silnik z alternatora
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5898
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
silnik z alternatora
hej spotkałem się z takim tematem ale mało konkretnych info .
ktoś się za to brał ? jest sens ? czy lepiej szukać mocnego silnika u chińczyka ?
myślałem to zastosować jako moto do emotobike (bez pedałów) ale nie znalazłem info czy warto się bawić w te przeróbkę
ktoś się za to brał ? jest sens ? czy lepiej szukać mocnego silnika u chińczyka ?
myślałem to zastosować jako moto do emotobike (bez pedałów) ale nie znalazłem info czy warto się bawić w te przeróbkę
-
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: 24 wrz 2018, 3:36
Re: silnik z alternatora
Chciałbyś to jako DD czy z przekładnią ? Stojany alternatorów mają dużo mniejszą średnicę niż najczęściej spotykane bajkowe DD, więc i moment uzyskasz mniejszy. Chyba, że masz na uwadze jakiś bardzo duży alternator. Kiedyś takie były spotykane w autobusach.
Jak z przekładnią, to da radę, ale sprawność tego silnika będzie dość marna z powodu pakietu blach stojana alternatora. One są robione po taniości z dość grubych blach (spotyka się 1 mm i więcej), kiepsko albo wcale nieizolowanych od siebie, ze słabo odwęglonego żelaza - ot, taka przemysłowa masówka, wentylator i tak to wychłodzi a użytkownik nie ma o tym pojęcia ile traci paliwa.
Koszt wykonania takiego silnika to właściwie niewielki mógłby być. Uzwojenie to tylko trochę drutu i dużo pracy, wirnik to zakup magnesów i prace tokarskie.
Chyba jedyne, co z tego alternatora zostanie to ten rdzeń. Ale nie znam szczegółów Twojej koncepcji.
Jak z przekładnią, to da radę, ale sprawność tego silnika będzie dość marna z powodu pakietu blach stojana alternatora. One są robione po taniości z dość grubych blach (spotyka się 1 mm i więcej), kiepsko albo wcale nieizolowanych od siebie, ze słabo odwęglonego żelaza - ot, taka przemysłowa masówka, wentylator i tak to wychłodzi a użytkownik nie ma o tym pojęcia ile traci paliwa.
Koszt wykonania takiego silnika to właściwie niewielki mógłby być. Uzwojenie to tylko trochę drutu i dużo pracy, wirnik to zakup magnesów i prace tokarskie.
Chyba jedyne, co z tego alternatora zostanie to ten rdzeń. Ale nie znam szczegółów Twojej koncepcji.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5898
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: silnik z alternatora
pojęcia nie mam , widziałem na yt ze ludki robią takie i nawet to ciągnie niebiednie wiec wpadł mi go głowy pomysł ... ale własnie w detalach się zgubiłem
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: silnik z alternatora
Najprościej rozebrać alternator,uzwojenia połączyć w gwiazdę,osobno zasilić na komutator 12V/szczotki/,sterownik bezhallowy/np.GT 500, GT 1500/ i do przodu Zasilanie w zależności od sterownika/np.36,48v/
- Goliath
- Forumowicz
- Posty: 1320
- Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
- Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Goliath
- Forumowicz
- Posty: 1320
- Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
- Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: silnik z alternatora
Czołg T-34 był bardziej cichy,pomimo iż zapierdzielał po bruku na stalowych gąsiennicach
-
- Forumowicz
- Posty: 515
- Rejestracja: 26 wrz 2018, 19:19
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
- radasss
- Forumowicz
- Posty: 495
- Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: silnik z alternatora
Silnik taki działa, ale parametry raczej do niskobudżetowych konstrukcji. Mam altka 24V i taki nadaje się bez skomplikowanych przeróbek. Działa na sterowniku GT1500 bez Hallotronów. Zasilałem go z 67 V. Wirnik z 12V. Kręci się to to, ale sam mizernie startuje. Pewno po dołożeniu Hall'i było by lepiej.
warsztatmotocykli.pl
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: silnik z alternatora
Uzwojenia alternatora są zwykle łączone w gwiazdę.stąd mały moment przy starcie.Należy rozebrać,połaczyć w trójkąt i 3 razy lepiej
-
- Forumowicz
- Posty: 523
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Re: silnik z alternatora
w tej samej cenie co Chinach znajdziesz silnik na tym forum razem z zestawem w dziale sprzedam. Wysyłka silnika z Chin 100$
- Umbur
- Moderator
- Posty: 1346
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5898
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: silnik z alternatora
masz na myśli takie silniki z łapami montowane np do ramy ? coś jak MY1020 czy ciekawsze ? kto to sprzedaje ??
