Brak ładowania akumulatora - problem z BMS?
-
- Forumowicz
- Posty: 49
- Rejestracja: 07 kwie 2020, 12:32
Brak ładowania akumulatora - problem z BMS?
Cześć,
na wstępie chciałem wspomnieć, że jestem na forum od 2020 minimum
viewtopic.php?p=70169#p70169
kiedy to zacząłem budować swój pojazd, który się sprawdza : ) i działał do dziś, więc jako tako wiem, co gdzie jak.
Przez covidy i przeprowadzki nie miałem jak go ładnie upiększyć, więc póki co wstydzę się pokazać go na zdjęciach heh.
Natomiast, przestał się ładować. Chciałbym się dowiedzieć, jak mogę sprawdzić, gdzie leży przyczyna.
Mój zestaw:
Bateria:
Model baterii: Sony VTC5A
Pakiet: 14S 9P
Ładowarka 14s - 3,5A 58,8V 205W LiPo/LiIon
BMS też kupiony odpowiednio do zestawu u Nexuna.
To co sprawdziłem:
- gniazdo XLR do ładowania - przewody ok, nie ma zimnych lutów
- bezpiecznik w ładowarce jest cały
- bezpiecznik na przewodzie od ładowania też cały
- próbowalem sprawdzić, czy jest zamknięty obwód wkładając próbniki od miernika do wtyczki ładowania i czy zacznie brzęczeć, nie brzęczy - tzn. BMS odpowiednio odcina u siebie taką "pętlę", tak? Nawet jak sprawny, nie usłyszałbym "biiip" na mierniku?
Jak powinna teraz wyglądać procedura sprawdzenia, gdzie jest źle?
- odłączyć od BMS wtyczkę, która podłącza przewody od BMS do każdej grupy?
- ... co dalej? : )
Dzięki.
na wstępie chciałem wspomnieć, że jestem na forum od 2020 minimum
viewtopic.php?p=70169#p70169
kiedy to zacząłem budować swój pojazd, który się sprawdza : ) i działał do dziś, więc jako tako wiem, co gdzie jak.
Przez covidy i przeprowadzki nie miałem jak go ładnie upiększyć, więc póki co wstydzę się pokazać go na zdjęciach heh.
Natomiast, przestał się ładować. Chciałbym się dowiedzieć, jak mogę sprawdzić, gdzie leży przyczyna.
Mój zestaw:
Bateria:
Model baterii: Sony VTC5A
Pakiet: 14S 9P
Ładowarka 14s - 3,5A 58,8V 205W LiPo/LiIon
BMS też kupiony odpowiednio do zestawu u Nexuna.
To co sprawdziłem:
- gniazdo XLR do ładowania - przewody ok, nie ma zimnych lutów
- bezpiecznik w ładowarce jest cały
- bezpiecznik na przewodzie od ładowania też cały
- próbowalem sprawdzić, czy jest zamknięty obwód wkładając próbniki od miernika do wtyczki ładowania i czy zacznie brzęczeć, nie brzęczy - tzn. BMS odpowiednio odcina u siebie taką "pętlę", tak? Nawet jak sprawny, nie usłyszałbym "biiip" na mierniku?
Jak powinna teraz wyglądać procedura sprawdzenia, gdzie jest źle?
- odłączyć od BMS wtyczkę, która podłącza przewody od BMS do każdej grupy?
- ... co dalej? : )
Dzięki.
-
- Forumowicz
- Posty: 49
- Rejestracja: 07 kwie 2020, 12:32
Re: Brak ładowania akumulatora - problem z BMS?
Sprawdziłem - różnice między celami w całym zestawie mają równe napięcie 3,6 V - cały akumulator jest obecnie rozładowany, tzn. 45,6 V.
Przed BMS pokazuje mi na wtyczce ładowania 39V, za nią 45 około. Jeśli to pomoże zgadnąć.
Co może być nie tak, że nie chce ładować jeszcze?
