Specialized Epic

Podziel się z nami opisem własnych konstrukcji
Awatar użytkownika
Gregory
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Specialized Epic

Post autor: Gregory »

Witam, startuję właśnie z budową mojego pierwszego e-bike'a :mrgreen: (mojego pierwszego bo już budowałem innym)
Jako bazę posiadam Speca Epic rocznik ok 2007-2008
20190824_171520.jpg
Rama niby mała a wchodzi do niej 13s9p oraz 45A sterownik, więc na początek całkiem spoko.
Jutro odbieram komplet nowych hamulców SLX M7000, zamówiłem też paczuszkę z mnóstwem różnych mniej czy bardziej dupereli między innymi adaptery i tarcze hamulcowe, we wtorek powinny dojść więc zrobię mechanicznie igiełkę i będzie można startować z elektryfikacją.

Komponenty jakie wykombinowałem studiując forum, YT i niesamowity blog Tasa:
Pakiet 13s9p Sanyo GA
BMS 45A ciągłego
Sterownik Sinus 48V 45A
Wyświetlacz KT LCD8H z USB
Na skrzynce będzie zamontowany wskaźnik naładowania akumulatora
Czujnik PAS
Naturalnie również manetka
Silnik MXUS v3 3K Turbo, z początku myślałem o 30H 7x9 ale, mamy tu spore górki stąd decyzja 3K.
Wolnobieg DNP 7s 11-28t (jest) nie do końca wiem czy będę musiał go przerabiać na 5s?

W tym tygodniu zawożę Speca do Elektro-Bikes do zrobienia skrzynki oraz pakietu który sam dokończę - BMS, kabelki, zabezpieczenie.
Jak tylko pojawią się silniki całą resztę zamawiam w Nexunie.
Będę aktualizował temat na bieżąco.
Ostatnio zmieniony 02 paź 2019, 23:52 przez Gregory, łącznie zmieniany 3 razy.
Specialized Epic viewtopic.php?f=30&t=3637
Projekt Jastrząb viewtopic.php?f=30&t=5882
pumexior
Forumowicz
Posty: 171
Rejestracja: 22 maja 2018, 0:04
Lokalizacja: Pod Krakowem

Re: Spezialized Epic

Post autor: pumexior »

O, też miałem Epica, w trochę podobnej konfiguracji. Dobra decyzja z 3K, mi tego właśnie brakowało, 30h w góry się nie nadawał. Natomiast nie będzie problemu ze zmieszczeniem silnika obok dampera? Ja miałem damper w trójkącie, ale w tym miejscu miałem system brain i na oko wyglądało to tak, że 3k mógłby mieć tam ciasno :) Ale ostatecznie nigdy nie przymierzyłem.
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: Spezialized Epic

Post autor: Inc0 »

jesli dumper nie koliduje z tarcza hebla a nie koliduje to jakim cudem ma ci kolidować z silnikiem który jest jeszcze ze 2cm od tarczy ? :P
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
Awatar użytkownika
Gregory
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Spezialized Epic

Post autor: Gregory »

Jak widać też mam dumper w trójkącie i też z brainem, na takiej samej ramie poskładałem kumplowi ebike'a ale z 30H mieści się bez problemu, więc 3K też wejdzie skoro mija zacisk hamulca minie też braina.
Jedyny minus jaki widzę to to, że z tyłu przez mocowanie braina nie wejdzie większa tarcza niż fabryczne 160. Jednak pojeździłem trochę tym Specem kumpla i hebli nie brakuje (180 przód 160 tył)
Specialized Epic viewtopic.php?f=30&t=3637
Projekt Jastrząb viewtopic.php?f=30&t=5882
pumexior
Forumowicz
Posty: 171
Rejestracja: 22 maja 2018, 0:04
Lokalizacja: Pod Krakowem

Re: Spezialized Epic

Post autor: pumexior »

Ja miałem 30h bardzo blisko braina, gdyby 3k miał większą średnice to by nie wszedł - ale ok, sprawdziłem teraz i nie ma większej średnicy - tego nie wiedziałem.
Damper w trójkącie tzn w przednim trójkącie - tego zapomniałem dodać - i przewód do braina na wahaczu.
Awatar użytkownika
Gregory
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Spezialized Epic

Post autor: Gregory »

Czyli pewno jakiś 2009 - 2010r wtedy zmienili system, ja wybrałem ten ze względu na miejsce na skrzynkę w głównym trójkącie bo całe zawieszenie jest rozwiązane poza nim.
3K jest szerszy od 30H to z gabarytów główna różnica :)
Specialized Epic viewtopic.php?f=30&t=3637
Projekt Jastrząb viewtopic.php?f=30&t=5882
radex
Forumowicz
Posty: 213
Rejestracja: 22 wrz 2018, 22:12

Re: Spezialized Epic

Post autor: radex »

Jeżeli nie możesz założyć z tyłu większej tarczy niż 160mm to będziesz prawdopodobnie musiał dać bardzo duże dystansy pod tarczę i na oś. Ja mam 3k i pod tarcze 203mm musiałem dać dystans 5mm żeby zacisk nie ocierał o silnik. Na osi od strony tarczy mam 9mm dystans:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Gregory
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Spezialized Epic

Post autor: Gregory »

Dzięki za info, byłem przygotowany na 4mm dystansu pod tarczę, nie jest problemem dać 5.
Oś też nie jakiś wielki problem zdystansować, będę walczył jak dorwę silnik.

