Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.
-
- Forumowicz
- Posty: 151
- Rejestracja: 23 cze 2019, 23:04
Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.
To co podpowiedział pxl super byłoby chyba . Mocy aż nadto. Cena nie zabija . Mam temat do przemyślen odnośnie wagi. Podwozie rowerowe samo około 50..60kg. Buda drewniana około 30 bo sztywna i mocna sklejka na dnie. Sam ekspres waży 40 plus pompa i młynek 13kg razem. Plus woda minimum 2 butle po 5l.plus zatankowany zbiornik ekspresu 8l. Butla gazowa że 4kg. Akumulator 21kg. Plus graty.samowar;) kawa.liny wyciągarki ręcznej. I inne cuda wianki że 20kg leki liczymy. Plus moja waga 80kg. I to tak całość lekko liczymy. Czyli że 300kg się uzbiera.
Myślałem nad zasilaniem 24v bo to można łatwo i w miarę tanio zrobić z 2 aku 12v a awaryjnie by były do ekspresu ..tzn do zasilania pompy bo ekspres jedzie na gazie. tkoko. Mówisz że takie silniki 1016 dają radę..więc chyba najsensowniejsze byłoby 350w z motoreduktorem .odpowiedni moment ma chyba .i ilość obr mi pasuje. Felgę w kole dałem wzmocnioną i to bardzo. Szprychy również.
Myślałem nad zasilaniem 24v bo to można łatwo i w miarę tanio zrobić z 2 aku 12v a awaryjnie by były do ekspresu ..tzn do zasilania pompy bo ekspres jedzie na gazie. tkoko. Mówisz że takie silniki 1016 dają radę..więc chyba najsensowniejsze byłoby 350w z motoreduktorem .odpowiedni moment ma chyba .i ilość obr mi pasuje. Felgę w kole dałem wzmocnioną i to bardzo. Szprychy również.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5887
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.
Najlepiej tak dobrać zebatke zdawczą i zbiorczą żeby dały duży moment i mniejszą vmax . Ale to najlepiej szukać u chińczyka bo u nas mały wybór. Chyba że najpierw zdasz z małej na dużą i potem jeszcze raz. Niemniej jednak mocno skomplikowany setup i sporo rzeźby w razie awarii
-
- Forumowicz
- Posty: 151
- Rejestracja: 23 cze 2019, 23:04
Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.
Tak liczę że jak wyjściowa będzie 12 t a odbiorcza 42 z najwiekszego blatu korby to jakoś uciagnie. Liczyłem gdzieś że ten silnik 350w ma po przekładni jakoś 19nm to jak puszczę go przez kolejną przekładnie czyli zębatka wyjściowa i odbiorcza różnica się prawie 2 krotnie ilością zębów..to te 19 nm się podwoją? Oczywiście po odjęciu strat na każdej przekladni itp
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5887
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.
Dziś w Świnoujściu widziałem takie cudo. Czy ty kierujesz skrecajac cała przednią skrzynią? Przednie koła były u gościa na wspólnej osi
-
- Forumowicz
- Posty: 151
- Rejestracja: 23 cze 2019, 23:04
Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.
tak ,skręt w miejscu połączenia podłużnicy wychodzącej z roweru z belką łączącą koła , skrętne to jest niewiarygodnie.na mniejszej prędkości zakręcę łatwiej niż rowerem:)
jesteś w Świnoujściu ? no to masz 15km do mnie.
jesteś w Świnoujściu ? no to masz 15km do mnie.
-
- Forumowicz
- Posty: 151
- Rejestracja: 23 cze 2019, 23:04
-
- Forumowicz
- Posty: 5065
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.
Przecież tu masz jeszcze większą prędkość (500obr/min), niż w silniku 1016 (350obr/min). więc potrzebujesz następnego przełożenia. Właśnie skończyłem składaka na silniku 1016Z.kuń pisze: ↑02 lip 2019, 20:43https://allegro.pl/oferta/silnik-elektr ... 4291fbf951
nie wiem czemu tego nie widziałem przedtem.
viewtopic.php?f=30&t=3330
Pod ~5% górkę, jechałem nim ponad 20km/godz.
Tu masz "słonecznik" Zeeltoma, które wraz z "właścicielem", ma podobną wagę, a początkowo miało silnik 250wat, z tego co pamiętam. Ten pojazd jeździ ze znacznie większą prędkością przy tej samej masie.
viewtopic.php?f=30&t=243&p=6205&hilit=zeeltom#p6205
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5887
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.
Jestem na urlopie w Wisełce. Jeśli front to jedna oś to nie rozumiem problemu z napędem....
-
- Forumowicz
- Posty: 5065
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.
pxl666, jak sądzisz, te silniczki z hoveboardów, które na kole 6" dają co najmniej 12km/godz, z jaką prędkością pojadą na kole, 24-28", i jak je "zagotujesz" przy 10% podjeździe z masą 300kg
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5887
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.
Mam na myśli dwa hubki. Albo normalnie zębata i motoreduktorem na sztywną oś
-
- Forumowicz
- Posty: 151
- Rejestracja: 23 cze 2019, 23:04
Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.
Nie zrozumieliśmy się. Koła przednie nie mają wspólnej osi.nic ich nie łączy.kreca się niezależnie. A mocowanie na zasadzie konstrukcji cepa. Wytoczona solidna Ośka. 2 miejsca podparcia.czyli przechodzi jak dobrze pamiętam przez wspawane 2 kawałki grubszej płyty. umocowanie nakrętkami.na drugim koncu oski koło i tyle. Nie chcę kombinować z ramą itp. Narazie kombinuje po taniosci.wirm że to błąd ale inaczej nie ruszę wogole.
