KT-LCD3, kod błędu 06 i inne takie.
-
- Forumowicz
- Posty: 64
- Rejestracja: 27 maja 2018, 12:45
KT-LCD3, kod błędu 06 i inne takie.
Dopiero pierwsze km i już problemy. Dokładne parametry zestawu podam później ale ogólnie ok 2000W plus, ok 20Ah ( 50,3V chyba) , 48V i KT-LCD3
1- jak się ten tempomat włącza ( w opcjach jest włączony)
2 - taka przygoda: śmigałem sobie na manecie może z pół godziny i zaczęły się problemy jakieś przerwy w pracy silnika na kilka chwil potem znowu ok na minutę i znowu źle i tak coraz gorzej. Pojawiał się co chwila na koniec błąd 06 ( co oznacza jeśli dobrze sprawdziłem jakieś ogólne problem sterownik vs silnik.) Temperatura silnika podczas tych akcji ok 85-90stopni,prędkości ok 40-50cm - asfalty Mazurskie ogólnie średnio płaskie.
Więc zatrzymałem się jak już zdechło na amen ( 06 na stałe na ekranie) Wcześniej chwilowe wył/wł całości na chwilę temat poprawiło. Posłałem chwilę 3-5minut i powoli ruszam, jakoś poszło na 3ce prędkość ok 30-38km pedałowanie tylko bez manetki. Jakoś wróciłem te 20minut nie przekraczając 75-85 stopni silnika, i było ok. Zrobię więcej prób ale nie wiem co myśleć. Jaka jest optymalna temperatura pracy? Mam jedynie wskaźnik temperatury, nic tu się samo nie wyłączy, mam obserwować aż zacznie mrugać ( nie mrugało) czyli jeśli dobrze pamiętam czujnik wskazujący a nie zabezpieczający.
Co myślicie?
1- jak się ten tempomat włącza ( w opcjach jest włączony)
2 - taka przygoda: śmigałem sobie na manecie może z pół godziny i zaczęły się problemy jakieś przerwy w pracy silnika na kilka chwil potem znowu ok na minutę i znowu źle i tak coraz gorzej. Pojawiał się co chwila na koniec błąd 06 ( co oznacza jeśli dobrze sprawdziłem jakieś ogólne problem sterownik vs silnik.) Temperatura silnika podczas tych akcji ok 85-90stopni,prędkości ok 40-50cm - asfalty Mazurskie ogólnie średnio płaskie.
Więc zatrzymałem się jak już zdechło na amen ( 06 na stałe na ekranie) Wcześniej chwilowe wył/wł całości na chwilę temat poprawiło. Posłałem chwilę 3-5minut i powoli ruszam, jakoś poszło na 3ce prędkość ok 30-38km pedałowanie tylko bez manetki. Jakoś wróciłem te 20minut nie przekraczając 75-85 stopni silnika, i było ok. Zrobię więcej prób ale nie wiem co myśleć. Jaka jest optymalna temperatura pracy? Mam jedynie wskaźnik temperatury, nic tu się samo nie wyłączy, mam obserwować aż zacznie mrugać ( nie mrugało) czyli jeśli dobrze pamiętam czujnik wskazujący a nie zabezpieczający.
Co myślicie?
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: KT-LCD3, kod błędu 06 i inne takie.
A aku naladowany ? Ile ma P i na jakich ogniwach ?
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
- asolek
- Forumowicz
- Posty: 56
- Rejestracja: 01 maja 2018, 9:14
- Lokalizacja: TUREK
Re: KT-LCD3, kod błędu 06 i inne takie.
01 Nieprawidłowy sygnał z przepustnicy
03 Nieprawidłowy sygnał czujników Halla
04 Nieprawidłowy sygnał z czujnika obrotu
05 Nieprawidłowy sygnał z czujnika prędkości
06 Zwarcie w silniku lub sterowniku
03 Nieprawidłowy sygnał czujników Halla
04 Nieprawidłowy sygnał z czujnika obrotu
05 Nieprawidłowy sygnał z czujnika prędkości
06 Zwarcie w silniku lub sterowniku
-
- Forumowicz
- Posty: 64
- Rejestracja: 27 maja 2018, 12:45
Re: KT-LCD3, kod błędu 06 i inne takie.
Więc wrócę do tematu. Te,, akcje " pojawiają się niestety nadal co psuje zabawę na maksa,strach do pięknych mazurskich lasach sie przejechać, właściwie śmigam testowo i użytkowo. Wygląda to tak że aku naładowane 53-4v ruszam ujade z 10-15minut ( różnie tryb 3-4 full manetka ) i się zaczyna show czyli zdycha trzeba włączyć i wyłączyć o działa znowu dobrze przez chwilę 10-30s i tak w kółko aż jest coraz gorzej ze pojawia się ten błąd 06 i w skrajnym przypadku czuć jakby się silnik tak,, prądowo " blokował jakby.Podczas tych akcji wyświetlacz działa. I teraz najlepsze ze może być tak iż powalcze tak z pół godziny, zatrzymam się na chwilę 5-10minut ruszam i albo incydenty się zaczną powtarzać albo zrobiłem bez problemu kolejne 20-30km bez żadnego oszczędzania prądu czy sprzętu i co ciekawe po mocnym terenie. Rower wróci do twórcy ale może ktoś coś podpowie bo zjawisko dziwne. Skrzynkę rozbieralem nic tam się nie dzieje a jednak problem jest co wkurza bo mam jedyny urlop w roku i taki pech.
Graty są takie.
Silnik mxus 30h
Sterownik kt 45A
Bms 16s
Graty są takie.
Silnik mxus 30h
Sterownik kt 45A
Bms 16s
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: KT-LCD3, kod błędu 06 i inne takie.
Więc wygląda to tak , że 16S to powinno być 67V .dawidombra pisze: ↑29 lip 2018, 18:01Więc wrócę do tematu.
. Wygląda to tak że aku naładowane 53-4v ruszam ujade z 10-15minut (
Bms 16s
Skoro ruszasz i masz 53 V to aku jest prawie rozładowany.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
-
- Forumowicz
- Posty: 64
- Rejestracja: 27 maja 2018, 12:45
Re: KT-LCD3, kod błędu 06 i inne takie.
Zawsze jest te 53-54v, zresztą ładowarka chyba się zna i robię z tym ok 50km tak do 37v,z prawie pustą bateria to bym chyba tyle nie zrobił.
-
- Nowicjusz
- Posty: 29
- Rejestracja: 18 lut 2018, 15:55
- Lokalizacja: Warszawa
Re: KT-LCD3, kod błędu 06 i inne takie.
Pewnie masz baterię 13S, to nominalnie 48V, a po naładowaniu ok. 54V, a całkowicie rozładowana ma 37V.
Mam podobne zjawisko jak jadę po lesie przez jakiś czas i często przyspieszam. Wtedy sterownik daje często maksymalny pąd i po kilku minutach wyłącza się zasilanie silnika. Ja mam sinusoidalny sterownik tylko z sześcioma mosfetam, o prądzie max. 20A.Ma on zaletę, że jest mały, ale za to wrażliwy na przegrzanie. Schowany jest w plastikowym pudełku. Podobno sterowniki sinusoidalne bardziej się grzeją od trapezowych.
Okazało się, że odpowiedzialnym za wyłączanie zasilania jest zabezpieczenie termiczne sterownika. Nieco pomogło nawiercenie w pudełku otworów wentylacyjnych i przegrzewanie się sterownika występuje sporadycznie w trudnym terenie i podczas wolnej jazdy. Jak jadę po równej szosie to nawet przy prędkości 50km/h sterownik się nie przegrzewa i nie wyłącza zasilania. Pęd powietrza w czasie jazdy robi swoje.
