Problem kontroler - czujniki Hala

Tematy związane z wszelką instalacją elektryczną w konwersjach rowerów
ODPOWIEDZ
jgx
Forumowicz
Posty: 36
Rejestracja: 10 mar 2023, 20:34

Problem kontroler - czujniki Hala

Post autor: jgx »

Witam
rozpoczynam konwersje roweru którym jest 28" Cube z napędem na pasek i piastą alfine 8 z tyłu. Z racji tego silnik tylko z przodu. Kupiłem Bafanga 250-350W nowy który został zdemontowany z jakiegoś fabrycznego roweru. Chciałem do niego kupić standardowy sinus 17A KT + LCD KT5 ale okazało się ze z silnika idą standardowo 3 przewody fazowe i tylko 3 z czujników tzn. czerwony czarny, zasilanie i tylko jeden biały na 3 czujniki. Czujniki wszystkie 3 sprawne (chyba) - podpięte 5V na zasilanie czujników i na 1 obrót silnika 6 pozycji 5-0V. Z tego co się dowiedziałem taki silnik nie pójdzie na KT ponieważ nie mam przewodów sygnałowych na 3 czujniki tylko własnie ten wspólny jeden. Z racji tego że nie wiem gdzie kupić sterownik Bafanga który by pasował i tego że nie chce wydawać więcej niż te 200-250 które bym dał za sterownik KT jakie mam możliwości? Czy wchodzi w grę jedynie puszczenie niezależnych przewodów sygnałowych do czujników, czego chciałbym uniknąć? A może jest jakiś sposób żeby uruchomić ten silnik na KT oczywiście z prawidłowym działaniem Hali? Dołączam fotki wiązki i silnika
Załączniki
IMG_20230310_194447_resized_20230310_083852953.jpg
IMG_20230310_194437_resized_20230310_083852566.jpg
IMG_20230310_194420_resized_20230310_083852083.jpg
Ostatnio zmieniony 12 mar 2023, 10:04 przez jgx, łącznie zmieniany 1 raz.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Problem kontroler - czujniki Hala

Post autor: tkoko »

Jak koniecznie chcesz sterownik KT, to potrzebujesz blokowy "P" No sensorless/bez hali np;
https://pl.aliexpress.com/item/10050032 ... Redirect=y
jgx
Forumowicz
Posty: 36
Rejestracja: 10 mar 2023, 20:34

Re: Problem kontroler - czujniki Hala

Post autor: jgx »

Nie to że koniecznie chce KT - po prostu chce sterownik niedrogi w cenie takiej jak KT gdzie za 300 stówy można kupić sinus 17A z wyświetlaczem. Natomiast to co mi zaproponowałeś (dzięki) to będzie chodzić ale bez hali tak? Wolałbym jednak żeby te czujniki działały (podobno słaby komfort przy ruszanie bez a to przód) no i wołałbym też sinusa - jest jakieś inne rozwiązanie?
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Problem kontroler - czujniki Hala

Post autor: tkoko »

Skoro masz tylko trzy cienkie przewody (czarny, czerwony, biały), to wygląda że silnik nie ma hali, a tylko czujnik prędkości lub temperatury. Tak wiec z wyświetlaczem masz do wyboru KT "blokowy/P", lub GT (czasami bywają problemy z silnikami bez hali). Co do ruszania, to przy korzystaniu z PAS'a żaden problem, jedynie przy szybkim ruszaniu z manetki może (nie musi) być "szarpanie".
jgx
Forumowicz
Posty: 36
Rejestracja: 10 mar 2023, 20:34

Re: Problem kontroler - czujniki Hala

Post autor: jgx »

jestem laikiem więc dopytam - silnik bez hali pokazywał by w 6 punktach/obrót napięcie 5V pomiędzy czerwonym cienkim plusem a białym od czujnika prędk. lub temperatury - robiłem w/g tego opisu https://ebike.nexun.pl/czujniki-halla-j ... ac-awarii/ ? Na moje laickie oko wyglada jakby silnik miał hale tylko jakoś zmostkowane na płytce w silniku pod jakiś kontroler (oryg. Bafanga?) który był w fabrycznym rowerze z którego pochodzi silnik?
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Problem kontroler - czujniki Hala

