Co masz na myśl na magnesie?
To znaczy że bez magnesu jest 4,2V a jak przyłożysz magnes to masz 0V więc prawidłowo zmienia się pole więc zmienia się stan na czujniku halla.
Co masz na myśl na magnesie?
Nadal pomiary z cyklu"perpetuum mobile". Ale na poważnie, czujnik halla/speed w silniku ogólnie działa prawidłowo. Ma dwa stany "niski" i "wysoki". Jak mniemam, przy pomiarze miedzy masą a białym przewodem, bez magnesu nad hallem, jest "wysoki" stan (+4.2 V), z magnesem jest "niski" stan (zero V). Tak więc przejdźmy do sterownika.
Opisujesz instrukcję do innego sterownika i wyświetlacza ale on ma inny sterownik i inny LCD
Dostępne aktualnie sterowniki Dongguan Jinhui Controller są zapewne typu "GT"
dokładnie tak jak piszesz
Bo z wcześniejszego Twojego opisu wynika że;Przemekr pisze: ↑13 mar 2024, 21:54Jak mniemam, przy pomiarze miedzy masą a białym przewodem, bez magnesu nad hallem, jest "wysoki" stan (+4.2 V), z magnesem jest "niski" stan (zero V).
tak dokładnie jest ale tylko wtedy jak jest odłączony przewód speed .
bo po podłączeniu speed do białego nie ma żadnego napięcia.
Jeżeli ten pomiar jest prawidłowy, i napięcie wejścia "speed/temperatura" zmienia się faktycznie od 0.2 do 2.5 V, czyli względem masy rośnie (stąd potrzebuję prawidłowego odczytu tego napięcia), to by wskazywało że potrzebny jest inny typ czujnika. Ten który masz w silniku, zwiera "cyfrowy" stan wysoki wejścia "speed" +4.2 V do masy w momencie przejścia magnesu przed hallem. W Twoim sterowniku, być może, potrzebny jest "analogowy" czujnik zero do 4 V, lub "cyfrowy", lecz z odwrotną polaryzacją do obecnego układu, czyli zero bez magnesu nad czujnikiem i 4.2 V z magnesem nad czujnikiem.
No właśnie a na fioletowym zmienia się napięcie podczas przyspieszania A jaki inny ten czujnik miał by być to kupię i sprawdzę. A jeszcze jedno bo chyba źle sprawdzałem - stykałem fioletowy do czerwonego ( omijając czujnik ) i licznik nic nie wskazywał a chyba powinienem do czarnego tak ?tkoko pisze: ↑14 mar 2024, 7:41Bo z wcześniejszego Twojego opisu wynika że;Przemekr pisze: ↑13 mar 2024, 21:54Jak mniemam, przy pomiarze miedzy masą a białym przewodem, bez magnesu nad hallem, jest "wysoki" stan (+4.2 V), z magnesem jest "niski" stan (zero V).
tak dokładnie jest ale tylko wtedy jak jest odłączony przewód speed .
bo po podłączeniu speed do białego nie ma żadnego napięcia.
Jeżeli ten pomiar jest prawidłowy, i napięcie wejścia "speed/temperatura" zmienia się faktycznie od 0.2 do 2.5 V, czyli względem masy rośnie (stąd potrzebuję prawidłowego odczytu tego napięcia), to by wskazywało że potrzebny jest inny typ czujnika. Ten który masz w silniku, zwiera "cyfrowy" stan wysoki wejścia "speed" +4.2 V do masy w momencie przejścia magnesu przed hallem. W Twoim sterowniku, być może, potrzebny jest "analogowy" czujnik zero do 4 V, lub "cyfrowy", lecz z odwrotną polaryzacją do obecnego układu, czyli zero bez magnesu nad czujnikiem i 4.2 V z magnesem nad czujnikiem.
