Nie zmniejszam maksymalnej mocy w appce, natomiast staram się jeździć na wspomaganiu 3-4 (z 9 max).
Potwierdzam problem z włączeniem silnika podczas pedałowania. Również trzeba uważać aby nie trzymać na postoju jednej nogi na pedale (umnie stare przyzwyczajenie ).
-
- Forumowicz
- Posty: 40
- Rejestracja: 05 gru 2020, 13:57
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
Natomiast dziękuje za opisane tu ustawienia przez Atak snajpera, napewno się nimi pobawię.
Problem mam tylko mega stromymi podjazdami, mam taki jeden ( nachylenie powyżej 30 stopni) w Krakowie gdzie jeszcze w jednym miejscu jest korzeń i zwalnia cie mocno. Leże juz na kierownicy i nie mogę tego podjechać. Mam wrażenie że moc silnika słabnie im wyżej jestem. Nie da się go podjechać szybko bo koło odrywa się od podłoża (kamienie i korzenie) zresztą jest rynna jeszcze wyżłobiona na całej długości i nie uśmiecha mi się lecieć parę metrów w dół zbocza. Tak że nad tym musze popracować.
Ps. Zerwałem już jeden łańcuch , najdroższego connexa.
Problem mam tylko mega stromymi podjazdami, mam taki jeden ( nachylenie powyżej 30 stopni) w Krakowie gdzie jeszcze w jednym miejscu jest korzeń i zwalnia cie mocno. Leże juz na kierownicy i nie mogę tego podjechać. Mam wrażenie że moc silnika słabnie im wyżej jestem. Nie da się go podjechać szybko bo koło odrywa się od podłoża (kamienie i korzenie) zresztą jest rynna jeszcze wyżłobiona na całej długości i nie uśmiecha mi się lecieć parę metrów w dół zbocza. Tak że nad tym musze popracować.
Ps. Zerwałem już jeden łańcuch , najdroższego connexa.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5887
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
ale wiesz że rower to nie cross i fizyki nie oszukasz? są rzeczy których nie podjedziesz... chyba że https://youtube.com/shorts/GCOXa18yBl4?feature=share
-
- Forumowicz
- Posty: 405
- Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
Sprawdzałeś czy dobrze masz liczoną wartość Average Human Power w aplikacji gdy masz ustawiony poziom wspomagania na zero?kein001 pisze: ↑12 lip 2022, 22:53Panowie, był tu poruszany wątek kontaktu z producentem. Mi w miarę na bieżąco odpowiadają maile, nawet raz przysyłali mi nowy soft, coś tak przestawilem że doszli do wniosku że lepiej będzie wgrać nowe ustawienia.
Obecnie jeżdżę na fabrycznych ustawieniach i jest ok. Silnika głównie używam do podjazdów. Nie zmniejszam maksymalnej mocy w appce, natomiast staram się jeździć na wspomaganiu 3-4 (z 9 max).
Potwierdzam problem z włączeniem silnika podczas pedałowania. Również trzeba uważać aby nie trzymać na postoju jednej nogi na pedale (umnie stare przyzwyczajenie ).
-
- Forumowicz
- Posty: 405
- Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
Poniżej wykresy pokazujące przyrost mocy silnika z uwzględnieniem różnych wartości PEDALEC POWER GAIN i PEDAL SPEED MAP END RPM 90/120
To powinno ułatwić wam dobór optymalnych wartości aby uzyskać odpowiednie wspomaganie bez potrzeby wstukiwania losowych liczb
Jeśli chcecie uzyskać moc mechaniczną to wystarczy pomnożyć MOTOR W razy 0.8. Potem dodajecie HUMAN W i macie bardziej realną moc waszego roweru.
UWAGA: SĄ TO WARTOŚCI GDY MAMY WYBRANĄ NAJWYŻSZĄ ASYSTĘ.
To powinno ułatwić wam dobór optymalnych wartości aby uzyskać odpowiednie wspomaganie bez potrzeby wstukiwania losowych liczb
Jeśli chcecie uzyskać moc mechaniczną to wystarczy pomnożyć MOTOR W razy 0.8. Potem dodajecie HUMAN W i macie bardziej realną moc waszego roweru.
UWAGA: SĄ TO WARTOŚCI GDY MAMY WYBRANĄ NAJWYŻSZĄ ASYSTĘ.