-
- Forumowicz
- Posty: 151
- Rejestracja: 23 cze 2019, 23:04
Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.
Zacząłem wczytywać się w wykresy z magmy. I np silnik 1016lz 350w po przekładni mający 170obr i 19.6 nm wyciągnie z akumulatora 19.2 A. Tyle że to dane bez wykresu.....
A za to silnik xyd .2. 550w. Zużywając około 10 A ma sprawność w tym miejscu około 70procent. Obroty 170 na min. I moc 150W.. i da to około 9nm.dobrze czytam ? A jakby chcieć uzyskać 36nm to zurzyjemy na to około 28A .będzie to możliwe 550W. Obroty będą wynosiły około 130 na minutę. A efektywność będzie około 75procent. Zgadza się? Wybaczcie że nie wklejam fot wykresow z magmy ale pisze z telefonu.wiatr zamieszkał w internecie i się światłowody chyba poplątały.
A za to silnik xyd .2. 550w. Zużywając około 10 A ma sprawność w tym miejscu około 70procent. Obroty 170 na min. I moc 150W.. i da to około 9nm.dobrze czytam ? A jakby chcieć uzyskać 36nm to zurzyjemy na to około 28A .będzie to możliwe 550W. Obroty będą wynosiły około 130 na minutę. A efektywność będzie około 75procent. Zgadza się? Wybaczcie że nie wklejam fot wykresow z magmy ale pisze z telefonu.wiatr zamieszkał w internecie i się światłowody chyba poplątały.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5887
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.
nie wczytuj w wykresy , to nie challenger ...nie wybuchnie...zastosuj największą i najmniejszą dostępna zębatkę oraz silnik z motoreduktorem i wsio
zbiorczą chyba najlepiej z korby - ona ma chyba nawet i 56z a zdawczą z silnika magma ma chyba 11z z wolnobiegiem
zbiorczą chyba najlepiej z korby - ona ma chyba nawet i 56z a zdawczą z silnika magma ma chyba 11z z wolnobiegiem
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5887
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
-
- Forumowicz
- Posty: 5065
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.
Kuń, proste pytanie; jechałeś już tą kawiarenką o własnych siłach, w tym pod ten podjazd ?
-
- Forumowicz
- Posty: 151
- Rejestracja: 23 cze 2019, 23:04
Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.
Jechałem .ale na prostej. Na mniejszym podjeździe jakoś daję radę .przejechalem przez miasto.doczlapalem się na promenadę itp. ale ulica Bukowa zabija. Przyjechałem że 30m i padłem jak się zrobiło stromo. Chyba skończy się na zestawieniu z oferty magmy.silnnik silnik 1020zxf 24v i 500w z przekladnia. Do tego dojdzie zębatka oryginalna. Łańcuch odpowiedni na tą zębatkę, zepne silnik z kołem zębatym 55t chyba bo takie widziałem. A jednocześnie do tego koła dodam odpowiednio dobrana zębatkę już rowerowa. I z rowerowej łańcuch na korbę. Tak dobiore zębatki by wolno się to kręciło i gra.
-
- Forumowicz
- Posty: 5065
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.
Właśnie próbuję odzyskać z karty dzisiejszy przejazd na silniku 1016Z, 250wat, 24V, w mojej nowej konstrukcji typu MID. Windows uszkodził sektor startowy, i trzeba było formatować kartę i teraz czekam na wynik skanowania (jeszcze godzina).
Jak mi się uda odzyskać filmy z 40 minut testu, to Ci powiem z jaką prędkością "zasuwał" silnik wraz ze mną (90kg) na 7-8% podjeździe, momentami pewnie z 16%. Średnia prędkość całego testu (40min), to 23.5km/godz. Maksymalna to 41km/godz, przejechany dystans to 16km. Połowa tego dystansu to podjazdy/zjazdy 5-10%. Jeżeli moje 90kg pomnożysz razy 3, otrzymasz wagę twojej kawiarenki. Jeżeli moją prędkość podjazdu podzielisz przez 3 (myślę ze min 20km/godz ze wspomaganiem, i z 18km/godz, na samym silniku), otrzymasz realną (minimalna) prędkość twojej kawiarenki, na Twoim podjeździe, jeżeli "dasz w palnik".
Jeżeli zastosujesz mocniejszy silnik z serii 1016z, 350 wat to moc wzrośnie o 1/3, przy 450wat, prawie dwukrotnie.
Jak mi się uda odzyskać filmy z 40 minut testu, to Ci powiem z jaką prędkością "zasuwał" silnik wraz ze mną (90kg) na 7-8% podjeździe, momentami pewnie z 16%. Średnia prędkość całego testu (40min), to 23.5km/godz. Maksymalna to 41km/godz, przejechany dystans to 16km. Połowa tego dystansu to podjazdy/zjazdy 5-10%. Jeżeli moje 90kg pomnożysz razy 3, otrzymasz wagę twojej kawiarenki. Jeżeli moją prędkość podjazdu podzielisz przez 3 (myślę ze min 20km/godz ze wspomaganiem, i z 18km/godz, na samym silniku), otrzymasz realną (minimalna) prędkość twojej kawiarenki, na Twoim podjeździe, jeżeli "dasz w palnik".
Jeżeli zastosujesz mocniejszy silnik z serii 1016z, 350 wat to moc wzrośnie o 1/3, przy 450wat, prawie dwukrotnie.