Proponuję abyś przetestował jazdę z wyjętym sterownikiem z pudełka (lub z otwartym pudełkiem), aby było dobre chłodzenie. Powinno pomóc.
Mam podobne zjawisko jak jadę po lesie przez jakiś czas i często przyspieszam. Wtedy sterownik daje często maksymalny pąd i po kilku minutach wyłącza się zasilanie silnika. Ja mam sinusoidalny sterownik tylko z sześcioma mosfetam, o prądzie max. 20A.Ma on zaletę, że jest mały, ale za to wrażliwy na przegrzanie. Schowany jest w plastikowym pudełku. Podobno sterowniki sinusoidalne bardziej się grzeją od trapezowych.
Okazało się, że odpowiedzialnym za wyłączanie zasilania jest zabezpieczenie termiczne sterownika. Nieco pomogło nawiercenie w pudełku otworów wentylacyjnych i przegrzewanie się sterownika występuje sporadycznie w trudnym terenie i podczas wolnej jazdy. Jak jadę po równej szosie to nawet przy prędkości 50km/h sterownik się nie przegrzewa i nie wyłącza zasilania. Pęd powietrza w czasie jazdy robi swoje.
Proponuję abyś przetestował jazdę z wyjętym sterownikiem z pudełka (lub z otwartym pudełkiem), aby było dobre chłodzenie. Powinno pomóc.
-
- Forumowicz
- Posty: 64
- Rejestracja: 27 maja 2018, 12:45
Re: KT-LCD3, kod błędu 06 i inne takie.
No tak tylko jak to się ma do tego że raz działa a raz nie działa warunki te same a nawet trudniejsze. No wyjąć to ja nic nie wyjmę bo to w skrzynce wszystko jest ciasno upchane, co najwyżej boczne ścianki skrzynki zdjąć można dla testu wentylacji.Ale macalem to w czasie jazdy bo sterownik jest przyktecony do tej aluminiowej obudowy ( skrzynki) i nic tam się nie dzieje złego ani jak działa ani jak nie . Nie wiem jaka jest awaryjność tych urządzeń bo na sterownik stawiam ale może mi się trafił gorszy chińczyk z wadą.
-
- Nowicjusz
- Posty: 29
- Rejestracja: 18 lut 2018, 15:55
- Lokalizacja: Warszawa
Re: KT-LCD3, kod błędu 06 i inne takie.
Możliwe, że sterownik jest wadliwy, ale spróbuj się przejechać na maksymalnie odsłoniętym sterowniku (żeby było chłodzenie). Nie wszystkie sterowniki mają zabezpieczenie termiczne i być może jest ono zbyt czułe.
U mnie jest tak, że po lesie wystarczy 10 minut w miarę spokojnej jazdy i sterownik się wyłącza. Wystarczy w czasie jazdy pilotem od wyświetlacza wyłączyć i włączyć zasilanie (jadąc rozpędem prawdopodobnie szybciej się chłodzi jak podczas postoju) wtedy zaczyna ponownie działać prawidłowo. Najciekawsze, że na szosie ustalam prędkość na max. i nie przegrzewa się. Prędkość 40-50 km/h prawdopodobnie wymusza chłodzenie, a ponadto przy stabilnej prędkości sterownik nie daje maximum natężenia prądu na silnik. U mnie na płaskim wyświetlacz pokazuje 350 do 500W. Co przy 48V daje max. 10A.
Ja chłodzenie rozwiązałem tak jak na fotografiach, ale po sezonie zmienię obudowę na większą, i większy sterownik. W tej obudowie też mam ciasno upchnięty sterownik i kable.
U mnie jest tak, że po lesie wystarczy 10 minut w miarę spokojnej jazdy i sterownik się wyłącza. Wystarczy w czasie jazdy pilotem od wyświetlacza wyłączyć i włączyć zasilanie (jadąc rozpędem prawdopodobnie szybciej się chłodzi jak podczas postoju) wtedy zaczyna ponownie działać prawidłowo. Najciekawsze, że na szosie ustalam prędkość na max. i nie przegrzewa się. Prędkość 40-50 km/h prawdopodobnie wymusza chłodzenie, a ponadto przy stabilnej prędkości sterownik nie daje maximum natężenia prądu na silnik. U mnie na płaskim wyświetlacz pokazuje 350 do 500W. Co przy 48V daje max. 10A.
