GT500 i PAS
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5885
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
GT500 i PAS
hej
z racji braku miejsca na kierownicy zamówiłem czujnik PAS 12 magnesów. dziś go w założyłem i wielkie rozczarowanie...
czy to w każdym sterowniku tak jest ze pas podczas pedałowania się wyłącza ? w momencie przestania pedałowania nadal kreci silnik przez chwile ? przy niskiej kadencji (np w ciasnym zakręcie ) zbyt mocno daje moc ???
no na płaskim asfalcie jeszcze da się z tym żyć ale próba podjazdu na stromy podjazd (mam hałdy pod nosem) kończy się fiaskiem bo pas się potrafi po prostu włączać i wyłączać przy jednolitej kadencji ....no kurna...da się to jakoś przeprogramować ???
z racji braku miejsca na kierownicy zamówiłem czujnik PAS 12 magnesów. dziś go w założyłem i wielkie rozczarowanie...
czy to w każdym sterowniku tak jest ze pas podczas pedałowania się wyłącza ? w momencie przestania pedałowania nadal kreci silnik przez chwile ? przy niskiej kadencji (np w ciasnym zakręcie ) zbyt mocno daje moc ???
no na płaskim asfalcie jeszcze da się z tym żyć ale próba podjazdu na stromy podjazd (mam hałdy pod nosem) kończy się fiaskiem bo pas się potrafi po prostu włączać i wyłączać przy jednolitej kadencji ....no kurna...da się to jakoś przeprogramować ???
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5885
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: GT500 i PAS
Nie mam ...Ale co to zmieni?
Ostatnio zmieniony 17 kwie 2019, 20:07 przez pxl666, łącznie zmieniany 1 raz.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5885
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
-
- Forumowicz
- Posty: 5056
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: GT500 i PAS
1. PAS przy "niezakłóconych" obrotach korby nie powinien się wyłączać.
2. przy zaprzestaniu pedałowania silnik sekundę/dwie, nadal pracuje, rozwiązaniem są hamulce wyłączające silnik.
3. Na "maksymalnej" mocy jest to normalne, rozwiązaniem jest panel LED/LCD w którym można zmniejszyć wspomaganie przy wolnej jeździe.
4. Zmniejszenie ilości magnesów zmniejszy prawdopodobnie poziom wspomagania, i wyeliminuje (być może), przerwy we wspomaganiu. Wyjmij najpierw co drugi magnes, i sprawdź jaka jest różnica. Możesz też zostawić co trzeci magnes i sprawdzić działanie. Przy ponownym montażu magnesów zwróć uwagę na prawidłową biegunowość.
2. przy zaprzestaniu pedałowania silnik sekundę/dwie, nadal pracuje, rozwiązaniem są hamulce wyłączające silnik.
3. Na "maksymalnej" mocy jest to normalne, rozwiązaniem jest panel LED/LCD w którym można zmniejszyć wspomaganie przy wolnej jeździe.
4. Zmniejszenie ilości magnesów zmniejszy prawdopodobnie poziom wspomagania, i wyeliminuje (być może), przerwy we wspomaganiu. Wyjmij najpierw co drugi magnes, i sprawdź jaka jest różnica. Możesz też zostawić co trzeci magnes i sprawdzić działanie. Przy ponownym montażu magnesów zwróć uwagę na prawidłową biegunowość.
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forumowicz
- Posty: 5056
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: GT500 i PAS
Sterownik może rozróżniać czas "sygnału" (przejścia magnesu przed czujnikiem), do czasu "przerwy" (przejścia plastiku przed czujnikiem), a to może wpływać na odczyt sygnału w sterowniku, i stąd, być może, przerwy w zasilaniu silnika. W moim sterowniku, chwilowa przerwa w obracaniu korbą (0.5-1s) nie powoduje wyłączenia wspomagania, lecz np. wsteczny ruch korby (0.5-1s) powoduje wyłączenie wspomagania (losowo).
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5885
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: GT500 i PAS
czyli co próbować ? wydłubać magnesy ? jest sens ? da się podłączyć do komputra i coś pozmieniać w sofcie gt5oo ?? obecnie jest to lipa ... losowo się włącza , losowo wyłącza , porażka...
