akumulatory litowo tytanowe
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 26 lip 2019, 11:24
akumulatory litowo tytanowe
co sądzicie o pakiecie z tych ogniw ?
https://www.sonarsklep.pl/akumulator-li ... -2068.html
Pojemność kosmiczna
Prądy kosmiczne
Inne parametry super
Cena nie jest straszna
Tylko jak ogarnąć BMS i Sterownik ?
No i czy miejsca wystarczy ?
Pytam poważnie czy widzicie możliwość włożenia takiego pakietu do ramy KARIWA albo Falcon v2 ?
https://www.sonarsklep.pl/akumulator-li ... -2068.html
Pojemność kosmiczna
Prądy kosmiczne
Inne parametry super
Cena nie jest straszna
Tylko jak ogarnąć BMS i Sterownik ?
No i czy miejsca wystarczy ?
Pytam poważnie czy widzicie możliwość włożenia takiego pakietu do ramy KARIWA albo Falcon v2 ?
- Umbur
- Moderator
- Posty: 1346
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: akumulatory litowo tytanowe
Żeby uzyskać z tego optymalne ok. 84V, potrzebujesz min. 36szt. Przy cenie za ogniwo 280zł, to już jest 10080zł i dalej jest tylko 40Ah. To tylko na szybko policzona cena ogniw, bez patrzenia na resztę parametrów.
- cyklista
- Forumowicz
- Posty: 204
- Rejestracja: 27 maja 2019, 11:14
- Lokalizacja: Rzeszów, gg:7481912
Re: akumulatory litowo tytanowe
400A na ogniwo...i ładowanie w 10min....
chyba czas pomyśleć.. tylko gdzie ja gniazdko z takim prądem znajde...
chyba czas pomyśleć.. tylko gdzie ja gniazdko z takim prądem znajde...
-
- Forumowicz
- Posty: 134
- Rejestracja: 12 mar 2019, 21:46
Re: akumulatory litowo tytanowe
gniazdo ładownia nie jest problemem,raczej pobór pradu jakim zechcesz ładowac baterię/konkretnie ustawienie ładowarki/
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5855
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
- Jarek?
- Forumowicz
- Posty: 35
- Rejestracja: 31 lip 2019, 13:39
- Lokalizacja: Warszawa
Re: akumulatory litowo tytanowe
Teraz jestem w trakcie budowy "Osobistego Power Packa"walizkowego opartego na 18650 (opisuje go w dziale dla nowicjuszy), ale jak go skończę to od razu zaczynam budować to samo ale w oparciu o LTO. Na poważnie myślę o zakupie i poeksperymentowaniu z tymi bateriami. Szkoda, że jak kupowałem 18650 to nic nie wiedziałem o LTO od razu bym je kupił na 12, lub na 36V.
Poczytałem o nich tydzień temu i nadal jestem niezdrowo podniecony...
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 26 lip 2019, 11:24
Re: akumulatory litowo tytanowe
W takim celu napisałem ten temat bo sprawa jest w mojej ocenie bardzo interesująca.
Cena ? Podałem link do strony gdzie czytajcie o parametrach tych ogniw ... a nie patrzcie na cenę.
Cena tych ogniw jest np tutaj:
https://pl.aliexpress.com/item/33028261 ... b201603_53
Pakiet kilkuset ogniw 18650 depakietowanych to na zdrowy rozsądek wiemy że kilka ogniw jest w takiej masie do niczego i nie mamy wpływu na balansowanie ogniw połączonych w pakiecie równolegle.
W przypadku LTO mamy tylko połączenie szeregowe + dobry BMS daje pakiet super transparentny.
Dodając aktywny balanser z prądem balansowania 2A mamy ogniwa zawsze wyrównane u góry jak i w dolnym zakresie napięcia ( różnice oporności wewnętrznej są cały czas wyrównywane )
Proszę o waszą opinię o np takim aktywnym balanserze:
https://pl.aliexpress.com/item/33004361 ... a3e00fd0f6
Cena ? Podałem link do strony gdzie czytajcie o parametrach tych ogniw ... a nie patrzcie na cenę.
