E-MTB z Specialized Enduro Carbon
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: 30 sie 2023, 6:37
- Lokalizacja: Legnica
E-MTB z Specialized Enduro Carbon
Cześć
Chcę przerobić swojego Speca Enduro 2016 na elektryka, jednak ma to być rower ze wspmaganiem a nie elektryczny motorower.
Na mechanice trochę się znam, jednak nie mam pojęcia o elektronice i tu bardzo bym prosił o Waszą pomoc.
Wstępnie myślę nad silnikiem TSDZ2B, zależy mi by silnik nie był zbyt duży,. Z powodu konstrukcji ramy, silnik raczej musi być pod suportem. Na baterię też chciałbym wydrukować osłonę pasującą do ramy (między sterami a suportem) bo te bidonowe średnio mi się podobają - ale to już szczegóły.
Polecano mi też ten silnik, ale nie wiem czy aż tak mocny jest mi potrzebny.
https://www.pswpower.com/products/tsdz8 ... -vlcd5-292
Zależy mi by można robić rowerem trasy około 50km i przewyższenia w granicach 1500m.
Ze znalezionych informacji w necie wiem, że w silnikach TSDZ warto wymienić łożyska na suporcie i jednokierunkowe pod dużą zębatką, warto też wstawić czujnik temperatury.
Z tego co znalazłem w necie wiem, że chyba potrzebuję wersję z open firmware - bym mógł sobie sam ustawić moc wspomagania na poszczególnych trybach jazdy.
Manetki raczej nie potrzebuję, bo lubię pedałować .
Gdzieś czytałem że nie można stać w pedałach przy silnikach z czujnikiem nacisku, inni twierdzą że to nie problem.
Na początek, czy silnik TSDZ2B to dobry wybór?
Z góry dziękuję za Waszą pomoc, wiedzę i rady
Chcę przerobić swojego Speca Enduro 2016 na elektryka, jednak ma to być rower ze wspmaganiem a nie elektryczny motorower.
Na mechanice trochę się znam, jednak nie mam pojęcia o elektronice i tu bardzo bym prosił o Waszą pomoc.
Wstępnie myślę nad silnikiem TSDZ2B, zależy mi by silnik nie był zbyt duży,. Z powodu konstrukcji ramy, silnik raczej musi być pod suportem. Na baterię też chciałbym wydrukować osłonę pasującą do ramy (między sterami a suportem) bo te bidonowe średnio mi się podobają - ale to już szczegóły.
Polecano mi też ten silnik, ale nie wiem czy aż tak mocny jest mi potrzebny.
https://www.pswpower.com/products/tsdz8 ... -vlcd5-292
Zależy mi by można robić rowerem trasy około 50km i przewyższenia w granicach 1500m.
Ze znalezionych informacji w necie wiem, że w silnikach TSDZ warto wymienić łożyska na suporcie i jednokierunkowe pod dużą zębatką, warto też wstawić czujnik temperatury.
Z tego co znalazłem w necie wiem, że chyba potrzebuję wersję z open firmware - bym mógł sobie sam ustawić moc wspomagania na poszczególnych trybach jazdy.
Manetki raczej nie potrzebuję, bo lubię pedałować .
Gdzieś czytałem że nie można stać w pedałach przy silnikach z czujnikiem nacisku, inni twierdzą że to nie problem.
Na początek, czy silnik TSDZ2B to dobry wybór?
Z góry dziękuję za Waszą pomoc, wiedzę i rady
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5888
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: 30 sie 2023, 6:37
- Lokalizacja: Legnica
Re: E-MTB z Specialized Enduro Carbon
No właśnie nie mogłem z kompa odpalić edytora szczegółowego.
Rower wygląda dokladnie tak.
https://cdn.shopify.com/s/files/1/1075/ ... 8x2048.JPG
Rower wygląda dokladnie tak.
https://cdn.shopify.com/s/files/1/1075/ ... 8x2048.JPG
-
- Forumowicz
- Posty: 405
- Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27
Re: E-MTB z Specialized Enduro Carbon
Cyc stealth by ci wszedł w ten trójkąt nad zębatką. Dzięki temu miałbyś ten sam prześwit co teraz.