Ja chłodzenie rozwiązałem tak jak na fotografiach, ale po sezonie zmienię obudowę na większą, i większy sterownik. W tej obudowie też mam ciasno upchnięty sterownik i kable.
-
- Forumowicz
- Posty: 256
- Rejestracja: 19 lut 2018, 14:37
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: KT-LCD3, kod błędu 06 i inne takie.
Dziwne trochę masz objawy ale tak jak pisze kolega wyżej raczej sterownik ci się przegrzewa, mi się potrafi przegrzać w obecnych warunkach już po 5km jazdy szybkiej gdzie w silnik idzie 1,5kw i więcej chwilami
Tylko u mnie jest dziabnięcie w silniku tak jak przy regenie jak by chamował i manetka nie działą póki jej nie puszcze do zera i zaraz mogę znowu dać gaz na maksa, jak zrobie to raz po razie to będzie przerywać coraz częściej, sterownik mam w torbie nad bateria i przewiwe od jednej strony mało daje musi byc nadmuch od strony kierunku jazdu czyli z przodu ale kable i tak chamują obieg powietrza.
Sprawdź lepiej sterownik organoleptycznie ręką jak ci rozłączy i tyle ale sam sterownik a nie tam coś przyległego u będzie mocno ciepły ale nie parzący z wierzchu a w środku coś już się pewnie gotuje, takie zabezpieczenie ma ten sinus że nawet nie trzeba nic dodatkowego montować bo sam o siebie dba i manetkę odcina.
Tylko u mnie jest dziabnięcie w silniku tak jak przy regenie jak by chamował i manetka nie działą póki jej nie puszcze do zera i zaraz mogę znowu dać gaz na maksa, jak zrobie to raz po razie to będzie przerywać coraz częściej, sterownik mam w torbie nad bateria i przewiwe od jednej strony mało daje musi byc nadmuch od strony kierunku jazdu czyli z przodu ale kable i tak chamują obieg powietrza.
Sprawdź lepiej sterownik organoleptycznie ręką jak ci rozłączy i tyle ale sam sterownik a nie tam coś przyległego u będzie mocno ciepły ale nie parzący z wierzchu a w środku coś już się pewnie gotuje, takie zabezpieczenie ma ten sinus że nawet nie trzeba nic dodatkowego montować bo sam o siebie dba i manetkę odcina.
- Yasiu77
- Moderator
- Posty: 1327
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
- Lokalizacja: Szczyrk
Re: KT-LCD3, kod błędu 06 i inne takie.
Jako że jestem laikiem w elektronice to najlepiej tego nie czytajcie ale...czy mosfety są porządnie przykręcone do radiatora? Może któryś jeden nie jest i od razu łapie temp.? może tak być? Może by sprawdzić resztę elementów miernikiem temp ?
Albo.. w starym rowerku tak mi odcinało co chwilę i się okazało że mam problem z "zgniłymi" łączkami w przewodach zasilającymi z bat do sterownika. Jak dałem lekko gazu to szedł ale przy pełnej manetce odcinało i trzeba było resetować.
Czy masz sterownik kt48/72 45A? Na górę skrzyczne prawie w jednym ciągu mi wjeżdżał z mxusem v3 3000 i nie odłączyło termicznego 80st.
Albo.. w starym rowerku tak mi odcinało co chwilę i się okazało że mam problem z "zgniłymi" łączkami w przewodach zasilającymi z bat do sterownika. Jak dałem lekko gazu to szedł ale przy pełnej manetce odcinało i trzeba było resetować.
