CD_Uniwersalny rower AWD mid/hub
-
- Forumowicz
- Posty: 90
- Rejestracja: 06 gru 2023, 20:52
CD_Uniwersalny rower AWD mid/hub
Mój poprzedni temat "Uniwersalny rower AWD mid/front hub" spotkał się z dużym zainteresowaniem i chciałbym podziękować wszystkim biorącym udział w temacie. Ostatecznie zdecydowałem się nie komplikować konstrukcji na wstępnym etapie budowy. Dlatego dodatkowy silnik będzie sterowany kontrolerem "T06S 36V/48V 250W-350W 15A KT Sine Wave Controller with Julet WP Plug".
Aktualnie na stanie jest:
Rower: UNIBIKE FUSION koła 29" z konwersją TSDZ2B 48V 500W, Bateria 48V 15Ah.
Zakupiony sprzęt do dalszych modyfikacji to:
1 x AKM-100H 48V350W 36Holes Front/Rear Driving Hub Motor (AKM-100H 48V350W)
Motor Front
1 x T06S 36V/48V 250W-350W 15A KT Sine Wave Controller with Julet WP Plug (T06S WP Controller)
Display KT-LCD4
1 x PAS 8PAS
1 x Controller Case for 6 Mosfets Controller
1 x A Pair of Torque Arm for Ebike Motor Size M14
Wszystko zakupione w topbikekit.com
Pozostaje zmontować i testować oraz podzielić się uwagami z zainteresowanymi taką konstrukcją.
Pierwsze testy będą bez ingerencji w sterownik na fabrycznych ustawieniach. Następnie chciałbym wgrać otwarte oprogramowanie i dlatego mam do osób zorientowanych w temacie OpenSource firmware prośbę o pomoc. Czy można będzie to zrobić na wymienionym sterowniku? Jeżeli tak, to w jaki sposób?
Aktualnie na stanie jest:
Rower: UNIBIKE FUSION koła 29" z konwersją TSDZ2B 48V 500W, Bateria 48V 15Ah.
Zakupiony sprzęt do dalszych modyfikacji to:
1 x AKM-100H 48V350W 36Holes Front/Rear Driving Hub Motor (AKM-100H 48V350W)
Motor Front
1 x T06S 36V/48V 250W-350W 15A KT Sine Wave Controller with Julet WP Plug (T06S WP Controller)
Display KT-LCD4
1 x PAS 8PAS
1 x Controller Case for 6 Mosfets Controller
1 x A Pair of Torque Arm for Ebike Motor Size M14
Wszystko zakupione w topbikekit.com
Pozostaje zmontować i testować oraz podzielić się uwagami z zainteresowanymi taką konstrukcją.
Pierwsze testy będą bez ingerencji w sterownik na fabrycznych ustawieniach. Następnie chciałbym wgrać otwarte oprogramowanie i dlatego mam do osób zorientowanych w temacie OpenSource firmware prośbę o pomoc. Czy można będzie to zrobić na wymienionym sterowniku? Jeżeli tak, to w jaki sposób?
- mitusm
- Forumowicz
- Posty: 518
- Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20
Re: CD_Uniwersalny rower AWD mid/hub
2 napędy spoko na brak mocy, jak chodzi o trakcję zbędny dodatek i waga przedniego koła.
-
- Forumowicz
- Posty: 90
- Rejestracja: 06 gru 2023, 20:52
Re: CD_Uniwersalny rower AWD mid/hub
Wiem, że masz duże doświadczenie i temat rozkminialiśmy. Jednak muszę sam spróbować tak jak ty. Poza tym mam nadzieję wgrać OSF do sterownika huba aby mieć możliwość lepszego dopasowania i zgrania obu silników. Jak trzeba będzie, to wymienię sterownik. Powiedz, czy w swoich sterownikach zmieniałeś firmware?
- mitusm
- Forumowicz
- Posty: 518
- Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20
Re: CD_Uniwersalny rower AWD mid/hub
Graty masz już kupione więc pewnie je włożysz. U mnie przedni napęd z powodu nadwagi roweru i braku mocy bbshd. Wiem że można go ostro podkręcić ale długo po górę by nie wytrzymał. Już to pewnie pisałem, ale żadna synchronizacja między napędami nie będzie potrzebna, centralny mid jak i przedni (tak mi się wydaje u Ciebie) mają wolnobieg i nie będą sobie przeszkadzać.
Moja rada, wywalić wszystko i wsadzić bbshd
Moja rada, wywalić wszystko i wsadzić bbshd
-
- Forumowicz
- Posty: 90
- Rejestracja: 06 gru 2023, 20:52
Re: CD_Uniwersalny rower AWD mid/hub
Dzięki za radę, huba sam zaplotłem i dałem do wycentrowania. Liczę na to, że oba silniki będą się wspierać w zależności od okoliczności przyrody. Mid będzie master na podjazdach, a hub na płaskim. Testy wszystko pokażą. Pytanie wciąż aktualne. Czy zmieniałeś soft?mitusm pisze: ↑19 sie 2024, 0:18Graty masz już kupione więc pewnie je włożysz. U mnie przedni napęd z powodu nadwagi roweru i braku mocy bbshd. Wiem że można go ostro podkręcić ale długo po górę by nie wytrzymał. Już to pewnie pisałem, ale żadna synchronizacja między napędami nie będzie potrzebna, centralny mid jak i przedni (tak mi się wydaje u Ciebie) mają wolnobieg i nie będą sobie przeszkadzać.
Moja rada, wywalić wszystko i wsadzić bbshd
-
- Forumowicz
- Posty: 90
- Rejestracja: 06 gru 2023, 20:52
Re: CD_Uniwersalny rower AWD mid/hub
Mój rower - Unibike z TSDZ na OSF jest naprawdę jest świetny. Zasięg ok. 130 km, Vmax - doszedłem do 45 km\h na płaskim i dalej mi się nie chciało sprawdzać - to i tak za dużo. Zwykle jeżdżę w trybie ECO 90% trasy i więcej nie potrzebuję. W terenie nigdy nie uświadczyłem braku mocy. Po co więc AWD? Ano taki kaprys i chęć sprawdzania i eksperymentowania. Ty się świetnie bawiłeś na śniegu, Dede też nieźle pomykał na fatbiku i Ja też tak chcę. Poza tym, trzeba się jakoś wyróżnić. Huba zamontowałem na nowej obręczy razem tarczą i mogę w każdej chwili mieć zwykłe koło z przodu.
