RIH Omega X

Dział poświęcony mechanicznym aspektom montowania silnika poza kołem
ODPOWIEDZ
maglo18
Forumowicz
Posty: 110
Rejestracja: 25 lut 2022, 13:39

RIH Omega X

Post autor: maglo18 »

Zakupiłem używany rower dla rodzica który nie wspomaga i nie ma ładowarki. Przed zakupem widziałem o tych bolączkach. Silnik centralny. Rower włącza się i działa wyświetlacz i to na tyle brak widocznych błędów. Czy ktoś miał do czynienia z taka marka lub wie gdzie można szukać informacji?
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 6245
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: RIH Omega X

Post autor: pxl666 »

a jaki silnik?
Awatar użytkownika
mitusm
Forumowicz
Posty: 504
Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20

Re: RIH Omega X

Post autor: mitusm »

Daj foto,.poszukaj tabliczki na baterii. Zmierz napięcie, jakiś symbol silnika ?
maglo18
Forumowicz
Posty: 110
Rejestracja: 25 lut 2022, 13:39

Re: RIH Omega X

Post autor: maglo18 »

Kable przedzwonione. Napięcie zmierzone jest koło 36V i tyle pokazuje wyświetlacz. Sterownik silnika montowany pod baterią.
Załączniki
IMG20241017221548.jpg
IMG20241017221537.jpg
IMG20241017221543.jpg
maglo18
Forumowicz
Posty: 110
Rejestracja: 25 lut 2022, 13:39

Re: RIH Omega X

Post autor: maglo18 »

Kolejne
Załączniki
IMG20241017231655.jpg
IMG20241017232223.jpg
IMG20241017221842.jpg
tkoko
Forumowicz
Posty: 5441
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: RIH Omega X

Post autor: tkoko »

maglo18 pisze:
17 paź 2024, 14:45
Zakupiłem używany rower dla rodzica który nie wspomaga i nie ma ładowarki. Przed zakupem widziałem o tych bolączkach. Silnik centralny. Rower włącza się i działa wyświetlacz i to na tyle brak widocznych błędów. Czy ktoś miał do czynienia z taka marka lub wie gdzie można szukać informacji?
maglo18 pisze:
18 paź 2024, 8:48
Kable przedzwonione. Napięcie zmierzone jest koło 36V i tyle pokazuje wyświetlacz. Sterownik silnika montowany pod baterią.
Skoro sterownik jest poza silnikiem, to najprostszym rozwiązaniem (przy sprawnym silniku) byłaby wymiana sterownika/wyświetlacza na najtańszy "GT" (~100 zł).
Co do baterii, trzeba by sprawdzić czy BMS nie blokuje baterii przy wpięciu do nieautoryzowanego sterownika/ładowarki. Jeżeli można pobierać prąd z baterii, np podłączając żarówkę, lub inny opór, to i dowolna ładowarka podpięta do ładowania powinna działać.
maglo18
Forumowicz
Posty: 110
Rejestracja: 25 lut 2022, 13:39

Re: RIH Omega X

Post autor: maglo18 »

Bateria nie podaje napięcia bez sterownika. Są we wtyczce dodatkowe kable opisane RX/TX więc raczej BMS komunikuje się ze sterownikiem.
tkoko
Forumowicz
Posty: 5441
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: RIH Omega X

Post autor: tkoko »

maglo18 pisze:
18 paź 2024, 10:09
Bateria nie podaje napięcia bez sterownika. Są we wtyczce dodatkowe kable opisane RX/TX więc raczej BMS komunikuje się ze sterownikiem.
Sądziłem że tak będzie, masz więc dwa wyjścia;
1. znaleźć serwis RIH, i zlecić naprawę.
2. tak jak wspomniałem wcześniej, przerobić sterowanie rowerem na otwarte sterowniki/wyświetlacze. Trzeba by w tym wypadku wymienić i BMS w baterii.
maglo18
Forumowicz
Posty: 110
Rejestracja: 25 lut 2022, 13:39

Re: RIH Omega X

Post autor: maglo18 »

Skończy się pewnie na TSDZ2 i nowym BMS. Silnik bardzo lubię i wiem jak go konfigurować.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 6245
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: RIH Omega X

Post autor: pxl666 »

ale tam chyba uchwyty na integre są?
maglo18
Forumowicz
Posty: 110
Rejestracja: 25 lut 2022, 13:39

