Rama Falcon
Re: Rama Falcon
rozumiem rozumiem. wiesz co to nie moda, tylko sytuacja która mimu upływu lat jest wciąż bez zmian.
zobacz ile czasu mineło od pierwszych problemów z dostawami, kompletowaniem części , czy kwestią wahacza z docolu. logistyka dalej bez zmian, a wahacz jak docolu nie widział tak nie zobaczy, bo nie jest możliwe nawet takie gięcie jakie musiałbo by być zastosowane przy tym kształcie. kolega powyżej ma problem z korbą obcierającą o wahacz. mamy 2019r a producent dalej nie daje pełnej specyfikacji z czym zastosować jego produkt -chociaż widełki co w jakim zakresie pasuje a co nie. czy to takie trudne ? to jest po prostu klepanie zamówień i nic więcej. chłopaki z ukrainy co handlują ramami z wystającymi drutami o migomatu, dają więcej informacji o swoich ramach niż producent flakona.
sory no ale taka jest rzeczywistość i mi ona przeszkadza nic osobistego. po prostu. pzdr sam składam ludziom ebajki no i sory naprawdę nic na chwilę obecną mnie nie przekonuje do polecania jakiemukolwiek klientowi tej ramy. Jakakolwiek komunikacja z tym producentem to koszmar logistyczny. Na chwilę obecną nawet ramy które są produkowane w azji, potem clone w EU i trafiają do PL, szybciej trafiają do klienta końcowego tutaj w PL- licząc od zamówienia mailowego w Azją, niż zamówienie i odbiór (kompletny odbiór - gdzie są wszystkie częśći i niczego nie brakuje) flakona w PL.
tylko i aż tyle mam do powiedzenia
zobacz ile czasu mineło od pierwszych problemów z dostawami, kompletowaniem części , czy kwestią wahacza z docolu. logistyka dalej bez zmian, a wahacz jak docolu nie widział tak nie zobaczy, bo nie jest możliwe nawet takie gięcie jakie musiałbo by być zastosowane przy tym kształcie. kolega powyżej ma problem z korbą obcierającą o wahacz. mamy 2019r a producent dalej nie daje pełnej specyfikacji z czym zastosować jego produkt -chociaż widełki co w jakim zakresie pasuje a co nie. czy to takie trudne ? to jest po prostu klepanie zamówień i nic więcej. chłopaki z ukrainy co handlują ramami z wystającymi drutami o migomatu, dają więcej informacji o swoich ramach niż producent flakona.
sory no ale taka jest rzeczywistość i mi ona przeszkadza nic osobistego. po prostu. pzdr sam składam ludziom ebajki no i sory naprawdę nic na chwilę obecną mnie nie przekonuje do polecania jakiemukolwiek klientowi tej ramy. Jakakolwiek komunikacja z tym producentem to koszmar logistyczny. Na chwilę obecną nawet ramy które są produkowane w azji, potem clone w EU i trafiają do PL, szybciej trafiają do klienta końcowego tutaj w PL- licząc od zamówienia mailowego w Azją, niż zamówienie i odbiór (kompletny odbiór - gdzie są wszystkie częśći i niczego nie brakuje) flakona w PL.
tylko i aż tyle mam do powiedzenia
-
- Forumowicz
- Posty: 562
- Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
- Lokalizacja: Kęty
Re: Rama Falcon
Teraz jest wszystko jasne i o to mi chodzi. Masz prawo do opinii i tego trzeba się trzymać na forum nie zależnie czy to komuś pasuje czy nie. Po prostu nie lubię komentarzy i docinek, które nic nie wnoszą.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
-
- Forumowicz
- Posty: 115
- Rejestracja: 27 wrz 2018, 22:33
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Re: Rama Falcon
Chłopaki zapracowane dajcie spokój, kontakt rzeczywiście utrudniony ale dzwoniłem nie raz nie dwa i się dodzwaniałem nawet powiem że oddzwaniali.
-
- Forumowicz
- Posty: 115
- Rejestracja: 27 wrz 2018, 22:33
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Re: Rama Falcon
To chyba warto by było tutaj zrobi wpis ze specyfikacją z jakich komponentów składać bez dodatkowych przeróbek.
- Cyklonebike
- Forumowicz
- Posty: 156
- Rejestracja: 08 lut 2018, 22:03
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Rama Falcon
Zaloz suport 131-133mm I po klopociemisiek604 pisze: ↑30 mar 2019, 11:40Witam proszę o poradę ponieważ zakupiłem do Falkona nowy suport
https://allegro.pl/oferta/mocny-suport- ... ZWZiNjk%3D
oraz nową korbę
https://allegro.pl/oferta/shimano-alivi ... ZjJlNTY%3D
po zamontowaniu mała zębatka ociera o śrubę wahacza.
