Grzanie silnika : olej , ferrofluid , radiatory itp
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Grzanie silnika : olej , ferrofluid , radiatory itp
Fajna syrena strażacka może być z tego /bez urazy p.Marand/
- Maran_hand
- Forumowicz
- Posty: 956
- Rejestracja: 02 maja 2017, 22:04
- Lokalizacja: Warszawa - Dolny Mokotów
Re: Grzanie silnika : olej , ferrofluid , radiatory itp
No faktycznie efekt gwizdka może być, nie pomyślałem Choć po zastanowieniu sądzę że raczej to nie będzie tak duże ciśnienie, żaden gwizd nie będzie się wydobywał.
- Inc0
- Forumowicz
- Posty: 873
- Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46
Re: Grzanie silnika : olej , ferrofluid , radiatory itp
mozna wycinac drutem od szablonu wkłady do formy odlewniczej ze ..styropianu
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
Re: Grzanie silnika : olej , ferrofluid , radiatory itp
Jest to aluminium rozumiem ?możesz zdradzić jakie parametry ma ta maszyna do cięcia wodą ? firma z którą współpracuje krzyczy NIE MOŻLIWE do wykonania na wszystko co ma powyżej 1cm grubości.
- TomaS
- Forumowicz
- Posty: 932
- Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: Grzanie silnika : olej , ferrofluid , radiatory itp
Bardzo dobre rozwiązanie. Mniejsze, lepiej może wyglądać na silniku i prawdopodobnie wydajniejsze (tworzy się klasyczna turbina).
- Maran_hand
- Forumowicz
- Posty: 956
- Rejestracja: 02 maja 2017, 22:04
- Lokalizacja: Warszawa - Dolny Mokotów
Re: Grzanie silnika : olej , ferrofluid , radiatory itp
Nie wiem czy słyszeliście kiedyś o "klimatyzacji dla biednych". Umieszczenie kilku butelek z obciętymi denkami, szyjkami do środka w otworze okiennym powoduje spadek temperatury w pomieszczeniu o 5-7°C. Tu ta sama zasada działania z tym, że dodatkowo wymuszamy obieg powietrza. W konsekwencji "radiator" z powyższego pomysłu nie tylko odbiera ciepło ale realnie schładza obudowę silnika dmuchajac zimniejszym powietrzem ..tyle z teorii nie popartej żadnym doświadczeniem
- Marek
- Forumowicz
- Posty: 73
- Rejestracja: 02 maja 2018, 19:40
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Grzanie silnika : olej , ferrofluid , radiatory itp
Tak, aluminium 15mm grubości Niestety parametrów maszyny nie znam ale z tego co kojarzę to 15mm to chyba maks co są w stanie wyciąć. Za wycinanie na CNC/drucie wołali mi cenę po 200 pln za wycięcie jednego radiatora
- equid
- Forumowicz
- Posty: 783
- Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
- Lokalizacja: zory
Re: Grzanie silnika : olej , ferrofluid , radiatory itp
Niestety to jest bardzo ciężkie dla zrobienia z zwykłego alu z uwagi na jego lejnosc sam próbowałem i jest to na prawdę ciężkie
Re: Grzanie silnika : olej , ferrofluid , radiatory itp
Te radiatory nie mają na celu chłodzić silnik od zewnątrz tylko szybciej wyprowadzać ciepło od wewnątrz silnika.
- Maran_hand
- Forumowicz
- Posty: 956
- Rejestracja: 02 maja 2017, 22:04
- Lokalizacja: Warszawa - Dolny Mokotów
Re: Grzanie silnika : olej , ferrofluid , radiatory itp
Jak zwał tak zwał, zasada ta sama, chodzi o wymianę ciepła między silnikiem a otoczeniem.
