Hardtail na zestawie R500 od Glebora
-
- Forumowicz
- Posty: 157
- Rejestracja: 27 kwie 2018, 23:11
Hardtail na zestawie R500 od Glebora
Witam, robię takiego hardtaila z silnikiem Velofast od glebora Zestaw R500. Jeżdżę z sterownikiem 20Amp na instalacji 48V co daje około 1kW mocy max.Początkowo miałem zainstalować akumulator na ogniwach samochodowych Nissan Leaf lub innych podobnych ale kłopot w wielkości wadze i wytrzymałości mechanicznej ogniw bardziej podatnych na uszkodzenie więc na razie pouczę sie na ogniwach cylindrycznych co i jak nabiore więcej doswiadczenia i być może jak finanse pozwolą w zimie zacznę projekt trojki na tych dużych samochodowych ogniwach. Obecnie korzystam z aku na 130 ogniwach Samsunga 2900mAh 13S10P co daje około 1400Wh. Jesli nie utrzymuje długo max obciążenia co mi sie nie zdarzyło jeszcze to aku ma znośną temperaturę.
Rama to tajwański Liang dosyć mocna i starannie pospawana .Jeżdżę na oponach Big Apple Schwalbe 2,15 . Rower bez napędu nawet nie jest jakiś trudny na podjazdach . Waży swoje ale myślałem że będzie o wiele ciężej przez opory silnika. Korzystam z zestawowego systemu PAS i manetki, i raczej jeżdżę najczęściej na 3 rzadziej 5 stopniu wspomagania. Na razie baterię i sterownik zainstalowałem na torbie bagażnikowej co powoduje trudniejszą jazdę szczególnie przy małych prędkościach i starcie ale uczy mnie respektu do roweru ważącego nie mało:-). Sterownik na moim pofałdowanym terenie dosyć mocno się nagrzewa i widzę że bedę musiał zainstalować go z radiatorem wystającym nad obudowę. Nie jestem fanatykiem duzych mocy,predkości jeździłem przeszło 20lat w peletonie rowerem szosowym ...wystarczy wrażeń.To ma być rower do podróży z aparatem foto w plener gdzie auto nie dojedzie:-) lub dalsze wycieczki krajoznawcze. Z tego co widzę 100km zasiegu w trudniejszym terenie z wspomaganiem jest możliwe pod warunkiem stosowania wysokiego wspomagania nogami:-). Na płaskim terenie przy umiarkowanym wietrze dałem rade zrobić 170km... pewnie i 200 byłby w zasięgu. Manetkę uzywam raczej do startu na skrzyżowaniu albo do szybkiego przyśpieszania, wyprzedzania omijania. PAS... krytykowany przez niektórych jakoś sie przyzwyczaiłem do niego:-) .
Jestem przy okazji składania roweru mocno zaskoczony zupełnym ignorowaniem przez producenta silnika-ów standardów wymiarowych i linii łańcucha. Założyłem 9 rzędową kasetę ale odległość największej zębatki od korpusu stawia podobne problemy jak przy tarczach hamulcowych w wielu silnikach. Przerzutka nie ma miejsca na wrzucenie ostatniego biegu bo obciera o korpus silnika. Dodanie podkładki dystansowej spowoduje przesunięcie linii łańcucha i znaczne osłabienie mocowania nakrętki kasety na dosłownie jednym zwoju gwintu;-(. Zmiana na 8 rzędów niewiele daje , bardziej pomogło zdjęcie największej tarczy kasety i dystansu zastąpionego innym cieńszym. W przyszłości zdecyduję się raczej na silnik z nakręcanym wolnobiegiem...
Pracuję obecnie nad skrzynką (patrz zdjęcie) która wypełni tylko część przestrzeni w trójkącie ramy .Jest to zamierzone. Chodzi o łatwe trzymanie za górną rurę przy znoszeniu z schodów z pomieszczenia gdzie trzymam rower.
Rama to tajwański Liang dosyć mocna i starannie pospawana .Jeżdżę na oponach Big Apple Schwalbe 2,15 . Rower bez napędu nawet nie jest jakiś trudny na podjazdach . Waży swoje ale myślałem że będzie o wiele ciężej przez opory silnika. Korzystam z zestawowego systemu PAS i manetki, i raczej jeżdżę najczęściej na 3 rzadziej 5 stopniu wspomagania. Na razie baterię i sterownik zainstalowałem na torbie bagażnikowej co powoduje trudniejszą jazdę szczególnie przy małych prędkościach i starcie ale uczy mnie respektu do roweru ważącego nie mało:-). Sterownik na moim pofałdowanym terenie dosyć mocno się nagrzewa i widzę że bedę musiał zainstalować go z radiatorem wystającym nad obudowę. Nie jestem fanatykiem duzych mocy,predkości jeździłem przeszło 20lat w peletonie rowerem szosowym ...wystarczy wrażeń.To ma być rower do podróży z aparatem foto w plener gdzie auto nie dojedzie:-) lub dalsze wycieczki krajoznawcze. Z tego co widzę 100km zasiegu w trudniejszym terenie z wspomaganiem jest możliwe pod warunkiem stosowania wysokiego wspomagania nogami:-). Na płaskim terenie przy umiarkowanym wietrze dałem rade zrobić 170km... pewnie i 200 byłby w zasięgu. Manetkę uzywam raczej do startu na skrzyżowaniu albo do szybkiego przyśpieszania, wyprzedzania omijania. PAS... krytykowany przez niektórych jakoś sie przyzwyczaiłem do niego:-) .
Jestem przy okazji składania roweru mocno zaskoczony zupełnym ignorowaniem przez producenta silnika-ów standardów wymiarowych i linii łańcucha. Założyłem 9 rzędową kasetę ale odległość największej zębatki od korpusu stawia podobne problemy jak przy tarczach hamulcowych w wielu silnikach. Przerzutka nie ma miejsca na wrzucenie ostatniego biegu bo obciera o korpus silnika. Dodanie podkładki dystansowej spowoduje przesunięcie linii łańcucha i znaczne osłabienie mocowania nakrętki kasety na dosłownie jednym zwoju gwintu;-(. Zmiana na 8 rzędów niewiele daje , bardziej pomogło zdjęcie największej tarczy kasety i dystansu zastąpionego innym cieńszym. W przyszłości zdecyduję się raczej na silnik z nakręcanym wolnobiegiem...