-
- Forumowicz
- Posty: 143
- Rejestracja: 24 sie 2021, 5:30
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
Ależ odwalasz kawał dobrej roboty, tak się zastanawiam czy to dla zwykłego śmiertelnika, który nie ma o tym pojęcia (jak ja) jest to do ogarnięcia?Atak_Snajpera pisze: ↑13 lip 2022, 19:11Poniżej wykresy pokazujące przyrost mocy silnika z uwzględnieniem różnych wartości...
Myślę że już w przyszłym tygodniu odpalę swojego Stealtha i będę w stanie to wszystko ustawić.
Nie wiesz czy mając aku 52V te parametr będą musiały być inne, bo pamiętam że Ty masz 48V.
-
- Forumowicz
- Posty: 405
- Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
Nie ma to znaczenia jaki masz aku. Ważne abyś upewnił się że masz dobrze skalibrowany czujnik nacisku.
-
- Forumowicz
- Posty: 40
- Rejestracja: 05 gru 2020, 13:57
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
Atak_Snajpera Przed twoim postami nie interesowałem się wogóle wskaźnikiem Average Human Power, on nawet tak mi się wyświetla na pierwszym ekranie że muszę przewinąć do góry aby go zobaczyć.
Ale potwierdzam, wartości przy ustawionym Torque Sensor Gain 69 Nm/Volts są kosmiczne.
Jednakże użytkując już CYC prawie rok z przerwami na złamany nadgarstek i inne cuda, nie sądzę aby moc doładowania była dla mnie problemem. Poprostu jak chciałem oszczędzać baterię jeździł na wspomaganiu np.3, być może dlatego że Ja robię na włączonym silniku głównie podjazdy, rzadko jeżdżę po płaskim (przemieszczam się do docelowej miejscówki samochodem).
Zostawiając Torque Sensor Gain (dalej TSG) na 69 Nm/Volts na prostej asfaltowej drodze byłem wstanie pociągnąć chwilowo w szczycie 1500 Wat i szybko osiągnąć szczytową prędkość.
Zmieniając TSG na 12 Nm , wartości wyświetlane na Average Human Power bliżej rzeczywistości. Jednakże znacząco zmniejsza się przyśpieszenie , sprzęt jest mniej "zrywny" i nie byłem wstanie dobić do 1500 Wat max 1200 Wat. Cały czas zmieniałem tylko to jedno ustawienie TSG.
Pytanie co kto woli czy mieć ala "motorynkę" do lasu czy klasycznego ebike. Może takie było zamierzenie producentów ustawiając TSG na 69 Nm. Parę osób które przejechały na moim rowerze podały pod wątpliwość sens zakupu klasycznego ebika, innym faktem jest że przy jeździe na wspomaganiu w okolicach 900-1100 Wat bateria znika w oczach.
Testowałem jeszcze dzisiaj ustawienia na zjeździe do garażu (prosta rampa na dwa poziomy w dół). Wyszło mi że dlamnie TSG na poziomie 12 Nm jest za małe, zmieniłem sobie na 20 Nm i tak potestuje. Natomiast przy TSG 69 Nm i najwyższym wspomaganiu i z łańcuchem na największym tylni blacie ( 50T) przy podjeździe jak mocno docisnąłem w pedały odrywało mi przednie koło. Więc może tu jest mój problem z podjazdem z którym mam problem w lesie (wspominałem o nim powyżej). Pojeżdżę na TSG 20 Nm i zobaczę jak się to sprawuje. informacyjnie nie używam manetki, tylko czujnik w pedałach ( suporcie-jak kto woli).
Jak ktoś nie czuje się mocny w tej aplikacji to sugeruje zmieniać tylko jeden parametr naraz. W zeszłym roku ona mi się tak zwiesiła iż pomimo powrotu do ustawień wzorcowych (miałem printscreen'y porobione) nie działała właściwe, przysłali mi jakiś plik do wgrania aby zaczęła ona poprawnie pracować. Być może na ten czas był jakiś błąd w appce.
Ale potwierdzam, wartości przy ustawionym Torque Sensor Gain 69 Nm/Volts są kosmiczne.
Jednakże użytkując już CYC prawie rok z przerwami na złamany nadgarstek i inne cuda, nie sądzę aby moc doładowania była dla mnie problemem. Poprostu jak chciałem oszczędzać baterię jeździł na wspomaganiu np.3, być może dlatego że Ja robię na włączonym silniku głównie podjazdy, rzadko jeżdżę po płaskim (przemieszczam się do docelowej miejscówki samochodem).
