akumulatory litowo tytanowe

Dział zawiera tematy związane z akumulatorami, ładowarkami oraz BMSami
ODPOWIEDZ
Tomasz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 26 lip 2019, 11:24

akumulatory litowo tytanowe

Post autor: Tomasz »

co sądzicie o pakiecie z tych ogniw ?
https://www.sonarsklep.pl/akumulator-li ... -2068.html

Pojemność kosmiczna
Prądy kosmiczne
Inne parametry super
Cena nie jest straszna
Tylko jak ogarnąć BMS i Sterownik ?
No i czy miejsca wystarczy ?

Pytam poważnie czy widzicie możliwość włożenia takiego pakietu do ramy KARIWA albo Falcon v2 ?
Awatar użytkownika
Umbur
Moderator
Posty: 1346
Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: akumulatory litowo tytanowe

Post autor: Umbur »

Żeby uzyskać z tego optymalne ok. 84V, potrzebujesz min. 36szt. Przy cenie za ogniwo 280zł, to już jest 10080zł i dalej jest tylko 40Ah. To tylko na szybko policzona cena ogniw, bez patrzenia na resztę parametrów. ;)
Awatar użytkownika
cyklista
Forumowicz
Posty: 204
Rejestracja: 27 maja 2019, 11:14
Lokalizacja: Rzeszów, gg:7481912

Re: akumulatory litowo tytanowe

Post autor: cyklista »

Więc cena jednak straszna, a wielkość za duża do rowerów.
grafffik

Re: akumulatory litowo tytanowe

Post autor: grafffik »

400A na ogniwo...i ładowanie w 10min....
chyba czas pomyśleć.. tylko gdzie ja gniazdko z takim prądem znajde...
shadow
Forumowicz
Posty: 134
Rejestracja: 12 mar 2019, 21:46

Re: akumulatory litowo tytanowe

Post autor: shadow »

gniazdo ładownia nie jest problemem,raczej pobór pradu jakim zechcesz ładowac baterię/konkretnie ustawienie ładowarki/
grafffik

Re: akumulatory litowo tytanowe

Post autor: grafffik »

Cikeaw jestem tego twojego gniazda ładowania pod 400A w ebike
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: akumulatory litowo tytanowe

Post autor: pxl666 »

1.5kg na ogniwo...
Awatar użytkownika
Jarek?
Forumowicz
Posty: 35
Rejestracja: 31 lip 2019, 13:39
Lokalizacja: Warszawa

Re: akumulatory litowo tytanowe

Post autor: Jarek? »

Umbur pisze:
26 lip 2019, 12:09
Żeby uzyskać z tego optymalne ok. 84V, potrzebujesz min. 36szt. Przy cenie za ogniwo 280zł, to już jest 10080zł i dalej jest tylko 40Ah. To tylko na szybko policzona cena ogniw, bez patrzenia na resztę parametrów. ;)
Teraz jestem w trakcie budowy "Osobistego Power Packa"walizkowego opartego na 18650 (opisuje go w dziale dla nowicjuszy), ale jak go skończę to od razu zaczynam budować to samo ale w oparciu o LTO. Na poważnie myślę o zakupie i poeksperymentowaniu z tymi bateriami. Szkoda, że jak kupowałem 18650 to nic nie wiedziałem o LTO od razu bym je kupił na 12, lub na 36V.
Poczytałem o nich tydzień temu i nadal jestem niezdrowo podniecony... Obrazek
Tomasz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 26 lip 2019, 11:24

Re: akumulatory litowo tytanowe

Post autor: Tomasz »

W takim celu napisałem ten temat bo sprawa jest w mojej ocenie bardzo interesująca.
Cena ? Podałem link do strony gdzie czytajcie o parametrach tych ogniw ... a nie patrzcie na cenę.
Cena tych ogniw jest np tutaj:

https://pl.aliexpress.com/item/33028261 ... b201603_53

Pakiet kilkuset ogniw 18650 depakietowanych to na zdrowy rozsądek wiemy że kilka ogniw jest w takiej masie do niczego i nie mamy wpływu na balansowanie ogniw połączonych w pakiecie równolegle.
W przypadku LTO mamy tylko połączenie szeregowe + dobry BMS daje pakiet super transparentny.
Dodając aktywny balanser z prądem balansowania 2A mamy ogniwa zawsze wyrównane u góry jak i w dolnym zakresie napięcia ( różnice oporności wewnętrznej są cały czas wyrównywane )