-
- Forumowicz
- Posty: 151
- Rejestracja: 23 cze 2019, 23:04
Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.
Hyba się sprawa roWiazala. 350w z przekladnia będzie najwcześniej za 5 miesięcy...no chyba że sobie sam a
Ścigane z chinolandii. Czekam więc na test. Ciekaw jestem jak to jeździli Jedzie twoje. Więc albo ten silnik 500w i dodanie koła zębatego albo już ten 24v 450 w.lżejszy. i mocowany gdzieś pod siodłem itp .no pomyśle.czekam na film a ja wieczorem wrzuce moj
Ścigane z chinolandii. Czekam więc na test. Ciekaw jestem jak to jeździli Jedzie twoje. Więc albo ten silnik 500w i dodanie koła zębatego albo już ten 24v 450 w.lżejszy. i mocowany gdzieś pod siodłem itp .no pomyśle.czekam na film a ja wieczorem wrzuce moj
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5887
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.
jest multum tego na yt
https://www.youtube.com/results?search_query=my1016z2
mid tofta
mid yina
tu najciekawsze chyba rozwiązanie
ale mnie się ten silnik mocno grzał
https://www.youtube.com/results?search_query=my1016z2
mid tofta
mid yina
tu najciekawsze chyba rozwiązanie
ale mnie się ten silnik mocno grzał
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5887
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5887
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.
tu chyba najtańsze możliwe rozwiązanie . silnik z hoverboarda kosztuje niecałe 200 a można wyrwać taniej na olku. przy odpowiednim przełożeniu spokojnie sie nada oczywiście jako wspomagacz a nie samodzielny napęd.
-
- Forumowicz
- Posty: 5065
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.
Tu masz to co mi się udało zgrać, film "test PAS"
http://chomikuj.pl/tkoko
i trasę części "górskiej" tego przejazdu (niestety niepełnej, bez 7-8% zielonej).
https://www.google.pl/maps/dir/49.91677 ... !3e1?hl=pl
niewiele tego, i na nieszczęście, dłuższy 7-8% podjazd, tam nie występuje, ale krótki opis do tego co jest.
Start z domu do ul Piasta, w miarę płaski. 59 sekunda (tunel pod "1") i początek podjazdu. Nie mogę dokładnie podać faktycznych nachyleń terenu, gdyż GPS jest na tyle niedokładny, że podaje wręcz "absurdalne" wysokości, sięgajace kilku metrów. Niemniej jednak jest to porównywalne z Twoimi podjazdami. Ul Piasta to podjazd rzędu 3-5%. trwa od 59 sekundy, do 1min 39s. Do 1 min 14 s, jadę ze wspomaganiem, i tam prędkość to 28-30km/godz, Od 1min 14s do zakrętu w Miarki (1min 39s) rower jedzie tylko na silniku z prędkością 24-26km/godz. Dalej jazda do tunelu pod torami, i w 3min 07s, krótki (do 3min 09s ~15% podjazd z tunelu na Stawową 16km godz start 23km/godz podjazd, 17 km/godz koniec lecz tak niska prędkość wynika ze świadomego zwolnienia, gdyż nie widać drogi z tunelu, i trzeba uważać na ruch na drodze. Dalsza część to jazda Stawową (1-3%) tak razem z silnikiem, jak i na samym silniku od 4min 40s.
Tak dla porównania, podam Ci orientacyjne wyniki na "płaskiej" drodze, przy jeździe z napędem lub o własnych siłach. Przy jeździe z napędem, średnia prędkość wachała się wokół 33-35km/godz, podczas gdy o własnych siłach ciężko było już przy 20km/godz.
Moim zdaniem 250watowy silnik, z wolnobiegiem 12T, przy tych zębatkach które posiadasz, powinien spełnić twoje oczekiwania co do mocy i prędkości. W tym zakresie ma on największą sprawność. Osobiście nie kombinowałbym ze zmianą dalszych zębatek, tylko do największej zębatki przyłączył silnik (na bagażniku, wraz ze sterownikiem i akumulatorem), a resztę zębatek zostawił do korby. Co do pokonania tej 300 metrowej górki. Zawsze możesz zrezygnować z wygody "jazdy na fotelu jak król" , i po prostu zejść przed górką, i popchać kawiarenkę wspomagając się silnikiem (manetką), Wówczas masz o jedną trzecią masy mniej, i pokonanie tej górki to powinien być "pikuś". Ponadto, stosunkowo "słaby" silnik , nie będzie tak "destrukcyjny" dla koła, jak "mocny" który Ci wszystko zmiele, a jego cena (180zł), i tak jest pewnie mniejsza niż nowa kaseta czy koło do wymiany.
http://chomikuj.pl/tkoko
i trasę części "górskiej" tego przejazdu (niestety niepełnej, bez 7-8% zielonej).
https://www.google.pl/maps/dir/49.91677 ... !3e1?hl=pl
niewiele tego, i na nieszczęście, dłuższy 7-8% podjazd, tam nie występuje, ale krótki opis do tego co jest.
