Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500
- Umbur
- Moderator
- Posty: 1346
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500
U mnie wklejałem na lewo od faz, bo tam było więcej miejsca i wyłącznik tak nie wystawał, ale jak się zmieści między fazami to nawet lepiej. Ważne żeby zwarcia potem nie było do dekla.
- BluesWings
- Forumowicz
- Posty: 225
- Rejestracja: 17 wrz 2018, 11:19
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500
Termik 150st na silniku wklejony
Przewody przepikane, a połączenie zabezpieczone podwójnie. Chociaż inteligencją sie nie wykazałem sprawdzajac czy czujnik działa dopiero po wklejeniu
Termik 50st na akumulatorze wklejony
Dzisiaj zabezpieczę i uszczelnię wycięte okno na wyłącznik.
Zostaje kwestia włączenia regena i odrobinę dolania cyny na sterowniku w celu zwiększenia A.
No i pytanie, czy bateria nie dostanie za bardzo przy zwiększeniu amperów ?
Przewody przepikane, a połączenie zabezpieczone podwójnie. Chociaż inteligencją sie nie wykazałem sprawdzajac czy czujnik działa dopiero po wklejeniu
Termik 50st na akumulatorze wklejony
Dzisiaj zabezpieczę i uszczelnię wycięte okno na wyłącznik.
Zostaje kwestia włączenia regena i odrobinę dolania cyny na sterowniku w celu zwiększenia A.
No i pytanie, czy bateria nie dostanie za bardzo przy zwiększeniu amperów ?
- BluesWings
- Forumowicz
- Posty: 225
- Rejestracja: 17 wrz 2018, 11:19
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500
czy ktoś może wypowiedzieć się na temat tego suntoura?
pora zmienić przedni widelec, bo stary jest gorszy niż sztywny.
Nie latam dużo w terenie - właściwie miasto i jego dziurawe drogi - wiec celuję w mocno budżetowy ale jednak już powietrzny.
SR Suntour XCR RLR - https://www.centrumrowerowe.pl/amortyza ... r-pd15895/
a może jakiś chińczyk będzie lepszy w tej cenie?
pierwszy lepszy air https://pl.aliexpress.com/item/32953923 ... 246078b561
pora zmienić przedni widelec, bo stary jest gorszy niż sztywny.
Nie latam dużo w terenie - właściwie miasto i jego dziurawe drogi - wiec celuję w mocno budżetowy ale jednak już powietrzny.
SR Suntour XCR RLR - https://www.centrumrowerowe.pl/amortyza ... r-pd15895/
a może jakiś chińczyk będzie lepszy w tej cenie?
pierwszy lepszy air https://pl.aliexpress.com/item/32953923 ... 246078b561
- Mariusz_p
- Forumowicz
- Posty: 373
- Rejestracja: 18 sie 2018, 10:28
Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500
Weź Raidona. Różnica niewielka, a jest spora różnica w trwałości z tego co piszą na necie..
-
- Forumowicz
- Posty: 188
- Rejestracja: 13 gru 2018, 13:57
Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500
Ja wywaliłem jedną sprężynę plus 20ml oleju do każdej goleni i jest super miękki (zwykły suntour 100mm dwu sprężynowy jak i moja dwupółka rst):)
-
- Forumowicz
- Posty: 213
- Rejestracja: 22 wrz 2018, 22:12
Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500
Spróbuj rozkręcić twój stary widelec i go nasmarować jakimś rzadkim smarem. Niedawno rozkręciłem mojego suntlur xcm bo po 2000km bardzo ciężko się uginał i nie wybierał małych nierówności. Posmarowałem dolne ślizgi i uszczelki olejem silikonowym i amortyzator chodzi lepiej jak jak nowy powietrzny suntour Aion który ostatnio kupiłem na allegro. Oczywiście smarowanie rzadkimi smarami wystarcza na krótko i często trzeba to powtarzać ale warto to zrobić żeby amorek pracował prawidłowo.BluesWings pisze: ↑20 cze 2019, 20:25Pora zmienić przedni widelec, bo stary jest gorszy niż sztywny.
Nie latam dużo w terenie - właściwie miasto i jego dziurawe drogi - wiec celuję w mocno budżetowy ale jednak już powietrzny.
