Duchy opętały mój rower.
- exmotech
- Forumowicz
- Posty: 323
- Rejestracja: 22 lut 2018, 16:19
Duchy opętały mój rower.
Kucze panowie, powoli się załamuję...
Miałem problemy z BMSem bo nie wytrzymywał regena i się grzał, ale generalnie rower ładował się do tych 18s (75,6V) i z roweru sobie korzystałem ponad rok.
Zaparkowałem rower, odpiąłem BMSa i wyjechałem. Po dwóch miesiącach wróciłem do roweru, podpinam nowego BMSa a tam cisza jakbym w ogóle nie miał prądu.
???? Sprawdzam plus i minus z pakietu a tam zero.
???? Sprawdzam złącze BMSa a tam dziwne akcje. Pierwsze dwa piny pokazują 4.1. Drugi i trzeci pin pokazuje zero. Trzeci i czwarty pokazuje 4.1, czwarty i piąty 4.1 itd...
Wygląda na to jakby odłączył się cały pakiet pomiędzy drugą a trzecią sekcją. Czy to w ogóle możliwe? Sekcje mam w miarę szerokie (10p) i łączone są między sobą trzema taśmami. Wszystkie ogniwa są ze sobą sklejone klejem jachtowym (taki jak do szyb samochodowych), następnie wszystko jest włożone na styk do obudowy i zalane po obwodzie klejem. Nie ma możliwości aby cokolwiek latało luzem bo po prostu ogniwa nie mają gdzie się przesunąć.
Czy to na serio urwana sekcja (rozlutowane czy przepalone taśmy) czy może coś pomijam.
Chciałbym podyskutować zanim włączę dremela i potnę wszystko na kawałki.
Miałem problemy z BMSem bo nie wytrzymywał regena i się grzał, ale generalnie rower ładował się do tych 18s (75,6V) i z roweru sobie korzystałem ponad rok.
Zaparkowałem rower, odpiąłem BMSa i wyjechałem. Po dwóch miesiącach wróciłem do roweru, podpinam nowego BMSa a tam cisza jakbym w ogóle nie miał prądu.
???? Sprawdzam plus i minus z pakietu a tam zero.
???? Sprawdzam złącze BMSa a tam dziwne akcje. Pierwsze dwa piny pokazują 4.1. Drugi i trzeci pin pokazuje zero. Trzeci i czwarty pokazuje 4.1, czwarty i piąty 4.1 itd...
Wygląda na to jakby odłączył się cały pakiet pomiędzy drugą a trzecią sekcją. Czy to w ogóle możliwe? Sekcje mam w miarę szerokie (10p) i łączone są między sobą trzema taśmami. Wszystkie ogniwa są ze sobą sklejone klejem jachtowym (taki jak do szyb samochodowych), następnie wszystko jest włożone na styk do obudowy i zalane po obwodzie klejem. Nie ma możliwości aby cokolwiek latało luzem bo po prostu ogniwa nie mają gdzie się przesunąć.
Czy to na serio urwana sekcja (rozlutowane czy przepalone taśmy) czy może coś pomijam.
Chciałbym podyskutować zanim włączę dremela i potnę wszystko na kawałki.
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Duchy opętały mój rower.
"Odpialem BMS" - dokladnie jak ? Tylko złącze balansujace ? Co to za BMS ? Z BT ?
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
- Yin
- Forumowicz
- Posty: 969
- Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: Duchy opętały mój rower.
Może kabelek od tej sekcji jest gdzieś przerwany. Imho bez cięcia się nie obejdzie.
Album rowerów poziomych i nietypowych:
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5876
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
- Goliath
- Forumowicz
- Posty: 1320
- Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
- Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek
Re: Duchy opętały mój rower.
Sprawdź może po kolei napięcie sumaryczne.
Podpinasz się pod pierwszy pin i pod drugi - tam masz napięcie 4,1V to sprawdziłeś
Teraz trzymaj nadal pierwszy pin i leć po kolei do trzeciego, czwartego, piątego... itd
Poprawnie napięcia będą skokowo rosły o ~ 4,1V
Czyli:
pin 1-2 4,1 V
1-3 8,2 V
1-4 12,3 V
1-5 16,4 V
1-6 20,5 V
1-7 24,6 V
1-8 28,7 V
1-9 32,8 V
.
.
1-19 73,8 V
Zawsze będzie skok o podobnej wartości napięciowej.
I teraz może Ci się trafić jeden z 2 przypadków:
- urwany/odlutowany kabelek między sekcją a wtyczką BMS-a - wtedy napięcie będzie leciało skokowo po drabince ale z "dziurą"
czyli:
1-2 4,1 V
1-3 0 V <----
1-4 12,3 V
1-5 16,4 V
1-6 20,5 V
1-7 24,6 V
1-8 28,7 V
1-9 32,8 V
.
