BMS problem
-
- Forumowicz
- Posty: 2100
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
BMS problem
BMS bluetooth daje komunikat Charge tube is abnormal
Czy ktoś miał taki problem?
A na wyświetlaczu widnieje napis po przetłumaczeniu: Nieprawidłowy przewód ładowania.
Usterka komunikatu nie idzie usunąć ustawienia nie pomagają i reset tez nie pomógł.
Charge tube is abnormal pokazuje mimo ze nie jest ładowana bateria, podpięcie ładowarki ładuje akumulator ale komunikat dalej pozostaje.
Ma ktoś pomysł co to moze być za usterka?
Czy ktoś miał taki problem?
A na wyświetlaczu widnieje napis po przetłumaczeniu: Nieprawidłowy przewód ładowania.
Usterka komunikatu nie idzie usunąć ustawienia nie pomagają i reset tez nie pomógł.
Charge tube is abnormal pokazuje mimo ze nie jest ładowana bateria, podpięcie ładowarki ładuje akumulator ale komunikat dalej pozostaje.
Ma ktoś pomysł co to moze być za usterka?
-
- Forumowicz
- Posty: 2100
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: BMS problem
A na wyświetlaczu widnieje napis po przetłumaczeniu: Nieprawidłowy przewód ładowania
Jak ta usterkę naprawiać?
Jak ta usterkę naprawiać?
-
- Forumowicz
- Posty: 88
- Rejestracja: 18 lut 2018, 22:41
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forumowicz
- Posty: 2100
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: BMS problem
Jest to różnica napięcia ogniw który ma najmniej od tego największe napięcia.
Tym przypadku 3,635V max 3,622Vmin wiec różnica max min 0,013V
Ostatnio zmieniony 24 lut 2019, 8:56 przez Dede, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forumowicz
- Posty: 2100
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: BMS problem
Problem jest od osoby z forum ja tylko pomagam.
Miałem przyjechać i ustawić BMSa ale jest problem z tym komunikatem Charge tube is abnormal.
Reset nie pomógł ustawiania tez zostało sprawdzić kable
Poprosiłam zeby zrobił test
1 odlutować główny kabel od BMSa ten od sterownika silnika
2 odlutować kabel ładowania
3 odpiąć kable od wyświetlacza włączyć od głównej płyty BMSa
Sprawdzic na telefonie czy jest dalej charge tube is abnormal
Ma mi dac znać moze gdzieś wina bedzie na kablach.
Jeszcze jest problem ze wersje jest z roku 2016 więc starsza wersja model RV4.4 i tam jest osobne gniado ładowania i wyładowania.
Nowe wersję maja tylko jedno wejście po jednym kablu ładowanie i wyładowanie.
Tylko nie umie znaleźć instrukcji wersji RV4.4 na potwierdzenie czy dobrze podpięte przewody.
BMS nie był używany i nie zaprogramowany więc gdzieś leży problem.
Miałem przyjechać i ustawić BMSa ale jest problem z tym komunikatem Charge tube is abnormal.
Reset nie pomógł ustawiania tez zostało sprawdzić kable
Poprosiłam zeby zrobił test
1 odlutować główny kabel od BMSa ten od sterownika silnika
2 odlutować kabel ładowania
3 odpiąć kable od wyświetlacza włączyć od głównej płyty BMSa
Sprawdzic na telefonie czy jest dalej charge tube is abnormal
Ma mi dac znać moze gdzieś wina bedzie na kablach.
Jeszcze jest problem ze wersje jest z roku 2016 więc starsza wersja model RV4.4 i tam jest osobne gniado ładowania i wyładowania.
Nowe wersję maja tylko jedno wejście po jednym kablu ładowanie i wyładowanie.
Tylko nie umie znaleźć instrukcji wersji RV4.4 na potwierdzenie czy dobrze podpięte przewody.
BMS nie był używany i nie zaprogramowany więc gdzieś leży problem.