Przed BMS pokazuje mi na wtyczce ładowania 39V, za nią 45 około. Jeśli to pomoże zgadnąć.
Co może być nie tak, że nie chce ładować jeszcze?
- tas
- Administrator
- Posty: 3111
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Brak ładowania akumulatora - problem z BMS?
wskazuje to na awarię bmsa, jeśli sekcje są równe, a wszystkie kabelki prawidłowo polutowane to nie ma powodu dla jakiego BMS miałby coś wyłączać
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 44
- Rejestracja: 16 maja 2019, 22:39
Re: Brak ładowania akumulatora - problem z BMS?
BMS z comon portem? Rozumiem, że się nie ładuje, ale sterownik się włącza normalnie. Kiedyś miałem problem związany z wtyczką balansera w BMSie - gniazda żeńskie były luźne i nie łączyły, przez to BMS odpinał i ładowanie i port wyjściowy.
-
- Forumowicz
- Posty: 49
- Rejestracja: 07 kwie 2020, 12:32
Re: Brak ładowania akumulatora - problem z BMS?
Nie wiem jak interpretować common port. Sterownik i tak się nie włączy bez napięcia.BMS z comon portem? Rozumiem, że się nie ładuje, ale sterownik się włącza normalnie.
Ładowarka jest ok, podaje 59V, to musi być coś nie tak chyba z BMS.
W załączeniu zdjęcie. Kupowalem na nexun, ale ten model na 99% jest już niedostępny, bo nie widzę go u siebie w historii zakupów, tzn. towar archwialny.
-
- Forumowicz
- Posty: 44
- Rejestracja: 16 maja 2019, 22:39
Re: Brak ładowania akumulatora - problem z BMS?
To wspólny port ładowania i rozładowania. Może być wspólny, lub oddzielne. W przypadku oddzielnych są różne strategie strategie odłączanie obu obwodów, np. powyżej napięcia maksymalnego całego pakietu bądź pojedynczej celi możesz pakiet rozładować, ale ładowanie jest już niemożliwe. W przypadku wspólnego portu funkcjonuje jakaś koniunkcja tych reguł.
Bez pomierzenia elektroniki trudno coś zawyrokować. Zdejmij kapton, zobacz dokąd idą ścieżki od pinów gniazda balansera i pomierz czy te 3.6V miedzy celami, o których pisałeś jest też obecne dalej. Nie znam konstrukcji tego BMSa, ale pewnie te linie dochodzą do dzielników napięciowych z jakimiś układami filtrującymi i dalej idą do przetworników AD w procesorze. Możesz też sprawdzić czy jest obecne zasilanie logiki (coś w okolicach 5V), bo to jest niezbędne do działania. Uważaj, żeby w czasie pomiarów nie zewrzeć igłą sondy sąsiadujących pinów, bo możesz coś uwalić na amen
-
- Forumowicz
- Posty: 49
- Rejestracja: 07 kwie 2020, 12:32
Re: Brak ładowania akumulatora - problem z BMS?
Dzięki, spróbuję, ale marnie to widzę heh.
Procedura odłączania przewodów byłaby taka?
1. Najpierw wtyczkę zbierającą z celi, gdzie mierzę 3,6 na każdym pinie.
a potem? : ) ma znaczenie?
2. Mały przewód minus od wtyczki ładowania
3. Duży przewód minus od akumulatora?
Podejrzewam, że to faktycznie BMS i jakiś paproch/kurz gdzieś wpadł na ścieżki... tak zgaduję i skończy się nowym BMSem ostatecznie.
Procedura odłączania przewodów byłaby taka?
1. Najpierw wtyczkę zbierającą z celi, gdzie mierzę 3,6 na każdym pinie.
a potem? : ) ma znaczenie?
2. Mały przewód minus od wtyczki ładowania
3. Duży przewód minus od akumulatora?
Podejrzewam, że to faktycznie BMS i jakiś paproch/kurz gdzieś wpadł na ścieżki... tak zgaduję i skończy się nowym BMSem ostatecznie.