Moje pytanie czy coś źle zakupiłem, czy ewentualnie macie na to jakiś patent.
- Cyklonebike
- Forumowicz
- Posty: 156
- Rejestracja: 08 lut 2018, 22:03
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Rama Falcon
Na szprychy to koloozesz sobie zaplesc a nie akumulator montowac.
Zamontuj go solidnie abys potem nie mial klopotow
-
- Forumowicz
- Posty: 115
- Rejestracja: 27 wrz 2018, 22:33
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
-
- Forumowicz
- Posty: 421
- Rejestracja: 19 lut 2018, 14:27
Re: Rama Falcon
Czyli na pręt gwintowany czy jak?Cyklonebike pisze: ↑30 mar 2019, 21:51Na szprychy to koloozesz sobie zaplesc a nie akumulator montowac.
Zamontuj go solidnie abys potem nie mial klopotow
- Cyklonebike
- Forumowicz
- Posty: 156
- Rejestracja: 08 lut 2018, 22:03
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Rama Falcon
Rozwiazanie jest niewazne, ma byc stabilnie, tak ze jesli zaliczysz glebe, nie ma sie prawa przesunac,
Niektorzy nasi klienci maja kilka kraks za soba, a aku nadal to samo
Moga byc szpilki gwintowane, plaskowniki itd
Ma byc sztywno
Niektorzy nasi klienci maja kilka kraks za soba, a aku nadal to samo
Moga byc szpilki gwintowane, plaskowniki itd
Ma byc sztywno
- gonzales
- Forumowicz
- Posty: 109
- Rejestracja: 05 lip 2018, 10:01
- Lokalizacja: Augustów
Re: Rama Falcon
Misiek wywal ten mały blat i tak go nie będziesz uzywał.
Nawet twórcę Tesli - Elona Muska - jego tesla tak wkurzyła, że ją wysłał w kosmos.
Re: Rama Falcon
a jak Ci główka ramy pęknie jak przypadek opisywany na "pewnym forum", to jak dojedziesz ??
2 blaty są spoko. większy na tereny płaskie, mały na podjazdy. ręczna zmiana i powoli do domu
2 blaty są spoko. większy na tereny płaskie, mały na podjazdy. ręczna zmiana i powoli do domu
- Umbur
- Moderator
- Posty: 1346
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
-
- Forumowicz
- Posty: 115
- Rejestracja: 27 wrz 2018, 22:33
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Re: Rama Falcon
Dzięki za radę, ale żeby to chodziło to tez muszę ściąć w blacie mocowanie na śruby małego trybu. A i to nie wiem czy przy tej piascie nie będzie za ciasno.
- bysiu22
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 09 maja 2017, 22:45
Re: Rama Falcon
Pan Józek hodowca drobiu byłby z Ciebie dumny a tak poza tym to w Falconie podają takie info przy zamówieniu:grafffik pisze: ↑30 mar 2019, 17:58
wachacz w flakonie jest z profilu zwykłej stali niskowęglowej 4x2cm. Dokładnie z tego samego profila zrobiłem słupki na wybieg dla kur u sąsiada (choduje zielononóżki), Jak Ci obciera, może sprawdź czy jest prosty i symetrczny względem osi. nawet 1mm na końcu osi lewo albo w prawo bardzo duzę znazenie. to tylko profil jak w kurniku. może mieć po prostu odchył. ja bym sprawdził. mógł się np. naprężyć przy spawaniu czy coś takiego
-Główka ramy: 1 1/8”, wysokość wraz ze sterami ok. 155mm
-Szerokość tulei montażowych: 24 mm
-Rozmiar sztycy: 27,2 mm
-Suport: BSA, zalecana długość: 127-133 mm
-Długość montażowa dampera: 240mm
-Korba: Shimano FCM430, Suntour XCM (należy odkręcić najmniejszą zębatkę)
-
- Forumowicz
- Posty: 115
- Rejestracja: 27 wrz 2018, 22:33
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Re: Rama Falcon
Ok wporzatku tą specyfikacje znam, tylko co w momencie jak kupujesz korbę a tu suport 127 odkręcisz mały blat bo już się nie mieści, a nawet wtedy musisz albo przyciąć mocowanie małego blatu, albo wymienić suport. Przydały by się informacje co do takich zestawów które by współgrały.