Post autor: tkoko »

jgx pisze:
10 mar 2023, 22:22
jestem laikiem więc dopytam - silnik bez hali pokazywał by w 6 punktach/obrót napięcie 5V pomiędzy czerwonym cienkim plusem a białym od czujnika prędk. lub temperatury - robiłem w/g tego opisu https://ebike.nexun.pl/czujniki-halla-j ... ac-awarii/ ? Na moje laickie oko wyglada jakby silnik miał hale tylko jakoś zmostkowane na płytce w silniku pod jakiś kontroler (oryg. Bafanga?) który był w fabrycznym rowerze z którego pochodzi silnik?
Silnik ma hala od czujnika prędkości, stąd trzy przewody i pokazywanie napięcia w sześciu punktach. W sterowniku masz we wtyczce z halami biały przewód (miedzy czerwonym i czarnym). Po podłączeniu tych trzech przewodów wyświetlacz (po odpowiednim ustawieniu) będzie pokazywał prędkość niezależnie od tego czy silnik się kręci czy nie.
Załączniki
pedelec.JPG
jgx
Forumowicz
Posty: 36
Rejestracja: 10 mar 2023, 20:34

Re: Problem kontroler - czujniki Hala

Post autor: jgx »

tkoko bardzo Ci dziękuje za fachową pomoc - wiele mi wyjaśniłeś co pomoże mi w podjęciu decyzji co dalej. Jeśli można Cie jeszcze prosić o pomoc - w sumie na razie wiem że silnik nie ma typowych 3 czujników hala ake z racji tego że nie zamierzam używać raczej manetki nie jest to wielkim problemem i ten temat bym zostawił. Z tego co napisałeś w grę wchodzi tylko sterownik kwadrat i tu chyba jest dla mnie większy problem bo będzie głośniej i charakterystyka pracy raczej na długie trasy a nie miasto a będę jeździł dużo po mieście, no chyba ze się mylę z tym wszystkim? Jeszcze jedna sprawa - trzymając w rekach silnik kreci się w jedną stronę a w drugą nie mogę obrócić - czy to znaczy że silnik nie ma sprzęgła i bez prądu jak braknie bedzie lipa? Czy obecnie stosuje się jeszcze takie silniki i jak to się ma praktyce w użytkowaniu takiego silnika?Generalnie jakbyś mógł doradzić co robić - oddać go (mam taka możliwość) dołożyć do tych 400 zł które dałem i kupić coś innego z halami i sprzęgłem czy zostawić go, kupić ten sterownik kwadrat co dałeś linka i składać rower? Wiem że dużo nazbierałem ale z góry dzięki za pomoc!
zielony71
Forumowicz
Posty: 1298
Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
Lokalizacja: Kielce

Re: Problem kontroler - czujniki Hala

Post autor: zielony71 »

Sprawdź to jeszcze raz, bo w jedną stronę silnik zwykle chodzi lekko (wolnobieg), a w drugą stronę dosyć ciężko (spory opór na przekładni). Ręka możesz nie obrócić, ale jak użyjesz klucza to powinien się ruszyć.
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Problem kontroler - czujniki Hala

Post autor: tkoko »

jgx pisze:
11 mar 2023, 11:44
...... Z tego co napisałeś w grę wchodzi tylko sterownik kwadrat i tu chyba jest dla mnie większy problem bo będzie głośniej i charakterystyka pracy raczej na długie trasy a nie miasto a będę jeździł dużo po mieście, no chyba ze się mylę z tym wszystkim? ..........
Mylisz się :D , to jeden z wielu mitów dotyczących e-bike. Porównanie głośności "sinusa" KT z "blokowym" GT (video "KT vs GT. mp4") na tym samym silniku w tych samych warunkach pomiaru. Możesz też sprawdzić głośność GT podczas użytkowania (video "1 hałas przekładniówki.mp4")
http://chomikuj.pl/tkoko
jgx pisze:
11 mar 2023, 11:44
...... Jeszcze jedna sprawa - trzymając w rekach silnik kreci się w jedną stronę a w drugą nie mogę obrócić - czy to znaczy że silnik nie ma sprzęgła i bez prądu jak braknie będzie lipa? .....
To właśnie świadczy że silnik ma sprzęgło i jeździ bez obciążenia. W drugą stronę jest opór bo kręcisz całym silnikiem przez przekładnię, a nie tylko zewnętrznym korpusem silnika/koła.
jgx
Forumowicz
Posty: 36
Rejestracja: 10 mar 2023, 20:34