Proszę o waszą opinię o np takim aktywnym balanserze:

https://pl.aliexpress.com/item/33004361 ... a3e00fd0f6
Dede
Forumowicz
Posty: 2065
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: akumulatory litowo tytanowe

Post autor: Dede »

Ja myślałem o bateriach lifepo4 obudowie płaskiej przykreczane do 200A
Ostatecznie kupiłem używane ogniwa 18650 bo taniej ale jak mam policzyć czas na budowę zgrzewarki i zrobieniu akumulatora 26S18P 468sztuk ogniw i testowaniu tych ogniw na ładowarce to bardzo duża czasu to trwało zrobienie akumulatora.
Teraz mnie przeraża jak mi sie przydarzy po czasie jakieś ogniwo do wymiany i to rozbierać i testować to masakra.

Po tych wszystkich przebojach z akumulatorem to drugi raz kupiłbym lifepo4 lub tytanowe przykreczane na płaskowniku miedzianym pomiędzy ogniwami.

Jesli masz kasę i nie chcesz spędzić duzo czasu testowanie ogniw 18650 i zgrzewaniu lub zmartwieniu ze będziesz musiał jakieś ogniwo wymienić i rozwalić akumulator to polecam metodę na ogniwach przekreczonych.

Samochodach tez sa takie ogniwa przykrecane i odchodzą od ogniw 18650 jedynie tesla używa ogniw od początku 18650 bo chyba za duzo kasy wydali na testowanie i fabrykę tych ogniw i sobie sami produkują.

Co do balansera aktywnego jest bardzo dobry i działa według opini bardzo dobrze jest programowalny nawet chciałem kupić ale zrobiłem akumulator na 26S a balancer jest do 24S
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: akumulatory litowo tytanowe

Post autor: pxl666 »

20 sztuk LTO 66160 2.4 v 30Ah
x 1,2kg

czyli = 48v / 30ah / 24kg ??? i cena 3300 talarów ? dobrze liczę ?
Dede
Forumowicz
Posty: 2065
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: akumulatory litowo tytanowe

Post autor: Dede »

pxl666 pisze:
02 sie 2019, 10:02
20 sztuk LTO 66160 2.4 v 30Ah
x 1,2kg

czyli = 48v / 30ah / 24kg ??? i cena 3300 talarów ? dobrze liczę ?
3357,50 złotych nie dolary

Tylko obawiam ze paczka na pewno pujdzie do ocalenia.
Ostatnio zmieniony 02 sie 2019, 10:08 przez Dede, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: akumulatory litowo tytanowe

Post autor: pxl666 »

ok ale to się ma opłacać ?
Dede
Forumowicz
Posty: 2065
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: akumulatory litowo tytanowe

Post autor: Dede »

pxl666 pisze:
02 sie 2019, 10:08
ok ale to się ma opłacać ?
Jest to bardzo droga inwestycja i na granicy opłacalności.

Ale za to mamy lepszą żywotność ogniw i prostotę budowy akumulatora.

Jesli będzie używany codziennie akumulator i duza eksploatacja akumulatora a w planach ma używać bardzo długo kilka lat bez awaryjności to idzie sie zastanowić kupic raz a na lata.

Jeśli ma byc używany sporadycznie akumulator to sie nie opłaca bo to będzie jak kupić nowy samochód z salonu udać dużo kasy a jeździć tylko niedzielne do kościoła.
Tomasz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 26 lip 2019, 11:24

Re: akumulatory litowo tytanowe

Post autor: Tomasz »

pxl666 pisze:
02 sie 2019, 10:08
ok ale to się ma opłacać ?
Opłacalność zależy tutaj trochę od tego jak patrzysz na świat...
Jeśli policzysz cenę ogniwa 18650 nowego wysokoprądowego żywotność 600 cykli ładowania
Tutaj mamy przy LTO 30 000 cykli ładowania ...... czyli 50 razy tyle co 18650 ( pomnóż cenę ogniwa 18650 nowego x 50 i zobaczysz czy to się opłaca )

Proponuję też pobrać cennik Cyklonebike i zobaczysz rowery po około 30 tyś .... czy to się opłaca ?
Czy skok spadochronowy się opłaca ?
Oczyść głowę ze skąpstwa i przekieruj swoją energię na zbudowanie czegoś nowego lepszego ..... olewając cenę
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: akumulatory litowo tytanowe