- TomaS
- Forumowicz
- Posty: 932
- Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
- Lokalizacja: Trójmiasto
-
- Forumowicz
- Posty: 115
- Rejestracja: 27 wrz 2018, 22:33
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: Rama Falcon
witam
w koncu sie odrobiłem i bede składał/zlecał budowe falcona v2
mam juz wiekszosc czesci tj rama, ogniwa pozgrzewane 20s14p , qs205 + 19moto, bms, sabvoton 72150, manetka - reszta czyli koło przod, hamulce, kiera, amor (boxxer) jest z roweru DH
brakuje paru rzeczy - tzn korba - wolnobieg łancuch, tulejek do dampera od strony wahacza (fox dhx3.0)
co do tulejek to dzieki tematowi znalazlem firme ktora zrobi chociaz zastanawiam sie w wahaczu jest otwor 7,2-7,3mm (zwykle jest 8mm, nie spotkalem sie z czyms takim jeszcze - czyli tulejka powinna byc pod srube M7 tak?
co do napedu to wolnobieg znalazlem zwykly 16T za 9zł, korba shimano za 50-60zł - da rade? nie zamierzam duzo pedałowac, przebiegow nie bede trzaskał dużych - 90% asfalt na dojazdy do miasta, obstawiam przebiegi po 50-60km MAX
w koncu sie odrobiłem i bede składał/zlecał budowe falcona v2
mam juz wiekszosc czesci tj rama, ogniwa pozgrzewane 20s14p , qs205 + 19moto, bms, sabvoton 72150, manetka - reszta czyli koło przod, hamulce, kiera, amor (boxxer) jest z roweru DH
brakuje paru rzeczy - tzn korba - wolnobieg łancuch, tulejek do dampera od strony wahacza (fox dhx3.0)
co do tulejek to dzieki tematowi znalazlem firme ktora zrobi chociaz zastanawiam sie w wahaczu jest otwor 7,2-7,3mm (zwykle jest 8mm, nie spotkalem sie z czyms takim jeszcze - czyli tulejka powinna byc pod srube M7 tak?
co do napedu to wolnobieg znalazlem zwykly 16T za 9zł, korba shimano za 50-60zł - da rade? nie zamierzam duzo pedałowac, przebiegow nie bede trzaskał dużych - 90% asfalt na dojazdy do miasta, obstawiam przebiegi po 50-60km MAX
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
-
- Forumowicz
- Posty: 115
- Rejestracja: 27 wrz 2018, 22:33
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Re: Rama Falcon
szczur333 - Cześć co do korby to kup Shimano taką co ma odwręcany mały blat, to będziesz mógł taki blat dostosować, jest też blat firmy Suntor nie wiem jaki model ale wiem że tu już nie musisz nic przerabiać. Wyżej w poście masz info co ja kupowałem a i tak musiałem kombinować bo mały blat haczył o wahacz.
- bysiu22
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 09 maja 2017, 22:45
-
- Forumowicz
- Posty: 115
- Rejestracja: 27 wrz 2018, 22:33
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- bysiu22
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 09 maja 2017, 22:45
-
- Forumowicz
- Posty: 115
- Rejestracja: 27 wrz 2018, 22:33
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Re: Rama Falcon
Hej no od razu wiedziałem że wstawisz FCM-431 a tutaj trzeba dodać że musisz odkręcić mały blat i mocno zeszlifować mocowanie śrub tego blatu. Bez tego nie pokręcisz.
- Umbur
- Moderator
- Posty: 1346
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
-
- Forumowicz
- Posty: 115
- Rejestracja: 27 wrz 2018, 22:33
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Re: Rama Falcon
Tak tutaj tak masz rację . I według mnie warto przygotować spis takich części które by pasowały bez jakich kolwiek przeróbek.
