To mój pierwszy post, więc witam wszytskich.
Teraz do rzeczy. Szukam ramy z pełną amortyzacją pod fata i znajduję parę ciekawych, węglowych, ale z tylną osią przetykaną, nie "widełki". Pytanie za 10 punktów, jak tam wsadzić silnik? Ktoś może trenował takie rozwiązania? Szczególnie interesuje mnie wsadzenie przekładniowego huba Bafanga. Wszystkie silniki jakie widzę, mają oś stałą. Jest na to jakiś patent?
Rama na oś przetykaną i silnik
- leszcz
- Forumowicz
- Posty: 767
- Rejestracja: 02 maja 2017, 22:39
- Lokalizacja: Rumia
Re: Rama na oś przetykaną i silnik
Poczytaj mój wątek Tarpana. Wykręciłem z zawieszenia ten jeden element i go rozchyliłem. Udało się. Potem przyciąłem nieco oś żeby mniej rozchylać. W kołach mniejszych niż 29" może się nie udać. Ogólnie kupa roboty i spore ryzyko. Mi się udało i byłem przeszczęśliwy. Rower jest na sprzedaż w ogóle. Podsumowując historię bardzo dużo czasu i energii to pochłonęło. Teraz kupiłbym gotową ramę pod silnik, np Samurai. Chyba że lubisz kombinatorykę.
Moja przygoda z ebike od 2017:
Damka 28" https://cutt.ly/7e8jyMJ
Dla syna 26" https://cutt.ly/Fe8juR3
Dla syna 24" https://cutt.ly/ue8ju03
Full 29" MXUS 30H 1500W https://cutt.ly/3e8jiaG
Od 2019 100% bezprąd :) https://cutt.ly/ge8jop2
Damka 28" https://cutt.ly/7e8jyMJ
Dla syna 26" https://cutt.ly/Fe8juR3
Dla syna 24" https://cutt.ly/ue8ju03
Full 29" MXUS 30H 1500W https://cutt.ly/3e8jiaG
Od 2019 100% bezprąd :) https://cutt.ly/ge8jop2
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 22 sie 2019, 21:26
Re: Rama na oś przetykaną i silnik
Ramy węglowej nie rozegnę. Widziałem że Bafang od jakiegoś czasu zapowiada silnik na oś przetykaną, ale póki co, poza zapowiedziami nic nie wyszło. Zastanawiałem się czy da się wyciągnąć oś z silnika a potem, już w ramie wcisnąć prasą z powrotem, ale to chyba science fiction. Ech, czemu w rowerach jest tyle rozmaitych standardów każdego elementu?
- Inc0
- Forumowicz
- Posty: 873
- Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46
Re: Rama na oś przetykaną i silnik
...karbonową ramę to ja bym nie próbował rozginać chyba że śpisz na workach pełnych pieniędzy to próbuj,
gdybajac sobie ...gdyby rama była na os przelotową QR20 ( nie wiem czy takie wogóle są) wówczas dałoby sie to zrobic wsówajac os silnika najpierw z jednej strony ramy w przelot (bez podkładek) potem z drugiej strony( pewnie musiałaby byc nieco skrócona) a na koniec skrecic os silnika z rama za pomoca tulei fi20 i wewnetrznie gwintowanej jak os silnika na długości takiej by odpowiednio zdystansować silnik w widelcu...lepiej kup odpowiednia rame
gdybajac sobie ...gdyby rama była na os przelotową QR20 ( nie wiem czy takie wogóle są) wówczas dałoby sie to zrobic wsówajac os silnika najpierw z jednej strony ramy w przelot (bez podkładek) potem z drugiej strony( pewnie musiałaby byc nieco skrócona) a na koniec skrecic os silnika z rama za pomoca tulei fi20 i wewnetrznie gwintowanej jak os silnika na długości takiej by odpowiednio zdystansować silnik w widelcu...lepiej kup odpowiednia rame
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
- leszcz
- Forumowicz
- Posty: 767
- Rejestracja: 02 maja 2017, 22:39
- Lokalizacja: Rumia
Re: Rama na oś przetykaną i silnik
Ludzie jaką przetykaną?? Przeletową lub sztywną. LOL :D:D:D
Moja przygoda z ebike od 2017:
Damka 28" https://cutt.ly/7e8jyMJ
Dla syna 26" https://cutt.ly/Fe8juR3
Dla syna 24" https://cutt.ly/ue8ju03
Full 29" MXUS 30H 1500W https://cutt.ly/3e8jiaG
Od 2019 100% bezprąd :) https://cutt.ly/ge8jop2
Damka 28" https://cutt.ly/7e8jyMJ
Dla syna 26" https://cutt.ly/Fe8juR3
Dla syna 24" https://cutt.ly/ue8ju03
Full 29" MXUS 30H 1500W https://cutt.ly/3e8jiaG
Od 2019 100% bezprąd :) https://cutt.ly/ge8jop2
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 22 sie 2019, 21:26
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 22 sie 2019, 21:26
Re: Rama na oś przetykaną i silnik
W sumie pomysł z osią "przejściową" jest zacny. Mogę sobie takie kawałki osi z gwintem wewnętrznym dorobić, żaden problem. Przemyślę sprawę.Inc0 pisze: ↑09 wrz 2019, 10:41gdyby rama była na os przelotową QR20 ( nie wiem czy takie wogóle są) wówczas dałoby sie to zrobic wsówajac os silnika najpierw z jednej strony ramy w przelot (bez podkładek) potem z drugiej strony( pewnie musiałaby byc nieco skrócona) a na koniec skrecic os silnika z rama za pomoca tulei fi20 i wewnetrznie gwintowanej jak os silnika na długości takiej by odpowiednio zdystansować silnik w widelcu...lepiej kup odpowiednia rame
Pewnie, że łatwiej inną ramę, ale przekopałem internet i ram węglowych pod fatbike z pełną amortyzacją i oś wsuwaną, po prostu nie ma. Dziwne, ale nie ma.