Re: Problem kontroler - czujniki Hala

Post autor: jgx »

człowiek całe życie się uczy :) - dzięki. Mógłbyś objaśnić coś więcej na temat tego rozwiązania z tym jednym halem na czujniku prędkosci - co to znaczy to co napisałeś że : "Po podłączeniu tych trzech przewodów wyświetlacz (po odpowiednim ustawieniu) będzie pokazywał prędkość niezależnie od tego czy silnik się kręci czy nie" czyli chodzi o to że jadąc na luzie bez wspomagania wyświetlacz bedzie pokazywał prędkość?? I w ogóle o tym rozwiązaniu - to jest dobre w porównaniu z klasycznymi 3 halami czy jakaś lipa? No i tu dochodzimy do sedna :) - dobry ogólnie będzie ten silnik czy oddawać i kupować coś innego (pomijam że to przód bo tylko taki mogę mieć)
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Problem kontroler - czujniki Hala

Post autor: tkoko »

jgx pisze:
11 mar 2023, 13:31
......... Mógłbyś objaśnić coś więcej na temat tego rozwiązania z tym jednym halem na czujniku prędkosci - co to znaczy .........
To znaczy tyle że wyświetlacz pokazuje prędkość (i inne parametry) jak zwykły licznik rowerowy
jgx pisze:
11 mar 2023, 13:31
......... czyli chodzi o to że jadąc na luzie bez wspomagania wyświetlacz bedzie pokazywał prędkość?? .........
Wyświetlacz będzie pokazywał zawsze prędkość przy obrotach koła.
jgx pisze:
11 mar 2023, 13:31
....... I w ogóle o tym rozwiązaniu - to jest dobre w porównaniu z klasycznymi 3 halami czy jakaś lipa? No i tu dochodzimy do sedna :) - dobry ogólnie będzie ten silnik czy oddawać i kupować coś innego (pomijam że to przód bo tylko taki mogę mieć)
Nie za bardzo rozumiem porównanie "z klasycznymi 3 halami". "Hall prędkości" w silniku a trzy "hale sterujące" silnikiem to zupełnie co innego. Hall prędkości odpowiada tylko za liczenie obrotów koła i w zasadzie możesz go zastąpić nawet zewnętrznym kontaktronem z licznika rowerowego. Trzy hale sterujące odpowiadają za bezproblemową pracę silnika i przy sterownikach "sensorless/z halami" są niezbędne w przeciwieństwie do hala prędkości.
Co do silnika, marka Bafang mówi sama za siebie.
jgx
Forumowicz
Posty: 36
Rejestracja: 10 mar 2023, 20:34

Re: Problem kontroler - czujniki Hala

Post autor: jgx »