- genjusz
- Forumowicz
- Posty: 127
- Rejestracja: 22 lut 2018, 17:23
Re: Rama Falcon
to jak dodam od siebie że w przypadku napinacza łańcucha jak z tyłu masz tylko jedną zębatkę to wybór przy silniku qs205 jest mocno ograniczony:
pasuje tylko XLC CR-A04 ale jest zbyt delikatna i z czasem wygina się cały dolny wózek powodując spadanie łańcucha
ewentualnie XLC CR-A06 ale jest za krótka i łańcuch o siebie ociera plus śrubka dolnego wózka trze o dekiel silnika - wymaga szlifowanka śrubki, i wywiercenia bolca ograniczającego jej pracę w innym miejscu (za to jest bardzo sztywna i ma mocna sprężynę)
pasuje tylko XLC CR-A04 ale jest zbyt delikatna i z czasem wygina się cały dolny wózek powodując spadanie łańcucha
ewentualnie XLC CR-A06 ale jest za krótka i łańcuch o siebie ociera plus śrubka dolnego wózka trze o dekiel silnika - wymaga szlifowanka śrubki, i wywiercenia bolca ograniczającego jej pracę w innym miejscu (za to jest bardzo sztywna i ma mocna sprężynę)
Univega Alpina 500 analog / Falcon QS205
-
- Forumowicz
- Posty: 171
- Rejestracja: 22 maja 2018, 0:04
- Lokalizacja: Pod Krakowem
Re: Rama Falcon
To już chyba zależy od konkretnej konstrukcji. Ja mam XLC CR-A06 i zamontowałem bez problemu, można by rzec że plug&play Pracuje również bez problemu, muszę tylko skrócić łańcuch bo jest za długi i trochę zbyt słabo napięty przez to.
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 23 maja 2019, 9:23
Re: Rama Falcon
Czy korba Shimano FCM 431, a np. korba Shimano FCM 391 48/38/28 różnią się od siebie odsadzeniem od suportu?
Kupiłem tą drugą i po wykreceniu najmniejszego blatu i spiłowaniu mocowań teoretycznie by weszla na suport 133mm, ale gdy zrobilem przymiarkę to łańcuch na duzym blacie trze o obudowę sterownika, a jeszcze blatu nie skręciłem do suportu. Zastanawiam się czy rzezbic w tym blacie czy sprzedać i kupic inny.
Kupiłem tą drugą i po wykreceniu najmniejszego blatu i spiłowaniu mocowań teoretycznie by weszla na suport 133mm, ale gdy zrobilem przymiarkę to łańcuch na duzym blacie trze o obudowę sterownika, a jeszcze blatu nie skręciłem do suportu. Zastanawiam się czy rzezbic w tym blacie czy sprzedać i kupic inny.
- genjusz
- Forumowicz
- Posty: 127
- Rejestracja: 22 lut 2018, 17:23
Re: Rama Falcon
Kolega rozwiązał problem wyginając lekko prawe ucho osłony sterownika i lańcuch wszedł na żyletkę - ale przynajmniej nic nie ociera. Problem jest jak spadnie łańcuch - trudniej go nałożyć.
Univega Alpina 500 analog / Falcon QS205
-
- Forumowicz
- Posty: 115
- Rejestracja: 27 wrz 2018, 22:33
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Re: Rama Falcon
Koledzy jakie macie doświadczenia z przerzutkami bo zakupiłem SHIMANO ZEE. M-640 chyba będzie lipa. Nie mogę ustawić. Co byście radzili.
- Tombe
- Forumowicz
- Posty: 97
- Rejestracja: 21 lut 2018, 10:47
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Rama Falcon
Genialna przerzutka jak dla mnie.
Manetkę kupiłem do kompletu też ZEE M640.
Wolnobieg DNP 5rz.
Łańcuch SRAM 850 i wszystko ładnie współpracuje.
Co prawda zestaw nie jest zamontowany w Falconie ale działa bez zarzutu.
Mam 2 takie komplety w 2 ebajkach.
-
- Forumowicz
- Posty: 115
- Rejestracja: 27 wrz 2018, 22:33
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Re: Rama Falcon
Czyli muszę coś pokombinować, tylko że u mnie jest wolnobieg 3rz i za krótka jest śruba ograniczając przerzutkę.
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 04 lis 2019, 12:41
- Lokalizacja: Sucha Beskidzka
Re: Rama Falcon
Czy wiadomo już kiedy ma ruszyć produkcja Falcon v3 ? Chce poskładać nowy rower na przyszły sezon a kolega mi mówił że nowa rama ma mieć jakieś nowe dobre rozwiązania .
- Umbur
- Moderator
- Posty: 1346
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Rama Falcon
Jest trochę mniejsza od v2.Matsbikero pisze: ↑14 lis 2019, 7:21Czy wiadomo już kiedy ma ruszyć produkcja Falcon v3 ? Chce poskładać nowy rower na przyszły sezon a kolega mi mówił że nowa rama ma mieć jakieś nowe dobre rozwiązania .
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Rama Falcon
Pytanie techniczne do znawców i posiadaczy ramy FALCON:
Jak tam jest prowadzona linka od tylnej przerzutki? Po całości w pancerzu ?
Bo wiem, że niektórzy mają przerzutkę z tyłu i jej używają nie tylko jako napinacza łańcucha , bo Falcon lubi rozluźniać łańcuch.