Start z domu do ul Piasta, w miarę płaski. 59 sekunda (tunel pod "1") i początek podjazdu. Nie mogę dokładnie podać faktycznych nachyleń terenu, gdyż GPS jest na tyle niedokładny, że podaje wręcz "absurdalne" wysokości, sięgajace kilku metrów. Niemniej jednak jest to porównywalne z Twoimi podjazdami. Ul Piasta to podjazd rzędu 3-5%. trwa od 59 sekundy, do 1min 39s. Do 1 min 14 s, jadę ze wspomaganiem, i tam prędkość to 28-30km/godz, Od 1min 14s do zakrętu w Miarki (1min 39s) rower jedzie tylko na silniku z prędkością 24-26km/godz. Dalej jazda do tunelu pod torami, i w 3min 07s, krótki (do 3min 09s ~15% podjazd z tunelu na Stawową 16km godz start 23km/godz podjazd, 17 km/godz koniec lecz tak niska prędkość wynika ze świadomego zwolnienia, gdyż nie widać drogi z tunelu, i trzeba uważać na ruch na drodze. Dalsza część to jazda Stawową (1-3%) tak razem z silnikiem, jak i na samym silniku od 4min 40s.
Tak dla porównania, podam Ci orientacyjne wyniki na "płaskiej" drodze, przy jeździe z napędem lub o własnych siłach. Przy jeździe z napędem, średnia prędkość wachała się wokół 33-35km/godz, podczas gdy o własnych siłach ciężko było już przy 20km/godz.
Moim zdaniem 250watowy silnik, z wolnobiegiem 12T, przy tych zębatkach które posiadasz, powinien spełnić twoje oczekiwania co do mocy i prędkości. W tym zakresie ma on największą sprawność. Osobiście nie kombinowałbym ze zmianą dalszych zębatek, tylko do największej zębatki przyłączył silnik (na bagażniku, wraz ze sterownikiem i akumulatorem), a resztę zębatek zostawił do korby. Co do pokonania tej 300 metrowej górki. Zawsze możesz zrezygnować z wygody "jazdy na fotelu jak król" , i po prostu zejść przed górką, i popchać kawiarenkę wspomagając się silnikiem (manetką), Wówczas masz o jedną trzecią masy mniej, i pokonanie tej górki to powinien być "pikuś". Ponadto, stosunkowo "słaby" silnik , nie będzie tak "destrukcyjny" dla koła, jak "mocny" który Ci wszystko zmiele, a jego cena (180zł), i tak jest pewnie mniejsza niż nowa kaseta czy koło do wymiany.
-
- Forumowicz
- Posty: 151
- Rejestracja: 23 cze 2019, 23:04
Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.
Chińczyk podaja że silniki w okolicach 600w są do pojazdów w okolicy 300kg. Więc są 3 obcje.nie.liczymy silnika z motoreduktorem co będzie za 5 miesięcy. 1 obcja silnik 24v 450 w oznaczenie 1018. Plusem jest niska waga i w miarę niskie obroty bo 420. W miare mały pobór prądu ale coś za coś .niski moment .Minusem tego silnika w moim układzie to to że nie zamontuje go przed korbą czy w jej sąsiedztwie bo tam musi się jeszcze zmieścić zębatka przejściowa bo inaczej to się zrobi młynek z korby i nogi połamie mi. 2 obcja ; 24v 650w. Silnik 1122zxf. Pobór duży. 3 obcja 24v 500w. Silnik 1020 zxf. Zestaw . Pobór ma mniejszy stosunkowo duŻy moment. 4 obcja ten sam silnik. Tylko nie w zestawie. Sterownik będzie kosztował jakieś 80zl. Plus manetka na kciuk. I w tej obcji można by dać w miarę elegancko silnik na bagażnik .nieco pod siodło. Akumulator po sąsiedzku w skrzynce tylnej.w rękę manetke i jedziemy. Po drodze zrobić gdzieś nad korba przejście z dużej zębatki na mniejszą i na korbę przód. I gotowe.kwestia wykombinowania napinacza łańcucha bo musi być tak luźny by można było go zdjąć przy zwykłej jeździe .
-
- Forumowicz
- Posty: 151
- Rejestracja: 23 cze 2019, 23:04
Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.
dzięki za testy i opisy.
nie ma obcji by oddac zębatkę 46 ,tam musi być napęd rowerowy bo tylko na tej zębatce da się komfortowo jechać na płaskim a i tak pierwsze depniecia by ruszyć są z grzbietu:) bo się trzeba zaprzeć rękoma o pałąk kierownice.
druga sprawa pchanie, odpada bo buda jest amortyzowana -na resorach - i jak pchasz to raczej albo ją podnosisz albo nurkuje.
zejście z siodełka niewiele da a raczej zaszkodzi bo opona zerwie kontakt z podłożem. Zmieli ją silnik po prostu. Musze swoim ciężarem docisnąć tył wtedy jedzie elegancko.
https://vimeo.com/user59034852/review/3 ... 2ed93e6cfe
wybaczcie jakość i dźwięki no i lansiarskie sandały:)
nie ma obcji by oddac zębatkę 46 ,tam musi być napęd rowerowy bo tylko na tej zębatce da się komfortowo jechać na płaskim a i tak pierwsze depniecia by ruszyć są z grzbietu:) bo się trzeba zaprzeć rękoma o pałąk kierownice.
druga sprawa pchanie, odpada bo buda jest amortyzowana -na resorach - i jak pchasz to raczej albo ją podnosisz albo nurkuje.
zejście z siodełka niewiele da a raczej zaszkodzi bo opona zerwie kontakt z podłożem. Zmieli ją silnik po prostu. Musze swoim ciężarem docisnąć tył wtedy jedzie elegancko.
https://vimeo.com/user59034852/review/3 ... 2ed93e6cfe
wybaczcie jakość i dźwięki no i lansiarskie sandały:)
-
- Forumowicz
- Posty: 151
- Rejestracja: 23 cze 2019, 23:04
Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.