Pracuję obecnie nad skrzynką (patrz zdjęcie) która wypełni tylko część przestrzeni w trójkącie ramy .Jest to zamierzone. Chodzi o łatwe trzymanie za górną rurę przy znoszeniu z schodów z pomieszczenia gdzie trzymam rower.
-
- Forumowicz
- Posty: 157
- Rejestracja: 27 kwie 2018, 23:11
Re: Hardtail na zestawie R500 od Glebora
Zrobiłem rdzeń do skrzynki .Nie szpachlowałem tylko styrodur 10cm grubości obrobiony na zadany kształt i wyszlifowany papierami 100 i 200 okleiłem papierem gazetowym przy pomocy kleju Wikol. Papier i klej powinny być dobrym izolatorem. bo skrzynkę zamierzam wylaminować agresywną dla styroduru żywicą poliestrową i tkaniną szklaną 80. Dodatkowo po wyschnięciu na dzisiejszym upale całość pomalowałem pastą do butów bezbarwną rozpuszczoną benzyną ekstrakcyjną. Powierzchnia jest dosyć równa po zaschnięciu bo papier się dosyc dobrze naciąga i po zaschnięciu wszelkie nierówności łatwo wyszlifować delikatnie usuwając małe pręgi i szorstkie miejsca. To bardziej gładzenie i głaskanie czy jest równo.
Jestem bardzo zadowolony z efektu . Metodę stosowałem dawno temu wykonując samodzielnie kadłuby szybowców RC. Stosowałem jedynie żywicę epoksydową zamiast poliestrowej.
Jestem bardzo zadowolony z efektu . Metodę stosowałem dawno temu wykonując samodzielnie kadłuby szybowców RC. Stosowałem jedynie żywicę epoksydową zamiast poliestrowej.
-
- Forumowicz
- Posty: 279
- Rejestracja: 01 mar 2018, 12:59
- Lokalizacja: Poznań
Re: Hardtail na zestawie R500 od Glebora
Oo kolega z doświadczenie m laminowaniu Mógłbyś w miare możliwości opisac proces robienia skrzynki? Ja niby miałem równe kopyto, oklejone taśmą pakowną, wszystko ładnie pięknie a z zewnątrz i tak ilośc szpachlowania mnie przeraziła. Jak sobie radzisz z krawędziami żeby mata/tkanina nie odchodziła od modelu?
-
- Forumowicz
- Posty: 157
- Rejestracja: 27 kwie 2018, 23:11
Re: Hardtail na zestawie R500 od Glebora
Napisze wieczorem coś więcej bo z telefonu nie potrafię może uda mi sie dzisiaj cos zrobić to i dalsze fotki dam. Laminuje tkaninami. W przeciwieństwie do mat lepiej się układają i po zaschnięciu łatwiej wyprowadzić równe powierzchnie.
- verre
- Forumowicz
- Posty: 767
- Rejestracja: 27 maja 2018, 18:52
- Lokalizacja: Śląskie
Re: Hardtail na zestawie R500 od Glebora
i ja się podłączę do prośby xiamada, chętnie dowiem się coś więcej
😁😁😁😁😁...😁😁😁
-
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: 10 sie 2018, 7:52
-
- Forumowicz
- Posty: 157
- Rejestracja: 27 kwie 2018, 23:11
Re: Hardtail na zestawie R500 od Glebora
Niestety pogodę mam deszczowo burzową i nie zacznę laminowania do czasu aż sie poprawi. chciałem przy okazji zapytać o ładowanie . Posiadam ładowarkę GT240WJ 54,6V 4A którą nabyłem od kolegi z forum seba55a. Ładuje pakiet mocno rozładowany w ciągu 6-7h . Po czym zaświeca się dioda zielona . I pytanie jest następujące. Zostawić pakiet podłączony do ładowarki czy odpiąć z gniazda ładowarkę? BMS w aku zaczyna się nagrzewać pod koniec ładowania i po zakończeniu, tak mniej więcej około 1h czuć ciepło. Zauważyłem że co jakiś czas ładowarka załącza wentylator i doładowuje trochę pakiet. Czy takie pozostawienie podłączonej ładowarki może źle wpływać w przyszłości na żywotność pakietu? Przypomnę że jest to 13S10P na ogniwach Samsunga 2900mAh 29E. Po 4 h od zapalenia zielonej diody i pozostawieniu podłączonego pakietu do ładowarki udaje się dobić z napięciem do max 54,6.
-
- Forumowicz
- Posty: 200
- Rejestracja: 12 mar 2018, 19:43
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Hardtail na zestawie R500 od Glebora
Sprawdziłem miernikiem że ładowarka po wyłączeniu się cały czas podaje prąd około 12W (normalnie ok 240W moja). Więc proces ładowania cały czas trwa. Po naladowaniu o godzinie 22 wyłączam ładowarkę z gniazdka.
GT-1500 16s3p LiPo 29er 7x9 NC
-
- Forumowicz
- Posty: 157
- Rejestracja: 27 kwie 2018, 23:11
Re: Hardtail na zestawie R500 od Glebora
Głośne te ładowarki:-P . Po obejrzeniu co powoduje największy hałas zdecydowałem o odcięciu blaszki wewnątrz otworu.Poprawi to przepływ powietrza i zmniejszy szum . Element okrągły odciąłem po zdemontowaniu boku ładowarki i odkręceniu wentylatora. Zdjęcie już po zamontowaniu z powrotem i odklejeniu naklejki firmowej na samym wentylatorze.
Przy okazji mam bezpośredni dostęp do łożyska , które wymaga od czasu do czasu nasmarowania co też zmniejsza hałas szczególnie w dosyć mocno eksploatowanych w kurzu ładowarkach.
Zakleiłem kawałkiem foli samoprzylepnej żeby zabezpieczyć połączenia przed przypadkowym zwarciem i samo łożysko wrażliwe na kurz.
Nie jest całkiem cicho, ale o wiele mniej hałasu niż przed . Prosta aplikacja w telefonie do mierzenia hałasu Decibel Metro pokazuje mi obecnie około 32 dB.Przed było nawet 52-53 więc różnica jest nie mała.
Zastanawiam się nad wymianą wiatraka na wolnoobrotową Noctuę. Są na allegro 4cm Noctua za coś koło 70 zł z przesyłką
Przy okazji mam bezpośredni dostęp do łożyska , które wymaga od czasu do czasu nasmarowania co też zmniejsza hałas szczególnie w dosyć mocno eksploatowanych w kurzu ładowarkach.