- mitusm
- Forumowicz
- Posty: 518
- Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20
Re: CD_Uniwersalny rower AWD mid/hub
Nic nie ruszałem ustawień fabrycznych bo nie było co ruszać. Bafang (max 30A) trochę szarpnie na starcie ale tak to ciągnie. Z przodu XF15 na 20A.Aloles pisze: ↑19 sie 2024, 16:41Dzięki za radę, huba sam zaplotłem i dałem do wycentrowania. Liczę na to, że oba silniki będą się wspierać w zależności od okoliczności przyrody. Mid będzie master na podjazdach, a hub na płaskim. Testy wszystko pokażą. Pytanie wciąż aktualne. Czy zmieniałeś soft?mitusm pisze: ↑19 sie 2024, 0:18Graty masz już kupione więc pewnie je włożysz. U mnie przedni napęd z powodu nadwagi roweru i braku mocy bbshd. Wiem że można go ostro podkręcić ale długo po górę by nie wytrzymał. Już to pewnie pisałem, ale żadna synchronizacja między napędami nie będzie potrzebna, centralny mid jak i przedni (tak mi się wydaje u Ciebie) mają wolnobieg i nie będą sobie przeszkadzać.
Moja rada, wywalić wszystko i wsadzić bbshd
Docelowo tył pójdzie na 40A a przód na 30. Taka moc już dla fanu, ale aktualnie często mam podjazdy gdzie przód i tył idzie max.
-
- Forumowicz
- Posty: 90
- Rejestracja: 06 gru 2023, 20:52
Re: CD_Uniwersalny rower AWD mid/hub
Właśnie o fan chodzi głównie. Takie konstrukcje jak nasze, mogą ale nie muszą być praktyczne. Podobnie jak samochody sportowe lub terenowe, które generują pewne wyrzeczenia ale dają frajdę . Podobno OSF dla sterowników KT znacznie poprawia kulturę pracy silnika i umożliwia lepsze dopasowanie stopni wspomagania. Dlatego drążę temat. Ciąg dalszy modyfikacji nastąpi. W kolejce czeka modyfikacja tylnego widelca pod pasek Gates'a i przekładnia planetarna Di2. Celem jest bezobsługowy, niedrogi rower, który pojedzie wszędzie.mitusm pisze: ↑19 sie 2024, 21:10Nic nie ruszałem ustawień fabrycznych bo nie było co ruszać. Bafang (max 30A) trochę szarpnie na starcie ale tak to ciągnie. Z przodu XF15 na 20A.
Docelowo tył pójdzie na 40A a przód na 30. Taka moc już dla fanu, ale aktualnie często mam podjazdy gdzie przód i tył idzie max.
-
- Forumowicz
- Posty: 5455
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: CD_Uniwersalny rower AWD mid/hub
Niedrogi bezobsługowy rower, podobnie jak niedrogi samochód sportowy to "perpetuum mobile".
Nastęca Mitusm wstawi do swojego "roweru" MID'a 6 kW i 3K turbo do obu osi, wszystko podkręcone o 200%, następca ......
Szczególnie podoba mi się "bezobsługowość" takiego roweru.
- mitusm
- Forumowicz
- Posty: 518
- Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20
Re: CD_Uniwersalny rower AWD mid/hub
Przekładnia planetarna genialny wynalazek, właśnie wpadła do drugiego roweru (krótki łańcuch jeszcze na foto). Pewnie już nie wrócę do zwykłej kasety.
Myślałem nad sterowaniem Di2, ale szkoda mi trochę kasy.
Sterownik KT działa idealnie, nie widzę co by tam można było poprawiać.
Myślałem nad sterowaniem Di2, ale szkoda mi trochę kasy.
Sterownik KT działa idealnie, nie widzę co by tam można było poprawiać.
-
- Forumowicz
- Posty: 90
- Rejestracja: 06 gru 2023, 20:52
Re: CD_Uniwersalny rower AWD mid/hub
Mówiąc niedrogi miałem na myśli stosunek ceny do rowerów w sklepie i mówię tu o rowerach czyli pojazdach napędzanych siłą mięśni, a tylko wspomaganych silnikiem. Nie przewiduję manetki w mojej konstrukcji. Teraz ceny są idiotyczne, bo popyt jest wielki i dostawcy nie nadążają z produkcją. W cenie 8-9k zł (to i tak bardzo dużo), mogę zrobić rower AWD z przekładnią planetarną Di2 na pasku Gates'a. Takich rowerów nie ma na rynku i chyba nie będzie. Bo ludzie by przestali kupować nowe rowery. Bulls ma taki sprzęt na pasku Gates'a z przekładnią planetarną Pinion za ok. 8k EURO. Niedługo będą przerzutki 20 rzędowe sterowane myślami i amortyzatorami air z pierdami kaszalota "bo klienci tego oczekują".tkoko pisze: ↑20 sie 2024, 15:01Niedrogi bezobsługowy rower, podobnie jak niedrogi samochód sportowy to "perpetuum mobile".
Nastęca Mitusm wstawi do swojego "roweru" MID'a 6 kW i 3K turbo do obu osi, wszystko podkręcone o 200%, następca ......
Szczególnie podoba mi się "bezobsługowość" takiego roweru.
-
- Forumowicz
- Posty: 90
- Rejestracja: 06 gru 2023, 20:52
Re: CD_Uniwersalny rower AWD mid/hub
Dzięki z podzielenie się wrażeniami odnośnie sterownika KT. Jednak przy AWD muszę mieć możliwość ograniczania mocy dla huba na poszczególnych stopniach wspomagania. Tak jak w OSF mida. W dalszym ciągu chcę zachować aktywność fizyczną i doznania rowerowe. Chyba, że jest możliwość ingerencji w wielkość mocy na poszczególnych stopniach wspomagania za pomocą ustawień na wyświetlaczu.mitusm pisze: ↑20 sie 2024, 16:00Przekładnia planetarna genialny wynalazek, właśnie wpadła do drugiego roweru (krótki łańcuch jeszcze na foto). Pewnie już nie wrócę do zwykłej kasety.