Siła jaką trzeba przyłożyć do pedałów zmienia się bardzo w zależności od nachylenia, jeśli przyjmiemy jako odpowiednik jazdę na rowerze to jak już ruszę to jedzie się -po płaskim- jakby mając lekkiego flaka w tylnym kole i wioząc w siodełku dziecięcym np. 20kg dzieciaka . Natomiast podjazd nawet niewielki...oj to już jakby się ze 2 osoby uczepiły z tyłu i zaparły nogami, takie są opory.
-
- Forumowicz
- Posty: 5065
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.
Tu masz obiecany filmik z podjazdów. film "podjazdy"
http://chomikuj.pl/tkoko
Tunel 1; przewyższenie wg Googla to 1 metr, wg GPS'a; nawet by się zgadzało; 247m npm - 255m npm.(7-8m)
https://www.google.pl/maps/dir/49.91679 ... !3e1?hl=pl
Realnie; ~7 metrów. Początek podjazdu jest ~3.5 metra poniżej drogi "1", koniec podjazdu, po około 80 metrach, jest ~3.5 metra powyżej drogi "1" (widać górę plandek tirów). Najwyższy punkt ul. Miarki, obok dębu (pomnika przyrody), to wg GPS'a 256-259m npm.
Na filmie, odcinek między 4s a 22s. Średnie nachylenie ~9%, początek i koniec po ~14%, słychać to zresztą po pracy silnika, i wskazaniach prędkościomierza. Start; prędkość ~22km/godz, spadek na pierwszym 25m (14%) odcinku do 16km/godz, wzrost prędkości na wypłaszczeniu do ~21km/godz, i ponowny spadek prędkości na ~14% odcinku.
Tunel 2; i podjazd ul. Zieloną. Wg Googla - 8m, wg GPS'a od 237/241m npm w tunelu, do 254m npm - tory, i max na wysokości drutów trakcyjnych - 259/263m npm (18 - 22m).
https://www.google.pl/maps/dir/49.91336 ... !3e1?hl=pl
Realnie wg mnie od 12 - 14m.(7.5m z dna tunelu do torów, 5.5m od torów do dolnego druta trakcji)
Początek podjazdu jest z tunelu na drogę długość 7m, na wys 1.5m (podjazd 22%), dalej jest 50 m z lekkim nachyleniem, i 170 metrów z przewyższeniem ~11m, czyli średnio ~6.5%. Podjazd składa się z trzech części, Pierwsza i druga bardziej stroma, i środek lekko wypłaszczony, co również słychać i widać na liczniku.
wyjazd z tunelu (35s) ~22km/godz początek, ~16km/godz koniec, dalej podjazd ul. Zieloną. początek 25km/godz, spadek na "stromym" do ~20km/godz (1m 8s), lekkie podwyższenie prędkości do ~22km, i ponowny spadek do ~20km/godz.
Od 1m 38s do 2m 22s, jest drugi podjazd tą samą trasą.
Od 2m 22s jest podjazd z tunelu na najwyższy punk ul. Miarki.
Wg Google przewyższenie to 4 metry, Wg GPS'a 237/241 do 256/259m npm (czyli min 15m). Realnie myślę że będzie podobnie jak na ul. zielonej czyli 12m, (brak widoczności, i punktów pomiarowych do porównania).
https://www.google.pl/maps/dir/49.91353 ... !3e1?hl=pl
Tutaj nachylenie jest w miarę stałe i wynosi zapewne z ~6%.
Przejazd był na baterii rozładowanej do 50%. Przy "pełnej" baterii, te prędkości i moc będą jeszcze z 20% większe.
http://chomikuj.pl/tkoko
Tunel 1; przewyższenie wg Googla to 1 metr, wg GPS'a; nawet by się zgadzało; 247m npm - 255m npm.(7-8m)
https://www.google.pl/maps/dir/49.91679 ... !3e1?hl=pl
Realnie; ~7 metrów. Początek podjazdu jest ~3.5 metra poniżej drogi "1", koniec podjazdu, po około 80 metrach, jest ~3.5 metra powyżej drogi "1" (widać górę plandek tirów). Najwyższy punkt ul. Miarki, obok dębu (pomnika przyrody), to wg GPS'a 256-259m npm.
Na filmie, odcinek między 4s a 22s. Średnie nachylenie ~9%, początek i koniec po ~14%, słychać to zresztą po pracy silnika, i wskazaniach prędkościomierza. Start; prędkość ~22km/godz, spadek na pierwszym 25m (14%) odcinku do 16km/godz, wzrost prędkości na wypłaszczeniu do ~21km/godz, i ponowny spadek prędkości na ~14% odcinku.
Tunel 2; i podjazd ul. Zieloną. Wg Googla - 8m, wg GPS'a od 237/241m npm w tunelu, do 254m npm - tory, i max na wysokości drutów trakcyjnych - 259/263m npm (18 - 22m).
https://www.google.pl/maps/dir/49.91336 ... !3e1?hl=pl
Realnie wg mnie od 12 - 14m.(7.5m z dna tunelu do torów, 5.5m od torów do dolnego druta trakcji)
Początek podjazdu jest z tunelu na drogę długość 7m, na wys 1.5m (podjazd 22%), dalej jest 50 m z lekkim nachyleniem, i 170 metrów z przewyższeniem ~11m, czyli średnio ~6.5%. Podjazd składa się z trzech części, Pierwsza i druga bardziej stroma, i środek lekko wypłaszczony, co również słychać i widać na liczniku.
wyjazd z tunelu (35s) ~22km/godz początek, ~16km/godz koniec, dalej podjazd ul. Zieloną. początek 25km/godz, spadek na "stromym" do ~20km/godz (1m 8s), lekkie podwyższenie prędkości do ~22km, i ponowny spadek do ~20km/godz.
