Zbyt długi bębenek na kasetę w silniku - nie da się wycentrować koła?
-
- Forumowicz
- Posty: 82
- Rejestracja: 03 cze 2018, 4:10
- Lokalizacja: Poznań
Zbyt długi bębenek na kasetę w silniku - nie da się wycentrować koła?
Witam wszystkich forumowiczów,
Od kliku tygodni myślałem o przerobieniu swojego roweru na elektryczny, zanurzając się coraz głębiej w ogrom informacji na ten temat, zdecydowałem się na zakup 350W zestawu od forumowicza glebora, uznałem że będzie to najlepszy przy moich zastosowaniach. Był jednak jeden problem, zestaw ten był przeznaczony na kasetę, a ja w swoim rowerze miałem wolnobieg. Popytałem się w wielu miejscach czy taka zamiana z wolnobiegu siedmiorzędowego na kasetę siedmiorzędową jest możliwa, i między innymi od glebora dowiedziałem się, że nawet już ktoś tak z tym zestawem zrobił i mu się udało. Dlatego zdecydowałem się na zakup. Cała przeróbka do momentu instalacji koła z silnikiem przechodziła bez problemu, jednak kiedy zainstalowałem koło zauważyłem dwa problemy. Po pierwsze bęben był za długi dla mojej nowej siedmiorzędowej kasety, co powodowało, iż miała ona pół centymetrowy luz. Uznałem, że no dobra, wygląda na to, że bębenek ten jest przeznaczony dla kasety ośmiorzędowej czy coś, wymienię w sklepie tą kasetę siedmiorzędową na ośmiorzędową, wymienię manetkę przerzutki i powinno być dobrze. Jednak potem zauważyłem coś gorszego, po zainstalowaniu koła nie jest ono wyśrodkowane i nie da się tego naprawić regulacją śrub dystansowych, nawet jak z (lewej) strony bębenka nie zastosuje rządnych śrub, nadal koło jest ustawione bardziej na prawą stronę niż na środek. Bębenek jest po prostu za długi dla ramy mojego roweru.
Problem widoczny na zdjęciu:
Nierówność nie jest duża, jakieś pół centymetra, ale trochę się obawiam tak jeździć.
Mam kilka pomysłów jak rozwiązać ten problem:
- Wymiana bębenka na krótszy (nie mam pojęcia jak, czy się da i czy są krótsze, bo najkrótsze jakie widzę to na 8/9/10 rzędową kasetę, nie ma na 7)
- Zwrócenie zestawu gleborowi, zwrócenie kasety do sklepu i kupienie zestawu na wolnobieg
- Siłą rozszerzyć ramę, aby pasowało, bo to tylko pół centymetra (to chyba nie jest dobry pomysł)
- W jakiś sposób skrócić długość bębenka, czy jakiegoś innego elementu aby pasowało
Możliwe, że któryś z forumowiczów spotkał się kiedyś z takim problemem, lub po prostu ma jakiś lepszy pomysł co z tym fantem zrobić. Z góry dziękuje za odpowiedzi.
Od kliku tygodni myślałem o przerobieniu swojego roweru na elektryczny, zanurzając się coraz głębiej w ogrom informacji na ten temat, zdecydowałem się na zakup 350W zestawu od forumowicza glebora, uznałem że będzie to najlepszy przy moich zastosowaniach. Był jednak jeden problem, zestaw ten był przeznaczony na kasetę, a ja w swoim rowerze miałem wolnobieg. Popytałem się w wielu miejscach czy taka zamiana z wolnobiegu siedmiorzędowego na kasetę siedmiorzędową jest możliwa, i między innymi od glebora dowiedziałem się, że nawet już ktoś tak z tym zestawem zrobił i mu się udało. Dlatego zdecydowałem się na zakup. Cała przeróbka do momentu instalacji koła z silnikiem przechodziła bez problemu, jednak kiedy zainstalowałem koło zauważyłem dwa problemy. Po pierwsze bęben był za długi dla mojej nowej siedmiorzędowej kasety, co powodowało, iż miała ona pół centymetrowy luz. Uznałem, że no dobra, wygląda na to, że bębenek ten jest przeznaczony dla kasety ośmiorzędowej czy coś, wymienię w sklepie tą kasetę siedmiorzędową na ośmiorzędową, wymienię manetkę przerzutki i powinno być dobrze. Jednak potem zauważyłem coś gorszego, po zainstalowaniu koła nie jest ono wyśrodkowane i nie da się tego naprawić regulacją śrub dystansowych, nawet jak z (lewej) strony bębenka nie zastosuje rządnych śrub, nadal koło jest ustawione bardziej na prawą stronę niż na środek. Bębenek jest po prostu za długi dla ramy mojego roweru.