Zostawiając Torque Sensor Gain (dalej TSG) na 69 Nm/Volts na prostej asfaltowej drodze byłem wstanie pociągnąć chwilowo w szczycie 1500 Wat i szybko osiągnąć szczytową prędkość.
Zmieniając TSG na 12 Nm , wartości wyświetlane na Average Human Power bliżej rzeczywistości. Jednakże znacząco zmniejsza się przyśpieszenie , sprzęt jest mniej "zrywny" i nie byłem wstanie dobić do 1500 Wat max 1200 Wat. Cały czas zmieniałem tylko to jedno ustawienie TSG.
Pytanie co kto woli czy mieć ala "motorynkę" do lasu czy klasycznego ebike. Może takie było zamierzenie producentów ustawiając TSG na 69 Nm. Parę osób które przejechały na moim rowerze podały pod wątpliwość sens zakupu klasycznego ebika, innym faktem jest że przy jeździe na wspomaganiu w okolicach 900-1100 Wat bateria znika w oczach.
Testowałem jeszcze dzisiaj ustawienia na zjeździe do garażu (prosta rampa na dwa poziomy w dół). Wyszło mi że dlamnie TSG na poziomie 12 Nm jest za małe, zmieniłem sobie na 20 Nm i tak potestuje. Natomiast przy TSG 69 Nm i najwyższym wspomaganiu i z łańcuchem na największym tylni blacie ( 50T) przy podjeździe jak mocno docisnąłem w pedały odrywało mi przednie koło. Więc może tu jest mój problem z podjazdem z którym mam problem w lesie (wspominałem o nim powyżej). Pojeżdżę na TSG 20 Nm i zobaczę jak się to sprawuje. informacyjnie nie używam manetki, tylko czujnik w pedałach ( suporcie-jak kto woli).
Jak ktoś nie czuje się mocny w tej aplikacji to sugeruje zmieniać tylko jeden parametr naraz. W zeszłym roku ona mi się tak zwiesiła iż pomimo powrotu do ustawień wzorcowych (miałem printscreen'y porobione) nie działała właściwe, przysłali mi jakiś plik do wgrania aby zaczęła ona poprawnie pracować. Być może na ten czas był jakiś błąd w appce.
-
- Forumowicz
- Posty: 405
- Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
Do regulacji mocy wspomagania służy pedalec power gain , a nie torque sensor gain. TSG trzeba ustawić tak aby wartości odzwierciedlały faktyczną naszą moc bez wspomagania. Jak chcesz mieć mega narowisty motor to poprostu wykrecasz w kosmos PPG na np. 2 lub więcej. Dodatkowo obnizasz pedalec map end RPM na 90 RPM lub nawet mniej.
-
- Forumowicz
- Posty: 40
- Rejestracja: 05 gru 2020, 13:57
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
Napisałem do CYC dlaczego w nie zalecają zmiany torque sensor gain, zobaczymy co odpowiedzą.
-
- Forumowicz
- Posty: 40
- Rejestracja: 05 gru 2020, 13:57
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
Poniżej odpowiedz CYC,
Przez najbliższy tydzień jestem bez roweru, wiec nie sprawdzę ich rady.
Dear,
We recommend to keep the 69N.m./ volts as it is the specification of the torque sensor.
You can adjust the responsiveness instead with the assist gain in the settings-> assist level.
Thank you.
Jak by ktoś chciał im zadać pytanie to dawajcie znać mogę do nich pisać.
Przez najbliższy tydzień jestem bez roweru, wiec nie sprawdzę ich rady.
Dear,
We recommend to keep the 69N.m./ volts as it is the specification of the torque sensor.
You can adjust the responsiveness instead with the assist gain in the settings-> assist level.
Thank you.
Jak by ktoś chciał im zadać pytanie to dawajcie znać mogę do nich pisać.
-
- Forumowicz
- Posty: 405
- Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
Może trzeba by ich uświadomić że ta domyślna wartość daje moment obrotowy nie osiągalny przez żadnego kolarza. Average Human Power na poziomie 1500w to lekka przesada.