-
- Forumowicz
- Posty: 44
- Rejestracja: 16 maja 2019, 22:39
Re: Brak ładowania akumulatora - problem z BMS?
Kurz naścieżkach takich rzeczy nie robi, ale korozja już jak najbardziej
Chyba najważniejsze, żeby podczas odłączania bmsa mieć odpięty sterownik i ładowanie.
Chyba najważniejsze, żeby podczas odłączania bmsa mieć odpięty sterownik i ładowanie.
- tas
- Administrator
- Posty: 3111
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Brak ładowania akumulatora - problem z BMS?
Wystarczy mieć kiepską lutownicę i zimny lut gotowy. A potem BMSy przerywają, nie dają napięć itp itd
BMSy padają też jak się najpierw wpina ładowarkę do roweru a potem do 230V
BMSy padają też jak się najpierw wpina ładowarkę do roweru a potem do 230V
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 49
- Rejestracja: 07 kwie 2020, 12:32
Re: Brak ładowania akumulatora - problem z BMS?
Możliwe, że mam zimne luty heh. Sprawdzę w przyszłym tygodniu. Co do drugiego to na pewno nie, bo napisałeś na pudełku instrukcję jak podłączać i tego się zawsze trzymam : D
-
- Forumowicz
- Posty: 49
- Rejestracja: 07 kwie 2020, 12:32
Re: Brak ładowania akumulatora - problem z BMS?
Cześć ponownie, wyjąłem BMS z baterii, przed wyjęciem zmierzyłem jeszcze raz napięcia na celach - wszędzie było po 3,58(2-7)V więc uznaję, że różnica mniejsza niż 0,2 V i doładowywanie pojedynczych cel nie wchodzi w grę. Co uważacie o wyglądzie BMSa? Nie wydaje się być zepsuty... hm.
- tas
- Administrator
- Posty: 3111
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Brak ładowania akumulatora - problem z BMS?
Nie wydaje się też polutowany
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 49
- Rejestracja: 07 kwie 2020, 12:32
Re: Brak ładowania akumulatora - problem z BMS?
Tzn. oczyścilem miejsca lutowania. Ogólnie były obrzydliwe, bo moje pierwsze w życiu, no ale działały przez 4 lata.
-
- Forumowicz
- Posty: 365
- Rejestracja: 21 kwie 2020, 9:55
- Lokalizacja: Łódź
Re: Brak ładowania akumulatora - problem z BMS?
Moja wypowiedź jest bardzo po czasie ale chcę tu zaakcentować ostrzeżenie Kolegi szupek.
Zestaw 14S9P... Nie chciał bym być przy przypadkowym zwarciu 9P, lepiej tego nie testować.
Dobrze byłoby wyposażyć przewody łączące poszczególne sekcje baterii z BMS-em w szeregowe rezystory np. 4,7Ω/0,25W pełniące rolę bezpieczników. Któryś z nich zaświeci w przypadku nieumyślnego zwarcia - strata 20gr.
Często pojawia się określenie "zimny lut". To już weszło do żargonu - każdy brzydko wyglądający to zimny
W fabrycznych wyrobach coś takiego nie występuje (chociaż kiedyś miałem kuleczkę zamiast menisku wklęsłego a sprzęt był na gwarancji).
Zimny lut powstaje w przypadku niewłaściwego przygotowania powierzchni bądź przy niedostatecznym przegrzaniu miejsca lutowania.
Właściwie polutowany punkt w końcowej fazie zasysa cynę. Wtedy dopiero można oderwać grot lutownicy. Kształt lutu przypomina stożek z lekko zapadnięta powierzchnią.
Zimny lut to taki, gdzie cyna krąży w miejscu lutowanym w postaci kuleczki poganianej końcem grota. Ostatecznie zastyga, ale pozostawia powierzchnię wypukłą. Oczywiście trzyma się punktu ale taki lut nie wróży powodzenia.