Co to za rama Twoja? Widzę standard mocowania hebla PM ja mam jeszcze starą konstrukcję w standardzie IS z przejściówką na PM a to zupełnie inne wyprowadzenie mocowania zacisku.

P.s. Kto Ci taki piękny dystans tarczy wystrugał?
Specialized Epic viewtopic.php?f=30&t=3637
Projekt Jastrząb viewtopic.php?f=30&t=5882
radex
Forumowicz
Posty: 213
Rejestracja: 22 wrz 2018, 22:12

Re: Specialized Epic

Post autor: radex »

Jest to Giant ATX 2018. 5mm dystansu to ja mam przy tarczy 203mm. Jak ty będziesz miał 160mm to pewnie więcej będziesz musiał dać. Dodatkowo jak chcesz 7rz. Wolnobieg to po drugiej stronie też dojdzie ci kilka podkładek. Czasami też trzeba dać dystans pod wolnobieg bo przerzutka ociera o silnik na największej zębatce wolnobiegu. Kolega tombe robi takie dystansy:
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Gregory
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Specialized Epic

Post autor: Gregory »

Kilka podkładek na oś mam w koszyku i podkładkę pod wolnobieg też na wszelki wypadek.
Podkładkę/zabezpieczenie kabli kolegi Tombe widziałem i jest to świetna sprawa ale póki nie mam silnika nie wiem czy zmieszczę.

Edit:
Rower oddany do Elektro-Bikes, więc robi się skrzynka i pakiet, zamówiłem też wszystko co było dostępne, jak dotrą paczki to zostanie do upolowania silnik obręcz i szprychy :D
Do tej jakże małej skrzyneczki wchodzi jednak 13s9p :mrgreen:
Specialized Epic viewtopic.php?f=30&t=3637
Projekt Jastrząb viewtopic.php?f=30&t=5882
Awatar użytkownika
Gregory
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Specialized Epic

Post autor: Gregory »

Się Panowie w Elektro-Bikes uwinęli :D
Dziś odebrałem rower ze skrzynką oraz pakiet :mrgreen:
20190904_170448.jpg
20190904_170649.jpg
W pierwszej kolejności do skończenia pakiet, potem wszystkie części na rower, poprzeciągać kabelki i można polutować.
Silników w Nexunie nadal brak :|
Specialized Epic viewtopic.php?f=30&t=3637
Projekt Jastrząb viewtopic.php?f=30&t=5882
Awatar użytkownika
Gregory
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Specialized Epic

Post autor: Gregory »

No to akumulator gotowy :mrgreen:
Aku 1.jpg
Aku 2.jpg
Przymiarka sterownika
Aku 3.jpg
Po testach miernikiem ostateczny test na ładowarce
Aku 4.jpeg
Wszystko gra i buczy :D
Specialized Epic viewtopic.php?f=30&t=3637
Projekt Jastrząb viewtopic.php?f=30&t=5882
Awatar użytkownika
Gregory
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Specialized Epic

Post autor: Gregory »

No i minęły ponad trzy tygodnie a silników w Nexunie nadal brak, co gorsza mówią, że dostawa po 14.10 (znaczy tak mówili jak dzwoniłem ok 16.09...)
Ale, w międzyczasie targany obawami o tylni widelec i pracę zawieszenia rozciągniętego o jakieś 15mm zmieniłem koncepcję, zamówiłem u naszych południowych sąsiadów silnik QS 205 35H 6T.
Jak dojdzie, mam nadzieję w tym tygodniu, zmienię czujnik temperatury na NTC10K, wkleję zabezpieczenie termiczne i będzie można wreszcie kontynuować pracę :D
Zobaczymy jak on sobie poradzi z naszymi górkami, jestem dobrej myśli po przeczytaniu wątku o nim ale i tak po ostatniej wizycie u Kolegi Tombe, którego mam bardzo po sąsiedzku i przejażdżce na jego Samuraiu :x już wiem że będę go miał, nie wiem tylko kiedy, ot i dopadła mnie wattowica przed ukończeniem pierwszego projektu :lol: ale Samurai prowadzi się po prostu bajecznie :twisted:
A wracając do e-Speca to mam nadzieję, że wreszcie prace ruszą i dokończę bike'a bo końcówka sezonu już i tak w pi....u :| może jeszcze choć paręset km uda się nakręcić w ramach testów.
Specialized Epic viewtopic.php?f=30&t=3637
Projekt Jastrząb viewtopic.php?f=30&t=5882
Awatar użytkownika
Gregory
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Specialized Epic

Post autor: Gregory »

Mały kroczek do przodu, doszły obręcze, szprychy na tył oraz wolnobieg.
Postanowiłem wymienić też przednią obręcz i oto gotowe kółko.
20191001_204340.jpg
Specialized Epic viewtopic.php?f=30&t=3637
Projekt Jastrząb viewtopic.php?f=30&t=5882
Awatar użytkownika
Gregory
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Specialized Epic

Post autor: Gregory »

Dzisiaj dosyć duży krok do przodu :D
Dotarł silnik, więc od razu zaplotłem i wycentrowałem koło, założyłem ogumienie i zacząłem przymiarki do ramy.
Zaplot 1.jpg
Zaplot 2.jpg
Centrowanko.jpeg
Koło.jpg
W końcu się prezentuje jak ebike :mrgreen:
20191002_224426.jpg
Specialized Epic viewtopic.php?f=30&t=3637
Projekt Jastrząb viewtopic.php?f=30&t=5882
maciek72
Forumowicz
Posty: 290
Rejestracja: 18 lut 2018, 14:22
Lokalizacja: BLACHOWNIA

