Bateria 14S5P
-
- Forumowicz
- Posty: 115
- Rejestracja: 06 mar 2018, 14:52
Bateria 14S5P
Witam,
Przez problemy z backu-upem forum mój wątek znikł.
Opisywałem tam problemy z "przerywaniem" ebika (po około 15 minutach jazdy, odcinało wspomaganie, nie wyswietlał się żaden error na LCD KT3)
Padały różne odpowiedzi.
Po wymianie halli, sterownika padło na baterie.
I okazuje sie ze ona jest przyczyną. Podpiąłem inna baterię i okazało się, że ona jest przyczyną. Wymiana BMS z działającej baterii do zesptuje wykluczyła BMS. Zgrzewy sprawdzałem, są ok.
Testowałem pojemność baterii pod obciążeniem aktywnym (20A) i wyszła blisko nominalnej, dziś jeszce raz powtórzę test żeby się upewnić.
Jednak po takim rozładowaniu ogniwa był bardzo gąrące, parzyły w palce. Przy konfiguracji 14S5P na Sanyo GA chyba nie powinno aż tak być ?
Podczas uzytkowania prąd max wynosił 25A dla pakietu (5A na ogniwo).
Czy ogniwa mogły się uszkodzić ? Wzrosła ich Rw ?
Czy może być tak, że same ogniwa przestają oddawać energie ?
Dziwne jest to, że pod obicązeniem aktywnym oddaje cały czas energię bez problemu, a w ebike "przerywa"
Przez problemy z backu-upem forum mój wątek znikł.
Opisywałem tam problemy z "przerywaniem" ebika (po około 15 minutach jazdy, odcinało wspomaganie, nie wyswietlał się żaden error na LCD KT3)
Padały różne odpowiedzi.
Po wymianie halli, sterownika padło na baterie.
I okazuje sie ze ona jest przyczyną. Podpiąłem inna baterię i okazało się, że ona jest przyczyną. Wymiana BMS z działającej baterii do zesptuje wykluczyła BMS. Zgrzewy sprawdzałem, są ok.
Testowałem pojemność baterii pod obciążeniem aktywnym (20A) i wyszła blisko nominalnej, dziś jeszce raz powtórzę test żeby się upewnić.
Jednak po takim rozładowaniu ogniwa był bardzo gąrące, parzyły w palce. Przy konfiguracji 14S5P na Sanyo GA chyba nie powinno aż tak być ?
Podczas uzytkowania prąd max wynosił 25A dla pakietu (5A na ogniwo).
Czy ogniwa mogły się uszkodzić ? Wzrosła ich Rw ?
Czy może być tak, że same ogniwa przestają oddawać energie ?
Dziwne jest to, że pod obicązeniem aktywnym oddaje cały czas energię bez problemu, a w ebike "przerywa"
- Umbur
- Moderator
- Posty: 1346
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Bateria 14S5P
Jak wygląda ten aku? Ilość taśmy, zgrzewy? Skąd ogniwa? Były mierzone przed zgrzaniem? Wrzuć jakieś zdjęcia.
-
- Forumowicz
- Posty: 115
- Rejestracja: 06 mar 2018, 14:52
Re: Bateria 14S5P
Aku wyglada tak:
https://photos.app.goo.gl/dEwZgAtcm8vrZang9
Mostkow miedzy sekcjami nie brakuje. tasma 0,2 x 8 niklowana.
Ogniwa z baterie18650 od Klausa, nigdy z nimi problemu nie mialem.
Były równe napięcia. Obecnie też nie ma rozjazdów między celami
https://photos.app.goo.gl/dEwZgAtcm8vrZang9
Mostkow miedzy sekcjami nie brakuje. tasma 0,2 x 8 niklowana.
Ogniwa z baterie18650 od Klausa, nigdy z nimi problemu nie mialem.
Były równe napięcia. Obecnie też nie ma rozjazdów między celami
- Umbur
- Moderator
- Posty: 1346
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Bateria 14S5P
Może BMS "wariuje". Jakiś przewód balansujący może przerywać poprzez drgania i odcinać BMS. Sprawdź dokładnie wszystkie połączenia.
-
- Forumowicz
- Posty: 115
- Rejestracja: 06 mar 2018, 14:52
Re: Bateria 14S5P
Wydaje mi się że nie.
Lutowałem od nowa nowy bms z nowymi kablami i dalej ten problem.
Lutowałem od nowa nowy bms z nowymi kablami i dalej ten problem.
- Goliath
- Forumowicz
- Posty: 1320
- Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
- Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek
Re: Bateria 14S5P
Na moje oko... to aku w konfiguracji 13S5P
Jakie napięcie ma ładowarka ?? Czy aku grzeje się przy ładowaniu ??