Jest jeszcze możliwość że wejście jest uszkodzone, lub "skośne oczka" wymyśliły jeszcze inne przeznaczenie tego przewodu. Potrzebny schemat/datascheet sterownika
Nie wygląda na to żeby fioletowy przewód był od "temperatury", bo takie wejście musi mieć STAŁE napięcie odniesienia wejścia termistora, gdyż inaczej wyniki pomiaru temperatury były losowe. Dopiero zmiana oporu termistora powoduje zmianę napięcia tego wejścia.
A teraz jaki masz sterownik ? Cały czas sądziłem że sterownik pozostał bez zmian.
Jak ręcznie to impulsy do czarnego wszystkie czujniki halla do rowerów to czujnik zwiera do minusa można nawet dać kontaktron magnetyczny który ma tylko dwa przewody który tylko zwiera do minusa i licznik prędkości powinien działać.
nie no pisałem na początku że zmieniłem sterownik i wyświetlacz na inny nawet link podałem.
zaraz sprawdzę jeszcze raz.Dede pisze: ↑14 mar 2024, 18:11Jak ręcznie to impulsy do czarnego wszystkie czujniki halla do rowerów to czujnik zwiera do minusa można nawet dać kontaktron magnetyczny który ma tylko dwa przewody który tylko zwiera do minusa i licznik prędkości powinien działać.
To przewód z sterownika bez żadnych podłączonych przewodów to powinien być stan wysoki a impulsy powinien być do minusa.
Jeśli robiłeś impulsy z czerwonym to źle bo nie było impulsów do masy bo cały czas był stan wysoki.
Problem w tym, że jeżeli pomiary są wiarygodne, to fioletowy przewód ma niski stan, więc zwieranie do masy również nic nie da. Dodatkowo z opisu Przemekr wynika, że wraz ze wzrostem obrotów silnika, napięcie na fioletowym przewodzie rośnie (do 2 V). Podejrzewam że ten sterownik ma "speed" ale do analogowych liczników, np takiego;
Do rowerów jest tylko cyfrowy nie spotkałem żeby był kiedyś gdzieś montowane liniowy silnikach BLDC do rowerów wszystkie Halle są dają impulsy do minusa.
Czym się różni sterownik/wyświetlacz "do rowerów" od sterownika/wyświetlacza do "hulajnóg", czy do "skuterów".
Nie chce mi się szukać po aliexpressie schematu takiego analogowo/cyfrowego wyświetlacza, ale działanie analogowego pomiaru prędkości jest równie banalne jak cyfrowego. Masz narastające napięcie wejścia, np tak jak u Przemekr od 0 do 2.5 V. korygujesz potencjometrem maksymalną prędkość dla maksymalnego napięcia i gotowe. Masz rower z wyświetlaczem.
Jest to mało prawdopodobne i łatwe do sprawdzenia. Wystarczy podpiąć opór 10k (imitacja termistora NTC 10k). Ogrzany termistor ma spadek oporu, a wiec i spadek napięcia wejścia, czyli normalnie wzrost temperatury. Jeżeli podczas wzrostu prędkości silnika będzie wzrastać napięcie tego przewodu, na wyświetlaczu wystąpi WZROST NAPIĘCIA, SPADEK TEMPERATURY, a więc im wyższa moc/obroty silnika tym niższa temperatura co jest niemożliwe.
Nic nie zobaczy na wyświetlaczu bo wyświetlać UKC-1 nie ma funkcji pokazywania temperatury silnika.
Ma sprawdzić czy po podłączeniu oporu 1 k między masę a sygnał/fioletowy przewód, przy wzroście obrotów silnika rośnie i napięcie na oporze/fioletowym przewodzie. Jeżeli rośnie nie może być to pomiar temperatury, to po pierwsze.
Prawdopodobnie z napięcia jednej z faz silnika, i zapewne wyświetla prędkość też tylko wtedy gdy silnik się kręci.
Masz sterownik z obsługą silników bez halli. Jeżeli sterownik faktycznie bierze prędkość z fazy silnika, to napięcie na hallach jest nieistotne. "magnetic pole" masz nadal ustawione na około "120"
Po pierwsze odpowiedzieć na dwa pytania/pomiary zadane wcześniej, to łatwiej będzie coś doradzić.
