Sabvoton ML-45 i ML-65
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Sabvoton ML-45 i ML-65
Ponieważ oglądałem oba sterowniki i wiem jak wyglądają od środka/dziwna konstrukcja/,zastanawiam się czy aby zmniejszyć prąd sterownika wystarczy tak jak w innych usunąć /wylutować/ zworę/bocznik/ .Teoretycznie te sabki są nieprogramowalne,ale zworki/boczniki/ jak w klasycznym sterowniku nie dają mi spokoju
-
- Forumowicz
- Posty: 408
- Rejestracja: 20 lut 2018, 0:11
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Ja coś myślę, że te sterowniki są u sabvotona bo mqcon wchłonął inną firmę. Manetka steruję prędkością a nie momentem jak to w klasycznym sabku (co w sumie nie jest dziwne jeżeli sterownik nie posiada pomiaru prądu na fazach a zwykły bocznik na minusie)
Oczywiście dzięki temu manewrowi tu tempomat jest w pełni funkcjonalny
Inna ciekawostka, że blokada koła zapobiega obrotowi przez jakieś 15 sekund a następnie przechodzi w tryb zwarcia faz
Oczywiście dzięki temu manewrowi tu tempomat jest w pełni funkcjonalny
Inna ciekawostka, że blokada koła zapobiega obrotowi przez jakieś 15 sekund a następnie przechodzi w tryb zwarcia faz
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Czyli,że niby sabvoton,a nie sabvoton.Zbyt podejrzanie wyglądała płytka z elektronika,aby nie mieć pewnych wątpliwości
-
- Forumowicz
- Posty: 408
- Rejestracja: 20 lut 2018, 0:11
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Seria SSC też wygląda zupełnie inaczej a soft ten sam i to w pełni legitny sabvoton
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Na myśli miałem przede wszystkim te zworki/boczniki/ trochę dziwne w sabvotonie i pytanie dotyczyło głównie boczników i możliwości regulacji prądu sterownika:)
-
- Forumowicz
- Posty: 408
- Rejestracja: 20 lut 2018, 0:11
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forumowicz
- Posty: 57
- Rejestracja: 18 mar 2018, 20:34
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Czyli sabvotona 45A można bezpiecznie podkręcić do 50-55A? Silnik z tymi sabkami pracuje równie cicho jak na sinusie? bo to chyba inna technologia?
Scott reflex fx25+QS 35h 6T+sinus 50A+16s6p GA
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Z tego wynika,że można.Kultura pracy sabvotona/FOC/jest lepsza niż sinusa,Jest tylko jeden niuans.Czy jest to rzeczywiście sabvoton i czy FOC jeżeli manetka steruje prędkością ,a nie momentem?
- Iceman
- Forumowicz
- Posty: 348
- Rejestracja: 02 maja 2017, 21:28
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Ze strony producenta wynika niby że to FOC, ale niestety jakoś nie mam przekonania do tego opisu a dokładniejszych informacji na razie się nie doszukałem.
http://www.mqcon.com/product/foc-brushl ... er-14.html
http://www.mqcon.com/product/foc-brushl ... er-14.html
E-cruiser v2 - viewtopic.php?f=30&t=1421&sid=6bfcb3add ... 0df1bab511
BigHit electric - viewtopic.php?f=30&t=2828
BigHit electric - viewtopic.php?f=30&t=2828
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Polegał bym na opinii Sietasa.Napewno doskonale wie co pisze i o czymIce pisze: ↑05 sty 2019, 21:45Ze strony producenta wynika niby że to FOC, ale niestety jakoś nie mam przekonania do tego opisu a dokładniejszych informacji na razie się nie doszukałem.
http://www.mqcon.com/product/foc-brushl ... er-14.html
- elektrotonus
- Forumowicz
- Posty: 1259
- Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Też się interesuje tym sterownikiem. Tylko cena w Nexun jest zbyt dobra jak na prawdziwy FOC. Przecież jest w niej VAT cło marża. Zatem Chinczyk pewnie liczy za sam sterownik w przeliczeniu ok 200 zł. To pułap blok/sinus.
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Trochę przewrotnie podszedłem do tematu sabvotona ML,ale nie bez powodu.Wyjaśnię to krótko starym żydowskim powiedzeniem;Handel jest handel albo inaczej: SMART to też Mercedes
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
stetownik jest w nie duzych pieniadzach bo nie kazdy sklep musi miec marze 100%
taka ciekawostka, mam tez w fazie testow sabvotona 15a i 30a sa wielkosciowo takie jak sterownii gt250 i gt500 czyli zaskakujaco malutkie.
fajnie, zawsze mi sie widzialo zeby wektor wszedl pod strzechy a nie tylko w falconach
taka ciekawostka, mam tez w fazie testow sabvotona 15a i 30a sa wielkosciowo takie jak sterownii gt250 i gt500 czyli zaskakujaco malutkie.
fajnie, zawsze mi sie widzialo zeby wektor wszedl pod strzechy a nie tylko w falconach
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
- Iceman
- Forumowicz
- Posty: 348
- Rejestracja: 02 maja 2017, 21:28
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
TAS, to ten ML jedt pełnoprawnym FOC, czy bliżej mu jednak do sinusa KT lub blokowc GT?