Zakleiłem kawałkiem foli samoprzylepnej żeby zabezpieczyć połączenia przed przypadkowym zwarciem i samo łożysko wrażliwe na kurz.
Nie jest całkiem cicho, ale o wiele mniej hałasu niż przed . Prosta aplikacja w telefonie do mierzenia hałasu Decibel Metro pokazuje mi obecnie około 32 dB.Przed było nawet 52-53 więc różnica jest nie mała.
Zastanawiam się nad wymianą wiatraka na wolnoobrotową Noctuę. Są na allegro 4cm Noctua za coś koło 70 zł z przesyłką
Ostatnio zmieniony 11 sie 2018, 14:55 przez Iras67, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forumowicz
- Posty: 225
- Rejestracja: 19 lut 2018, 16:28
- Lokalizacja: Kraków
Re: Hardtail na zestawie R500 od Glebora
Zakładałem temat o wyciszeniu ładowarki http://pojazdyelektryczne.org/viewtopic.php?f=22&t=1056
Koledzy pokazali swoje pomysły, ja go trochę przerobiłem i jest bezszelestnie. Spójrz na to
Koledzy pokazali swoje pomysły, ja go trochę przerobiłem i jest bezszelestnie. Spójrz na to
-
- Forumowicz
- Posty: 157
- Rejestracja: 27 kwie 2018, 23:11
Re: Hardtail na zestawie R500 od Glebora
Dzięki! Faktycznie fajne rozwiązanie:-). Mam trochę wiatraków z czasów kiedy wyciszałem kompa ,pewnie cos się nada ale napewno założę grille żeby cos nie zablokowało przypadkiem wiatraka.
-
- Forumowicz
- Posty: 157
- Rejestracja: 27 kwie 2018, 23:11
Re: Hardtail na zestawie R500 od Glebora
Po przeczytaniu wątku podlinkowanego przez sky zrobiłem przez weekend wentylator do ładowarki .Wywierciłem jeden otwór pod wentylator 8cm średnicy zamontowałem standardowy szybkoobrotowy ale pomiędzy przewód z + a wentylatorem wstawiłem opornik 100 ohm zmniejszając napięcie. Obroty zmalały do tego stopnia że nie słyszę wyłączenia ładowarki, nic po prostu nic nie słychać .Przepływ powietrza jest na tyle duży że ładowarka jest zimniejsza niż z tym firmowym wypierdkiem hałasującym na całego. Małego hałaśliwego brzdąca wywaliłem i otwór po nim całkowicie zaślepiłem. Duży wentylator jest zamontowany właśnie po stronie tego małego.
Wreszcie ładowarka działa tak jak powinna .
ps.teraz dla świętego spokoju poszukam grilla na wiatrak i będzie git.
Wreszcie ładowarka działa tak jak powinna .
ps.teraz dla świętego spokoju poszukam grilla na wiatrak i będzie git.
-
- Forumowicz
- Posty: 157
- Rejestracja: 27 kwie 2018, 23:11
Re: Hardtail na zestawie R500 od Glebora
Na początek mała poprawka w opisie Tkanina to rowingowa szklana gramatura 200, nie wiem czemu napisałem 80 przedtem:-) pomroczność:-).
Wycinam po 6 sztuk z każdej strony, na boki dając przynajmniej 5-6cm naddatku trochę więcej niż połowa szerokość skrzynki
Następnie w zależności od temperatury mieszam żywicę poliestrową z utwardzaczem. I tu uwaga większość producentów daje w opisie technicznym około 5% wagowo ilości utwardzacza . Ja przy około 25 stopniach C i więcej daje jedynie 2%. To wydłuża czas pracy i znacznie ułatwia dokładne ułożenie tkaniny ale nie wpływa wcale na właściwości wytrzymałościowe. Tkaninę nakładam na pomalowaną świeżą żywicą powierzchnię przedtem za pomocą niezbyt dużego pędzla raczej uderzając o tkaninę i starając się ja przylepić do świeżej żywicy pod nią. Co jakiś czas moczę pędzel ale bez przesady.Chodzi o to żeby zlikwidować biały czysty kolor tkaniny Dosyć łatwo stwierdzić że przesiąkła dobrze po czytelności czcionki i grafiki z gazety którą okleiłem kopyto . Za jednym razem można przy odpowiedniej praktyce położyć i przesączać od razu dwie warstwy. nie robiłem zdjęć z samego procesu bo nie mam na to czasu w trakcie pracy...
Krawędzie graniczne każdej warstwy szlifuję po zaschnięciu tak żeby nie było dużych uskoków. Żywica żeluje około 30-40 minut na takim upale jak teraz więc laminowanie i szlifowanie trwało u mnie dwa dni. Najwięcej czasu traciłem na czekanie na zaschnięcie. Można ryzykownie dodać więcej utwardzacza ale to najczęściej kończy się zaschnięciem niewykorzystanej do końca w trakcie pracy żywicy w pojemniku w którym ją mieszamy. Żywica poliuretanowa podczas utwardzania podlega procesowi egzotermicznemu. Ona wydziela dużo ciepła w trakcie sieciowania. Im więcej jej w objętości tym większa temperatura i i jeszcze szybszy proces utwardzania. Dlatego rozrabiam jej jednorazowo nie więcej niż 50-100 gram.
Przy czwartej warstwie dodaję do żywicy, jeszcze przed utwardzaczem barwnik Huntsmana do barwienia żywic poliuretanowych.Drogi... czarny na allegro kosztuje ponad 20 zł ,Dopiero po dobrym zmieszaniu barwinka z żywicą dodaje utwardzacz.
Przy każdej pomyłce, odstającej tkaniny i niemożności wyrównania/poprawienia jak żywica jest płynna czekam na zaschnięcie i wyrównuję przed następna warstwą za pomocą papieru 80 na klocku. Szczególnie w miejscach dużych podcięć , miałem dwie takie sytuacje. Szlifuje się łatwo ale polecam maskę przeciwpyłową bo włókno szklane z żywicą jest dosyć niezdrowe. Podobnie ręce .Cały proces łącznie z cięciem tkaniny nożyczkami róbcie w rękawicach . Włókno potrafi się wbijać i jest niezwykle trudne do usunięcia bo to mikroskopijne włoski niezwykle ostre i sztywne. Skrzynkę laminuje całą na jednym kopycie. Po wyschnięciu całości i wystarczającemu utwardzeniu przetnę ją na dwie części.W ten sposób będzie się schodzić dokładnie . Połączę ją zatrzaskami Kandahar i uszczelką typu H.
