Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

Dział dotyczący napędów z silnikiem umieszczonym w piastach kół.
sunman
Forumowicz
Posty: 44
Rejestracja: 19 lut 2018, 18:57
Lokalizacja: Rzeszow

Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

Post autor: sunman »

Byc moze to troche banal , ale interesuje mnie (moze nie tylko)

Zestawenia jakie udalo wam sie "pogodzic" w popularnych silnikach.


Np. Mxus v3 , dystans (x mm) tarcza 180 /203 , zacisk.

Byloby to bardzo pomocne w budowie by nie wychodzily $#!#%^ podczas skladania , moja magura MT5 jest nie tylko szeroka ale ma jeszcze wystajaca w strone silnika srobe od plynu co jeszcze bardziej go poszerza.
Awatar użytkownika
Umbur
Moderator
Posty: 1346
Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

Post autor: Umbur »

Zwykle między silnikiem a tarczą idzie dystans 3-5mm przy zaciskach Shimano SLX.
- Mxus 5K 4mm tarcza 203mm
sunman
Forumowicz
Posty: 44
Rejestracja: 19 lut 2018, 18:57
Lokalizacja: Rzeszow

Re: Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

Post autor: sunman »

Umbur na 4mm dystansie SLX wejdzie z tarcza 180?
Awatar użytkownika
Umbur
Moderator
Posty: 1346
Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

Post autor: Umbur »

sunman pisze:
09 mar 2018, 18:51
Umbur na 4mm dystansie SLX wejdzie z tarcza 180?
To jeszcze zależy od tarczy. Ja mam Shimano Deore XT Saint SM-RT86. Przy tych samych wymiarach na szerokość wystarczy dystans 4mm dla 180tki. Mxus 5K jest płaski dlatego średnica tarczy nie ma znaczenia dla zdystansowania zacisku.
Awatar użytkownika
Iceman
Forumowicz
Posty: 347
Rejestracja: 02 maja 2017, 21:28

Re: Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

Post autor: Iceman »

Ja w swoich rowerach stosuje mechaniczne hamulce Avid BB7. Z silnikami 9c nie musiałem narazie stosować dystansów.
xyz2a
Forumowicz
Posty: 200
Rejestracja: 12 mar 2018, 19:43
Lokalizacja: Wrocław

Re: Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

Post autor: xyz2a »

U mnie po założeniu Avid BB7 na 9C kasetę miałem tylko 1 mm odstępu między zaciskiem hamulca a silnikiem - trochę mało więc zdecydowałem się dołożyć dystans 2mm wykonany ze starej tarczy hamulcowej.
GT-1500 16s3p LiPo 29er 7x9 NC
Awatar użytkownika
gonzales
Forumowicz
Posty: 108
Rejestracja: 05 lip 2018, 10:01
Lokalizacja: Augustów

Re: Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

Post autor: gonzales »

Dla mnie w Konie z Mxus V3 tarcza 180mm shimano sm-rt 66 przy zacisku SLX675 dystans pod tarczę wyszedł 6mm aby to bezpiecznie się kręciło 1-1,5mm szczelina. Zacisk ma wystającą część która ociera o napis na obudowie silnika, gdyby nie suma tych "odstawaczy" spokojnie 4mm może nawet 3mm by wystarczyło . Przy tarczy 203mm powinien wystarczyć dystans 5mm bez kombinacji.
Nawet twórcę Tesli - Elona Muska - jego tesla tak wkurzyła, że ją wysłał w kosmos.
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

Post autor: tatar »

Czyli generalnie rzecz ujmując,grubość dystansu,o ile będzie konieczny,mniej zależy od budowy ramy i wielkości tarczy,a bardziej od rodzaju silnika/kształt jego obudowy/i budowy zastosowanego zacisku ;)
Awatar użytkownika
leszcz
Forumowicz
Posty: 767
Rejestracja: 02 maja 2017, 22:39
Lokalizacja: Rumia

Re: Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

Post autor: leszcz »