E-cruiser v2 - viewtopic.php?f=30&t=1421&sid=6bfcb3add ... 0df1bab511
BigHit electric - viewtopic.php?f=30&t=2828
BigHit electric - viewtopic.php?f=30&t=2828
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
to jest FOC tylko tak jak to powiedzieli przedmówcy, jego budowa jest inna niż Sabvoton (inne rozwiązania zastosowane) bo one są tak naprawdę produkcji MQCON a te 2 firmy się połączyły ze sobą. Dlatego sporo w Was ma sabvotony gdzie na etykietce są wymienione te 2 firmy (marki)
Domyślam się, że brak potrzeby konfiguracji przez PC wiec brak potrzeby np ustawianego momentu prądem miedzyfazowym eliminuje potrzebę pomiaru prądu na fazach tylko można to zrobić na 1 boczniku
Dam Wam później zdjecie jak wygląda Sabvoton 30A (ale taki legitny z nalepką Sabvotona) który nie ma w programie PC ustawianych prądów miedzyfazowych i... też nie ma LEMów na pomiar tylko bazuje na 1 boczniku i mniejszej gabarytowo konstrukcji mieszczącej się w absolutnie każdym ebajku.
Był u mnie kilka dni temu przedstawiciel pewnej firmy elektronicznej i przekonywał mnie, że do FOC nie trzeba nawet czujnikow halla i własnie taki sterownik jest budowany i bedzie niebawem oferowany (grupa docelowa to modelarze)
Domyślam się, że brak potrzeby konfiguracji przez PC wiec brak potrzeby np ustawianego momentu prądem miedzyfazowym eliminuje potrzebę pomiaru prądu na fazach tylko można to zrobić na 1 boczniku
Dam Wam później zdjecie jak wygląda Sabvoton 30A (ale taki legitny z nalepką Sabvotona) który nie ma w programie PC ustawianych prądów miedzyfazowych i... też nie ma LEMów na pomiar tylko bazuje na 1 boczniku i mniejszej gabarytowo konstrukcji mieszczącej się w absolutnie każdym ebajku.
Był u mnie kilka dni temu przedstawiciel pewnej firmy elektronicznej i przekonywał mnie, że do FOC nie trzeba nawet czujnikow halla i własnie taki sterownik jest budowany i bedzie niebawem oferowany (grupa docelowa to modelarze)
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 408
- Rejestracja: 20 lut 2018, 0:11
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Przypuszczam , że to jest po prostu idealny sinus. Czy można kręcić ten sterownik ciężko powiedzieć. Trzeba wrzucić w rower i pojeździć trochę z jakimś pomiarem temperatury
Widzę też wyraźną różnice prędkości koła na stojaku względem klasycznego sabka. Chcę to potwierdzić ale już tak dokładnie za pomocą czujnika prędkości
Ja z kolei usłyszałem od osoby która zajmuje się budowa kontrolerów na politechnice, że rzeczywiście FOC może być bez halli ale musi posiadać pomiar na fazach
A kręciłeś Tas tym sterownikiem koło które jest na stojaku? Przy ładowarce 3.5A podłączonej do niego maksymalne odkręcenie manetki nie spowodowało wywalenia zabezpieczenia w momencie gdy klasyczny sabek ustawiony na 30A fazowego robi to zawsze
Widzę też wyraźną różnice prędkości koła na stojaku względem klasycznego sabka. Chcę to potwierdzić ale już tak dokładnie za pomocą czujnika prędkości
Ja z kolei usłyszałem od osoby która zajmuje się budowa kontrolerów na politechnice, że rzeczywiście FOC może być bez halli ale musi posiadać pomiar na fazach
A kręciłeś Tas tym sterownikiem koło które jest na stojaku? Przy ładowarce 3.5A podłączonej do niego maksymalne odkręcenie manetki nie spowodowało wywalenia zabezpieczenia w momencie gdy klasyczny sabek ustawiony na 30A fazowego robi to zawsze
-
- Forumowicz
- Posty: 228
- Rejestracja: 25 lip 2018, 19:06
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Cześć. Tas.
Kupiłem ten sterownik u ciebie i przez te różne zdania na temat nie wiem, czy muszę go ustawić za pomocą oprogramowania jak każdego sabvotona?
Kupiłem ten sterownik u ciebie i przez te różne zdania na temat nie wiem, czy muszę go ustawić za pomocą oprogramowania jak każdego sabvotona?
- elektrotonus
- Forumowicz
- Posty: 1259
- Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Ja chciałbym prosić Tasa o skomentowanie sprawy tempomatu.