Myślałem nad sterowaniem Di2, ale szkoda mi trochę kasy.
Sterownik KT działa idealnie, nie widzę co by tam można było poprawiać.
-
- Forumowicz
- Posty: 90
- Rejestracja: 06 gru 2023, 20:52
Re: CD_Uniwersalny rower AWD mid/hub
Tylko huba tu nie wstawisz, ale mida tak - polecam.mitusm pisze: ↑20 sie 2024, 16:00Przekładnia planetarna genialny wynalazek, właśnie wpadła do drugiego roweru (krótki łańcuch jeszcze na foto). Pewnie już nie wrócę do zwykłej kasety.
Myślałem nad sterowaniem Di2, ale szkoda mi trochę kasy.
Sterownik KT działa idealnie, nie widzę co by tam można było poprawiać.
-
- Forumowicz
- Posty: 5455
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: CD_Uniwersalny rower AWD mid/hub
Cały błąd tego rozumowania polega na wierze że większość użytkowników e-bik (podobnie jak kierowców), zainteresowanych jest technicznym zagadnieniem e-rowerów (samochodów). Na forum zarejestrowanych jest około 8 tys forumowiczów, z tego może z 1 % jest zainteresowanych tym forum. Reszta zajrzała/zapisała się tylko po to, by ktoś z forum rozwiązał ich problem z niedziałającym e-bike. Tak jak napisał Mitusm, rower z dwoma silnikami to głównie "fan", a takich użytkowników jest kilku. Reszta idzie do sklepu po fabryczny rower, i w "głębokim poważaniu" ma jego parametry, jeżeli spełnia w większości ich oczekiwania, stąd w moim regionie (okolice Bielska i Pszczyny) jest wysyp fabrycznych rowerów po kilka/naście tys zł, a nie samoróbek nawet po 500 zł.Aloles pisze: ↑22 sie 2024, 11:45Mówiąc niedrogi miałem na myśli stosunek ceny do rowerów w sklepie i mówię tu o rowerach czyli pojazdach napędzanych siłą mięśni, a tylko wspomaganych silnikiem. Nie przewiduję manetki w mojej konstrukcji. Teraz ceny są idiotyczne, bo popyt jest wielki i dostawcy nie nadążają z produkcją. W cenie 8-9k zł (to i tak bardzo dużo), mogę zrobić rower AWD z przekładnią planetarną Di2 na pasku Gates'a. Takich rowerów nie ma na rynku i chyba nie będzie. Bo ludzie by przestali kupować nowe rowery. Bulls ma taki sprzęt na pasku Gates'a z przekładnią planetarną Pinion za ok. 8k EURO. Niedługo będą przerzutki 20 rzędowe sterowane myślami i amortyzatorami air z pierdami kaszalota "bo klienci tego oczekują".
Co do "rowerów napędzanych siłą mięśni", do tego wystarczy silnik 250 wat (za 150 zł), i sterownik S866/866C-6 (za 100 zł) by to uzyskać. Sam (i rodzinka) mam kilka takich rowerów jeżdżę nimi nawet po górach
Jaki sens ma zakładanie TSDZ2 (350 wat) i dodatkowego HUB (350 wat) żeby uzyskać 700 wat. Prościej, taniej, lepiej, miej awaryjne jest od razu założenie silnika 700 - 1000 wat, i jazda na nim z mocą 350 wat, a to umożliwia każdy sterownik. Mitusm założył dwa silniki bo ma/miał za mało mocy. Dodatkowo spalił pierwsze dwa silniki HUB, więc dlatego przeszedł na BBSHD (1 kW), i to rozumiem (brak mocy).
Jeszcze raz wrzucę przejazd roweru za 500 zł (silnik Ananda, sterownik/wyświetlacz S866/866C-6, PAS 6 magnesów + stary aku). Cały przejazd jest na największym przełożeniu (podjazdy od 5 do 15%) bez zsiadania/podpierania, ot tak jak jedzie się zwykłym rowerem. Na "zwykłym" rowerze podjazdy 8 - 15% wymagały by zmiany przełożenia.
http://chomikuj.pl/Preview.ashx?e=nCjk9 ... s0H03&pv=2
-
- Forumowicz
- Posty: 90
- Rejestracja: 06 gru 2023, 20:52
Re: CD_Uniwersalny rower AWD mid/hub
Dawniej ludzie jeździli Maluchami do Bułgarii z całą rodziną. Obecnie w aucie osobowym, w większości przypadków wystarczy 90 KM, każdy pojedzie przepisowe max. 140 km/h i da radę nawet w górzystym terenie. Jednak bardzo wiele aut ma napęd 4x4 i grubo powyżej 200 KM, a ci co nie mają, bardzo by chcieli je mieć. To nie ma znaczenia, że nie pojadą w teren czy na tor. Liczy się posiadanie fajnego sprzętu, który może wiele. Dlatego ludzie lekko podrabiają 30 letnie Łady Niva i z politowaniem patrzą na wypasione SUV'y. Tak samo będzie z rynkiem rowerowym. Mieszkasz w ternie podgórskim i coraz częściej będziesz świadkiem gdy na wyciągach narciarskich będą rowerzyści zamiast narciarzy, nawet w zimie. Taki mamy klimat. Nie chcę uzyskiwać watów. Chcę zobaczyć jak jeździ rower z napędem AWD mid+hub i jak można zestroić oba napędy optymalnie, aby nie stracić przyjemności z jazdy rowerem. Pamiętasz jak kombinowaliśmy z drugim sterownikiem od TSDZ dla huba (jestem ci wdzięczy za wiele cennych uwag). Dlatego, że TSDZ ma świetny soft i łatwo dopasować jego parametry. Postanowiłem odpuścić tę drogę, ale jej nie wykluczam. Najpierw sprawdzę czy temat jest rozwojowy. Jeżeli wyjdzie pozytywnie z jazdą i zużyciem energii, to pomyślę o optymalizacji. Cała ta zabawa wynika po części z tego, że współczesne rowerowy wymagają ciągłego i bardzo drogiego serwisu. Myślę, że można zrobić dobry i niezawodny sprzęt dużo taniej.tkoko pisze: ↑22 sie 2024, 13:07Cały błąd tego rozumowania polega na wierze że większość użytkowników e-bik (podobnie jak kierowców), zainteresowanych jest technicznym zagadnieniem e-rowerów (samochodów). Na forum zarejestrowanych jest około 8 tys forumowiczów, z tego może z 1 % jest zainteresowanych tym forum. Reszta zajrzała/zapisała się tylko po to, by ktoś z forum rozwiązał ich problem z niedziałającym e-bike. Tak jak napisał Mitusm, rower z dwoma silnikami to głównie "fan", a takich użytkowników jest kilku. Reszta idzie do sklepu po fabryczny rower, i w "głębokim poważaniu" ma jego parametry, jeżeli spełnia w większości ich oczekiwania, stąd w moim regionie (okolice Bielska i Pszczyny) jest wysyp fabrycznych rowerów po kilka/naście tys zł, a nie samoróbek nawet po 500 zł.Aloles pisze: ↑22 sie 2024, 11:45Mówiąc niedrogi miałem na myśli stosunek ceny do rowerów w sklepie i mówię tu o rowerach czyli pojazdach napędzanych siłą mięśni, a tylko wspomaganych silnikiem. Nie przewiduję manetki w mojej konstrukcji. Teraz ceny są idiotyczne, bo popyt jest wielki i dostawcy nie nadążają z produkcją. W cenie 8-9k zł (to i tak bardzo dużo), mogę zrobić rower AWD z przekładnią planetarną Di2 na pasku Gates'a. Takich rowerów nie ma na rynku i chyba nie będzie. Bo ludzie by przestali kupować nowe rowery. Bulls ma taki sprzęt na pasku Gates'a z przekładnią planetarną Pinion za ok. 8k EURO. Niedługo będą przerzutki 20 rzędowe sterowane myślami i amortyzatorami air z pierdami kaszalota "bo klienci tego oczekują".