Jak tam jest prowadzona linka od tylnej przerzutki? Po całości w pancerzu ?
Bo wiem, że niektórzy mają przerzutkę z tyłu i jej używają nie tylko jako napinacza łańcucha , bo Falcon lubi rozluźniać łańcuch.
-
- Forumowicz
- Posty: 562
- Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
- Lokalizacja: Kęty
Re: Rama Falcon
Falcon to rama gdzie można ułożyć nogi prawie jak w rowerze i jedyna rama gdzie mogę używać wspomagania wygodnie. W porównaniu z konkurencją na rynku.
Tyle że wiąże się to z innymi wadami. Ale jeżeli chodzi o wspomaganie to na ramach ekross, kariwa jest to nie wygodne. Jednak jak masz maszyne ponad 10kw z waga 80 90kg to i tak to nie ma znaczenia.
Chociaż większym problemem jest amortyzacja przy wspomaganiu. Przy dużym nacisku jest bujanie.
Linki puszczam pod rama pod pokrywa na sterownik. W pancerzu. Możesz także przez środek ramy ale tam już jest dość kabli...
Henio używanie nie wiadomo ile przerzutek w konstrukcji ciężkiej jest zbytecznie. To już duży blat z przodu i mały z tyłu rozumie. Ale i tak nie ruszysz taka konstrukcja z miejsca.. Amor cały się ugina. Musisz się rozpędzić i wtedy możesz mocno wspomagać.
Tyle że wiąże się to z innymi wadami. Ale jeżeli chodzi o wspomaganie to na ramach ekross, kariwa jest to nie wygodne. Jednak jak masz maszyne ponad 10kw z waga 80 90kg to i tak to nie ma znaczenia.
Chociaż większym problemem jest amortyzacja przy wspomaganiu. Przy dużym nacisku jest bujanie.
Linki puszczam pod rama pod pokrywa na sterownik. W pancerzu. Możesz także przez środek ramy ale tam już jest dość kabli...
Henio używanie nie wiadomo ile przerzutek w konstrukcji ciężkiej jest zbytecznie. To już duży blat z przodu i mały z tyłu rozumie. Ale i tak nie ruszysz taka konstrukcja z miejsca.. Amor cały się ugina. Musisz się rozpędzić i wtedy możesz mocno wspomagać.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
-
- Forumowicz
- Posty: 67
- Rejestracja: 22 gru 2019, 13:19
Re: Rama Falcon
Witam wszystkich.
Robię właśnie swój drugi rower EV. Tym razem nie jest to konwersja a wybór padł na ramę Falcon V2. Robię coś w stylu "Falcona dla dziewczyny" z blogu Tasa. Żeby było jasne od początku: rama jest bardzo fajna i ma olbrzymi potencjał. Niestety ilość poprawek jakie trzeba wnosić jest spora. Moje przygody to, źle nawiercone otwory na gniazdko ładowania - zrotowane o kilkadziesiąt stopni i musiałem wiercić nowe, górna pokrywka z otworami na śruby wywierconymi w złych miejscach, wahacz od strony suportu w kształcie praktycznie uniemożliwiającym montaż PAS (musiałem szlifować i zaokrąglić brzegi wahacza). Jak na razie zanim dotrę do etapu elektryfikacji muszę nieźle pobawić się pilnikiem. Śruby mocujące gniazdo dampera dość krótkie i nakrętka łapie na styk (kupiłem dłuższe). Czego nie wychwyciłem a teraz już wiem, to rozmiar który należałoby opisać na L+ szczególnie przy kołach 26", w zasadzie koła to maks 24" chyba, że ktoś ma >180cm, ja mam trochę mniej i wsiadanie jest ciekawe. Najbardziej przeszkadza mi brak prostego sposobu na mocowanie jakiejkolwiek stopki. A kontakt ze sprzedającym ramę bywa powiedzmy różny.