-
- Forumowicz
- Posty: 83
- Rejestracja: 17 maja 2019, 22:38
- Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500
Cześć, jak oceniasz sprawność MXUSA 3k w hardtailu? Opony ile szerokości? Ja wziąłem ten pseudowektorowy sabvoton ML60(max52A) czyli osiągi zbliżone do gt1500. Zdarzyło Ci się przegrzać silnik? Pytam bo sam jestem dopiero na etapie gromadzenia części, a nie kupiłem termika 150, tylko bodajże 130, bo pierwotnie miał być MXUS 30h
- leszcz
- Forumowicz
- Posty: 767
- Rejestracja: 02 maja 2017, 22:39
- Lokalizacja: Rumia
Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500
Szajbajk dobrze oce ia najyanszy powietrxny
XCR AIR LOR
Dołóż 100-200 i masz po temacie
XCR AIR LOR
Dołóż 100-200 i masz po temacie
Moja przygoda z ebike od 2017:
Damka 28" https://cutt.ly/7e8jyMJ
Dla syna 26" https://cutt.ly/Fe8juR3
Dla syna 24" https://cutt.ly/ue8ju03
Full 29" MXUS 30H 1500W https://cutt.ly/3e8jiaG
Od 2019 100% bezprąd :) https://cutt.ly/ge8jop2
Damka 28" https://cutt.ly/7e8jyMJ
Dla syna 26" https://cutt.ly/Fe8juR3
Dla syna 24" https://cutt.ly/ue8ju03
Full 29" MXUS 30H 1500W https://cutt.ly/3e8jiaG
Od 2019 100% bezprąd :) https://cutt.ly/ge8jop2
- BluesWings
- Forumowicz
- Posty: 225
- Rejestracja: 17 wrz 2018, 11:19
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500
ze względu na braki w portfelu zakup amora chwilowo odłożony w czasie.
V3 katowałem parę razy bez opamiętania. Jazda pod stromą górę 800m z rowerzystą 130 kg + plecak, z ciągłym hamowaniem i przyśpieszaniem ze względu na poprzeczne korytka wodne. Na górze silnik ciepły i nic poza tym, a temp. powietrza około 30st.
Baterię i sterownik także zabezpieczyłem termicznie.
Silnik cięższy niż 10x6, ale z moimi parametrami grawitacyjnymi 3k turbo to minimum
Odkąd wrzuciłem sztycę pantografową NCX, przestałem myśleć o zmianie ramy na fulla
Tylna opona kendy 26x1,95 wytrzymała 450 km. Może fabrycznie uszkodzona, a może za małe ciśnienie było.
Teraz jest opona CST 26x2,10. Świetna opona. Przy mojej szalonej jeździe po 2500 km zaczyna się kończyć bieżnik. prawdopodobnie kupię ja jeszcze raz, a jeśli inną, to tylko ze względu na szerokość - może 2,35.
V3 katowałem parę razy bez opamiętania. Jazda pod stromą górę 800m z rowerzystą 130 kg + plecak, z ciągłym hamowaniem i przyśpieszaniem ze względu na poprzeczne korytka wodne. Na górze silnik ciepły i nic poza tym, a temp. powietrza około 30st.
Baterię i sterownik także zabezpieczyłem termicznie.
Silnik cięższy niż 10x6, ale z moimi parametrami grawitacyjnymi 3k turbo to minimum
Odkąd wrzuciłem sztycę pantografową NCX, przestałem myśleć o zmianie ramy na fulla
Tylna opona kendy 26x1,95 wytrzymała 450 km. Może fabrycznie uszkodzona, a może za małe ciśnienie było.
Teraz jest opona CST 26x2,10. Świetna opona. Przy mojej szalonej jeździe po 2500 km zaczyna się kończyć bieżnik. prawdopodobnie kupię ja jeszcze raz, a jeśli inną, to tylko ze względu na szerokość - może 2,35.