.
1-19 73,8 V
Wtedy widać który kabelek się urwał... lub
- przypadek drugi - kiedy napięcie będzie leciało skokowo po drabince ale z "stałym przysiadem na piętrze"
czyli:
1-2 4,1 V
1-3 4,1 V <----
1-4 8,2 V
1-5 12,3 V
1-6 16,4 V
1-7 20,5 V
1-8 24,6 V
1-9 28,7 V
.
.
1-19 69,7 V
To by sugerowało rozładowanie jednej sekcji do zera... np. poprzez "upływność" któregoś z ogniw w tej sekcji.
Akumulator składałeś z nowych ogniw czy depakietów ??
Przed złożeniem aku. sprawdzałeś ogniwa pod kątem pojemność, RW, upływności... ??
Daj znać jak sprawdzisz napięcia na sekcjach... najpierw bez rozbierania
-
- Forumowicz
- Posty: 213
- Rejestracja: 22 wrz 2018, 22:12
Re: Duchy opętały mój rower.
Urwany kabelek to raczej nie będzie jeżeli pokazało mu prawidłowe napięcie na pierwszej i trzeciej celi. Druga cela korzysta z przewodów z pierwszej celi i z trzeciej. Sprawdź napięcie bezpośrednio w pakiecie.
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Duchy opętały mój rower.
Pamietaj że BMS ma rezystory na każdym kanale (poza rezystorem włączanym do balansowania) a to oznacza ze na zlaczu moze być napięcie gdy jest urwany kabel OD STRONY ogniwa, bo ono pochodzi z dzielnika. Oczywiscie trzeba sprawdzać napięcia bezpośrednio na pakiecie, BEZ KABLA włozonego do BMS.
Najłatwiej gdy jest to gniazdo serwisowe.
Najłatwiej gdy jest to gniazdo serwisowe.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
- Goliath
- Forumowicz
- Posty: 1320
- Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
- Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek
Re: Duchy opętały mój rower.
masz rację... wieczorem padnięty byłem i nie doczytałem ze zrozumieniem
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Duchy opętały mój rower.
My dyskutujemy A autor nie odpowiedział jak to mierzył. Czy na BMS-ie gdy wtyk byl włożony, czy wyjety ? A ponadto nie wiadomo co znaczy że odlaczyl BMS ?
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
-
- Forumowicz
- Posty: 213
- Rejestracja: 22 wrz 2018, 22:12
Re: Duchy opętały mój rower.
Tego nie wiedziałem. To po co robić gniazdo serwisowe jak i tak trzeba odłączyć złącze od bms?WojtekErnest pisze: ↑23 sie 2019, 10:07Pamietaj że BMS ma rezystory na każdym kanale (poza rezystorem włączanym do balansowania) a to oznacza ze na zlaczu moze być napięcie gdy jest urwany kabel OD STRONY ogniwa, bo ono pochodzi z dzielnika. Oczywiscie trzeba sprawdzać napięcia bezpośrednio na pakiecie, BEZ KABLA włozonego do BMS.
Najłatwiej gdy jest to gniazdo serwisowe.
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Duchy opętały mój rower.
Gniazdo umieszczone tak, ze jest dostepne bez otwierania skrzynki. Wtedy wtyk balasera jest włozony w gniazdo BMS. Pozwala na sprawdzenie pakietu w czasie ładowania i rozładowania. A gdy jest problem to oczywiście nie obejdzie się bez otwierania skrzynki, rozłączania połaczeń i mierzenia bezpośrednio na pakiecie.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
- exmotech
- Forumowicz
- Posty: 323
- Rejestracja: 22 lut 2018, 16:19
Re: Duchy opętały mój rower.
Pisząc że odpiąłem BMS oznacza, że go odpiąłem: leżał z boku na stole. Do dyspozycji mam pakiet, który zachowuje się następująco:
Minus główny i plus główny z pakietu (grube porzewody wysokoprądowe): 0,000000V
Piny wychodzące z poszczególnych sekcji do wtyczki serwisowej BMS (bez podpiętego BMSa)
- piny 1 i 2 = 4,1V
- piny 2 i 3 = 0,0V !!!!!
- piny 3 i 4 = 4,1V
- piny 4 i 5 = 4,1V
i tak dalej aż do 18 pinu.
