Falcon v2 v3, kariwa, a może bardziej rower?
-
- Nowicjusz
- Posty: 27
- Rejestracja: 09 lip 2018, 23:21
Falcon v2 v3, kariwa, a może bardziej rower?
Witam, dopadła mnie straszna choroba, poszukuję trochę lepszego roweru niż mam obecnie
viewtopic.php?f=30&t=1764
Przejechałem się falconem v2, v3, oraz czymś podobnym https://www.olx.pl/oferta/ebike-rower-e ... AQTeV.html
Próbowałem też mierzyć się do gianta trance.
Chciałbym jeździć trochę dalej i szybciej i wygodniej
Problem jaki napotkałem, to wszystkie rowery typu giant trance są na mnie za małe, wyglądam na tym jak na psie. Mam 185cm wzrostu. To samo dotyczy motocykli 125 poza hondą varadero. Druga sprawa, taki rower wazy 60, ja 75, dziwnie się na tym czuję, ta masa jest szczególnie odczuwalna, gdy trzeba go podnieść coś wymienić, bądź przewieźć. Musiał bym doliczyć koszt przyczepki do auta do cenny zakupu.
Jak wam się na tym jeździ? Bo moje wrażenia na żywo są takie, ze nie jest ten rower tak duży jak się wydaje ani tak szybki jak go malują, za to jest drogi i ciężki, to nie jest rower a alternatywa dla motocykla
A takie pytanie głupie, co się psuje? Jakie koszty użytkowania? Dzięki za wszystkie odpowiedzi.
viewtopic.php?f=30&t=1764
Przejechałem się falconem v2, v3, oraz czymś podobnym https://www.olx.pl/oferta/ebike-rower-e ... AQTeV.html
Próbowałem też mierzyć się do gianta trance.
Chciałbym jeździć trochę dalej i szybciej i wygodniej
Problem jaki napotkałem, to wszystkie rowery typu giant trance są na mnie za małe, wyglądam na tym jak na psie. Mam 185cm wzrostu. To samo dotyczy motocykli 125 poza hondą varadero. Druga sprawa, taki rower wazy 60, ja 75, dziwnie się na tym czuję, ta masa jest szczególnie odczuwalna, gdy trzeba go podnieść coś wymienić, bądź przewieźć. Musiał bym doliczyć koszt przyczepki do auta do cenny zakupu.
Jak wam się na tym jeździ? Bo moje wrażenia na żywo są takie, ze nie jest ten rower tak duży jak się wydaje ani tak szybki jak go malują, za to jest drogi i ciężki, to nie jest rower a alternatywa dla motocykla
A takie pytanie głupie, co się psuje? Jakie koszty użytkowania? Dzięki za wszystkie odpowiedzi.
- Umbur
- Moderator
- Posty: 1346
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Falcon v2 v3, kariwa, a może bardziej rower?
Cześć. Jeżdżę na Falconie V2. Na razie po 2 latach wymieniałem platformy i rączki po glebach, bo były poharatane.
Do masy szybko idzie się przyzwyczaić. Dopóki nie stworzą lepszych ogniw, to lżej nie będzie.
Do masy szybko idzie się przyzwyczaić. Dopóki nie stworzą lepszych ogniw, to lżej nie będzie.
-
- Forumowicz
- Posty: 64
- Rejestracja: 27 maja 2018, 12:45
Re: Falcon v2 v3, kariwa, a może bardziej rower?
Nie lubię się narzucać, ale może mój cie zainteresuje, na chwilę obecną jeszcze do sprzedania i jeszcze nie jeździł po przeglądzie. Chociaż to się może zmienić tak jeśli chodzi o chęć sprzedaży ( trochę strach inwestować w zabawki nowe a to jest spoko i,sprawdzone) jak i o to czy nie będzie jeździł ma dniach.
To waga średnia, jeszcze trochę rower przypomina i nie rzuca się w oczy aż tak.
https://www.olx.pl/oferta/rower-elektry ... EzcXY.html
To waga średnia, jeszcze trochę rower przypomina i nie rzuca się w oczy aż tak.
https://www.olx.pl/oferta/rower-elektry ... EzcXY.html
-
- Forumowicz
- Posty: 74
- Rejestracja: 05 cze 2018, 13:23
Re: Falcon v2 v3, kariwa, a może bardziej rower?
Widzę, że mamy podobne dylematy. Ja obecnie również rozglądam się za mocniejszą konstrukcją. Wizualnie najbardziej podoba mi się falcon. Odchudzona wersja V3 może być interesującym kompromisem pomiędzy wagą a możliwościami. Napisałeś że jeździłeś zarówno V2 jak i V3, możesz powiedzieć czy czuć znaczącą różnicę w prowadzeniu?