Re: Specialized Epic

Post autor: maciek72 »

Całkiem konkretnie👍
MACIEK
Awatar użytkownika
Gregory
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Specialized Epic

Post autor: Gregory »

Dzięki ;)
Dziś wstępnie spiąłem kable i zrobiłem test silnika, śmiga jak trzeba :mrgreen:
Planowałem jeszcze otworzyć silnik i podmienić termistor ale brakło czasu, więc to jutro.
Specialized Epic viewtopic.php?f=30&t=3637
Projekt Jastrząb viewtopic.php?f=30&t=5882
Rzadzio
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 21 sie 2019, 11:14

Re: Specialized Epic

Post autor: Rzadzio »

Gregory pisze:
02 paź 2019, 23:14
Dzisiaj dosyć duży krok do przodu :D
Dotarł silnik, więc od razu zaplotłem i wycentrowałem koło, założyłem ogumienie i zacząłem przymiarki do ramy.
Zaplot 1.jpg
Zaplot 2.jpg
Centrowanko.jpeg
Koło.jpg
W końcu się prezentuje jak ebike :mrgreen:
20191002_224426.jpg
Witam uważnie śledzę ten temat. Sam zastanawiam się jakiego silnika użyć. Będzie to moja pierwsza przeróbka. Ale chyba cały rower przerobie w elektrobikes bo nie mam żadnego doświadczenia z elektryka A nie chciał bym czegoś źle zrobić czegoś spalić itd. Podobnie jak Ty jestem z Bielska najpierw myślałem żeby przerobic swój stary rower meride k-seven Ale po przeczytaniu setki wątków na ten temat zdecydowalem sie na zmiane roweru na fulla. Chciał bym używać tego roweru do wycieczek po naszych okolicach Ale fajnie też by było żebym dał radę tym rowerem wybrać się gdzieś na kozia czy przez przegibek nad jeziorko itp. nie zależy mi na jakiejś ekstremalnej jeździe bardziej do spokojnego jazdy i podziwiania widoczków. Tylko z tego co widzę to w elektrobikes niemontuja tych silników. I tutaj na forum w dziale sprzedaży jest oferta od niejakiego glebora na taki kompletny zestaw. Jeżeli bym to nabył A baterie i skrzynkę zrobil w elektrobikes to myślisz że jeżeli nigdy nie miałem do czynienia z elektryka to jestem w stanie sobie poradzić czy lepiej się za to nie zabierać?
Awatar użytkownika
Umbur
Moderator
Posty: 1346
Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Specialized Epic

Post autor: Umbur »

Jak tylko potrafisz lutować i obsługiwać multimetr, to sobie poradzisz. Wiele osób tutaj tak zaczynało. Jeżeli chodzi o fulla, to na "nasze" tereny do jazdy rekreacyjnej polecam Mxusa Turbo 3K, sterownik 45A i baterię 16s. Da się poszaleć i nie grzeje się zbyt szybko.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Specialized Epic

Post autor: tkoko »

Rzadzio pisze:
04 paź 2019, 6:58
...... tutaj na forum w dziale sprzedaży jest oferta od niejakiego glebora na taki kompletny zestaw. Jeżeli bym to nabył A baterie i skrzynkę zrobil w elektrobikes to myślisz że jeżeli nigdy nie miałem do czynienia z elektryka to jestem w stanie sobie poradzić czy lepiej się za to nie zabierać?
Kupując gotowy zestaw, do rozwiązania masz tylko mechaniczne założenie zestawu do roweru. Elektryczna część zestawu, będzie zapewne miała odpowiednie kable i wtyczki do połączenia. Ostatecznie w okolicy masz kilku (kilkunastu) forumowiczów, którzy zapewne pomogą w miarę możliwości :D
Rzadzio
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 21 sie 2019, 11:14

Re: Specialized Epic

Post autor: Rzadzio »

Umbur pisze:
04 paź 2019, 7:16
Jak tylko potrafisz lutować i obsługiwać multimetr, to sobie poradzisz. Wiele osób tutaj tak zaczynało. Jeżeli chodzi o fulla, to na "nasze" tereny do jazdy rekreacyjnej polecam Mxusa Turbo 3K, sterownik 45A i baterię 16s. Da się poszaleć i nie grzeje się zbyt szybko.
A czy to nie będzie za mocny silnik jak na pierwszy rower elektryczny? Albo może czy da się na początek ograniczyć jakoś móc po przez sterownik A po kilku miesiącach jak dojdę do wniosku że mógł by być mocniejszy to co odblokować? Pozyskalem droga wymiany za swój rower i detektor metalu ;) stara kona stinky jako bazę tylko według mnie jest już trochę zmęczona Ale pracuje w zakładzie cnc gdzie mamy fajnego spawacza Pana Zbyszka i tak sobie myślę żeby teraz zająć się rowerem powymieniac co się da może jakieś wzmocnienia porobic A przez zimę zacząć zabawę z przeróbka tak żeby na wiosnę mieć fajny gotowy rower
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Specialized Epic

Post autor: AST034 »

