SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Dział dotyczący napędów z silnikiem umieszczonym w piastach kół.
zygmakos
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: zygmakos »

tak , driver zewnętrzny + manetka (bezpiecznik )...
Awatar użytkownika
Mariusz_p
Forumowicz
Posty: 373
Rejestracja: 18 sie 2018, 10:28

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: Mariusz_p »

Dla porównania taki sam bidon na silniku bezprzekladniowy i dużej ilości ruszania daje zasięg 45-50km max i pytania dlaczego tak słabo ;)
Generalnie przekładnia to dobra opcja dla cywilnych rowerów, a nie potworów :)
Z czasem dochodzę do wniosku, że trzeba mieć dwa erowery- jeden potwór, a drugi cywil z takim bidonikiem :)
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: tkoko »

Mariusz_p pisze:
08 cze 2019, 22:55
Dla porównania taki sam bidon na silniku bezprzekladniowy i dużej ilości ruszania daje zasięg 45-50km max i pytania dlaczego tak słabo ;)
Generalnie przekładnia to dobra opcja dla cywilnych rowerów, a nie potworów :)
Z czasem dochodzę do wniosku, że trzeba mieć dwa erowery- jeden potwór, a drugi cywil z takim bidonikiem :)
Bo większość mocy/pojemności baterii, przy częstym ruszaniu z manetki na full, idzie w "powietrze/ciepło" :D
Przy "skalibrowanym" PAS"sie moc/pojemność jest dozowana "łagodnie" w miarę wzrostu obrotów korby. To jest zresztą moim zdaniem największy plus PAS"a, czyli oszczędzanie baterii :D
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3335
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: WojtekErnest »

Mariusz_p pisze:
08 cze 2019, 22:55

Z czasem dochodzę do wniosku, że trzeba mieć dwa erowery- jeden potwór, a drugi cywil z takim bidonikiem :)
To trend coraz wyrazniejszy.. A i tak w warnkach codziennej eksploatacji ten drugi będzie znacznie czesciej uzywany.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: tatar »

Wszystko sie zgadza,warto mieć drugi rower taki nawet ,,zgodny z przepisami'',choćby ze względu na rodzinę,przyjaciół.którzy nie zawsze są w stanie nadążać za nami na wspólnej przejażdżce,a także zwyczajnie dla relaksu czy krótkich wypadów np. do sklepu.
Awatar użytkownika
Mariusz_p
Forumowicz
Posty: 373
Rejestracja: 18 sie 2018, 10:28

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: Mariusz_p »

Ale na razie czas na potwora :)
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: scuda »

Tak o dziwo ja wole jezdzic na lekkim midzie tonghshenga, potwór stoi w garażu i sie kurzy. Czasami tylko mam ochotę się przejechać.
Awatar użytkownika
Mariusz_p
Forumowicz
Posty: 373
Rejestracja: 18 sie 2018, 10:28

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: Mariusz_p »

W obecnym projekcie realizuje założenie, że na orać po lesie jak odkrece manetę. Czy się uda - zobaczymy :) a mid mnie też kusi :)
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: scuda »

Wiekszość ludzi co jezdzilo na moich konstrukcjach jednoznacznie twierdzą, że mid tongshenga, jest najfajnieszjszą konstrukcją jakie zbudowałem. Nie porywa ich moc "potwora" lecz rowerowość tongshenga.
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: tatar »

:D :D Nasuwa się skojarzenie z dawnym rycerstwem.Rycerz miał dwa konie: lekkiego kłusaka na przejażdżki i podróże i ciężkiego ,bojowego konia do walki.
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3335
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: WojtekErnest »

Tylko rycerze mieli większe stajnie :-)
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: scuda »

tatar pisze:
09 cze 2019, 22:48
:D :D Nasuwa się skojarzenie z dawnym rycerstwem.Rycerz miał dwa konie: lekkiego kłusaka na przejażdżki i podróże i ciężkiego ,bojowego konia do walki.
Można porównać to do lekkiej jazdy po lesie lekkim erowerem i do ścigania się z samochodami spod świateł, ciężkim bajkiem ;)
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: tatar »

Można przykłady mnożyć ,zreszta wzięte z życia,ale faktem czasami jest,że ma się dosyć ciężkiego,mocnego e-bika i chciało by sie pojeżdzić czymś ,co tak nie wyróżnia się z tłumu,a też jest fajne i daje frajdę z jazdy,a silnik przekładniowy doskonale spełnia takie zadanie w lakkim e-biku.
Witt
Forumowicz
Posty: 267
Rejestracja: 25 kwie 2018, 12:35