Robię właśnie swój drugi rower EV. Tym razem nie jest to konwersja a wybór padł na ramę Falcon V2. Robię coś w stylu "Falcona dla dziewczyny" z blogu Tasa. Żeby było jasne od początku: rama jest bardzo fajna i ma olbrzymi potencjał. Niestety ilość poprawek jakie trzeba wnosić jest spora. Moje przygody to, źle nawiercone otwory na gniazdko ładowania - zrotowane o kilkadziesiąt stopni i musiałem wiercić nowe, górna pokrywka z otworami na śruby wywierconymi w złych miejscach, wahacz od strony suportu w kształcie praktycznie uniemożliwiającym montaż PAS (musiałem szlifować i zaokrąglić brzegi wahacza). Jak na razie zanim dotrę do etapu elektryfikacji muszę nieźle pobawić się pilnikiem. Śruby mocujące gniazdo dampera dość krótkie i nakrętka łapie na styk (kupiłem dłuższe). Czego nie wychwyciłem a teraz już wiem, to rozmiar który należałoby opisać na L+ szczególnie przy kołach 26", w zasadzie koła to maks 24" chyba, że ktoś ma >180cm, ja mam trochę mniej i wsiadanie jest ciekawe. Najbardziej przeszkadza mi brak prostego sposobu na mocowanie jakiejkolwiek stopki. A kontakt ze sprzedającym ramę bywa powiedzmy różny.
-
- Forumowicz
- Posty: 99
- Rejestracja: 21 mar 2018, 16:06
- Lokalizacja: Iława
Re: Rama Falcon
Ja też przy ramie Kariwa Lite musiałem sporo kombinować. Miałem rozpocząć budowę roweru po nowym roku, ale jestem bardzo niecierpliwy i po dwóch tygodniach od zakupu ramy rower skończony.
Nawinięte nawet już 500km.
Nawinięte nawet już 500km.
- AST034
- Forumowicz
- Posty: 1090
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
- Lokalizacja: Edynburg, Szkocja
Re: Rama Falcon
To polecam rame Spark. Wszystkie otwory, uszczelki, srubki na swoim miejscu. Kazda czesc do siebie pasuje idealnie, nic nie wymaga poprawek, dodatkowo ma fajne rozwiazania jak prowadzenie przewodow pod spod ramy, gotowe otwory do zalozenia blotnikow mudhagger, swiatel eagle-eye, przelotki do montazu linek i przewodow od silnika, fajne skrecane blokady osi obrotu, wewnetrzną szyne pod elektryke itp. Jest naprawde super jakosci (porównujac do ramy od Vasyla to przepaść).
-
- Forumowicz
- Posty: 67
- Rejestracja: 22 gru 2019, 13:19
Re: Rama Falcon
Walki ciąg dalszy.
Osadzenie tylnego koła. Sprawa niby banalna, zrobiłem już kilka rowerów i w sumie było spokojnie. Niestety przy Falconie prosto nie jest. Wolnobieg DNP 11-28T wymagał dystansów, byłem przygotowany i zgodnie z tym co Tas napisał porobiłem dystanse z podkładek. Od strony hamulców też musiałem dołożyć dystanse żeby wycentrować koło. Tu nie było problemów, ponieważ chciałem mieć stopkę zamówiłem sobie taką z Cyklonebike i przy okazji dystanse. Stopka wymagała pewnych przeróbek i podcięć pomimo tego, że miała pasować do ramy, no ale nie pasowała. Od razu odpowiem dlaczego nie brałem stopki od WSK - chodzi o grubość - 6mm to sporo i znowu byłby problem z centrowaniem koła. Wykorzystując dołączoną do ramy blokadąobrotu osi i dorobiony dystansik miałem stopkę dostosowaną do ramy . Założyłem koło, no i okazało się, ze wolnobieg coś blokuje. Była to śrubka od blokady obrotu (przyszła z ramą) wystawała na ok 1-1,5mm. Dremel w dłoń i jest ok. Tarczę hamulcową musiałem zdystansować od silnika na ok 4mm żeby zacisk nie obcierał o pokrywę silnika, że tak będzie to wiedziałem czytając zmagania innych. Potem zrobiłem dystans od ramy, żeby zacisk ładnie siedział na tarczy i pokazał się kolejny problem. Tłoczek był za wysoko i nie obejmował w pełni tarczy. Musiałem skrócić adapter IS-PM o jakieś 5mm żeby ją łapał. Sporo roboty i jeszcze nie powstał zwykły jeżdżący rower. Żeby coś złożyć, to trzeba mieć spory zapas śrubek, Dremela albo coś podobnego no i dużo cierpliwości. Dobrze że zabrałem się za ten projekt zimą i nic mnie nie goni. Jak dotychczas najprostsze okazało się zrobienie akumulatora w oparciu o pakiet z Nexuna.
Mały update: 27.12.2019
Niestety gdy sprawdziłem jak pracują okładziny tylnego hamulca to łapały około połowę tarczy. Znowu skracałem adapter IS-PM (adapter Shimano IS-PM na tarczę 203mm tył) łącznie to musiałem ściąć około 8-9mm, potem pogłębiałem i gwintowałem otwory na śruby. Mam wrażenie że do Falcona V2 do tarczy 203mm będzie lepszy adapter tył IS-PM ale do tarczy 180mm. Prościej będzie podkładkami podnieść zacisk niż ciągle skracać i szlifować adapter 203mm. Postanowiłem że kupię sobie 180mm i sprawdzę.