Ostatnia kategoria to miejsca styku polutowanych powierzchni druku z zaciskami śrubowymi.
To najmniej przyjazne miejsca. Z wierzchu nie budzą podejrzeń ale jak się odkręci to... Kto odkręcał ten wie
Warto tam czasem zaglądać choćby po to by upewnić się, ze jest dobrze.
-
- Forumowicz
- Posty: 49
- Rejestracja: 07 kwie 2020, 12:32
Re: Brak ładowania akumulatora - problem z BMS?
Dzięki, tak, spróbuję jeszcze raz przelutować, bo do tej pory to najłatwiejszy sposób sprawdzenia czy zaskoczy ponownie. Dam znać : )
-
- Forumowicz
- Posty: 49
- Rejestracja: 07 kwie 2020, 12:32
Re: Brak ładowania akumulatora - problem z BMS?
Zrobiłem nowe połączenia na miedzianych "oczkach" przykręcone do BMSowych punktów i dalej nie ładuje niestety... Męczy mnie, że P są zbalansowane, to czemu do diaska nie chcę przepuszczać prądu?
A jeszcze jedno, co sądzicie o tym, ze obecnie na rozładowaniu pokazuje 3,58V
Bo patrzę teraz na BMS u Taza 16S 50A i
Tryb balansowania: powyżej 4.22V, koniec 4.16V
Koniec 4.16V czy to znaczy, że moja bateria jest poniżej poziomu i dlatego nie ładuje mój obecny/stary BMS, który też może mieć limity wyżej?
A jeszcze jedno, co sądzicie o tym, ze obecnie na rozładowaniu pokazuje 3,58V
Bo patrzę teraz na BMS u Taza 16S 50A i
Tryb balansowania: powyżej 4.22V, koniec 4.16V
Koniec 4.16V czy to znaczy, że moja bateria jest poniżej poziomu i dlatego nie ładuje mój obecny/stary BMS, który też może mieć limity wyżej?
-
- Forumowicz
- Posty: 49
- Rejestracja: 07 kwie 2020, 12:32
Re: Brak ładowania akumulatora - problem z BMS?
Odkręciłem jedną stronę płytki. Nie widać na pierwszy rzut oka niczego dziwnego, co?
-
- Forumowicz
- Posty: 5414
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Brak ładowania akumulatora - problem z BMS?
Skoro wszystkie "P" mają po 3.6 V, to miedzy "-B" a "plusem", sumaryczne napięcie aku "14S" (jak mniemam Li-Ion) powinno wynosić 50.4 V (14 x 3.6 = 50.4).
1. najpierw dokładnie sprawdź napięcie każdego z czternastu "P" aku, i podaj sumę napięć "P".
2. zmierz i podaj dokładne napięcie na obu złączach (ładowania, rozładowania).
dopiero wówczas można coś kombinować.
-
- Forumowicz
- Posty: 49
- Rejestracja: 07 kwie 2020, 12:32
Re: Brak ładowania akumulatora - problem z BMS?
Potwierdzam, każde P ma 3,6V
Bateria jest w stanie rozładowanym.
Po stronie "rozładowania", tzn. główny plus i B- lub inaczej na wtyczce do sterownika jest 48,8V.
Po stronie ładowania, tzn. na wtyczce do ładowarki 22,2V.
Bateria jest w stanie rozładowanym.
Po stronie "rozładowania", tzn. główny plus i B- lub inaczej na wtyczce do sterownika jest 48,8V.
Po stronie ładowania, tzn. na wtyczce do ładowarki 22,2V.
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3342
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Brak ładowania akumulatora - problem z BMS?
Ladowarka ma 59V na luzie. A pod obciążeniem choćby 1 A ? Bo to co piszesz, nie wyklucza wg mnie uszkodzenia ładowarki.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
-
- Forumowicz
- Posty: 49
- Rejestracja: 07 kwie 2020, 12:32
Re: Brak ładowania akumulatora - problem z BMS?
