MID idealny?
-
- Forumowicz
- Posty: 175
- Rejestracja: 17 wrz 2020, 11:14
MID idealny?
Przy midach zawsze jest podnoszone, że niby wszystko super ale napęd dostaje w dupę i to rodzi koszty. Gdyby tak zlikwidować ten problem a jednocześnie ulepszyć rower? Rozwiązanie znane od dawna ale dopiero teraz ktoś to zrobił w ebike. Wystarczy do silnika dodać skrzynię biegów. Dostajemy w wyniku tego super lekkie tylne koło bo nie trzeba zawieszać na nim kasety, odpada również przerzutka zyskujemy elektroniczną zmianę biegów na wspólnym systemie z silnikiem więc możemy robić np. automatyczną zmianę biegów podczas zjazdów itd. Dla tych którzy narzekają na zużywający się napęd bez problemu można założyć pasek. Dostajemy również jeszcze lepsze rozłożenie masy bo ciężar skupiamy w centrum roweru i to w najniższym możliwym punkcie, przerzutka w końcu nie wystaje i nie ulega zerwaniu po pierwszym kontakcie z korzeniem. Same zalety ale czy stanie się to popularne? Pewnie nie bo trzeba zarabiać na łańcuchach, kasetach, przerzutkach...
-
- Forumowicz
- Posty: 405
- Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27
Re: MID idealny?
Kaseta waży około 250g więc to żadny zysk. Tu będzie mniej ale więcej będzie gdzie indziej np. w samym silniku. Nie ma nic za darmo. To tak jakbyś portfel przekładał z lewej kieszeni do prawej.
Dwa. Silniki będzie pewnie kosztował jakieś 2000 euro versus 1000 euro.
Mi kaseta za 60zł wystarcza na 12000km. Łańcuch za 40zł na 4000km. Nie widzę sensu odwrotu od sprawdzonego rozwiązania.
Dwa. Silniki będzie pewnie kosztował jakieś 2000 euro versus 1000 euro.
Mi kaseta za 60zł wystarcza na 12000km. Łańcuch za 40zł na 4000km. Nie widzę sensu odwrotu od sprawdzonego rozwiązania.
-
- Forumowicz
- Posty: 175
- Rejestracja: 17 wrz 2020, 11:14
Re: MID idealny?
Jak już bierzesz się za porównania to porównuj jabłka do jabłek a nie jabłka do gruszek
- czy gdzieś napisałem że będzie lżej? napisałem że masa będzie w lepszym miejscu zlokalizowana i nie będzie jej na kole a tam jest niekorzystna bo to masa nieresorowana. "Kaseta waży 250g" ta chciałbym... SRAM XX Eagle XS-1297 T-Type 370g, Sram XX Eagle AXS Transmission - 450g. Waga silnika 4kg więc pi razy drzwi masa jest sumarycznie podobna do konwencjonalnego podejścia.
- silnik będzie droższy wiadomo a czy pisałem że będzie tani. Silnik posiada elektroniczną przerzutkę ile kosztuje teraz takie rozwiązanie w tradycyjnym podejściu? Porównajmy... kupmy sobie najwspanialszego cyc photon + elektroniczną przerzutkę... będzie to kosztować 13 tys. uzyskamy i tak ulepa. Silnik nie będzie miał komunikacji z przerzutką więc brak wszelkich możliwości automatyki. Po dobrej glebie szlak trafi przerzutkę za tysiące a nawet jak przetrwa to prędzej czy później kasetę z łańcuchem za grube tysiące trzeba będzie zmienić... więc faktycznie taniocha.
Silnik nie ma konkurencji więc tani nie będzie ale dobrze że w końcu idzie to w tym kierunku jeżeli wdrożą to inni producenci będzie taniej.
- czy gdzieś napisałem że będzie lżej? napisałem że masa będzie w lepszym miejscu zlokalizowana i nie będzie jej na kole a tam jest niekorzystna bo to masa nieresorowana. "Kaseta waży 250g" ta chciałbym... SRAM XX Eagle XS-1297 T-Type 370g, Sram XX Eagle AXS Transmission - 450g. Waga silnika 4kg więc pi razy drzwi masa jest sumarycznie podobna do konwencjonalnego podejścia.