-
- Forumowicz
- Posty: 5065
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
Tu się mylisz kolarze torowi na starcie osiągają nawet wyższe wartości.Atak_Snajpera pisze: ↑19 lip 2022, 2:49Może trzeba by ich uświadomić że ta domyślna wartość daje moment obrotowy nie osiągalny przez żadnego kolarza. Average Human Power na poziomie 1500w to lekka przesada.
-
- Forumowicz
- Posty: 405
- Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
Miałem na myśli normalnych kolarzy biorących udział w np. tour de france.
-
- Forumowicz
- Posty: 143
- Rejestracja: 24 sie 2021, 5:30
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
Jestem pod wielkim wrażeniem, jak to teraz miło śmiga.
Dodatkowo mam założony czujnik zmiany biegów (pod wtyczkę od czujnika hamulca), tylko nie odcina silnika podczas zmiany biegów. Sam czujnik działa, podczas uruchamiania zapala się zielona dioda i następnie zaczyna mrugać na czerwono.
Nie wiecie czasem czy do tego są jakieś ustawienia?
-
- Forumowicz
- Posty: 405
- Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
Odpalałeś aplikację i patrzyłeś w zakładce periphelias (czy jakoś tak;) czy tam napięcie ci się zmienia?
-
- Forumowicz
- Posty: 143
- Rejestracja: 24 sie 2021, 5:30
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
Tak, patrzyłem i nic się nie zmienia (wartości są stale) gdy próbuję zmienić biegi.Atak_Snajpera pisze: ↑10 sie 2022, 21:58Odpalałeś aplikację i patrzyłeś w zakładce periphelias (czy jakoś tak;) czy tam napięcie ci się zmienia?
Nie wiem czy te wartości można zmieniać..
-
- Forumowicz
- Posty: 405
- Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
Napisz do cyca. Może coś doradzą. Ja nie mam czujnika więc nic ci nie poradzę.
-
- Forumowicz
- Posty: 143
- Rejestracja: 24 sie 2021, 5:30
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
Dzięki, tak też wczoraj zrobiłem. Dam znać jak dostanę zwrotne info, może komuś się przyda.Atak_Snajpera pisze: ↑10 sie 2022, 23:30Napisz do cyca. Może coś doradzą. Ja nie mam czujnika więc nic ci nie poradzę.
-
- Forumowicz
- Posty: 405
- Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
Z inne beczki. Cyc będzie mieć nowy silniczek w ofercie. Tym razem bez extra łańcucha!
https://www.cycmotor.com/photon
Przy okazji wreszcie dostaniemy nową wersję aplikacji
https://www.cycmotor.com/photon
Przy okazji wreszcie dostaniemy nową wersję aplikacji
-
- Forumowicz
- Posty: 143
- Rejestracja: 24 sie 2021, 5:30
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
Fajna sprawa, bo sterownik będzie zintegrowany z silnikiem i za ważne będzie znacząco ciszej pracował.
Dla mnie jeden minus, nie będzie można zamontować wewnątrz trójkąta ramy. Tutaj Stealth ma niezaprzeczalny wielki plus i to mnie skłoniło do jego zakupu.
Nowa aplikacja wygląda bardzo fajnie, ciekawe czy będzie współpracowała ze starszymi silnikami?
Wszystkiego dowiemy się ponoć we wrześniu, zobaczymy.
Edit.
Apka nadal będzie współpracowała ze starszymi silnikami, bo na screenie w ustawieniach widać silnik X1 Pro
Dla mnie jeden minus, nie będzie można zamontować wewnątrz trójkąta ramy. Tutaj Stealth ma niezaprzeczalny wielki plus i to mnie skłoniło do jego zakupu.
Nowa aplikacja wygląda bardzo fajnie, ciekawe czy będzie współpracowała ze starszymi silnikami?
Wszystkiego dowiemy się ponoć we wrześniu, zobaczymy.
Edit.
Apka nadal będzie współpracowała ze starszymi silnikami, bo na screenie w ustawieniach widać silnik X1 Pro
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5887
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
no ooo i to jest news. ciekawe jaka cena i czy będzie brał standardowe blaty
nie podoba mi się wielki display ale może będzie opcja bez . ciekawe czy będzie do niego dedykowany bms z komunikacją i ładowarka
kompatybilnosc z pressfitem itd
nie podoba mi się wielki display ale może będzie opcja bez . ciekawe czy będzie do niego dedykowany bms z komunikacją i ładowarka
kompatybilnosc z pressfitem itd