Hm... we wtorek mogę ładowarkę otworzyć i sprawdzić wnętrzności, tylko jak mogę ją sprawdzić pod obciążeniem bez pakietu sam? Mam jeden serwis tutaj, ale oni chcieli, żebym kupił wszystko nowe, włącznie z ich baterią, na szczęście nie obraziłem ich w twarz : P więc może tam wrócę i u nich sprawdzę czy daje prąd. A samemu jest jakiś myk?
-
- Forumowicz
- Posty: 5414
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Brak ładowania akumulatora - problem z BMS?
Podłącz ładowarkę do jakiegoś obciążenia 2 kW, 220 V (żelazka, farelki, suszarki do włosów) i zmierz napięcie i prąd. Niektóre ładowarki bez akumulatora się nie włączają. Z napięcia gniazda ładowania wynika że masz "zablokowany/wyłączony" BMS. Albo BMS jest wadliwy, albo któryś z przewodów BMS a ma przerwę, jeżeli faktycznie wszystkie "P" mają prawidłowe napięcie. Możesz jeszcze spróbować "pseudo resetu" BMS czyli na krótko zewrzeć "B-", "C-", "P-" i podłączyć ładowarkę.
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2227
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: Brak ładowania akumulatora - problem z BMS?
Ta ładowarka nie włączy się bez napięcia po stronie DC, potrzebny jest pakiet do sprawdzenia.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
-
- Forumowicz
- Posty: 49
- Rejestracja: 07 kwie 2020, 12:32
Re: Brak ładowania akumulatora - problem z BMS?
Z nowym BMS również nie działa.
Sprawdziłem jeszcze raz między każdym P napięcie B0-B1, B1-B2..., jest ok, tj. te 3,6V. Całość jest rozładowana jak zawsze tzn. do około 47V
Nikt tutaj nie chce sprawdzić ładowarki.
Już zgłupiałem... sterownik musi być podłączony do baterii, żeby dopiero ładować?? Czy co...
Sprawdziłem jeszcze raz między każdym P napięcie B0-B1, B1-B2..., jest ok, tj. te 3,6V. Całość jest rozładowana jak zawsze tzn. do około 47V
Nikt tutaj nie chce sprawdzić ładowarki.
Już zgłupiałem... sterownik musi być podłączony do baterii, żeby dopiero ładować?? Czy co...
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2227
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: Brak ładowania akumulatora - problem z BMS?
Pakiet musi być podłączony, bo ładowarka ma sprzężenie zwrotne, nie załączy ładowania na uszkodzonym bmsie chociażby. Zmieniłeś bms więc nie ma innej możliwości jak zepsuta ładowarka, więc tu chyba pomocy żadnej nie trzeba.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
-
- Forumowicz
- Posty: 49
- Rejestracja: 07 kwie 2020, 12:32
Re: Brak ładowania akumulatora - problem z BMS?
Jeszcze jedno, bo zacząłem wątpić w swoją inteligencję, sorry, ale coś mi tu nie pasuje z napięciem między głównym minusem a głównym plusem.
To jest mój schemat połączeń na obrazku.
Wlutowałem się z nowego BMSa w te same miejsca, gdzie poprzednik. Jednak nie umiem zrozumieć, może przez to, że w Estonii nic nie wiedzą i mózg mam zmęczony, dlaczego między głównym plusem a głównym minusem pokazuje mi napięcie 31,9V? a między B0 a B13 około 47 jak zawsze przy rozładowaniu?
Acha, nigdy nie podłączałem czerwonych kabli BMSa, po prostu mam BMS z 16 pinami, użyłem tylko do B0-B13.
To jest mój schemat połączeń na obrazku.
Wlutowałem się z nowego BMSa w te same miejsca, gdzie poprzednik. Jednak nie umiem zrozumieć, może przez to, że w Estonii nic nie wiedzą i mózg mam zmęczony, dlaczego między głównym plusem a głównym minusem pokazuje mi napięcie 31,9V? a między B0 a B13 około 47 jak zawsze przy rozładowaniu?