Bardzo wiele mi wytłumaczyłeś i zaczynam coraz lepiej się w tym wszystkim orientować jeśli chodzi o silnik
tkoko pisze:
11 mar 2023, 16:58
Co do silnika, marka Bafang mówi sama za siebie.
nie chodziło mi o sam silnik jako jakość/markę ale raczej o rozwiązanie sterowania silnikiem tzn. że jest to silnik bez czujnikowy więc odpadają sterowniki sinus na rzecz blokowych. Ale z tego ci pisałeś i wyczytałem w sieci przy jeździe bez manetki,z napędem na przód silnikiem przekładniowym jest to pomijalna sprawa jeśli chodzi o prace. Natomiast mam problem ze sterownikiem. Wiem już że mogę mieć tylko sterownik do silnika sensorless - podałeś mi linka do KT takiego ale jest on tylko na 15 i 22A. Chciałbym do mojego 250W dać 17A aby przy 48V i baterii 14,5-15Ah mieć wspomaganie chociaż tak do ok 35km/h (teren raczej płaski bez katowania) a na 15A podobno miał bym tylko do ok 25km/h (o ile to prawda) Sterownik chciałem kupić w Nexun ale tam blokowych małych w ogóle nie mają a na ali bardzo ciężko coś znaleźć, strasznie słabo to jest opisane czy dany sterownik to kwadrat czy sinus. W ogóle mam galimatias jeśli chodzi o te sterowniki - czy dobrze rozumiem że gdy mówimy o sterownikach KT, GT na ali widze jeszcze np. JN to mówimy o liniach/firmach producentach danych sterowników czy to sinus czy blokowych, dobrze to rozumiem? Czy dałbyś rade polecić coś 17A co byłoby najlepsze jesli chodzi o kulture pracy głownie chodzi mi o głośność na nizszych prędkościach (stąd moje moze błedne nastawianie się na sinus na początku) - oglądając Twoje filmiki i po wpisach odniosłem wrażenie że polecasz GT (może się mylę) z kolei wydaje mi się że do KT jakby bez problemu i większy wybór wyświetlaczy (chciałbym KT-LCD5) manetki nie chce tylko PAS, przynajmniej na początku, chciałbym wyjście na oświetlenie (chce przerobić lampki DC które mam z dynamem w piaście na AC i podoba mi się opcja że włączam podświetlenie LCD i załączają się lampki) - mógłbyś dać jakiegoś linka co Ty byś kupił na moim miejscu?
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Problem kontroler - czujniki Hala

Post autor: tkoko »

1. masz silnik 36 V, 250 wat (max 550 wat), 14 - 15 A, jak sądzę 250 - 280 RPM, co przy kole 26" (obwód 2 metry) daje wspomaganie silnika do 30 - 33.5 km/godz, przy kole 28" (obwód 2.2 metra) daje wspomaganie silnika do 33 - 37 km/godz.
2. po podniesieniu napięcia do 48 V te prędkości wspomagania wzrosną o 25 - 30%, czyli nawet do 45 -48 km/godz.
3. jeżeli przy napięciu 48 V dasz 17 A, maksymalna moc silnika wzrośnie do 900 wat, co w trudniejszym terenie, górce, może zagotować/spalić silnik.
4. gdy mowa o sterownikach/zestawach KT, GT, JN, Bafang to mowa jest o pewnej "kompatybilności" zestawu (wyświetlacz, manetka, PAS itd). Zestaw KT jest odmienny od GT czy Bafang, i nie wszystkie elementy jednego zestawu pasują do drugiego mimo pasujących złączek/przewodów.
5. zestawy GT mają tą przewagę nad KT że mają "automatyczne" dopasowanie sterownika do silnika. Podłączasz sterownik do silnika, włączasz samonaukę i gotowe. W przypadku KT trzeba ręcznie zgrać fazy/hale silnika, a i tak bywają problemy z prawidłową pracą silnika.
6. dostępność wyświetlaczy GT (na ali) jest porównywalna z dostępnością wyświetlaczy KT.
Załączniki
display typ KT.jpg
display typ GT.jpg
jgx
Forumowicz
Posty: 36
Rejestracja: 10 mar 2023, 20:34

Re: Problem kontroler - czujniki Hala

Post autor: jgx »

jeszcze raz dzięki już prawie wszystko - zakładam jak radzisz 15A na 48V, bateria 14,5-15ah - jescze tylko:
1samonauka w GT chyba u mnie nie jest przydatna bo nie mam czujników hala więc nie ma co konfigurować (fazy/hale) no chyba że w bezczujnikowym ta samoanuka też działa i się przydaje?
2 o ile sinusy są na ali przeważnie opisane i jasno to wynika z opisu (ale dla mnie się nie nadaje) to jak rozpoznać czy dany sterownik jest sinus czy blokowy jeśli w opisie nic nie ma np. ten konkretny jaki jest -https://pl.aliexpress.com/item/32989081 ... pt=glo2pol albo ten https://pl.aliexpress.com/item/10050048 ... 09081366_8 tu mam komplet z wyświetlaczem 15A https://pl.aliexpress.com/item/10050048 ... 05186930_4 to są sinus czy blokowy czujnikowy czy bez a jesli blokowy i bezczujnikowy to czy bedą się dla mnie nadawać (chyba tak)?
3 Co ty byś polecał - KT czy GTa może ten JN? A może to bez różnicy bo wszystkie pracują tak samo?
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Problem kontroler - czujniki Hala