-
- Forumowicz
- Posty: 213
- Rejestracja: 22 wrz 2018, 22:12
Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500
Ja jeżdżę na hardtailu mxus 3k i sabvoton ml45 (33A) i nigdy nie był nawet ciepły po podjechaniu pod górę. A mam w okolicy sporo gór o wysokości 600m. 3k turbo dobry jak masz sporo górek. Ml60 na pewno bardziej go rozgrzeje od ml45.Radowit pisze: ↑25 lip 2019, 1:49Cześć, jak oceniasz sprawność MXUSA 3k w hardtailu? Opony ile szerokości? Ja wziąłem ten pseudowektorowy sabvoton ML60(max52A) czyli osiągi zbliżone do gt1500. Zdarzyło Ci się przegrzać silnik? Pytam bo sam jestem dopiero na etapie gromadzenia części, a nie kupiłem termika 150, tylko bodajże 130, bo pierwotnie miał być MXUS 30h
-
- Forumowicz
- Posty: 213
- Rejestracja: 22 wrz 2018, 22:12
Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500
W cenie xcr można aiona kupić. Aion ma uszczelki filcowe pod gumowymi, lepsze ślizgi, grubsze golenie aluminiowe 34mm i ma rozbieralny tłumik
- leszcz
- Forumowicz
- Posty: 767
- Rejestracja: 02 maja 2017, 22:39
- Lokalizacja: Rumia
Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500
649 za tego aiona??? Nie zastanawiałbym się
Moja przygoda z ebike od 2017:
Damka 28" https://cutt.ly/7e8jyMJ
Dla syna 26" https://cutt.ly/Fe8juR3
Dla syna 24" https://cutt.ly/ue8ju03
Full 29" MXUS 30H 1500W https://cutt.ly/3e8jiaG
Od 2019 100% bezprąd :) https://cutt.ly/ge8jop2
Damka 28" https://cutt.ly/7e8jyMJ
Dla syna 26" https://cutt.ly/Fe8juR3
Dla syna 24" https://cutt.ly/ue8ju03
Full 29" MXUS 30H 1500W https://cutt.ly/3e8jiaG
Od 2019 100% bezprąd :) https://cutt.ly/ge8jop2
- BluesWings
- Forumowicz
- Posty: 225
- Rejestracja: 17 wrz 2018, 11:19
- Lokalizacja: Wrocław
- leszcz
- Forumowicz
- Posty: 767
- Rejestracja: 02 maja 2017, 22:39
- Lokalizacja: Rumia
Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500
Moja przygoda z ebike od 2017:
Damka 28" https://cutt.ly/7e8jyMJ
Dla syna 26" https://cutt.ly/Fe8juR3
Dla syna 24" https://cutt.ly/ue8ju03
Full 29" MXUS 30H 1500W https://cutt.ly/3e8jiaG
Od 2019 100% bezprąd :) https://cutt.ly/ge8jop2
Damka 28" https://cutt.ly/7e8jyMJ
Dla syna 26" https://cutt.ly/Fe8juR3
Dla syna 24" https://cutt.ly/ue8ju03
Full 29" MXUS 30H 1500W https://cutt.ly/3e8jiaG
Od 2019 100% bezprąd :) https://cutt.ly/ge8jop2
-
- Forumowicz
- Posty: 213
- Rejestracja: 22 wrz 2018, 22:12
Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500
Najpierw musisz zmierzyć główkę ramy bo aiony mają rurę sterową tapered. No i koło musiałbyś zmienić bo jest 27,5" i sztywna os 15x100. Cena fajna bo normalnie Aion kosztuje 1500zl.
https://allegro.pl/oferta/amortyzator-s ... 8284364838
https://allegro.pl/oferta/nowy-amortyza ... ff2bc4d382
- BluesWings
- Forumowicz
- Posty: 225
- Rejestracja: 17 wrz 2018, 11:19
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500
no to u mnie nie wejdzie
prawdopodobnie skończy się na tym raidon lo-r-air;)
https://www.centrumrowerowe.pl/amortyza ... 1LEALw_wcB
- elektrotonus
- Forumowicz
- Posty: 1259
- Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500
Miałem taki raidon amor w meridzie. Do turystyczno-miejskiej jazdy jest wystarczający. Jest możliwość po rozebraniu jego zwiększenia skoku do 120 mm.
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
-
- Forumowicz
- Posty: 213
- Rejestracja: 22 wrz 2018, 22:12
Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500
Główka ramy nie musi być stożkowa. Zmierz jaką masz zewnętrzną średnicę główki ramy to ci powiem czy wejdzie tapered. Jeżeli masz łożyska wewnątrz główki ramy to możesz zastosować dolną miskę z łożyskiem ec44 i wejdzie tapered.BluesWings pisze: ↑25 lip 2019, 14:30no to u mnie nie wejdzie
prawdopodobnie skończy się na tym raidon lo-r-air;)
https://www.centrumrowerowe.pl/amortyza ... 1LEALw_wcB
- BluesWings
- Forumowicz
- Posty: 225
- Rejestracja: 17 wrz 2018, 11:19
- Lokalizacja: Wrocław
- BluesWings
- Forumowicz
- Posty: 225
- Rejestracja: 17 wrz 2018, 11:19
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500
Pany dziwna sytuacja jak dla mnie.