- Inc0
- Forumowicz
- Posty: 873
- Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46
Re: Grzanie silnika : olej , ferrofluid , radiatory itp
radiatory maja za zadanie zwiekszyć powierzchnie przez która zostanie ciepło oddane z silnika do powietrza ciekawostka- czarne robia to lepiej niz srebrne
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
-
- Forumowicz
- Posty: 632
- Rejestracja: 19 lut 2018, 22:37
- Lokalizacja: Kraków
Re: Grzanie silnika : olej , ferrofluid , radiatory itp
Co do oleju, to po zalaniu można zrobić w silniku podciśnienie (próżnię). Co do radiatorów, to moim zdaniem dużo lepsze efekty będą, jeżeli damy blachy prawie równolegle do tarczy hamulcowej (takie jakby łopatki wentylatora). Tak zwane kleje, czy pasty termoprzewodzące są izolatorami (współczynnik K dla pasty H to 0.8, termoglue 1, alu ok 200, miedź ok 400). Jak przykręcacie radiatory to dajcie cieniutką warstwę pasty N (żeby się nie utleniało), zadnego innego badziewia.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5885
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
- Marek
- Forumowicz
- Posty: 73
- Rejestracja: 02 maja 2018, 19:40
- Lokalizacja: Gdynia
- TomaS
- Forumowicz
- Posty: 932
- Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: Grzanie silnika : olej , ferrofluid , radiatory itp
Pod warunkiem że zapewnisz styk aluminium na poziomie cząsteczkowym poprostu je przykładając do siebie, co realnie jest niemożliwe, a pasty mają się jednak do tego zbliżyć. Trzeba by było przetestować i zrobić bilans zysków i strat i w efekcie co zapewnia lepsze przewodzenie ciepła:
1. 95% styku powierzchni i gorsze przewodzenie (z pastą termo),
2. czy 5-20% styku powierzchni i bardzo dobre przewodzenie (bez pasty termo).
w danym obszarze styku.
Myślę że ktoś już to zrobił stąd dostępne sa na rynku pasty termo nawet w tak precyzyjniej branży jak komputery
Ostatnio zmieniony 16 maja 2019, 6:40 przez TomaS, łącznie zmieniany 1 raz.
- Buby22
- Forumowicz
- Posty: 50
- Rejestracja: 19 lut 2018, 6:31
- Lokalizacja: Cz-Dz
- Kontakt:
Re: Grzanie silnika : olej , ferrofluid , radiatory itp
Witam. Mnie dziwi że mają problem z wycięciem detalu na 15mm... U mnie jest firma która tnie wodą wszystko do 250mm....
www.ebikesczechowice.pl
tel. 665467107
tel. 665467107
- TomaS
- Forumowicz
- Posty: 932
- Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: Grzanie silnika : olej , ferrofluid , radiatory itp
To musiałby być gdzieś wylot tej samej średnicy
-
- Forumowicz
- Posty: 632
- Rejestracja: 19 lut 2018, 22:37
- Lokalizacja: Kraków
Re: Grzanie silnika : olej , ferrofluid , radiatory itp
Dzisiaj potrafią sprzedać emisję CO2, a co dopiero pasty. Hajs się liczyTomaS pisze: ↑16 maja 2019, 6:14Pod warunkiem że zapewnisz styk aluminium na poziomie cząsteczkowym poprostu je przykładając do siebie, co realnie jest niemożliwe, a pasty mają się jednak do tego zbliżyć. Trzeba by było przetestować i zrobić bilans zysków i strat i w efekcie co zapewnia lepsze przewodzenie ciepła:
1. 95% styku powierzchni i gorsze przewodzenie (z pastą termo),
2. czy 5-20% styku powierzchni i bardzo dobre przewodzenie (bez pasty termo).
w danym obszarze styku.
Myślę że ktoś już to zrobił stąd dostępne sa na rynku pasty termo nawet w tak precyzyjniej branży jak komputery
- TomaS
- Forumowicz
- Posty: 932
- Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: Grzanie silnika : olej , ferrofluid , radiatory itp
A masz jakieś dowody / testy na poparcie teorii że stosowanie pasty termo jest gorsze niż jej brak ?