W sterowniku Sabvoton MINI SVMC072045 (72V 45A max)I jest taki opis:
5. Różowy [Duża prędkosć], Czarny [GND], Biały [Mała prędkość] - Nastawy ograniczenia mocy i prędkości. Są programowalne poprzez komputer, zwieranie do GND poszczególnych przewodów aktywuje daną prędkość. W niektórych wersjach sterownika można przeprogramować Przeźroczysty przewód do funkcji Tempomatu, ale nie jest to wskazane z uwagi na to, że sterowniki wektorowe źle sobie radzą ze stabilizacją prędkości i tempomat nie jest wygodny.
W sterowniku Sabvoton ML45 (45A) taki opis:
6. Różowy [Sygnał] - Wejście sygnału tempomatu aktywowane chwilowym zwarciem z GND, aby wyjść z tempomatu porusz manetką lub użyj sygnału z hamulca
Bez słowa, że sobie nie radzi, że nie jest wygodny.
Zatem jeśli to oba sterowniki są identyczne to dlaczego jeden obsługuje tempomat zaś drugi niezupełnie ?
W sterowniku Sabvoton MINI SVMC072045 (72V 45A max)I jest taki opis:
5. Różowy [Duża prędkosć], Czarny [GND], Biały [Mała prędkość] - Nastawy ograniczenia mocy i prędkości. Są programowalne poprzez komputer, zwieranie do GND poszczególnych przewodów aktywuje daną prędkość. W niektórych wersjach sterownika można przeprogramować Przeźroczysty przewód do funkcji Tempomatu, ale nie jest to wskazane z uwagi na to, że sterowniki wektorowe źle sobie radzą ze stabilizacją prędkości i tempomat nie jest wygodny.
W sterowniku Sabvoton ML45 (45A) taki opis:
6. Różowy [Sygnał] - Wejście sygnału tempomatu aktywowane chwilowym zwarciem z GND, aby wyjść z tempomatu porusz manetką lub użyj sygnału z hamulca
Bez słowa, że sobie nie radzi, że nie jest wygodny.
Zatem jeśli to oba sterowniki są identyczne to dlaczego jeden obsługuje tempomat zaś drugi niezupełnie ?
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
-
- Forumowicz
- Posty: 408
- Rejestracja: 20 lut 2018, 0:11
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
No nie są identyczne
Sabek mini steruję z manetki prądem fazowym przez co tempomat nie jest funkcjonalny choć znam dwie osoby co go używają
Sterowniki serii ml sterują prędkością z manetki zatem tempomat jest w pełni funkcjonalny co już zdążyłem sprawdzić. Nie da się go programować normalnym softem bo próbowałem się wpiąć w pola TX i RX - soft nie komunikuje się z komputerem więc to jest inna ramka danych
Sabek mini steruję z manetki prądem fazowym przez co tempomat nie jest funkcjonalny choć znam dwie osoby co go używają
Sterowniki serii ml sterują prędkością z manetki zatem tempomat jest w pełni funkcjonalny co już zdążyłem sprawdzić. Nie da się go programować normalnym softem bo próbowałem się wpiąć w pola TX i RX - soft nie komunikuje się z komputerem więc to jest inna ramka danych
- elektrotonus
- Forumowicz
- Posty: 1259
- Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Zatem jest to poniekąd wyjaśnienie, że ten ML 45 i ML 65 to nie są pełnoprawne FOC skoro działa w nich tempomat. Zakładam, tak jak pisał SIETAS, że to są bardzo dobre ale jednak SINUSY.
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
-
- Forumowicz
- Posty: 408
- Rejestracja: 20 lut 2018, 0:11
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
To nie jest wyjaśnienie, że są sinusami bo FOC mógłbym równie dobrze sterować prędkością z manetki ale jest to wyjątkowo mało praktyczne dla większych mocy dlatego też wszystkie FOCi sterują prądem fazowym czyli w praktyce momentem obrotowym
Nawet zakładając, że ML to sinusy (to tylko moje przypuszczenie) nie widzę przeszkód aby były bardzo dobrymi sterownikami. Jedynie to sterowanie prędkością mnie trochę boli. Jak jest z momentem obrotowym sprawdzę niebawem
Nawet zakładając, że ML to sinusy (to tylko moje przypuszczenie) nie widzę przeszkód aby były bardzo dobrymi sterownikami. Jedynie to sterowanie prędkością mnie trochę boli. Jak jest z momentem obrotowym sprawdzę niebawem
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
O Pany, to jest stetownik wektorowy
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 408
- Rejestracja: 20 lut 2018, 0:11
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Ale jak wektor bez nauki ustawia sobie kąt halli? Jak zmienisz w sabku o 5 stopni to się już dziwne rzsczy zaczynają a tu sru wpinasz i jeździ - co to za rodzaj czarów
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
https://www.st.com/en/embedded-software ... 32100.html
STM32
A tutaj inny sterownik, już konkretnie Sabvoton na tym samym procku STM32vector control (FOC).