Problem widoczny na zdjęciu:
Nierówność nie jest duża, jakieś pół centymetra, ale trochę się obawiam tak jeździć.
Mam kilka pomysłów jak rozwiązać ten problem:
- Wymiana bębenka na krótszy (nie mam pojęcia jak, czy się da i czy są krótsze, bo najkrótsze jakie widzę to na 8/9/10 rzędową kasetę, nie ma na 7)
- Zwrócenie zestawu gleborowi, zwrócenie kasety do sklepu i kupienie zestawu na wolnobieg
- Siłą rozszerzyć ramę, aby pasowało, bo to tylko pół centymetra (to chyba nie jest dobry pomysł)
- W jakiś sposób skrócić długość bębenka, czy jakiegoś innego elementu aby pasowało
Możliwe, że któryś z forumowiczów spotkał się kiedyś z takim problemem, lub po prostu ma jakiś lepszy pomysł co z tym fantem zrobić. Z góry dziękuje za odpowiedzi.
- Goliath
- Forumowicz
- Posty: 1320
- Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
- Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek
Re: Zbyt długi bębenek na kasetę w silniku - nie da się wycentrować koła?
Remni... spokojnie to nie jest żaden problem tylko normalny zabieg przy montażu koła.
Silnik dostałeś ze standardowym bębenkiem na który można założyć kasetę 8-10 rzędową Jeżeli chcesz zastosować kasetę mniejszą /np. 7 rzędową/ to do kasety stosujesz dystanse. Zakładasz je między pokrywę silnika a kasetę. Jeżeli nie masz takich dystansów a masz starą kasetę... to możesz rozebrać ją /odcinasz nity trzymające blaty/ i z dwóch obojętnie jakich blatów robisz taki dystans
Jeżeli chodzi o nie osiowość koła względem ramy... to do tego celu dostałeś wraz z silnikiem podkładki dystansowe, a nie widzę byś je stosował - zwłaszcza od strony kasety
2 podkładki z wystającym wypustem zakładasz po obu stronach osi... między silnikiem a ramą - wypustka musi wejść w widełki tak jak oś silnika.
Jak koło "ucieka " na którąś ze stron... to stosujesz dodatkowo podkładki, czasami zajdzie potrzeba nagięcia widełek żeby silnik z podkładkami wszedł.
Dziś już jest późno... ale jutro mogę zrobić kilka fotek jak "uporałem się z tym problemem" w rowerze syna
Więc... nie załamuj się i nie wpadaj w dodatkowe koszta
Swoją drogą Glebor ma fajne zestawy a Ty który wybrałeś ??
Silnik dostałeś ze standardowym bębenkiem na który można założyć kasetę 8-10 rzędową Jeżeli chcesz zastosować kasetę mniejszą /np. 7 rzędową/ to do kasety stosujesz dystanse. Zakładasz je między pokrywę silnika a kasetę. Jeżeli nie masz takich dystansów a masz starą kasetę... to możesz rozebrać ją /odcinasz nity trzymające blaty/ i z dwóch obojętnie jakich blatów robisz taki dystans
Jeżeli chodzi o nie osiowość koła względem ramy... to do tego celu dostałeś wraz z silnikiem podkładki dystansowe, a nie widzę byś je stosował - zwłaszcza od strony kasety
2 podkładki z wystającym wypustem zakładasz po obu stronach osi... między silnikiem a ramą - wypustka musi wejść w widełki tak jak oś silnika.
Jak koło "ucieka " na którąś ze stron... to stosujesz dodatkowo podkładki, czasami zajdzie potrzeba nagięcia widełek żeby silnik z podkładkami wszedł.
Dziś już jest późno... ale jutro mogę zrobić kilka fotek jak "uporałem się z tym problemem" w rowerze syna
Więc... nie załamuj się i nie wpadaj w dodatkowe koszta
Swoją drogą Glebor ma fajne zestawy a Ty który wybrałeś ??
- verre
- Forumowicz
- Posty: 767
- Rejestracja: 27 maja 2018, 18:52
- Lokalizacja: Śląskie
Re: Zbyt długi bębenek na kasetę w silniku - nie da się wycentrować koła?
u mnie jest tak samo, tyle, że ja tak jeżdżę nie wiem czy to dobrze...
😁😁😁😁😁...😁😁😁
-
- Forumowicz
- Posty: 256
- Rejestracja: 19 lut 2018, 14:37
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Zbyt długi bębenek na kasetę w silniku - nie da się wycentrować koła?
Ja też tak miałem ale dużo więcej i dawałem kolo do przeplecenia ale mi obręcz nie pasowała pod vbrake i chciałem porządniejszą czarną.
