Malaguti Grizzly RCX10 6kW
- AST034
- Forumowicz
- Posty: 1090
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
- Lokalizacja: Edynburg, Szkocja
Malaguti Grizzly RCX10 6kW
Witam, w tym temacie opiszę prace nad przeróbką małego crossa z 50 ccm spalinowego na 6kW elektrycznego przecinaka Na dniach napisze co i jak, poki co zdjecie z dzisiejszych testow w terenie
Ostatnio zmieniony 25 maja 2019, 21:29 przez AST034, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forumowicz
- Posty: 34
- Rejestracja: 05 maja 2019, 14:39
- Zxc843
- Forumowicz
- Posty: 665
- Rejestracja: 30 gru 2018, 16:11
- Lokalizacja: Kraków
- AST034
- Forumowicz
- Posty: 1090
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
- Lokalizacja: Edynburg, Szkocja
Re: Malaguti Gruzzly RCX10 6kW
A więc:
Silnik z mojego poprzedniego projektu - nominalnie 1000w 48V(mial być revolt 120 ale niestety za szybko sie grzeje, wydaje mi sie slabszy niz ten)
Bateria 20S1P Lipo Turnigy. (Zrobie 2P jak zmontuje jakas skrzynke)
Kontroler na te chwile GT1500 podlutowany na 58-60A(tyle pokazuje miernik, w przyszlym miesiacu jade na wakacje do Polski to akurat zamowie i przywioze sobie tutaj sabvotona 72150 z nexuna)
Przelozenie 4,4:1 ale jest duzo za ciezkie, zamowilem zebatke od LEMa 53z takze bedzie 5,3:1.
Osiagi:
Przyspieszenie srednie, z gazu kola nie podnosi ale predkosc max na asfalcie to 76 km/h (za duzo)
Po zmianie przelozenia licze na predkosc max 55-60 km/h co w terenie wystarczy a licze na moc, moment obrotowy w terenie to podstawa
Silnik z mojego poprzedniego projektu - nominalnie 1000w 48V(mial być revolt 120 ale niestety za szybko sie grzeje, wydaje mi sie slabszy niz ten)
Bateria 20S1P Lipo Turnigy. (Zrobie 2P jak zmontuje jakas skrzynke)
Kontroler na te chwile GT1500 podlutowany na 58-60A(tyle pokazuje miernik, w przyszlym miesiacu jade na wakacje do Polski to akurat zamowie i przywioze sobie tutaj sabvotona 72150 z nexuna)
Przelozenie 4,4:1 ale jest duzo za ciezkie, zamowilem zebatke od LEMa 53z takze bedzie 5,3:1.
Osiagi:
Przyspieszenie srednie, z gazu kola nie podnosi ale predkosc max na asfalcie to 76 km/h (za duzo)
Po zmianie przelozenia licze na predkosc max 55-60 km/h co w terenie wystarczy a licze na moc, moment obrotowy w terenie to podstawa
- Umbur
- Moderator
- Posty: 1346
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- AST034
- Forumowicz
- Posty: 1090
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
- Lokalizacja: Edynburg, Szkocja
Re: Malaguti Gruzzly RCX10 6kW
Nie, dzięki, nie przypadła mi konstrukcja tego silnika, a dwa to na anglojęzycznych forach można poczytać ja te silniki się piekielnie grzeją pod obciążeniem
Tak btw to każdy chce mi sprzedać revolta a jeżdżących konwersji na nich jak na lekarstwo
- AST034
- Forumowicz
- Posty: 1090
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
- Lokalizacja: Edynburg, Szkocja
Re: Malaguti Grizzly RCX10 6kW
Póki nie mam sabvotona, zalutowałem bocznik w całości.
Do 20-25 km/h z gazu podnosi koło, więc jest ok. Najwyższy prąd jaki widzialem na amperomierzu to 79A, ciekawe ile to wytrzyma Wieczorem wrzucę filmik
EDIT:
Przy upalaniu jak na filmiku(ciagle rozpedzanie i hamowanie na asfalcie) po 10 minutach silnik wyraźnie ciepły ale nie gorący, myślę, ze po oczujnikowaniu motoru spróbujemy wrzucić mu wiecej prądu, ale to już na sabku bo tutaj skończyło się miejsce na cynę na drutach Jedyne co mi brakuje to troche gwałtowniejszej reakcji na gaz, chciałbym po odkręceniu zrywać przyczepność od razu, a teraz dopiero pzy 5-10km/h jest to możliwe, kontroler nie daje od razu pełnego prądu Generalnie jest fajnie, ale mógłby być mocniejszy
Z moich wyliczeń wychodzi, że silnik o mocy znamionowej 1000W przy lekkim przełożeniu pracuje bezproblemowo przy mocach ponad 6000W, więc jak widać cyfry na papierze nie mają znaczenia, przy dobrym chłodzeniu podejrzewam, że i 10kW z niego wycisnę, tylko czy wirnik to wytrzyma? To się okaże
Do 20-25 km/h z gazu podnosi koło, więc jest ok. Najwyższy prąd jaki widzialem na amperomierzu to 79A, ciekawe ile to wytrzyma Wieczorem wrzucę filmik
EDIT:
Przy upalaniu jak na filmiku(ciagle rozpedzanie i hamowanie na asfalcie) po 10 minutach silnik wyraźnie ciepły ale nie gorący, myślę, ze po oczujnikowaniu motoru spróbujemy wrzucić mu wiecej prądu, ale to już na sabku bo tutaj skończyło się miejsce na cynę na drutach Jedyne co mi brakuje to troche gwałtowniejszej reakcji na gaz, chciałbym po odkręceniu zrywać przyczepność od razu, a teraz dopiero pzy 5-10km/h jest to możliwe, kontroler nie daje od razu pełnego prądu Generalnie jest fajnie, ale mógłby być mocniejszy
Z moich wyliczeń wychodzi, że silnik o mocy znamionowej 1000W przy lekkim przełożeniu pracuje bezproblemowo przy mocach ponad 6000W, więc jak widać cyfry na papierze nie mają znaczenia, przy dobrym chłodzeniu podejrzewam, że i 10kW z niego wycisnę, tylko czy wirnik to wytrzyma? To się okaże
- AST034
- Forumowicz
- Posty: 1090
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
- Lokalizacja: Edynburg, Szkocja
Re: Malaguti Grizzly RCX10 6kW
Pojazd został rozebrany na części, niestety moja waga 90 kg i rama przystosowana do slabego silnika w połaczeniu z elektryką 6kW spowodowała pęknięcie ramy i widelca. Temat do zamknięcia, przestawiam się na rowery, wkrótce zapraszam do obserwowania nowego tematu z budowy!
- Zxc843
- Forumowicz
- Posty: 665
- Rejestracja: 30 gru 2018, 16:11
- Lokalizacja: Kraków