Re: RIH Omega X

Post autor: maglo18 »

pxl666 pisze:
18 paź 2024, 10:58
ale tam chyba uchwyty na integre są?
Nie bardzo rozumiem pytanie.
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 477
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: RIH Omega X

Post autor: Atak_Snajpera »

Rama pod dedykowany silnik.
Awatar użytkownika
zyggi
Forumowicz
Posty: 39
Rejestracja: 11 sie 2022, 6:42

Re: RIH Omega X

Post autor: zyggi »

to chyba widac na zdjeciu ;) mnie sie wydaje ze piszac o tsdz2 i nowym bms kolega mial na mysli strerownik od tsdz2
maglo18
Forumowicz
Posty: 110
Rejestracja: 25 lut 2022, 13:39

Re: RIH Omega X

Post autor: maglo18 »

Nie miałem na myśli wystawienie za pomocą adaptera całego tsdz2b do tej ramy. Na przyszłość będzie mniej problemów.
Awatar użytkownika
zyggi
Forumowicz
Posty: 39
Rejestracja: 11 sie 2022, 6:42

Re: RIH Omega X

Post autor: zyggi »

kolega chyba obecny na forum co na yt kanal prowadzi podpial sterownik z tsdz2 do tdsz8 i bardzo chwalil wiec moze warto sprobowac? ;)
maglo18
Forumowicz
Posty: 110
Rejestracja: 25 lut 2022, 13:39

Re: RIH Omega X

Post autor: maglo18 »

Silnik ma 3 wyprowadzenia grubymi kablami i kolejne 6 cienkimi. Grube to pewnie kable fazowe silnika.Trzy cienkie opisane jako torque. Zastanawiam się do czego 3 pozostałe. Chętnie spróbuję tylko nie wiem czy silnik sprawny.
maglo18
Forumowicz
Posty: 110
Rejestracja: 25 lut 2022, 13:39

Re: RIH Omega X

Post autor: maglo18 »

Rozebrałem silnik i w środku logo Bafang-a. Ktoś poznaje co to za wersja silnika?
Załączniki
IMG20241019131727.jpg
IMG20241019145014.jpg
IMG20241019145016.jpg
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 6245
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: RIH Omega X

Post autor: pxl666 »

na 100 nie ale wyglada na m400 . porównaj wygląd np kontrolera z tymi co można kupic na alibabie . na płytkach nic nie pisze ?
Awatar użytkownika
zyggi
Forumowicz
Posty: 39
Rejestracja: 11 sie 2022, 6:42

Re: RIH Omega X

Post autor: zyggi »

po ukladzie otworow mocujacych raczej wyglada na m300
maglo18
Forumowicz
Posty: 110
Rejestracja: 25 lut 2022, 13:39

Re: RIH Omega X

Post autor: maglo18 »

Dziś dobrałem się do płytki wewnątrz. Silnik nie ma Hall-i. Ma sygnał H1 i H2 od czujnika Pas. Czujnik temperatury oraz czujnik prędkości. Jaki sterownik by wystarczył żeby to spróbować odpalić? Interesuje mnie coś z wyświetlaczem.
tkoko
Forumowicz
Posty: 5441
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: RIH Omega X

Post autor: tkoko »

maglo18 pisze:
22 paź 2024, 10:01
Dziś dobrałem się do płytki wewnątrz. Silnik nie ma Hall-i. Ma sygnał H1 i H2 od czujnika Pas. Czujnik temperatury oraz czujnik prędkości. Jaki sterownik by wystarczył żeby to spróbować odpalić? Interesuje mnie coś z wyświetlaczem.
Skoro silnik to "Bafang" a czujnik tenso ma 6 PIN, to myślę że któryś ze sterowników Bafang'a do HUB'ów z obsługą czujnika tenso Bafanga powinien zadziałać. Mógłbyś spróbować przetestować czujnik który posiadasz czy ma porównywalne napięcia do czujnika supportu Bafanga.
Załączniki
Bafang torque sensor.jpg
maglo18
Forumowicz
Posty: 110
Rejestracja: 25 lut 2022, 13:39

Re: RIH Omega X

Post autor: maglo18 »

tkoko pisze:
22 paź 2024, 10:21
Skoro silnik to "Bafang" a czujnik tenso ma 6 PIN, to myślę że któryś ze sterowników Bafang'a do HUB'ów z obsługą czujnika tenso Bafanga powinien zadziałać. Mógłbyś spróbować przetestować czujnik który posiadasz czy ma porównywalne napięcia do czujnika supportu Bafanga.
Gdzie napisałem że czujnik jest tenso i ma 6 pin? Moim zdanie czujnik tylko PAS i ma 3pin.
tkoko
Forumowicz
Posty: 5441
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: RIH Omega X