Kurcze czeka mnie zrobienie 3-5mm dystansu i dumam czy podkładki sie nadadzą czy raczej z 1 elementu? Da się to kupić czy trzeba rzeżbić ze starych tarcz?
Moja przygoda z ebike od 2017:
Damka 28" https://cutt.ly/7e8jyMJ
Dla syna 26" https://cutt.ly/Fe8juR3
Dla syna 24" https://cutt.ly/ue8ju03
Full 29" MXUS 30H 1500W https://cutt.ly/3e8jiaG

Od 2019 100% bezprąd :) https://cutt.ly/ge8jop2
Awatar użytkownika
gonzales
Forumowicz
Posty: 108
Rejestracja: 05 lip 2018, 10:01
Lokalizacja: Augustów

Re: Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

Post autor: gonzales »

Dla mnie było łatwiej wytoczyć jedną podkładkę niż znalezć 3 tarcze i fleksem wycąć, zależy kto do czego ma dostęp.
Nawet twórcę Tesli - Elona Muska - jego tesla tak wkurzyła, że ją wysłał w kosmos.
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

Post autor: tatar »

Podkładki kupisz w Nexunie.Można ze starej tarczy.Tarcza ma ok 2mm grubości,więc warte rozważenia ;)
Awatar użytkownika
asolek
Forumowicz
Posty: 56
Rejestracja: 01 maja 2018, 9:14
Lokalizacja: TUREK

Re: Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

Post autor: asolek »

Witam czy dystans pod tarcze 8mm nie będzie za duży.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
TomaS
Forumowicz
Posty: 930
Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

Post autor: TomaS »

dasz o 8mm dłuższe sruby i klasy 10 i powinno dać radę
Jeżdżę na:
1. :SAMURAI BANSHE
2. :CARRERA BANSHE
Awatar użytkownika
asolek
Forumowicz
Posty: 56
Rejestracja: 01 maja 2018, 9:14
Lokalizacja: TUREK

Re: Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

Post autor: asolek »

Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

Post autor: tatar »

Mogły by być,ale najważniejszym parametrem jest klasa wytrzymałości,a to nie jest opisane
Awatar użytkownika
asolek
Forumowicz
Posty: 56
Rejestracja: 01 maja 2018, 9:14
Lokalizacja: TUREK

Re: Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

Post autor: asolek »

Może ktoś wie gdzie bym mógł szukać takich śrubek o odpowiedniej wytrzymałości.
Awatar użytkownika
leszcz
Forumowicz
Posty: 767
Rejestracja: 02 maja 2017, 22:39
Lokalizacja: Rumia

Re: Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

Post autor: leszcz »

Moja przygoda z ebike od 2017:
Damka 28" https://cutt.ly/7e8jyMJ
Dla syna 26" https://cutt.ly/Fe8juR3
Dla syna 24" https://cutt.ly/ue8ju03
Full 29" MXUS 30H 1500W https://cutt.ly/3e8jiaG

Od 2019 100% bezprąd :) https://cutt.ly/ge8jop2
Awatar użytkownika
asolek
Forumowicz
Posty: 56
Rejestracja: 01 maja 2018, 9:14
Lokalizacja: TUREK

Re: Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

Post autor: asolek »

Dzięki i pozdrawiam.
siejeje
Forumowicz
Posty: 74
Rejestracja: 05 cze 2018, 13:23

Re: Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

Post autor: siejeje »

Słuchajcie czy zamiast dystansu pod tarczę mogą pójść zwykłe podkładki pod śruby, np. takie dostępne w marketach budowlanych?
Awatar użytkownika
gonzales
Forumowicz
Posty: 108
Rejestracja: 05 lip 2018, 10:01
Lokalizacja: Augustów

Re: Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

Post autor: gonzales »

Kuszące rozwiązanie, ale tylko do przymiarki. Tracza musi mieć podparcie na całym obwodzie i dociśnięta, na podkładkach zwłaszcza kilku, będzie wykręcać całe mocowanie.
Nawet twórcę Tesli - Elona Muska - jego tesla tak wkurzyła, że ją wysłał w kosmos.
radex
Forumowicz
Posty: 213
Rejestracja: 22 wrz 2018, 22:12

Re: Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

Post autor: radex »