Voltomierz mam podłączony tak:
czerwony przewód pomiędzy stacyjkę i sterownik, a czarny do minusa akumulatora.
W sobotę jadać pod górkę silnik przestał kręcić (przestał reagować na manetkę), ale wyświetlacz działał i pokazywał napięcie na baterii.
Mam wrzucone wyłączniki termiczne na silniku, baterii i sterowniku. Wszystkie podłączone w szeregu na stacyjce.
Skoro termik zadziałał, to wyświetlacz też powinien wyłączyć się. Czy nie?
Trochę cykora miałem, czy wyłącznik nie nawalił i silnika nie spaliłem, bo był mocno ciepły, ale po 10 min wszystko wróciło do normy.
Voltomierz mam podłączony tak:
czerwony przewód pomiędzy stacyjkę i sterownik, a czarny do minusa akumulatora.
W sobotę jadać pod górkę silnik przestał kręcić (przestał reagować na manetkę), ale wyświetlacz działał i pokazywał napięcie na baterii.
Mam wrzucone wyłączniki termiczne na silniku, baterii i sterowniku. Wszystkie podłączone w szeregu na stacyjce.
Skoro termik zadziałał, to wyświetlacz też powinien wyłączyć się. Czy nie?
Trochę cykora miałem, czy wyłącznik nie nawalił i silnika nie spaliłem, bo był mocno ciepły, ale po 10 min wszystko wróciło do normy.
- AST034
- Forumowicz
- Posty: 1090
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
- Lokalizacja: Edynburg, Szkocja
Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500
A wylacznik termiczny masz (patrzac od sterownika) przed woltomierzem czy za?
- BluesWings
- Forumowicz
- Posty: 225
- Rejestracja: 17 wrz 2018, 11:19
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500
a to ma znaczenie? przecież tam termik odcina obwód zasilania.
gdyby miało znaczenie, to wyłączając stacyjkę, wyświetlacz też by świecił.
- AST034
- Forumowicz
- Posty: 1090
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
- Lokalizacja: Edynburg, Szkocja
Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500
No masa jest stała a plus ze stacyjki jest dostepny dopoki obwod jest zamkniety, dlatego wylacznik termiczny montujemy jako ostatni miedzy stacyjka a masą, dzieki czemu tak sie wlasnie dzieje - zabezpieczenie odcina silnik a watomierze i przetwornice działają.
- BluesWings
- Forumowicz
- Posty: 225
- Rejestracja: 17 wrz 2018, 11:19
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500
A to widzisz, nie wiedziałem. Jak przyjdzie czas na otwieranie skrzynki, to sprawdzę dokładnie jak to zamontowalem
-
- Forumowicz
- Posty: 213
- Rejestracja: 22 wrz 2018, 22:12
Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500
Pewnie plus od woltomierza masz podłączony pomiędzy stacyjka a termikam? Dlatego Ci działał po zadzialaniu zabezpieczenia termicznego. Dobry z ciebie zwierzak jak zagrzałes 3k turbo. Ja niedługo będę zakładał mój nowy amortyzator (Suntour Aion) ale najpierw muszę nasmarować go olejem silikonowym bo ciężko się ugina. Zastanawiam się jeszcze czy olej silikonowy o gęstości 300cSt będzie się nadawał do komory powietrznej?
- BluesWings
- Forumowicz
- Posty: 225
- Rejestracja: 17 wrz 2018, 11:19
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500
możliwe, że zadziałał termk na sterowniku lub baterii Ciężko powiedzieć, ale teren nie był łatwy + jazda w pełnym słońcu zrobiła swoje
Nie pamiętam czy termiki są "za", czy przed voltomierzem. Wlutowałem je w obwód tam gdzie miałem jeszcze dostęp do kabli
na amortyzatorach i ich serwisowaniu nie znam się, ale masz tutaj pełno fachowców w tym temacie
-
- Forumowicz
- Posty: 213
- Rejestracja: 22 wrz 2018, 22:12
Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500
Jak się nie znasz na serwisowaniu to nie bierz tego aiona w "promocyjnej cenie". Dzisiaj testowałem tego aiona i na początku coś w nim stukało:BluesWings pisze: ↑05 sie 2019, 9:05Na amortyzatorach i ich serwisowaniu nie znam się, ale masz tutaj pełno fachowców w tym temacie
A teraz jak ustawie tłumienie na około połowę to tłumik dziwnie piszczy:
Średnio jestem z niego zadowolony. Jak widać za 550zł dobrego aiona się nie kupi
- BluesWings
- Forumowicz
- Posty: 225
- Rejestracja: 17 wrz 2018, 11:19
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500
faktycznie coś z nim nie tak, ale to nówka jest? jak coś to reklamuj.