Current reading topologies supported:
1 shunt resistor;
Speed and torque control.
Najpewniej FOCów jest wiele i np wielkie moce wymagają szczególnie efektywnych form wymagających pomiarów faz, kalibracji itp.
Przy normalnych mocach można użyć uproszczonych procedur stąd też niższe ceny sterowników mniejszej mocy.
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 11 wrz 2018, 10:34
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
A testował ktoś nastawy ograniczenia prędkości. Ogranicza tylko prędkość czy moc też? I czy można podłączyć czujnik temp czy trzeba montować wylacznik termiczny?
- leszcz
- Forumowicz
- Posty: 767
- Rejestracja: 02 maja 2017, 22:39
- Lokalizacja: Rumia
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
tas kiedy będziesz mieć te ML-45/ML-65? I przy okazji to samo pytanie do mxus 30h 7x9
Moja przygoda z ebike od 2017:
Damka 28" https://cutt.ly/7e8jyMJ
Dla syna 26" https://cutt.ly/Fe8juR3
Dla syna 24" https://cutt.ly/ue8ju03
Full 29" MXUS 30H 1500W https://cutt.ly/3e8jiaG
Od 2019 100% bezprąd :) https://cutt.ly/ge8jop2
Damka 28" https://cutt.ly/7e8jyMJ
Dla syna 26" https://cutt.ly/Fe8juR3
Dla syna 24" https://cutt.ly/ue8ju03
Full 29" MXUS 30H 1500W https://cutt.ly/3e8jiaG
Od 2019 100% bezprąd :) https://cutt.ly/ge8jop2
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
1-2 tyg i będą
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
- gonzales
- Forumowicz
- Posty: 109
- Rejestracja: 05 lip 2018, 10:01
- Lokalizacja: Augustów
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
ML-65 zadziała z pakietem 18s ? Muszę zamontować sterownik na zewnątrz skrzynki pod ramą, czy jest szczelny tak jak "duże" sabki ?
Nawet twórcę Tesli - Elona Muska - jego tesla tak wkurzyła, że ją wysłał w kosmos.
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
nie zadziała, Sterowniki ML mają zarówno niski jak i wysoki próg zaprogramowany na 13s, 16s i 20s
Sterownik jest uszczelniony ale czy wytrzyma 2 lata pod ramą w błocie, wodzie i soli... nie wiem.
Sterownik jest uszczelniony ale czy wytrzyma 2 lata pod ramą w błocie, wodzie i soli... nie wiem.
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 747
- Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Tas a jakie odcięcie zasilania będzie przy 20s ?
Edit.
Na sterowniku pisze ze 60v.
Edit.
Na sterowniku pisze ze 60v.
- PoulN
- Forumowicz
- Posty: 366
- Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
- Lokalizacja: Miasto Wież i Róż
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
To może jako pierwszy ;P
Wrażenie po parudziesięciu km, przesiadka z GT1500
Ml-45
- Absolutna cisza, czy to pod obciążeniem, małych prędkościach (choć tu mały wyjątek, o czym później), dużych prędkościach,.. nie ważne.
Najprościej opiszę to tak, że dźwięk kręcącego się koła jest taki, jak po puszczeniu menetki, czyli gdy silnik zwalnia pod oporem magnesów i toczenia, duuużo głośniejsza jest sama grzechotka kasety.
- Reakcja manetki, jak w poprzednim sterowniku - natychmiastowa, w zasadzie gdyby nie cisza i brak wibracji, można by pomylić z blokowym.
- Prędkość max sprawdzona na razie ~58 km/h przy stanie baterii ~62V (bez obciążenia) i dość sporym wietrze jaki jest dzisiaj.
- Są trzy tryby prędkości jak w GT, nie sprawdzałem dokładnie, ale pierwszy zdaje się, że coś koło 40.
- Oprócz w/w trzech trybów jest jeszcze ograniczenie do 25, przy czym realnie na pełnej baterii jest koło 20km/h, działa wówczas również selektor prędkości, wspomniane ~20 km/h jest na trzecim najszybszym trybie, na pierwszym rower jedzie max ~10km/h.
- Włączając ten tryb rower jest wyraźniej słabszy, wręcz słabiutki, a na pierwszym selektorze prędkości nie ma siły wjechać pod górkę do zjeżdżania na sankach – taką tylko miałem jak na razie pod kołem Ogólnie można by ten tryb nazwać - „opcja po browarze”, bo szczerze mówiąc nie wyobrażam sobie jak można sobie na nim zrobić krzywdę
- Wybierając spośród trzech ww. podstawowych trybów prędkości zmienia się także moment, może nie aż tak zauważalnie jak przy wł. "25 km/h", ale rower w pierwszym najwolniejszym trybie jest jednak odczuwalnie słabszy niż na trzecim.