Ja do silnika Mxus 3k użyłem dystansu 5mm pod tarcze 203mm zrobionego z łożysk kulkowych 5x16x5mm. Przeciąłem flexem zewnętrzną cześć i wyciągnąłem środek. Koszt takiego łożyska to 1zł za szt. Do tego na oś założyłem dystans 9mm od kolegi tombe.
Awatar użytkownika
leszcz
Forumowicz
Posty: 767
Rejestracja: 02 maja 2017, 22:39
Lokalizacja: Rumia

Re: Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

Post autor: leszcz »

A ja z nexuna 3mm grubości, ładnie wycięta, podpasowała idealnie.
Moja przygoda z ebike od 2017:
Damka 28" https://cutt.ly/7e8jyMJ
Dla syna 26" https://cutt.ly/Fe8juR3
Dla syna 24" https://cutt.ly/ue8ju03
Full 29" MXUS 30H 1500W https://cutt.ly/3e8jiaG

Od 2019 100% bezprąd :) https://cutt.ly/ge8jop2
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

Post autor: EV-Maniak »

A ja dałem prócz dedykowanych dla Mxusa V4 dystansów, customową podkładkę ze starej tarczy hamulcowej i pasuje idealnie. 🙂👍
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

Post autor: tatar »

Powiedzmy sobie jasno.Dystanse po tarcze robimy zawsze jako jednolitą część/czasami z dwóch elementów/ ,której grubość zależna jest od potrzeb.Tarcza poprzez dystans za pomocą śrub przykręcona jest bezpośrednio do korpusy silnika i ma przylegać równo na całym obwodzie.Trzeba zdać sobie sprawę ,że pomiędzy tarczą,a osią silnika ułożone są przewody zasilające uzwojenie i halle i to nie raz w milimetrowych odległościach od wirującego korpusu silnika.Uszkodzenie przewodów prowadzi do kosztownych napraw tak silnika,jak i często wymiany sterownika.Ponieważ na tarczę w czasie hamowania działają ogromne siły skrętne czy więc warto ryzykować poważną awarię dając tylko miejscowo podkładki lub pierścień dystansujący? ;)
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

Post autor: tatar »

Powiedzmy sobie jasno.Dystanse po tarcze robimy zawsze jako jednolitą część/czasami z dwóch elementów/ ,której grubość zależna jest od potrzeb.Owszem,może składać sie z kilku dystansów ,nawet różnej grubości,ale zawsze starajmy się,aby była to jedna podkładka z sześcioma otworami.Tarcza hamulcowa poprzez dystans za pomocą śrub przykręcona jest bezpośrednio do korpusy silnika i ma przylegać równo na całym obwodzie.Trzeba zdać sobie sprawę ,że pomiędzy tarczą,a osią silnika ułożone są przewody zasilające uzwojenie i halle i to nie raz w milimetrowych odległościach od wirującego korpusu silnika.Uszkodzenie przewodów prowadzi do kosztownych napraw tak silnika,jak i często wymiany sterownika.Ponieważ na tarczę w czasie hamowania działają ogromne siły skrętne czy więc warto ryzykować poważną awarię dając tylko miejscowo podkładki lub pierścień dystansujący? ;)

Obrazek Obrazek
vwrafi
Forumowicz
Posty: 67
Rejestracja: 15 wrz 2018, 23:16

Re: Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

Post autor: vwrafi »

Hej. Czy do silnika Bafang 48V 500w, przekładniówka, tył na kasetę, potrzebuję dystansu do tacz hamulcowych 160mm? Czy może lepiej kupić tarcze 180mm i do tego adapter?
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

Post autor: tatar »

Dystans tarczy to jedno,a adapter zacisku to drugie.Dystans stosuje sie ,by odsunąć tarczę od korpusu silnika na tyle,by zasisk nie ocierał o silnik,adapter zacisku natomiast wtedy,gdy chcemy dopasować wysokość zacisku hamulca do zastosowanej tarczDystanse tarczy opisane wyżej poniżej adaptery

Obrazek
vwrafi
Forumowicz
Posty: 67
Rejestracja: 15 wrz 2018, 23:16

Re: Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

Post autor: vwrafi »

Dziękuję za odpowiedź.

Właśnie chodzi mi o to, czy jeśli silnik ma średnicę 158mm ( Bafang 500W tylni ), i obecnie posiadam tarcze 160mm, to według mnie po zastosowaniu tarcz 180mm one będą wychodziły poza średnicę silnika i chyba tyle wystarczy, bez żadnych dystansów, prawda? Dodatkowo silnik Bafang po stronie tarczy jest ścięty.