ja celuję w Raidon LO-R Air, ale muszę dorosnąć do tego wydatku
ja celuję w Raidon LO-R Air, ale muszę dorosnąć do tego wydatku
-
- Forumowicz
- Posty: 213
- Rejestracja: 22 wrz 2018, 22:12
Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500
Amortyzator był nowy. Wysłałem sprzedawcy linki do tych filmów. Ja tam jakiejś różnicy w pracy nie widzę pomiędzy xcm a aionem. Xcm nawet lepiej wybierał nierówności ale nie miał tłumienia powrotu. Mi się wydaje, że zwykłe amortyzatory powietrzne średnio się nadają do naszych konstrukcji. Dodatkowo jesteś ciężki i będziesz musiał nabić sporo ciśnienia co wpłynie negatywnie na jego pracę. Osobiście chyba wolałbym prosty xcr na sprężynie z tlumikiem. Mam takiego zwykłego xcr w starym rowerze i nie narzekam.BluesWings pisze: ↑05 sie 2019, 20:07faktycznie coś z nim nie tak, ale to nówka jest? jak coś to reklamuj.
ja celuję w Raidon LO-R Air, ale muszę dorosnąć do tego wydatku
- BluesWings
- Forumowicz
- Posty: 225
- Rejestracja: 17 wrz 2018, 11:19
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500
ten xcr nie ma zbytnio pozytywnych opinii :/
co za czasy, kiedys było łatwiej kupować
A może sprężynowego rock shoxa 30 TK?
co za czasy, kiedys było łatwiej kupować
A może sprężynowego rock shoxa 30 TK?
- Vegasnight9
- Forumowicz
- Posty: 569
- Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
- Lokalizacja: Żary
Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500
Te stuki to ma chyba każdy suntour. Sprężyna negatywna stuka
Jeżdżę na HT Viper GTS 3kW viewtopic.php?f=30&t=1243
-
- Forumowicz
- Posty: 213
- Rejestracja: 22 wrz 2018, 22:12
Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500
Mi tam w xcr nic nie stuka i nie piszczy tłumik. Nie miałem nigdy rock shox to nie mogę się wypowiedzieć. Jeżeli ten 30 TK ma tłumik to może będzie ok. Najlepiej jak przejedziesz się rowerem z takim widelcem i wtedy zobaczysz jak będzie pracował przy twoim ciężarze.BluesWings pisze: ↑05 sie 2019, 21:50ten xcr nie ma zbytnio pozytywnych opinii :/
co za czasy, kiedys było łatwiej kupować
A może sprężynowego rock shoxa 30 TK?
- BluesWings
- Forumowicz
- Posty: 225
- Rejestracja: 17 wrz 2018, 11:19
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500
Wracając do zmiany widelca i geometrii.
Będę wrzucał tym razem na tył oponę 26x2,3
nie lepiej byłoby na przód dać jednak widelec 27,5 z oponą 1,95-2,00" ?
zwłaszcza, że w widelcach 27,5 jest większy wybór w lepszych cenach
Będę wrzucał tym razem na tył oponę 26x2,3
nie lepiej byłoby na przód dać jednak widelec 27,5 z oponą 1,95-2,00" ?
zwłaszcza, że w widelcach 27,5 jest większy wybór w lepszych cenach
-
- Forumowicz
- Posty: 213
- Rejestracja: 22 wrz 2018, 22:12
Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500
Mi się wygodnie jeździ jak mam 27,5 z przodu i 26 z tyłu. Na dodatek mam większy skok i dłuższą rurę sterową;) Suntour aion nawet już przestał stukać i działa przyzwoicie. Zrobiłem też smarowanie w xcr i muszę przyznać, że nie ugina się tak płynnie jak aion. Wydaje mi się, że to przez tłumik słabej jakości. Przeplaciłem bo teraz jest za 499zł:
https://allegro.pl/oferta/nowy-amortyza ... witemShare
https://allegro.pl/oferta/nowy-amortyza ... witemShare
- BluesWings
- Forumowicz
- Posty: 225
- Rejestracja: 17 wrz 2018, 11:19
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500
Potrzebuję pomocy ! :/
Rower jest teraz nie jest jeżdżony często, ale staram się przynajmniej raz na 2 tyg go kawałek przegonić + robię doładowania co jakiś czas.