Post autor: tkoko »

maglo18 pisze:
22 paź 2024, 10:46
Gdzie napisałem że czujnik jest tenso i ma 6 pin? Moim zdanie czujnik tylko PAS i ma 3pin.
maglo18 pisze:
18 paź 2024, 19:45
Silnik ma 3 wyprowadzenia grubymi kablami i kolejne 6 cienkimi.
....Trzy cienkie opisane jako torque.
Jeżeli jest PAS obrotowy to w zasadzie dowolny sterownik bez hali da radę.
maglo18
Forumowicz
Posty: 110
Rejestracja: 25 lut 2022, 13:39

Re: RIH Omega X

Post autor: maglo18 »

tkoko pisze:
22 paź 2024, 11:09
maglo18 pisze:
22 paź 2024, 10:46
Gdzie napisałem że czujnik jest tenso i ma 6 pin? Moim zdanie czujnik tylko PAS i ma 3pin.
maglo18 pisze:
18 paź 2024, 19:45
Silnik ma 3 wyprowadzenia grubymi kablami i kolejne 6 cienkimi.
....Trzy cienkie opisane jako torque.
Jeżeli jest PAS obrotowy to w zasadzie dowolny sterownik bez hali da radę.
Wcześniej zaproponowałeś jakiś GT? Widziałem że są tez KT i może inne. Nie mam kompletnie wiedzy który działa lepiej i dlaczego? Interesuje mnie duży wyświetlacz dla starszej osoby.
tkoko
Forumowicz
Posty: 5441
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: RIH Omega X

Post autor: tkoko »

maglo18 pisze:
22 paź 2024, 11:31
Wcześniej zaproponowałeś jakiś GT? Widziałem że są tez KT i może inne. Nie mam kompletnie wiedzy który działa lepiej i dlaczego? Interesuje mnie duży wyświetlacz dla starszej osoby.
Zaproponowałem "GT" bo ten z dużym prawdopodobieństwem zadziała z tym silnikiem. Nie miałem KT który działa bez hali i z każdym silnikiem, więc Ci nie mogę nic polecić.
Zarówno "GT" jak i "KT" są moim zdaniem porównywalne w działaniu, niemniej jednak są zwolennicy tego czy innego sterownika.
Do "GT" masz do wyboru szereg klonów sterownika i poniższe wyświetlacze. Ważne by miały UART z "protokołem 2".
Załączniki
display typ GT.jpg
display typ GT LH A1.jpg
maglo18
Forumowicz
Posty: 110
Rejestracja: 25 lut 2022, 13:39

Re: RIH Omega X

Post autor: maglo18 »

Po tym zdjęciu to jeszcze bardziej nie łapie ile tych wersji jest. Wyświetlacz s866 jest bardzo fajny ale jeśli chodzi o sterownik to nie potrafię odczytać modelu. Czy da się zakupić w Polsce czy tylko chiny?
tkoko
Forumowicz
Posty: 5441
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: RIH Omega X

Post autor: tkoko »

maglo18 pisze:
22 paź 2024, 12:47
Po tym zdjęciu to jeszcze bardziej nie łapie ile tych wersji jest. Wyświetlacz s866 jest bardzo fajny ale jeśli chodzi o sterownik to nie potrafię odczytać modelu. Czy da się zakupić w Polsce czy tylko chiny?
"Oryginalny GT", to raczej chiny, przykładowe "klony GT" na Allegro (jest ich znacznie więcej);

https://allegro.pl/oferta/sterownik-sil ... 6524495837
https://allegro.pl/oferta/bezszczotkowy ... 6372735568
https://allegro.pl/oferta/24v-48v-250-3 ... 3458454068
https://allegro.pl/oferta/rower-sterown ... 6053282165

Wyświetlacz S866 jest w dwóch wariantach obudowy/wyświetlacza, i różnych wariantach opcji w menu, tak że przed zakupem spytaj o typ/oznaczenie sterownika i ilość pozycji "Pxx" w menu wyświetlacza. Na Allegro masz w miarę bezproblemowy zwrot towaru, więc kupiłbym najtańszy zestaw, sprawdził działanie z silnikiem, i przy niesatysfakcjonującym działaniu, zwrócił towar i sprawdził następny.
W razie problemów pomogę przy konfiguracji zestawu.
maglo18
Forumowicz
Posty: 110
Rejestracja: 25 lut 2022, 13:39