- Tempomat, działa bdb i w przeciwieństwie do blokowego już od minimalnej prędkości. Nie wiem jak na wzniesieniach, ale zdaje się, że będzie zwalniał tak samo jak GT – nie utrzyma zadanej prędkości, przynajmniej dzieje się tak po naciśnięciu lekko przedniego hamulca podczas jazdy. Wcześniej bardzo rzadko używałem, więc ciężko uznać to za wadę, ale niech będzie że za to minus.
Ogólnie mega płynnie i cicho, przy czym start jest praktycznie tak dynamiczny jak w blokowcu Po wł. softstartu pewnie jest jeszcze płynniej. Z wyczuciem blokowego nie miałem problemu, ale tutaj jest jeszcze lepiej, lekkie naciśnięcie manetki - spokojny start, w opór – lubi podnieść koło częściej niż przed zmianą , na GT ruszanie było bardziej w charakterystyce zero-jedynkowej.
Teraz o małym wyjątku wspomnianym na początku w sytuacji gdy jest jakaś przeszkoda i rower ma problemy z ruszeniem, lub tylko szybko lekko się "cyknie" manetką, z silnika raz na kiedyś wydobędzie się dźwięk przypominający ten z GT przy ruszaniu, ale nieporównywalnie cichszy i bez takich wibracji, pewnie wł. funkcji softstartu to zniweluje, sprawdzi się to dokładnie z czasem.
Warunki na dworze biciom rekordów nie sprzyjają, ale już widać, że będzie wolniej, na GT było ~70km/h przy max baterii, teraz będzie pewnie z ~10km/h mniej.
Może to subiektywne odczucie, ale wcześniej jadąc te 25-35 km/h wciskając manetkę, bardziej było czuć przyśpieszenie, teraz jadąc z taką prędkością, nie ma aż takiego "szarpnięcia" głową
Co ciekawe, wydaje się, że dużo szybciej rozładowuje baterię, (choć powinno być odwrotnie?) ale może to być spowodowane tym, że dużo się hamuje, przyśpiesza, itd... testuje krótko mówiąc
Temperatura silnika - brak danych jak na razie z wiadomej przyczyny.
Opcje regena i blokady koła nie uruchomione.
To tyle jak na razie.
Wrażenie po parudziesięciu km, przesiadka z GT1500
Ml-45
- Absolutna cisza, czy to pod obciążeniem, małych prędkościach (choć tu mały wyjątek, o czym później), dużych prędkościach,.. nie ważne.
Najprościej opiszę to tak, że dźwięk kręcącego się koła jest taki, jak po puszczeniu menetki, czyli gdy silnik zwalnia pod oporem magnesów i toczenia, duuużo głośniejsza jest sama grzechotka kasety.
- Reakcja manetki, jak w poprzednim sterowniku - natychmiastowa, w zasadzie gdyby nie cisza i brak wibracji, można by pomylić z blokowym.
- Prędkość max sprawdzona na razie ~58 km/h przy stanie baterii ~62V (bez obciążenia) i dość sporym wietrze jaki jest dzisiaj.
- Są trzy tryby prędkości jak w GT, nie sprawdzałem dokładnie, ale pierwszy zdaje się, że coś koło 40.
- Oprócz w/w trzech trybów jest jeszcze ograniczenie do 25, przy czym realnie na pełnej baterii jest koło 20km/h, działa wówczas również selektor prędkości, wspomniane ~20 km/h jest na trzecim najszybszym trybie, na pierwszym rower jedzie max ~10km/h.
- Włączając ten tryb rower jest wyraźniej słabszy, wręcz słabiutki, a na pierwszym selektorze prędkości nie ma siły wjechać pod górkę do zjeżdżania na sankach – taką tylko miałem jak na razie pod kołem Ogólnie można by ten tryb nazwać - „opcja po browarze”, bo szczerze mówiąc nie wyobrażam sobie jak można sobie na nim zrobić krzywdę
- Wybierając spośród trzech ww. podstawowych trybów prędkości zmienia się także moment, może nie aż tak zauważalnie jak przy wł. "25 km/h", ale rower w pierwszym najwolniejszym trybie jest jednak odczuwalnie słabszy niż na trzecim.
- Tempomat, działa bdb i w przeciwieństwie do blokowego już od minimalnej prędkości. Nie wiem jak na wzniesieniach, ale zdaje się, że będzie zwalniał tak samo jak GT – nie utrzyma zadanej prędkości, przynajmniej dzieje się tak po naciśnięciu lekko przedniego hamulca podczas jazdy. Wcześniej bardzo rzadko używałem, więc ciężko uznać to za wadę, ale niech będzie że za to minus.
Ogólnie mega płynnie i cicho, przy czym start jest praktycznie tak dynamiczny jak w blokowcu Po wł. softstartu pewnie jest jeszcze płynniej. Z wyczuciem blokowego nie miałem problemu, ale tutaj jest jeszcze lepiej, lekkie naciśnięcie manetki - spokojny start, w opór – lubi podnieść koło częściej niż przed zmianą , na GT ruszanie było bardziej w charakterystyce zero-jedynkowej.