Acha, nigdy nie podłączałem czerwonych kabli BMSa, po prostu mam BMS z 16 pinami, użyłem tylko do B0-B13.
-
- Forumowicz
- Posty: 5414
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Brak ładowania akumulatora - problem z BMS?
Jeżeli faktycznie masz tak podłączony BMS jak na rysunku to nic dziwnego że BMS jest "zablokowany".
- marianm68
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 30 paź 2023, 19:39
- Lokalizacja: Ostróda koło Kajkowa
Re: Brak ładowania akumulatora - problem z BMS?
Z trochę innej beczki ale w temacie.
Kilka dni temu moja bateria 10s po niecałym roku (bidon na gwarancji) odmówiła współpracy z ładowarką: zero reakcji na podłączenie ładowarki.
Pierwsza myśl: problem z BMS-em, druga po konsultacji ze sprzedawcą: rozbalansowanie pakietu.
Po wyrównanio napięć - dalej problem!
Wyciągnięcie BMS-a, sprawdzenie mosfetów i co tylko się dało sprawdzić multimetrem - wszystko wydaje się być OK.
Ale po dokładnych oględzinach zauważyłem dziwny wygląd termistora (mierzącego temperaturę ogniw). Termistor poprostu zgnieciony.
Pomiar rezystancji (w/g noty katalogowej kontrolera BMS powinien to być NTC 10k) i mamy to! Uszkodzony termistor.
Uszkodzony mechanicznie bo podczas montarzu baterii przewód z termistorem zostal podłożony pod obudowę BMS-a i pechowo został dociśnięty do jednego z ogniw pakietu co spowodowało uszkodzenie temistora, błędny odzyt temperatury ogniw przez BMS i odłaczenie ładowania. Taka sytuacja!
Po wymianie termistora w BMS ładowanie powróciło.
Kilka dni temu moja bateria 10s po niecałym roku (bidon na gwarancji) odmówiła współpracy z ładowarką: zero reakcji na podłączenie ładowarki.
Pierwsza myśl: problem z BMS-em, druga po konsultacji ze sprzedawcą: rozbalansowanie pakietu.
Po wyrównanio napięć - dalej problem!
Wyciągnięcie BMS-a, sprawdzenie mosfetów i co tylko się dało sprawdzić multimetrem - wszystko wydaje się być OK.
Ale po dokładnych oględzinach zauważyłem dziwny wygląd termistora (mierzącego temperaturę ogniw). Termistor poprostu zgnieciony.
Pomiar rezystancji (w/g noty katalogowej kontrolera BMS powinien to być NTC 10k) i mamy to! Uszkodzony termistor.
Uszkodzony mechanicznie bo podczas montarzu baterii przewód z termistorem zostal podłożony pod obudowę BMS-a i pechowo został dociśnięty do jednego z ogniw pakietu co spowodowało uszkodzenie temistora, błędny odzyt temperatury ogniw przez BMS i odłaczenie ładowania. Taka sytuacja!
Po wymianie termistora w BMS ładowanie powróciło.
-
- Forumowicz
- Posty: 49
- Rejestracja: 07 kwie 2020, 12:32
Re: Brak ładowania akumulatora - problem z BMS?
@tkoko - mój poprzedni był tak samo podłączony i działał 4 lata...
@marianm68 - dzięki za podpowiedź, ale w moim pierwotnym termistor jest między płytką a metalową blaszką, tam nigdy nie było nic nie teges, ale możliwe, że i tak sprawdzę
@marianm68 - dzięki za podpowiedź, ale w moim pierwotnym termistor jest między płytką a metalową blaszką, tam nigdy nie było nic nie teges, ale możliwe, że i tak sprawdzę
-
- Forumowicz
- Posty: 5414
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Brak ładowania akumulatora - problem z BMS?