Jak wprowadzam większe przerwy między pinami, to prawidłowo otrzymuję pomnożony woltaż np odległość 10 pinów daje mi około 41V
Na 99,9999% wygląda to na przerwanie obwodu w pakiecie i w sumie dowody nie pokazują na nic innego, ale po prostu w głowie mi się nie mieści jakim cudem mogły się odczepić trzy tasiemki niklowe? Jedna, OK, jakoś felernie połączona, no ale trzy?
Chyba że są jeszcze jakieś inne przyczyny, o których nie wiem z braku wiedzy.
Przysiadnięcie jakiejś sekcji do zera raczej odpada, bo po prostu mierząc całkowity woltaż pakietu mam kompletnie zero, więc zero przewodnictwa.
Minus główny i plus główny z pakietu (grube porzewody wysokoprądowe): 0,000000V
Piny wychodzące z poszczególnych sekcji do wtyczki serwisowej BMS (bez podpiętego BMSa)
- piny 1 i 2 = 4,1V
- piny 2 i 3 = 0,0V !!!!!
- piny 3 i 4 = 4,1V
- piny 4 i 5 = 4,1V
i tak dalej aż do 18 pinu.
Jak wprowadzam większe przerwy między pinami, to prawidłowo otrzymuję pomnożony woltaż np odległość 10 pinów daje mi około 41V
Na 99,9999% wygląda to na przerwanie obwodu w pakiecie i w sumie dowody nie pokazują na nic innego, ale po prostu w głowie mi się nie mieści jakim cudem mogły się odczepić trzy tasiemki niklowe? Jedna, OK, jakoś felernie połączona, no ale trzy?
Chyba że są jeszcze jakieś inne przyczyny, o których nie wiem z braku wiedzy.
Przysiadnięcie jakiejś sekcji do zera raczej odpada, bo po prostu mierząc całkowity woltaż pakietu mam kompletnie zero, więc zero przewodnictwa.
-
- Forumowicz
- Posty: 213
- Rejestracja: 22 wrz 2018, 22:12
Re: Duchy opętały mój rower.
Jeżeli odlutowałeś bms z minusowego kabla to faktycznie wygląda na przerwę. Rozbieraj akumulator i sprawdź co się stało.
-
- Forumowicz
- Posty: 261
- Rejestracja: 18 lut 2018, 14:33
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Duchy opętały mój rower.
W ogniwach jest jeszcze membrana (CID) która jak "wystrzeli" od wzrostu ciśnienia to przerywa plus ogniwa od środka .
Ale na prawdę musiało by się zagotować ogniwo.
Mnie wystrzeliły ogniwka Panasonic po rozładowaniu do zera , naładowaniu .
Podepnij jakieś obciążenie do głównych akku ( żarówka 230V) i zmierz bezpośrednio na ogniwie napięcie , jak będzie duże to membrany wystrzeliły.
Ale na prawdę musiało by się zagotować ogniwo.
Mnie wystrzeliły ogniwka Panasonic po rozładowaniu do zera , naładowaniu .
Podepnij jakieś obciążenie do głównych akku ( żarówka 230V) i zmierz bezpośrednio na ogniwie napięcie , jak będzie duże to membrany wystrzeliły.
-
- Forumowicz
- Posty: 213
- Rejestracja: 22 wrz 2018, 22:12
Re: Duchy opętały mój rower.
Nie rozumiem po co ta żarówka i jak ma sprawdzić napięcie którego nie ma? Nie ma co sprawdzać tylko niech się bierze za otwarcie pakietu.
- exmotech
- Forumowicz
- Posty: 323
- Rejestracja: 22 lut 2018, 16:19
Re: Duchy opętały mój rower.
Jak ja nie cierpię takich sytuacji. Oddalony jestem o 10tys.km od dostępu do wiarygodnych ogniw (Tas?) i po prostu padła totalnie sekcja 2.
Wszystkie sekcje w pakiecie mierzone bezpośrednio mają 4.1 a sekcja 2 ma totalnie ZERO.
Nie wiem jak to się mogło stać, ale chyba dopóki rower jeździł i był ładowany 2x dziennie to nie nadążał z samorozładowaniem. Jak zostawiłem rower na 3 miesiące to któreś z 10 ogniw rozładowało całą resztę.
Nie mam pojęcia ja to możliwe skoro wszystkie ogniwa kupiłem w miarę równomiernie naładowane (0.3V różnicy) i przed złożeniem wyrównałem co do 0,01V.
Da się jakoś przewieźć ogniwa przez ocean? A może znacie jakieś źródło wiarygodne na amazonie czy aliexpress gdzie kupię 10 ogniw.
No i teraz pytanie... Czy to muszą być identyczne ogniwa jak cała reszta pakietu?