C.D.N.
Wycinam po 6 sztuk z każdej strony, na boki dając przynajmniej 5-6cm naddatku trochę więcej niż połowa szerokość skrzynki
Następnie w zależności od temperatury mieszam żywicę poliestrową z utwardzaczem. I tu uwaga większość producentów daje w opisie technicznym około 5% wagowo ilości utwardzacza . Ja przy około 25 stopniach C i więcej daje jedynie 2%. To wydłuża czas pracy i znacznie ułatwia dokładne ułożenie tkaniny ale nie wpływa wcale na właściwości wytrzymałościowe. Tkaninę nakładam na pomalowaną świeżą żywicą powierzchnię przedtem za pomocą niezbyt dużego pędzla raczej uderzając o tkaninę i starając się ja przylepić do świeżej żywicy pod nią. Co jakiś czas moczę pędzel ale bez przesady.Chodzi o to żeby zlikwidować biały czysty kolor tkaniny Dosyć łatwo stwierdzić że przesiąkła dobrze po czytelności czcionki i grafiki z gazety którą okleiłem kopyto . Za jednym razem można przy odpowiedniej praktyce położyć i przesączać od razu dwie warstwy. nie robiłem zdjęć z samego procesu bo nie mam na to czasu w trakcie pracy...
Krawędzie graniczne każdej warstwy szlifuję po zaschnięciu tak żeby nie było dużych uskoków. Żywica żeluje około 30-40 minut na takim upale jak teraz więc laminowanie i szlifowanie trwało u mnie dwa dni. Najwięcej czasu traciłem na czekanie na zaschnięcie. Można ryzykownie dodać więcej utwardzacza ale to najczęściej kończy się zaschnięciem niewykorzystanej do końca w trakcie pracy żywicy w pojemniku w którym ją mieszamy. Żywica poliuretanowa podczas utwardzania podlega procesowi egzotermicznemu. Ona wydziela dużo ciepła w trakcie sieciowania. Im więcej jej w objętości tym większa temperatura i i jeszcze szybszy proces utwardzania. Dlatego rozrabiam jej jednorazowo nie więcej niż 50-100 gram.
Przy czwartej warstwie dodaję do żywicy, jeszcze przed utwardzaczem barwnik Huntsmana do barwienia żywic poliuretanowych.Drogi... czarny na allegro kosztuje ponad 20 zł ,Dopiero po dobrym zmieszaniu barwinka z żywicą dodaje utwardzacz.
Przy każdej pomyłce, odstającej tkaniny i niemożności wyrównania/poprawienia jak żywica jest płynna czekam na zaschnięcie i wyrównuję przed następna warstwą za pomocą papieru 80 na klocku. Szczególnie w miejscach dużych podcięć , miałem dwie takie sytuacje. Szlifuje się łatwo ale polecam maskę przeciwpyłową bo włókno szklane z żywicą jest dosyć niezdrowe. Podobnie ręce .Cały proces łącznie z cięciem tkaniny nożyczkami róbcie w rękawicach . Włókno potrafi się wbijać i jest niezwykle trudne do usunięcia bo to mikroskopijne włoski niezwykle ostre i sztywne. Skrzynkę laminuje całą na jednym kopycie. Po wyschnięciu całości i wystarczającemu utwardzeniu przetnę ją na dwie części.W ten sposób będzie się schodzić dokładnie . Połączę ją zatrzaskami Kandahar i uszczelką typu H.
C.D.N.
-
- Forumowicz
- Posty: 157
- Rejestracja: 27 kwie 2018, 23:11
Re: Hardtail na zestawie R500 od Glebora
Skończyłem laminowanie. Po zaschnięciu całości szlifuję skrzynkę papierem 60 .Bardziej żeby wyrównać powierzchnię i zaokrąglić boki .Staram się nie naruszać samego włókna szklanego dlatego po nałozeniu ostatniej warstwy tkaniny pokryłem samą żywicą dwa razy skrzynkę. Teraz po wstępnym oszlifowaniu użyję szpachli samochodowej do wyprowadzenia powierzchni . Całość okleję folią
-
- Forumowicz
- Posty: 157
- Rejestracja: 27 kwie 2018, 23:11
Re: Hardtail na zestawie R500 od Glebora
Jaką sprawdzoną folię carbonową polecacie z tych dostępnych na Allegro? Jest tego od groma .
-
- Forumowicz
- Posty: 279
- Rejestracja: 01 mar 2018, 12:59
- Lokalizacja: Poznań
Re: Hardtail na zestawie R500 od Glebora
Super opis, dzieki, przyda sie
Ja mialem folie czarny mat i jest srednia wiec nie polece
Ja mialem folie czarny mat i jest srednia wiec nie polece
-
- Forumowicz
- Posty: 225
- Rejestracja: 19 lut 2018, 16:28
- Lokalizacja: Kraków
Re: Hardtail na zestawie R500 od Glebora
Folia to polecam oryginał od 3M (poszukaj jak odróżnić ori od podróbki). Świetnie się układa, bąble nie występują, można poprawiać itp. Na jednym elemencie w samochodzie mam taką od 7 lat
-
- Forumowicz
- Posty: 157
- Rejestracja: 27 kwie 2018, 23:11
Re: Hardtail na zestawie R500 od Glebora
Wyjąłem rdzeń z kopyta przecinając piłką do metalu laminat według podziału na szerszą mocowaną do ramy część i pokrywę, niestety miejscami papier przykleił się do laminatu w miejscach gdzie dałem za mało rozdzielacza... Nie trzeba wlewać rozpuszczalnika żeby stopić styrodur. Można spróbować oderwać laminat od rdzenia mi udało się usunąć wnętrze przez wcześniejsze opukanie i podważanie.
Skrzynka wymagała szpachlowania, użyłem szpachli samochodowej można szlifować już po 20-30min. Wyrównywałem papierami wodnymi 100 ,220
Potem całość pomalowałem błyszczącym czarnym lakierem, tylko po to żeby folia karbonowa trzymała się mocniej błyszczącej powierzchni.
Skrzynka wymagała szpachlowania, użyłem szpachli samochodowej można szlifować już po 20-30min. Wyrównywałem papierami wodnymi 100 ,220
Potem całość pomalowałem błyszczącym czarnym lakierem, tylko po to żeby folia karbonowa trzymała się mocniej błyszczącej powierzchni.