Post autor: tkoko »

jgx pisze:
12 mar 2023, 14:00
..... 1samonauka w GT chyba u mnie nie jest przydatna bo nie mam czujników hala więc nie ma co konfigurować ....
Jak polutujesz przewody a rower pojedzie do tyłu ocenisz zaletę samonauki. :D
jgx pisze:
12 mar 2023, 14:00
....... o ile sinusy są na ali przeważnie opisane .... to jak rozpoznać czy dany sterownik jest sinus czy blokowy jeśli w opisie nic nie ma .....
O ile "KT" (i Lishui) to w zasadzie "jeden" producent/marka, o tyle GT (TF, LH, SL, QS, Focan, JN, JSM) to różni producenci podobnego w konstrukcji sterownika z komunikacją szeregową "Protokołem 2". o różnym/szerokim zakresie kompatybilności, bo sterowniki są dedykowane zarówno do rowerów jak i hulajnóg.
Pierwszy sterownik GreenTime to właśnie "GT" co widać na nalepce, JN to "klon" GT.
GreenTime ma w opisie zaznaczone że jest tylko do silników "sensorless/z halami", lecz z doświadczenia wiem że potrafi działać i bez hali, ale na wyświetlaczu pokazuje błąd hali. Jak jest w przypadku sterownika JN to Ci nie powiem bo go nie miałem, ale to również jest, w mojej ocenie, sterownik typu GT.
W opisie dołączonym do JN jest marka Kunteng co by wskazywało na KT !!
jgx pisze:
12 mar 2023, 14:00
....... Co ty byś polecał - KT czy GTa może ten JN? A może to bez różnicy bo wszystkie pracują tak samo?
W mojej ocenie nie ma "istotnej" różnicy między KT a GT, ale każdy użytkownik tych sterowników ma własne zdanie na ten temat. Najważniejsze jest, by kupując sterownik, kupić go z odpowiednim/dedykowanym wyświetlaczem, by uniknąć kłopotów z kompatybilnością zestawu, oraz odpowiednio "zgrać" ze sterownikiem parametry czujnika PAS.
slow
Forumowicz
Posty: 522
Rejestracja: 16 mar 2018, 14:41
Lokalizacja: podkarpackie

Re: Problem kontroler - czujniki Hala

Post autor: slow »

Miałem tego GT. Przy KT to wypada tragicznie.
Wypisze może wady tego GT które mi się w oczy rzuciły.
Nie ma softstartu. czy to na manetce czy na PAS rwie pod razu. Przy napędzie w przednim kole ze skręconą kierownicą gleba pewna.
Jak skończysz pedałować KT bardzo szybko przerywa prace, GT jeszcze ze 2s ciągnie. Bez czujników w klamkach nie da się bezpiecznie jeździć na PAS.

Nie wiem czy dobrze pamiętam ale jak nie podepniesz halli to ten GT nie pokazuje prędkości tylko jakiś błąd na LCD.

Co do samego sterownika prostokątnego to kultura pracy jest niższa niż sinusa.
W pierwszym rowerze założyłem KT 250W prostokąt to cały rower drżał. Trzeba było bagaznik owijać taśmą izolacyjną, dokręcać wszystkie śrubki.
Po zmianie na KT 500W Sinus na tym samym silniku w tym samym rowerze jest znacznie ciszej.