W sumie rower stoi na kołach, ma stopkę i działające hamulce. Jak założę łańcuch można będzie sobie pojeździć . Czas na elektryfikację.
Edycja nr 2
Kupiłem adapter IS-PM Shimano do tarczy 180mm na tył i pasuje z podkładką. Znacznie mniej pracy niż przy rżnięciu adaptera do tarcz 203.
Osadzenie tylnego koła. Sprawa niby banalna, zrobiłem już kilka rowerów i w sumie było spokojnie. Niestety przy Falconie prosto nie jest. Wolnobieg DNP 11-28T wymagał dystansów, byłem przygotowany i zgodnie z tym co Tas napisał porobiłem dystanse z podkładek. Od strony hamulców też musiałem dołożyć dystanse żeby wycentrować koło. Tu nie było problemów, ponieważ chciałem mieć stopkę zamówiłem sobie taką z Cyklonebike i przy okazji dystanse. Stopka wymagała pewnych przeróbek i podcięć pomimo tego, że miała pasować do ramy, no ale nie pasowała. Od razu odpowiem dlaczego nie brałem stopki od WSK - chodzi o grubość - 6mm to sporo i znowu byłby problem z centrowaniem koła. Wykorzystując dołączoną do ramy blokadąobrotu osi i dorobiony dystansik miałem stopkę dostosowaną do ramy . Założyłem koło, no i okazało się, ze wolnobieg coś blokuje. Była to śrubka od blokady obrotu (przyszła z ramą) wystawała na ok 1-1,5mm. Dremel w dłoń i jest ok. Tarczę hamulcową musiałem zdystansować od silnika na ok 4mm żeby zacisk nie obcierał o pokrywę silnika, że tak będzie to wiedziałem czytając zmagania innych. Potem zrobiłem dystans od ramy, żeby zacisk ładnie siedział na tarczy i pokazał się kolejny problem. Tłoczek był za wysoko i nie obejmował w pełni tarczy. Musiałem skrócić adapter IS-PM o jakieś 5mm żeby ją łapał. Sporo roboty i jeszcze nie powstał zwykły jeżdżący rower. Żeby coś złożyć, to trzeba mieć spory zapas śrubek, Dremela albo coś podobnego no i dużo cierpliwości. Dobrze że zabrałem się za ten projekt zimą i nic mnie nie goni. Jak dotychczas najprostsze okazało się zrobienie akumulatora w oparciu o pakiet z Nexuna.
Mały update: 27.12.2019
Niestety gdy sprawdziłem jak pracują okładziny tylnego hamulca to łapały około połowę tarczy. Znowu skracałem adapter IS-PM (adapter Shimano IS-PM na tarczę 203mm tył) łącznie to musiałem ściąć około 8-9mm, potem pogłębiałem i gwintowałem otwory na śruby. Mam wrażenie że do Falcona V2 do tarczy 203mm będzie lepszy adapter tył IS-PM ale do tarczy 180mm. Prościej będzie podkładkami podnieść zacisk niż ciągle skracać i szlifować adapter 203mm. Postanowiłem że kupię sobie 180mm i sprawdzę.
W sumie rower stoi na kołach, ma stopkę i działające hamulce. Jak założę łańcuch można będzie sobie pojeździć . Czas na elektryfikację.
Edycja nr 2
Kupiłem adapter IS-PM Shimano do tarczy 180mm na tył i pasuje z podkładką. Znacznie mniej pracy niż przy rżnięciu adaptera do tarcz 203.