Mój ebike viewtopic.php?f=30&t=3154
-
- Nowicjusz
- Posty: 27
- Rejestracja: 09 lip 2018, 23:21
Re: Falcon v2 v3, kariwa, a może bardziej rower?
Przejechałem się chwilę, natomiast to za mało aby coś sensownego tutaj powiedzieć. Bardziej skupiłem się na tym czy masa roweru na ramie falcon V2/ kariwa lite będzie dla mnie do opanowania. I taki rower spróbuję poszukać/zamówić na ten moment, to nie ślub, zawsze można się go pozbyć. Prawdopodobnie dołożę komputer MPE żeby móc zredukować moc bo nie zawsze potrzebuję manetki, czasem chce się też zmęczyć inaczej wybrał bym skuter.
Cyklon ekross nie spełnia moich założeń co do zasięgu. W moim odczuciu jest także ciut za drogi w stosunku do tego co oferuje. Falcon V3 tutaj prawie mnie przekonał, ale ja widzę ten rower w ostrym terenie, w górach, silnik z maksymalnym przyspieszeniem niech z butów wyrywa, a nie asfaltowe drogi i długie nizinne proste gdzie obecnie mieszkam.
Cyklon ekross nie spełnia moich założeń co do zasięgu. W moim odczuciu jest także ciut za drogi w stosunku do tego co oferuje. Falcon V3 tutaj prawie mnie przekonał, ale ja widzę ten rower w ostrym terenie, w górach, silnik z maksymalnym przyspieszeniem niech z butów wyrywa, a nie asfaltowe drogi i długie nizinne proste gdzie obecnie mieszkam.
-
- Forumowicz
- Posty: 74
- Rejestracja: 05 cze 2018, 13:23
Re: Falcon v2 v3, kariwa, a może bardziej rower?
Hmm to po co ci customowa rama jak nie będziesz jeździł w terenie? W tym przypadku nie lepiej zrobić konwersję dobrego, dużego hard taila?
Ja właśnie odwrotnie, potrzebuję ciężkiego sprzętu do szaleństw po lesie i sporadycznych wypadów w góry (mieszkam w Krakowie więc nie jest daleko). Przy obecnym rowerze boli mnie głowa od wstrząsów po kilkudziesięciu kilometrach w lesie.
Co do ekrossa to wybitnie mi się ta rama nie podoba, jest za chuda, wręcz karykaturalna, ale może za bardzo napatrzyłem się na falcony
Sprawdź jeszcze ramę Samurai, to jest coś pomiędzy ekrossem i falconem.
Ja właśnie odwrotnie, potrzebuję ciężkiego sprzętu do szaleństw po lesie i sporadycznych wypadów w góry (mieszkam w Krakowie więc nie jest daleko). Przy obecnym rowerze boli mnie głowa od wstrząsów po kilkudziesięciu kilometrach w lesie.
Co do ekrossa to wybitnie mi się ta rama nie podoba, jest za chuda, wręcz karykaturalna, ale może za bardzo napatrzyłem się na falcony
Sprawdź jeszcze ramę Samurai, to jest coś pomiędzy ekrossem i falconem.
Mój ebike viewtopic.php?f=30&t=3154
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: Falcon v2 v3, kariwa, a może bardziej rower?
jesli boisz sie wagi to zloz cos na ramie samurai (z tego co widzilem to waga 35-40kg) - falcon jest realny do 50kg - moj wazy 53-54kg ale mam ciezkiego sabvotona - teraz skladałbym chyba na kelly mniejszym bo i tak nie wykorzystuje tych 150A
ogolnie to jesli mieszkalbym w miescie to zmieniłbym 50kg falcona na seryjny 25kg ebike z przyjemnoscią
ogolnie to jesli mieszkalbym w miescie to zmieniłbym 50kg falcona na seryjny 25kg ebike z przyjemnoscią
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
-
- Nowicjusz
- Posty: 27
- Rejestracja: 09 lip 2018, 23:21
Re: Falcon v2 v3, kariwa, a może bardziej rower?
W tym pytaniu, jest już odpowiedźHmm to po co ci customowa rama jak nie będziesz jeździł w terenie?...
... Przy obecnym rowerze boli mnie głowa od wstrząsów po kilkudziesięciu kilometrach w lesie.