Jeszcze jedną rzecz zauważyłem która tez na niekorzyść tu będzie działać.
Dzwięk i drżenie silnika jest jeszcze wieksze jak pracuje on w trybie bez halli.
jgx
Forumowicz
Posty: 36
Rejestracja: 10 mar 2023, 20:34

Re: Problem kontroler - czujniki Hala

Post autor: jgx »

Panowie dzięki za cenne wskazówki - mam coraz jaśniejszyobraz sytuacji :)
slow pisze:
12 mar 2023, 15:01
W pierwszym rowerze założyłem KT 250W prostokąt to cały rower drżał. Trzeba było bagaznik owijać taśmą izolacyjną, dokręcać wszystkie śrubki.
Po zmianie na KT 500W Sinus na tym samym silniku w tym samym rowerze jest znacznie ciszej.

no ale miałeś silnik z halami i mogłeś zmienić na sinus u mnie jak nie mam hali lipa :(
slow z tego co piszesz i przerobiłeś w praktyce lepiej oddać ten silnik dołożyć i kupić coś z halami?
A może jest opcja że po otwarciu silnika można dołożyć (wlutować) te 3 hale, czy raczej za duża rzeźba bo nie będzie miejsca, trudna sprawa itd?
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Problem kontroler - czujniki Hala

Post autor: tkoko »

slow pisze:
12 mar 2023, 16:21
Miałem tego GT. Przy KT to wypada tragicznie.
Wypisze może wady tego GT które mi się w oczy rzuciły.
Nie ma softstartu. czy to na manetce czy na PAS rwie pod razu. Przy napędzie w przednim kole ze skręconą kierownicą gleba pewna.
Jak skończysz pedałować KT bardzo szybko przerywa prace, GT jeszcze ze 2s ciągnie. Bez czujników w klamkach nie da się bezpiecznie jeździć na PAS. ..........
Slow proponuję obejrzeć dokładnie bezpośrednie porównanie sterownika GT z KT, video "KT vs GT.mp4" przy tym samym silniku, PAS, manetce. Jest tam i samonauka GT.
http://chomikuj.pl/tkoko
Na video "różne GT vs KT.mp4" jest jak działają różne "GT" z halami i bez.
Na video "działanie PAS.mp4" i " Sunstar 03 PAS.mp4 " (druga strona) masz przykład jak "wyrywa" silnik na sterowniku GT bez łańcucha i obciążenia.
zielony71
Forumowicz
Posty: 1298
Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
Lokalizacja: Kielce

Re: Problem kontroler - czujniki Hala

Post autor: zielony71 »

Są też sterowniki sinus, które działają bez halli. Czy są cichsze to nie wiem, ale soft start działa.
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
Awatar użytkownika
RadQ
Forumowicz
Posty: 112
Rejestracja: 01 paź 2020, 22:56
Lokalizacja: Miasto grzejników

Re: Problem kontroler - czujniki Hala

Post autor: RadQ »

jgx pisze:
12 mar 2023, 17:12
A może jest opcja że po otwarciu silnika można dołożyć (wlutować) te 3 hale, czy raczej za duża rzeźba bo nie będzie miejsca, trudna sprawa itd?
Zdecydowanie za duża rzeźba przy obecnej dostępności podzespołów. Oddaj to co masz jeśli jest taka możliwość i kup coś z hallami, zawsze masz możliwość ich nie podpinania ;) Jako że to ma być montowane w przednim kole płynność dostarczania momentu obrotowego ma szczególne znaczenie a takie daje silnik synchronizowany za pomocą czujników halla ;)
jgx
Forumowicz
Posty: 36
Rejestracja: 10 mar 2023, 20:34

Re: Problem kontroler - czujniki Hala

Post autor: jgx »

zielony71 pisze:
12 mar 2023, 18:56
Są też sterowniki sinus, które działają bez halli. Czy są cichsze to nie wiem, ale soft start działa.
można prosić konkretny przykład? Byłbym bardzo zainteresowany!
zielony71
Forumowicz
Posty: 1298
Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
Lokalizacja: Kielce

Re: Problem kontroler - czujniki Hala

Post autor: zielony71 »

Ten, który ja używałem akurat Cię nie zainteresuje, bo nie współpracuje z wyświetlaczem, ale jest przykładem że się da.
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
jgx
Forumowicz
Posty: 36
Rejestracja: 10 mar 2023, 20:34

Re: Problem kontroler - czujniki Hala

Post autor: jgx »