-
- Forumowicz
- Posty: 2100
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Przemek
- Forumowicz
- Posty: 1010
- Rejestracja: 03 maja 2017, 17:13
- Lokalizacja: Katowice
Re: BMS problem
no to mój problem
dzisiaj / jutro rozlutuję zrobię reset i zobaczymy co z tym błędem, no i jeszcze zostaje problem z tym polem ładowania, pole oznaczone C czyli jak wszędzie charge jes duże i z szyną wygląda jak wyjście z bms a drugie nieopisane czyli według logiki opisu wyjście z bms jest małe/liche
cholera wie.. źle oznaczone czy jak /
dzisiaj / jutro rozlutuję zrobię reset i zobaczymy co z tym błędem, no i jeszcze zostaje problem z tym polem ładowania, pole oznaczone C czyli jak wszędzie charge jes duże i z szyną wygląda jak wyjście z bms a drugie nieopisane czyli według logiki opisu wyjście z bms jest małe/liche
cholera wie.. źle oznaczone czy jak /
- Przemek
- Forumowicz
- Posty: 1010
- Rejestracja: 03 maja 2017, 17:13
- Lokalizacja: Katowice
-
- Forumowicz
- Posty: 2100
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: BMS problem
Znalazłem wersje osobnym gniazdem ładowania C i gniazdem P- do wyładowania.
Nowe wersie jest ładowanie i wyładowanie pod jednym gniazdem C
Nie wiadomo teraz ktura wersja jest prawidłowa
Według starego modelu było coś takiego jak na foto.
Nowe wersie jest ładowanie i wyładowanie pod jednym gniazdem C
Nie wiadomo teraz ktura wersja jest prawidłowa
Według starego modelu było coś takiego jak na foto.
-
- Forumowicz
- Posty: 2100
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Przemek
- Forumowicz
- Posty: 1010
- Rejestracja: 03 maja 2017, 17:13
- Lokalizacja: Katowice
Re: BMS problem
zdjęcie z postu (24 lut 2019, 11:08)
no własnie z prawej jest wejście z baterii
z lewej u góry według opisu jest ładowanie na szynie a wyjście na serownik jest na środku, jakoś nielogicznie
no własnie z prawej jest wejście z baterii
z lewej u góry według opisu jest ładowanie na szynie a wyjście na serownik jest na środku, jakoś nielogicznie
-
- Forumowicz
- Posty: 2100
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: BMS problem
No właśnie i tak zastanawiamy czy to dobry opis tego BMSa bo według sprzedawcy tak miało byc podłączone.
Mnie tez wydaje nielogiczne bo do ładowarki miała być szyna miedziana prądowa.
A do sterownika bak miedzianej szyny prądowej.
- radasss
- Forumowicz
- Posty: 495
- Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: BMS problem
"charge tube is abnormal" - Uszkodzony co najmniej jeden MOSFET z linii ładowania.
warsztatmotocykli.pl
- Przemek
- Forumowicz
- Posty: 1010
- Rejestracja: 03 maja 2017, 17:13
- Lokalizacja: Katowice
Re: BMS problem
, no jeśli tak jest to jest kiepsko, tylko co sie mogło zdarzyć BMS jest nowy ?
będę musiał go wlutować i rozebrać
a jak masz podłączone wejście do bms według opisu czyli ładowarka na krawędzi a minus na środku czy na logikę czyli odwrotnie
dzięki za odpowiedz
- radasss
- Forumowicz
- Posty: 495
- Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: BMS problem
Mój BMS ma tylko dwa wyprowadzenia wysokoprądowe ( -B ) oraz wspólne ( -P , -C ).
warsztatmotocykli.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 2100
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Przemek
- Forumowicz
- Posty: 1010
- Rejestracja: 03 maja 2017, 17:13
- Lokalizacja: Katowice
Re: BMS problem
Nie dałem rady, po urlopie mam tle robot że szok , jeszcze sie nie odkopałem może w piątek będę miał luźniej to go rozlutuje i zobaczę, jak będzie błąd to go otworze i zobaczę co tam "piszczy"
-
- Forumowicz
- Posty: 2100
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: BMS problem
Dostałem do sprawdzenia i jednak okazało sie ze jeden mosfet jest uszkodzony zwarty.
Pozostałe musze sprawdzić czy są sprawne ale zwarcia nie mają.
Model mosfetów MDP1991 100V 120A
- Przemek
- Forumowicz
- Posty: 1010
- Rejestracja: 03 maja 2017, 17:13
- Lokalizacja: Katowice
Re: BMS problem
fety wymienione
bms załączą sie prawidłowo, niema potrzeby wzbudzania go ładowarką, prawie wszystko podpięte ale zastanawia mnie pin opisany jako "relays" pomiędzy pinami buzera od czego on ?
bms załączą sie prawidłowo, niema potrzeby wzbudzania go ładowarką, prawie wszystko podpięte ale zastanawia mnie pin opisany jako "relays" pomiędzy pinami buzera od czego on ?