Stinky fajna baza, mxus 3k wchodzi lekko, fajnie sie na tym jezdzi. Jesli chodzi o silnik to on nie ustala mocy, a sterownik, wiec mozesz w taki silnik 3000W pakowac 15A 16S i bedziesz mial 670W mocy 👍 Natomiast silnik ten ma relatywnie duza pojemnosc cieplna, wiec raczej sie nie przegrzeje przy 16S 45A. U mnie w konie byl sparowany z sabkiem na 20S 100A i nie przegrzewal sie, ale ja mieszkam na plaskim terenie. Jesli chcesz miec mozliwosc ustawienia mocy(amperazu) to najbardziej pasuje sabvoton mini 45A, aczkolwiek... nie widze sensu robienia bajka za slabego, lepiej od razu zrob mu te 3kW mocy i zobaczysz czy wystarczy, nie jest to jakas powalajaca moc, ale na poczatek wystarczy :)
Awatar użytkownika
Gregory
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Specialized Epic

Post autor: Gregory »

Rzadzio pisze:
04 paź 2019, 6:58
Witam uważnie śledzę ten temat. Sam zastanawiam się jakiego silnika użyć. Będzie to moja pierwsza przeróbka. Ale chyba cały rower przerobie w elektrobikes bo nie mam żadnego doświadczenia z elektryka A nie chciał bym czegoś źle zrobić czegoś spalić itd. Podobnie jak Ty jestem z Bielska najpierw myślałem żeby przerobic swój stary rower meride k-seven Ale po przeczytaniu setki wątków na ten temat zdecydowalem sie na zmiane roweru na fulla. Chciał bym używać tego roweru do wycieczek po naszych okolicach Ale fajnie też by było żebym dał radę tym rowerem wybrać się gdzieś na kozia czy przez przegibek nad jeziorko itp. nie zależy mi na jakiejś ekstremalnej jeździe bardziej do spokojnego jazdy i podziwiania widoczków. Tylko z tego co widzę to w elektrobikes niemontuja tych silników. I tutaj na forum w dziale sprzedaży jest oferta od niejakiego glebora na taki kompletny zestaw. Jeżeli bym to nabył A baterie i skrzynkę zrobil w elektrobikes to myślisz że jeżeli nigdy nie miałem do czynienia z elektryka to jestem w stanie sobie poradzić czy lepiej się za to nie zabierać?
Witaj, trudno oceniać i radzić czy dasz radę czy nie, tak jak napisał Umbur jeśli radzisz sobie z lutownicą i miernikiem to jakieś podstawy już masz ale na to ostatnie pytanie musisz sam sobie odpowiedzieć.
Specialized Epic viewtopic.php?f=30&t=3637
Projekt Jastrząb viewtopic.php?f=30&t=5882
Awatar użytkownika
Umbur
Moderator
Posty: 1346
Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Specialized Epic

Post autor: Umbur »

Sam zaczynałem od 3kW 16S. Lepiej mieć zapas mocy niż jej brak. Dodatkowo sterowniki mają zwykle 3 tryby prędkości. Można zawsze jeździć na mniejszych nastawach.
Awatar użytkownika
Vegasnight9
Forumowicz
Posty: 565
Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
Lokalizacja: Żary

Re: Specialized Epic

Post autor: Vegasnight9 »

Rzadzio pisze:
04 paź 2019, 6:58
Gregory pisze:
02 paź 2019, 23:14
Dzisiaj dosyć duży krok do przodu :D
Dotarł silnik, więc od razu zaplotłem i wycentrowałem koło, założyłem ogumienie i zacząłem przymiarki do ramy.
Zaplot 1.jpg
Zaplot 2.jpg
Centrowanko.jpeg
Koło.jpg
W końcu się prezentuje jak ebike :mrgreen:
20191002_224426.jpg
Witam uważnie śledzę ten temat. Sam zastanawiam się jakiego silnika użyć. Będzie to moja pierwsza przeróbka. Ale chyba cały rower przerobie w elektrobikes bo nie mam żadnego doświadczenia z elektryka A nie chciał bym czegoś źle zrobić czegoś spalić itd. Podobnie jak Ty jestem z Bielska najpierw myślałem żeby przerobic swój stary rower meride k-seven Ale po przeczytaniu setki wątków na ten temat zdecydowalem sie na zmiane roweru na fulla. Chciał bym używać tego roweru do wycieczek po naszych okolicach Ale fajnie też by było żebym dał radę tym rowerem wybrać się gdzieś na kozia czy przez przegibek nad jeziorko itp. nie zależy mi na jakiejś ekstremalnej jeździe bardziej do spokojnego jazdy i podziwiania widoczków. Tylko z tego co widzę to w elektrobikes niemontuja tych silników. I tutaj na forum w dziale sprzedaży jest oferta od niejakiego glebora na taki kompletny zestaw. Jeżeli bym to nabył A baterie i skrzynkę zrobil w elektrobikes to myślisz że jeżeli nigdy nie miałem do czynienia z elektryka to jestem w stanie sobie poradzić czy lepiej się za to nie zabierać?
Według mnie dasz radę sam zbudować. To żadna wiedza tajemna, a wręcz dla kogoś kto lubi majsterkować czysta przyjemność. Obecnie wszystko jest opisane i wyjaśnione w internecie i wiedza jest podana na tacy. Propo mocy to buduj od razu 16S 45A - nic słabszego po prostu nie ma sensu i sam to stwierdzisz jak tylko przejedziesz na swojej maszynie pierwsze kilometry i ją "poczujesz". 3kW to takie w sam raz - można już poczuć frajdę i przyspieszenie a zarazem taka moc wystarcza by wjechać praktycznie na każdą górkę. Następny szczebel to już tylko customy >6kw.
Jeżdżę na HT Viper GTS 3kW :arrow: viewtopic.php?f=30&t=1243
Rzadzio
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 21 sie 2019, 11:14