Co do "rowerów napędzanych siłą mięśni", do tego wystarczy silnik 250 wat (za 150 zł), i sterownik S866/866C-6 (za 100 zł) by to uzyskać. Sam (i rodzinka) mam kilka takich rowerów jeżdżę nimi nawet po górach
Jaki sens ma zakładanie TSDZ2 (350 wat) i dodatkowego HUB (350 wat) żeby uzyskać 700 wat. Prościej, taniej, lepiej, miej awaryjne jest od razu założenie silnika 700 - 1000 wat, i jazda na nim z mocą 350 wat, a to umożliwia każdy sterownik. Mitusm założył dwa silniki bo ma/miał za mało mocy. Dodatkowo spalił pierwsze dwa silniki HUB, więc dlatego przeszedł na BBSHD (1 kW), i to rozumiem (brak mocy).
Jeszcze raz wrzucę przejazd roweru za 500 zł (silnik Ananda, sterownik/wyświetlacz S866/866C-6, PAS 6 magnesów + stary aku). Cały przejazd jest na największym przełożeniu (podjazdy od 5 do 15%) bez zsiadania/podpierania, ot tak jak jedzie się zwykłym rowerem. Na "zwykłym" rowerze podjazdy 8 - 15% wymagały by zmiany przełożenia.
http://chomikuj.pl/Preview.ashx?e=nCjk9 ... s0H03&pv=2
- mitusm
- Forumowicz
- Posty: 518
- Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20
Re: CD_Uniwersalny rower AWD mid/hub
Będziesz miał przecież osobny ekran i panel do KT i tam 5 stopni wspomagania.Aloles pisze: ↑22 sie 2024, 11:54Dzięki z podzielenie się wrażeniami odnośnie sterownika KT. Jednak przy AWD muszę mieć możliwość ograniczania mocy dla huba na poszczególnych stopniach wspomagania. Tak jak w OSF mida. W dalszym ciągu chcę zachować aktywność fizyczną i doznania rowerowe. Chyba, że jest możliwość ingerencji w wielkość mocy na poszczególnych stopniach wspomagania za pomocą ustawień na wyświetlaczu.mitusm pisze: ↑20 sie 2024, 16:00Przekładnia planetarna genialny wynalazek, właśnie wpadła do drugiego roweru (krótki łańcuch jeszcze na foto). Pewnie już nie wrócę do zwykłej kasety.
Myślałem nad sterowaniem Di2, ale szkoda mi trochę kasy.
Sterownik KT działa idealnie, nie widzę co by tam można było poprawiać.
AWD brzmi fajnie, ale w przypadku sprzętu który chcesz zastosować będzie więcej wad niż zalet. Ale widzę że sam to musisz sprawdzić
-
- Forumowicz
- Posty: 90
- Rejestracja: 06 gru 2023, 20:52
Re: CD_Uniwersalny rower AWD mid/hub
Tak, będzie 5 stopni wspomagania na "front hubie" z poziomu KT LCD4, ale będę chciał zmienić wielkość wspomagania w poszczególnych stopniach ze względu na dodatkowy udział wspomagania silnika w centralnego. W TSDZ to nie jest problem, mogę podłączyć laptop pod sterownik TSDZ i dowolnie konfigurować stopnie wspomagania. To samo chciałbym zrobić ze sterownikiem KT. Wtedy będzie można dostosować stopnie wspomagania obu silników do własnych preferencji i tak aby napęd pracował harmonijnie.mitusm pisze: ↑22 sie 2024, 18:27Będziesz miał przecież osobny ekran i panel do KT i tam 5 stopni wspomagania.Aloles pisze: ↑22 sie 2024, 11:54
Dzięki z podzielenie się wrażeniami odnośnie sterownika KT. Jednak przy AWD muszę mieć możliwość ograniczania mocy dla huba na poszczególnych stopniach wspomagania. Tak jak w OSF mida. W dalszym ciągu chcę zachować aktywność fizyczną i doznania rowerowe. Chyba, że jest możliwość ingerencji w wielkość mocy na poszczególnych stopniach wspomagania za pomocą ustawień na wyświetlaczu.
AWD brzmi fajnie, ale w przypadku sprzętu który chcesz zastosować będzie więcej wad niż zalet. Ale widzę że sam to musisz sprawdzić
- mitusm
- Forumowicz
- Posty: 518
- Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20
Re: CD_Uniwersalny rower AWD mid/hub
W KT o ile dobrze pamiętam P3 ustawione na 1 robi całą robotę, wtedy nawet 1 bieg z 180-250W ciągnie do ponad 40km/h. No chyba że będziesz się bawił w 20-30W różnicy i ją odczujesz.