- Mariusz_p
- Forumowicz
- Posty: 373
- Rejestracja: 18 sie 2018, 10:28
Re: Bateria 14S5P
Rozłączanie to raczej BMS, albo rozjeźdza się jakaś sekcja pod obciążeniem.
Podłącz baterię naładowaną i zrób testy w rowerze z ominięciem BMS-a.
Same ogniwa nie maja jak odłączyć, no bo jak niby. Chyba, że leci napięcie na celi przy dużym poborze i rozłącza BMS, bo "widzi" wyładowaną sekcję. Ale takie coś działo by się przy końcówce pakietu.
5A ciągłego w takim pakiecie zagrzeje dość mocno ogniwa jak wyładujesz je do zera.
Podłącz baterię naładowaną i zrób testy w rowerze z ominięciem BMS-a.
Same ogniwa nie maja jak odłączyć, no bo jak niby. Chyba, że leci napięcie na celi przy dużym poborze i rozłącza BMS, bo "widzi" wyładowaną sekcję. Ale takie coś działo by się przy końcówce pakietu.
5A ciągłego w takim pakiecie zagrzeje dość mocno ogniwa jak wyładujesz je do zera.
-
- Forumowicz
- Posty: 115
- Rejestracja: 06 mar 2018, 14:52
Re: Bateria 14S5P
Z tym ładowaniem to nie wiem, sprawdzę dziś. Ładuję łądowarką 4A.
Ok bedę jeszcze szukać przyczny
Ok bedę jeszcze szukać przyczny
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3337
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Bateria 14S5P
Czy kable BMS - a są po środku sekcji ? Przy dużym prądzie (a 25A dla 5P to (za) duzy prąd), może być różnica kilkunastu mV na brzegach szyny prasowej. Wtedy komparator BMS-a może 'glupiec'
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
-
- Forumowicz
- Posty: 525
- Rejestracja: 16 mar 2018, 14:41
- Lokalizacja: podkarpackie
Re: Bateria 14S5P
A możesz mierzyć napięcie na każdej sekcji podczas tego rozładowywania prądem 20A?
Usterka identycznie się objawia zarówno na naładowanym akumulatorze jak i bliskim rozładowania?
Usterka identycznie się objawia zarówno na naładowanym akumulatorze jak i bliskim rozładowania?
- Yasiu77
- Moderator
- Posty: 1323
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
- Lokalizacja: Szczyrk
Re: Bateria 14S5P
Na moje oko też. Nie przeładowujesz czasami tych ogniw do 4,5V ?
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3337
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Bateria 14S5P
Na 100% to 13S....
@Piwko Napisałes "Podczas uzytkowania prąd max wynosił 25A dla pakietu (5A na ogniwo). "
Poczytaj tu viewtopic.php?f=19&t=183&p=17185&hilit= ... go.#p17185
Ostatnio zmieniony 13 sie 2019, 21:35 przez WojtekErnest, łącznie zmieniany 2 razy.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
-
- Forumowicz
- Posty: 115
- Rejestracja: 06 mar 2018, 14:52
-
- Forumowicz
- Posty: 115
- Rejestracja: 06 mar 2018, 14:52
Re: Bateria 14S5P
https://photos.app.goo.gl/Xj9nUpWJYPoUkXRM7
Tak to wygląda w termowizji, testowane obciązeniem aktywnym na 15A - 17 Ah pojemnośći.
Chyba mam za mało taśmy w niektorych miejscach
Tak to wygląda w termowizji, testowane obciązeniem aktywnym na 15A - 17 Ah pojemnośći.
Chyba mam za mało taśmy w niektorych miejscach
-
- Forumowicz
- Posty: 39
- Rejestracja: 24 kwie 2019, 19:23
- Lokalizacja: Warszawa, Ochota
Re: Bateria 14S5P
Wrzuć normalne zdjęcie baterii 14s. Obciążyłbym baterię przez kilka minut bez BMSa i sprawdzał napięcie na sekcjach, wyjdzie czy któraś szybciej się rozładowywuje
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 01 wrz 2019, 20:29
- Yin
- Forumowicz
- Posty: 964
- Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: Bateria 14S5P
Ano jak by nie liczyć 13s
Wygląda na to że ładujesz aku 13s jak aku 14s przeładowując ogniwa do 4,52v na ogniwie. Jak aku jeszcze żyje to ładuj ładowarką na 13s i zobacz czy wtedy aku będzie się grzał przy rozładowaniu. No i prąd rozładowania na ogniwko też wypadało by zmniejszyć.