PS. Poprawka bo wkradł się "szewski błąd", opornik 10 k choć i przy 1 k będzie podobnie/poprawnie.tkoko pisze: ↑15 mar 2024, 11:53Ma sprawdzić czy po podłączeniu oporu 10 k między masę a sygnał/fioletowy przewód, przy wzroście obrotów silnika rośnie i napięcie na oporze/fioletowym przewodzie. Jeżeli rośnie nie może być to pomiar temperatury, to po pierwsze.
Po drugie, ma sprawdzić czy przy zmianie napięcia od 0 do 2.5 V na wejściu (fioletowy przewód), nie pokażą się wskazania/obroty na wyświetlaczu.
już jadę kupić rezystor i posprawdzamtkoko pisze: ↑18 mar 2024, 7:46Prawdopodobnie z napięcia jednej z faz silnika, i zapewne wyświetla prędkość też tylko wtedy gdy silnik się kręci.
Masz sterownik z obsługą silników bez halli. Jeżeli sterownik faktycznie bierze prędkość z fazy silnika, to napięcie na hallach jest nieistotne. "magnetic pole" masz nadal ustawione na około "120"
Po pierwsze odpowiedzieć na dwa pytania/pomiary zadane wcześniej, to łatwiej będzie coś doradzić.
tkoko pisze: ↑15 mar 2024, 11:53
Ma sprawdzić czy po podłączeniu oporu 1 k między masę a sygnał/fioletowy przewód, przy wzroście obrotów silnika rośnie i napięcie na oporze/fioletowym przewodzie. Jeżeli rośnie nie może być to pomiar temperatury, to po pierwsze.
Po drugie, ma sprawdzić czy przy zmianie napięcia od 0 do 2.5 V na wejściu (fioletowy przewód), nie pokażą się wskazania/obroty na wyświetlaczu.
gdzie przy pomiarze masz łączenie białego przewodu z fioletowym?
Tylko gdy pierwszy pomiar wykaże wzrost napięcia podczas zwiększania obrotów silnika.
Pozostań na razie przy tym ustawieniu.
Piszę "jak byk", masz włączyć opór 10 k między masę (czarny przewód) i fioletowy przewód STEROWNIKA. Do czarnego przewodu sterownika podłączasz CZARNY przewód miernika. Do fioletowego przewodu sterownika podłączasz CZERWONY przewód miernika. NIE PODŁĄCZASZ NIC INNEGO DO STEROWNIKA OPRÓCZ MANETKI I SILNIKA (biały przewód rozłączasz). Włączasz sterownik i mierzysz jakie napięcie pokazuje sterownik na fioletowym przewodzie.
Jak masz zasilacz regulowany to jeszcze lepiej, ale tym zajmiemy się jak prawidłowo przeprowadzisz pomiar opisany wyżej.
Przestaw teraz "magnetic pole" na "1", zapisz ustawienia naciskając szybko dwa razy przycisk "M", wyłącz wyświetlacz, odczekaj 10 sekund, odłącz baterię, odczekaj 10 sekund, włącz baterię, wyświetlacz i zmierz ponownie napięcie podczas zmian obrotów silnika.
Czujnik halla masz dobry bo sprawdziłeś że działa ale przestaje działac jak jest podłączony do sterownika więc coś jest nie tak sterownikiem a nie czujnikiem hallaPrzemekr pisze: ↑13 mar 2024, 21:54Jak mniemam, przy pomiarze miedzy masą a białym przewodem, bez magnesu nad hallem, jest "wysoki" stan (+4.2 V), z magnesem jest "niski" stan (zero V).
tak dokładnie jest ale tylko wtedy jak jest odłączony przewód speed .
bo po podłączeniu speed do białego nie ma żadnego napięcia.
Źle kombinujesz.
Czyli "analogowy czujnik" speed również nie wchodzi w grę.