-
- Forumowicz
- Posty: 157
- Rejestracja: 27 kwie 2018, 23:11
Re: Hardtail na zestawie R500 od Glebora
Okleiłem skrzynkę folią , nie jest to takie proste. O ile pokrywa jest łatwa do oklejenia , sama skrzynka już tak łatwo się nie okleja-moze brak doświadczenia i pospiech spowodował że straciłem przy tym 5 godzin. Najtrudniej zapanować nad rogami . Starałem się przynajmniej na górze okleić bez przycinania jakby całość była z jednego nie przecinanego arkusza folii. Na dole w dwóch rogach dałem folię na zakładkę.
Niestety nie zrobiłem zdjęć w trakcie klejenia i wykańczania. Zamieszczam fotkę zamocowanego pojemnika. Rower w porównaniu do akumulatora z tyłu jest o wiele łatwiejszy w prowadzeniu. Można zakręty brać w większym pochyleniu. no i trochę lepiej wykorzystuje pracę amortyzatora.
Na koniec rozwiązanie mocowania akumulatora i konstrukcja skrzynki i wiele sugestii ułatwiających eksploatację zaczerpnąłem z bloga Tasa
http://ebike.nexun.pl/pojemnik-na-baterie-laminowanie/
za co chcę mu serdecznie tutaj podziękować . Warto poczytać komentarze pod tym wpisem które trochę usprawniły wykonanie skrzynki .
ps. wykonanie takiej skrzynki wymaga sporo pracy która wydaje się niepozorna, koszty też nie są małe ja za wszystko wydałem sporo powyżej 100zł
Na wykonanie zużyłem 2,5mb tkaniny, litr żywicy 1,2m2 foli . Uszczelka typu H którą wykorzystałem ma trochę za małą szczelinę 1mm szerokości i nie przylega idealnie pewnie 2mm byłoby optymalne. Może kiedyś zmienię na szerszą. Nie wiem jeszcze jak zabezpieczyć kable na zewnątrz.
Niestety nie zrobiłem zdjęć w trakcie klejenia i wykańczania. Zamieszczam fotkę zamocowanego pojemnika. Rower w porównaniu do akumulatora z tyłu jest o wiele łatwiejszy w prowadzeniu. Można zakręty brać w większym pochyleniu. no i trochę lepiej wykorzystuje pracę amortyzatora.
Na koniec rozwiązanie mocowania akumulatora i konstrukcja skrzynki i wiele sugestii ułatwiających eksploatację zaczerpnąłem z bloga Tasa
http://ebike.nexun.pl/pojemnik-na-baterie-laminowanie/
za co chcę mu serdecznie tutaj podziękować . Warto poczytać komentarze pod tym wpisem które trochę usprawniły wykonanie skrzynki .
ps. wykonanie takiej skrzynki wymaga sporo pracy która wydaje się niepozorna, koszty też nie są małe ja za wszystko wydałem sporo powyżej 100zł
Na wykonanie zużyłem 2,5mb tkaniny, litr żywicy 1,2m2 foli . Uszczelka typu H którą wykorzystałem ma trochę za małą szczelinę 1mm szerokości i nie przylega idealnie pewnie 2mm byłoby optymalne. Może kiedyś zmienię na szerszą. Nie wiem jeszcze jak zabezpieczyć kable na zewnątrz.
- verre
- Forumowicz
- Posty: 767
- Rejestracja: 27 maja 2018, 18:52
- Lokalizacja: Śląskie
Re: Hardtail na zestawie R500 od Glebora
fajnie to zrobiłeś, wszystkie powierzchnie równoległe do rur ramy,bardzo podobnie sobie wyobrażam moją przyszłą skrzynke jednak jak widzę tak wysoko siodełko to nawet od patrzenia plecy mnie bolą ciekaw jestem czy bedziesz miał podobnie jak ja, obniżyłem dosyć szybko, po 500 kilometrach
😁😁😁😁😁...😁😁😁
-
- Forumowicz
- Posty: 157
- Rejestracja: 27 kwie 2018, 23:11
Re: Hardtail na zestawie R500 od Glebora
Przyzwyczajenia z szosy tam siedzenie miałem ustawiane zawsze co do milimetra żeby maksymalnie korzystać z siły w nogach;-). Ale widzę że teraz większy wysiłek wykonuję tylko na podjazdach. Przejechałem do tej pory ponad 700 i czuję zmęczenie pleców tak po 70 -80 km jazdy. Jeszcze kilka większych mniejszych zmian zrobię.
- Inc0
- Forumowicz
- Posty: 873
- Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46
Re: Hardtail na zestawie R500 od Glebora
Kable poza skrzynką możesz wprowadzić w peszel https://www.e-connectors.pl/userdata/gf ... da1b54.jpg będzie to dobrze wyglądać i zabezpieczy same kable przed uszkodzeniem i wodą oraz przed zębami kuny
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
- elektrotonus
- Forumowicz
- Posty: 1259
- Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Hardtail na zestawie R500 od Glebora
Ewentualnie są takie peszle "zaplatane" na przewód. Łatwo się nimi owija przewody, po odpowiednim ściśnięciu zwojów są bardzo wytrzymale i elastyczne. Są dostępne w dwóch rozmiarach średnicy.
https://allegro.pl/organizer-maskownica ... 55b493e503
https://allegro.pl/organizer-maskownica ... 55b493e503
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
-
- Forumowicz
- Posty: 157
- Rejestracja: 27 kwie 2018, 23:11
Re: Hardtail na zestawie R500 od Glebora
Dzięki za linki . Jakie proponujecie sprawdzone rozwiązanie tego miejsca , najlepiej gdyby było tak że przewód wychodziłby pod katem prostym
Jeszcze taka mała dygresja do ergonomi o której wyżej pisano w związku z siodełkiem . Szerokość skrzynki-jest to dla jednych problem pomijalny , dla innych kluczowy. Ja przez lata wypracowywałem na szosie sylwetkę dosyć skupioną , przez to moje kolana obracają się bardzo blisko górnej rury ramy. Zresztą na szosie trenerzy we wczesnym okresie juniorskim zwracają uwagę na to. Spotkałem się z opinią że szerokość skrzynki u niektórych dochodzi nawet do 15 cm , sporo normalnie jak Pozzovivo...