Teraz o małym wyjątku wspomnianym na początku w sytuacji gdy jest jakaś przeszkoda i rower ma problemy z ruszeniem, lub tylko szybko lekko się "cyknie" manetką, z silnika raz na kiedyś wydobędzie się dźwięk przypominający ten z GT przy ruszaniu, ale nieporównywalnie cichszy i bez takich wibracji, pewnie wł. funkcji softstartu to zniweluje, sprawdzi się to dokładnie z czasem.
Warunki na dworze biciom rekordów nie sprzyjają, ale już widać, że będzie wolniej, na GT było ~70km/h przy max baterii, teraz będzie pewnie z ~10km/h mniej.
Może to subiektywne odczucie, ale wcześniej jadąc te 25-35 km/h wciskając manetkę, bardziej było czuć przyśpieszenie, teraz jadąc z taką prędkością, nie ma aż takiego "szarpnięcia" głową
Co ciekawe, wydaje się, że dużo szybciej rozładowuje baterię, (choć powinno być odwrotnie?) ale może to być spowodowane tym, że dużo się hamuje, przyśpiesza, itd... testuje krótko mówiąc
Temperatura silnika - brak danych jak na razie z wiadomej przyczyny.
Opcje regena i blokady koła nie uruchomione.
To tyle jak na razie.
Ostatnio zmieniony 20 sty 2019, 0:44 przez PoulN, łącznie zmieniany 54 razy.
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Pierwszy opisany test już jest.Czekam na opis działanie regena oraz temperatury silnika/i blokady/
-
- Forumowicz
- Posty: 408
- Rejestracja: 20 lut 2018, 0:11
- Iceman
- Forumowicz
- Posty: 348
- Rejestracja: 02 maja 2017, 21:28
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Fajna recenzja.
Właśnie myśle nad zakupem tego sterownika do mojego przyszłego roweru zamiast sterownika z serii KT. U mnie jednak będzie zasilanie 48v i trochę mnie zastanawia jak to wpłynie na ogólne osiągi oraz zachowanie przy używaniu np. 3 speed lub ograniczeniu do 25 km/h. Jeżeli na 60v baterii jest max 20km/h to na 48v tez tak będzie czy relatywnie mniej?
Może ktoś jeszcze podzielić się wrażeniami z użytkowania
E-cruiser v2 - viewtopic.php?f=30&t=1421&sid=6bfcb3add ... 0df1bab511
BigHit electric - viewtopic.php?f=30&t=2828
BigHit electric - viewtopic.php?f=30&t=2828
- PoulN
- Forumowicz
- Posty: 366
- Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
- Lokalizacja: Miasto Wież i Róż
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Nie wiem, na rozladowanej baterii nie sprawdzałem, wiem, ze na max naładowanej, jak pisałem po wł. trybu 25, i ustawieniu przełącznika szybkości na trzecią pozycję rower jedzie max 20, tak dokladnie rzecz biorąc będzie gdzieś 18km/h, mogło by być w sumie szybciej te pelne 25-28, a po przełączeniu na niższe dwa tryby prędkości odpowiednio mniej czyli np. 20 i 15, ale jest jak jest i pewnie zmienić sie tego nie da..
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Wierzę,że coś da się zrobić z tym sterownikiem,a dokladnie z możliwością jego programowania/zmiana softu/
- PoulN
- Forumowicz
- Posty: 366
- Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
- Lokalizacja: Miasto Wież i Róż
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Uruchomiony "soft start".
Hmm, nie jeździłem na sterowniku KT, ale z opisów to chyba działa podobnie tzn. po chwili ~1sec w ogóle coś zaczyna się dziać, to już przy wł. słabszym i wolniejszym trybie "25" rower jest dużo zrywniejszy.
Ale ficzer się przyda chyba częściej niz w/w, bo rower na starcie zachowuje się aż za spokojnie i nie ma przy tym ograniczenia predkosci.
Co ciekawe po paru pierwszych km w ruchu ulicznym wydaje się mało bezpieczny z takim opóźnieniem,.. pewnie kwestia przyzwyczajenia, ale na drogi rowerowe jak znalazł.
Pojeźdżę trochę a po jego wył. pewnie będzie mały szok jakby co najmniej 1 kW doszedł.
Edit:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
i takie tez wrażenie, jak się pare dni pojeździło ze "soft startem", rower po jego wył. nagle stał się innym rowerem
Zrobiłem mały przełącznik koło manetki i teraz "pod palcem" są można powiedzieć dwa różne sterowniki - super sprawa!!
Ok, a teraz czas na pytanie:
Tas - jakbyś mógł, tak "łopatologicznie" wytłumaczyć...