Album rowerów poziomych i nietypowych:
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3337
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Bateria 14S5P
No cóż, ja też "naiwnie" zakładam że ładując pakiet użytkownik ma pełną świadomośc czy ma 13 czy 14 S i czy ma odpowiednią ŁADOWARKĘ do tego.
Chyba że zakłada, że wystarczy mu informacja o Wh pakietu, lekceważąc parametry FIZYCZNE pakietu czy napięcie nominalne i maksymalne.
Skutek wiadomy...
Chyba że zakłada, że wystarczy mu informacja o Wh pakietu, lekceważąc parametry FIZYCZNE pakietu czy napięcie nominalne i maksymalne.
Skutek wiadomy...
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
-
- Forumowicz
- Posty: 115
- Rejestracja: 06 mar 2018, 14:52
Re: Bateria 14S5P
Wrzuciłem zdjecie starej baterii. Co ciekawe problemem okazała się wtyczka XT60, kupiłem kiedyś na allegro jakoś taniej.
Także nie warto na tym oszczędzać o czym się boleśnie przekonałem.
Po wymianie XT60 na inny ebike działa bez problemu
Także nie warto na tym oszczędzać o czym się boleśnie przekonałem.
Po wymianie XT60 na inny ebike działa bez problemu
- Mariusz_p
- Forumowicz
- Posty: 373
- Rejestracja: 18 sie 2018, 10:28
Re: Bateria 14S5P
Przerabialem podobny temat. Po takiej wtyczce powinno być widać ślady okopcenia złącza. Niektóre wtyczki z allegro są luźne. Co skutkuje takimi właśnie problemami.
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 01 wrz 2019, 20:29
-
- Forumowicz
- Posty: 747
- Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Bateria 14S5P
Ciekaw jestem tego zdjęcia termowizyjnego, możesz dać zdjęcie normalne pakietu, żeby zobaczyć i porównać dlaczego to miejsce się tak grzeje i podać jakiego paska niklu używałeś ?
-
- Forumowicz
- Posty: 83
- Rejestracja: 17 maja 2019, 22:38
- Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Re: Bateria 14S5P
Przy okazji, czy mógłby ktoś wytłumaczyć dlaczego grzeją się połączenia równoległe, a nie mostki(połączenia szeregowe)?
Poniżej fotka mojej baterii 16s11p, mostków pod dostatkiem ale wszystko na jednej warstwie 0.15
Poniżej fotka mojej baterii 16s11p, mostków pod dostatkiem ale wszystko na jednej warstwie 0.15
-
- Forumowicz
- Posty: 525
- Rejestracja: 16 mar 2018, 14:41
- Lokalizacja: podkarpackie
-
- Forumowicz
- Posty: 179
- Rejestracja: 02 maja 2019, 9:48
Re: Bateria 14S5P
Na moje, to cele się grzeją bardziej z jednej strony i oddają ciepło przez nikiel.
-
- Forumowicz
- Posty: 83
- Rejestracja: 17 maja 2019, 22:38
- Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Re: Bateria 14S5P
@slow, u mnie będzie prąd 52A (Samsung 35e 16s11p), będzie bo dopiero składam. Podwojone mam tylko główny plus i minus.
@Wojtek, możliwe że plusy mniej nagrzane bo są odsunięte na tych wypustkach?
@Wojtek, możliwe że plusy mniej nagrzane bo są odsunięte na tych wypustkach?
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3337
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Bateria 14S5P
Bo są relatywnie długie. Czyli segment P jest rozciagniety. Znacznie korzystniej byłoby gdyby segment P byl kwadratem, szesciokat, wtedy połączenia byłyby najkrótsze. A poza tym nie wiemy jaka jest jakość tego zgrzewu punktowego.
Moze poprawi sytuacje 2 szyny mosiężne, lutowane na zakonczenia pakietu minus i osobno plus ? Moze to zniweczy problem długich, cienkich połączeń ?
Moze poprawi sytuacje 2 szyny mosiężne, lutowane na zakonczenia pakietu minus i osobno plus ? Moze to zniweczy problem długich, cienkich połączeń ?
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
-
- Forumowicz
- Posty: 83
- Rejestracja: 17 maja 2019, 22:38
- Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Re: Bateria 14S5P
Nadal jednak nie rozumiem jaki prąd generuje takie grzanie, jaki prąd płynie w poprzek Aku? Dotąd sądziłem że połączenia równoległe rozkładają/rozdzielają natężenie prądu na więcej ogniw i umożliwiają pracę balansera.