Re: RIH Omega X

Post autor: maglo18 »

Dzięki zamówiłem jeden z podanego linku. Dam znać jak poszło.
maglo18
Forumowicz
Posty: 110
Rejestracja: 25 lut 2022, 13:39

Re: RIH Omega X

Post autor: maglo18 »

Dziś dotarł sterownik o oznaczeniu w900-6. Po podłączaniu i auto-kalibracji silnik kręci się w poprawną stronę oraz działa tryb WALK. I to koniec pozytywów. Teraz negatywy:
1. Na wyświetlaczu cały czas błąd nr 7
2. Podłączony wbudowany PAS szarpie i załącza się nieregularni tylko na chwilę.

Moje wątpliwości. Czy moja wina z konfiguracją? Czy uszkodzony PAS, czy tylko niekompatybilny. Uszkodzony sterownik?
Załączniki
gt.jpg
1.jpg
2.jpg
tkoko
Forumowicz
Posty: 5441
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: RIH Omega X

Post autor: tkoko »

maglo18 pisze:
23 paź 2024, 19:26
Dziś dotarł sterownik o oznaczeniu w900-6. Po podłączaniu i auto-kalibracji silnik kręci się w poprawną stronę oraz działa tryb WALK. I to koniec pozytywów. Teraz negatywy:
1. Na wyświetlaczu cały czas błąd nr 7
2. Podłączony wbudowany PAS szarpie i załącza się nieregularni tylko na chwilę.

Moje wątpliwości. Czy moja wina z konfiguracją? Czy uszkodzony PAS, czy tylko niekompatybilny. Uszkodzony sterownik?
Ad 1. - nie masz podłączonych hali stąd "error code 07" (błąd silnika/hali). Sprawdź czy w pozycji "P20" masz wybór innej wartości niż "00". Jeżeli tak spróbuj "01".
Ad 2. - odnośnie wbudowanego czujnika pas. Jak sadzę wbudowana tarcza z magnesami ma więcej magnesów niż 5 - 12, stad prawdopodobnie takie działanie. Sprawdź ile magnesów ma wbudowana tarcza. Tego typu sterownik najlepiej działa przy 5/6 magnesach. Jeżeli jest więcej niż 10 magnesów w tarczy są problemy z poprawnym działaniem. Jeżeli będzie mniej niż 10 magnesów, zapewne będziesz musiał zastosować zewnętrzny "typowy" PAS.
maglo18
Forumowicz
Posty: 110
Rejestracja: 25 lut 2022, 13:39

Re: RIH Omega X

Post autor: maglo18 »

Ad 1. W opcji P20 nie ma możliwości przestawienia parametru. Czy zostawić ten sterownik i używać błędem czy szukać innego?
Ad 2. Planuję dorobić nowe koło magnesowe z odpowiednią ilością magnesów. Jak jest właściwa ilość jeśli będę to robił sam?
tkoko
Forumowicz
Posty: 5441
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: RIH Omega X

Post autor: tkoko »

Ad 1. jeżeli sterownik/silnik będzie pracował prawidłowo zarówno z czujnikiem pas jak i manetką, to ten "błąd" ogranicza jedynie podgląd jakiegoś parametru jazdy (ODO, TRIP, napięcie) który byłby wyświetlany w miejscu "error code". Co do wymiany zestawu to już zależy od Ciebie. Te sterowniki, co do zasady, powinny pracować z halami. Bez hali te sterowniki działają jak na video. W przypadku wyświetlacza S866 "error code" jest na mniej istotnych wskazaniach.
http://chomikuj.pl/Preview.ashx?e=skEPh ... dNwKN&pv=2
Ad 2. co do "właściwej" ilości magnesów twojego sterownika. Nie da się w ciemno określić "optymalną" ilość magnesów, bo każdy z tych klonów zachowuje się inaczej, a dodatkowo na działanie ma wpływ długość sygnału z czujnika.
Jak to wygląda w praktyce; masz poniżej test z 5 sterownikami (4 GT) i dwoma czujnikami pas (kupionym fabrycznym i własnego wykonania) oraz tabelę z wpływem wypełnienia sygnał/RPM korby na prędkość/przyśpieszenie;
viewtopic.php?p=124685#p124685
Załączniki
S866.jpg
_PAS KT vs GT.jpg
maglo18
Forumowicz
Posty: 110
Rejestracja: 25 lut 2022, 13:39

