52V do sterownika KT36/48
-
- Forumowicz
- Posty: 47
- Rejestracja: 08 lut 2023, 6:59
52V do sterownika KT36/48
Posiadam bidon na 70ogniw 21700 . Żeby w pełni wykorzystać koszyki wypadało by zrobić 14s5p.
1.Czy to będzie prawidłowo działać z sterownikiem KT48volt ?
2. Czy mogę na ładowarce od 48V dźwignąć napięcie z 54V na 56V . Wydłużyło by to żywotność ogniw (w konfiguracji 14s) obniżająć próg naładowania.
W mojej taniej ładowarce widzę że jest potencjometr
1.Czy to będzie prawidłowo działać z sterownikiem KT48volt ?
2. Czy mogę na ładowarce od 48V dźwignąć napięcie z 54V na 56V . Wydłużyło by to żywotność ogniw (w konfiguracji 14s) obniżająć próg naładowania.
W mojej taniej ładowarce widzę że jest potencjometr
BoloJang
- tas
- Administrator
- Posty: 3002
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: 52V do sterownika KT36/48
1. Nie będzie, sterowniki oznaczone jako 48V mają tak zbudowany stabilizator napięcia wewnątrz (1 stopień obniżania napięcia oparty jest na rezystorze), że on ledwo działa na 48V. Zasilenie tego z 52V powoduje jego permanentne przegrzewanie a to prowokuje do upalenia sterownika w czasie trudnym do ustalenia, czasem na drugi dzień, czasem pojeździ 3 miesiące.
2. Nie możesz, 14s wymaga 58.8V dla najdłuższej żywotności, jeśli obniżysz tak po prostu napięcie to pakiet padnie szybciej (będzie mieć krótszą żywotność). Typowej ładowarki na 13s nie możesz przekręcić na 14s z uwagi na dryf temperaturowy po czasie. Nagrzewając się od pracy taka ładowarka ma dość niestabilne napięcie wyjściowe i raz wyregulowane na 58.8 po pewnym czasie będzie inne co nie zauważone i nie wykorygowane na czas może spowodować roblem
2. Nie możesz, 14s wymaga 58.8V dla najdłuższej żywotności, jeśli obniżysz tak po prostu napięcie to pakiet padnie szybciej (będzie mieć krótszą żywotność). Typowej ładowarki na 13s nie możesz przekręcić na 14s z uwagi na dryf temperaturowy po czasie. Nagrzewając się od pracy taka ładowarka ma dość niestabilne napięcie wyjściowe i raz wyregulowane na 58.8 po pewnym czasie będzie inne co nie zauważone i nie wykorygowane na czas może spowodować roblem
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 2098
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: 52V do sterownika KT36/48
Mniejsze napięcie ładowania to balancer nie będzie działać bo się nie uruchami bo na ogniwie musi być 4,2V
-
- Forumowicz
- Posty: 125
- Rejestracja: 21 wrz 2020, 22:03
Re: 52V do sterownika KT36/48
Musisz zastosować albo sterownik jednonapięciowy 48V, albo dedykowanego KTka na 52V. Na jednonapięciowym 48V jeżdżę na 14S od prawie dwóch lat i przez 6 tyś km nic się nie dzieje. KTki na 52V są bez problemu dostępne na Chamrider, dostawa w 10 dni. Montowałem takich parę i na prawdę fajnie chodziły, szczególnie w wersji dual mode.
-
- Forumowicz
- Posty: 225
- Rejestracja: 19 lut 2018, 16:28
- Lokalizacja: Kraków
Re: 52V do sterownika KT36/48
A taki sterownik ma softstart czy manetka działa natychmiast?SzczepanW2 pisze: ↑08 lut 2023, 8:46KTki na 52V są bez problemu dostępne na Chamrider, dostawa w 10 dni. Montowałem takich parę i na prawdę fajnie chodziły, szczególnie w wersji dual mode.