Daj tam podkładki od strony gdzie jest bliżej widełek opona tak kilka podkladek, normalnie widełki rozegniesz i będzie ok i załóż jeszcze przede wszystkim tarcze bo jej nie widzę i zobacz czy ci zacisk pasuje bo tam też trzeba dać podkładki właśnie żeby nie tarł o obudowe itd.
Daj tam podkładki od strony gdzie jest bliżej widełek opona tak kilka podkladek, normalnie widełki rozegniesz i będzie ok i załóż jeszcze przede wszystkim tarcze bo jej nie widzę i zobacz czy ci zacisk pasuje bo tam też trzeba dać podkładki właśnie żeby nie tarł o obudowe itd.
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Zbyt długi bębenek na kasetę w silniku - nie da się wycentrować koła?
Po prostu takie na 7s mają inną długość niż takie na 8-10s i dlatego nie pasuje
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 82
- Rejestracja: 03 cze 2018, 4:10
- Lokalizacja: Poznań
Re: Zbyt długi bębenek na kasetę w silniku - nie da się wycentrować koła?
Dziękuje za pomoc wszystkim, rzeczywiście byłem wczoraj nieco zdenerwowany tą sytuacją, robiłem cały przegląd roweru (chodź jeżdżę na nim 6 lat, to nigdy tego nie robiłem i wiele musiałem się nauczyć) i przeróbkę przez 7 godzin i już nie myślałem logicznie, rzeczywiście można zastosować dystanse do bębenka i powinno być ok, co do nie osiowości, nie zastosowałem żadnych dystansów na początek, gdyż pomyślałem, że jak z jednej strony jest za długo z samego bębenka, to dystancje nic nie dadzą, ale jak teraz patrze, to mam jeszcze jakieś 3 mm dystansu z strony bębenka, a pozostałe 2 mm to po prostu rozciągnę widełki minimalnie, nic się nie powiano stać chyba.
Jak przyjdzie mi ten dystans do bębenka to napisze, czy udało mi się rozwiązać problem, dziękuje wszystkim za pomoc raz jeszcze.
PS: Zestaw jaki kupiłem to S350W, ale chyba glebor już ich nie ma.
Jak przyjdzie mi ten dystans do bębenka to napisze, czy udało mi się rozwiązać problem, dziękuje wszystkim za pomoc raz jeszcze.
PS: Zestaw jaki kupiłem to S350W, ale chyba glebor już ich nie ma.
- verre
- Forumowicz
- Posty: 767
- Rejestracja: 27 maja 2018, 18:52
- Lokalizacja: Śląskie
Re: Zbyt długi bębenek na kasetę w silniku - nie da się wycentrować koła?
niestety po założeniu blokady osi nie ma już miejsca na podkładki (po lewej stronie na zdjęciu)Goliath pisze: ↑17 cze 2018, 1:30Jeżeli chodzi o nie osiowość koła względem ramy... to do tego celu dostałeś wraz z silnikiem podkładki dystansowe, a nie widzę byś je stosował - zwłaszcza od strony kasety
2 podkładki z wystającym wypustem zakładasz po obu stronach osi... między silnikiem a ramą - wypustka musi wejść w widełki tak jak oś silnika.
Jak koło "ucieka " na którąś ze stron... to stosujesz dodatkowo podkładki, czasami zajdzie potrzeba nagięcia widełek żeby silnik z podkładkami wszedł.
czy nie poniszczę przez to koła z silnikiem?
czyli co zrobić w takim wypadku?
zobaczcie u mnie - brak miejsca na podkładki:
oś równo ze śrubą
😁😁😁😁😁...😁😁😁
-
- Forumowicz
- Posty: 82
- Rejestracja: 03 cze 2018, 4:10
- Lokalizacja: Poznań
Re: Zbyt długi bębenek na kasetę w silniku - nie da się wycentrować koła?
Jeśli dobrze zrozumiałem, to wystarczy zaopatrzyć się w takiego typu nakładki: http://allegro.pl/podkladka-dystansowa- ... 66792.html i powinno być ok
-
- Forumowicz
- Posty: 148
- Rejestracja: 05 maja 2018, 22:42
- Lokalizacja: Myszków
Re: Zbyt długi bębenek na kasetę w silniku - nie da się wycentrować koła?
Remni tak dokładnie o taki dystans chodziło. Im więcej kaseta ma rzędów to jest mniejszy prześwit pomiędzy koronkami i łańcuch też musi być węższy to przy kasetach 8-11.