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3337
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Bateria 14S5P
W Twoim układzie masz zrównoleglenie szyny szeregowej w 11-tu pktach (odcinakach blachy). Ale połączenie RÓWNOLEGLE to zaledwie jedna DLUGA blaszka od lewej do prawej. Więc ona nie wytrzymuje obciążenia, szczególnie skrajne czyli PLUS i MINUS, bo nie łączy się z kolejną sekcją.
Tam wg mnie jest najwyższa temperatura, która przekazuje to ciepło w głąb pakietu.
Porównaj drut lub skretkę miedzianą która by wytrzymała 50A (czyli około 4 mm2) do średnicy Twojej pojedyńczej blaszki o długości około 18 cm.
Nawet 5A na blaszkę/styki zgrzewane + nagrzewanie się pojedyńczego ogniwa pod wpływem takiego prądu, też podnosi temperaturę całości.
Tam wg mnie jest najwyższa temperatura, która przekazuje to ciepło w głąb pakietu.
Porównaj drut lub skretkę miedzianą która by wytrzymała 50A (czyli około 4 mm2) do średnicy Twojej pojedyńczej blaszki o długości około 18 cm.
Nawet 5A na blaszkę/styki zgrzewane + nagrzewanie się pojedyńczego ogniwa pod wpływem takiego prądu, też podnosi temperaturę całości.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
-
- Forumowicz
- Posty: 179
- Rejestracja: 02 maja 2019, 9:48
Re: Bateria 14S5P
Ni hu hu, nie zgadzam się. Każda cela w szeregu ma indywidualne połącznie swojego plusa z następnym minusem. I na dobrą sprawę to wystarczyło by zrobić jeszcze tylko solidny mostek zbierający prąd ze skrajnych plusów i minusów by bateria zadziałała w rowerze. Pozostałe, wewnętrzne zrównoleglenia można by zrobić np. kynarem i przy sprawnych, równych celach nie powinno to się upalić. Proponował bym zrobić eksperyment: pakiecik próbny 3s2p połączyć pięcioma bezpiecznikami np. 3A zamiast niklu (skrajny minus i plus oczywiście zrównoleglić blaszką), obciążyć go i poczekać, które bezpieczniki przepalą się pierwsze. Na moje, powtórzę, grzeją się aku i minusami przez nikiel oddają ciepło. W sumie ciekawym eksperymentem mogło by być też obciążenie jednej sztuki i obsorwowanie jej biegunów kamerką.
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3337
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Bateria 14S5P
Dlatego wcześniej napisałem "Moze poprawi sytuację 2 szyny mosiężne, lutowane na zakończenia pakietu minus i osobno plus "
W każdym razie proponuję unikać długich ciągów, a starać się by część P była o jak najmniejszym promieniu. Czyli kwadrat, sześciokąt.
Generalnie jak najkrótsze połączenia.
W każdym razie proponuję unikać długich ciągów, a starać się by część P była o jak najmniejszym promieniu. Czyli kwadrat, sześciokąt.
Generalnie jak najkrótsze połączenia.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
-
- Forumowicz
- Posty: 83
- Rejestracja: 17 maja 2019, 22:38
- Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Re: Bateria 14S5P
@piwko7 czy mógłbyś zdradzić na które bieguny sekcji przypada wyższa temperatura?
Wychodziłem z założenia, że to właśnie mostki powinny być jak najkrótsze, bo to właśnie drogę - + pokonuje prąd. Tas na blogu mówił o przepustowości do 10A na taką blaszkę ale faktycznie słabym punktem są zgrzewy punktowe. Masło maślane
Nie rozumiem skąd takie parcie na jak najbardziej zbite sekcje równoległe? Chodzi tylko o ogniwa odsunięte od mostków?
u mnie skrajne plus i minus są podwojone a przewody wyprowadzone z dwóch odsuniętych punktów
Wychodziłem z założenia, że to właśnie mostki powinny być jak najkrótsze, bo to właśnie drogę - + pokonuje prąd. Tas na blogu mówił o przepustowości do 10A na taką blaszkę ale faktycznie słabym punktem są zgrzewy punktowe. Masło maślane
Nie rozumiem skąd takie parcie na jak najbardziej zbite sekcje równoległe? Chodzi tylko o ogniwa odsunięte od mostków?
u mnie skrajne plus i minus są podwojone a przewody wyprowadzone z dwóch odsuniętych punktów
-
- Forumowicz
- Posty: 747
- Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Bateria 14S5P
W zaznaczonym miejscu wg mnie jest za mało niklu bądź zacynowałbym troche, bo tam płynie prąd z 3 ogniw czyli pewnie ponad 15A. Najlepiej to całą sekcje wzmocnić przy końcowych biegunach blaszką miedzianą lub mosiężną.