Przy okazji ktoś poleci sprawdzoną ładowarkę 14s 5 lub 6A (z ali czy gdziekolwiek indziej)?
-
- Forumowicz
- Posty: 47
- Rejestracja: 08 lut 2023, 6:59
Re: 52V do sterownika KT36/48
dzięki Panowie za informację, Może jednak zrobię ten bidon na 13s . Mniejsze koszta, a tak musiałbym kupić sterownik i ładowarkę nową . Może nie warto
BoloJang
-
- Forumowicz
- Posty: 125
- Rejestracja: 21 wrz 2020, 22:03
Re: 52V do sterownika KT36/48
Dual mode nie mają(lub mają znacznie ograniczony,całe szczęście) soft start, nie są tak gumowe w działaniu jak zwykłe KTki i jeździ się ciekawiejsky pisze: ↑08 lut 2023, 18:12A taki sterownik ma softstart czy manetka działa natychmiast?SzczepanW2 pisze: ↑08 lut 2023, 8:46KTki na 52V są bez problemu dostępne na Chamrider, dostawa w 10 dni. Montowałem takich parę i na prawdę fajnie chodziły, szczególnie w wersji dual mode.
Przy okazji ktoś poleci sprawdzoną ładowarkę 14s 5 lub 6A (z ali czy gdziekolwiek indziej)?
- tas
- Administrator
- Posty: 3002
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: 52V do sterownika KT36/48
Jest tam taki mały kondensator odpowiedzialny za soft start manetki, jak się go usunie to ponoć wyrywa z portek.
Ale to ponoć, nigdy go nie szukałem
Ale to ponoć, nigdy go nie szukałem
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 2098
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: 52V do sterownika KT36/48
Ja u siebie KT 45A na wejściu manetki znalazłem kondesator był przy wejściu do procesora i nic mi to nie pomogło.
Chyba że jest jeszcze inny kondesator ale nie znalazłem przed procesorem jest tylko dzielnik rezystorów i jeden kondesator na wejściu manetki.
-
- Forumowicz
- Posty: 225
- Rejestracja: 19 lut 2018, 16:28
- Lokalizacja: Kraków
Re: 52V do sterownika KT36/48
To teraz mam zagwozdkę. Miałem brać wersję 52V40A (chcę mieć ok 30A), ale skoro Dual mode "zrywniejszy" to chyba trzeba zadowolić się wersją 52V22ASzczepanW2 pisze: ↑09 lut 2023, 8:35Dual mode nie mają(lub mają znacznie ograniczony,całe szczęście) soft start, nie są tak gumowe w działaniu jak zwykłe KTki i jeździ się ciekawiej
-
- Forumowicz
- Posty: 125
- Rejestracja: 21 wrz 2020, 22:03
Re: 52V do sterownika KT36/48
Mam ten 52V/40A w XF19 - wydaje mi się, że tez jest bez softstartu. Ustawiony na 30A na pełnej baterii z manetki wyrywa na koło ze startu Zwykły KT48V/30A z polskiej dystrybucji był znacznie bardziej gumowy.
- tas
- Administrator
- Posty: 3002
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: 52V do sterownika KT36/48
Kiedyś rozmawiałem z kimś, kto kupował sterowniki i usuwał z nich soft start, opisał to jako usunięcie kondensatora odpowiedzialnego za pracę manetki. Być może warto by temat podrążyć.
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 225
- Rejestracja: 19 lut 2018, 16:28
- Lokalizacja: Kraków
Re: 52V do sterownika KT36/48
Dokładnie ten sam setup będę miał. DziękiSzczepanW2 pisze: ↑11 lut 2023, 13:21Mam ten 52V/40A w XF19 - wydaje mi się, że tez jest bez softstartu. Ustawiony na 30A na pełnej baterii z manetki wyrywa na koło ze startu Zwykły KT48V/30A z polskiej dystrybucji był znacznie bardziej gumowy.