-
- Forumowicz
- Posty: 90
- Rejestracja: 06 gru 2023, 20:52
Re: CD_Uniwersalny rower AWD mid/hub
Dla ciebie moc i siła wspomagania to bardzo ważne aspekty. Widziałem w jakich warunkach jeździsz i się nie dziwię. CUBE AIM to za mało na takie zabawy, za wąskie koła, nie ten bieżnik i nie taka geometria ramy. Kato z midem zrobi robotę. Tylko blat trzeba wymienić na mniejszy. Pogadaj z pxl666 czy da się to zrobić. Dla mnie istotna jest płynność w dystrybucji mocy.
-
- Forumowicz
- Posty: 90
- Rejestracja: 06 gru 2023, 20:52
Re: CD_Uniwersalny rower AWD mid/hub
Dzięki za wiele cennych uwag. Cieszę się, że silnik centralny TSDZ8 przypadł ci do gustu. Teraz rozumiesz co miałem na myśli gdy mówiłem, że TSDZ daje frajdę z jazdy i chcę ją zachować. Mój sprzęt AWD już jeździ i potwierdziły się moje założenia. Duży moment obrotowy mida + dodatkowy moment na przedniej osi robią doskonałą robotę. Oba silniki świetnie się uzupełniają. Rower stał się lżejszy, jest tak jakbym jechał lekką szosą. Brak odczucia dodatkowego ciężaru w przednim kole. Wiatr i podjazdy nie wymagają zmiany stopni wspomagania, wystarczy zmiana przełożeń. Tam gdzie na midzie używałem 3-ciego stopnia wspomagania na sporym podjeździe, teraz mam pierwszy na obu silnikach, a TSDZ jest cichy. Hub AKM, też jest bardzo cichy dużo cichszy niż Bafang. Kolega ma fabrycznego huba na Bafangu w tylnym kole, chyba Ecobike się nazywa, to mam porównanie. Teraz czas na testy zasięgu i optymalizację ustawień OSF w TSDZ. Chodzi o to żeby trzeci silnik, czyli Ja miał nieco więcej roboty.mitusm pisze: ↑22 sie 2024, 18:27Będziesz miał przecież osobny ekran i panel do KT i tam 5 stopni wspomagania.Aloles pisze: ↑22 sie 2024, 11:54
Dzięki z podzielenie się wrażeniami odnośnie sterownika KT. Jednak przy AWD muszę mieć możliwość ograniczania mocy dla huba na poszczególnych stopniach wspomagania. Tak jak w OSF mida. W dalszym ciągu chcę zachować aktywność fizyczną i doznania rowerowe. Chyba, że jest możliwość ingerencji w wielkość mocy na poszczególnych stopniach wspomagania za pomocą ustawień na wyświetlaczu.
AWD brzmi fajnie, ale w przypadku sprzętu który chcesz zastosować będzie więcej wad niż zalet. Ale widzę że sam to musisz sprawdzić
-
- Forumowicz
- Posty: 90
- Rejestracja: 06 gru 2023, 20:52
Re: CD_Uniwersalny rower AWD mid/hub
Puki co P3 ustawiłem na 0 wspomaganie na kadencji. Na prędkości mi nie zależy ale przyspieszenie na starcie i w trakcie jazdy jest super. W mieście się przydaje jak trzeba nieco docisnąć przed zmianą świateł. Dodatkowo czuję wspomaganie naciskiem od TSDZ. Silnik zaplotłem sam na nowej obręczy (ale dałem do centrowania) z myślą, że jak nie będzie mi pasowało, to wstawię koło bez silnika. Jednak teraz wiem, że nie wrócę do napędu z jednym silnikiem.
-
- Forumowicz
- Posty: 90
- Rejestracja: 06 gru 2023, 20:52
Re: CD_Uniwersalny rower AWD mid/hub
Masz rację w 100%, że większość ludzi woli skupić się na właściwościach użytkowych sprzętu i nie interesuje ich technika. Całe szczęście, że jest to forum i są na nim ludzie, którym nie wystarcza to co jest w sklepie. To co dla jednych jest dobre lub optymalne dla innych będzie nudne. Jeszcze inni chcą się pokazać na super sprzęcie (dlatego musi głośno tyrkać).tkoko pisze: ↑22 sie 2024, 13:07Cały błąd tego rozumowania polega na wierze że większość użytkowników e-bik (podobnie jak kierowców), zainteresowanych jest technicznym zagadnieniem e-rowerów (samochodów). Na forum zarejestrowanych jest około 8 tys forumowiczów, z tego może z 1 % jest zainteresowanych tym forum. Reszta zajrzała/zapisała się tylko po to, by ktoś z forum rozwiązał ich problem z niedziałającym e-bike. Tak jak napisał Mitusm, rower z dwoma silnikami to głównie "fan", a takich użytkowników jest kilku. Reszta idzie do sklepu po fabryczny rower, i w "głębokim poważaniu" ma jego parametry, jeżeli spełnia w większości ich oczekiwania, stąd w moim regionie (okolice Bielska i Pszczyny) jest wysyp fabrycznych rowerów po kilka/naście tys zł, a nie samoróbek nawet po 500 zł.Aloles pisze: ↑22 sie 2024, 11:45Mówiąc niedrogi miałem na myśli stosunek ceny do rowerów w sklepie i mówię tu o rowerach czyli pojazdach napędzanych siłą mięśni, a tylko wspomaganych silnikiem. Nie przewiduję manetki w mojej konstrukcji. Teraz ceny są idiotyczne, bo popyt jest wielki i dostawcy nie nadążają z produkcją. W cenie 8-9k zł (to i tak bardzo dużo), mogę zrobić rower AWD z przekładnią planetarną Di2 na pasku Gates'a. Takich rowerów nie ma na rynku i chyba nie będzie. Bo ludzie by przestali kupować nowe rowery. Bulls ma taki sprzęt na pasku Gates'a z przekładnią planetarną Pinion za ok. 8k EURO. Niedługo będą przerzutki 20 rzędowe sterowane myślami i amortyzatorami air z pierdami kaszalota "bo klienci tego oczekują".