Obrazek

A może wystarczą moje zwykłe tarcze 160mm i wtedy tylko dystans, o ile jest potrzebny.

Miał ktoś taki silnik już i montował do niego tarcze?
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

Post autor: tatar »

Wszystko okaże się,gdy założysz koło z silnikiem,albo sam silnik w ramę roweru.Budowa ramy,mocowanie zacisku i sam zacisk hamulca maja różne budowy,więc tylko praktycznie da się to określić ;)
shadow
Forumowicz
Posty: 134
Rejestracja: 12 mar 2019, 21:46

Re: Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

Post autor: shadow »

Zgadzam się,bez przymierzenia w ramie ,nie da się określić jakie dystanse i czy w ogóle będą potrzebne,Z tarczą/mocowaniem zacisku/ bywa podobnie.Budowa ramy i mocowania bywają pod różne średnicę tarcz,Standardem niby jest 160mm.ale bywaja mniejsze 140mm i adapter trzeba dobrać inny pod większa tarczę niż te wymienione.
vwrafi
Forumowicz
Posty: 67
Rejestracja: 15 wrz 2018, 23:16

Re: Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

Post autor: vwrafi »

OK. A czy możecie spojrzeć na fotki i zobaczyć jaki adapter bym potrzebował z tych pokazanych u góry? Ten mój zacisk już chyba ma jakiś adapter, ale nie jestem pewien, bo nie wiem co jest adapterem a co zaciskiem samym w sobie.

Wydaje mi się, że ja mam adapter ISR160 i będę musiał kupić IS180 na tył.
IMG_0824.JPG
IMG_0824.JPG
IMG_0822.JPG
IMG_0822.JPG
IMG_0823.JPG
IMG_0824.JPG
IMG_0825.JPG
Załączniki
IMG_0823.JPG
IMG_0822.JPG
IMG_0821.JPG
IMG_0820.JPG
shadow
Forumowicz
Posty: 134
Rejestracja: 12 mar 2019, 21:46

Re: Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

Post autor: shadow »

Ma adaptr.Jezeli tarcza 160mm to jest adapter pod taką tarczę.Zmiana na rozmiar 180mm pociąga za sobą zakup adaptera pod 180mm.Pamietaj,że adaptery są na przód/front/ i tył /rear/
vwrafi
Forumowicz
Posty: 67
Rejestracja: 15 wrz 2018, 23:16

Re: Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

Post autor: vwrafi »

Tak, dzięki, już doczytałem o tych adapterach. Sprawię sobie tarczę 180mm, ale wcześniej jeszcze raz wypakuję silnik z kołem z kartonu i spróbuję porównać, czy aby na pewno same tarcze 180 wystarczą. Być może będę musiał kupić 203mm. Czy są jakieś wady tarczy 203mm? O zaletach nie mówię, bo wiadomo, lepsze hamowanie. Ale czy coś jest złego w tak dużych tarczach? Czy mój zacisk będzie pasować do tarcz 203, skoro oryginalnie był do 160mm ( oczywiście z zakupem odpowiedniego adaptera 203mm na tył )?
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

Post autor: tatar »

Zacisk będzie pasował bez obaw.Tylko nie kupuj jakiejś badziewnej tarczy.Zawsze firmowa,to są hamulce. Z tańszych,a w miarę dobrych polecam Baradine ;)
vwrafi
Forumowicz
Posty: 67
Rejestracja: 15 wrz 2018, 23:16

Re: Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

Post autor: vwrafi »

A te tarcze Baradine nie są przypadkiem w cenie Shimano?

Tutaj jest silnik Bafang 500W już od razu z tarczą 160mm, więc może one są już tak robione z odpowiednim wcięciem, że będzie wszystko pasować bez dystansów? Dzisiaj w domu wstępnie przymierzę:

Obrazek
Obrazek
vwrafi
Forumowicz
Posty: 67
Rejestracja: 15 wrz 2018, 23:16

Re: Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

Post autor: vwrafi »

Witam.

Sorki za brak polskich znakow, szwankuje mi prawy ALT w klawiaturze.