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 04 lis 2019, 12:41
- Lokalizacja: Sucha Beskidzka
Re: Rama Falcon
Popełniłeś dużo błędów przy montażu i to wcale nie jest wina ramy . Każdy niedoświadczony uczy się na swoich błędach . Oczywiście że pod tarczę 203 mm trzeba zastosować zwykły adapter is-pm 180 i pasuje idealnie . Widać to gołym okiem że adapter 203 nie pasuje . Ale gdy już uporasz się ze wszystkimi problemami ,zobaczysz że warto było . Ja jeżdżę nawet w zimie taka frajda
-
- Forumowicz
- Posty: 67
- Rejestracja: 22 gru 2019, 13:19
Re: Rama Falcon
A nie powinno być czasem tak, że z każdym produktem jaki kupujesz dostajesz choć szczątkową lub jakąkolwiek instrukcję ?Matsbikero pisze: ↑03 sty 2020, 14:12Popełniłeś dużo błędów przy montażu i to wcale nie jest wina ramy . Każdy niedoświadczony uczy się na swoich błędach . Oczywiście że pod tarczę 203 mm trzeba zastosować zwykły adapter is-pm 180 i pasuje idealnie . Widać to gołym okiem że adapter 203 nie pasuje . Ale gdy już uporasz się ze wszystkimi problemami ,zobaczysz że warto było . Ja jeżdżę nawet w zimie taka frajda
Zwykłe info o adapterze i sprawa załatwiona. Z innych wiadomości dostaję nowe zaślepki w miejsce starych. Kontakt z producentem jest ale trzeba spokojnie poczekać.
-
- Forumowicz
- Posty: 85
- Rejestracja: 22 lut 2018, 14:25
Re: Rama Falcon
Rama Falcon to nie rama dla laika bez pojęcia o kombinowaniu jak coś przerobić by pasowało, są ludzie którzy sprzedawali tą ramę w połowie składania roweru bo brakło im umiejętności , sprzętu itd by ukończyć budowę. Brakuje jasnych danych, jaki adapter do hamulca, jaka korba bez usuwania zbędnych blatów itd. bo często ludzie mają za złe że wywalili kilka złotych do kosza. Sam mam kilka swoich maszyn i gdy by nie to to finalnie przeróbki pilnikiem i brzeszczotem dały by słaby efekt. Sprawdź u siebie linię kół tylnego w stosunku do przedniego bo jak zrobisz dystanse do koła tylnego a linia nie pasuje to od nowa będziesz ustawiał koło i mocowanie zacisku do hamulca i irytacja level hard.
Pozdrawiam serdecznie i wytrwałości życzę.
Pozdrawiam serdecznie i wytrwałości życzę.
-
- Forumowicz
- Posty: 67
- Rejestracja: 22 gru 2019, 13:19
Re: Rama Falcon
Zgadzam się w 100%. Między innymi dlatego opisuję swoje problemy żeby innym było prościej. Absolutnie nie chodzi mi o hejtowanie Falcona. Koła mam wycentrowane dają jeden ślad. Wracając do roweru, instalowałem czujniki hamowania Magura. Nie polecam stosowania oliwek z zestawu od czujników. Po złożeniu pierwszego czujnika na dostarczonych oliwkach, po odpowietrzeniu gdy maksymalnie nacisnąłem klamkę wszystko puściło. Założyłem oliwki Shimano i trzyma. Teraz zająłem się instalacją elektryczną. Światła są, MPe już ma swoją obudowę, trzeba tylko wszystko podłączyć.midi pisze: ↑08 sty 2020, 11:10Rama Falcon to nie rama dla laika bez pojęcia o kombinowaniu jak coś przerobić by pasowało, są ludzie którzy sprzedawali tą ramę w połowie składania roweru bo brakło im umiejętności , sprzętu itd by ukończyć budowę. Brakuje jasnych danych, jaki adapter do hamulca, jaka korba bez usuwania zbędnych blatów itd. bo często ludzie mają za złe że wywalili kilka złotych do kosza. Sam mam kilka swoich maszyn i gdy by nie to to finalnie przeróbki pilnikiem i brzeszczotem dały by słaby efekt. Sprawdź u siebie linię kół tylnego w stosunku do przedniego bo jak zrobisz dystanse do koła tylnego a linia nie pasuje to od nowa będziesz ustawiał koło i mocowanie zacisku do hamulca i irytacja level hard.
Pozdrawiam serdecznie i wytrwałości życzę.
- Umbur
- Moderator
- Posty: 1346
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
-
- Forumowicz
- Posty: 67
- Rejestracja: 22 gru 2019, 13:19
Re: Rama Falcon
A jak ja się zdziwiłem gdy zobaczyłem fontannę oleju lecącą na moją koszulę Całe szczęście, że zacząłem od przedniego hamulca bo do tej pory czyściłbym ramę z oleju.
-
- Forumowicz
- Posty: 85
- Rejestracja: 22 lut 2018, 14:25
Re: Rama Falcon
Hej, chyba z tą oliwką miałeś po prostu pecha, u mnie wszystko jest ok, dodam że przeniosłem hamulce z Falcona do nowej ramy ( Falcona rozebrałem i sprzedałem ramę z amortyzatorami ) i użyłem tych samych oliwek, nadal nie ciekną .
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.