[film] [/film]
U mnie nieco ponad 10 cm szerokości jest maksymalnym rozmiarem.
Zanim zaczniecie robić skrzynkę najlepiej zaobserwować ile możecie zmieścić pomiędzy nogami podczas ich naturalnego obracania bez wymuszania na siłę większego rozstawu kolan z 1-2cm dodatkowego luzu. Takie prostowanie natury na siłę z upływem lat może skutkować narzekaniem na kolana różnymi zwyrodnieniami stawów itp.
Jeszcze taka mała dygresja do ergonomi o której wyżej pisano w związku z siodełkiem . Szerokość skrzynki-jest to dla jednych problem pomijalny , dla innych kluczowy. Ja przez lata wypracowywałem na szosie sylwetkę dosyć skupioną , przez to moje kolana obracają się bardzo blisko górnej rury ramy. Zresztą na szosie trenerzy we wczesnym okresie juniorskim zwracają uwagę na to. Spotkałem się z opinią że szerokość skrzynki u niektórych dochodzi nawet do 15 cm , sporo normalnie jak Pozzovivo...
[film] [/film]
U mnie nieco ponad 10 cm szerokości jest maksymalnym rozmiarem.
Zanim zaczniecie robić skrzynkę najlepiej zaobserwować ile możecie zmieścić pomiędzy nogami podczas ich naturalnego obracania bez wymuszania na siłę większego rozstawu kolan z 1-2cm dodatkowego luzu. Takie prostowanie natury na siłę z upływem lat może skutkować narzekaniem na kolana różnymi zwyrodnieniami stawów itp.
Ostatnio zmieniony 26 sie 2018, 21:31 przez Iras67, łącznie zmieniany 3 razy.
- Inc0
- Forumowicz
- Posty: 873
- Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46
Re: Hardtail na zestawie R500 od Glebora
dławnica elektryczna skrecana http://www.trytyt.com/images/images/ofe ... ce_pgb.jpg na 100% zapewni ci kat 90st ,albo gumowa http://www.firma-meritum.com.pl/foto/12.JPG
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
-
- Forumowicz
- Posty: 157
- Rejestracja: 27 kwie 2018, 23:11
Re: Hardtail na zestawie R500 od Glebora
Ostatnio w celach testowych wyszukuję sobie najbardziej strome podjazdy w okolicy i zauważyłem że taki 20 amperowy sterownik nie zawsze daje radę sam bez wspomagania. Ale wrzucając dobrane "miękkie" przełożenie-wystarczy często 44z przodu i 32z z tyłu daje radę jechać z prędkością 10 do nawet 20km/h na 30% odcinkach. Jedynie denerwuje mnie czasami wyłączanie na chwilę silnika w momencie zmiany biegu , PAS jakby wyczuwał ten moment. Czy to jest normalne zjawisko? Miałem rowery fabryczne z centralnym napędem i tam było podobnie.Nie zauważyłem nigdy takiego działania z trekingiem ECObike z silnikiem w tylnym kole i sterownikiem 15Amp.
- Goliath
- Forumowicz
- Posty: 1320
- Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
- Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek
Re: Hardtail na zestawie R500 od Glebora
Jakieś 2 tygodnie temu wraz z bratem śmigaliśmy na rowerach po Zakopiańskich "górkach". On na kolarzówce, ja na jego elektryku /stary kross z napędem przekładniowym od Glebora - chyba S1000R z tym samym sterownikiem - ale to już temat na innego posta.
Podczas jazdy zauważyłem zjawisko które opisujesz.
Myślę, że ma to związek ze zmianą kadencji... czyli prędkości obrotowej korby czy też liczby obrotów korby na minutę
Podczas stałej kadencji, czujnik PAS zlicza przelatujące magnesy ze stałą czasową.
Kiedy zmieniamy przełożenia, czujnik PAS dostaje nagle kolejny impuls później /jeżeli zmniejszamy kadencję/ lub też wcześniej /jeżeli zwiększamy kadencję/ niż poprzednie.
Następuje taki stan nieustalony /dziura/ gdzie sterownik czeka na kolejną paczkę impulsów by wiedzieć czy ma dalej zasilać silnik, wyłączyć go czy też zmienić mu podawaną moc.
-
- Forumowicz
- Posty: 157
- Rejestracja: 27 kwie 2018, 23:11
Re: Hardtail na zestawie R500 od Glebora
Teraz uczę się w momencie zmiany biegów wspomóc pracę silnika manetką. Zresztą mam wrażenie że czasami jest jakby mocniejszy na maks wychyleniu manetki niż na samym PAS ustawionym na maksymalne wspomaganie, niewiele ale wyczuwalnie. Napiszcie jak to jest np z popularnym sterownikiem GT500 pracującym na samym PASie na wymagających podjazdach?
-
- Forumowicz
- Posty: 157
- Rejestracja: 27 kwie 2018, 23:11
Re: Hardtail na zestawie R500 od Glebora
Wymieniłem klasyczne manetki dwudźwigniowe na kciukowe- najtańszą wersję 7biegową. 17 zł jest o wiele lepiej niż poprzednio żadnych kolizji i trudniejszego dostępu, właściwie teraz robię wszystko tylko kciukiem. Wiem też że pomimo ceny to jest dosyć wytrzymały element jeśli się nie rozwali od uderzenia bo większość elementów jest z tworzywa. Szukam na Ebay podobnych manetek Deore z lat 90tych które były proste i niezniszczalne.
-
- Forumowicz
- Posty: 157
- Rejestracja: 27 kwie 2018, 23:11
Re: Hardtail na zestawie R500 od Glebora
Przez ostatni tydzień sporo pojeździłem po mocno górzystym terenie i dokonałem kilku zmian. Zmieniłem położenie sterownika wsadziłem go w zestawową obudowę pod ramę.Teraz akumulator ma lżej bo nie nagrzewa się od sterownika, a i sam sterownik jest lepiej chłodzony przez boczne otwory które wywierciłem po obu stronach w pojemniku. Na samym dole obudowy wywierciłem też mały otwór odprowadzający wodę. Na razie zamocowałem na trytytkach ale domyślnie jak najszybciej przykręcę do ramy śrubami lub metalowymi opaskami. Nie byłem pewien gdzie dokładnie powinien być na rurze.