Wektorowy steruje prądem, czyli rowerem jak Wspominałeś na jednym z filmików w odpowiednich warunkach mozna jechac z maks prędkością juz przy malym wychyleniu manetki, bo idzie max V przy małym A. W tym sterowniku przy podniesionym kole jest tak, że kręci się liniowo do wychylenia manetki, tak jak w bloku, ale z kolei przy ruszaniu siedząc na rowerze jest inna reakcja niż na GT, gdzie przy ruszaniu czuć było, ze od razu miał max moment, tutaj jest inaczej - przy małym wychyleniu jest słabszy niż przy odkręceniu na full, a już w ogóle czuć różnicę, między najwolniejszym, a najszybszym trybem.
To jest jakaś "hybryda"?
Czy w duzych Sabvotonach tez da sie tak ustawić, ze kolo bez obciazenia kreci sie z prędkością liniową do odchylenia manetki? i w tym tak też zaprogramowano?
Hmm, nie jeździłem na sterowniku KT, ale z opisów to chyba działa podobnie tzn. po chwili ~1sec w ogóle coś zaczyna się dziać, to już przy wł. słabszym i wolniejszym trybie "25" rower jest dużo zrywniejszy.
Ale ficzer się przyda chyba częściej niz w/w, bo rower na starcie zachowuje się aż za spokojnie i nie ma przy tym ograniczenia predkosci.
Co ciekawe po paru pierwszych km w ruchu ulicznym wydaje się mało bezpieczny z takim opóźnieniem,.. pewnie kwestia przyzwyczajenia, ale na drogi rowerowe jak znalazł.
Pojeźdżę trochę a po jego wył. pewnie będzie mały szok jakby co najmniej 1 kW doszedł.
Edit:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
i takie tez wrażenie, jak się pare dni pojeździło ze "soft startem", rower po jego wył. nagle stał się innym rowerem
Zrobiłem mały przełącznik koło manetki i teraz "pod palcem" są można powiedzieć dwa różne sterowniki - super sprawa!!
Ok, a teraz czas na pytanie:
Tas - jakbyś mógł, tak "łopatologicznie" wytłumaczyć...
Wektorowy steruje prądem, czyli rowerem jak Wspominałeś na jednym z filmików w odpowiednich warunkach mozna jechac z maks prędkością juz przy malym wychyleniu manetki, bo idzie max V przy małym A. W tym sterowniku przy podniesionym kole jest tak, że kręci się liniowo do wychylenia manetki, tak jak w bloku, ale z kolei przy ruszaniu siedząc na rowerze jest inna reakcja niż na GT, gdzie przy ruszaniu czuć było, ze od razu miał max moment, tutaj jest inaczej - przy małym wychyleniu jest słabszy niż przy odkręceniu na full, a już w ogóle czuć różnicę, między najwolniejszym, a najszybszym trybem.
To jest jakaś "hybryda"?
Czy w duzych Sabvotonach tez da sie tak ustawić, ze kolo bez obciazenia kreci sie z prędkością liniową do odchylenia manetki? i w tym tak też zaprogramowano?
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
- leszcz
- Forumowicz
- Posty: 767
- Rejestracja: 02 maja 2017, 22:39
- Lokalizacja: Rumia
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Piałeś mniejsza prędkość, większe zużycie i badałeś grzanie. Mógłbyś coś napisać bo rozważam ten ster. DzięksPoulN pisze:ml45
A przy okazji czy jest sens go brać jeśli mam aku 30A? Chyba nie ma opcji ograniczenia a jazda na czuja może sie źle skończyć podejrzewam
Moja przygoda z ebike od 2017:
Damka 28" https://cutt.ly/7e8jyMJ
Dla syna 26" https://cutt.ly/Fe8juR3
Dla syna 24" https://cutt.ly/ue8ju03
Full 29" MXUS 30H 1500W https://cutt.ly/3e8jiaG
Od 2019 100% bezprąd :) https://cutt.ly/ge8jop2
Damka 28" https://cutt.ly/7e8jyMJ
Dla syna 26" https://cutt.ly/Fe8juR3
Dla syna 24" https://cutt.ly/ue8ju03
Full 29" MXUS 30H 1500W https://cutt.ly/3e8jiaG
Od 2019 100% bezprąd :) https://cutt.ly/ge8jop2
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
PoulN procesor sterujący ma kilka trybów pracy (dalem fotke i opis kilka postów wcześniej) i to jak działa zależy od producenta. Zgaduję, że ustawili na liniowy dlatego, że skoro i tak nie ma możliwości programowania prądów międzyfazowych i innych parametrów to lepiej dać własnie liniowy jako taki bardziej funkcjonalny.
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
- PoulN
- Forumowicz
- Posty: 366
- Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
- Lokalizacja: Miasto Wież i Róż
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
@Tas - Dzięki za odpowiedź, choć w sumie dalej nie rozumiem jak to działa ;P po mojemu to wychodzi na to, że sterowanie odbywa się zarówno prędkością jak i momentem...
@leszcz - Prędkość MAX przy baterii ~92% - 63km/h, przy naładowanej na full pewnie będzie 65km/h, więc coś jak GT bez 120%.