- silnik będzie droższy wiadomo a czy pisałem że będzie tani. Silnik posiada elektroniczną przerzutkę ile kosztuje teraz takie rozwiązanie w tradycyjnym podejściu? Porównajmy... kupmy sobie najwspanialszego cyc photon + elektroniczną przerzutkę... będzie to kosztować 13 tys. uzyskamy i tak ulepa. Silnik nie będzie miał komunikacji z przerzutką więc brak wszelkich możliwości automatyki. Po dobrej glebie szlak trafi przerzutkę za tysiące a nawet jak przetrwa to prędzej czy później kasetę z łańcuchem za grube tysiące trzeba będzie zmienić... więc faktycznie taniocha.
Silnik nie ma konkurencji więc tani nie będzie ale dobrze że w końcu idzie to w tym kierunku jeżeli wdrożą to inni producenci będzie taniej.
-
- Forumowicz
- Posty: 5056
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: MID idealny?
Ma konkurencje np Bafangarezystor1990 pisze: ↑17 wrz 2023, 14:43Silnik nie ma konkurencji więc tani nie będzie ale dobrze że w końcu idzie to w tym kierunku jeżeli wdrożą to inni producenci będzie taniej.
https://bafang-e.cn/en/products/motors/m-series/m445/
-
- Forumowicz
- Posty: 175
- Rejestracja: 17 wrz 2020, 11:14
Re: MID idealny?
Czy to silnik z skrzynią biegów?
Jedyną ciekawostką tego rozwiązania to wał napędowy, a tak naprawdę to nadal silnik plus przekładnia w piaście. Znów porównywania jabłek do gruszek.
Tak nadal brak konkurencji.
Jedyną ciekawostką tego rozwiązania to wał napędowy, a tak naprawdę to nadal silnik plus przekładnia w piaście. Znów porównywania jabłek do gruszek.
Tak nadal brak konkurencji.
-
- Forumowicz
- Posty: 5056
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: MID idealny?
Zacytuję Twój pierwszy post.
żadne z tych nie występuje w rozwiązaniu Bafanga. Czy będzie bardziej odporne na uszkodzenia, to inna bajka.rezystor1990 pisze: ↑17 wrz 2023, 11:08...... Same zalety ale czy stanie się to popularne? Pewnie nie bo trzeba zarabiać na łańcuchach, kasetach, przerzutkach...
-
- Forumowicz
- Posty: 405
- Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27
Re: MID idealny?
A po co komu elektroniczna przerzutka? Ja mam najtańszą za 100zł ( https://www.centrumrowerowe.pl/przerzut ... v_Id=63998 ) i biegi wchodzą tak płynnie że czasami muszę aż wizualnie sprawdzić czy faktycznie łańcuch przeskoczył!
Jeśli masz czyste pancerze to po regulacji baryłki i śruby regulującej odległość łańcucha od zębatek to wszystko musi działać poprawnie. Przerzutka to bardzo proste urządzenie oparte na sprężynie i tyle! Dalej. Ta wewnętrzna przerzutka nie działa tak płynnie w całym zakresie. Są dwa punkty gdzie wyraźnie słyszy się takie "KLONK!". Trzy. A co gdy nam się akumulator wyczerpie i czeka nas jeszcze długi podjazd? I to ma być postęp? No thanks!
Cztery. Śmieszy mnie to że tak jarasz się faktem że te pare set gram będzie przesuniete z tylnego koła do środka. Biorąc pod uwagę masę rowerzysty to ta zmiana jest tak symboliczna że aż żadna.
Jeśli masz czyste pancerze to po regulacji baryłki i śruby regulującej odległość łańcucha od zębatek to wszystko musi działać poprawnie. Przerzutka to bardzo proste urządzenie oparte na sprężynie i tyle! Dalej. Ta wewnętrzna przerzutka nie działa tak płynnie w całym zakresie. Są dwa punkty gdzie wyraźnie słyszy się takie "KLONK!". Trzy. A co gdy nam się akumulator wyczerpie i czeka nas jeszcze długi podjazd? I to ma być postęp? No thanks!
Cztery. Śmieszy mnie to że tak jarasz się faktem że te pare set gram będzie przesuniete z tylnego koła do środka. Biorąc pod uwagę masę rowerzysty to ta zmiana jest tak symboliczna że aż żadna.
Ostatnio zmieniony 17 wrz 2023, 17:38 przez Atak_Snajpera, łącznie zmieniany 4 razy.
-
- Forumowicz
- Posty: 175
- Rejestracja: 17 wrz 2020, 11:14
Re: MID idealny?