Re: Specialized Epic

Post autor: Rzadzio »

Vegasnight9 pisze:
06 paź 2019, 19:30
Rzadzio pisze:
04 paź 2019, 6:58
Witam uważnie śledzę ten temat. Sam zastanawiam się jakiego silnika użyć. Będzie to moja pierwsza przeróbka. Ale chyba cały rower przerobie w elektrobikes bo nie mam żadnego doświadczenia z elektryka A nie chciał bym czegoś źle zrobić czegoś spalić itd. Podobnie jak Ty jestem z Bielska najpierw myślałem żeby przerobic swój stary rower meride k-seven Ale po przeczytaniu setki wątków na ten temat zdecydowalem sie na zmiane roweru na fulla. Chciał bym używać tego roweru do wycieczek po naszych okolicach Ale fajnie też by było żebym dał radę tym rowerem wybrać się gdzieś na kozia czy przez przegibek nad jeziorko itp. nie zależy mi na jakiejś ekstremalnej jeździe bardziej do spokojnego jazdy i podziwiania widoczków. Tylko z tego co widzę to w elektrobikes niemontuja tych silników. I tutaj na forum w dziale sprzedaży jest oferta od niejakiego glebora na taki kompletny zestaw. Jeżeli bym to nabył A baterie i skrzynkę zrobil w elektrobikes to myślisz że jeżeli nigdy nie miałem do czynienia z elektryka to jestem w stanie sobie poradzić czy lepiej się za to nie zabierać?
Według mnie dasz radę sam zbudować. To żadna wiedza tajemna, a wręcz dla kogoś kto lubi majsterkować czysta przyjemność. Obecnie wszystko jest opisane i wyjaśnione w internecie i wiedza jest podana na tacy. Propo mocy to buduj od razu 16S 45A - nic słabszego po prostu nie ma sensu i sam to stwierdzisz jak tylko przejedziesz na swojej maszynie pierwsze kilometry i ją "poczujesz". 3kW to takie w sam raz - można już poczuć frajdę i przyspieszenie a zarazem taka moc wystarcza by wjechać praktycznie na każdą górkę. Następny szczebel to już tylko customy


Witam.
Ogólnie jak by nie koszty które bym musiał ponieść przy budowie takie zestawu to bym się nie zastanawiał
Ale prócz droższych podzespołów typu sterownik i sam silnik co jeszcze było by do ogarnięcia to musiał bym zainwestować jeszcze w rower między innymi jakiś konkretny amortyzator i lepsze hamulce no i pewno trzeba by wzmocnić jakoś sam rower. A to już jest ponad moje możliwości finansowe. Niby mógł bym robić to na spokojnie do wiosny i może by się jakoś udało Ale plan był taki że teraz zaczynam oszczędzać na zestaw dla żony ;) tak żeby na wiosnę i jej coś złożyć tak że zostanę chyba przy tym QS 205 35H 6T lub Mxus 30H 7x9
Awatar użytkownika
Gregory
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Specialized Epic

Post autor: Gregory »

Przez weekend powalczyłem z czujnikiem temperatury oraz zabezpieczeniem termicznym, dziś klej wysechł więc poskładałem silnik, przepikałem multimetrem i zwarć nie stwierdzono, kręci się też ok czyli pełen sukces :mrgreen:
20191006_1314551.jpg
20191006_1314271.jpg
Wolnobieg zamontowałem Sunrace 7rz. wchodzi idealnie wystarczy podkładka z zestawu.
Teraz trochę walki z piłowaniem gniazd w hakach ramy bo ta ośka to na prawdę jakieś monstrum, grubsza niż w Mxusie 3k turbo :lol:

Edit: Jednak pod ten wolnobieg trzeba zastosować podkładkę (w Nexunie sprzedają) bo opiera się o obudowę silnika.
Ostatnio zmieniony 10 paź 2019, 14:28 przez Gregory, łącznie zmieniany 1 raz.
Specialized Epic viewtopic.php?f=30&t=3637
Projekt Jastrząb viewtopic.php?f=30&t=5882
Awatar użytkownika
Vegasnight9
Forumowicz
Posty: 565
Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
Lokalizacja: Żary

Re: Specialized Epic

Post autor: Vegasnight9 »

Elegancka robota 👍
Jeżdżę na HT Viper GTS 3kW :arrow: viewtopic.php?f=30&t=1243
Awatar użytkownika
Gregory
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Specialized Epic

Post autor: Gregory »

Dzięki ;)

Dziś ogarnąłem sprzęt mechanicznie, pogłębiłem trochę haki ramy, żeby silnik głębiej siadł, za dużo pola manewru nie miałem bo rama dość delikatna ale coś tam weszło :)

W tym kapkę nietypowym sprzęcie z uwagi na system Brain w tylnym wahaczu musiałem dać tą oryginalną blokadę obrotu osi między podkładkę a ramę i to idealnie zdystansowało tarczę od ramy bo wcześniej ocierała o mocowanie Braina właśnie, plus tego taki, że tarcza jest przykręcona bezpośrednio do silnika swoimi oryginalnymi śrubami wraz z blaszkami zapobiegającymi ich odkręcaniu i jest beż żadnego dystansu, pasuje w zacisk idealnie.