Post autor: pxl666 »

Dede pisze:
02 sie 2019, 10:06
pxl666 pisze:
02 sie 2019, 10:02
20 sztuk LTO 66160 2.4 v 30Ah
x 1,2kg

czyli = 48v / 30ah / 24kg ??? i cena 3300 talarów ? dobrze liczę ?
3357,50 złotych nie dolary

Tylko obawiam ze paczka na pewno pujdzie do ocalenia.
talary miałem na myśli złote
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: akumulatory litowo tytanowe

Post autor: pxl666 »

Tomasz pisze:
02 sie 2019, 11:35
pxl666 pisze:
02 sie 2019, 10:08
ok ale to się ma opłacać ?
Opłacalność zależy tutaj trochę od tego jak patrzysz na świat...
Jeśli policzysz cenę ogniwa 18650 nowego wysokoprądowego żywotność 600 cykli ładowania
Tutaj mamy przy LTO 30 000 cykli ładowania ...... czyli 50 razy tyle co 18650 ( pomnóż cenę ogniwa 18650 nowego x 50 i zobaczysz czy to się opłaca )

Proponuję też pobrać cennik Cyklonebike i zobaczysz rowery po około 30 tyś .... czy to się opłaca ?
Czy skok spadochronowy się opłaca ?
Oczyść głowę ze skąpstwa i przekieruj swoją energię na zbudowanie czegoś nowego lepszego ..... olewając cenę
pytanie głównie dotyczy masy w funkcji pojemności , nie przeliczałem ale na oko to większa cena większa masa mniejsza pojemność ? chyba ze się mylę ?
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: akumulatory litowo tytanowe

Post autor: pxl666 »

pxl666 pisze:
02 sie 2019, 10:02
20 sztuk LTO 66160 2.4 v 30Ah
x 1,2kg

czyli = 48v / 30ah / 24kg ??? i cena 3300 talarów ? dobrze liczę ?
bo na szybko pakiet na sanyo GA 13s9p = 31ah / 90A / 5,6kg / cena ok 1000 zeta depakiet bez bms ? nie wróżę temu popularności
Dede
Forumowicz
Posty: 2065
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: akumulatory litowo tytanowe

Post autor: Dede »

Rzeczywiście do roweru racej odpada z powodu wagi 24kg a mieć 5,6kg przy napieciu 48V tej samej pojemności to bardzo duża różnica wagi przy większej napięciu bedzie większe różnice.
Jeśli moja bateria zrobiona z ogniw 18650 ma wage 22,5kg to odpowiednik LTO bedzie waga 90kg tylko bateri.
Tomasz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 26 lip 2019, 11:24

Re: akumulatory litowo tytanowe

Post autor: Tomasz »

Niestety o ile cenę można zaakceptować w związku z zaletami to w tak lekkiej i małej konstrukcji jak rower... wagi i rozmiarów nie przeskoczymy.
Chciałbym żeby bateria nie była z kilkuset zgrzewów ,ogniw i dlatego kombinuję.

Znacie jakieś droższe od 18650 ale nadające się do roweru ogniwa ?
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3335
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: akumulatory litowo tytanowe

Post autor: WojtekErnest »

Dede pisze:
02 sie 2019, 9:51

ale jak mam policzyć czas na budowę zgrzewarki i zrobieniu akumulatora 26S18P 468sztuk ogniw i testowaniu tych ogniw na ładowarce to bardzo duża czasu to trwało zrobienie akumulatora.
Teraz mnie przeraża jak mi sie przydarzy po czasie jakieś ogniwo do wymiany i to rozbierać i testować to masakra.
Dlatego w takich przypadkach proponuje robic pakiet tak by zgrzewac w obrebie 1 lub 2S i takie moduly łączyć szeregowo z kolejnymi ale lutujac polaczenia MIEDZY nimi. Wtedy serwis polega na wyjeciu calego S lub 2, i zastąpienie innym serwisowym.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
Awatar użytkownika
Vegasnight9
Forumowicz
Posty: 565
Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
Lokalizacja: Żary

Re: akumulatory litowo tytanowe

Post autor: Vegasnight9 »

Jeżdżę na HT Viper GTS 3kW :arrow: viewtopic.php?f=30&t=1243
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: akumulatory litowo tytanowe