Masz aku "14P" 52 V (max 58 V), więc we wtyczce balansu powinieneś mieć podłączonych 15 przewodów, przy pierwszym "minusie", i ostatnim "plusie" baterii. Masz wg swojego rysunku 14 przewodów ("13P") i 14 "P" poza kontrola BMS'a. Jak sądzę plus "14P" powinien być podłączony do wtyczki balansu, a co tam jeszcze nie pasuje trzeba by obejrzeć oryginalny schemat połączeń tego BMS'a. Dla porównania schemat połączeń innych BMS'ów
-
- Forumowicz
- Posty: 49
- Rejestracja: 07 kwie 2020, 12:32
Re: Brak ładowania akumulatora - problem z BMS?
OK, jak znajdę przerwę w pracy to przeanalizuję. Robiłem sam, zacząłem w covidzie, znikąd pomocy dookoła najpierw w Czechach, teraz w Estonii heh (w Polsce to jednak jest postęp). Jak zbudowałem w 2020 i działało tak zostawiłem, jedynie liczyłem, żeby był zapas na akumulatorkach bo to Sony VTC5 i BMS ciut większy niż potrzebuję też na zapas. Dzięki, dam znać.
-
- Forumowicz
- Posty: 5414
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Brak ładowania akumulatora - problem z BMS?
A jeszcze odnośnie sprawdzenia ładowarki. Podłącz ładowarkę bezpośrednio do Plusa i minusa baterii z pominięciem BMS'a (czyli do "-B" i "plus"). Jeżeli ładowarka ładuje to jest sprawna, jeżeli nie to jest wadliwa.
-
- Forumowicz
- Posty: 49
- Rejestracja: 07 kwie 2020, 12:32
Re: Brak ładowania akumulatora - problem z BMS?
Dobra, bo zostałem niepocieszony heh... 4 lata działało, żeby na koniec dowiedzieć się, że miałem coś źle :/ To poproszę o pomoc w zrozumieniu.
Wtedy oglądałem Tasa i mu został jeden kabel i go nie użył. Pasowało mi jak w moim, że też mi jeden zostaje przy użyciu B0-B13. A, i ostatnia sekcja gdzie mam główny plus pokazuje 0.04V Umarła na amen? Używać zatem tylko do B13?
W taki sposób czerwony kabel, który zostawiałem podłączyć? Użyłbym jednego z BMSów oczywiście, na obrazku dwa, jakie mam. Dobra, spróbuję też podładować bezpośrednio całą baterię z pominięciem BMSa. Mam osobne podłączenie XT dla głównego + i do B- w BMS.
Wtedy oglądałem Tasa i mu został jeden kabel i go nie użył. Pasowało mi jak w moim, że też mi jeden zostaje przy użyciu B0-B13. A, i ostatnia sekcja gdzie mam główny plus pokazuje 0.04V Umarła na amen? Używać zatem tylko do B13?
W taki sposób czerwony kabel, który zostawiałem podłączyć? Użyłbym jednego z BMSów oczywiście, na obrazku dwa, jakie mam. Dobra, spróbuję też podładować bezpośrednio całą baterię z pominięciem BMSa. Mam osobne podłączenie XT dla głównego + i do B- w BMS.
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2227
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: Brak ładowania akumulatora - problem z BMS?
Ubiłeś sobie ostatnią cele bo nie była połączona do bmsa, nie balansowana itd. nieźle... Potrenuj kolego zanim za cokolwiek się weźmiesz bo możesz sobie narobić biedy.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
-
- Forumowicz
- Posty: 49
- Rejestracja: 07 kwie 2020, 12:32
Re: Brak ładowania akumulatora - problem z BMS?
Czyli nie będę robił testu bez BMS, ostatnia cela umarła - jak podłączę w takim stanie to mi chyba zacznie grzać te ostatnie P. No właśnie w 2020 nie miałem jak nawet testować. Było co jest : ) To miało być próbne, ale wyszło na dłużej. To jak ogarnąć końcowe B12 - B13 obecnie?
