Zwarcie w instalacji - spalony Sabvoton?
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 03 wrz 2018, 9:31
Zwarcie w instalacji - spalony Sabvoton?
Witam,
miałem ostatnio niemiłą sytuacje, po przejechaniu spokojnie raptem 10 km rower po prostu zgasł.
Myślałem, że jakiś kabel po roku się po prostu urwał.
Po małym badaniu okazało się ze na pierwszej sekcji nie ma napięcia. Sprawa jasna kabelek się urwał, BMS odciął zasilanie.
Po wyjęciu baterii patrze i oczom nie wierzę, dosłownie poprzepalało się kilka połączeń z taśmy niklowej. Największe straty były przy minusie oraz połączeniu modułu 10s+10s (tu była moja wina bo były połączone tylko dwoma taśmami). Baterie naprawiłem, dodałem więcej taśmy niklowej. Podłączam sterownik i zwarcie, złączki spalone.
Sprawdzam więc Sabvotona 100A. Ma połączone + z -. Po rozebraniu sterownika nic nie widać spalonego. Czy mimo to mógł się spalić?
Jeszcze napiszę, że w trakcie spokojnej jazdy podskoczyłem rowerem na asfalcie, gdy opadałem tylne koło kręcąc się opadło na asfalt i rower się wyłączył. Stwierdziłem ze sterownik dostał porządnego kopa i zabezpieczenie sterownika go wyłączyło. Po wyłączeniu zasilania i podłączeniu (stacyjka) wszystko było ok.
Zestaw: bateria 20s17p, sabvoton 100A, mxus v3 wysterowany na 90A.
miałem ostatnio niemiłą sytuacje, po przejechaniu spokojnie raptem 10 km rower po prostu zgasł.
Myślałem, że jakiś kabel po roku się po prostu urwał.
Po małym badaniu okazało się ze na pierwszej sekcji nie ma napięcia. Sprawa jasna kabelek się urwał, BMS odciął zasilanie.
Po wyjęciu baterii patrze i oczom nie wierzę, dosłownie poprzepalało się kilka połączeń z taśmy niklowej. Największe straty były przy minusie oraz połączeniu modułu 10s+10s (tu była moja wina bo były połączone tylko dwoma taśmami). Baterie naprawiłem, dodałem więcej taśmy niklowej. Podłączam sterownik i zwarcie, złączki spalone.
Sprawdzam więc Sabvotona 100A. Ma połączone + z -. Po rozebraniu sterownika nic nie widać spalonego. Czy mimo to mógł się spalić?
Jeszcze napiszę, że w trakcie spokojnej jazdy podskoczyłem rowerem na asfalcie, gdy opadałem tylne koło kręcąc się opadło na asfalt i rower się wyłączył. Stwierdziłem ze sterownik dostał porządnego kopa i zabezpieczenie sterownika go wyłączyło. Po wyłączeniu zasilania i podłączeniu (stacyjka) wszystko było ok.
Zestaw: bateria 20s17p, sabvoton 100A, mxus v3 wysterowany na 90A.
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3335
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Zwarcie w instalacji - spalony Sabvoton?
Na początek odłącz sterownik i solidnie sprawdz pakiet z BMS - pod obciązeniem sztucznym.
Musisz być pewien że nie padł równiez BMS.
Musisz być pewien że nie padł równiez BMS.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 03 wrz 2018, 9:31
Re: Zwarcie w instalacji - spalony Sabvoton?
BMS działa, sprawdziłem sterownik według instrukcji od Nexun.pl. Sterownik działa, tzn mikrokontroler. Jest zwarcie na mosfetach na jednej fazie. Pytanie czy te mosfety mogą być jako zamienniki: IRFB4110 ?
Czy trzeba wymieniać wszystkie czy tylko te zepsute.
Obecnie w sabvotonie siedzą: Techcode tdm31026
Czy trzeba wymieniać wszystkie czy tylko te zepsute.
Obecnie w sabvotonie siedzą: Techcode tdm31026
- tas
- Administrator
- Posty: 2964
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Zwarcie w instalacji - spalony Sabvoton?
można wymienić tylko te zepsute na nowe
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 03 wrz 2018, 9:31
-
- Forumowicz
- Posty: 2065
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Zwarcie w instalacji - spalony Sabvoton?
Masz sterowniku tdm31026 a chcesz zamienić tylko zepsute na inny model IRB4110.
Ja polecam wymienić wszytkie na jednakowe tym przypadku IRB4110 lub tylko zepsute ale model które tam są tdm31026.
Mosfety mieszane mogą nie równo pracować i znowu będzie awaria mosfetów.
Ja polecam wymienić wszytkie na jednakowe tym przypadku IRB4110 lub tylko zepsute ale model które tam są tdm31026.
Mosfety mieszane mogą nie równo pracować i znowu będzie awaria mosfetów.
- tas
- Administrator
- Posty: 2964
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Zwarcie w instalacji - spalony Sabvoton?
Wymiana mofetów na inny model w obrębie tylko 1 fazy jest standardowo praktykowana i nie powoduje, że sterownik taki później ma jakąś podwyższona awaryjność. Od lat tak naprawiam i wydaje się to dobrą i ekonomiczną alternatywą dla wymiany wszystkiego.
To raczej wymiana wszystkich jest ryzykowna bo wymaga działania i lutowania sprawnych faz, małe zwarcie, kropla cyny nie tam gdzie trzeba i po sterowniku.
To raczej wymiana wszystkich jest ryzykowna bo wymaga działania i lutowania sprawnych faz, małe zwarcie, kropla cyny nie tam gdzie trzeba i po sterowniku.
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 02 cze 2019, 8:19