Weźmy na przykład procesor w komputerze gdzie dokładność splanowania / płaskość powierzchni stykowej procesora i radiatora jest nieporównywalnie lepsza niż w przypadku elementów w rowerze więc powinno być lepiej bez pasty.
Każdy może sobie sam zrobić taki test w domu i sprawdzić czy film jest opłacony przez korpo
Oczywiście lepiej stosować pasty do komputerów ze współczynnikiem przewodności 6-8 W/m-K jak jest połączenie skręcane na śruby niż kleje które mają 1 W/m-K. Ale lepszy klej z 1 niż nic w przypadku jakości styku powierzchni na silniku
- Marek
- Forumowicz
- Posty: 73
- Rejestracja: 02 maja 2018, 19:40
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Grzanie silnika : olej , ferrofluid , radiatory itp
Używanie tych radiatorów ma tylko sens w przypadku użycia ferro gdzie znaczna część ciepła przez magnesy przechodzi na obudowę silnika.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5885
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
- equid
- Forumowicz
- Posty: 783
- Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
- Lokalizacja: zory
Re: Grzanie silnika : olej , ferrofluid , radiatory itp
Mam złe wieści nie bede robił gotowych kompletów hubsinków, podczas obliczaniu długości pojedynczego radiatora sie machnąłem przy przepisywaniu wyniku i okazało sie ze niema do kupienia odpowiednich radiatorów do gięcia a z błędna długością były i to za poł darmo .
A co do tego drobiozgu to pamiętam o nim tyle ze jeszcze nie odlewałem nic juz od ponad roku, ale pamiętam i zrobie go przy okazji a juz mi zaczyna brakować wałków aluminiowych do toczenia, wiec za niedługo trzeba bedzie napalić w piecu
- Yin
- Forumowicz
- Posty: 970
- Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: Grzanie silnika : olej , ferrofluid , radiatory itp
Jeśli są za długie to można przyciąć, jeśli są za krótkie to można dać mostki albo przerwy miedzy poszczególnymi radiatorami. Imho nawet częściowy radiator obejmujący powiedzmy 80% silnika powinien dawać efekt.
Spoko nie pali się Jak by wyszedł to pewnie zamówię więcej
Album rowerów poziomych i nietypowych:
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
- equid
- Forumowicz
- Posty: 783
- Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
- Lokalizacja: zory
Re: Grzanie silnika : olej , ferrofluid , radiatory itp
Radiatorki które chciałem kupić są za długie o 10mm, mozna je przyciąć ale nie wiem czy to bedzie miało wtedy sens i opłacalność.
Gdyby ktoś był zainteresowany samodzielnym wykonaniem to tu mozna kupic te za długie radiatorki potem przyciąc i wygiąć ( na zimno niema z tym problemu nawet w imadle )https://www.piekarz.pl/01240-radiator-kety-a5724/
Ja zobacze jeszcze gdybym robił do siebie to moge ewentualnie zrobić kilka kompletów więcej
Gdyby ktoś był zainteresowany samodzielnym wykonaniem to tu mozna kupic te za długie radiatorki potem przyciąc i wygiąć ( na zimno niema z tym problemu nawet w imadle )https://www.piekarz.pl/01240-radiator-kety-a5724/
Ja zobacze jeszcze gdybym robił do siebie to moge ewentualnie zrobić kilka kompletów więcej
- Yin
- Forumowicz
- Posty: 970
- Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: Grzanie silnika : olej , ferrofluid , radiatory itp
Na stronce piszę że przycinają na zamówienie.
Album rowerów poziomych i nietypowych:
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
- equid
- Forumowicz
- Posty: 783
- Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
- Lokalizacja: zory
Re: Grzanie silnika : olej , ferrofluid , radiatory itp
No tak i tak sobie mozna szerokość dobrać ale na długość są za długie, mają 124mm a moga być max 116mm dla qs205 i podobnych bezprzekładniówek (srednica 222mm)
- Yin
- Forumowicz
- Posty: 970
- Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: Grzanie silnika : olej , ferrofluid , radiatory itp
( Pozdrawiam moderatora ) Czyli na szerokość tną ale na długość już nie potrafią Cena zachęcająca do pomajsterkowania.