Ostatnio zauważyłem, że zasięg drastycznie spadł. Temperatura około 10 stC, a ja po płaskim zrobiłem 50km z pedałowaniem.
Po odłączeniu ładowarki napięcie na aku wynosiło 67,0V, więc chyba dużego rozjazdu nie ma.
Wczoraj poszedłem pojeździć, żeby zobaczyć czy coś więcej zaobserwuję.
Jazda cały czas na odkręconej manetce ale po płaskim i wyszło, że:
1. po 1,5 km było 82% baterii
2. po 25 km zostało 60%
3. przy ruszaniu był tak duży pobór, że napięcie mocno spadało - wyświetlacz pokazywał 39%
4. jazda na tempomacie (czyli jednostajna predkość po płaskim) od samego początku powodowała że na wyświetlaczu pokazywało się 60% baterii
5. zazwyczaj dało się tym jechać ponad 60km/h, a wczoraj pomimo pełnej baterii, to maxV była 52km/h
dziwne, bo po przejechaniu 20 km dalej mogłem jechać max 52km/h
6. i najdziwniejsze : po 25km coś się przegrzało. Obudowa silnika była ciepła ale nie gorąca. Sterownik jest w skrzynce wiec nei wiem czy to jego termik. Po dotknięciu skrzynki była lekko ciepła w miejscu gdzie jest sterownik. Po 10 min można było dalej jechać.
Dodam, że przełącznik trybów mocy wygląda jakby działał poprawnie (na 1 trybie 44km/h, na 2 trybie 48km/h, 3 tryb 52km/h).
Myślałem, że halle, ale koło rusza normalnie do przodu.
Ktoś jest w stanie podpowiedzieć co może być przyczyną takiego spadku zasięgu i predkości?
Rower jest teraz nie jest jeżdżony często, ale staram się przynajmniej raz na 2 tyg go kawałek przegonić + robię doładowania co jakiś czas.
Ostatnio zauważyłem, że zasięg drastycznie spadł. Temperatura około 10 stC, a ja po płaskim zrobiłem 50km z pedałowaniem.
Po odłączeniu ładowarki napięcie na aku wynosiło 67,0V, więc chyba dużego rozjazdu nie ma.
Wczoraj poszedłem pojeździć, żeby zobaczyć czy coś więcej zaobserwuję.
Jazda cały czas na odkręconej manetce ale po płaskim i wyszło, że:
1. po 1,5 km było 82% baterii
2. po 25 km zostało 60%
3. przy ruszaniu był tak duży pobór, że napięcie mocno spadało - wyświetlacz pokazywał 39%
4. jazda na tempomacie (czyli jednostajna predkość po płaskim) od samego początku powodowała że na wyświetlaczu pokazywało się 60% baterii
5. zazwyczaj dało się tym jechać ponad 60km/h, a wczoraj pomimo pełnej baterii, to maxV była 52km/h
dziwne, bo po przejechaniu 20 km dalej mogłem jechać max 52km/h
6. i najdziwniejsze : po 25km coś się przegrzało. Obudowa silnika była ciepła ale nie gorąca. Sterownik jest w skrzynce wiec nei wiem czy to jego termik. Po dotknięciu skrzynki była lekko ciepła w miejscu gdzie jest sterownik. Po 10 min można było dalej jechać.
Dodam, że przełącznik trybów mocy wygląda jakby działał poprawnie (na 1 trybie 44km/h, na 2 trybie 48km/h, 3 tryb 52km/h).
Myślałem, że halle, ale koło rusza normalnie do przodu.
Ktoś jest w stanie podpowiedzieć co może być przyczyną takiego spadku zasięgu i predkości?
- AST034
- Forumowicz
- Posty: 1090
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
- Lokalizacja: Edynburg, Szkocja
Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500
Zmierz napiecie na kazdej celi akumulatora, od tego bym zaczal.
- BluesWings
- Forumowicz
- Posty: 225
- Rejestracja: 17 wrz 2018, 11:19
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500
W końcu dopadłem się do narzędzi i znalazłem powracającą usterkę. Padł wyłącznik termiczny na baterii. Obecnie jest 50st.
Pytanie czy wymienić na taki sam czy jednak to za wysoka temperatura dla baterii?
Pytanie czy wymienić na taki sam czy jednak to za wysoka temperatura dla baterii?