Rozmawiałem że sprzedającym i odsyłam (zwracam) silnik. Bogatszy o wiedzę która przy okazji tu nabyłem (za co bardzo dziękuje wszystkim którzy tu pomogli szczególnie tkoko) będę szukał jakiegoś huba 250W z czujnikami halla i wtedy już bez problemu skompletuje resztę na sinus. Gdyby to był napęd na tył zaryzykował bym i złożył ze sterownikiem kwadrat (oprócz tego co wskazał tkoko na początku wątku znalazłem Jeszce taki https://pl.aliexpress.com/item/10050028 ... pt=glo2pol który pewnie by się nadał ale z racji tego że to wrażliwy przód gdzie jak pisze RadQ trzeba mieć dobrą płynność i kontrole wole dołożyć te kilka stów i zrobić to dobrze.Jeszcze raz dzięki
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Problem kontroler - czujniki Hala

Post autor: tkoko »

jgx pisze:
13 mar 2023, 11:40
......... z racji tego że to wrażliwy przód gdzie jak pisze RadQ trzeba mieć dobrą płynność i kontrole wole dołożyć te kilka stów i zrobić to dobrze.Jeszcze raz dzięki
A propos jakości sterowania sterowników "GT", wrzuciłem dwa dodatkowe videa ("GT test min RPM.mp4", "866C 4_6_12 magnesy PAS.mp4") obrazujące przykładową "płynność" i "kontrolę" silnika sterowanego przez "GT" przy małej prędkości.
http://chomikuj.pl/tkoko
Jak widać na video, przy odpowiednich ustawieniach wyświetlacza "GT", oraz odpowiedniej/prawidłowej tarczy z magnesami, minimalna prędkość/płynność wspomagania jest co najmniej porównywalna z KT.
Oczywiście różne modele "GT" mogą trochę inaczej reagować na PAS, ale to samo wystąpi zapewne i w "KT".
slow
Forumowicz
Posty: 522
Rejestracja: 16 mar 2018, 14:41
Lokalizacja: podkarpackie

Re: Problem kontroler - czujniki Hala

Post autor: slow »

Slow proponuję obejrzeć dokładnie bezpośrednie porównanie sterownika GT z KT, video "KT vs GT.mp4" przy tym samym silniku, PAS, manetce. Jest tam i samonauka GT.
http://chomikuj.pl/tkoko
Mimo że miałem i porównywałem to chętnie bym oglądnął twoje filmy. Tyle że nie zamierzam płacić za to 5zł.
Awatar użytkownika
RadQ
Forumowicz
Posty: 112
Rejestracja: 01 paź 2020, 22:56
Lokalizacja: Miasto grzejników

Re: Problem kontroler - czujniki Hala

Post autor: RadQ »

slow pisze:
13 mar 2023, 17:47
Mimo że miałem i porównywałem to chętnie bym oglądnął twoje filmy. Tyle że nie zamierzam płacić za to 5zł.
Slow oglądanie on-line nic nie kosztuje (właśnie sprawdziłem), chyba że chciałeś pobrać plik to już inna bajka ;)
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Problem kontroler - czujniki Hala

Post autor: tkoko »

slow pisze:
13 mar 2023, 17:47
........ Mimo że miałem i porównywałem to chętnie bym oglądnął twoje filmy. Tyle że nie zamierzam płacić za to 5zł.
Szybki filmik z działania GT20210416-6GL-100, 36 V, 15 A, 250 watz MID Sunstar 03 (video "Test GT.mp4")
http://chomikuj.pl/tkoko
w "normalnej" eksploatacji na PAS, na największym przełożeniu, tak w płaskim terenie jak i po górkach do 15% przewyższenia, bez zmian przełożenia oraz mocy wspomagania.
https://www.google.com/maps/dir/49.9162 ... 1?hl=pl-PL
Jak widać cały przejazd (~2 km) jest w pełni kontrolowany, bez zdejmowania nóg z pedałów, łącznie z nawrotami o 180*, czy stromymi podjazdami. Można startować "wolno" (na silniku) gdzie prędkość to 25 km/godz po 25 sekundach rozpędzania. Można startować "szybko" (z nóg), by po 15 sekundach rozpędzania mieć 35 km/godz. Test przeprowadzony na maksymalnym stopniu wspomagania "PAS 3", oraz dodatkowo/porównywalnie na "PAS 2".
Jeszcze propos dźwięku, jest to dźwięk silnika, MID'a z metalowymi przekładniami, nie sterownika.
0 s - "wolny" start Wenecka, maksymalna prędkość ~25 km/godz po 25 sekundach rozpędzania.
25 s - nawrót 180*, Wenecka, na szerokości drogi 2 - 2.5m
54 s - nawrót 180*, Wenecka, na szerokości drogi 2.5 - 3m, "szybki" start, 35 km/godz po 15 s,
1 m 25 s - Piasta,
1 m 55 s - Piasta, Miarki, dwa podjazdy ~15%,
3 m 05 s - Miarki wąwóz, nawrót 180*, szerokość drogi 2 - 2.5 m.
3 m 12 s - podjazd 5 - 9% Miarki,
4 m 32 s - zmiana "PAS 3" na "PAS 2"
6 m 30 s - nawrót 180*, Wenecka, na szerokości drogi 2 - 2.5m
Mam też i MID Sunstar 03 ze serownikiem GT20210330-6G100SQ, 36 V, 18 A, 350 wat, dla porównania w razie czego.
Co do "płacenia", klikaj bezpośrednio w film (w "celownik") nie w tytuł filmu tak jak napisał RadQ
Załączniki
test.JPG
_GT-100 250_350.jpg
20220510_073122.jpg
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Problem kontroler - czujniki Hala