Przeregulowałem zakresy pracy przerzutek oraz naciąg linek tak, że z przodu mam 2s a z tyłu 7s i nie ma żadnych "pustych" biegów :D
Wywaliłem najmniejszą zębatkę z przodu i po delikatnej modyfikacji przykręciłem w jej miejsce tarczę czujnika PAS, wygląda prawie jak z fabryki :ugeek: sprawdzone, każdy magnesik jest odczytywany przez czujnik.
20191008_1846131.jpg
Zrobiłem też mały misz masz z blokad obrotu zakupionych wcześniej wykorzystałem ramiona a zamiast "fasolek" zastosowałem oryginalne elementy z zestawu.
Kable umocowane i wciągnięte do skrzynki, jutro jak czas pozwoli lutowanie wszystkiego :)
Kilka fotek stanu na dziś:
20191008_175730.jpg
20191008_175737.jpg
20191008_175839.jpg
20191008_180026.jpg
Specialized Epic viewtopic.php?f=30&t=3637
Projekt Jastrząb viewtopic.php?f=30&t=5882
Rzadzio
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 21 sie 2019, 11:14

Re: Specialized Epic

Post autor: Rzadzio »

Wygląda super u mnie zmiana planów byłem w elektrobikes i Panowie namówili mnie na MXUS v3 3K Turbo. Ale będę przerabial dopiero na wiosne. Muszę jeszcze trochę pieniążków odlozyc ;)
Awatar użytkownika
Gregory
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Specialized Epic

Post autor: Gregory »

No do Kony 3k Turbo można pchać bo to rama DH/FR do ciężkiego "orania" ja zacząłem się trochę obawiać o tylni widelec to raz a dwa czekam już ponad miesiąc i silników w Nexunie nadal brak, podobno po 14.10 mają być ale to stare informacje.
Ty jak masz czas do wiosny to luzik ALE, sugeruję jak tylko się pojawią 3K Turbo kupić od razu silnik, potem resztę dozbierasz ;)
Jeżeli się nie mylę to poprzednio pojawiły się na przełomie czerwca/lipca i od tej pory brak, więc jak chcesz być spokojny na wiosnę ;)
Specialized Epic viewtopic.php?f=30&t=3637
Projekt Jastrząb viewtopic.php?f=30&t=5882
Rzadzio
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 21 sie 2019, 11:14

Re: Specialized Epic

Post autor: Rzadzio »

Ok dzieki za info.
Awatar użytkownika
Gregory
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Specialized Epic

Post autor: Gregory »

Jak zaplanowane tak się stało, polutowane wszystko na gotowo, kabli zrobiło się trzy razy mniej :D
20191009_205301.jpg
Podłączyłem też lampki pod przyciski, wszystko sterowane z jednego włącznika.
Podłączyłem tak, że na czerwonym przycisku jest główny wyłącznik obu świateł a na tych niby kierunkowskazach mam z lewej małą a z prawej dużą moc przodu.
Zmierzyłem też pobór prądu, obie włączone z +batt przód na małej mocy 0,18A przód na dużej mocy 0,33A, bezpiecznik wstawiłem 2A.
20191009_205519.jpg
20191009_205533.jpg
W skrzynce zamontowałem wskaźnik naładowania akumulatora, ustawiony mam na stałe na % volty i tak podane są na wyświetlaczu.
20191009_205544.jpg
No, to ja się dziś napracowałem, teraz pracuje pianka :D
20191009_211624.jpg
Specialized Epic viewtopic.php?f=30&t=3637
Projekt Jastrząb viewtopic.php?f=30&t=5882
Awatar użytkownika
Gregory
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Specialized Epic

Post autor: Gregory »

Pianka zrobiła co do niej należało, zamknąłem skrzynkę i tym sposobem projekt został ukończony :mrgreen:

W weekend jak na zamówienie ma być piękna pogoda, więc będą pierwsze testy :x
Specialized Epic viewtopic.php?f=30&t=3637
Projekt Jastrząb viewtopic.php?f=30&t=5882
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Specialized Epic

Post autor: AST034 »

Fajna, bardzo uporzadkowana budowa, wszystko na swoim miejscu, odpowiednio zabezpieczone :) Nic tylko pogratulowac i.. czekamy na relację z testów :)
Awatar użytkownika
Gregory
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Specialized Epic

Post autor: Gregory »

Dzięki za dobre słowo ;)

Weekend testowy zakończony, wszystko hula jak ta lala, z silnika jestem bardzo zadowolony :mrgreen:
Nie udało mi się go zagrzać do odcinki a zapewniam, że lekko nie miał.
Max temperatura 135 stopni na szczycie takiej pięknej górki
20191013_141721.jpg
20191013_141839.jpg
20191013_141855.jpg
Trasę zrobiliśmy z kumplem naszymi "bliźniakami"
20191013_132121.jpg
z Bielska przez Szczyrk, górami do Brennej i powrót do Bielska, całość 52km i banan z gęby nie zejdzie mi pewno przez tydzień :mrgreen:
Prędkość przy kole 26" i sterowniku sinus 45km/h dla mnie w zupełności wystarczająca.
Specialized Epic viewtopic.php?f=30&t=3637
Projekt Jastrząb viewtopic.php?f=30&t=5882
Awatar użytkownika
Gregory
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Specialized Epic

Post autor: Gregory »

Testów ciąg dalszy, w sobotę Skrzyczne zdobyte :mrgreen:
20191019_151520.jpg
Na ten szczyt bez przerwy na chłodzenie się nie obeszło, no ale to ponad 1200m wysokości a silnik demonem mocy nie jest.
Widoczki po drodze - bezcenne
20191019_145613.jpg
20191019_145610.jpg
20191019_143557.jpg
W sumie nakręcone 72km.