- verre
- Forumowicz
- Posty: 767
- Rejestracja: 27 maja 2018, 18:52
- Lokalizacja: Śląskie
Re: Zbyt długi bębenek na kasetę w silniku - nie da się wycentrować koła?
zmieniłem jednak umieszczenie blokady osi, wcisnąłem ją od środka ramy, pomogło
może komuś się przyda: dwa posty wyżej mam blokadę na zewnątrz a tutaj już w środku
zeeltom, znowu posiadam jednoślad
chlapnę sobie zatem piwko
może komuś się przyda: dwa posty wyżej mam blokadę na zewnątrz a tutaj już w środku
zeeltom, znowu posiadam jednoślad
chlapnę sobie zatem piwko
😁😁😁😁😁...😁😁😁
-
- Forumowicz
- Posty: 148
- Rejestracja: 05 maja 2018, 22:42
- Lokalizacja: Myszków
Re: Zbyt długi bębenek na kasetę w silniku - nie da się wycentrować koła?
I bardzo fajnie to zrobiłeś Nie masz tarczówek to tak może być założona blokada bo inaczej by przeszkadzała.
- Goliath
- Forumowicz
- Posty: 1320
- Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
- Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek
Re: Zbyt długi bębenek na kasetę w silniku - nie da się wycentrować koła?
Obiecałem... więc wrzucam kilka fotek.
Jak widać... od strony tarczy musiałem wsadzić sporo podkładek by wypośrodkować koło w ramie.
Nie obyło się też bez podkładek pod mocowanie zacisku hamulcowego
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Zbyt długi bębenek na kasetę w silniku - nie da się wycentrować koła?
No i po co ta ,,podkładkologia",nie lepiej ścisnąć widelec o te parę milimetrów z każdej strony? Podkładki pod oś,podkładki pod zacisk-istne wariactwo
-
- Forumowicz
- Posty: 148
- Rejestracja: 05 maja 2018, 22:42
- Lokalizacja: Myszków
Re: Zbyt długi bębenek na kasetę w silniku - nie da się wycentrować koła?
Podkładkologia musi być Goliath a nie ma blokady obrotu osi silnika. Mała moc silniczka i dlatego nie dałeś ?
- Goliath
- Forumowicz
- Posty: 1320
- Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
- Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek
Re: Zbyt długi bębenek na kasetę w silniku - nie da się wycentrować koła?
zgadza się zestaw przekładniowy od Michała - małej mocy, rower mały, syn lekki... nie widzę potrzeby żeby w tym przypadku stosować "wymyślne" blokady
Podkładki z uchem wchodzące w widełki są wystarczające.
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Zbyt długi bębenek na kasetę w silniku - nie da się wycentrować koła?
Stosowanie tylu podkładek w konstrukcji,to droga na skróty,albo zwykłe niedbalstwo o poprawne działanie podzespołów.Jak zachowuje się zacisk hamulcowy na ,,nóżce''?Wygina sie podczas hamowania/pracuje/Tak trudno położyć rower na boku i delikatnie docisnąć jedną stronę tylnego widelca,przekręcić na drugą stronę i powtórzyć czynność?Latwo,ale to wymaga wysiłku,kilku poprawek,a podkładkologia uwalnia i od pracy i od myślenia.Piszę nie bez przyczyny,gdyż tytuł postu brzmi ,,zbyt długi bębenek'',a tam ramę rozginamy?W drugą stronę nie łaska?
-
- Forumowicz
- Posty: 82
- Rejestracja: 03 cze 2018, 4:10
- Lokalizacja: Poznań
Re: Zbyt długi bębenek na kasetę w silniku - nie da się wycentrować koła?
Nie wiem czy to do mnie skierowany ten post, ale ja mam zamiar użyć podkładek jedynie na samym bębenku, aby zainstalować kasetę 7 rządową. Nie wiedziałem, czy rozginanie widelca jest bezpieczne, słyszałem że osłabia konstrukcje która może się rozerwać w zespawanych miejscach, ale ~3 mm nie powinny być problemem wydaje mi się.tatar pisze: ↑17 cze 2018, 23:58Stosowanie tylu podkładek w konstrukcji,to droga na skróty,albo zwykłe niedbalstwo o poprawne działanie podzespołów.Jak zachowuje się zacisk hamulcowy na ,,nóżce''?Wygina sie podczas hamowania/pracuje/Tak trudno położyć rower na boku i delikatnie docisnąć jedną stronę tylnego widelca,przekręcić na drugą stronę i powtórzyć czynność?Latwo,ale to wymaga wysiłku,kilku poprawek,a podkładkologia uwalnia i od pracy i od myślenia.Piszę nie bez przyczyny,gdyż tytuł postu brzmi ,,zbyt długi bębenek'',a tam ramę rozginamy?W drugą stronę nie łaska?
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Zbyt długi bębenek na kasetę w silniku - nie da się wycentrować koła?
Podkładki dystansowe na bębenku to konieczność i norma-tak robią wszyscy ;)Nie wymagają ingerencji w ramę.