Na tej samej zasadzie chciałbym co weekend odwiedzić zamek w mosznej, 30km w jedną większość jest lasem, a gdzie dalej mnie wyniesie tego nie wiem, dotychczas ograniczała mnie bateria.
Możliwe że w przyszłości będę mieć 2 rowery, kariwę/falcona i coś w stylu tsdz2. Działam, trzeba spróbować wszystkiego
- glebor
- Forumowicz
- Posty: 410
- Rejestracja: 04 maja 2017, 18:45
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Falcon v2 v3, kariwa, a może bardziej rower?
Custom, to jest duża masa, rower nie jest tak zwrotny jak np kona
customy mają sens w górach, gdzie są strome podjazdy, potrzeba zapasu mocy silnika i energii, akumulatorów po 400 ogniw itp... Do latania na prostej po ścieżkach, lasach, ja bym się zainteresował mocniejszym lekkim fulem
Osobiście miałem styczność z mocnymi rowerami i jak na razie od 5 lat nie zbudowałem, bo nie jest mi do niczego potrzebny taki kloc... ba mam nawet konę która jest mocniejsza, a niekiedy biorę sobie rower na silniku przekładniowym, bo jest lżejszy jak jadę do centrum to nic mi mocniejszego nie potrzeba. Jak latam po drogach to kona leci 65km/h w zupełności wystarcza.
Dużo zależy od masy kolarza:
* 70-80kg to ja bym nawet nie myślał nad customem, bo silnik 30h ogarnie zapotrzebowanie na rozpędzenie masy
* 120kg+ custom fajna sprawa, jesteś na tyle cieżki żeby całkowicie zapanować nad maszyną, jeżeli sprzęt waży tyle, co kolarz nie jest to zbyt dobry wybór, bo maszynę jest ciężej opanować.
Jak lubisz się wygłupiać, ryć w piachu błocie custom fajna sprawa do wycieczek w zależności od zasięgów, do takich 100km starczy Ci full. Do 200+ km raczej custom, albo FULL + ładowarka.
Porównaj jeden i drugi najlepiej przez dłuższą chwilę, gdyż po przesiadce na takiego customa jest efekt WOW ale to jedzie. W codziennym użytkowaniu nie koniecznie przyspieszenie jest najważniejsze, jedziesz np do znajomych fula wtoczysz na manetce po schodach albo wniesiesz, 30kg nie jest jakoś super ciężkie. Z customem gorzej, bo nie wiem, czy nie bałbym się go zostawić na pół dnia na klatce bez opieki
customy mają sens w górach, gdzie są strome podjazdy, potrzeba zapasu mocy silnika i energii, akumulatorów po 400 ogniw itp... Do latania na prostej po ścieżkach, lasach, ja bym się zainteresował mocniejszym lekkim fulem
Osobiście miałem styczność z mocnymi rowerami i jak na razie od 5 lat nie zbudowałem, bo nie jest mi do niczego potrzebny taki kloc... ba mam nawet konę która jest mocniejsza, a niekiedy biorę sobie rower na silniku przekładniowym, bo jest lżejszy jak jadę do centrum to nic mi mocniejszego nie potrzeba. Jak latam po drogach to kona leci 65km/h w zupełności wystarcza.
Dużo zależy od masy kolarza:
* 70-80kg to ja bym nawet nie myślał nad customem, bo silnik 30h ogarnie zapotrzebowanie na rozpędzenie masy
* 120kg+ custom fajna sprawa, jesteś na tyle cieżki żeby całkowicie zapanować nad maszyną, jeżeli sprzęt waży tyle, co kolarz nie jest to zbyt dobry wybór, bo maszynę jest ciężej opanować.
Jak lubisz się wygłupiać, ryć w piachu błocie custom fajna sprawa do wycieczek w zależności od zasięgów, do takich 100km starczy Ci full. Do 200+ km raczej custom, albo FULL + ładowarka.
Porównaj jeden i drugi najlepiej przez dłuższą chwilę, gdyż po przesiadce na takiego customa jest efekt WOW ale to jedzie. W codziennym użytkowaniu nie koniecznie przyspieszenie jest najważniejsze, jedziesz np do znajomych fula wtoczysz na manetce po schodach albo wniesiesz, 30kg nie jest jakoś super ciężkie. Z customem gorzej, bo nie wiem, czy nie bałbym się go zostawić na pół dnia na klatce bez opieki
Wszystko, co potrzebne do budowy roweru kupisz w moim sklepie: https://mgvolt.pl
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
- michaS
- Forumowicz
- Posty: 47
- Rejestracja: 19 maja 2020, 14:58
Re: Falcon v2 v3, kariwa, a może bardziej rower?
nic z tego nie kumam jak ci ludzie latają na 200kg+ motocyklach wszystko jest kwestją wprawy i tak apropo łatwiej opanować motocykl czy też ciężkiego ebike przy większych prędkościach , po prostu lepiej trzyma się wtedy drogi
- PoulN
- Forumowicz
- Posty: 366
- Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
- Lokalizacja: Miasto Wież i Róż
Re: Falcon v2 v3, kariwa, a może bardziej rower?
