Witam
Przymierzam się do konwersji swojego roweru który budowałem kilka lat temu od podstaw a który widać na zdjęciach poniżej.
Rower jest dość dobrze doinwestowany i w idealnym stanie więc chciałbym zachować jak najwięcej z niego elementów.
Rower głownie na wycieczki z rodziną w koło Warszawy, Kampinos itp.
Priorytet to maksymalny schludny wygląd i niezawodność, choć jak będzie miał pazur i zasięg to będzie fajnie
Obecnie mam do dyspozycji:
Rama Cube AMS 125 PRO w rozmiarze 20"
Amortyzator Rockshox Reba XX z XLock i osią QR20
Damper FOX RP23 z ProPedal
Kompletne koła Mavic ST
Przerzutka SRAM X9 10SP z koszykiem karbonowym MEDIUM
Hamulce Avid Elixir CR Carbon z tarczami 230.
Przerzutka SRAM X9 2x10
Kaseta PG1070 12-36
Manetki X9
Opony Maxxis CrossMark UST
Zastanawiam się nad kilkoma rzeczami:
Napęd CYC Motor X1 Stealth Gen.3 czy CYC Photon, a może BBSHD(choć niechętnie bez tenso)? Nie chce w tylnym kole bo chcę zachować obecne koła. Martwi mnie trochę głośność X1 przynajmniej z tego co widać na filmach.
Myślicie że zmieści się do ramy bateria bidon Shark dp21700-7C 48V 25Ah albo shark 21700 13S4P 48V 20Ah ?
Czy może lepiej pod spodem nad napędem dać shark dp21700-4C 48v 15Ah ? zależy mi by projekt lekki w wyglądzie, a może jakąś inną znacie co będzie pojemniejsza i smukła ?
48 czy 52v ?
Jak zrobić odcięcie hamulców i wykorzystać obecne hamulce? Magnetyczne klejone wyglądają mało schludnie, a czujniki Magura hydrauliczne podobno mają dużą zwłokę zanim ciśnienie wytworzy układ. Jakieś inne pomysły ?
Czy w napędach CYC też jest czujnik zmiany biegów ?
Co byście zmienili, dodali, zrobili jak mielibyście robić dla siebie ?
Jak ma być niezawodny to jednak skłaniałbym się ku BBSHD. Odpowiednio ustawiony jeździ na prawdę całkiem spoko. Problem z montażem przy BBSHD polega praktycznie zawsze na ustawieniu odpowiednej linii łańcucha. Co do CYCa to polecam zajrzeć w temat na forum i popatrzeć na grupy.
masz jeszcze cyc photon bo podejrzewam ze tsdz2 się boisz , ewentualnie cos nowego od pswpower https://pswpower.com/products/tsdz2b-to ... d-850c-257 (link wskazuje na tsdz2 ale to chyba pomylka bo na zdjeciach jest kompletnie inny motor
Co myślicie o wytrzymałości ramy ? w mgvolt zdecydowanie odradzili mi zakładać mida bo "urwie wahacz"... ale dużo ludzi chwali CYC za linię łańcucha właśnie...
Jeżdżę na tej ramie z silnikiem hub MXUS 3K Turbo, moc max 3.7 kW i nic mi się nie urwało a jeżdżę zanim jeszcze mgvolt pokazał swoją pierwszą przeróbkę na tej ramie.
Jeżdżę na tej ramie z silnikiem hub MXUS 3K Turbo, moc max 3.7 kW i nic mi się nie urwało a jeżdżę zanim jeszcze mgvolt pokazał swoją pierwszą przeróbkę na tej ramie.
jemu chodzi o to ze mid ciągnie ramę w prawo przez wahacz
Bikel ma kilka filmików na YT z taką ramą i TSDZ2. Np.
Możesz tu zobaczyć jak np. zabezpieczył przed potencjalnym "urwaniem wahacza" i problemy/rozwiązania montażowe.
Co do bidonu - większy znaczy droższy, cięższy i mniej smukły. Do ramy 20" powinien wejść bidon na 91 ogniw - są szablony do znalezienia w necie i przymierzenia. Ja dużego sharka (91 ogniw) miałem w ramie univega SL-9 (jak Cube AMS), skok 100mm ale rama 18" i wchodził na styk.