Dzisiaj bardziej rekreacyjnie przez Przegibek nad jezioro Żywieckie potem powrót dookoła przez Wilkowice
20191020_125003.jpg
20191020_134120.jpg
W sumie 65km.

I tak przekroczyłem pierwsze 200km na moim E-Specu :D
Specialized Epic viewtopic.php?f=30&t=3637
Projekt Jastrząb viewtopic.php?f=30&t=5882
Awatar użytkownika
Gregory
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Specialized Epic - Metamorfoza

Post autor: Gregory »

Mój E-Spec przeszedł właśnie metamorfozę :)
Zmieniłem napęd z HUBa na MIDa, zakupiłem TSDZ2 48V 750W do którego wgrałem otwarte oprogramowanie oraz zainstalowałem czujnik temperatury.
E-Spec aktualnie wygląda tak
20200130_210201.jpg
Pierwsze przymiarki napędu
20200130_194348.jpg
20200130_194436.jpg
20200130_223959.jpg
Do tej ramy pasuje wręcz idealnie :)

Oczywiście instalując taki napęd do roweru typu ful trzeba trochę pokombinować z blokadą obrotu, ja wymyśliłem taką
20200208_182047.jpg
Obejma do rur hydraulicznych 1" w moim przypadku oraz kawałek kątownika alu 15x15mm ścinka 2mm z podcięciem na wahacz.
Zainstalowana przed pomalowaniem
20200208_145841.jpg
20200208_145852.jpg
No i pomalowana w czarny mat żeby nie "świeciła"
20200208_181155.jpg
20200208_181234.jpg
Pierwsze metry testu za mną i jestem pod wrażeniem oddawania mocy i przewidywalności pracy tego silniczka, jak pogoda trochę odpuści potestuję w bardziej wymagających terenach ale póki co jestem pozytywnie nastawiony do tego mikrusa :D
Przy akumulatorze jaki mam 13s 9p spokojnie 150km zasięgu więc jest potencjał.
Ostatnio zmieniony 11 lut 2020, 11:23 przez Gregory, łącznie zmieniany 1 raz.
Specialized Epic viewtopic.php?f=30&t=3637
Projekt Jastrząb viewtopic.php?f=30&t=5882
Awatar użytkownika
PaCki
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: 10 lut 2020, 13:13
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Specialized Epic

Post autor: PaCki »

Siema Gregory z tej strony Paweł z Bielska, jestem świerzakiem na forum, ale z ebikami już jakieś 5% doświadczenia mam, bo jestem już po budowie jednego ebika na rowerze BULLS, widać go na fotce, był zrobiony w większości z używanych części, silnik NC 7x9 bateria 13s11p sony V3 sterownik jakiś podrobiony KT 30a ale to akurat chyba nie był sinus, rower sprzedałem tydzień temu za śmieszną cenę 2700zł i mam ochotę na coś full amortyzowanego,

w ten weekend zrobiłem zakup i za tą samą kwotę co sprzedałem bullsa kupiłem Merida UMF Freedy 2 po upgradzie, zakochałem w tym rowerku jak go zobaczyłem na żywo, bo jest mocarna rama i amortyzatory z hamulcami też - 200mm BOXXER i 203mm heble.

Teraz się nastawiłem na zbudowanie swojego drugiego ebika na tej ramie i nie wiem co za silnik włożyć.
mxus 30h 7x9 za wolny 10x6 za słaby moment, mid drive tsdz2 nie wiem czy mi wejdzie na dł. supportu a bafang niby słyszałem dobre opinie ale pewnie trzeba by było kupić BBSHD a to już kosztuje, natomiast będzie z tym masę przerabiania nie mówiąc już o lini łańcucha i mocowaniu,
Myślę o 3k Turo albo o tym QS co Ty masz, ale proszę o doradztwo w tej sprawie,
rower ma jechać pow 40km/h ,
dawać sobie rade z podjazdami np. pod kozią Górkę bez stawania na chłodzenie ( chociaż mój NC 7x9 dawał tam rady), ale z Szyndzielnią to było już ciężko,
boje się że jak włożę 3k turbo to będzie straszny ciężki kloc, jak byłem na majówce 2019 nad morzem, to po wyjęciu beterii rower spokojnie dało się na dach Passata włożyć.
Boje się że jak włożę mxusa 30h to mnie dopadnie watowica.
Załączniki
Pierwszy EBIKE
Pierwszy EBIKE
nowy Bajk
nowy Bajk
Awatar użytkownika
Gregory
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Specialized Epic

Post autor: Gregory »

Z własnego (i kumpla) doświadczenia powiem Ci że 30h 7x9 nie podjeżdża naszych górek, moj QS jest bardziej odporny ale nie wiele, co prawda nigdy go nie odciąłem bo jeżdżąc z kumplem a on na 30h to jemu odcinało wcześniej ale stawaliśmy razem bo u mnie było jakieś 135 st.
Rozmawiałem z Tasem i podobno 3k turbo da radę, wielkiej różnicy w wadze nie ma między moim QS a 3k turbo, mój waży jakieś 8kg ale postanowiłem pójść inną drogą, zamontowałem TSDZ2 zmodowany i zobaczymy co on pokaże, przy okazji rower stracił na wadze 6kg :)
Specialized Epic viewtopic.php?f=30&t=3637
Projekt Jastrząb viewtopic.php?f=30&t=5882
Awatar użytkownika
PaCki
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: 10 lut 2020, 13:13
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Specialized Epic