Wszystkie sekcje w pakiecie mierzone bezpośrednio mają 4.1 a sekcja 2 ma totalnie ZERO.
Nie wiem jak to się mogło stać, ale chyba dopóki rower jeździł i był ładowany 2x dziennie to nie nadążał z samorozładowaniem. Jak zostawiłem rower na 3 miesiące to któreś z 10 ogniw rozładowało całą resztę.
Nie mam pojęcia ja to możliwe skoro wszystkie ogniwa kupiłem w miarę równomiernie naładowane (0.3V różnicy) i przed złożeniem wyrównałem co do 0,01V.
Da się jakoś przewieźć ogniwa przez ocean? A może znacie jakieś źródło wiarygodne na amazonie czy aliexpress gdzie kupię 10 ogniw.
No i teraz pytanie... Czy to muszą być identyczne ogniwa jak cała reszta pakietu?
- Goliath
- Forumowicz
- Posty: 1320
- Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
- Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek
Re: Duchy opętały mój rower.
Teoretycznie powinny być identyczne... by parametry pracy były dla wszystkich sekcji takie same.
Czyli wypadowe RW i pojemność każdego bloku S powinna być taka sama lub bardzo bliska.
Dużo cykli ma za sobą Twój akumulator ?? Składałeś go z nowych ogniw ??
Jeżeli to jest tegoroczny aku z nowych ogniw.... to powinieneś złożyć nową sekcje z takich samych ogniw /ten sam producent i model
-
- Forumowicz
- Posty: 213
- Rejestracja: 22 wrz 2018, 22:12
Re: Duchy opętały mój rower.
Równe napięcia ogniw przecież nie świadczą o ich dobrym stanie. Co to za ogniwa i z którego roku? Ciężko będzie Ci dobrać nowe ogniwa do używanych w pakiecie bo będą miały różne pojemności/rezystancje i bms może mieć problemy z takim akumulatorem. Dziwne, że nie masz napięcia na głównych przewodach... Wyładowane ogniwa powinny nadal przewodzić prąd.exmotech pisze: ↑23 sie 2019, 23:02Nie mam pojęcia ja to możliwe skoro wszystkie ogniwa kupiłem w miarę równomiernie naładowane (0.3V różnicy) i przed złożeniem wyrównałem co do 0,01V.
Da się jakoś przewieźć ogniwa przez ocean? A może znacie jakieś źródło wiarygodne na amazonie czy aliexpress gdzie kupię 10 ogniw.
No i teraz pytanie... Czy to muszą być identyczne ogniwa jak cała reszta pakietu?
-
- Forumowicz
- Posty: 213
- Rejestracja: 22 wrz 2018, 22:12
Re: Duchy opętały mój rower.
Sprawdziłem ogniwo które dostało upływności w moim pakiecie i nie przewodzi prądu. Myślałem, że rozładowane do 0V ogniwa przewodzą prąd.
- exmotech
- Forumowicz
- Posty: 323
- Rejestracja: 22 lut 2018, 16:19
Re: Duchy opętały mój rower.
Ogniwa mają za sobą może około 200 cykli. W Polsce jeździłem mało, więc przez pierwsze 8 miesięcy były ładowane jakoś 2x w tygodniu. Pozostałe 4 miesiące ładowane były powiedzmy średnio raz dziennie (bo czasami załatwiałem sprawy i ładowałem dwa razy dziennie a czasami nie jechałem nigdzie i nie ładowałem). No i do końca użytkowania nie było problemu.
Ogniwa to LGDBMH11865.
No i jak je zdobyć...
Ogniwa to LGDBMH11865.
No i jak je zdobyć...
-
- Forumowicz
- Posty: 213
- Rejestracja: 22 wrz 2018, 22:12
Re: Duchy opętały mój rower.
Mam pakiet z tych samych ogniw. Twoje ogniwa są z końcówki 2015r. Ogniwo które dostało upływności w moim pakiecie było rok starsze od twojego:
LG MH1 chyba trzeba unikać
U mnie wymiana ogniwa trwa 15 min bo mam pakiet lutowany w koszyczkach i łatwo takie ogniwo odlutować i wybić:
Spytaj tasa czy nie ma jeszcze kilka MH1 3200mAh.
LG MH1 chyba trzeba unikać
U mnie wymiana ogniwa trwa 15 min bo mam pakiet lutowany w koszyczkach i łatwo takie ogniwo odlutować i wybić:
Spytaj tasa czy nie ma jeszcze kilka MH1 3200mAh.
- tas
- Administrator
- Posty: 3002
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Duchy opętały mój rower.
mam, poszukam
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl