Budowa pakietu 13s16p ?
- florek
- Forumowicz
- Posty: 74
- Rejestracja: 11 sty 2019, 20:56
Budowa pakietu 13s16p ?
Witam, jako że będzie to moja druga konwersja z czego przy pierwszej nie było takich zagadnień, to zapytam znawców.
Skrzynka w ramie alu, wymiary skrzynki to 30x50x59, czy jest jakaś strona czy może wzór ile ogniw tam wcisnę w koszykach?
kwestia nr.2 mam zamiar lutować pakiet, czy używacie kwasu do lutowania, i jakiej mocy lutownica by się przydała i czy linka 1,5mm2 wystarczy żeby pobierać jakieś 60-80A
Skrzynka w ramie alu, wymiary skrzynki to 30x50x59, czy jest jakaś strona czy może wzór ile ogniw tam wcisnę w koszykach?
kwestia nr.2 mam zamiar lutować pakiet, czy używacie kwasu do lutowania, i jakiej mocy lutownica by się przydała i czy linka 1,5mm2 wystarczy żeby pobierać jakieś 60-80A
Re: Budowa pakietu 13s16p ?
13s16p ? moze 21S11P też wejdzie ? bo 21S10P na pewno. Liczba Wh bez zmian jak zastosujesz te same ogniwa a o wiele większa przyjemność z jazdy
- florek
- Forumowicz
- Posty: 74
- Rejestracja: 11 sty 2019, 20:56
Re: Budowa pakietu 13s16p ?
ja akurat nie gonię za vmaxem, a bardziej nm, więc bardziej interesują mnie A niż V.
- pk999
- Forumowicz
- Posty: 95
- Rejestracja: 30 mar 2019, 16:43
- Lokalizacja: Lublin
Re: Budowa pakietu 13s16p ?
https://nexun.pl/pl/p/Koszyk-6x-18650-p ... odu-6p/455florek pisze: ↑28 lip 2019, 22:33Witam, jako że będzie to moja druga konwersja z czego przy pierwszej nie było takich zagadnień, to zapytam znawców.
Skrzynka w ramie alu, wymiary skrzynki to 30x50x59, czy jest jakaś strona czy może wzór ile ogniw tam wcisnę w koszykach?
kwestia nr.2 mam zamiar lutować pakiet, czy używacie kwasu do lutowania, i jakiej mocy lutownica by się przydała i czy linka 1,5mm2 wystarczy żeby pobierać jakieś 60-80A
Tam masz link do szablonu koszyka.
Nie potrzeba kwasu do lutowania. Ogniwo trzeba jedynie oczyścić chwilę przed lutowaniem. Najszybciej dremel z bębenkiem ściernym.
Lutowanie transformatorem 120W jest całkiem komfortowe, pod warunkiem dobrego rozłożenia czasu. Po lutowaniu byłoby też dobrze umyć resztki topnika. 1.5mm2 między ogniwami jest ok, ale między sekcjami, gdzie popłynie te 80A trzeba znacznie więcej.
- florek
- Forumowicz
- Posty: 74
- Rejestracja: 11 sty 2019, 20:56
Re: Budowa pakietu 13s16p ?
ok, w fusion360 wychodzi że upchnę tak jakieś 225szt, w tylnik kole ma być bafang fat 750w, jak myślicie puścić go na 13s czy 15s
Re: Budowa pakietu 13s16p ?
ja bym dawał większy S ze względu na przyśpieszenie. Większe napięcie to większy banan na twarzy.już pomijając v-max, ale naprawdę, raz a dobrze, a nie potem żałować. przecież nikt CI nie każe odkręcać manetki na 15S. zawsze możesz ją odkręcić na napięcie i prąd z pakietu 13S
- AST034
- Forumowicz
- Posty: 1090
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
- Lokalizacja: Edynburg, Szkocja
Re: Budowa pakietu 13s16p ?
Wyższe napięcie = mniejszy prąd aby uzyskać tą samą moc = mniejsze grzanie.