Ostatnio zmieniony 26 maja 2019, 8:59 przez Yin, łącznie zmieniany 1 raz.
Album rowerów poziomych i nietypowych:
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
- radasss
- Forumowicz
- Posty: 495
- Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Grzanie silnika : olej , ferrofluid , radiatory itp
Taka machina ciekawie robi radiatory - viewtopic.php?f=37&t=2993
warsztatmotocykli.pl
- equid
- Forumowicz
- Posty: 783
- Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
- Lokalizacja: zory
Re: Grzanie silnika : olej , ferrofluid , radiatory itp
A gdyby tak do silnika dać zwykła paste termo przewodzącą między stojan a magnesy?
Próbował moze to ktoś gdzieś?
Próbował moze to ktoś gdzieś?
- Marek
- Forumowicz
- Posty: 73
- Rejestracja: 02 maja 2018, 19:40
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Grzanie silnika : olej , ferrofluid , radiatory itp
Mam wrażenie że najpierw byłoby czuć duży opór a potem pasta rozbryzgałaby się po całym silniku zamiast zostać na magnesach jak to robi ferrofluid
- Eryk
- Forumowicz
- Posty: 450
- Rejestracja: 02 maja 2017, 21:18
- Lokalizacja: Wadowice
Re: Grzanie silnika : olej , ferrofluid , radiatory itp
Pasta za gęsta, masakryczny opór by dawała, z czasem od temperatury pewnie wyschnie i zrobi termoizolację . Jak na razie z informacji w sieci najlepszy efekt daje ferro plus hubsink.
-
- Forumowicz
- Posty: 515
- Rejestracja: 26 wrz 2018, 19:19
Re: Grzanie silnika : olej , ferrofluid , radiatory itp
Ta pasta najlepszy efekt daje, gdy jest jej cienka warstwa (w przypadku przykręconego jakiegoś elementu do radiatora), powyżej pewnej granicy staje się izolatorem. Nie widzę tego zupełnie w silniku.
- equid
- Forumowicz
- Posty: 783
- Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
- Lokalizacja: zory
Re: Grzanie silnika : olej , ferrofluid , radiatory itp
Chyba dobrze ze niz zacząłem testować tej pasty
-
- Forumowicz
- Posty: 48
- Rejestracja: 28 wrz 2018, 13:33
- Lokalizacja: Piaseczno
Re: Grzanie silnika : olej , ferrofluid , radiatory itp
a jezeli dac ta pasta miedzy magnesy a wirnikiem? magnesy w moim QS 263 sa plaski, a sciane wirnika oczywiscie lekko okragly, wiec musi byc jakas malutka szczelinka miedzy magnesy a sciana wirnika...a jakby tam dac mala kropelka pasta ktora by wypelnila te szczelinki i by moze lepiej termo przewodzącą ciepla z magnesy do wirnika? co o tym sadzicie?
- radasss
- Forumowicz
- Posty: 495
- Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Grzanie silnika : olej , ferrofluid , radiatory itp
Od bardzo dawna zastanawiam się nad realizacją chłodzenia olejem poprzez natrysk mikro dyszami na uzwojenie stojana. W podobny sposób jest to realizowane w czterosuwowych silnikach spalinowych; natrysk od spodu na denko tłoka. Przy naszych hub'ach sprawa jest dość skomplikowana ale wykonalna. Ogólny zarys: rurka ułożona w okrąg w okolicy uzwojeń silnika z nawierconymi mikro otworkami, pompa tłocząca do niej olej, na spodzie zamontowany smok zasysający spływający olej, chłodniczka, pompa wysysająca olej, zbiornik oleju, filtr. Obie rurki ( ssącą i tłoczącą ) o średnicy 4 mm można przeprowadzić przez oś silnika. Powinny być one odizolowane elektrycznie o siebie i obudowy i przez nie można by puścić przy okazji zasilanie dwóch faz silnika. Być może udało by się to zrealizować za pomocą jednej pompy, ale wzorując się na silniku spalinowym z tzw. suchą miską olejową to tam są właśnie dwie pompy oleju ( główna tłocząca olej na panewki i pomocnicza wysysająca olej z miski i tłocząca go do zbiornika oleju położonego powyżej silnika). Jeżeli macie konstruktywne uwagi do tego pomysłu to chętnie poczytam, podyskutuję. Zdaje się, że podobny sposób chłodzenia prezentował jeden z naszych kolegów na zlocie, ale szczegółów nie znam.