Od 1m 38s do 2m 22s, jest drugi podjazd tą samą trasą.
Od 2m 22s jest podjazd z tunelu na najwyższy punk ul. Miarki.
Wg Google przewyższenie to 4 metry, Wg GPS'a 237/241 do 256/259m npm (czyli min 15m). Realnie myślę że będzie podobnie jak na ul. zielonej czyli 12m, (brak widoczności, i punktów pomiarowych do porównania).
https://www.google.pl/maps/dir/49.91353 ... !3e1?hl=pl
Tutaj nachylenie jest w miarę stałe i wynosi zapewne z ~6%.
Przejazd był na baterii rozładowanej do 50%. Przy "pełnej" baterii, te prędkości i moc będą jeszcze z 20% większe.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5887
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.
cóż , imho rozwiązaniem prostym i tanim jest sztywna os z przodu i napęd na nią przez motoreduktor , nie musisz ingerować w tył gdzie mało miejsca i nie ryzykujesz np zerwania tylnego łańcucha (bo wyciągać się będzie strasznie ...)
- Umbur
- Moderator
- Posty: 1346
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.
Jak zrobisz z przodu sztywną oś, to na najbliższym zakręcie pojedziesz prosto.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5887
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.
przecież to się całe obraca , oba koła razem
- Umbur
- Moderator
- Posty: 1346
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.
A słyszał kiedyś o mechanizmie różnicowym i do czego służy?
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5887
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.
ale on tym pyrka 5kmh a ma problem napędzić...imho żeby się mu to nie rozpadło to napęd z tylu musiałby dać z motoroweru - tj zębaty i łańcuch. i dopiero na taki setup wrzucać silnik . a na sztywną oś silnik z przodu z reduktorem wstawi banalnie
-
- Forumowicz
- Posty: 151
- Rejestracja: 23 cze 2019, 23:04
Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.
Ale na sztywnej osi tego nie obroce. Nie będzie obcji by się zaprzeczyć na siodełko tak by przy sztywnej osi to obrócić.zakrecic. nie mam problemu z napedzeniem tego na prostej. Jest ok. Byłem nawet pozytywnie zaskoczony mobilnością w mieście. Tylko 1 podjazd mnie blokuje i tyle. Pytanie. Jeśli silnik na wyjsciu po przekładni ma 10nm i połączymy go z kołem zębatym wchodzącym i odbierającym o przełożeniu np 6;1 czyli 6obr silnika na 1 obrót zębatki odbierające to pomijając straty na tych zebatkach to czy moment obrotowy wzrasta 6razy? Oczywiste że będą straty ale chcę się upewnić. Bo z pobierznych obliczeń wyszło mi że jeśli silnik wyjściowe pod obciążeniem ma 420 rpm i wychodząca zębatkę 12 a. Odbiorcza ma 50 t a spięcie zębatki 50 t z zębatka rowerowa np 16 t i z 16 t łańcuch rowerowy na 42 t na korbie to wyjdzie okolica 30 rpm. Czyli to co chce . Przyjmijmy wyjściowe 10nm po przekładni z silnika. 1 przełożenie x4 i drugie w okolicach 2.5 żyli na korbę by szło około 100nm minus straty? Chyba coś pokręcone. Jeszcze odnosnie napędu na sztywną os z przodu...to jak jazda czołgiem .i tak teraz muszę non stop kontrolować i kontrowac bo najechanie choćby na mały kamyk czy gałąź powoduje zatrzymanie 1 koła i cała Buda zawija jak czołg przy zastopowanej gąsienicy. Więc jakakolwiek sztywną odpada.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5887
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.
to na każde kolo
https://allegro.pl/oferta/silnik-24v-25 ... 8120841491
plus sterownik na oba
4 żele do tego
https://allegro.pl/oferta/silnik-24v-25 ... 8120841491
plus sterownik na oba
4 żele do tego
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5887
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.
zresztą oblukaj cala ofertę
https://allegro.pl/uzytkownik/MagmaSkle ... o-1-2-0619
https://allegro.pl/uzytkownik/MagmaSkle ... o-1-2-0619
- Umbur
- Moderator
- Posty: 1346
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.
To już prędzej, ale musiałby zrobić sterowanie jak w czołgu. Po manetce i sterowniku na każde koło. Łatwiejszy będzie w prowadzeniu.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5887
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.
no tak lepiej ale ma być po kosztach skoro nie ma pancernego napędu w tylnym kole...
- Załączniki
-
- export.png (11.17 KiB) Przejrzano 4040 razy
-
- Forumowicz
- Posty: 5065
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.
Kuń, Ciebie interesują tylko dwie wartości dotyczące porównań silnika, moc silnika i jego sprawność przy danej prędkości.
To czy dalej z silnika jest bezpośrednie wyjście, czy dziesięć przekładni, nie ma praktycznie znaczenia, bo i tak liczy się tylko sumaryczne przełożenie między silnikiem a kołem. Oczywiście mówimy o proponowanych silnikach Magmy, bo na przykład silnik wolnoobrotowy z dużym rotorem (bez przekładni) będzie bardziej odpowiedni do kawiarenki, niż silnik wysokoobrotowy z przekładniami. Co do zależności to; silnik 350 wat będzie ~25% mocniejszy, od silnika 250 wat, zaś silnik 450 wat będzie mocniejszy od 350, o dalsze 25%. Silnik 450 wat będzie więc sumarycznie mocniejszy od silnika 250 wat o ~40%. oczywiście przy założeniu że silniki będą pracować z tą samą sprawnością, przy tych samych obrotach. W Twoim przypadku to i tak nieistotne. Istotne jest natomiast to, że wraz ze wzrostem mocy, rośnie cena całego zestawu w podobnej proporcji, czyli przy 450watach zapłacisz dwa razy drożej za zestaw. Jak mniemam kawiarenka będzie użytkowana przez dwa-trzy letnie miesiące, i ma tylko jeden podjazd dziennie długości ~300m.