Post autor: szczur333 »

szybkie podsumowanie

waga ogniw 18650 do pakietu - 20s14p na vtc5a - 14kg - prądy - ciągły 200A, peak 400A
waga ogniw LTO o tych samej pojemnosci i napieciu - 27kg - prądy - ciągły 150A, peak 360A (tu znalazlem ogniwa tzn woreczki/torebki, pryzmaty chyba troche ciezsze i pewnie prądy lepsze no ale do do wagi mozna spokonie 10-15% doliczyc


zaraz ktos wyskoczy z ładowaniem - zeby takie 36Ah naładowac w 15min do 80% to "na oko" trzeba ładowarke w okolicach 5,5kW czyli z dwóch faz trzeba jechac - robiłem research juz wczesniej do mojego - najlzejsze ładowarki to poprostu przerobione zasilacze serwerowe - najlepszy jaki jest to chyba 3kW o wadze okolo 2kg - wiec mysle ze dwa zmodowane bedą wazyc max 4,5kg - jest sens takie cos brac, tylko wtedy doładujemy sie tylko tam gdzie maja gniazdko 3 fazowe lub na stacji ładowania z przejsciówką


EDIT:
zapomnialem tez wspokniec o cenie

vtc depakiet - 10zł.ogniwo liczmy nawet - 280ogniw wychodzi 2800zł
LTO = 7200zł
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: akumulatory litowo tytanowe

Post autor: pxl666 »

Czy te ogniwa wyglądają podobnie jak 18650 ? To są depakiety z samochodów?
Przy tej żywotności cenę można by przełknąć, wystarczy popatrzeć na ceny liion do fabrycznych rowerów. Ale masa też większa...
smdrwf12300
Forumowicz
Posty: 121
Rejestracja: 22 lip 2018, 16:32
Lokalizacja: Mikołów

Re: akumulatory litowo tytanowe

Post autor: smdrwf12300 »

I dochodzi jeszcze problem "sprawnosci" LTO :
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: akumulatory litowo tytanowe

Post autor: szczur333 »

dobre są jedynie tam gdzie przewidujemy naprawde duzą ilosc cykli, albo gdzie waga az tak nie ma duzego znaczenia

do ebike słabo, lepiej wymieniac co 2-3lata pakiet i miec go lżejszego
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
m.j.
Forumowicz
Posty: 33
Rejestracja: 25 kwie 2019, 17:31

Re: akumulatory litowo tytanowe

Post autor: m.j. »

Do jakiegoś domowego "powerwalla" to fajna sprawa z racji ilości cykli ładowania. Do ebike waga jest nie do zaakceptowania. Moja bateryjka ze 130 ogniw LiIon jest już ciężkawa i w połączeniu z obudową i silnikiem daje już niezły dodatek do masy samego roweru. Ja codziennie wynosząc i wnosząc rowerek po schodach z domu i do pracy nie chciałbym mieć już dodatkowych kg w moim rowerze. Dzieciaki, czy małżonka już dawno zapomniała że może skorzystać z mojego sprzętu, właśnie z racji wagi.
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: akumulatory litowo tytanowe

Post autor: szczur333 »

juz sie łamalem do do tych LTO, jednak nie ma to najmniejszego sensu - cene mozna przezyc, wage chyba tez - po asfalcie jak sie jedzie to nie bedzie az tak tego czuc, jednak szukajac i liczac dzis i nie zwrocilem na to uwagi wczeniej - to LTO sa 2,5-3x wieksze od li ion!!!!

do falcona pod korek ladujemy 25kg pakiet 20s20p na HG2 i mamy spokojnie 60Ah czyli robimy 150km LEKKO, gdzie przy tej samej masie i objetosci wsadzimy 20-24Ah LTO o ile znajdziemy ogniwa o idealnych wymiarach zeby nie tracic duzo pojemnosci skrzynki

czyli pod wzgledem szybszego ladowania nic nie osiagniemy bo bedziemy ladowac 3x czesciej i to raczej czasy 15-20min beda do osiagniecia tylko na stacjach szybkiego ladowania, ewentyalnie na ładowarkach o pradzie 45A (jesli mamy 15Ah to akurat w 20min sie naładuje)


szkoda ze cyklon nie odpisal w komentarzach bo pare osob pytalo o moc Wh tej baterii, ale w tej ramie to pewnie 15Ah jest
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
ODPOWIEDZ