warsztatmotocykli.pl
- Eryk
- Forumowicz
- Posty: 450
- Rejestracja: 02 maja 2017, 21:18
- Lokalizacja: Wadowice
Re: Grzanie silnika : olej , ferrofluid , radiatory itp
Pasta w silniku nie ma najmniejszego sensu, chyba jedynie na zewnątrz pod hubsink. Do środka albo ferro albo bardzo rzadki olej np transformatorowy.frnandu pisze: ↑29 maja 2019, 21:54a jezeli dac ta pasta miedzy magnesy a wirnikiem? magnesy w moim QS 263 sa plaski, a sciane wirnika oczywiscie lekko okragly, wiec musi byc jakas malutka szczelinka miedzy magnesy a sciana wirnika...a jakby tam dac mala kropelka pasta ktora by wypelnila te szczelinki i by moze lepiej termo przewodzącą ciepla z magnesy do wirnika? co o tym sadzicie?
- Przemek
- Forumowicz
- Posty: 1010
- Rejestracja: 03 maja 2017, 17:13
- Lokalizacja: Katowice
Re: Grzanie silnika : olej , ferrofluid , radiatory itp
w nowej konstrukcji przygotowałem sobie w silniku wziernik pod olej w razie czego, a ze pakuje w silnik bająskie prądy przy pierwszej przejażdżce po około 2km wywaliło termik na 125C, następnego dnia zalałem silnik 200ml oleju transformatorowego i pokonując taką samą trasę kilkukrotnie + zmienione ustawienia silnika na max + do tego 80A flux nic podobnego sie nie wydarzyło , olej świetnie oddaje temperaturę, szczerze polecam, na szczęście jeszcze nic nie cieknie mam nadzieję że tak pozostanie
w planach miałem dołożyć radiator ale chyba obejdzie sie bez niego, na razie raz zaliczyłem hołdę i wszystko ok ale to nie kilkukilometrowe mozolne wspinanie sie pod górę tylko krótkie podjazdy
w planach miałem dołożyć radiator ale chyba obejdzie sie bez niego, na razie raz zaliczyłem hołdę i wszystko ok ale to nie kilkukilometrowe mozolne wspinanie sie pod górę tylko krótkie podjazdy
-
- Forumowicz
- Posty: 421
- Rejestracja: 19 lut 2018, 14:27
- Przemek
- Forumowicz
- Posty: 1010
- Rejestracja: 03 maja 2017, 17:13
- Lokalizacja: Katowice
Re: Grzanie silnika : olej , ferrofluid , radiatory itp
no wiec odpowietrznika brak ...