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: Witt »

Ja dodam, że jak jeżdżę na swoim słabiaku z paroma kolegami, którzy mają wyrzeźbioną łydkę największym dla nich problemem jest pitstop. Ja ruszam z dużym wspomaganiem błyskawicznie mam 30km/h, oni nie więc musiałem zmienić swój przyzwyczajenia i inaczej ustawić PWM na kciuku.
Awatar użytkownika
Mariusz_p
Forumowicz
Posty: 373
Rejestracja: 18 sie 2018, 10:28

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: Mariusz_p »

Dobrze, że problemem nie jest palenie gumy na starcie rowerem ;)
Awatar użytkownika
Misio
Forumowicz
Posty: 32
Rejestracja: 23 sty 2019, 11:11
Lokalizacja: Wrocław

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: Misio »

Te przekładniówki to ciekawa alternatywa. Ciągle biję się z myślami co wybrać do swojego czy DD czy przekładnię. Puki co jest fifty fifty...
Jak by ktoś posiadał zamontowaną przekładnię to chętnie podjadę pogadać i sprawdzić jak to śmiga :)
Moja Konstrukcja od razu z recenzją :)
viewtopic.php?f=5&t=2298
Awatar użytkownika
BluesWings
Forumowicz
Posty: 225
Rejestracja: 17 wrz 2018, 11:19
Lokalizacja: Wrocław

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: BluesWings »

Misio pisze:
12 cze 2019, 14:03
Te przekładniówki to ciekawa alternatywa. Ciągle biję się z myślami co wybrać do swojego czy DD czy przekładnię. Puki co jest fifty fifty...
Jak by ktoś posiadał zamontowaną przekładnię to chętnie podjadę pogadać i sprawdzić jak to śmiga :)
moja Mama ma zamontowaną przekładnię, a ja mam zamontowane piwo w lodówce ;) jak coś to zapraszam :D
Awatar użytkownika
Misio
Forumowicz
Posty: 32
Rejestracja: 23 sty 2019, 11:11
Lokalizacja: Wrocław

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: Misio »

BluesWings pisze:
12 cze 2019, 14:56
moja Mama ma zamontowaną przekładnię, a ja mam zamontowane piwo w lodówce ;) jak coś to zapraszam :D[/quote]

no jak ty mnie zaimponowałeś w tej chwili :) już dzwonię :)
Moja Konstrukcja od razu z recenzją :)
viewtopic.php?f=5&t=2298
janek
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 31 lip 2018, 15:07

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: janek »

verre pisze:
08 gru 2018, 12:09
I ja zgadzam się z tymi, których watowica nie ogarnęła, jestem jednym z nich, według mnie rower ma wyglądać jak rower. Jstem świeżym użytkownikiem i nie wiem tego wszystkiego co wiecie wy, ale ludzie są różni, może kiedyś zmienię zdanie. Używam przekladniówki od glebora i mi wystarczy. Cieszą mnie przejechane kilometry na mojej przekladniówce. Zaznaczam, że to jest moje zdanie, mało konstruktywne, ale własne.
podzielam pogląd, również mam taki zestaw od Glebora i przejechałem spokojnie w ciągu 2 lat 2500 km vmax 25km/h. Zastanawiam się czy zmianę prędkości ebika można uzyskać zmieniając ustawienia na wyświetlaczu KT (coś tam). Zamiast koła 28, które mam w ebiku, wprowadzić np. 14. Czy to powinno poskutkować przy tych samych obrotach zwiększeniem prędkości x2. Chyba że nie pozwoli na to sterownik. Co o tym sądzisz. I jeszcze pytanie ile lat, km można zrobić bez smarowania przekładniówki ?
Awatar użytkownika
verre
Forumowicz
Posty: 767
Rejestracja: 27 maja 2018, 18:52
Lokalizacja: Śląskie

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: verre »

janek, to jakbyś do licznika rowerowego dołożył drugi magnes, nie przyspieszysz tylko pocyganisz w kilometrach :D ja smaruje raz w roku, robię mniej więcej 4500 km rok w rok
😁😁😁😁😁...😁😁😁
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: tkoko »

janek pisze:
05 lis 2020, 17:42
..... I jeszcze pytanie ile lat, km można zrobić bez smarowania przekładniówki ?
6 lat i 20 - 25 tys km, aktualnie zięć dalej "dociera" silnik :D
ODPOWIEDZ