Czy masz sterownik kt48/72 45A? Na górę skrzyczne prawie w jednym ciągu mi wjeżdżał z mxusem v3 3000 i nie odłączyło termicznego 80st.
-
- Forumowicz
- Posty: 64
- Rejestracja: 27 maja 2018, 12:45
Re: KT-LCD3, kod błędu 06 i inne takie.
Więc nadal jestem na urlopie i tak sobie testuje. Też mi się zdaje że to ma związek z obecnymi temperaturami i coś się grzeje. Skrzynkę mam alu że zdejmowanymi sciankami dzisiaj zrobiłem kolejną próbę ale na uchylonych ściankach obudowy - takie szczeliny 1,5cm co by wiatr łapaly przodem i wypuszczały tyłem. Problem nie ustąpił ale jest ciut lepiej. Spróbuję jutro całkowicie zdjąć ścianki.Martwi mnie to bo założenie było takie żeby tam szczelnie wszystko było a tu trochę cieplej i lipa. Wrzucę nowy temat coby zrobić zwiad jak to ludziska mają rozwiązane z tymi skrzynkami.
-
- Nowicjusz
- Posty: 29
- Rejestracja: 18 lut 2018, 15:55
- Lokalizacja: Warszawa
Re: KT-LCD3, kod błędu 06 i inne takie.
Może rzeczywiście problem jest z mocowaniem mosfetów do obudowy (radiatora). Warto sprawdzić ich przykręcenie, ewentualnie odkręcić, wyczyścić powierzchnię styku i nałożyć nową pastę termoprzewodzącą. Można też rozważyć dodanie dodatkowych, małych radiatorków z blaszki aluminiowej podłożonych pod łby śrub mocujących mosfety do radiatorów.
-
- Forumowicz
- Posty: 64
- Rejestracja: 27 maja 2018, 12:45
Re: KT-LCD3, kod błędu 06 i inne takie.
(Ciągne ten temat na 2ch postach)
Jestem na 90% przekonany że mi się sterownik przegrzewa, na początku myślałem że to w związku z ostatnimi temperaturami ale dzisiaj było ok 21 stopni i problem pojawił się,, jak zawsze ".Jeździłem w okolicach domu więc zająłem boki skrzynki ( widać ją na foto) i problemu nie było. I co tu robić jak w szczelnej skrzynce się gotuje a rozszczelnic strach, niby po deszczu się nie jeździ ale ogólnie powinno się wilgoci unikać.Czy Wentylator wewnątrz szczelne skrzynki mielący to samo gorące powietrze coś w niesie? skrzynka jest metalowa, sterownik przykręcony bezpośrednio do niej więc coś tam ciepła odbiera ale grzeje się to mocno gorąca skrzynka i sam sterownik po odkręceniu boków a podczas jazdy bez nich no letnie temperatury. Upchane tam wszystko na maxa bo to full i ciasno strasznie, właściwie nie wchodzi w grę żadne przemeblowanie.
Czy sterownik ma funkcje do podłączenia wentylatora z jakimś czujnikiem co by to automatycznie działało?
Jestem na 90% przekonany że mi się sterownik przegrzewa, na początku myślałem że to w związku z ostatnimi temperaturami ale dzisiaj było ok 21 stopni i problem pojawił się,, jak zawsze ".Jeździłem w okolicach domu więc zająłem boki skrzynki ( widać ją na foto) i problemu nie było. I co tu robić jak w szczelnej skrzynce się gotuje a rozszczelnic strach, niby po deszczu się nie jeździ ale ogólnie powinno się wilgoci unikać.Czy Wentylator wewnątrz szczelne skrzynki mielący to samo gorące powietrze coś w niesie? skrzynka jest metalowa, sterownik przykręcony bezpośrednio do niej więc coś tam ciepła odbiera ale grzeje się to mocno gorąca skrzynka i sam sterownik po odkręceniu boków a podczas jazdy bez nich no letnie temperatury. Upchane tam wszystko na maxa bo to full i ciasno strasznie, właściwie nie wchodzi w grę żadne przemeblowanie.