nie wymyśliłem / nie zdążyłem, przed odpaleniem maszynerii zamontować odpowiedniego naczynia przeponowego izolowanego od środowiska zewnętrznego,
ale z czasów w których analizowałem karty charakterystyki olei mgliście pamiętam że dla oleju trafo orlenu jakiegoś tam do + - 70~80C wzrost objętości był znikomy potem wzrastał gwałtownie i chyba przy 140C był samozapłon ,
kable przechodzące przez oś w silniku są od dołu i nie kończą sie w skrzynce tylko pod nią bo tam tez jest zamontowany sterownik wiec jeśli koniec termokurczy zacznie sie pocić trzeba będzie zacząć działać z odpowietrzeniem ale tak jak pisałem może nie będzie z tego problemu w ogóle, silnik uszczelniłem konkretnie po dwa simeringi jedno wargowe na stronę i oczywiście sylikon na dekle.. zobaczymy
w planach chyba radiatory z blachy miedzianej 1mm bo te hub skiny jakoś za mną nie przemawiają
nie wymyśliłem / nie zdążyłem, przed odpaleniem maszynerii zamontować odpowiedniego naczynia przeponowego izolowanego od środowiska zewnętrznego,
ale z czasów w których analizowałem karty charakterystyki olei mgliście pamiętam że dla oleju trafo orlenu jakiegoś tam do + - 70~80C wzrost objętości był znikomy potem wzrastał gwałtownie i chyba przy 140C był samozapłon ,
kable przechodzące przez oś w silniku są od dołu i nie kończą sie w skrzynce tylko pod nią bo tam tez jest zamontowany sterownik wiec jeśli koniec termokurczy zacznie sie pocić trzeba będzie zacząć działać z odpowietrzeniem ale tak jak pisałem może nie będzie z tego problemu w ogóle, silnik uszczelniłem konkretnie po dwa simeringi jedno wargowe na stronę i oczywiście sylikon na dekle.. zobaczymy
w planach chyba radiatory z blachy miedzianej 1mm bo te hub skiny jakoś za mną nie przemawiają
- Esperak
- Forumowicz
- Posty: 105
- Rejestracja: 16 kwie 2020, 17:06
- Lokalizacja: Tychy/Lublin
Re: Grzanie silnika : olej , ferrofluid , radiatory itp
Przemek pisze: ↑28 cze 2019, 19:00no wiec odpowietrznika brak ...
nie wymyśliłem / nie zdążyłem, przed odpaleniem maszynerii zamontować odpowiedniego naczynia przeponowego izolowanego od środowiska zewnętrznego,
ale z czasów w których analizowałem karty charakterystyki olei mgliście pamiętam że dla oleju trafo orlenu jakiegoś tam do + - 70~80C wzrost objętości był znikomy potem wzrastał gwałtownie i chyba przy 140C był samozapłon ,
kable przechodzące przez oś w silniku są od dołu i nie kończą sie w skrzynce tylko pod nią bo tam tez jest zamontowany sterownik wiec jeśli koniec termokurczy zacznie sie pocić trzeba będzie zacząć działać z odpowietrzeniem ale tak jak pisałem może nie będzie z tego problemu w ogóle, silnik uszczelniłem konkretnie po dwa simeringi jedno wargowe na stronę i oczywiście sylikon na dekle.. zobaczymy
w planach chyba radiatory z blachy miedzianej 1mm bo te hub skiny jakoś za mną nie przemawiają
są jakieś dalsze losy tej konstrukcji olejowej????
- Mel48
- Forumowicz
- Posty: 235
- Rejestracja: 22 lis 2018, 9:17
- Lokalizacja: kotlina kłodzka
Re: Grzanie silnika : olej , ferrofluid , radiatory itp
Ostatnio rozbieralem skrzynie CVT z toyoty priusa i tam też olej chłodzi uzwojenia może taki używać do silnika rowerowego
- Przemek
- Forumowicz
- Posty: 1010
- Rejestracja: 03 maja 2017, 17:13
- Lokalizacja: Katowice
Re: Grzanie silnika : olej , ferrofluid , radiatory itp
No więc, po około roku jazdy z olejem trafo mogę powiedzieć ze, użytkując mksus h 45 t4 wersja z przed K3, około 8 letni, karmiony +-90V , 120A z aku ze sterownika 92120 max fazowe( nie pamiętam ile) + 80A flux - więcej sie nie da wydusić z tego sterownika ale podobno Tas ma już sposób