Cena tych ogniw jest np tutaj:
https://pl.aliexpress.com/item/33028261 ... b201603_53
Pakiet kilkuset ogniw 18650 depakietowanych to na zdrowy rozsądek wiemy że kilka ogniw jest w takiej masie do niczego i nie mamy wpływu na balansowanie ogniw połączonych w pakiecie równolegle.
W przypadku LTO mamy tylko połączenie szeregowe + dobry BMS daje pakiet super transparentny.
Dodając aktywny balanser z prądem balansowania 2A mamy ogniwa zawsze wyrównane u góry jak i w dolnym zakresie napięcia ( różnice oporności wewnętrznej są cały czas wyrównywane )
Proszę o waszą opinię o np takim aktywnym balanserze:
https://pl.aliexpress.com/item/33004361 ... a3e00fd0f6
-
- Forumowicz
- Posty: 2089
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: akumulatory litowo tytanowe
Ja myślałem o bateriach lifepo4 obudowie płaskiej przykreczane do 200A
Ostatecznie kupiłem używane ogniwa 18650 bo taniej ale jak mam policzyć czas na budowę zgrzewarki i zrobieniu akumulatora 26S18P 468sztuk ogniw i testowaniu tych ogniw na ładowarce to bardzo duża czasu to trwało zrobienie akumulatora.
Teraz mnie przeraża jak mi sie przydarzy po czasie jakieś ogniwo do wymiany i to rozbierać i testować to masakra.
Po tych wszystkich przebojach z akumulatorem to drugi raz kupiłbym lifepo4 lub tytanowe przykreczane na płaskowniku miedzianym pomiędzy ogniwami.
Jesli masz kasę i nie chcesz spędzić duzo czasu testowanie ogniw 18650 i zgrzewaniu lub zmartwieniu ze będziesz musiał jakieś ogniwo wymienić i rozwalić akumulator to polecam metodę na ogniwach przekreczonych.
Samochodach tez sa takie ogniwa przykrecane i odchodzą od ogniw 18650 jedynie tesla używa ogniw od początku 18650 bo chyba za duzo kasy wydali na testowanie i fabrykę tych ogniw i sobie sami produkują.
Co do balansera aktywnego jest bardzo dobry i działa według opini bardzo dobrze jest programowalny nawet chciałem kupić ale zrobiłem akumulator na 26S a balancer jest do 24S
Ostatecznie kupiłem używane ogniwa 18650 bo taniej ale jak mam policzyć czas na budowę zgrzewarki i zrobieniu akumulatora 26S18P 468sztuk ogniw i testowaniu tych ogniw na ładowarce to bardzo duża czasu to trwało zrobienie akumulatora.
Teraz mnie przeraża jak mi sie przydarzy po czasie jakieś ogniwo do wymiany i to rozbierać i testować to masakra.
Po tych wszystkich przebojach z akumulatorem to drugi raz kupiłbym lifepo4 lub tytanowe przykreczane na płaskowniku miedzianym pomiędzy ogniwami.
Jesli masz kasę i nie chcesz spędzić duzo czasu testowanie ogniw 18650 i zgrzewaniu lub zmartwieniu ze będziesz musiał jakieś ogniwo wymienić i rozwalić akumulator to polecam metodę na ogniwach przekreczonych.
Samochodach tez sa takie ogniwa przykrecane i odchodzą od ogniw 18650 jedynie tesla używa ogniw od początku 18650 bo chyba za duzo kasy wydali na testowanie i fabrykę tych ogniw i sobie sami produkują.
Co do balansera aktywnego jest bardzo dobry i działa według opini bardzo dobrze jest programowalny nawet chciałem kupić ale zrobiłem akumulator na 26S a balancer jest do 24S
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5855
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: akumulatory litowo tytanowe
20 sztuk LTO 66160 2.4 v 30Ah
x 1,2kg
czyli = 48v / 30ah / 24kg ??? i cena 3300 talarów ? dobrze liczę ?
x 1,2kg
czyli = 48v / 30ah / 24kg ??? i cena 3300 talarów ? dobrze liczę ?