Co z tego że to nie występuje w rozwiązaniu bafanga? To nie jest równoważne z tym że rozwiązanie bafang jest jakkolwiek porównywalne z pinionem. Rozwiązanie bafanga nadaje się tylko do rowerów miejskich bo zawiera sztywny wał, który nie ma racji bytu w rowerze z tylnym zawieszeniem dalsze rozważania nie mają sensu. "Rewolucją" piniona jest zastosowanie skrzyni biegów w silniku a nie to że zastosujemy piastę z biegami i połączymy to paskiem czy wałem to już było i chodź coś pomaga to nie rozwiązuje nadal problemów a dokłada kolejne.żadne z tych nie występuje w rozwiązaniu Bafanga
-
- Forumowicz
- Posty: 175
- Rejestracja: 17 wrz 2020, 11:14
Re: MID idealny?
Zdajesz sobie sprawę że elektroniczna przerzutka to niejako efekt uboczny wprowadzonych zmian i nie to jest meritum? Przerzutka elektroniczna daje precyzję i szybkość. Tu nie trzeba utrzymywać w czystości linki ani regulować baryłkami to po protestu działa. Po za tym skoro już jest elektroniczna to można ją wykorzystać do automatycznych zmian podczas zjazdów czy zatrzymywania się.A po co komu elektroniczna przerzutka?
No i super nie wszyscy jeżdżą tylko po bułki do sklepu i jakoś tak jest że w elektrykach ludziom napędy padają szybciej a tu interwał serwisowy co 10 tys. km który polega na zmianie oleju... Więc nie mierz wszystkich swoją miarą i swoim użytkowaniem roweru. Wprowadzenie skrzyni biegów do silnika to oczywisty kierunek w motoryzacji znany już od dawna.Mi kaseta za 60zł wystarcza na 12000km. Łańcuch za 40zł na 4000km.
Super argument czujesz dyskomfort bo w dwóch miejscach słychać jakiś klik zaskakujących trybów. Przejedź się w góry ludzie elektrykami nie potrafią zmieniać przerzutek. Na podjazdach słychać co chwile trzaski kaset i łańcucha... tu kolejna zaleta pinona można zmieniać biegi pod obciążeniem, a zwykła przerzutka się do tego nie nadaje i nigdy nie będzie.Są dwa punkty gdzie wyraźnie słyszy się takie "KLONK!"
Co się stanie ? To samo co w cycu brak wspomagania więc jazda na podjeździe ponad dwudziestokilogramowym klocem ja dziękuje... Jeżeli jeżdżąc elektrykiem nie ogarniasz że trzeba go ładować no to może nie jest dla ciebie i wracaj do analoga. Tu nie ma osobnej baterii do przerzutki wiec w czym problem.A co gdy nam się akumulator wyczerpie i czeka nas jeszcze długi podjazd?
Przeczytaj ze zrozumieniem pierwszy post w całości nie jedno zdanie. Jeżeli to za dużo trudno.. nie musisz tego rozumieć.Śmieszy mnie to że tak jarasz się faktem że te pare set gram będzie przesuniete z tylnego koła do środka.
-
- Forumowicz
- Posty: 5056
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: MID idealny?
Przecież to jest dostępne już teraz, nie jest zintegrowane z silnikiem ale działa dokładnie tak samo nawet w elektryku.rezystor1990 pisze: ↑17 wrz 2023, 20:12Zdajesz sobie sprawę że elektroniczna przerzutka to niejako efekt uboczny wprowadzonych zmian i nie to jest meritum? Przerzutka elektroniczna daje precyzję i szybkość. Tu nie trzeba utrzymywać w czystości linki ani regulować baryłkami to po protestu działa. Po za tym skoro już jest elektroniczna to można ją wykorzystać do automatycznych zmian podczas zjazdów czy zatrzymywania się.A po co komu elektroniczna przerzutka?
https://www.centrumrowerowe.pl/upgrade- ... gKyUvD_BwE
pytanie co łatwiej naprawić/wymienić, samą przerzutkę elektryczną czy zintegrowaną z silnikiem.
-
- Forumowicz
- Posty: 175
- Rejestracja: 17 wrz 2020, 11:14
Re: MID idealny?
Czy gdzieś pisałem że jest nie dostępne? Pokazałem że jest oraz wskazałem wady. Nie, nie działa tak samo nie można zmieniać pod obciążeniem przerzutek, podlega podwyższonej eksploatacji piach, korzenie, kamienie, praca na "sucho", korozja oraz nie jest w przypadku srama sprzężone z elektroniką silnika. Więc jest to tylko usprawnienie konwencjonalnego podejścia a nie jego zmiana.Przecież to jest dostępne już teraz, nie jest zintegrowane z silnikiem ale działa dokładnie tak samo nawet w elektryku.