Jak rozumiem, nie chcesz "stracić" najmniejszej zębatki na połączenie z silnikiem, a pozostałych zębatek i tak nie używasz, połącz więc silnik z kolejną "największą" zębatką kasety. Największa sprawność silnika jest i tak przy ~70% obrotów, więc już i tak obroty będą mniejsze, a dodatkowo spadną przy obciążeniu. Wystarczy więc że przed wjazdem na wzniesienie, wejdziesz na "optymalne" obroty/prędkość, i utrzymasz tą prędkość przez cały podjazd ul. Leśną (z tego co widzę ma najlepszą nawierzchnię i brak zakrętów), a nie widzę większego problemu z podjazdem nawet na silniku 250wat. W sytuacji "awaryjnej" (konieczność zatrzymania), wystarczy zjechać w dół, i ponowić podjazd bez zatrzymywania. Jak silnik będzie na swoich "optymalnych" obrotach, to kawiarenka wyjedzie na górę, Sterownik do silnika 250 wat ma 20A, co w praktyce oznacza że ten silnik na "pełnej" mocy ma 500wat. Te trzy minuty podjazdu z prędkością ~5km/godz, nawet silnik 250 wat, powinien wytrzymać.
Przy mojej propozycji, odpadną "kombinacje" z napędem, gdyż wszystko co potrzebujesz jest dostępne. Wystarczy pod siodełkiem zamontować silnik z zębatką z wolnobiegiem, (może być bez wolnobiegu 9T, lecz wówczas, jadąc z wyłączonym silnikiem masz dodatkowy opór silnika). połączyć go z największą z dostępnych zębatek. Akumulator zabudować gdziekolwiek (tam gdzie pasuje), i dalej prędkość jazdy i moc regulujesz manetką jak w samochodzie.
To czy dalej z silnika jest bezpośrednie wyjście, czy dziesięć przekładni, nie ma praktycznie znaczenia, bo i tak liczy się tylko sumaryczne przełożenie między silnikiem a kołem. Oczywiście mówimy o proponowanych silnikach Magmy, bo na przykład silnik wolnoobrotowy z dużym rotorem (bez przekładni) będzie bardziej odpowiedni do kawiarenki, niż silnik wysokoobrotowy z przekładniami. Co do zależności to; silnik 350 wat będzie ~25% mocniejszy, od silnika 250 wat, zaś silnik 450 wat będzie mocniejszy od 350, o dalsze 25%. Silnik 450 wat będzie więc sumarycznie mocniejszy od silnika 250 wat o ~40%. oczywiście przy założeniu że silniki będą pracować z tą samą sprawnością, przy tych samych obrotach. W Twoim przypadku to i tak nieistotne. Istotne jest natomiast to, że wraz ze wzrostem mocy, rośnie cena całego zestawu w podobnej proporcji, czyli przy 450watach zapłacisz dwa razy drożej za zestaw. Jak mniemam kawiarenka będzie użytkowana przez dwa-trzy letnie miesiące, i ma tylko jeden podjazd dziennie długości ~300m.
Jak rozumiem, nie chcesz "stracić" najmniejszej zębatki na połączenie z silnikiem, a pozostałych zębatek i tak nie używasz, połącz więc silnik z kolejną "największą" zębatką kasety. Największa sprawność silnika jest i tak przy ~70% obrotów, więc już i tak obroty będą mniejsze, a dodatkowo spadną przy obciążeniu. Wystarczy więc że przed wjazdem na wzniesienie, wejdziesz na "optymalne" obroty/prędkość, i utrzymasz tą prędkość przez cały podjazd ul. Leśną (z tego co widzę ma najlepszą nawierzchnię i brak zakrętów), a nie widzę większego problemu z podjazdem nawet na silniku 250wat. W sytuacji "awaryjnej" (konieczność zatrzymania), wystarczy zjechać w dół, i ponowić podjazd bez zatrzymywania. Jak silnik będzie na swoich "optymalnych" obrotach, to kawiarenka wyjedzie na górę, Sterownik do silnika 250 wat ma 20A, co w praktyce oznacza że ten silnik na "pełnej" mocy ma 500wat. Te trzy minuty podjazdu z prędkością ~5km/godz, nawet silnik 250 wat, powinien wytrzymać.
Przy mojej propozycji, odpadną "kombinacje" z napędem, gdyż wszystko co potrzebujesz jest dostępne. Wystarczy pod siodełkiem zamontować silnik z zębatką z wolnobiegiem, (może być bez wolnobiegu 9T, lecz wówczas, jadąc z wyłączonym silnikiem masz dodatkowy opór silnika). połączyć go z największą z dostępnych zębatek. Akumulator zabudować gdziekolwiek (tam gdzie pasuje), i dalej prędkość jazdy i moc regulujesz manetką jak w samochodzie.
-
- Forumowicz
- Posty: 151
- Rejestracja: 23 cze 2019, 23:04
Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.