Zmieniłem też korby. Miałem w swoich zapasach bardzo dobre Deore LX 44/32/22 i za 60 zł w lokalnym sklepie kupiłem do nich tarczę 48z. Są sztywniejsze od poprzednich i mogę teraz dokręcać lepiej na zjazdach niż z poprzednią która miała 42 zęby. Z tarczy średniej i małej nie korzystam prawie wcale, ale zostawiłem na sytuacje awaryjne.
Skróciłem też wszystkie przewody w instalacji i te które się dało polutowałem . W zestawie wszystkie są łączone dosyć solidnymi wtyczkami, Przewód zasilania silnika domyślnie w zestawie ma sporo ponad metr długości. Skróciłem go maksymalnie.
Ciekawe jak odbije się to na mocy maks i zasięgu. .
Zmieniłem też korby. Miałem w swoich zapasach bardzo dobre Deore LX 44/32/22 i za 60 zł w lokalnym sklepie kupiłem do nich tarczę 48z. Są sztywniejsze od poprzednich i mogę teraz dokręcać lepiej na zjazdach niż z poprzednią która miała 42 zęby. Z tarczy średniej i małej nie korzystam prawie wcale, ale zostawiłem na sytuacje awaryjne.
Skróciłem też wszystkie przewody w instalacji i te które się dało polutowałem . W zestawie wszystkie są łączone dosyć solidnymi wtyczkami, Przewód zasilania silnika domyślnie w zestawie ma sporo ponad metr długości. Skróciłem go maksymalnie.
Ciekawe jak odbije się to na mocy maks i zasięgu. .
Ostatnio zmieniony 22 lut 2019, 13:27 przez Iras67, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forumowicz
- Posty: 157
- Rejestracja: 27 kwie 2018, 23:11
Re: Hardtail na zestawie R500 od Glebora
Zastanawiam się nad wymianą amortyzatora na sztywniejszy i bardziej bezobsługowy. Mój Scareb to wylajtowany delikatny powietrzny model do XC . Czy dosyć toporna sprężynowa Tora Rock Shocka sprawdza się u Was w elektrykach?
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2095
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: Hardtail na zestawie R500 od Glebora
Przyjacielu daj mi proszę info jaki to model manetki przerzutki. Szukam takiej do siebie (przerzutka 8 biegow), bo te z dolnym przekladaniem przelozen nie pasuja mi ze wzgledu na manetke z prawej strony, to jest jedyny ratunek dla moich przerzutek, chociaz nie uzywam ich za często, ale lepiej zeby były chociaz z tyłu. Z góry dziekuję za info.Iras67 pisze: ↑31 sie 2018, 21:23Wymieniłem klasyczne manetki dwudźwigniowe na kciukowe- najtańszą wersję 7biegową. 17 zł jest o wiele lepiej niż poprzednio żadnych kolizji i trudniejszego dostępu, właściwie teraz robię wszystko tylko kciukiem. Wiem też że pomimo ceny to jest dosyć wytrzymały element jeśli się nie rozwali od uderzenia bo większość elementów jest z tworzywa. Szukam na Ebay podobnych manetek Deore z lat 90tych które były proste i niezniszczalne.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
-
- Forumowicz
- Posty: 157
- Rejestracja: 27 kwie 2018, 23:11
Re: Hardtail na zestawie R500 od Glebora
Witaj to jest SHIMANO TOURNEY SL-TX30 7 rzędowa! . Ale jak masz 8 rzędową kasetę i przerzutkę to obsłuży ona bez problemów poza jednym wybranym skrajnym biegiem. Ja rozebrałem kasetę ośmiorzędową i wywaliłem przedostatni tryb, podkładkę separującą która mi została dołożyłem na bębenek żeby bardziej odsunąć od silnika kasetę bo pantograf przerzutki obcierał o silnik. Największą 32 zostawiłem na sytuacje awaryjne. Przy 48z z przodu korzystam najczęściej z tylnych trzech najmniejszych.
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2095
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: Hardtail na zestawie R500 od Glebora
Wielkie dzięki Iras! Duży szacunek za zdjęcia i dokładny opis, zrobię tak jak Ty to zrobileś, bo także wózek przerzutki obciera mi o silnik przy najwiekszej zębatce. Także zaczynam poszukiwania manetki do przerzutki, jak ją zdobędę wezmę sie za kasetę. Pozdrawiam.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
-
- Forumowicz
- Posty: 157
- Rejestracja: 27 kwie 2018, 23:11
Re: Hardtail na zestawie R500 od Glebora
Przestawiłem w swoim manetki i jest jeszcze ergonomiczniej:-). Kciuk ma bliżej do wszystkich przycisków.
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2095
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: Hardtail na zestawie R500 od Glebora
Witaj Iras!
Zmieniłem pare dni temu przerzutke na podobną do Twojej tylko z "wyswietlaczem" i czarnym przyciskiem. Fajnie teraz się wszystko komponuje na kierownicy i przerzutka działa na 7 z 8 przelożeń i wózek przerzutki tylnej nie obciera o silnik, no poprostu jest super. Przedniej przerzutki nie mam bo nie jest mi potrzebna, jezdze na drugim przelozeniu i jest wspomaganie do około 30km/h a reszte robi manetka. Włożyłem także opony 2.4 cala gładkie takoe typu cruiser i już wcale roweru nie słychać, a także trakcja w zakrętach o niebo się poprawiła a to ze względu na duże cisnienie w oponach (3 bary przód i 3,5 tył). Resztę modyfikacji opiszę w swoim poście za jakis czas jak już porobię zdjęcia do galerii. Także dzieki jeszcze raz za super teoretyczną pomoc.
Pozdrawiam!
Nie rozumiem dlaczego nawet po obróceniu zdjecia wkleja je na forum odwrotnie...
Zmieniłem pare dni temu przerzutke na podobną do Twojej tylko z "wyswietlaczem" i czarnym przyciskiem. Fajnie teraz się wszystko komponuje na kierownicy i przerzutka działa na 7 z 8 przelożeń i wózek przerzutki tylnej nie obciera o silnik, no poprostu jest super. Przedniej przerzutki nie mam bo nie jest mi potrzebna, jezdze na drugim przelozeniu i jest wspomaganie do około 30km/h a reszte robi manetka. Włożyłem także opony 2.4 cala gładkie takoe typu cruiser i już wcale roweru nie słychać, a także trakcja w zakrętach o niebo się poprawiła a to ze względu na duże cisnienie w oponach (3 bary przód i 3,5 tył). Resztę modyfikacji opiszę w swoim poście za jakis czas jak już porobię zdjęcia do galerii. Także dzieki jeszcze raz za super teoretyczną pomoc.
