Próba naciągnięcia klienta - kurier?

Piszta co chceta ;)
Awatar użytkownika
GiantTrance3KW
Forumowicz
Posty: 174
Rejestracja: 04 maja 2017, 14:10
Lokalizacja: Kołobrzeg

Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?

Post autor: GiantTrance3KW »

Zdarzają się niestety kombinatorzy i naciągacze, no ale jakoś trzeba się przed tym bronić...nic nie reagować to już w ogóle dziki zachód..
tkoko
Forumowicz
Posty: 4924
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?

Post autor: tkoko »

zeeltom pisze:
17 maja 2018, 7:15
Jeden z wielu maili wysłanych do tnb.pl:

Wasz regulamin:

§6 REKLAMACJE
1. Reklamacje dotyczące funkcjonowania Serwisu należy zgłaszać przez formularz kontaktowy ».
2. Reklamacja dotycząca funkcjonowania Serwisu będzie rozpatrzona w terminie 14 dni, licząc od dnia zgłoszenia.
3. Reklamacje dotyczące niewłaściwie wykonanej usługi lub jej kosztów należy zgłaszać przez formularz kontaktowy ».

Zgłosiłem to ponad 3 tygodnie temu na Waszym formularzu. Nie przestrzegacie własnego regulaminu? Sprawa jest już u adwokata.

Z poważaniem Tomasz Wierzchoń.
zeeltom pisze:
17 maja 2018, 17:14
Na maila zacytowanego wcześniej dostałem bardzo rzeczową i konkretną odpowiedź:

"Dziękuję za informację. Niestety do tej pory nie mamy odpowiedzi na reklamację.

Pozdrawiamy
Dział rozliczeń"

Czyżby nie wiedzieli, że mają taki zapis w regulaminie, że dziękują mi za tą informację?
Kpią sobie w żywe oczy.
Zeeltom, oni swoją robotę zrealizowali, ;) (zamówili kuriera który przewiózł paczkę), i dla mnie powoływanie się na dwa pierwsze punkty jest bez sensu. (ale ja nie jestem prawnikiem :D )
Jeszcze co do pkt 1 i 2 reklamacji.
cytat
Serwis – strona internetowa www.taniejniebedzie.pl wraz z całą funkcjonalnością
Co zamierzasz reklamować w działaniu strony internetowej ;)

w 4 punkcie tego samego regulaminu masz wyraźnie;

4. Reklamacje dotyczące ubytku, uszkodzenia lub zaginięcia Przesyłki należy składać bezpośrednio do Przewoźnika. Szczegółowe informacje znajdują się tutaj.
To w końcu Geis zawyżył wagę, i on obciążył TNB, a ona Ciebie, bo w twoim imieniu występowała. Następny punkt masz.
5. Podmiotem rozpatrującym Reklamację jest Przewoźnik. W imieniu osoby reklamującej Usługodawca przekazuje reklamację do Przewoźnika. Usługodawca nie ma wpływu na rezultat złożonej reklamacji.
Tak wiec, moim zdaniem, TNB "swoje" zrobiło, przekazało reklamację dalej.

Jeszcze raz powtórzę, mieć rację , a udowodnić to w sądzie to dwie różne sprawy, ale masz już prawnika to nie powinno być problemu.