Wzialem się za montaż silnika z kolem i musze oznajmić, ze silnik Bafang 500W na kasete jest przystosowany do tarczy 160mm oraz mojego zacisku Shimano Alivio ( chyba M4050 ). Może komus się przyda ta informacja na przyszlosc.

Calosc wygląda tak i jest jeszcze troche luzu ( nie dawałem podkładek pod tarcze ):
nakretki.jpg
Teraz mam jeszcze pytanie. Nie wiem czy wszystko dobrze poskrecalem. Mozecie zobaczyc na te fotke:
nakretki.jpg
Dalem mniejsza podkladke plaska, żeby troche rozciagnac rame z tylu ( miałem normalnie opony 1.5 cala ale kupiłem nowe 1,75 cala i chciałem troche je odsunąć od ramy bo były dosyć blisko - nie ocieraly ale był maly odstep ). Dobrze to zrobiłem, czy tak się nie robi?

I czy ta podkladka z uchem jest zamocowana dobrze? Na zdjęciu rower jest polozony na siodełku i kierownicy a ja robie zdjecie od gory, czyli widzimy rower od dolu.

Tutaj poniżej widok od strony kasety:
nakretki.jpg
Tutaj ta mala podkladka tak jakby wpadla w kasete i troche wystaje. Czy to jest OK? Czy to sa wlasnie te dystanse o których mówicie żeby montować do kaset?


Sorki, nie wiem co się porobilo, nie potrafie dawac tutaj zalacznikow, pokazuje ze załącznik jest niedostępny, po czym go widać a po chwili znowu nie. Zdjecia się poprzesuwaly i nic nie pasuje do tekstu.
Załączniki
Zacisk.jpg
Tarcza.jpg
nakretki.jpg
Tarcza.jpg
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

Post autor: tatar »

Trochę,,cienko''wygladają te podkladki z uchem,są za mało zagłębione w haku.Ponieważ haka nie ruszał bym,potrzebne będą blokady osi aby mieć pewność,że w przyszłości nic się nie stanie złego.
vwrafi
Forumowicz
Posty: 67
Rejestracja: 15 wrz 2018, 23:16

Re: Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

Post autor: vwrafi »

Tak tak, blokadę osi obrotu dam osobno. Chodzilo mi tylko, czy podkładki sa dobrze zamontowane? W dobrej kolejności?

A blokadę osi obrotu gdzie zamontować? Miedzy jakie podkładki? A może na końcu osi silnika, już za sruba?
Awatar użytkownika
Jan_Westfalia
Forumowicz
Posty: 270
Rejestracja: 07 mar 2018, 13:36
Lokalizacja: Oberhausen NRW i Pyrlandia

Re: Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

Post autor: Jan_Westfalia »

Ja tam wcale sie na tym nieznam ale przerabialem to tydzien temu na urlopie w pyrlandi i jest male pytanko:
podkladka z tzwn. uchem nie powinna byc od srodka widelca (tak mam) wyczytalem kiedys gdzies tam, ze te podkladki z uchem daje sie "na widelec" tylko w przypadku przedniego napedu a przy hubie zawsze od srodka.
I jeszcze jedno, pono pod nakretke sie nie daje podkladki bo ma zabki/wzery i sam sie dobrze dokreci do widelca.
Prosze o evtl. korekte czy dobrze kumam ;)

Obrazek
Obrazek
Na pierwszej focie widac jeszcze podkladke "dystansowa" bo kolo nie bylo rowno/wyposrodkowane wzgledem widelca

pzdr
jan
Awatar użytkownika
glebor
Forumowicz
Posty: 410
Rejestracja: 04 maja 2017, 18:45
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

Post autor: glebor »

Gwint powinien się głębiej schować w ramie ;)
Podszlifuj delikatnie dremelem gniazdo, aby głębiej wsunąć. Nie szlifuj boków osi. Jeżeli nie weszło do końca wbij oś gumowym młoteczkiem żeby nie poniszczyć gwintu ;)
Wszystko, co potrzebne do budowy roweru kupisz w moim sklepie: https://mgvolt.pl
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

Post autor: tatar »