-
- Forumowicz
- Posty: 2089
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: akumulatory litowo tytanowe
3357,50 złotych nie dolary
Tylko obawiam ze paczka na pewno pujdzie do ocalenia.
Ostatnio zmieniony 02 sie 2019, 10:08 przez Dede, łącznie zmieniany 1 raz.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5855
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
-
- Forumowicz
- Posty: 2089
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: akumulatory litowo tytanowe
Jest to bardzo droga inwestycja i na granicy opłacalności.
Ale za to mamy lepszą żywotność ogniw i prostotę budowy akumulatora.
Jesli będzie używany codziennie akumulator i duza eksploatacja akumulatora a w planach ma używać bardzo długo kilka lat bez awaryjności to idzie sie zastanowić kupic raz a na lata.
Jeśli ma byc używany sporadycznie akumulator to sie nie opłaca bo to będzie jak kupić nowy samochód z salonu udać dużo kasy a jeździć tylko niedzielne do kościoła.
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 26 lip 2019, 11:24
Re: akumulatory litowo tytanowe
Opłacalność zależy tutaj trochę od tego jak patrzysz na świat...
Jeśli policzysz cenę ogniwa 18650 nowego wysokoprądowego żywotność 600 cykli ładowania
Tutaj mamy przy LTO 30 000 cykli ładowania ...... czyli 50 razy tyle co 18650 ( pomnóż cenę ogniwa 18650 nowego x 50 i zobaczysz czy to się opłaca )
Proponuję też pobrać cennik Cyklonebike i zobaczysz rowery po około 30 tyś .... czy to się opłaca ?
Czy skok spadochronowy się opłaca ?
Oczyść głowę ze skąpstwa i przekieruj swoją energię na zbudowanie czegoś nowego lepszego ..... olewając cenę
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5855
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5855
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: akumulatory litowo tytanowe
pytanie głównie dotyczy masy w funkcji pojemności , nie przeliczałem ale na oko to większa cena większa masa mniejsza pojemność ? chyba ze się mylę ?Tomasz pisze: ↑02 sie 2019, 11:35Opłacalność zależy tutaj trochę od tego jak patrzysz na świat...
Jeśli policzysz cenę ogniwa 18650 nowego wysokoprądowego żywotność 600 cykli ładowania
Tutaj mamy przy LTO 30 000 cykli ładowania ...... czyli 50 razy tyle co 18650 ( pomnóż cenę ogniwa 18650 nowego x 50 i zobaczysz czy to się opłaca )
Proponuję też pobrać cennik Cyklonebike i zobaczysz rowery po około 30 tyś .... czy to się opłaca ?
Czy skok spadochronowy się opłaca ?
Oczyść głowę ze skąpstwa i przekieruj swoją energię na zbudowanie czegoś nowego lepszego ..... olewając cenę
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5855
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: akumulatory litowo tytanowe
bo na szybko pakiet na sanyo GA 13s9p = 31ah / 90A / 5,6kg / cena ok 1000 zeta depakiet bez bms ? nie wróżę temu popularności
-
- Forumowicz
- Posty: 2089
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: akumulatory litowo tytanowe
Rzeczywiście do roweru racej odpada z powodu wagi 24kg a mieć 5,6kg przy napieciu 48V tej samej pojemności to bardzo duża różnica wagi przy większej napięciu bedzie większe różnice.
Jeśli moja bateria zrobiona z ogniw 18650 ma wage 22,5kg to odpowiednik LTO bedzie waga 90kg tylko bateri.
Jeśli moja bateria zrobiona z ogniw 18650 ma wage 22,5kg to odpowiednik LTO bedzie waga 90kg tylko bateri.
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 26 lip 2019, 11:24
Re: akumulatory litowo tytanowe
Niestety o ile cenę można zaakceptować w związku z zaletami to w tak lekkiej i małej konstrukcji jak rower... wagi i rozmiarów nie przeskoczymy.
Chciałbym żeby bateria nie była z kilkuset zgrzewów ,ogniw i dlatego kombinuję.
Znacie jakieś droższe od 18650 ale nadające się do roweru ogniwa ?
Chciałbym żeby bateria nie była z kilkuset zgrzewów ,ogniw i dlatego kombinuję.
Znacie jakieś droższe od 18650 ale nadające się do roweru ogniwa ?
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3337
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: akumulatory litowo tytanowe
Dlatego w takich przypadkach proponuje robic pakiet tak by zgrzewac w obrebie 1 lub 2S i takie moduly łączyć szeregowo z kolejnymi ale lutujac polaczenia MIEDZY nimi. Wtedy serwis polega na wyjeciu calego S lub 2, i zastąpienie innym serwisowym.Dede pisze: ↑02 sie 2019, 9:51
ale jak mam policzyć czas na budowę zgrzewarki i zrobieniu akumulatora 26S18P 468sztuk ogniw i testowaniu tych ogniw na ładowarce to bardzo duża czasu to trwało zrobienie akumulatora.
Teraz mnie przeraża jak mi sie przydarzy po czasie jakieś ogniwo do wymiany i to rozbierać i testować to masakra.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
- Vegasnight9
- Forumowicz
- Posty: 569
- Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
- Lokalizacja: Żary
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: akumulatory litowo tytanowe
szybkie podsumowanie
waga ogniw 18650 do pakietu - 20s14p na vtc5a - 14kg - prądy - ciągły 200A, peak 400A
waga ogniw LTO o tych samej pojemnosci i napieciu - 27kg - prądy - ciągły 150A, peak 360A (tu znalazlem ogniwa tzn woreczki/torebki, pryzmaty chyba troche ciezsze i pewnie prądy lepsze no ale do do wagi mozna spokonie 10-15% doliczyc
zaraz ktos wyskoczy z ładowaniem - zeby takie 36Ah naładowac w 15min do 80% to "na oko" trzeba ładowarke w okolicach 5,5kW czyli z dwóch faz trzeba jechac - robiłem research juz wczesniej do mojego - najlzejsze ładowarki to poprostu przerobione zasilacze serwerowe - najlepszy jaki jest to chyba 3kW o wadze okolo 2kg - wiec mysle ze dwa zmodowane bedą wazyc max 4,5kg - jest sens takie cos brac, tylko wtedy doładujemy sie tylko tam gdzie maja gniazdko 3 fazowe lub na stacji ładowania z przejsciówką
EDIT:
zapomnialem tez wspokniec o cenie
vtc depakiet - 10zł.ogniwo liczmy nawet - 280ogniw wychodzi 2800zł
LTO = 7200zł
waga ogniw 18650 do pakietu - 20s14p na vtc5a - 14kg - prądy - ciągły 200A, peak 400A
waga ogniw LTO o tych samej pojemnosci i napieciu - 27kg - prądy - ciągły 150A, peak 360A (tu znalazlem ogniwa tzn woreczki/torebki, pryzmaty chyba troche ciezsze i pewnie prądy lepsze no ale do do wagi mozna spokonie 10-15% doliczyc
zaraz ktos wyskoczy z ładowaniem - zeby takie 36Ah naładowac w 15min do 80% to "na oko" trzeba ładowarke w okolicach 5,5kW czyli z dwóch faz trzeba jechac - robiłem research juz wczesniej do mojego - najlzejsze ładowarki to poprostu przerobione zasilacze serwerowe - najlepszy jaki jest to chyba 3kW o wadze okolo 2kg - wiec mysle ze dwa zmodowane bedą wazyc max 4,5kg - jest sens takie cos brac, tylko wtedy doładujemy sie tylko tam gdzie maja gniazdko 3 fazowe lub na stacji ładowania z przejsciówką
EDIT:
zapomnialem tez wspokniec o cenie
vtc depakiet - 10zł.ogniwo liczmy nawet - 280ogniw wychodzi 2800zł
LTO = 7200zł
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5855
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: akumulatory litowo tytanowe
Czy te ogniwa wyglądają podobnie jak 18650 ? To są depakiety z samochodów?