Zużycia energii dokładnie nie sprawdzałem, porównując lato z zimą będzie niemiarodajne. Po pierwszych dniach wydawało się że zżera bardziej, ale to jak pisałem skutek "charakterystyki" pierwszych przejażdżek Grzanie silnika, nie mam czujnika temp. tylko wył, na razie zaobserwowałem że był lekko ciepły, żeby nie pisać letni zimą
@leszcz - Prędkość MAX przy baterii ~92% - 63km/h, przy naładowanej na full pewnie będzie 65km/h, więc coś jak GT bez 120%.
Zużycia energii dokładnie nie sprawdzałem, porównując lato z zimą będzie niemiarodajne. Po pierwszych dniach wydawało się że zżera bardziej, ale to jak pisałem skutek "charakterystyki" pierwszych przejażdżek Grzanie silnika, nie mam czujnika temp. tylko wył, na razie zaobserwowałem że był lekko ciepły, żeby nie pisać letni zimą
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: 15 sty 2019, 12:58
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Jak to jest z programowaniem? Na stronie Nexun info że nie ma opcji a na stronie producenta info że jest.
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Producent przed wprowadzeniem do dystrybucji taką możliwość ma ,użytkownik nie
- PoulN
- Forumowicz
- Posty: 366
- Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
- Lokalizacja: Miasto Wież i Róż
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Ładna pogoda się zrobiła trochę km pękło.
Zauważyłem, że przy pewnych obrotach, prędkości ~17km/h? silnik wprowadza rower w pewien rezonans - coś al`a blok, tyle że dużo słabiej,
na tyle że, podczas jazdy dopiero dziś zwróciłem na to uwagę, na podniesionym kole jest to bardziej zauważalne, słychać nawet.
A moze to syndrom "przyzwyczajenia do-dobrego"? i szukanie dziury w calym? (a może to wina dzisiejszej przejażdżki na przeczulicy kacykowej )
Tak czy siak, chyba rozumiem teraz tych, którzy wpierw mieli styczność z sinusem czy wektorem, a później spróbowali GT...
ps. Czy jest oprocz mnie na forum jakis użytkownik tego stera?
Zauważyłem, że przy pewnych obrotach, prędkości ~17km/h? silnik wprowadza rower w pewien rezonans - coś al`a blok, tyle że dużo słabiej,
na tyle że, podczas jazdy dopiero dziś zwróciłem na to uwagę, na podniesionym kole jest to bardziej zauważalne, słychać nawet.
A moze to syndrom "przyzwyczajenia do-dobrego"? i szukanie dziury w calym? (a może to wina dzisiejszej przejażdżki na przeczulicy kacykowej )
Tak czy siak, chyba rozumiem teraz tych, którzy wpierw mieli styczność z sinusem czy wektorem, a później spróbowali GT...
ps. Czy jest oprocz mnie na forum jakis użytkownik tego stera?
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
- Iceman
- Forumowicz
- Posty: 348
- Rejestracja: 02 maja 2017, 21:28
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
@Tas, wiadomo może kiedy będziesz miał dostępny sterownik Sabvoton ML60
E-cruiser v2 - viewtopic.php?f=30&t=1421&sid=6bfcb3add ... 0df1bab511
BigHit electric - viewtopic.php?f=30&t=2828
BigHit electric - viewtopic.php?f=30&t=2828
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
za kilka dni
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
- choperek
- Forumowicz
- Posty: 51
- Rejestracja: 09 lis 2018, 6:31
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Używam od tygodnia ML 60 i zauważyłem ten sam problem- blokada działa tylko przez kilkanaście sekund,potem tylko lekko oporuje toczenie...Da się z tym coś począć,czy można uznać,że blokada w tym przypadku jest bezużyteczna?
-
- Forumowicz
- Posty: 408
- Rejestracja: 20 lut 2018, 0:11
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
No jak bezużyteczna - zwarcie faz było normalnym zabezpieczeniem antykrwdzieżowym przez długi czas. Stawianie oporu przeciw obróceniu to jak dla mnie tylko dodatkowy bajer
- Iceman
- Forumowicz
- Posty: 348
- Rejestracja: 02 maja 2017, 21:28
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Ten opór jest naprawdę taki słaby i lekko wyczuwalny? Czy jednak jeżeli ktoś chciałby odjechać na tak zablokowanym kole, to jednak spowoduje, że go to zniechęci?
E-cruiser v2 - viewtopic.php?f=30&t=1421&sid=6bfcb3add ... 0df1bab511
BigHit electric - viewtopic.php?f=30&t=2828
BigHit electric - viewtopic.php?f=30&t=2828
- choperek
- Forumowicz
- Posty: 51
- Rejestracja: 09 lis 2018, 6:31
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Pchać się da spokojnie,nie wiem jak szybko a pedałować w takim stanie jeszcze nie próbowałem