-
- Forumowicz
- Posty: 115
- Rejestracja: 06 mar 2018, 14:52
Re: Bateria 14S5P
Hej niestety teraz juz nie jestem w stanie sprawdzic na których biegunach się to działo.
Ale znalazłem co było problemem. Myslalem ze to wtyczka XT60, ale okazuje sie ze problemem jest sterownik.
Miałem z nexuna:
https://nexun.pl/pl/p/Sterownik-KT3648S ... -sinus/543
I teraz z aliexpress:
https://pl.aliexpress.com/item/32961946 ... 5c0fSR8bu9
I znamionowe napiecie dla nich to 13S, ale kiedys było info na nexunie ze mozna dac 14S.
W moim przypadku niestety obydwa nie radziły sobie z pełnym napieciem (objawy na samej gorze posta). Dopiero od napieca 55V działa normalnie.
Pytanko, kojarzy ktoś moze sterownik na z serii KT 20-30A (wazne zeby nie był wiekszy niz ten z nexuna) i obsuługjacy normalnie 14S ?
Ale znalazłem co było problemem. Myslalem ze to wtyczka XT60, ale okazuje sie ze problemem jest sterownik.
Miałem z nexuna:
https://nexun.pl/pl/p/Sterownik-KT3648S ... -sinus/543
I teraz z aliexpress:
https://pl.aliexpress.com/item/32961946 ... 5c0fSR8bu9
I znamionowe napiecie dla nich to 13S, ale kiedys było info na nexunie ze mozna dac 14S.
W moim przypadku niestety obydwa nie radziły sobie z pełnym napieciem (objawy na samej gorze posta). Dopiero od napieca 55V działa normalnie.
Pytanko, kojarzy ktoś moze sterownik na z serii KT 20-30A (wazne zeby nie był wiekszy niz ten z nexuna) i obsuługjacy normalnie 14S ?
- Mariusz_p
- Forumowicz
- Posty: 373
- Rejestracja: 18 sie 2018, 10:28
-
- Forumowicz
- Posty: 115
- Rejestracja: 06 mar 2018, 14:52
- Mr.Freeman
- Forumowicz
- Posty: 68
- Rejestracja: 16 maja 2019, 10:45
- Lokalizacja: Podkarpacie
-
- Forumowicz
- Posty: 115
- Rejestracja: 06 mar 2018, 14:52
- Yasiu77
- Moderator
- Posty: 1323
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
- Lokalizacja: Szczyrk
- Mariusz_p
- Forumowicz
- Posty: 373
- Rejestracja: 18 sie 2018, 10:28
Re: Bateria 14S5P
To dziwna sprawa. Przejechałem jakieś 1000km na tych sinusach. Zero problemów generalnie.
- Goliath
- Forumowicz
- Posty: 1320
- Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
- Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek
Re: Bateria 14S5P
Zestawy przekładniowe S1000R i podobne od Michała/Glebora też bez problemów śmigają na 14S
-
- Forumowicz
- Posty: 115
- Rejestracja: 06 mar 2018, 14:52
Re: Bateria 14S5P
Kurde, mam chyba nie fart
Mógłbyś podać model sterownika ? Zamowie od chinczyka i zobacze czy cos sie poprawiło.
Btw. macie porównanie sinus vs kwadrat na silniku przekładniowym ? Głównie chodzi mi o kulture pracy
Mógłbyś podać model sterownika ? Zamowie od chinczyka i zobacze czy cos sie poprawiło.
Btw. macie porównanie sinus vs kwadrat na silniku przekładniowym ? Głównie chodzi mi o kulture pracy
- Mr.Freeman
- Forumowicz
- Posty: 68
- Rejestracja: 16 maja 2019, 10:45
- Lokalizacja: Podkarpacie
-
- Forumowicz
- Posty: 115
- Rejestracja: 06 mar 2018, 14:52
Re: Bateria 14S5P
https://pl.aliexpress.com/item/32824444 ... 2470132dd3
Zamówiłem tego, powinien banglac w wersji na 52V
Zamówiłem tego, powinien banglac w wersji na 52V
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3337
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Bateria 14S5P
W handlu pokazały się nowe typy blaszek do montażu pakietów. Blaszki posiadają 'sprytne' zakończenie kontaktu do zgrzewu lub lutowania plusa. Czyli mamy szynę prądową i odgałęzienia do plusów, które pełnią rolę bezpieczników. Dwa w jednym, mnie się podoba.
Szerzej, wraz z testem
Szerzej, wraz z testem
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...