Przy tej żywotności cenę można by przełknąć, wystarczy popatrzeć na ceny liion do fabrycznych rowerów. Ale masa też większa...
Przy tej żywotności cenę można by przełknąć, wystarczy popatrzeć na ceny liion do fabrycznych rowerów. Ale masa też większa...
-
- Forumowicz
- Posty: 121
- Rejestracja: 22 lip 2018, 16:32
- Lokalizacja: Mikołów
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: akumulatory litowo tytanowe
dobre są jedynie tam gdzie przewidujemy naprawde duzą ilosc cykli, albo gdzie waga az tak nie ma duzego znaczenia
do ebike słabo, lepiej wymieniac co 2-3lata pakiet i miec go lżejszego
do ebike słabo, lepiej wymieniac co 2-3lata pakiet i miec go lżejszego
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
-
- Forumowicz
- Posty: 33
- Rejestracja: 25 kwie 2019, 17:31
Re: akumulatory litowo tytanowe
Do jakiegoś domowego "powerwalla" to fajna sprawa z racji ilości cykli ładowania. Do ebike waga jest nie do zaakceptowania. Moja bateryjka ze 130 ogniw LiIon jest już ciężkawa i w połączeniu z obudową i silnikiem daje już niezły dodatek do masy samego roweru. Ja codziennie wynosząc i wnosząc rowerek po schodach z domu i do pracy nie chciałbym mieć już dodatkowych kg w moim rowerze. Dzieciaki, czy małżonka już dawno zapomniała że może skorzystać z mojego sprzętu, właśnie z racji wagi.
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: akumulatory litowo tytanowe
juz sie łamalem do do tych LTO, jednak nie ma to najmniejszego sensu - cene mozna przezyc, wage chyba tez - po asfalcie jak sie jedzie to nie bedzie az tak tego czuc, jednak szukajac i liczac dzis i nie zwrocilem na to uwagi wczeniej - to LTO sa 2,5-3x wieksze od li ion!!!!
do falcona pod korek ladujemy 25kg pakiet 20s20p na HG2 i mamy spokojnie 60Ah czyli robimy 150km LEKKO, gdzie przy tej samej masie i objetosci wsadzimy 20-24Ah LTO o ile znajdziemy ogniwa o idealnych wymiarach zeby nie tracic duzo pojemnosci skrzynki
czyli pod wzgledem szybszego ladowania nic nie osiagniemy bo bedziemy ladowac 3x czesciej i to raczej czasy 15-20min beda do osiagniecia tylko na stacjach szybkiego ladowania, ewentyalnie na ładowarkach o pradzie 45A (jesli mamy 15Ah to akurat w 20min sie naładuje)
szkoda ze cyklon nie odpisal w komentarzach bo pare osob pytalo o moc Wh tej baterii, ale w tej ramie to pewnie 15Ah jest
do falcona pod korek ladujemy 25kg pakiet 20s20p na HG2 i mamy spokojnie 60Ah czyli robimy 150km LEKKO, gdzie przy tej samej masie i objetosci wsadzimy 20-24Ah LTO o ile znajdziemy ogniwa o idealnych wymiarach zeby nie tracic duzo pojemnosci skrzynki
czyli pod wzgledem szybszego ladowania nic nie osiagniemy bo bedziemy ladowac 3x czesciej i to raczej czasy 15-20min beda do osiagniecia tylko na stacjach szybkiego ladowania, ewentyalnie na ładowarkach o pradzie 45A (jesli mamy 15Ah to akurat w 20min sie naładuje)
szkoda ze cyklon nie odpisal w komentarzach bo pare osob pytalo o moc Wh tej baterii, ale w tej ramie to pewnie 15Ah jest
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s