Czy sterownik ma funkcje do podłączenia wentylatora z jakimś czujnikiem co by to automatycznie działało?
- Yasiu77
- Moderator
- Posty: 1327
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
- Lokalizacja: Szczyrk
Re: KT-LCD3, kod błędu 06 i inne takie.
Mógłbyś zamontować włącznik termiczny NO czyli normalnie otwarty który po przekroczeniu temp np 40 st się zamknie w obwodzie z wentylatorem z kompa i go uruchomi. Ale gdzie ty to tam wsadzisz? Albo jeszcze inaczej. Jak masz metalowe boczki w skrzynce to możesz je wykorzystać jako radiator czyli wyjmujesz sterownik, rozkręcasz , wyjmujesz z obudowy i przykręcasz do boczku mosfetami. Tylko je trzeba zaizolować kaptonem od blachy jak w sterowniku. Nie wiem czy to będzie dobrze działać jak jest cienka blaszka boczku bo może się za szybko nagrzewać i może trzeba będzie jeszcze podłożyć dodatkowy aluminiowy płaskownik między mosfety a boczek. Lub jeszcze na zewnątrz wielki aluminiowy radiator
-
- Forumowicz
- Posty: 63
- Rejestracja: 20 lut 2018, 6:15
- Lokalizacja: Białystok
Re: KT-LCD3, kod błędu 06 i inne takie.
Chciałem dopytać się o zrobienie stacyjki z wyświetlaczem. Czy aby była zewnętrzna stacyjka wystarczy z wiązki z wyświetlacza wypiąć niebieski przewód i stacyjką podawać na niego zasilanie z baterii ?
-
- Forumowicz
- Posty: 63
- Rejestracja: 20 lut 2018, 6:15
- Lokalizacja: Białystok
- Yasiu77
- Moderator
- Posty: 1327
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
- Lokalizacja: Szczyrk
Re: KT-LCD3, kod błędu 06 i inne takie.
Wystarczy przeciąć niebieski i w jego obwód wstawić stacyjkę i termiki w szeregu
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2095
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: KT-LCD3, kod błędu 06 i inne takie.
Dołączam się do tematu i potwierdzam, żę to sterownik sie zagrzewa. Zdażyło mi się katowac mojego ebajka i przy sterowniku 35A mam takie same objawy, tj. Rozłączenie manetki, blokowanie silnika przy dalszych próbach jazdy na manetce i w końcu blad info 06. Skrzynke mam szczelnie zamkniętą i to jest przyczyna zagrzewania się sterownika no i oczywiscie umyślne "pałowanie" w trudnych warunkach. Zauwazylem, ze im mniejsza predkosc i większy podjazd silnik i sterownik mocniej sie grzeją, jak wiadomo większy prąd idzie i temp silnika w 5 minut moze osiągnać ponad 130°. Z tego tytułu na zimę bedę przerabiał skrzynkę w taki sposób, by na spodzie sterownik byl w tej samej płaszczyznie co skrzynka - tzn. był jakby częścią skrzynki, powietrze będzie stale chłodziło sterownik podczas jazdy. Jest to napewno lepszy pomysł jak dawanie wentylatora i rozszczelnianie obudowy przez wymuszoną cyrkulację wewnatrz skrzynki. Aku ma być dobrze chroniony od wilgoci i zimna, to chyba każdy nawet mniej zaawansowany ebajkerowiec powinien wiedziec. Wiecej info ode mnie jak skończe przebudowe skrzynki i potestuję. Pozdro
Edit: A co do stacyjki (bez lcd i innych bajerów) to u siebie na wiązce z konektorami higo przecinam tylko niebieski i na nim daje stacyjke? Zadziała to w ten sposób?
Edit: A co do stacyjki (bez lcd i innych bajerów) to u siebie na wiązce z konektorami higo przecinam tylko niebieski i na nim daje stacyjke? Zadziała to w ten sposób?
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.