Re: RIH Omega X

Post autor: maglo18 »

Robię pierwsza wersje na 6 magnesów zobaczymy.
maglo18
Forumowicz
Posty: 110
Rejestracja: 25 lut 2022, 13:39

Re: RIH Omega X

Post autor: maglo18 »

Coś nie mam szczęścia. Założone 6 magnesów. Wbudowany czujnik chyba działa a reakcji brak.
https://youtube.com/shorts/t0KpgVjASSI? ... oooBrc8rIH
Może za niskie napięcia stanu wysokiego?
tkoko
Forumowicz
Posty: 5441
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: RIH Omega X

Post autor: tkoko »

Możliwe jest kilka przyczyn braku reakcji;
1. parametr "P10" ustawiony na "1".
2. czujnik być może działa na wsteczne obroty,
3. zbyt wysokie napięcie wyjściowe, "typowo" jest ~3.5V.
4. uszkodzone wejście PAS
Sygnał z czujnika wydaje się prawidłowy. Sprawdź ustawione parametry w wyświetlaczu.
"PO8* na maksa (czyli 50 lub 100, w zależności od możliwości
"PO9" na "0"
"P10" na "zero" (tylko pas), lub "2" (zarówno pas jak manetka).
"P11" na "1"
"P13" na "6"
sprawdź jeszcze czy czujnik masz podłączony do właściwego gniazda (zapewne przewody czarny, czerwony, fioletowy)
maglo18
Forumowicz
Posty: 110
Rejestracja: 25 lut 2022, 13:39

Re: RIH Omega X

Post autor: maglo18 »

Zastosowałem twoje ustawienia i silniki tylko na chwilę się wzbudził. Było to przypadkowe. Czy kręcę do przodu czy do tyłu bez zmian. Chętnie bym zakupił sprawdzony sterownik.
tkoko
Forumowicz
Posty: 5441
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: RIH Omega X

Post autor: tkoko »

maglo18 pisze:
28 paź 2024, 22:27
Chętnie bym zakupił sprawdzony sterownik.
Przecież to nie wina sterownika skoro "samonauka" przebiegła prawidłowo, a silnik działa prawidłowo ze sterownikiem. Czy sterownik jest OK, bardzo łatwo sprawdzisz podłączając manetkę lub potencjometr 1-5k w miejsce manetki. Jeżeli silnik będzie działał prawidłowo, problem masz z czujnikiem pas.
Masz tu dwie możliwości.
1. podłączyć zewnętrzny fabryczny czujnik pas, przynajmniej do sprawdzenia sterownika czy "pas" jest OK.
2. dalej kombinować z wewnętrznym czujnikiem, tym bardziej że, jak sam piszesz, czasami coś zakręci.
Podłączyłeś czujnik pas jak mniemam bezpośrednio do wtyczki "PAS". Jeżeli tak sprawdź/podaj napięcie zasilania i napięcie sygnału czujnika pas. Jak masz jakiś dostęp do oscyloskopu sprawdź sygnał oscyloskopem. Możesz również obrócić tarczę o 180* tak by druga strona magnesów była nad czujnikiem. Może to pomoże. Jest jeszcze jedna możliwość. Wbudowany czujnik (lub tarcza) nie podaje "równych" impulsów i sterownik nie odczytuje odstępów czasowych prawidłowo. Sprawdź czy wszystkie magnesy w tarczy mają tą samą biegunowość, i są równo oddalone od siebie.
maglo18
Forumowicz
Posty: 110
Rejestracja: 25 lut 2022, 13:39

Re: RIH Omega X

Post autor: maglo18 »

Dziś kolejne testy i silnik ożył. Wprowadzone modyfikacje to koło z 12 magnesami a nie 6 jak to było w pierwotnej wersji. Z racji tego ze koło robię sam to czy pozostawić na 12 magnesach skoro działa czy zwiększyć ilość do 16 może więcej? Koło z magnesami jest w silniku i nie sprawdzę która wersja lepsza bez rozbierania.
tkoko
Forumowicz
Posty: 5441
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: RIH Omega X