Wydaje mi się,że sposób założenia tej ,,podkładki z uchem'' nie powinien mieć znaczenia,ale nad szlifowaniem haka/pogłębianiem/zastanowił bym sie,bo to ewidentne osłabienie jego konstrukcji.Dobra blokada osi powinna być obowiązkowo,a jak ma wyglądać musisz zadecydować sam ,choćby na podstawie lektur postów kolegów ,którzy sami dorabiali blokady pod konkretne typy ram. ;)
mr_x
Forumowicz
Posty: 515
Rejestracja: 26 wrz 2018, 19:19

Re: Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

Post autor: mr_x »

Ja dałem podkładkę z uchem od strony silnika, tak, że to ucho wystaje na zewnątrz (jak u Jana). Gdy zrobiłem odwrotnie, kaseta haczyła o ramę i blokowała się, a z drugiej strony silnika tarcza hamulca lekko ocierała o ramę. To może zależeć od ramy, u mnie montaż jak u vwrafi nie sprawdził się. Poza tym mam blokady obrotu osi (co prawda małe, ale są).
vwrafi
Forumowicz
Posty: 67
Rejestracja: 15 wrz 2018, 23:16

Re: Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

Post autor: vwrafi »

Sluchajcie, a tak jak tutaj zaprojektowałem to na zdjęciach, będzie dobrze? Martwi mnie duza ilość podladek jakie musze dace żeby blokady obrotu osi ( ta od glebora ) wyszla mi poza rame, bo podobno tak się to montuje.
BlokadaTarcza2.jpg
BlokadaTarcza.jpg
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

Post autor: tatar »

Jeżeli możesz,te podkładki z uchem daj od wewnątrz haka,a dopiero póżniej blokady osi od glebora plus podkładka płaska i nakrętka.Generalnie ma to wyglądać tak,że pomiędzy hakiem, a podkładką z uchem ,nie może być płaskiej podkładki.Blokada osi też ma przylegać bezpośrednio do haka.Płaskich podkładek możesz użyć jako dystanse na osi jeżeli ma to pomóc w ustawieniu koła w osi ramy.
vwrafi
Forumowicz
Posty: 67
Rejestracja: 15 wrz 2018, 23:16

Re: Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

Post autor: vwrafi »

Dziękuję.

Teraz jeszcze dostałem porade, żeby mocowanie było skierowane w gore. Czy tak będzie dobrze?
BlokadaTarcza4.jpg
Blokadatarcza3.jpg
vwrafi
Forumowicz
Posty: 67
Rejestracja: 15 wrz 2018, 23:16

Re: Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

Post autor: vwrafi »

Koniec końców rower już złożyłem i jeździłem nim ( moje wrażenia z jazdy w innym temacie ). Tak to obecnie wygląda. Jak już zamówię blokady od Glebora to będzie trochę zmiany, ale póki co jest jak jest:
Gotowe2.jpg
Gotowe1.jpg
shadow
Forumowicz
Posty: 134
Rejestracja: 12 mar 2019, 21:46

Re: Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

Post autor: shadow »

Nie zapomnij po kiludziesięciu kilometrach sprawdzić dokręcenie śrub osi
vwrafi
Forumowicz
Posty: 67
Rejestracja: 15 wrz 2018, 23:16

Re: Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

Post autor: vwrafi »

Dzięki. Kilkadziesiat km zrobiłem pierwszego dnia, czyli dzisiaj, dokładnie 57km. Jutro wiec dokręcam sruby. Rzeczywiscie, na elektryku kilometry się polyka, to nie to samo co na zwykłym rowerze. Tu nie ma zastanawiania się czy jade do Myslecinka czy do Fordonu. Jade tu i tam - jednego dnia :D

Jeszcze tylko ta blokada i będzie super.
grafffik

Re: Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

Post autor: grafffik »

a masz regena że blokade zakładasz ? bo jak nie masz to jest totalnie zbyteczna
vwrafi
Forumowicz
Posty: 67
Rejestracja: 15 wrz 2018, 23:16

Re: Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

Post autor: vwrafi »

Nie wiem, czy mam regena. Model silnika to Bafang RM G020.500.DC (10). Wszędzie pisza, że blokada jest konieczna. W jaki sposób mogę sprawdzić, czy działa odzyskiwanie prądu?
ODPOWIEDZ