Co do "rowerów napędzanych siłą mięśni", do tego wystarczy silnik 250 wat (za 150 zł), i sterownik S866/866C-6 (za 100 zł) by to uzyskać. Sam (i rodzinka) mam kilka takich rowerów jeżdżę nimi nawet po górach
Jaki sens ma zakładanie TSDZ2 (350 wat) i dodatkowego HUB (350 wat) żeby uzyskać 700 wat. Prościej, taniej, lepiej, miej awaryjne jest od razu założenie silnika 700 - 1000 wat, i jazda na nim z mocą 350 wat, a to umożliwia każdy sterownik. Mitusm założył dwa silniki bo ma/miał za mało mocy. Dodatkowo spalił pierwsze dwa silniki HUB, więc dlatego przeszedł na BBSHD (1 kW), i to rozumiem (brak mocy).
Jeszcze raz wrzucę przejazd roweru za 500 zł (silnik Ananda, sterownik/wyświetlacz S866/866C-6, PAS 6 magnesów + stary aku). Cały przejazd jest na największym przełożeniu (podjazdy od 5 do 15%) bez zsiadania/podpierania, ot tak jak jedzie się zwykłym rowerem. Na "zwykłym" rowerze podjazdy 8 - 15% wymagały by zmiany przełożenia.
http://chomikuj.pl/Preview.ashx?e=nCjk9 ... s0H03&pv=2
Mój pomysł z AWD mid+hub okazał się trafiony. Silnik w piaście wygląda na niepozornie i to mnie cieszy. Konstrukcja spełnia moje założenia i mam sporą satysfakcję. Obecną postać sprzęta traktuję jako prototyp i będę go rozwijał. Celem jest full AWD z przekładnią planetarną i paskiem Gatesa.
- mitusm
- Forumowicz
- Posty: 518
- Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20
Re: CD_Uniwersalny rower AWD mid/hub
Dobrze że sprzęt jeździ, przedni napęd na piasku się przydaje jak masz takie tereny.Mam do sprzedania cały zestaw alfine 8 zapleciony w koło 27.5.
Mam też zębatkę na pasek.
Mam też zębatkę na pasek.
-
- Forumowicz
- Posty: 90
- Rejestracja: 06 gru 2023, 20:52
- mitusm
- Forumowicz
- Posty: 518
- Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20
Re: CD_Uniwersalny rower AWD mid/hub
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 6262
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: CD_Uniwersalny rower AWD mid/hub
- mitusm
- Forumowicz
- Posty: 518
- Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20
Re: CD_Uniwersalny rower AWD mid/hub
Za 800zł mam cały zestaw alfine 8 w fajnej obręczy 27.5, oponą i tarczą 203mm.
-
- Forumowicz
- Posty: 90
- Rejestracja: 06 gru 2023, 20:52
Re: CD_Uniwersalny rower AWD mid/hub
Znam ceny przekładni planetarnych. Na początku mojego mida zamontowałam w rowerze za 250 zł, Teraz jest on w nieco w droższym używanym UNIBIKE. Koszt całości, to ok. 5000 zł za rower z napędem na obie osie i baterią 720 Wh. Nawet jak przekładnia będzie kosztować 6000 zł, to i tak będzie warto. Tym bardziej, że cały napęd (zgodnie z założeniami) ma zostać przeniesiony do fula. Natomiast UNIBIKE może wrócić do pierwotnej postaci. Mój sprzęt już teraz zapewnia świetne wrażenia z jazdy i wiem, że nie wrócę do ośki nawet gdyby to miałby być bardzo drogi fabryczny ebik. Podziwiałem twoje konwersje na zdjęciach i wiem, że masz duże doświadczenie. Nie jest prosto zamontować mida do fula. Zwykle ful ma szerszą mufę suportu i szerszy tylny widelec, który koliduje z osłoną przekładni sinika. Byłbym wdzięczny gdybyś polecił mi dobry typ roweru z pełnym zawieszeniem do w miarę prostej konwersji.
-
- Forumowicz
- Posty: 90
- Rejestracja: 06 gru 2023, 20:52
Re: CD_Uniwersalny rower AWD mid/hub
Dzięki za propozycję. Zgadzam się alfine 8 może być bardziej niezawodne, prostsze w serwisie i ogólnie lepszą ofertą od alfine 11. Jednak alfine 11 może być w wersji Di2, którą rozpatruję jako ewentualność dla 3x3 i rolhof. Swoją drogą powiedz, dlaczego rezygnujesz z przekładni planetarnej.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 6262
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: CD_Uniwersalny rower AWD mid/hub
obecnie z moich doświadczeń pod tsdz2 najłatwiej i dobrze wchodził marin rift zone / hawk hill . i robilem też dartmoora Thunderbirda chyba ale tam bateria pod ramę...ze starszych giant anthem x3 bodajże bardzo dobrze poszedł.
- mitusm
- Forumowicz
- Posty: 518
- Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20
Re: CD_Uniwersalny rower AWD mid/hub
Jeden rower zostaje z planetarną, w drugim zależało mi na masie i wrzuciłem 11 rzędową kasetę (z tsdz8). Kupiłem 2-gi zestaw alfine który leży i się kurzy a robię małą wyprzedaż garażowąAloles pisze: ↑30 paź 2024, 20:50Dzięki za propozycję. Zgadzam się alfine 8 może być bardziej niezawodne, prostsze w serwisie i ogólnie lepszą ofertą od alfine 11. Jednak alfine 11 może być w wersji Di2, którą rozpatruję jako ewentualność dla 3x3 i rolhof. Swoją drogą powiedz, dlaczego rezygnujesz z przekładni planetarnej.
-
- Forumowicz
- Posty: 90
- Rejestracja: 06 gru 2023, 20:52
Re: CD_Uniwersalny rower AWD mid/hub
Dzięki dobry człowieku, to bardzo cenne wskazówki. Jeszcze mam pytanie o sprzęt, który cenisz i który tobie podszedł oraz nieśmiertelne pytanie o siodełko, które tobie podpasowało.