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: silnik z alternatora
Przejrzyj ofertę sklepu Magma z Jarocina,oni zawsze mieli w ofercie te silniki nawet w kpl.ze sterownikiem i manetką
https://allegro.pl/uzytkownik/MagmaSkle ... i-1-2-0312
https://allegro.pl/oferta/silnik-elektr ... 7035601329 np.takie jak ten
https://allegro.pl/uzytkownik/MagmaSkle ... i-1-2-0312
https://allegro.pl/oferta/silnik-elektr ... 7035601329 np.takie jak ten
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5898
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: silnik z alternatora
Dwa motory z magmy mam...myślałem o jakichś większych, bardziej płaskich silnikach . GE chyba takie robi i myślałem że chińczyk sklonuje
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5898
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
- radasss
- Forumowicz
- Posty: 495
- Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: silnik z alternatora
Pobawiłem się nieco altkiem. Przy zasilaniu 80 V z GT1500, uzwojenie wirnika (wzbudzanie) 15V i manetka tak, że na luzie RPM 1500 to mocne hamowanie koła pasowego na wale paskiem klinowym nie zatrzymało wirnika a obroty niewiele spadły. Pobór mocy był wtedy na poziomie 1,6 kW. Niestety na luzie silnik bierze ( kręcąc się na maxa 2900 RPM ) 400 W i bardzo szybko nagrzewa się stojan.
Kolejny test pod obciążeniem: manetka full, pobór mocy z baterii -> 3 kW przy 2280 RPM, moc wzb. -> 20W. Testy będą prowadzone, aby określić realną moc tego ustrojstwa.
Kolejny test pod obciążeniem: manetka full, pobór mocy z baterii -> 3 kW przy 2280 RPM, moc wzb. -> 20W. Testy będą prowadzone, aby określić realną moc tego ustrojstwa.
warsztatmotocykli.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 632
- Rejestracja: 19 lut 2018, 22:37
- Lokalizacja: Kraków
Re: silnik z alternatora
Regulując wzbudzanie możesz zmieniać max obroty. Moim zdaniem napięcie wzbudzania jest za duże (a w zasadzie prąd). Duży prąd (powyżej nasycenia) daje duże straty w żelazie.
- radasss
- Forumowicz
- Posty: 495
- Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: silnik z alternatora
Dla przypomnienia - alternator jest z ciężarówki U=24V. Prąd wzbudzania I=1,33 A. Uzwojenia stojana połączone są w gwiazdę. Przy parametrach z postu powyżej silniczek ma znaczny moment obrotowy. Nie wiem czy prąd wzbudzania wywołuje duże straty, ale są one napewno nie małe w rdzeniu stojana ( grube blachy ok. 1 mm ). Już kilka minut pracy na luzie z RPM 1500 nagrzewa je powyżej 60 st. C. W wolnej chwili postaram się ten napęd umieścić na jakimś jednośladzie i to powinno pokazać czy sprzęt nadaje się do takich zastosowań.
warsztatmotocykli.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 632
- Rejestracja: 19 lut 2018, 22:37
- Lokalizacja: Kraków
- radasss
- Forumowicz
- Posty: 495
- Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: silnik z alternatora
Czyli grzanie blach statora wynika z przepływu prądu przez uzwojenie wirnika, a nie z tego że stojan przy pracy na luzie bierze kilka set watów ?
warsztatmotocykli.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 632
- Rejestracja: 19 lut 2018, 22:37
- Lokalizacja: Kraków
Re: silnik z alternatora
Możesz podłączyć wzbudzanie pod regulowany zasilacz i sprawdzić, czy jak zmniejsza się prąd wzbudzania to maleją straty.