Przykład innego użytkownika z tego forum
download/file.php?id=19545&mode=view
Największy problem to gdzie ty chcesz akumulator zainstalować w tak przekombinowanej ramie?
Przykład innego użytkownika z tego forum
download/file.php?id=19545&mode=view
Największy problem to gdzie ty chcesz akumulator zainstalować w tak przekombinowanej ramie?
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5888
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: 30 sie 2023, 6:37
- Lokalizacja: Legnica
Re: E-MTB z Specialized Enduro Carbon
Skoro u niego wszedł, to i u mnie powinien wejść, bo mam ramę XL.Atak_Snajpera pisze: ↑01 wrz 2023, 23:02Cyc stealth by ci wszedł w ten trójkąt nad zębatką. Dzięki temu miałbyś ten sam prześwit co teraz.
....
Największy problem to gdzie ty chcesz akumulator zainstalować w tak przekombinowanej ramie?
A ten CYC z napędem łańcuchem nie będzie jakiś mega ciężki?
Widziałem wcześniej na googl'u takie przeszczepy ale troche dziwne się wydawały - wydaje mi się że jednak TSDZ jest zgrabniejszy, tyle mocy co ma CYC mi raczej nie trzeba.
Odnośnie Aku - chciałem go dac pod ramą, od sterów do suportu - zrobić z laminatu, lub druk 3D, taką " rynnę" dopasowaną do kształtu ramy. Może być nawet trochę szersza od oryginalnej ramy.
Tam między ramą a kołem jest dużo miejsca, sprawdzałem na ściśniętym - bez powietrza - amorze.
Ps. Teraz muszę o tym CYC stealth, poczytać... A już myślałem że coś wiem o TSDZ
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5888
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: E-MTB z Specialized Enduro Carbon
w cenie cyca kupujesz inna ramę i przekladasz graty i jeszcze masz na baterię
w takiej ramie zmieścisz każdy silnik i jeszcze sie miesci bidon dp5 na 21700
https://www.olx.pl/d/oferta/nowa-rama-f ... UhZP5.html
w takiej ramie zmieścisz każdy silnik i jeszcze sie miesci bidon dp5 na 21700
https://www.olx.pl/d/oferta/nowa-rama-f ... UhZP5.html
-
- Forumowicz
- Posty: 405
- Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27
Re: E-MTB z Specialized Enduro Carbon
Cyc waży tyle co tsdz2b. Możesz również rozważyć cyc photon jak chcesz coś zgrabniejszego.
https://external-preview.redd.it/cyc-ph ... f97c1b57d6
https://external-preview.redd.it/cyc-ph ... f97c1b57d6
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5888
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: E-MTB z Specialized Enduro Carbon
tiaaa , dobry deal
imho rama nie nadaje sie do elektryfikacji w sensownych pieniądzach
cena roweru plus silnika plus zabawy z bateria pewnie zbliży się mocno do gotowca nieulepa
imho rama nie nadaje sie do elektryfikacji w sensownych pieniądzach
cena roweru plus silnika plus zabawy z bateria pewnie zbliży się mocno do gotowca nieulepa
-
- Forumowicz
- Posty: 405
- Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27
Re: E-MTB z Specialized Enduro Carbon
Z drugiej strony pakować się w tandetny silniczek tsdz2 to również kiepski deal. Jego kasa , jego deal...
Ps. Photon kosztuje z wysyłką do Polski 1070 USD.
Po podatkach i cłach wyjdzie 1400 USD (5800 zł)
Ps. Photon kosztuje z wysyłką do Polski 1070 USD.
Po podatkach i cłach wyjdzie 1400 USD (5800 zł)
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5888
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: E-MTB z Specialized Enduro Carbon
to mowie ze tsdz8Atak_Snajpera pisze: ↑02 wrz 2023, 12:54Z drugiej strony pakować się w tandetny silniczek tsdz2 to również kiepski deal. Jego kasa , jego deal...