-
- Forumowicz
- Posty: 5056
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: GT500 i PAS
Magnesy masz tylko wciśnięte w plastik, więc nie ma żadnego problemu z ich wyjęciem i ponownym włożeniem. Bez sprawdzenia tego osobiście , nikt Ci nie powie czy to ma sens.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5885
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: GT500 i PAS
Wydłubałem co drugi i jest chyba lepiej...jeszcze nie testowałem w trudniejszych warunkach ale to taki wniosek na szybko
-
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: 19 gru 2019, 20:30
Re: GT500 i PAS
Mam rower na sterowniku GT500 i nie jestem pewien czy działa on prawidłowo. Nie testowałem na innych sterownikach więc nie mam porównania.
U mnie mam wrażenie, że sterownik podaje prąd o lub 1 bez wartości pośrednich, niezależnie czy kręcę korbą szybko czy wolno.
Przyspieszenie jest zależne od biegu (stopnia wspomagania) który ustawię na sterowniku, silnik bez przekładni nie powinien być słyszalny, mój ma dość twardą pracę i słychać jego pracę. szczególnie jak startuję z wysokiego biegu. Po zatrzymaniu idelnie gdy zmniejszę wspomaganie np na 2 wtedy ruszę.
Zadany stopień wspomagania ma też wpływ na to do jakiej prędkości wspomaga 1 i 2 do około 10 km/h, 30 to jakiś 5 tryb wspoomagania.
Czy to ma tak działać?
Mam fabryczne Bionxy i tam zupełnie inaczej działa wspomaganie, a silnika nie słychać nigdy.
U mnie mam wrażenie, że sterownik podaje prąd o lub 1 bez wartości pośrednich, niezależnie czy kręcę korbą szybko czy wolno.
Przyspieszenie jest zależne od biegu (stopnia wspomagania) który ustawię na sterowniku, silnik bez przekładni nie powinien być słyszalny, mój ma dość twardą pracę i słychać jego pracę. szczególnie jak startuję z wysokiego biegu. Po zatrzymaniu idelnie gdy zmniejszę wspomaganie np na 2 wtedy ruszę.
Zadany stopień wspomagania ma też wpływ na to do jakiej prędkości wspomaga 1 i 2 do około 10 km/h, 30 to jakiś 5 tryb wspoomagania.
Czy to ma tak działać?
Mam fabryczne Bionxy i tam zupełnie inaczej działa wspomaganie, a silnika nie słychać nigdy.
-
- Forumowicz
- Posty: 359
- Rejestracja: 23 lut 2018, 0:14
- Lokalizacja: Lubliniec
Re: GT500 i PAS
Ten sterownik tak ma. Wymień na popularnego kentunga w wersji sinus, silnik nie będzie chrobotał i możesz sobie ustawić wspomaganie momentem na poszczególnym biegu.
Jeżeli gt500 zestawiony jest z przerobionym bionx-em to lepiej nie wymieniaj na kentunga.
Jeżeli gt500 zestawiony jest z przerobionym bionx-em to lepiej nie wymieniaj na kentunga.
-
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: 19 gru 2019, 20:30
Re: GT500 i PAS
To nie bionx, ale trop dobry to silnik który nominalnie miał 500 w i kupiłem do przeróbki, wyrzuciłem sterownik wewnętrzny i wstawiłem chińczyka, silnik to ETechnology Swiss itd. Nie chrobocze jakoś upierdliwie, bardziej przeszkadza mi to że nie dawkuje mocy w zależności od prędkości korby tylko od biegu włączonego na sterowniku. Mam fabryczne rowery z napędem Bionx stąd porównanie, jest tam zdecydowanie niższa moc ale kultura pracy całego napędu wyraźnie wyższa. Skoro tak ma być to ok. Przeżyje
-
- Forumowicz
- Posty: 359
- Rejestracja: 23 lut 2018, 0:14
- Lokalizacja: Lubliniec
Re: GT500 i PAS
To wymień tego gt500 na coś bardziej cywilizowanego jeżeli chodzi o wspomaganie. Na kentung-u możesz sobie ustawić wspomaganie momentem, czyli to czego szukasz.