Post autor: PaCki »

Oglądam kanał bikel.pl i ten gość tam mega pomodził przy tym silniku TSDZ2 , te silniki super sobie radzą z podjazdami, tylko martwi mnie że przyjdzie czas na częste wymiany kasety, łańcucha, linie łańcucha to wyzwanie, a dodatkowo może przyjść moment gdzie będę w trasie dziesiąt kilometrów za domem a tu nagle się wysypie jakaś plastikowa zębatka i będę w czarnej d..., a hubdrive to silniki praktycznie bezobsługowe.
Awatar użytkownika
Gregory
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Specialized Epic

Post autor: Gregory »

Dokładnie tak mam zmodowany ten silniczek, co do łańcucha i kasety hmm potestuje i zobaczę.
Specialized Epic viewtopic.php?f=30&t=3637
Projekt Jastrząb viewtopic.php?f=30&t=5882
Awatar użytkownika
PaCki
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: 10 lut 2020, 13:13
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Specialized Epic

Post autor: PaCki »

Spoko, liczę że do wiosny zrobię swojego drugiego EBIKA i wtedy możemy się zgadać na jakieś traski po lesie. pozdro
Awatar użytkownika
Gregory
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Specialized Epic

Post autor: Gregory »

Spikniemy się i pokręcimy razem.
Udanej budowy, jak byś coś potrzebował to wal śmiało.
Specialized Epic viewtopic.php?f=30&t=3637
Projekt Jastrząb viewtopic.php?f=30&t=5882
Awatar użytkownika
Gregory
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Specialized Epic

Post autor: Gregory »

Pierwsze testy nowego napędu za mną, nakręcone zaledwie 20km jak dla mnie rewelacja, przewidywalność napędu i oddawanie mocy zawsze kiedy tego potrzeba i nigdy z przypadku - mistrzostwo :D
Tak wyglądał po wjechaniu na Dębowiec od strony stoku, było trochę lodu na szlaku i trzeba było polecieć po trawie
20200216_154826.jpg
Specialized Epic viewtopic.php?f=30&t=3637
Projekt Jastrząb viewtopic.php?f=30&t=5882
Awatar użytkownika
Gregory
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Specialized Epic

Post autor: Gregory »

Dziś dostałem kasetę 9s 11-46t, jest ciut większa niż stara 11-32 :lol:
Kasety.jpg
No i już zamontowana, łacuch kupiłem Shimano 9s do e-bike'ów
Łańcuch.jpg
Główna jego zaleta to że ma 138 ogniw więc trzeba go było trochę skrócić ale długość ma taką jak w książce pisze :D
Nowa D.jpg
Nowa G.jpg
Jak będzie z jego trwałością to się okaże, przymiar mam będę sprawdzał.
Specialized Epic viewtopic.php?f=30&t=3637
Projekt Jastrząb viewtopic.php?f=30&t=5882
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Specialized Epic

Post autor: pxl666 »

Noo to możemy srogo się pchać pod górę panie kochany .żeby ino nie padało
Awatar użytkownika
elektrotonus
Forumowicz
Posty: 1259
Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
Lokalizacja: Warszawa

Re: Specialized Epic

Post autor: elektrotonus »

MIDy w kontrofensywie ;-)
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
Wdhiz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: 31 paź 2018, 1:43

Re: Specialized Epic

Post autor: Wdhiz »

PaCki pisze:
10 lut 2020, 19:25

w ten weekend zrobiłem zakup i za tą samą kwotę co sprzedałem bullsa kupiłem Merida UMF Freedy 2 po upgradzie, zakochałem w tym rowerku jak go zobaczyłem na żywo, bo jest mocarna rama i amortyzatory z hamulcami też - 200mm BOXXER i 203mm heble.
Jak dużą masz ramę w tej Meridzie? Bo rowerek wygląda zacnie. Jaką baterię tam upchniesz?

Rozwiązaniem Twoich (i moich) obaw o padnięty napęd daleko od domu może być hub przekładniowy. Lekkie, wydajne, bez oporowe przy pedałowaniu, można jeździć tylko na manetce.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Specialized Epic

Post autor: pxl666 »

Wdhiz pisze:
20 lut 2020, 19:11
Rozwiązaniem Twoich (i moich) obaw o padnięty napęd daleko od domu może być hub przekładniowy. Lekkie, wydajne, bez oporowe przy pedałowaniu, można jeździć tylko na manetce.
Hm ale większy prąd jednak . 30 a minimum, 45 a nawet i jednak nie korzysta on z przekładni napędu, a przy kasecie 50t przełożenie jest nieporównywalne z planetarnym w hubie , Noi nie masz kontroli nad stanem przekladni chyba że będziesz rozbierał silnik , naped roweru widzisz cały czas i możesz o niego dbać. Noi niewiele ale jednak zwiększa masę koła, czyli praca zawiasa plus snejki itd ...Noi wcale nie jest tańszy, sam silnik ok 1000 a gdzie sterownik pas i bateria ? Korba tensometryczna to chyba 300 ?O ile pamiętam, Noi niewiadomo czy zadziała z chińskim sterownikiem...
ODPOWIEDZ