Ps. Photon kosztuje z wysyłką do Polski 1070 USD.
Po podatkach i cłach wyjdzie 1400 USD (5800 zł)
sam wiesz ze kupowanie w chinach to proszenie się o kłopoty , w polsce masz pl gwarancje i nawet możesz podać typa do sądu. chłopaki na endlessie maja takie czasy reakcji na cyca ze głowa mała
-
- Forumowicz
- Posty: 405
- Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27
Re: E-MTB z Specialized Enduro Carbon
Dlatego swojego photona w przyszłości będę zamiawiać z fasterbikes.eu. Wyjdzie trochę taniej bo można kupić sam silnik i zębatkę. Wyświetlacz kompatybilny 750c już mam, czujnik prędkości też i manetkę. Korby sobie kupię jakieś tanie z alegro za 70zł.
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: 30 sie 2023, 6:37
- Lokalizacja: Legnica
Re: E-MTB z Specialized Enduro Carbon
Bardzo dziękuję chłopaki za wszelkie sugestie, cieszę się że jest to forum i można trochę korzystać z wiedzy i doświadczenia innych.
Tak, koszt silnika około 6 tys plus bateria, do tego cena roweru... Moim zdaniem to trochę traci sens dla mnie - bo tak jak piszecie, cena zbliża się do ceny gotowego e-bika ze sklepu.
Owszem sporo myślałem na gotowymi enduro typu Dartmoor r
e-Thunderbird CF, ale po pierwsze to cena zwykle ponad 20 tys za tego typu sprzęty.
Po drugie kilka razy spotkałem się z opinią, że są duże problemy z serwisowaniem silników np. Shimano lub Brose, po skończeniu gwarancji i najlepiej takie rowery sprzedawać tuż przed końcem gwarancji i kupować następny rower.
Ponoć do Shimano nie ma szans kupić części tylko trzeba cały silnik za około 5 tys
Odnośnie silników TSDZ, ogladałem trochę materiałów od bikel.pl i rozumiem potrzebę serwisowania, jeżdżę też zawodniczym enduro KTM EXC który wymaga częstych serwisów i to nie problem dla mnie.
Chcę sobie zrobić rower E-enduro, bo uwielbiam jeździć po górkach, a mam już 48 i fajnie by czasem na podjazdach mieć wspomaganie
Bardziej mnie zastanawia problem z nowymi TSDZ z wgraniem
otwartego oprogramowania, by sobie ustawić różne parametry wspomagania itp. Choć czytam, że tu na grupie ludzie do 2B wgrywają soft. Nie wiem tylko jak z tymi nowymi w wersji 8, ktoś to ma i liftował?
Ps. Dodam że na podjazdach używam przełożenia 28 na blacie i 46 z tylu i takie mogę mieć ze wspomaganiem, to nie problem.
Tak, koszt silnika około 6 tys plus bateria, do tego cena roweru... Moim zdaniem to trochę traci sens dla mnie - bo tak jak piszecie, cena zbliża się do ceny gotowego e-bika ze sklepu.
Owszem sporo myślałem na gotowymi enduro typu Dartmoor r
e-Thunderbird CF, ale po pierwsze to cena zwykle ponad 20 tys za tego typu sprzęty.
Po drugie kilka razy spotkałem się z opinią, że są duże problemy z serwisowaniem silników np. Shimano lub Brose, po skończeniu gwarancji i najlepiej takie rowery sprzedawać tuż przed końcem gwarancji i kupować następny rower.
Ponoć do Shimano nie ma szans kupić części tylko trzeba cały silnik za około 5 tys
Odnośnie silników TSDZ, ogladałem trochę materiałów od bikel.pl i rozumiem potrzebę serwisowania, jeżdżę też zawodniczym enduro KTM EXC który wymaga częstych serwisów i to nie problem dla mnie.
Chcę sobie zrobić rower E-enduro, bo uwielbiam jeździć po górkach, a mam już 48 i fajnie by czasem na podjazdach mieć wspomaganie
Bardziej mnie zastanawia problem z nowymi TSDZ z wgraniem
otwartego oprogramowania, by sobie ustawić różne parametry wspomagania itp. Choć czytam, że tu na grupie ludzie do 2B wgrywają soft. Nie wiem tylko jak z tymi nowymi w wersji 8, ktoś to ma i liftował?
Ps. Dodam że na podjazdach używam przełożenia 28 na blacie i 46 z tylu i takie mogę mieć ze wspomaganiem, to nie problem.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5888
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: E-MTB z Specialized Enduro Carbon
dla ciebie nie ale naped dostaje w dupe a 28 na silniku chyba nie założysz. ja bym teraz szedł w tsdz8 bo gosc na włoskim forum zachwala . jest większy ale 750w bez ściemy. natomiast poważnie pomyślałbym nad zmianą ramy bo karbon i to tak skomplikowany to same problemy . ani wiercić ani miejsca niema .
http://www.jobike.it/forum/topic.asp?TOPIC_ID=82164
http://www.jobike.it/forum/topic.asp?TOPIC_ID=82164
-
- Forumowicz
- Posty: 405
- Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27
Re: E-MTB z Specialized Enduro Carbon
Faktycznie może lepiej byłoby sprzedać to co masz teraz i kupić rower z mniej przekombinowaną aluminiową ramą tak abyś mógł tam zainstalować zwykły akumulator bidonowy.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5888
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: 30 sie 2023, 6:37
- Lokalizacja: Legnica
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5888
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: E-MTB z Specialized Enduro Carbon
w te rame wsadzisz dowolny , tsdz2 tsdz8 bafang m410 m500 m600 ...
tniesz na wodzie adapter i czesc
https://www.emtbforums.com/threads/teas ... %AB.30509/
-
- Forumowicz
- Posty: 244
- Rejestracja: 26 mar 2020, 13:02
- Lokalizacja: Kutno, Łódzkie
Re: E-MTB z Specialized Enduro Carbon
ja ujeżdżam e8000 po modach 1500w i manetka fajnie to jeździ rower z baterią 1456wh waży 28kg
kupując tą ramę natrafisz na problem z hakiem przerzutki - trzeba rzeźbić
Ostatnio zmieniony 03 wrz 2023, 22:17 przez molpiku, łącznie zmieniany 1 raz.
Maciej
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5888
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: E-MTB z Specialized Enduro Carbon
rozwin temat
-
- Forumowicz
- Posty: 244
- Rejestracja: 26 mar 2020, 13:02
- Lokalizacja: Kutno, Łódzkie
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: 30 sie 2023, 6:37
- Lokalizacja: Legnica
Re: E-MTB z Specialized Enduro Carbon
A znasz/widziałeś gdzieś takie ramy o geometrii do zawieszenia o skoku 150/160?
Przy tej cenie rzeczywiście wymiana ramy najsensowniejsza i tak jak piszesz potem można zrobić adapter do dowolnego silnika.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5888
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: E-MTB z Specialized Enduro Carbon
te ramy typ sprzedaje w cenie złomu wiec juz sie w zyciu taka sytuacja nie powtórzy , normalnie taka rama to koszt ok 3ptysie
-
- Forumowicz
- Posty: 244
- Rejestracja: 26 mar 2020, 13:02
- Lokalizacja: Kutno, Łódzkie
Re: E-MTB z Specialized Enduro Carbon
Tylko należy pamiętać że to surowa pospawana rama bez osiek, łożysk, dystansów i haka którego nie da się kupić. Jeździ się na niej fajnie bigfoot works w Gdańsku wytrzymała choć nie szalałem bo trochę brak umiejętności.
Mam na niej dwa rowery 130 skoku z przodu rockshox recon trochę brakuje mu sztywności (taty) i 170 zeb ultamate charger 3 i czuć sztywność (mój) rama znosi to nic nie strzela. Dobrze hamuje nie podbija tylnego koła i wytrzymuje sainty 820 na tarczach 203mm.
Maciej
-
- Forumowicz
- Posty: 175
- Rejestracja: 17 wrz 2020, 11:14
Re: E-MTB z Specialized Enduro Carbon
Dokładnie.. rama w okazyjnej cenie ale trzeba dorobić podkładki, tulejki, sworznie, łożyska to już formalność. Żeby to ogarnąć trzeba być "technicznym" człowiekiem oraz mieć dostęp do taniego tokarza który będzie chciał zająć takimi pierdami i to kilka razy bo może pierwsze prototypy będą wymagać korekty. Dorobienie samego adaptera jak ktoś tą drogę przejdzie już nie będzie problemem ale trzeba liczyć się z tym, że jak w przykładzie dla M600 suport obniżył się o 14mm względem oryginału i pewnie pedała nie są ustawione równo od osi ramy ponieważ każdy silnik ma inny offset pomiędzy osią ramy a osią silnika.Tylko należy pamiętać że to surowa pospawana rama bez osiek, łożysk, dystansów i haka którego nie da się kupić
Temat wart rozważenia dla majsterkowiczów ja zachęcam ludzi do składania bafangów na dedykowanych ramach i to dla ludzi zbyt duże wyzwanie a co dopiero dorabianie tulejek do fulla, adapterów itd.
To ciekawe bafang ilekroć chciał przekroczyć 1000W w silnikach kończyło się to zmieleniem nylonu. Dlatego M620 i M560 mają stalowe zębatki a M600 został wykastrowany softowo aby nie podać pełnej mocy przy niskiej kadencji.ja ujeżdżam e8000 po modach 1500w
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5888
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: E-MTB z Specialized Enduro Carbon
dlatego kosztuje 400 a nie 3 tysiące ... pokażesz swój projekt ? tym bardziej że już ją poskładałeś więc dysponujesz wiedzą ?molpiku pisze: ↑04 wrz 2023, 14:16Tylko należy pamiętać że to surowa pospawana rama bez osiek, łożysk, dystansów i haka którego nie da się kupić. Jeździ się na niej fajnie bigfoot works w Gdańsku wytrzymała choć nie szalałem bo trochę brak umiejętności.
Mam na niej dwa rowery 130 skoku z przodu rockshox recon trochę brakuje mu sztywności (taty) i 170 zeb ultamate charger 3 i czuć sztywność (mój) rama znosi to nic nie strzela. Dobrze hamuje nie podbija tylnego koła i wytrzymuje sainty 820 na tarczach 203mm.
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: 30 sie 2023, 6:37
- Lokalizacja: Legnica
Re: E-MTB z Specialized Enduro Carbon
W swoim specu wymieniałem łożyska w ramie, kiedyś robiłem flansze by połączyć silnik z inną skrzynią biegów w notocyklu, więc chyba bym ogarnął.rezystor1990 pisze: ↑04 wrz 2023, 15:39... trzeba dorobić podkładki, tulejki, sworznie, łożyska to już formalność. Żeby to ogarnąć trzeba być "technicznym" człowiekiem oraz mieć dostęp do taniego tokarza który będzie chciał zająć takimi pierdami i to kilka razy bo może pierwsze prototypy będą wymagać korekty. Dorobienie samego adaptera jak ktoś tą drogę przejdzie już nie będzie problemem ...
Dla mnie problemem jest geometria, chciałbym mieć np zawias 150 i 160 z przodu. Paweł z Endurofiny zmienił przód na Zeba 170 z Pika 160 i dorabiał tulejki bo trudno bylo jego specem jechać.
Generalnie jak już mam robić rzeźbę to przynajmniej taką jak chcę a nie bo akurat taka rama była tania.
Znalazlem taką ramę, cena też znośna i mam 60 km by poogladać.z tego łoża pod Brose też by trzeba jakieś adaptery wyprowadzić pod inny silnik.
https://allegro.pl/oferta/rama-speciali ... 3746377722.
Tylko nie wiem czy uchwyt wahacza nie jest częścią silnika w tym modelu, jeszcze nie patrzyłem na necie.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5888
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: E-MTB z Specialized Enduro Carbon
ja tam do ram z widelcem 100 wsadzam widelec 140 i nie czuje roznicy na minus ...
rama pod speca o tyle ciulata ze nie wejdzie bidon tylko pakiet wewnetrzny .
codo lepienia i samojebki - no taka jest natura DIY ze nie zawsze sie SKŁADA z klocków , czasem sie jednak BUDUJE ...
btw jest w wątku kolega który tę ramę już poskładał ale jakoś wiedzą się nie chce dzielić a u mnie był ziomek który też to już poskładał , nie jest to jakiś lot w kosmos
https://photos.app.goo.gl/Kxtnw4dkbojrYMBw5
rama pod speca o tyle ciulata ze nie wejdzie bidon tylko pakiet wewnetrzny .
codo lepienia i samojebki - no taka jest natura DIY ze nie zawsze sie SKŁADA z klocków , czasem sie jednak BUDUJE ...
btw jest w wątku kolega który tę ramę już poskładał ale jakoś wiedzą się nie chce dzielić a u mnie był ziomek który też to już poskładał , nie jest to jakiś lot w kosmos
https://photos.app.goo.gl/Kxtnw4dkbojrYMBw5
Ostatnio zmieniony 04 wrz 2023, 20:32 przez pxl666, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: 30 sie 2023, 6:37
- Lokalizacja: Legnica
Re: E-MTB z Specialized Enduro Carbon
Tak, pokaż prosze te swoje maszyny i napisz coś więcej, jakie silniki itd...
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: 30 sie 2023, 6:37
- Lokalizacja: Legnica
Re: E-MTB z Specialized Enduro Carbon
Wiesz gdyby ktos miał już takiego składaka to bym się przejechał blabla carem by pomacać organoleptycznie co i jak.pxl666 pisze: ↑04 wrz 2023, 20:27ja tam do ram z widelcem 100 wsadzam widelec 140 i nie czuje roznicy na minus ...
rama pod speca o tyle ciulata ze nie wejdzie bidon tylko pakiet wewnetrzny ....
btw jest w wątku kolega który tę ramę już poskładał ale jakoś wiedzą się nie chce dzielić a u mnie był ziomek który też to już poskładał , nie jest to jakiś lot w kosmos
A nie jest tak że można zamówić aku do konkretnej obudowy? Lub druknąć 3D jakiś pasujący kształt?
Jasne że nie jest to lot w kosmos, tym bardziej jak mam w domu dwa enduro fulle (mój i mojej dziewczyny) zatem analogicznie mogę narysować tokarzowi potrzebne tulejki itp...
-
- Forumowicz
- Posty: 244
- Rejestracja: 26 mar 2020, 13:02
- Lokalizacja: Kutno, Łódzkie
Re: E-MTB z Specialized Enduro Carbon
Silnik e8000
Napęd 1x10
https://drive.google.com/drive/folders/ ... GVi9Nhq5I0
Projekt po dołożeniu czujnika pas (obecie tylko manetka) będzie na sprzedaż bo kolejne projekty w głowie lecz niestety brak funduszy.
Tak długo odpisuje bo dziś zaczyna się mój dalszy etap edukacji 3 klasa technikum elektronicznego.
Maciej
-
- Forumowicz
- Posty: 405
- Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27
Re: E-MTB z Specialized Enduro Carbon
Nie wygląda to estetycznie w porównaniu do tego co zrobił tamty użytkownik na cyc stealth. Że wam się chce tracić czas na takie rzeźbienie. A może wcale ci niepotrzebny rower typu full. Skaczesz nim po singletrackach?
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5888
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: E-MTB z Specialized Enduro Carbon
molpiku a nie możesz normalnie opisać jak poskładałeś ramę . jakie tulejki łożyska śruby itd. jak rozwiązałeś problem haka itd ...?
kwestia baterii jest indywidualna ale ja uważam że typowy zdejmowany bidon daje największe mozliwosci konfiguracyjne . jest najłatwiejszy do wymiany i najtańszy przy okazji . można zdechniety silnik typu shimano normalnie zasilić zewnętrznym sterownikiem ale z pasem będzie to prymitywny zerojedynkowy bafang ... już lepiej podawać moc z manetki bo ma się wtedy nad nią pełna kontrolę
kwestia baterii jest indywidualna ale ja uważam że typowy zdejmowany bidon daje największe mozliwosci konfiguracyjne . jest najłatwiejszy do wymiany i najtańszy przy okazji . można zdechniety silnik typu shimano normalnie zasilić zewnętrznym sterownikiem ale z pasem będzie to prymitywny zerojedynkowy bafang ... już lepiej podawać moc z manetki bo ma się wtedy nad nią pełna kontrolę
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5888
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: E-MTB z Specialized Enduro Carbon
sam stealth jest nieestetyczny . drugą część pytania przemilczę bo szkoda czasu .Atak_Snajpera pisze: ↑04 wrz 2023, 21:19Nie wygląda to estetycznie w porównaniu do tego co zrobił tamty użytkownik na cyc stealth. Że wam się chce tracić czas na takie rzeźbienie. A może wcale ci niepotrzebny rower typu full. Skaczesz nim po singletrackach?
-
- Forumowicz
- Posty: 244
- Rejestracja: 26 mar 2020, 13:02
- Lokalizacja: Kutno, Łódzkie
Re: E-MTB z Specialized Enduro Carbon
W tym problem ze oski sam dorabiałem i nigdzie nie zapisywałem wymiarów. Hak jest przykręcony do nakrętki w która wchodzi os koła. W jedna nakrętkę wchodzi z jednej oska koła z drugiej śruba trzymająca hak najtańszy najprostszy chyba nawet stalowy.pxl666 pisze: ↑04 wrz 2023, 21:26molpiku a nie możesz normalnie opisać jak poskładałeś ramę . jakie tulejki łożyska śruby itd. jak rozwiązałeś problem haka itd ...?
kwestia baterii jest indywidualna ale ja uważam że typowy zdejmowany bidon daje największe mozliwosci konfiguracyjne . jest najłatwiejszy do wymiany i najtańszy przy okazji . można zdechniety silnik typu shimano normalnie zasilić zewnętrznym sterownikiem ale z pasem będzie to prymitywny zerojedynkowy bafang ... już lepiej podawać moc z manetki bo ma się wtedy nad nią pełna kontrolę
Bateria kosztowała nawet nie polowe bidonu.
Maciej
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: 30 sie 2023, 6:37
- Lokalizacja: Legnica
Re: E-MTB z Specialized Enduro Carbon
No ten widelec trochę zmienia kąt główki.Atak_Snajpera pisze: ↑04 wrz 2023, 21:19Nie wygląda to estetycznie w porównaniu do tego co zrobił tamty użytkownik na cyc stealth. Że wam się chce tracić czas na takie rzeźbienie.
Mi jednak Stealth z tym łańcuchem nie pasuje wizualnie i wyglada jak z Mad Maxa z Gibsonem.
quote=Atak_Snajpera post_id=121261 time=1693855161 user_id=4520]
A może wcale ci niepotrzebny rower typu full. Skaczesz nim po singletrackach?
[/quote]
Tak jeżdżę, 2 tygodnie temu byłem na Małej Fatrze i właśnie jak tam mnie wyprzedzali goście na e-mtb na podjazdach stwierdziłem że czas na wspomaganie
A godzinę jazdy od domu autem, mam Rudawy Janowickie, gdzie jest sporo skalistych szlaków - które bardzo lubię
BTW odnośnie robienia czegoś samemu, myślę że daje to satysfakcję, a plus to czasem koszty, np. Gdy wymieniam w swoim KTM; olej w silniku, zawieszeniu i sprawdzę luzy zaworowe to zajmie mi to pół dnia, a kolega za to w serwisie płaci 1 tys.
Z Rowerem oczywiście liczy się też efekt by to jeździło, a nie sama sztuka dla sztuki.
Stąd ta dyskusja, wymiana doświadczeń i porady - by nie wyważać otwartych drzwi.
Ostatnio zmieniony 05 wrz 2023, 7:47 przez Mirek-XC, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: 30 sie 2023, 6:37
- Lokalizacja: Legnica
Re: E-MTB z Specialized Enduro Carbon
A możesz proszę zrobić fotkę tego haka i podesłać?
Dzisiaj jadę do Wrocka po pracy i zobaczę te ramy.
Amortyzatory Zeb 180 chyba nawet w najtańszej wersji mają blokadę na 150mm więc można to na pojazdach użyć, by trochę kąt całego roweru zmienić.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5888
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: E-MTB z Specialized Enduro Carbon
w moim marinie oryginalnie był 130 . wrzuciłem 180 i podjeżdżam jak stary ...
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5888
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: E-MTB z Specialized Enduro Carbon
możesz pokazać foty tego haka z bliska ?molpiku pisze: ↑04 wrz 2023, 21:32W tym problem ze oski sam dorabiałem i nigdzie nie zapisywałem wymiarów. Hak jest przykręcony do nakrętki w która wchodzi os koła. W jedna nakrętkę wchodzi z jednej oska koła z drugiej śruba trzymająca hak najtańszy najprostszy chyba nawet stalowy.pxl666 pisze: ↑04 wrz 2023, 21:26molpiku a nie możesz normalnie opisać jak poskładałeś ramę . jakie tulejki łożyska śruby itd. jak rozwiązałeś problem haka itd ...?
kwestia baterii jest indywidualna ale ja uważam że typowy zdejmowany bidon daje największe mozliwosci konfiguracyjne . jest najłatwiejszy do wymiany i najtańszy przy okazji . można zdechniety silnik typu shimano normalnie zasilić zewnętrznym sterownikiem ale z pasem będzie to prymitywny zerojedynkowy bafang ... już lepiej podawać moc z manetki bo ma się wtedy nad nią pełna kontrolę
Bateria kosztowała nawet nie polowe bidonu.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5888
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
-
- Forumowicz
- Posty: 244
- Rejestracja: 26 mar 2020, 13:02
- Lokalizacja: Kutno, Łódzkie
Re: E-MTB z Specialized Enduro Carbon
Będę mieć na sprzedaż kilka silników Shimano do przerobienia pod zewnętrzny sterownik. 300zł silnik + instrukcja przerobienia. Do silnika potrzeba sterownika, korby, zębatki, nakrętki blokującej zębatkę. W wyborze każdej części pomogę - dam link.
Maciej
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5888
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: E-MTB z Specialized Enduro Carbon
a nie myslałeś wyprodukować i sprzedać zestawy tulejek i łożysk ? bo miałbym 4 klientów np
-
- Forumowicz
- Posty: 244
- Rejestracja: 26 mar 2020, 13:02
- Lokalizacja: Kutno, Łódzkie
Re: E-MTB z Specialized Enduro Carbon
Myślałem tylko do swojego roweru sam robiłem z ręki bez tokarki a tyle sztuk to tokarza musiałbym poszukać.
Jest spora szansa że będę na cnc robić haki do ram które będą na sprzedaż.
Jest spora szansa że będę na cnc robić haki do ram które będą na sprzedaż.
Maciej
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5888
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: E-MTB z Specialized Enduro Carbon
tuleje robiłeś z reki ?
na haki mam klientów także czekamy ...
-
- Forumowicz
- Posty: 244
- Rejestracja: 26 mar 2020, 13:02
- Lokalizacja: Kutno, Łódzkie
Re: E-MTB z Specialized Enduro Carbon
Tak tulejki robiłem ręcznie wkrętarka, szlifierka i gwintowniki.
Tylko nie wiem jaka będzie cena za haki bo nie wiem ile będzie kosztować wycięcie na cnc
Maciej
-
- Forumowicz
- Posty: 66
- Rejestracja: 25 lut 2022, 13:39
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5888
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
-
- Forumowicz
- Posty: 244
- Rejestracja: 26 mar 2020, 13:02
- Lokalizacja: Kutno, Łódzkie
Re: E-MTB z Specialized Enduro Carbon
Zwykłe 3 można by to zrobić na plazmie ale precyzja kiepska i później tylko 2 gwinty.
Maciej