Post autor: tkoko »

maglo18 pisze:
29 paź 2024, 18:45
Dziś kolejne testy i silnik ożył. Wprowadzone modyfikacje to koło z 12 magnesami a nie 6 jak to było w pierwotnej wersji. Z racji tego ze koło robię sam to czy pozostawić na 12 magnesach skoro działa czy zwiększyć ilość do 16 może więcej? Koło z magnesami jest w silniku i nie sprawdzę która wersja lepsza bez rozbierania.
Skoro działa z 12 magnesami, i przy obrotach korby do tyłu silnik nie działa, to na razie pozostań przy 12 magnesach. Wygląda na to że albo w tarczy z 6 magnesami miałeś któryś magnes zamieniony biegunem, miałeś założoną złą stronę tarczy, albo ogólnie coś źle podłączyłeś. Ile tak naprawdę potrzebujesz magnesów zależy od tego jak "spasuje" Ci obecna tarcza podczas jazdy. Ilość magnesów decyduje tylko o tym jak zachowa się rower. Duża ilość magnesów, szybsza reakcja na starcie, większe przyśpieszenie, maksymalna moc/prędkość mało zależna od obrotów korby, ogólna jazda jak na "skuterze" z manetką. Mniejsza ilość magnesów, to jazda bardziej "rowerowa", potrzebny większy wysiłek przy ruszaniu i jeździe, bo od obrotów korby będzie zależna moc/prędkość roweru. Tak więc jak widzisz, nie da się jednoznacznie powiedzieć ile magnesów w tarczy potrzebujesz, bo "odczucia" z jazdy to bardzo indywidualna sprawa.
tkoko
Forumowicz
Posty: 5441
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: RIH Omega X

Post autor: tkoko »

Jeszcze jedno mnie interesuje.
Jak wcześniej pisałeś
maglo18 pisze:
18 paź 2024, 19:45
trzy cienkie przewody opisane jako torque.
więc skoro czujnik jest opisany jako "torque/czujnik nacisku", a nie "cadence/czujnik obrotu", i ma dwa wyjścia sygnału H1, H2 (zapewne sygnał nacisku i sygnał obrotów, jak podobne czujniki nacisku dostępne na rynku), to być może da się wykorzystać i torque sensor.
Zapewne nie próbowałeś mierzyć drugiego sygnału z płytki. Jeżeli faktycznie czujnik reaguje na nacisk/torque, to przy zablokowanej zębatce i nacisku na korbę powinny pojawiać się zmiany napięcia, które (być może) można by wykorzystać podłączając sygnał do gniazda manetki, i w ten sposób mieć mniej lub bardziej sprawny rower z czujnikiem nacisku.
Załączniki
Torque sensor PIN.jpg
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 6245
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: RIH Omega X

Post autor: pxl666 »

a dopasowanie kontrolera od bafanga nie wchodzi w grę?
maglo18
Forumowicz
Posty: 110
Rejestracja: 25 lut 2022, 13:39

Re: RIH Omega X

Post autor: maglo18 »

Zostawiłem 12 magnesów. Znajomy oglądał płytkę i nie ma czujnika nacisku. Zabieram się za skręcenie i trochę to potrwa. Dopasowanie kontrolera to opchanie się w kolejny zamknięty system. Do tego zakup wyświetlacza to wolałbym zrobić adaptery i TSDZ2 zamontować.

Muszę też zamontować nowy BMS. Poznaje ktoś co to za akumulatorki? Dziwne bo oryginalna ładowarka ma 43,2v a nie 42V.
Załączniki
Rih Battery.jpg
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 6245
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: RIH Omega X

Post autor: pxl666 »

to ogniwa poduszki . może ładowarka uszkodzona ?
tkoko
Forumowicz
Posty: 5441
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: RIH Omega X

Post autor: tkoko »

maglo18 pisze:
30 paź 2024, 9:16
Muszę też zamontować nowy BMS. Poznaje ktoś co to za akumulatorki? Dziwne bo oryginalna ładowarka ma 43,2v a nie 42V.
Do prób (a nawet do użytku) wyprowadziłbym plus i minus bezpośrednio z baterii z pominięciem BMS'a, na wyświetlaczu ustaw "PO3" na "36", a "P15" na "30 do 34" (ochrona przed nadmiernym rozładowaniem). Jeżeli ładowanie przy takiej kombinacji będzie OK (BMS umożliwi ładowanie przez dotychczasowe złącze), to za ochronę przed rozładowaniem będzie odpowiadał sterownik nie BMS. Wystarczy tylko w pozycji "P15" dobrać minimalne napięcie tak by żadne "P" nie schodziło poniżej 2.8 - 3 V podczas rozładowania. Wówczas wymiana BMS'a nie byłaby konieczna.
ODPOWIEDZ