Czytanie ze zrozumieniem jednak w nardzie leży istotą tych zmian nie jest sama przerzutka elektroniczna to jest tylko konsekwencja zmian podejścia... szkoda mitrężyć czasu rozmowa jak ze ślepymi o kolorach. W motoryzacji już dawno do tego doszliśmy, że silnik najlepiej umieścić centralnie i dla zwiększenia jego efektywności należy dodać do niego przełożenia a koła powinny być jak najlżejsze aby skuteczność zawieszenia była największa.
-
- Forumowicz
- Posty: 405
- Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27
Re: MID idealny?
Ja jeżdżę cały rok do roboty rowerem , a nie po bułki. Coś ci się znowu pomyliło.No i super nie wszyscy jeżdżą tylko po bułki do sklepu i jakoś tak jest że w elektrykach ludziom napędy padają szybciej a tu interwał serwisowy co 10 tys. km który polega na zmianie oleju... Więc nie mierz wszystkich swoją miarą i swoim użytkowaniem roweru. Wprowadzenie skrzyni biegów do silnika to oczywisty kierunek w motoryzacji znany już od dawna.
Ludzie jeżdżą na manetce gazu czy na jakimś bbshd bez czujnika nacisku ,a potem szok i niedowierzanie że im się łańcuch wyciąga jak gumka z gaci.
Zarąbisty postęp! Jak mi się wyczerpie akumulator to jeszcze biegów nie będę mógł zmieniać! Facepalm.jpgCo się stanie ? To samo co w cycu brak wspomagania więc jazda na podjeździe ponad dwudziestokilogramowym klocem ja dziękuje... Jeżeli jeżdżąc elektrykiem nie ogarniasz że trzeba go ładować no to może nie jest dla ciebie i wracaj do analoga. Tu nie ma osobnej baterii do przerzutki wiec w czym problem.
Nie ma i nigdy nie będzie mida idealnego. Już fakt braku możliwości zmiany przełożeń bez zasilania dyskwalifikuje to coś.
-
- Forumowicz
- Posty: 175
- Rejestracja: 17 wrz 2020, 11:14
Re: MID idealny?
To sarkazm był ale widzę że nie ogarnąłeś.Ja jeżdżę cały rok do roboty rowerem , a nie po bułki.
Tak się składa, że zdecydowana większość rynku to rowery fabryczne, konwersje to mała nisza wystarczy pojechać gdziekolwiek w góry aby to zrozumieć. Problemy zostają niezmienne do siły człowieka dokłada się siła z silnika, napęd musi się szybciej zużywać możesz się z tym kłócić możesz nie dowierzać ale tak to działa.Ludzie jeżdżą na manetce gazu czy na jakimś bbshd bez czujnika nacisku ,a potem szok i niedowierzanie że im się łańcuch wyciąga jak gumka z gaci.
To załóż sobie dynamo bo jak się rozładuje bateria to światło zgaśnie, telefon też wyrzuć bo jak się rozładuje to google mapy też nie działają i może być problem z wróceniem z nowego szlaku. Pozostaje ci jeździć analogiem bo elektryk bez prądu jest tylko nieporadnym klocem.Zarąbisty postęp! Jak mi się wyczerpie akumulator to jeszcze biegów nie będę mógł zmieniać! Facepalm.jpg
Podejrzewam chodź nie znalazłem informacji, że zmiana biegów będzie możliwa jeszcze długo po tym jak już będzie za mało prądu do zasilania silnika, a nawet jeżeli nie to średnio rozgarnięty śmiertelnik zostawi sobie ostatnie procenty na powrót do bazy.
Czy potrafisz to zrozumieć czy nie ten mid pozbył się wad i wprowadził wiele zalet. Obrażanie się na to że rower elektryczny do pełnego funkcjonowania wymaga prądu jest co najmniej dziwne. Postęp zawsze niesie za sobą skutki można to zaakceptować albo dalej siedzieć na drzewie.Nie ma i nigdy nie będzie mida idealnego
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5885
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: MID idealny?
no mnie się podoba i już jest w simplonie i goni toto jedwabiście. autoredukcja biegu jak stajesz itd . ale cena jest sroga . chyba 65k za ten rower bylo jak się pojawił...także niestety idealne rozwiązanie ale jeszcze długo poza zasięgami normalsow
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5885
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: MID idealny?
a z atakiem to nie masz co gadać . ziomo nie rozumuje na tym samym poziomie. zresztą tu na forum malo jest ludzi naszego pokroju i zainteresowanych lataniem po górach
-
- Forumowicz
- Posty: 5056
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: MID idealny?