Dzięki za lopatologie. Jedna poprawka nie chce stracić największej zębatki czyli 46 następna jest chyba 40 i musi być wolna bo łańcuchy by o siebie tarly podejrzewam więc kolejka wolna to 36. Chyba będzie ten silnik 450.roz ica mała w cenie. Patrząc na kasę wywalona na kawiarnie;) a mam większą pewność że to da radę popchnąć pojazd. Do tego sterownik. I manetka. Zostaje tylko dodanie wolnobieg rowerowego no chyba żeby zesLifowac ten wolnobieg magmowy na grubość jaka odpowiada lancuchowi. A ten z kolei musi być 10 rzędowy bo takie szerokości są w kasecie. . Jeśli natomiast się okarze że ten układ nie daje rady to będzie i tak prYdatny przy kombinowanie napędu na przod
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.
strasznie kombinujecie z napedem ,W 100% załatwi to silnik Golgen Motor MagicPie w tylnym kole.Ma wystarczająco duży moment,aby takie coś napedzać
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5887
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.
ale koledze nie chodzi by jechać 25kmh ale 5kmh , zwykły napęd raczej się zgrzeje
-
- Forumowicz
- Posty: 5065
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.
Zamień miejscami 36 z 40 i nic się nie będzie tarło. Co do zębatki 12T To na pewno pasuje do sześciorzędowych przełożeń, dasz więc taki łańcuch i nic nie musisz szlifować (na dużej tarczy będzie luźniej, i tyle). I jeszcze jedna uwaga, większy silnik potrzebuje większego akumulatora, wiec całość znowu "wzrośnie" o ładnych "kilka" kilogramów
-
- Forumowicz
- Posty: 151
- Rejestracja: 23 cze 2019, 23:04
Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.
Ok jak pojemny akumulator albo akumulatory bo celujen2x12v muszą być przy silniku 450w a jaki musi być przy mniejszym ?
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5887
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
-
- Forumowicz
- Posty: 151
- Rejestracja: 23 cze 2019, 23:04
Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.
I chyba takie mniej więcej rozwiązanie będzie najprostsze . Silnik 24v 350w 353 obr. Wolnobieg 12t i łańcuch na korbie .szkodę że aukcja z wolnobiegiem wygasła . Cena była ok
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5887
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
-
- Forumowicz
- Posty: 151
- Rejestracja: 23 cze 2019, 23:04
Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.
https://allegro.pl/oferta/zestaw-do-kon ... 7066019560
teraz można trafic na alegro te same silniki ale bez wolnobiegu i drożej. a do tego to od dystrybutora co i tak zamawia w magmie a w magmie ich nie mają z zębatką tylko z kołem pasowym, zaraz bede męczył ich niech szukają czy cos sie nie zapodziało na półce, np 1 silnik z zębatkom albo wolnobiegiem.
teraz można trafic na alegro te same silniki ale bez wolnobiegu i drożej. a do tego to od dystrybutora co i tak zamawia w magmie a w magmie ich nie mają z zębatką tylko z kołem pasowym, zaraz bede męczył ich niech szukają czy cos sie nie zapodziało na półce, np 1 silnik z zębatkom albo wolnobiegiem.
-
- Forumowicz
- Posty: 151
- Rejestracja: 23 cze 2019, 23:04
Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.
no i mamy jasność 1016z 24v i 350W nie ma na stanie ani z zebatkami ani z kołem pasowym. to samo silnik 1020z 24v 450w
tyle ze do 1020 nie dodam wolnego koła ale silnik ostatnio był za około 240zł , tak czy inaczej trzeba czekac na koniec nastepnego tygodnia bo mają dostawe wtedy.
tyle ze do 1020 nie dodam wolnego koła ale silnik ostatnio był za około 240zł , tak czy inaczej trzeba czekac na koniec nastepnego tygodnia bo mają dostawe wtedy.
-
- Forumowicz
- Posty: 5065
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.
Napiszesz do sprzedawcy, lub do Magmy, to dostaniesz tą ofertę bezpośrednio ze sklepu.
Przy takim rozwiązaniu z korbą musisz pamiętać że wolnobieg jest na gwincie, i w takim położeniu silnika jak na zdjęciu, nie będzie działał. Musi być zamontowany tak jak u mnie, czyli w prawo "do korby", lub tak jak w oryginale Magmy, czyli z lewej strony osi koła, do którego jest dołączona dodatkowa zębatka
http://www.magmapolska.pl/instrukcja-ko ... trycznego/
Gdybyś chciał zastosować zębatkę na korbie z lewej strony, to silnik musisz zamontować podobnie jak przy zębatce w kole, czyli poza "zasięgiem" korby. W magmie powinieneś dostać cały zestaw do montażu. Nie wiem tylko jak w oryginale rozwiązany jest montaż zębatki z lewej strony koła.
https://magma.sklep.pl/product-pol-4499 ... ru-DC.html
Jeżeli brak 350watowych zestawów 24V, spytaj o zestawy na 12 lub 36V, oraz zestawy 250wat, 250wat.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5887
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.
szukaj też na olku . ja kupiłem na olku zestaw od gostka taniej niż z magmy
-
- Forumowicz
- Posty: 5065
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.
Zapomniałem jeszcze dodać że silnik np. 250wat, 24V, pod górę będzie pchał z mocą ~500wat bo tyle możesz podać na silnik ze sterownika (20A, +/- 1A). Podobne zależności masz w wypadku innych silników. Co do akumulatorów, jeżeli to jest krótka droga i jeden wyjazd dziennie, to 10-18Ah powinny wystarczyć.