-
- Forumowicz
- Posty: 90
- Rejestracja: 06 gru 2023, 20:52
Re: CD_Uniwersalny rower AWD mid/hub
Czy masa ma znaczenie przy silniku o takiej mocy i momencie? Widzę, że zaczynasz kombinować z ulepszeniami zestawu. Podejrzewam, że zaraz poleci dumper i przedni amor.mitusm pisze: ↑31 paź 2024, 5:49Jeden rower zostaje z planetarną, w drugim zależało mi na masie i wrzuciłem 11 rzędową kasetę (z tsdz8). Kupiłem 2-gi zestaw alfine który leży i się kurzy a robię małą wyprzedaż garażowąAloles pisze: ↑30 paź 2024, 20:50
Dzięki za propozycję. Zgadzam się alfine 8 może być bardziej niezawodne, prostsze w serwisie i ogólnie lepszą ofertą od alfine 11. Jednak alfine 11 może być w wersji Di2, którą rozpatruję jako ewentualność dla 3x3 i rolhof. Swoją drogą powiedz, dlaczego rezygnujesz z przekładni planetarnej.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 6262
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: CD_Uniwersalny rower AWD mid/hub
ale siodełko to rzecz bardzo indywidualna , obecnie mam wittkopa chyba , medicus czy jakoś tak się toto nazywa ...
mitusm tez chyba ghosta przerobił łatwo , tzn najważniejszym kryterium jest bateria wewnątrz ramy i suport bsa , no ale tez już patrzę na ośki w booscie i taper ... zresztą przeszedłem na integre bafanga m600 wiec już tez powoli wypadam z obiegu ...
mitusm tez chyba ghosta przerobił łatwo , tzn najważniejszym kryterium jest bateria wewnątrz ramy i suport bsa , no ale tez już patrzę na ośki w booscie i taper ... zresztą przeszedłem na integre bafanga m600 wiec już tez powoli wypadam z obiegu ...
- mitusm
- Forumowicz
- Posty: 518
- Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20
Re: CD_Uniwersalny rower AWD mid/hub
Aktualnie mam 3-rowery, więc robię sobie urozmaicenie po prostu.
Ciężkiego cuba awd (bbshd + xf15) , retro gianta z hubem (40A) z tyłu i fulla ghosta (tsdz8) który właśnie ma być lekki w terenie. Robiony technicznie na wzór fabrycznych sprzętów tylko 'trochę' tańszy, szybszy i z lepszym zasięgiem. Udało się go zamknąć w 4500zł.
Ciężkiego cuba awd (bbshd + xf15) , retro gianta z hubem (40A) z tyłu i fulla ghosta (tsdz8) który właśnie ma być lekki w terenie. Robiony technicznie na wzór fabrycznych sprzętów tylko 'trochę' tańszy, szybszy i z lepszym zasięgiem. Udało się go zamknąć w 4500zł.
-
- Forumowicz
- Posty: 90
- Rejestracja: 06 gru 2023, 20:52
Re: CD_Uniwersalny rower AWD mid/hub
No cóż nowy rower kupowany w sklepie musi zarobić na wiele osób, od producenta po marketing i sprzedawców. Po drodze są jeszcze dostawcy, dystrybutorzy i podatki. Kupując sprzęt używany pozbywasz się tej czapy, a często nowa generacja jest gorsza od poprzedniej. To bardzo ładnie, że studia projektowe pracują pełną parą i wypuszczają cacuśny, cukierkowy sprzęt. Dzięki temu ludzie, którym trochę się chce mogą mieć to czego chcą a nie to co jest. Tylko co ma zrobić Mitusm jak wchodzi do garażu i ma trzy rowery do wyboru. Robisz wyliczankę?mitusm pisze: ↑01 lis 2024, 9:09Aktualnie mam 3-rowery, więc robię sobie urozmaicenie po prostu.
Ciężkiego cuba awd (bbshd + xf15) , retro gianta z hubem (40A) z tyłu i fulla ghosta (tsdz8) który właśnie ma być lekki w terenie. Robiony technicznie na wzór fabrycznych sprzętów tylko 'trochę' tańszy, szybszy i z lepszym zasięgiem. Udało się go zamknąć w 4500zł.
-
- Forumowicz
- Posty: 90
- Rejestracja: 06 gru 2023, 20:52
Re: CD_Uniwersalny rower AWD mid/hub
Co to za rama jest z M600 w twojej galerii? Będziesz kupował ramę do M600 z integralną baterią, bo w galerii nie ma takiej ramy? Jaki model ramy rozpatrujesz?pxl666 pisze: ↑31 paź 2024, 20:10ale siodełko to rzecz bardzo indywidualna , obecnie mam wittkopa chyba , medicus czy jakoś tak się toto nazywa ...
mitusm tez chyba ghosta przerobił łatwo , tzn najważniejszym kryterium jest bateria wewnątrz ramy i suport bsa , no ale tez już patrzę na ośki w booscie i taper ... zresztą przeszedłem na integre bafanga m600 wiec już tez powoli wypadam z obiegu ...
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 6262
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: CD_Uniwersalny rower AWD mid/hub
https://photos.app.goo.gl/u4sxc52v41KEZzA76Aloles pisze: ↑01 lis 2024, 15:17Co to za rama jest z M600 w twojej galerii? Będziesz kupował ramę do M600 z integralną baterią, bo w galerii nie ma takiej ramy? Jaki model ramy rozpatrujesz?pxl666 pisze: ↑31 paź 2024, 20:10ale siodełko to rzecz bardzo indywidualna , obecnie mam wittkopa chyba , medicus czy jakoś tak się toto nazywa ...
mitusm tez chyba ghosta przerobił łatwo , tzn najważniejszym kryterium jest bateria wewnątrz ramy i suport bsa , no ale tez już patrzę na ośki w booscie i taper ... zresztą przeszedłem na integre bafanga m600 wiec już tez powoli wypadam z obiegu ...
- mitusm
- Forumowicz
- Posty: 518
- Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20
Re: CD_Uniwersalny rower AWD mid/hub
Rower wybieram w zależności od humoru i potrzeby
Na dalekie i szybkie wypady do lasu cube, ma przelotowe 50km/h i nieograniczony zasięg. Do pracy (20km) po szosie biorę gianta z hubem, tsdz8 jak mam ochotę się zmęczyć i pojeździć trochę bardziej technicznie.
Na dalekie i szybkie wypady do lasu cube, ma przelotowe 50km/h i nieograniczony zasięg. Do pracy (20km) po szosie biorę gianta z hubem, tsdz8 jak mam ochotę się zmęczyć i pojeździć trochę bardziej technicznie.