O przydatności danego rozwiązania decydują kupujący. Przykład z motoryzacji to silnik Wankla.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_Wankla
Idealny w swojej prostocie, bez wibracji, niska waga, największe moce z kg silnika i co, ano jest nadal tylko "ciekawostką" motoryzacyjną.
Jak w Boschu czy Yamaha zastosują to rozwiązanie będzie można mówić o rewelacji/przełomie w MID'ach.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5885
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: MID idealny?
nie muszą. i bosch i yamaha jak w to pójdą to cena również będzie podobna bo czemu nie ? te firmy nie istnieją by zbawiać świat tylko by robic kase dla akcjonariuszy. a wankel nie jest tylko ciekawostką. w mazdach jakos lata . tylko sporo pali i nie trzyma norm euro . noi jest drogi w produkcji i serwisie ... ale istnieje w masowo produkowanych samochodach a nie eksperymentach . a codo pierwszego zdania - jakby mnie było stać to bym kupił. nie jest to kwestia czy uważam to za dobry pomysł bo uważam za rewelacyjny . po prostu to droga impreza i taką pozostanie. podobnie jak superlekkie carbonowe ramy czy elektryczne sterowane przezutki . każda branża ma swoje produkty premium które nie muszą tanieć bo i tak się sprzedajątkoko pisze: ↑26 wrz 2023, 21:36O przydatności danego rozwiązania decydują kupujący. Przykład z motoryzacji to silnik Wankla.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_Wankla
Idealny w swojej prostocie, bez wibracji, niska waga, największe moce z kg silnika i co, ano jest nadal tylko "ciekawostką" motoryzacyjną.
Jak w Boschu czy Yamaha zastosują to rozwiązanie będzie można mówić o rewelacji/przełomie w MID'ach.
-
- Forumowicz
- Posty: 66
- Rejestracja: 25 lut 2022, 13:39
Re: MID idealny?
Na razie jest to nowość i posiada w sobie podatek od nowości. Moim zdanie to rozwiązanie idealne do moich zastosować a jeżdżę głównie w lesie i czasami w górach. Mam również inne podejście niż kolega Atak_Snajpera. Do idealnego zestawu w rowerze brakuje mi ramy z możliwością wymiany baterii (bo nie lubię ciężkich dużych baterii) i ceny w bardziej przystępnej przynajmniej dla mnie.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5885
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: MID idealny?
pinion juz robi przekladnie od dawna i nowoscia jest integracja z silnikiem ale to bylo logiczne i do przewidzenia . duzo nie stanieje , chyba ze bafang sie za to zabierze ale oni glupi nie sa i jak sie da zarobic to cena bedzie 10% nizsza i tyle .maglo18 pisze: ↑27 wrz 2023, 9:09Na razie jest to nowość i posiada w sobie podatek od nowości. Moim zdanie to rozwiązanie idealne do moich zastosować a jeżdżę głównie w lesie i czasami w górach. Mam również inne podejście niż kolega Atak_Snajpera. Do idealnego zestawu w rowerze brakuje mi ramy z możliwością wymiany baterii (bo nie lubię ciężkich dużych baterii) i ceny w bardziej przystępnej przynajmniej dla mnie.
codo wymiany baterii to niewiem o czym mowisz skoro w kazdym rowerze jest wyjmowalna (latwiej lub trudniej ale jest)
-
- Forumowicz
- Posty: 66
- Rejestracja: 25 lut 2022, 13:39
Re: MID idealny?
Chodzi mi o baterie którą można podłączyć ale ni z ecosystemu producenta. Większość z tego co wiem musi mieć BMS od producenta silnika i ma masę zabezpieczeń.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5885
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: MID idealny?
to wynika bezpośrednio z tych właśnie zabezpieczeń. jeśli bateria komunikuje silnikowi czy wszystko jest ok i tyle i tyle energii zostało to silnik może zwiększyć zasięg zmniejszając wspomaganie. noi marketingowo to dobrze wygląda a skoro się sprzedaje to poco obniżać cenę?
zresztą nawet bafang tak zrobił z m265