Mój przykład;
kupiłem na Allegro tablet, niezgodny z ofertą. Odstąpiłem zgodnie z prawem od umowy (obowiązywało 10 dni na odstąpienie). Drugiego dnia wysyłałem przesyłkę sprzedawcy, oraz poinformowałem go o odstąpieniu od umowy.
Sprzedawca wpadł na pomysł że mnie trochę "poćwiczy". Nie odebrał przesyłki ("wyjechał na urlop"), i ta wróciła do mnie (dodatkowa opłata). Następnie stwierdził że "łaskawie" ją odbierze lecz wypłaci tylko to co sobie ubzdura, a wszystkie koszty zwrotu, to moja sprawa.
Na logikę, sprawa do rozstrzygnięcia sądowego "bezproblemowa", wszystkie paragrafy są po mojej stronie. :D
Poszedłem więc do Rzecznika praw konsumenckich (zapewne prawnik) by wypełnić pozew "P", i tutaj dostałem "obuchem miedzy oczy".
Opinia rzecznika brzmiała w "luźnym tłumaczeniu" ; Mogę co najwyżej pocałować sprzedawcę w d..ę, odstąpienie od umowy, jest niezgodne z KPC i sąd bez wnikania w istotę sporu odrzuci pozew.
Poszedłem więc na policję, by przynajmniej ona "ścigała" sprzedawcę za oszustwo/wyłudzenie. Tutaj na info że tablet jest u mnie, padło krótko, to nie ich sprawa tylko sądu.
Półtora roku "studiowałem" KC, KPC, i inne ustawy dotyczące sprawy, i "rzeźbiłem" pozew tak by niemożliwe (zdaniem prawnika) było możliwe.
Wynik sporu.
Gościu, odbierając tablet, i zwracając mi wpłaconą kwotę (645zł), byłby na zero.
Po wyroku kosztowało go to 820zł + tablet (zastaw na pokrycie 450zł moich kosztów procesu). Z sadu dostałem zwrot 20zł (koszty procesu)
tkoko
Forumowicz
Posty: 4924
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?

Post autor: tkoko »

Zeeltom, bardzo się mylisz. Jak pisałem wyżej, sam ścigam takich "cwaniaków". Nawet aktualnie, od ośmiu miesięcy, czekam na wynik kolejnej rozprawy, wobec osoby która mnie oszukała, i mam nadzieję się nie "przeliczyłem" (w grze jest 2 500zł). Życzę Ci powodzenia, a ponieważ masz odpowiednią osobę która poprowadzi sprawę, więc moje uwagi już są zbyteczne :)
Paff
Forumowicz
Posty: 110
Rejestracja: 25 lut 2018, 10:09
Lokalizacja: Poznań

Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?

Post autor: Paff »

[youtube][/youtube]
tkoko
Forumowicz
Posty: 4924
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?

Post autor: tkoko »

tkoko pisze:
17 maja 2018, 21:48
Zeeltom, bardzo się mylisz. Jak pisałem wyżej, sam ścigam takich "cwaniaków". Nawet aktualnie, od ośmiu miesięcy, czekam na wynik kolejnej rozprawy, wobec osoby która mnie oszukała, i mam nadzieję się nie "przeliczyłem" (w grze jest 2 500zł). Życzę Ci powodzenia, a ponieważ masz odpowiednią osobę która poprowadzi sprawę, więc moje uwagi już są zbyteczne :)
Dostałem dzisiaj decyzję (pozytywną :D ) w mojej sprawie, i ciekaw jestem jak Tobie przebiega sprawa.

Obrazek

Sprawa "banalna". Zakupiłem "jaccuzi". W opisie na OLX, nowe, dwuletnie, nieużywane za 1300zł. Okazało sie dziewięcioletnie, używane i niezgodne z umową. Zażądałem obniżenia ceny o 500zł, lub zwrot pieniędzy, na co pozwana się nie zgodziła, "grożąc" mi nawet policją. Wobec tego odstąpiłem od umowy kupna. Kobitka ma do zwrotu 2600zł, a jak nie odbierze sobie wanny, to być może i wanna zostanie. A jak jeszcze będzie miała jakieś wątpliwości, to obciążę ją kosztami 1.5 rocznego przechowywania, i niemożnością zakończenia remontu łazienki. :D
tkoko
Forumowicz
Posty: 4924
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?

Post autor: tkoko »

Bo, w mojej opinii, popełniłeś błąd pozywając tylko pośrednika. Osobiście pozwałbym obie firmy "solidarnie" do zwrotu potrącenia. Wówczas nie miałbyś problemu która z firm powinna zwróci Ci pieniądze, bo to wówczas byłaby ich "wewnętrzna" sprawa. A tak TNB, zgodnie z moim wcześniejszym postem, powołał się na pkt. 4 regulaminu który podpisałeś.
ODPOWIEDZ