-
- Forumowicz
- Posty: 90
- Rejestracja: 06 gru 2023, 20:52
Re: CD_Uniwersalny rower AWD mid/hub
Sporo pracy i wiedzy włożyłeś , aby zainstalować ten silnik w ramie do innego silnika. Może do takiej ramy da się zainstalować TSDZ?
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 6262
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: CD_Uniwersalny rower AWD mid/hub
no da się ale szkoda . to inna klasa silnika. można trafić uzywki w dobrej cenie . możesz go gnieść na max mocy i nie obawiasz się zgrzania . dlamnie ważny jest prześwit a tu silniki w suporcie niestety nie robią.
-
- Forumowicz
- Posty: 90
- Rejestracja: 06 gru 2023, 20:52
Re: CD_Uniwersalny rower AWD mid/hub
Rama wygląda na lekką i zgrabną. Jaka bateria w niej siedzi? Co do zagrzania, to nie chcę mówić o dodatkowym silniku w przedniej piaście. I teraz mój apel - ludzie nie róbcie tego, ten rodzaj napędu jest fatalny. Mam nadzieję, że mnie posłuchacie i będę jak najdłużej cieszyć się z posiadania wyjątkowego sprzętu, zanim się stanie powszechny.
-
- Forumowicz
- Posty: 90
- Rejestracja: 06 gru 2023, 20:52
Re: CD_Uniwersalny rower AWD mid/hub
Właśnie o prześwit mi chodzi, można by tak umieścić silnik, żeby był podniesiony. Cena TSDZ8 czy TSDZ2 jest co najmniej 2 x niższa niż bafang, bosh, czy shimano.
-
- Forumowicz
- Posty: 90
- Rejestracja: 06 gru 2023, 20:52
Re: CD_Uniwersalny rower AWD mid/hub
Fajnie mieć wybór. U mnie jest jeden, ale w ciągłym rozwoju. Na początek kapcie tył/przód Mxxis Rekon 2,4, co pociąga za sobą zmianę obręczy przedniej na szerszą i kolejny raz zaplatanie silnika, Następnie amor przedni. Nie żebym narzekał, ten co mam sprawuje się dobrze, a nawet lepiej z silnikiem w piaście. Ale spróbuję czegoś z wyższej półki. To są delikatne zmiany, które nie wykluczają przesiadki na fula. W każdej chwili mogę przenieść napęd do nowej ramy, a UNIBIKE wróci do pierwotnej postaci.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 6262
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: CD_Uniwersalny rower AWD mid/hub
oczywiście ze jest tańszy ale już tsdz2 wisi z 10 cm poniżej suportu . tsdz8 to już w ogóle szkoda gadać
-
- Forumowicz
- Posty: 90
- Rejestracja: 06 gru 2023, 20:52
Re: CD_Uniwersalny rower AWD mid/hub
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 6262
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: CD_Uniwersalny rower AWD mid/hub
no przecież już mamy adapter do tej ramy pod tsdz2 ...okej można. kolega jest zadowolony . ale tsdz2 ma swoje problemy i ja postanowiłem iść krok dalej. jest tylko troszkę drożej a różnica w budowie silnika I jego wytrzymałości duża . noi zapominasz ze w uchwycie pod integre tsdz2 z racji budowy musi być posunięty poniżej krawędzi uchwytu bo inaczej wychodzi duży offset
-
- Forumowicz
- Posty: 90
- Rejestracja: 06 gru 2023, 20:52
Re: CD_Uniwersalny rower AWD mid/hub
Bafang z rodziny M optymalny jest, tam gdzie liczy się moc i niezawodność. Chyba obecnie nie ma bardziej odpornego silnika na rynku. Powiedz czy na podjazdach zdarzały ci się uślizgi tylnego koła. Jak sprawuje się łańcuch i kaseta. Czy nie ulegną szybszemu zużyciu. U mnie zdarzają się delikatne uślizgi przedniego koła przy ostrych podjazdach, ale jest to bardziej urocze niż groźne. Wystarczy bardziej dociążyć przód. Poza tym oba silniki świetnie się uzupełniają i cały napęd jest odprężony.pxl666 pisze: ↑04 lis 2024, 22:53no przecież już mamy adapter do tej ramy pod tsdz2 ...okej można. kolega jest zadowolony . ale tsdz2 ma swoje problemy i ja postanowiłem iść krok dalej. jest tylko troszkę drożej a różnica w budowie silnika I jego wytrzymałości duża . noi zapominasz ze w uchwycie pod integre tsdz2 z racji budowy musi być posunięty poniżej krawędzi uchwytu bo inaczej wychodzi duży offset
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 6262
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: CD_Uniwersalny rower AWD mid/hub
no paradoksalnie kaseta i łańcuch maja juz nabite z 8/9 kkm i jeszcze to pracuje całkiem dobrze . 11t już ślizga ale to normalne po takim przebiegu . ostatnio jeżdżę na niższym ciśnieniu , ok 2 bar i jest dobrze jeśli chodzi o trakcję tu np okolice 4tej minuty widać niezłe podjazdy
tu w 1wszej minucie jest niezły podjazd
tu masa stromych podjazdów z dużym kamieniołomem i takich zjazdów
tu w 1wszej minucie jest niezły podjazd
tu masa stromych podjazdów z dużym kamieniołomem i takich zjazdów
-
- Forumowicz
- Posty: 90
- Rejestracja: 06 gru 2023, 20:52
Re: CD_Uniwersalny rower AWD mid/hub
Na takie trasy i przebiegi TSDZ faktycznie może być nieco "za miętki", ale EP8, Brose a nawet Bosh też miałyby ciepło. Nie dziwię, że wybrałeś bafanga. Ale filmy miodne kręcisz. Dziękipxl666 pisze: ↑05 lis 2024, 18:29no paradoksalnie kaseta i łańcuch maja juz nabite z 8/9 kkm i jeszcze to pracuje całkiem dobrze . 11t już ślizga ale to normalne po takim przebiegu . ostatnio jeżdżę na niższym ciśnieniu , ok 2 bar i jest dobrze jeśli chodzi o trakcję tu np okolice 4tej minuty widać niezłe podjazdy
tu w 1wszej minucie jest niezły podjazd
tu masa stromych podjazdów z dużym kamieniołomem i takich zjazdów