1.silnik bez oleju przy tej mocy przejedzie max 1km i wybija termik 125C
2. po zalaniu olejem 150ml nie odcięło nigdy
3. silnik poci się olejem na simeringach, ale nie jest to powódź tylko zapocenie przy temperaturach granicznych dla termika czyli około 100C, tak jak pisałem olej trafo jest stabilny do około 80C powyżej tej temperatury ma znaczny wzrost objętości
wnioski
1. gdybym miał radiator / hubskina wydaje mi sie że zapocenie było by dużo mniejsze lub by go nie było wcale bo nie osiągał by takich wysokich temperatur, te nieszczenne 80C
2. gdybym karmił go max 6kw z radiatorem wycieków nie było by w ogóle
3.według mnie to najlepszy sposób na wydajne chłodzenie , wyłącznie olej trafo, żadem inny, dlatego energetycy stosują własnie olej trafo a nie silnikowy, frytkowy glikol czy barszcz czerwony,,,,,
problemy
1. zapocenie którego rozwiązaniem powinien być radiator i nieprzekraczanie 80C
2. żaden testowanych prze zemnie termokurcz w silniku nie wytrzymywał agresywnego środowiska , termo kurcz po czasie znika,,,
3. olej trafo jest toksyczny
4. po ostrej jeździe rower stygnął na podwórku przed wprowadzeniem do domu bo smród gorącego oleju jest znaczny
WAŻNE
to są wrażenie poj.ba co do silnika 3kw pakuje 11kw
i jeszcze jedno w tamtym roku "pękłem" sobie oś przy ruszaniu, oś tego silnika niebyła przystosowana do takich prądów , przerobiłem silnik na oś z 3K i łyka
pozdro
1.silnik bez oleju przy tej mocy przejedzie max 1km i wybija termik 125C
2. po zalaniu olejem 150ml nie odcięło nigdy
3. silnik poci się olejem na simeringach, ale nie jest to powódź tylko zapocenie przy temperaturach granicznych dla termika czyli około 100C, tak jak pisałem olej trafo jest stabilny do około 80C powyżej tej temperatury ma znaczny wzrost objętości
wnioski
1. gdybym miał radiator / hubskina wydaje mi sie że zapocenie było by dużo mniejsze lub by go nie było wcale bo nie osiągał by takich wysokich temperatur, te nieszczenne 80C
2. gdybym karmił go max 6kw z radiatorem wycieków nie było by w ogóle
3.według mnie to najlepszy sposób na wydajne chłodzenie , wyłącznie olej trafo, żadem inny, dlatego energetycy stosują własnie olej trafo a nie silnikowy, frytkowy glikol czy barszcz czerwony,,,,,
problemy
1. zapocenie którego rozwiązaniem powinien być radiator i nieprzekraczanie 80C
2. żaden testowanych prze zemnie termokurcz w silniku nie wytrzymywał agresywnego środowiska , termo kurcz po czasie znika,,,
3. olej trafo jest toksyczny
4. po ostrej jeździe rower stygnął na podwórku przed wprowadzeniem do domu bo smród gorącego oleju jest znaczny
WAŻNE
to są wrażenie poj.ba co do silnika 3kw pakuje 11kw
i jeszcze jedno w tamtym roku "pękłem" sobie oś przy ruszaniu, oś tego silnika niebyła przystosowana do takich prądów , przerobiłem silnik na oś z 3K i łyka
pozdro
- Esperak
- Forumowicz
- Posty: 105
- Rejestracja: 16 kwie 2020, 17:06
- Lokalizacja: Tychy/Lublin
Re: Grzanie silnika : olej , ferrofluid , radiatory itp
No i to jest garść wiedzy praktycznej dzięki za podzielenie się doświadczeniami.
Jak dzisiaj zaaplikowałem ferro zobaczymy co będzie. z ciekawostek wszyscy piszą, pokazują, że wchodzi 5ml mi weszło 20ml tak, aby wypełnić równiutko szczelinę na całym obwodzie. Wypłynie? Wybuchnie? zobaczymy:)
Jak dzisiaj zaaplikowałem ferro zobaczymy co będzie. z ciekawostek wszyscy piszą, pokazują, że wchodzi 5ml mi weszło 20ml tak, aby wypełnić równiutko szczelinę na całym obwodzie. Wypłynie? Wybuchnie? zobaczymy:)