Hmmm... ale jak dłużej myślę, to wlaśnie u Tasa nie było podłączania inaczej, zrobiłem jak u Niego. To czemu u mnie jest źle? Ok, mój pierwszy BMS nie miał pola P, tylko B- i C-, a reszty przewodów nie użył w żaden sposób... No to tak samo zrobiłem. Więc to nie do końca tak, że kompletnie na rympał budowałem. Widzicie ten screenshot z youtube, też są odłączone pozostałe przewody.
Hmmm... ale jak dłużej myślę, to wlaśnie u Tasa nie było podłączania inaczej, zrobiłem jak u Niego. To czemu u mnie jest źle? Ok, mój pierwszy BMS nie miał pola P, tylko B- i C-, a reszty przewodów nie użył w żaden sposób... No to tak samo zrobiłem. Więc to nie do końca tak, że kompletnie na rympał budowałem. Widzicie ten screenshot z youtube, też są odłączone pozostałe przewody.
-
- Forumowicz
- Posty: 5414
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Brak ładowania akumulatora - problem z BMS?
Masz więc odpowiedź dlaczego ładowarka nie ładuje.
Przejdź na "13S" jeżeli reszta "P" jest sprawna. Trzeba poprawnie podłączyć wszystkie "P". Nie wiem jak Twój BMS ma mieć prawidłowe podłączenie przewodów balansu, bo BMS'y mają różny rodzaj podłączenia przewodów balansu. Jedne mają przewody balansu podłączane po kolei, czyli przy "13S" od 1 do 14 przewodu, dalsze nie podłączane (czasami jest 13 przewodów, bo pierwszy "minus" jest pominięty), inne zaś mają przedostatnie nie używane przewody zmostkowane jak na zdjęciu powyżej.
-
- Forumowicz
- Posty: 49
- Rejestracja: 07 kwie 2020, 12:32
Re: Brak ładowania akumulatora - problem z BMS?
OK, dzięki za poświęcony czas. Odezwę się do sklepu w sprawie szczegółów podłączania, zmontuję i odezwę się znowu.
-
- Forumowicz
- Posty: 5414
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Brak ładowania akumulatora - problem z BMS?
Jeżeli to BMS od Nexun
https://nexun.pl/data/include/cms/szabl ... -rozdz.jpg
to prawdopodobnie musisz podłączyć piętnaście przewodów w kolejności od zera (pierwsze "P") do plusa czternastego "P". W przypadku "13S" łączysz czternaście przewodów w kolejności. Jednak dla pewności spytaj Tas'a. Dodatkowo spytaj czy obsługuje ten BMS pakiety 14/13S.
-
- Forumowicz
- Posty: 49
- Rejestracja: 07 kwie 2020, 12:32
Re: Brak ładowania akumulatora - problem z BMS?
Chciałem dokończyć temat, bo nie lubię jak ktoś tworzy i nie da znać : P. Okazało sę, ze w ostatnim rzędzie taśma niklowa się przerwała, nie dałem dostatecznie dużej powierzchni zbierania prądu i tej zimy musiałem nocować baterię w garażu na dworzu i pewnie złapało też trochę wilgoci, bo tuż przed widzę odrobinę rdzy, więc wąskie gardło przerwało obwód. Dzięki za rady, postaram się przepiąc na 13S. To czego się nauczyłem, to fakt, ze dobrze podłączyłem BMS, od Nexuna są uniwersalne i się po prostu zostawia nieużywane przewody, więc podłączenie mam ok, tylko wykonanie gorsze. Dzięki. Kurde... wiecie co... nowa bateria 60V ze sklepu kosztuje tyle, co same "paluszki" jakbym miał teraz zbudować sobie podobną pojemność :/
-
- Forumowicz
- Posty: 272
- Rejestracja: 05 cze 2023, 21:31
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Brak ładowania akumulatora - problem z BMS?
Kwestia po ile kupuje się ogniwa ale nie znalazłem nigdy taniej w sklepie baterii od zrobionej samemu.