Pozdrawiam!
Nie rozumiem dlaczego nawet po obróceniu zdjecia wkleja je na forum odwrotnie...
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
-
- Forumowicz
- Posty: 157
- Rejestracja: 27 kwie 2018, 23:11
Re: Hardtail na zestawie R500 od Glebora
U cieszę się że komuś pomogłem . Sam jestem zaskoczony ergonomią tego taniego i niby cofającego wstecz w kulturze technicznej rozwiązania .Na początku zabawy z elektrykami chciałem mieć wszystko z części rowerowych najlepsze, najlżejsze ale o dziwo to wcale nie jest bardzo ważne. Oczywiście są miejsca gdzie nie wskazane jest oszczędzać. Na pewno nie ma co żałować pieniędzy na możliwie najlepsze amortyzatory, ogumienie i hamulce.
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2095
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: Hardtail na zestawie R500 od Glebora
Najfajniejsze w tej przerzutce jest to, że można w góre wrzucac kilka na raz przełożeń, albo nawet od 1 do 7 za jednym pociągnięciem dzwigni a co do opon wymieniłen swoje markowe schwalbe rapid rob 26 x2.1 na CST 26 x 2.4 mega dobrze wyglądają na rowerze i są totalnie bezgłośne, a przede wszystkim są "szybsze" od rapid rob bo mają okrągły bierznik typu cruiser.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
- verre
- Forumowicz
- Posty: 767
- Rejestracja: 27 maja 2018, 18:52
- Lokalizacja: Śląskie
Re: Hardtail na zestawie R500 od Glebora
fajnie że budujecie różne konstrukcje i nietypowe rowery, ten dla odmiany jeździ po ścianachTooropek pisze: ↑22 paź 2018, 21:09Najfajniejsze w tej przerzutce jest to, że można w góre wrzucac kilka na raz przełożeń, albo nawet od 1 do 7 za jednym pociągnięciem dzwigni a co do opon wymieniłen swoje markowe schwalbe rapid rob 26 x2.1 na CST 26 x 2.4 mega dobrze wyglądają na rowerze i są totalnie bezgłośne, a przede wszystkim są "szybsze" od rapid rob bo mają okrągły bierznik typu cruiser.
😁😁😁😁😁...😁😁😁
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2095
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: Hardtail na zestawie R500 od Glebora
Hahahaha no to Ci sie udało Panie kolego taki ze mnie specjalista od wstawiania zdjęć na forum :/verre pisze: ↑23 paź 2018, 5:38fajnie że budujecie różne konstrukcje i nietypowe rowery, ten dla odmiany jeździ po ścianachTooropek pisze: ↑22 paź 2018, 21:09Najfajniejsze w tej przerzutce jest to, że można w góre wrzucac kilka na raz przełożeń, albo nawet od 1 do 7 za jednym pociągnięciem dzwigni a co do opon wymieniłen swoje markowe schwalbe rapid rob 26 x2.1 na CST 26 x 2.4 mega dobrze wyglądają na rowerze i są totalnie bezgłośne, a przede wszystkim są "szybsze" od rapid rob bo mają okrągły bierznik typu cruiser.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
-
- Forumowicz
- Posty: 35
- Rejestracja: 12 paź 2018, 18:46
- glebor
- Forumowicz
- Posty: 410
- Rejestracja: 04 maja 2017, 18:45
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Hardtail na zestawie R500 od Glebora
Pięknie wyszła skrzynka. Szczerzę zazdroszczę Moje ze sklejki mają ostre kanty, nie wyglądają tak fajnie...
Wszystko, co potrzebne do budowy roweru kupisz w moim sklepie: https://mgvolt.pl
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Hardtail na zestawie R500 od Glebora
Glebor.Ze sklejki też można zrobić ładny ,zaokrąglony kształt.Na płytę boczną naklejasz drugą sklejkę o wymiarach o 2-3mm mniejszych/robi się schodek/,szlifujesz ,aby zaokrąglić brzegi/ew ubytki uzupełniasz np,wikolem zmieszanym z trocinami/i wychodzi cudo.Pewnie ,folia termokurczliwa wymaga wysiłku i uwagi przy naklejaniu,ale efekt jest.
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2095
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: Hardtail na zestawie R500 od Glebora
Powiem Wam Pany, że bardzo prosto jest zrobić zaoblone kształty. Ja skleiłem swoją skrzynke na żywice poliestrową i wstepnie na jakiś klej epoksydowy do metalu i innych tworzyw. Jak się skleiło na wkrętarke weszła do roboty tarcz lamelkowa z papierem sciernym i szlifowałem drewno na okrągło a jak powstały jakieś drobne ubytki to od środka nakładałem mate szklaną i lepiłem zywicą i powtarzałem tę czynność aż do porządanego efektu i fajnej sztywności. Na żywice też wkleiłem 2 płaskowniki alu o grubości 4mm do montażu do ramy w miejsce bidonów, w tym jeden tak zagięty, że podtrzymuje aku i tym samym cały pakiet nie wymaga piankowania ani innego sztywnego mocowania. Szczerze tylko mocowania przykrywy słabo mi wyszły, bo są dokręcone srubami do drewna i kazde rozbieranie skrzynki trochę osłabia przykręcone drewniane listwy przypodłogowe a co do kosztu skrzynki to można powiedzieć, że zerowy bo wszystko z odzysku oprócz folii carbon blue, ale folia wstepnie miała słuzyć do oklejenia maski w aucie hehe więc wyszło, że nic nie musiałem kupować. Jak ktoś chce obejrzeć zdjęcia z etapu budowy skrzynki to zapraszam do mojego posta w tym dziale. Rambler 4.0 link w #1 poście
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
-
- Forumowicz
- Posty: 188
- Rejestracja: 13 gru 2018, 13:57
Re: Hardtail na zestawie R500 od Glebora
Świetny rowerek i staranie wykonana skrzynka Składam swojego z bionxem i widzę już po raz któryś że przednia zębatka 42t to za mało?
-
- Forumowicz
- Posty: 157
- Rejestracja: 27 kwie 2018, 23:11
Re: Hardtail na zestawie R500 od Glebora
Z mojego skromnego doświadczenia wynika że 42z wystarcza zupełnie do większości rowerów z napięciem instalacji 36V. Do tych z 48V i więcej trzeba już 46/48.