- florek
- Forumowicz
- Posty: 74
- Rejestracja: 11 sty 2019, 20:56
Re: Budowa pakietu 13s16p ?
albo ja źle rozumiem albo wy, to w głównej mierze A dają moment obrotowy a nie V, chodzi mi głownie o ruszanie podjazdy , ja rozumiem to tak że V dają vmax , A przyśpieszenie i nm
- Yasiu77
- Moderator
- Posty: 1323
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
- Lokalizacja: Szczyrk
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2053
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: Budowa pakietu 13s16p ?
Moim zdaniem 13S to mało, na zlocie w maju tego roku miałem możliwość jeździć 16S, 20S i 22S. 20S jak dla mnie to minimum już teraz i nie chodzi tu o sam vmax a o to jak rower przyśpiesza przy tym samym prądzie a innym napięciu. Testowo u siebie odpalałem rower na gt1500 na 48V, a takze na 72V i wniosek jest taki, że na mniejszym napieciu rower przyspieszał znośnie, a na 72V wyrywało rower do góry i powodowało to niesamowite wrażenia z jazdy. Może i watowica mnie zaatakowała, ale wiem jedno, zapas mocy zawsze się przydaje i te kilka km/h a przecież nikt mi nie karze gonić zawsze pełną prędkością...
Wybór napięcia jak i inne komponenty elektryczne wybierzesz sam, lecz rada moja czy graffika to nie polityczny bełkot i nawijanie makaronu na uszy. Szczerze polecam 20S bo i moment obrotowy wzrasta dwukrotnie w porównaniu do 13S i vmax który się przyda.
Poczekaj na opinie osób które przeszły też na wyzsze napięcia i sam stwierdzisz jak się przekonasz, ze to był dobry wybór iść w wyższe napięcie.
Wybór napięcia jak i inne komponenty elektryczne wybierzesz sam, lecz rada moja czy graffika to nie polityczny bełkot i nawijanie makaronu na uszy. Szczerze polecam 20S bo i moment obrotowy wzrasta dwukrotnie w porównaniu do 13S i vmax który się przyda.
Poczekaj na opinie osób które przeszły też na wyzsze napięcia i sam stwierdzisz jak się przekonasz, ze to był dobry wybór iść w wyższe napięcie.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
- Yasiu77
- Moderator
- Posty: 1323
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
- Lokalizacja: Szczyrk
Re: Budowa pakietu 13s16p ?
Jak na początku to bym dał max 16s14p lub 16s13p. W takiej konfiguracji może 60km/h pojedziesz a to wg mnie już za dużo jak na ramę hardtail. Duża ilość "p" będzie powodowała że ogniwa będą miały długie życie bo ich obciążenie będzie niewielkie. Nic nie wiem o silniku poza tym że jego typowe zasilanie to 48V i warto by było to sprawdzić/poszukać jakie wytrzyma napięcie i A.
- florek
- Forumowicz
- Posty: 74
- Rejestracja: 11 sty 2019, 20:56
Re: Budowa pakietu 13s16p ?
to bafang 750w z tego co wiem to ludzie na niego pchali na 48v pod 40A czyli jakieś 2kw, teraz już zgłupiałem bo mam bmsa zamówionego do 15s, więc 15s to max. czy ktoś wie którym kabelkiem zasilany jest lcd3? bo jeśli zdecyduje się na 15s to chyba trzeba będzie obniżyć napięcie z 15s na 13s żeby lcd nie spalić
- Yasiu77
- Moderator
- Posty: 1323
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
- Lokalizacja: Szczyrk
Re: Budowa pakietu 13s16p ?
jest problem z 15s bo sterownik na 16s będzie Ci za szybko odcinał zasilanie przy spadku napięcia. A 13s sterowniki mają za duże napięcie 15s ( chyba kondensatory tam są na 63V a nie wiem jak fety)
- florek
- Forumowicz
- Posty: 74
- Rejestracja: 11 sty 2019, 20:56