Dodam, że waga, która stanowi wadę custom'ów i powoduje kilka problemów jest jednocześnie ich zaletą, przynajmniej dla mnie.
Większa masa, to większa bezwładność i stabilność w połączeniu z kołami moto daję nieporównywalne lepszy nazwijmy to "komfort" jazdy w terenie. Tam gdzie na full'u wytelepie na maxa, na dużym tylko buja - płynie się przez nierówności, takich umiarkowanych oczywiście
Większa masa, to większa bezwładność i stabilność w połączeniu z kołami moto daję nieporównywalne lepszy nazwijmy to "komfort" jazdy w terenie. Tam gdzie na full'u wytelepie na maxa, na dużym tylko buja - płynie się przez nierówności, takich umiarkowanych oczywiście
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 29 sie 2023, 22:40
Re: Falcon v2 v3, kariwa, a może bardziej rower?
Trochę odgrzewam temat ale czy ktoś się orientuje gdzie można kupić Kariwę?
Czy to ma coś wspólnego z tą stroną?
https://www.electrobike.tech/
Czy to ma coś wspólnego z tą stroną?
https://www.electrobike.tech/
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 26 sie 2023, 21:43
Re: Falcon v2 v3, kariwa, a może bardziej rower?
Witajcie.
Podpinam się do tematu.
Czy gdzieś można kupić nową ramę Kariwa Lite 116mm?
Strasznie ubolewam, ze evSpark v2 nie są już produkowane.
Podpinam się do tematu.
Czy gdzieś można kupić nową ramę Kariwa Lite 116mm?
Strasznie ubolewam, ze evSpark v2 nie są już produkowane.
- Goliath
- Forumowicz
- Posty: 1320
- Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
- Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek
Re: Falcon v2 v3, kariwa, a może bardziej rower?
No właśnie... co się stało że Tomek nie produkuje już ram EVSparka
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 26 sie 2023, 21:43
Re: Falcon v2 v3, kariwa, a może bardziej rower?
Tego niestety nie wiem, podobno już jakiś dłuższy czas temu Tomek wycofał się z tego biznesu i i zajął się czymś innym. Wielka szkoda.
-
- Forumowicz
- Posty: 130
- Rejestracja: 21 wrz 2020, 22:03
Re: Falcon v2 v3, kariwa, a może bardziej rower?
Brak zainteresowania klientów. Z roku na rok zapotrzebowanie na te ramy sukcesywnie spada. mało kto buduje już takie wynalazki.
- Goliath
- Forumowicz
- Posty: 1320
- Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
- Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek
Re: Falcon v2 v3, kariwa, a może bardziej rower?
Czy ja wiem...SzczepanW2 pisze: ↑08 wrz 2023, 9:09Brak zainteresowania klientów. Z roku na rok zapotrzebowanie na te ramy sukcesywnie spada. mało kto buduje już takie wynalazki.
Zobacz jak agresywnie na runku działa Marek /kiedyś na forum pod nikiem "Graffik"/ ze swoją firmą BearEbike
Wydaje mi się, że to kwestia marketingu i reklamy...
-
- Forumowicz
- Posty: 130
- Rejestracja: 21 wrz 2020, 22:03
Re: Falcon v2 v3, kariwa, a może bardziej rower?
Akurat podejście tej firmy to nie wiem czy jest najlepszym przykładem. Jakoś nie widać tych rowerów nigdzie poza ich socialami. Poza nimi kompletna cisza w temacie, sporo osób przesiadło się na surrony.Goliath pisze: ↑12 wrz 2023, 23:12Czy ja wiem...SzczepanW2 pisze: ↑08 wrz 2023, 9:09
Brak zainteresowania klientów. Z roku na rok zapotrzebowanie na te ramy sukcesywnie spada. mało kto buduje już takie wynalazki.
Zobacz jak agresywnie na runku działa Marek /kiedyś na forum pod nikiem "Graffik"/ ze swoją firmą BearEbike
Wydaje mi się, że to kwestia marketingu i reklamy...