Post autor: tkoko »

slow pisze:
12 mar 2023, 16:21
Miałem tego GT. Przy KT to wypada tragicznie.
Wypisze może wady tego GT które mi się w oczy rzuciły.
Nie ma softstartu. czy to na manetce czy na PAS rwie pod razu. ...........
......... W pierwszym rowerze założyłem KT 250W prostokąt to cały rower drżał. Trzeba było bagaznik owijać taśmą izolacyjną, dokręcać wszystkie śrubki. ............
...... Nie wiem czy dobrze pamiętam ale jak nie podepniesz halli to ten GT nie pokazuje prędkości tylko jakiś błąd na LCD. ......
Test GT20210330-6G100SQ GT-100, 36 V, 18 A, 350 wat, tarcza PAS 6 magnesów, "P11-1", "P12-5", "P8-85".
http://chomikuj.pl/tkoko
w zastępstwie GT20221105-6G100 S866, 36 V, 18 A, 350 wat, z linka JGX.
https://pl.aliexpress.com/item/32989081 ... pt=glo2pol

oraz porównanie z GT20210416-6GL-100 GT-100, 36 V, 15 A, 250 wat, tarcza PAS 4 magnesy, "P11-1", "P12-1", "P8-100".
Bardzo ładnie można zaobserwować że;
1. GT MAJĄ "sofstart"
2. działanie "softstartu" zależy od ustawień parametrów w wyświetlaczu.
3. głośność sterownika jest pomijalna w użytkowaniu, o drganiach nie wspomnę.
Przejrzyj sobie dokładnie na "Test GT 250" (5m 26 sek), i na "Test GT 350" (5 min 55 sek) czyli moment kiedy po zjeździe z górki, w tunelu, zaczynam kręcić korbą. Widać (i słychać) tam po ilu obrotach korby (sekundach) silnik "dogania" prędkość korby i zaczyna ponownie wspomagać. W przypadku ustawień w GT 250 są to 2 sekundy i 3 obroty korby, w przypadku ustawień GT 350 jest to 6 sekund i 10 obrotów korby. Przez te 6 sekund, mimo że silnik rozpędza się do 21 km/godz, słychać w zasadzie tylko łańcuch, zębatki, napinacz, szum obrotów korby a nie sterownik.
Licznik rowerowy pokazuje prędkość roweru, licznik GT-100 pokazuje porównawczo prędkość silnika z hali.
Co do pracy sterownika bez podpiętych hali (FABRYCZNIE SĄ TO STEROWNIKI DO HALI) wyświetlacz może (nie musi) pokazywać błąd hali (video "różne GT vs KT.mp4"). Teoretycznie nie powinno byc problemów z uzytkowaniem bez hali, lecz z doświadczenia wiem że bywa różnie.
viewtopic.php?p=109157#p109157
viewtopic.php?p=110171#p110171
ODPOWIEDZ